[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.689 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn mooie aanwinst die ik vandaag heb gehaald bij autosloop (de voorste ;)) samen met dawan >:) (dawan heeft dezelfde en nog een andere)

Afbeeldingslocatie: http://img235.echo.cx/img235/4843/lolomfg5nu.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img235.echo.cx/img235/4917/lolomg5iz.th.jpg

Pompje is een Hydor L30, en na die 2 grote rads zit er nog steeds heerlijke flow in _/-\o_
Temps weet ik nog niet, morgen komt cpu terug :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:51:
Zie mijn mooie aanwinst die ik vandaag heb gehaald bij autosloop (de voorste ;)) samen met dawan >:) (dawan heeft dezelfde en nog een andere)

[afbeelding]

[afbeelding]

Pompje is een Hydor L30, en na die 2 grote rads zit er nog steeds heerlijke flow in _/-\o_
Temps weet ik nog niet, morgen komt cpu terug :)
Kwam er veel zooi uit? Er gaat veel water in he >:) En dat voor 20euro voor ze alle drie _/-\o_ Maar ik heb er dus ook 1 en nog 1 uit een alto: (tnx to PASware die die pic ooit een keer gemaakt heeft):
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.slegers1/pasware/overclocking/Radiator-1.jpg
Maar ik vraag me nu af of ze allebei koperen leidingen hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door DaWaN op 04-05-2005 22:10 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

Exigence

dnkroz

Jup, 't is gewoon koper allemaal. Heb d'r ook een uit een alto hier liggen (wel iets mooier ;)) Dik zwart gelakt, met een paar slangpilaren erop gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk voor elkaar.
Moest nog een gat dremelen onder in mijn Stacker voor de radiator en alle slangen op maat maken, maar alles zit erin.

Met mijn oude maze 3 op de cpu en alphacool nexxos op de gpu had ik de volgende temps:

36 idle en 53 load voor de cpu
43 idle en 50 load voor de gpu

Met de nieuwe Zern PQ plus blokjes:

34 idle en 49 load voor de cpu
41 idle en 47 load voor de gpu

Niet de grote verbetering waar ik op gehoop had, maar iig niet slechter ;)

Mijn processor wordt in vergelijking met wat ik hier soms lees van anderen toch al vrij warm.

Laat ik de specs ook niet vergeten:

epox 8kda3j
athlon 64 2800+ @ 9*275 @ 1,65V
gskill pc4400
XFX 6800GT@ 430/1140

Hydor L30
Airplex evo 240
En de nieuwe blokjes natuurlijk

Nu de temps toch een beetje tegenvallen, ga ik ze morgen maar lappen denk ik. De bodems waren alles behalve glimmen, dus misschien zijn daar nog wel een paar graadjes te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Sharky schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:45:
[...]

een beetje lucht zit er wel voor maar dat zou geen probleem moeten zijn toch?ik heb hem ook op hetzelfde niveau als de emmer dus de opvoerhoogte is 30 cm ofzo.

[...]

daar heb ik uiteraard goed op gelet

[...]

als ik hem in mijn systeem monteer zal hij altijd even droogdraaien aangezien de pomp bovenin zit en blokken e.d. onderin.

ik ga er nog ff mee prutsen, ik zal dat ding verdorie aan de praat krijgen. :(
Een pomp mag helemaal nooit droog draaien, daar gaan ze hard kapot van. Hij kan trouwens 0 cm water 'opzuigen' zo'n centrifugaal pomp kan namelijk geen drukverschil veroorzaken in lucht, alleen in water.

Conclusie; je doet het idd verkeerd. Zorg ervoor dat de het pomphuis vol met water zit en probeer het dan opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat lappen was hard nodig.
Toen ik de koeler van de cpu haalde, zag ik dat alleen boven en onder een randje van de heatspreader in contact was geweest met de koeler.
Het oppervlak van de koeler liep zeg maar hol naar binnen toe.

Na een half uurtje schuren was het dan eindelijk naar mijn zin, en de resultaten liegen er niet om.

voor lappen:

34 idle en 49 load

Na lappen:

29 idle en 35 load _/-\o_

Dat zijn de temperaturen waar ik op zat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
WOW netjes....
dat is een verschil.... heb je ze alleen opgeschuurd of ook gepolijst enz. ?
Zijn de blokjes verder erg flow restrictive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had alleen P400 schuurpapier in huis, dus echt mooi glimmen doen ze niet, maar ik denk niet dat verder polijsten nog veel zin heeft. Misschien scheelt dat nog 1 graadje ofzo, maar voorlopig ben ik tevreden.

Wat betreft de flow valt het allemaal nogal mee. Mijn pomje draait met minder moeite dan toen het nexxos blokje er nog tussen zat (aan het geluid te horen) maar hoeveel liters per minuut hij nog verpompt weet ik niet.

Ben er nog niet aan toe gekomen om alles netjes te maken, maar hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/zern1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 02:35:
[...]

Een pomp mag helemaal nooit droog draaien, daar gaan ze hard kapot van. Hij kan trouwens 0 cm water 'opzuigen' zo'n centrifugaal pomp kan namelijk geen drukverschil veroorzaken in lucht, alleen in water.

Conclusie; je doet het idd verkeerd. Zorg ervoor dat de het pomphuis vol met water zit en probeer het dan opnieuw.
'k tnx, ik zal 's kijken of het werkt :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Aardige resultaten ! Eens nadenken om ook voor die blokjes te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43
DaWaN schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:09:
[...]

Kwam er veel zooi uit? Er gaat veel water in he >:) En dat voor 20euro voor ze alle drie _/-\o_ Maar ik heb er dus ook 1 en nog 1 uit een alto: (tnx to PASware die die pic ooit een keer gemaakt heeft):
[afbeelding]
leuk Dawan! Ben benieuwd wat je er van gaat bakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 448191
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
...Oeps... :D

[ Voor 109% gewijzigd door 448191 op 08-05-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:41:
Nou, dat lappen was hard nodig.
Toen ik de koeler van de cpu haalde, zag ik dat alleen boven en onder een randje van de heatspreader in contact was geweest met de koeler.
Het oppervlak van de koeler liep zeg maar hol naar binnen toe.

Na een half uurtje schuren was het dan eindelijk naar mijn zin, en de resultaten liegen er niet om.

voor lappen:

34 idle en 49 load

Na lappen:

29 idle en 35 load _/-\o_

Dat zijn de temperaturen waar ik op zat te wachten.
Dat zijn inderdaad echt goede resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:41:
[...]

Dat zijn inderdaad echt goede resultaten!
Hah, wees gerust, dat prestatie verschil komt echt niet alleen maar door het lappen hoor haha
Met lappen heb je echt veel mazzel als je ook maar in de buurt van de 3-5'C winst komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
arnoman schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:44:
[...]

Hah, wees gerust, dat prestatie verschil komt echt niet alleen maar door het lappen hoor haha
Met lappen heb je echt veel mazzel als je ook maar in de buurt van de 3-5'C winst komt
Een blok wat niet lekker contact maakt werkt echt voor geen meter hoor! vergis je daar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor weinig geld kon ik aan een s939 mobo (Gigabyte K8NSC) komen en een Winchester 3200+
De temps zijn nu helemaal super.
Mijn 3200+ is een beroerde overclocker, maar op 270*9 op 1,6 volt wordt ie idle 25 graden en stressed 31!!

Ik vraag me af of die temps kloppen, want zulke lage temps heb ik nog niet gezien.

Ik wacht nog even af tot de Venice wat beter te verkrijgen is en dan komt gaat deze 3200 gauw weer weg. Mijn 2800+ (s754) liep zelfs harder dan dit. Ik kon wel pifasten op 265*10, maar dat was niet stabiel voor langdurig gebruik.
Ik kon bijvoorbeeld ook gewoon 3dmark draaien op die setting, maar de internet explorer klapte er steeds uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
savale schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:04:
[...]

Een blok wat niet lekker contact maakt werkt echt voor geen meter hoor! vergis je daar niet in.
lol, dat is nou net mijn punt
Wat ik dus probeerde duidelijk te maken is dat iei het blok simpelweg niet goed gemonteerd was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
DaWaN schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:09:
[...]

[afbeelding]
8) 8) 8) 8)

Ik moet nog steeds me blokjes afmaken, ik heb nu een gefreest blok, ziet er erg netjes uit, dekseltje erbij, pilaartjes en blok is af. Maja tijd en zin :(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb een asetek setje met L20 pompje. Nu begint dat pompje te rammelen, dus meer geluid te maken. Wat kan dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, niet goed gemonteerd?

Het oppervlak van de koeler stond gewoon hol naar binnen toe. Alleen de twee buitenste randjes van de heatspreader hadden daardoor contact.
Het blokje zat voor de rest uitstekend gemonteerd.
Ik heb ook serieus lang moeten schuren voor ik de bolling in het koeler oppervlak weg had. Het heeft dus niks met polijsten te maken, maar gewoon met een slecht afgewerkte koelerbodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

is dit overigens een goede airflow?
Afbeeldingslocatie: http://195.241.19.136/~movies/AIRFLOW.gif

asetek setje met 1x120 mm rad/gpu + cpu blok: 40 idle/47 stressed
bij overclocken gaat de temp rap omhoog richting de 50 idle

(amd cpu, 9700 pro + 4 hd's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nope, die in het dak moet juist lucht uit de kast zuigen. Warme lucht stijgt remember? ;)

Zie meer over de basics bijvoorbeeld: [rml][ OC] De grote airflow tread[/rml]

[ Voor 38% gewijzigd door Roamor op 09-05-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ja, maar das de fan van de radiator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
sander815 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:28:
ja, maar das de fan van de radiator
Dus? Nu stuw je lucht de kast in die van nature, nadat het de radiator is gepasseerd, weer omhoog wil. Dit kan in deze opstelling dus echter niet.

Ik zou dus iig die fan omdraaien, of nog beter (indien mogelijk) het rad voor die intakes zetten.

Probeer het gewoon eens een keer, je zult grote verschillen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ net te laat ] Inderdaad, maar dan moet je zeker voor genoeg intake zorgen om alles van frisse lucht te voorzien.
Ik denk niet dat 2x80 wel genoeg is, maar dat hangt er ook weer vanaf hoe hard de fans blazen.
Die 120mm voedings fan zal wel thermal controled zijn maar de rest? Draai in ieder geval je fan om aan je radiator en probeer eens als het niet veel helpt heb je mss te weinig intake. Anders je rad van voor zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

sander815 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:08:
ik heb een asetek setje met L20 pompje. Nu begint dat pompje te rammelen, dus meer geluid te maken. Wat kan dat zijn?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb een warmte probleem met mijn WC setje. De CPU wordt dik 50 graden idle en loopt tegen de 60 graden als ik 'm stress!

Specs:
Athlon XP 2000+ Thoroughbred B @ 1666mhz
Magnum 390 cpublok (heeft een inlaat boven de core)
Hydor L20
Black Ice Micro
Blauwe kvs voor auto's (Ik weet alleen niet welk merk)
10mm (binnendiameter) siliconenslangen

Alleen de CPU is watergekoeld en toch wordt 'ie ontzettend heet. Ook als ik m'n PC een uurtje laat stressen en ik houd mijn hand bij de fan op de radiator, lijkt het wel een föhn. Ik heb al verschillende fans geprobeerd (hoogtoerige en laagtoerige), maar het maakt bijna niks uit. Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Rhannie op 10-05-2005 19:13 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:07

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Waarschijnlijk heeft je radiator te weinig oppervlakte om het water af te koelen. Door ee nextra rad toe te voegen of een grotere in je kast te hangen zullen je temps denk ik wel omlaag gaan.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

een rubber ringetje dat los zit of gescheurd is
het kan van alles zijn bel de importeur of winkel waaar je het van daan hebt misschien krijg je nog garantie ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:14
Paddixx schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:13:
Ik heb een warmte probleem met mijn WC setje. De CPU wordt dik 50 graden idle en loopt tegen de 60 graden als ik 'm stress!

Specs:
Athlon XP 2000+ Thoroughbred B @ 1666mhz
Magnum 390 cpublok (heeft een inlaat boven de core)
Hydor L20
Black Ice Micro
Blauwe kvs voor auto's (Ik weet alleen niet welk merk)
10mm (binnendiameter) siliconenslangen

Alleen de CPU is watergekoeld en toch wordt 'ie ontzettend heet. Ook als ik m'n PC een uurtje laat stressen en ik houd mijn hand bij de fan op de radiator, lijkt het wel een föhn. Ik heb al verschillende fans geprobeerd (hoogtoerige en laagtoerige), maar het maakt bijna niks uit. Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?
Je WC blok wel goed op de CPU bevestigd? Niet teveel koelpasta er op gesmeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
hij zegt toch dat de rad warm wordt ;)
Zoals iemand al zei... kijk voor grotere rad... die black ice micro is 1X 80? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:14
Slitch schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:00:
Zoals iemand al zei... kijk voor grotere rad... die black ice micro is 1X 80? :S
Moe moe moe :X Inderdaad een grotere radiator zou de oplossing kunnen zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Slitch schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:00:
maar dan nog, ik had vroeger een amd2000+ palomino core (een van de heetste cores die ze hebben gehad), en die hield ik idle op 55graden met een Zalman CNPS 6000-cu met een 12cm Noiseblocker SX2 op 5 volt... (niet te vergeten hing er een TI4400 onder die pasief werd gekoelt..)
Ik kan je vertellen dat er HEEL weinig aiflow naar mn cpu ging, want die fan die ik had was heel stil en draaide op 880 rpm!!!
En het blok dat er op zat was wel goed, maar niet gemaakt voor super hete situaties...

Dus je zou moeten zeggen dat een wc systeem toch wel onder deze temps zou moeten blijven als alleen de cpu gekoelt word... die niet eens overgeklokt is, en ook nog eens cooler is dan de oude palomino core!

/edit
draait je pompje wel goed? (niet dat ie teweinig water rond pompt oid)

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 10-05-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 09:07
Koel je je rad toevallig met de warme lucht in je kast? Als je je rad met "frisse" lucht koelt mag dat geen enkel probleem zijn.

In iedergeval die 60 watt o.i.d. die je 2000+ verstook moet zelfs met een enkel 80mm rad nog wel onder de 45 graden (stressed) te houden zijn. Met m'n aero 7+ waar ook een 80mm (zalman 3000rpm) fan op zit kon ik een sempron @ 2 volt en 2300Mhz nog net onder de 50 graden houden. Dus als je koele lucht gebruikt om je rad mee te koelen en stevige fan mag het geen probleem zijn.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

martijn_tje schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:46:
Koel je je rad toevallig met de warme lucht in je kast? Als je je rad met "frisse" lucht koelt mag dat geen enkel probleem zijn.
Nee, de kast staat gewoon open, anders wordt de inhoud nog warmer.

Die radiator wordt best wel heel erg warm, dus ik denk dat ik dan gewoon maar een grotere moet kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Rhannie op 10-05-2005 21:01 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Maakt het eigenlijk veel uit of de radiator word gekoeld met lucht uit de kast?
Want het lijkt me als je je cpu en vga met water koeld de temperatuur van de lucht in de case niet heel erg zal oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 09:07
je moederbord, voeding, hd's enz geven ook allemaal warmte af aan de lucht in je kant. Een kast temperatuur van 35 graden is best netjes terwijn 25 graden als kamertemperatuur al best heel warm is. ;)

Mijn rad wordt gekoeld met lucht van kamertemperatuur. En de lucht in m'n kast wordt zelfs warmer als m'n proc. 33 proc (BartonM 2440Mhz@1,65 volt), kast 35 graden, kamer 18-20 graden.

[ Voor 8% gewijzigd door martijn_tje op 11-05-2005 15:49 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op zich kun je de radiator best koelen met lucht uit je kast.. De lucht is inderdaad meestal wel n graad of 5 tot 10 warmer dan de kamer temp en zal de prestatie van de LCU dus ietwat terug lopen. Je kunt echter wel zorgen dat de warme lucht in je kast wordt afgevoerd door er een (zeer stille; hoe groter hoe stiller meestal (lager toerental)) Fan. Ook kun je koelere lucht je pc in blazen mbv een fan.. Dit is nooit verkeerd.. Let wel; meer fans is meer dB's.. Dus als je met waterkoeling de intentie had je pc stiller te krijgen is dit natuurlijk niet bevordelijk voor het geluidsniveua..

Conclusie; Radiator 'buiten' de kast of door lucht buiten de kast gekoeld is koeler en heb je dus geen extra fans nodig om het maximale rendement te behalen.. Als je dit niet kunt (dus de radiator in de pc kast laten hangen) wil dat zeggen relaftief mindere prestaties of je kunt de prestaties compenseren door extra fan's erbij te nemen... Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
offtopic:
DaAAz, wat bedoel je met LCU? Liquid Cooling Unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoamoR schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:15:
offtopic:
DaAAz, wat bedoel je met LCU? Liquid Cooling Unit?
O+ yes.... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Mijn kast temp is 23 graden met een kamertemp van 16 graden. ( Dit geeft asus utility aan de nvidia drivers geven weer 36 graden aan maar die sensor zit vlakbij het geheugen van de VGA ).

Mijn proc is hierbij 38 idle en 47 stress. ( P4 presctott @ 3.6 gig ).
Mijn vga is hierbij 40 idle en 44 stress. ( Nvidia geforce 6800GT@ultra speeds )

Dit wordt koel gehouden door een black ice pro 2 en met 2x120mm fans op 5V.

En mijn hdd's zijn 16 en 23 graden ( blaast 80mm op 5V op ).

Het is trouwens zo dat mijn HDD's koeler zijn met kast dicht dan met kast open door de goeie airflow.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16 graden in je kamer?? Heb je een jas aan dan?
Bij mij is de kamertemperatuur 30 graden en de kast ook. Ik denk dat je processorwarmtewel klopt en je 6800 is ook aan de lage kant.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:14:
16 graden in je kamer?? Heb je een jas aan dan?
Nee, maar ben het gewend :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Laatst online: 02-08 13:51
Afbeeldingslocatie: http://www.octools.com/articles/submersion/610MBM3.jpg

Dat zijn nog eens resultaten, mobo in de 3m vloeistof gegooid, naakt. Dan gekoeld met vloeibare stikstof, je weet wel, dat spul waar die terminator-vijand in viel in de film.

Afbeeldingslocatie: http://www.octools.com/articles/submersion2/thermos2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.octools.com/articles/submersion2/shower3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.octools.com/articles/submersion2/1004mbm.jpg

noordpool temps: Afbeeldingslocatie: http://www.octools.com/articles/submersion2/1057mbm.jpg

ze hebben uiteindelijk een celeron 400 naar 1000 geoced!!!

oja.. hier hun site: http://www.octools.com/in...ubmersion/submersion.html

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf.... leggen hun moederbord in een bak met vloeibaar stikstof en hij werkt nog steeds :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zover ik weet is dit het project met 3M Fluorinert, een vloeistof die pas bij -50° ofzo naar vaste vorm gaat. Ook is het niet elektrisch geleidend en heeft het goede warmte-overdragende eigenschappen. Maar het kost dan ook 150$ ofzo voor een liter geloof ik ? Het vloeibaar stikstof werd dan gebruikt om de Fluorinert af te koelen, hoe moet je effe lezen (ben te lui nu :P) Op zich niet zo'n beestige prestatie, ik herinner me Celeron 533's of 333's die op luchtkoeling het dubbel konden doen. Dit project stamt nog van 3 jaar terug ofzo.

Die lage HD temp kan liggen aan de fout uitgelezen sensordata. Bij mij worden de Maxtors ook een ruwe 12-16° te koud aangeduid.

[ Voor 46% gewijzigd door Phuncz op 11-05-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:14:
Bij mij is de kamertemperatuur 30 graden
30 GRADEN!? dan zweet je je tock kapot man! normale kamertemperatuur ligt rond de 20 graden. Bij mij issie 18 graden en goed uit te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft een beesachtig project, ff je mobo onderduwen in de vloeistof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
whaha lkr koud :P Ik zit btw met n dillema. Ik neem de watersetup van Peter over:

- dangerden 6800 GPU blok (dat vette dikke ding)
- dangerdan tdx blok
- maze 4 chipset
- black ice 2 extreme
- dangerden cilinder resevoirtje
- alles 1/2"

kan kiezen tussen een dangerden d4 (swiftech mcp 650) of een eheim 1048 pomp... De eheim schijnt stiller te zijn, maar pompt slechts de helft van het water rond...600 l/u tegenover 1200 l/u
het voordeel van de mpc650 is dat deze ook op 12v draait. (btw kan je n dc pomp ook niet langzamer laten draaien op n lager voltage bijv?)

[ Voor 9% gewijzigd door savale op 12-05-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDX is jet implement systeem, dus hoe sneller je water hoe beter bij die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
kijk ff in de topic start. Die danger-den is dacht ik een stukkie beter ja... Kleiner zowiezo (maar ik heb ook een aantal klachten gehoord over een irritant geluid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Als je kan KIEZEN zonder bijbetalen..... de D4 :P is duurder ^^
Maar zonder dollen: de druk van die pomp is veel sterker wat de TDX zeker ten goede komt.
Zeker met zoveel restrictie in je flow is die druk zeker niet weg en is belangrijker dan de lpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
hehe de D4 leek me ook wel beter. Ennuh 12v... mocht ie me toch teveel lawaai maken dan fix ik r ff n voltage reglaar voor zodat ik de pomp snelheid kan regelen. Moet lukken met een DC pomp denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dit hoort misschien eigenlijk in V&A maar is zo klein....
Heeft iemand nozzle's voor de TDX/RBX gekocht? Wil die iemand misschien van nozzle4 of 5 af?
Want om nou zo'n complete nozzle kit te kopen (waar ook nog es lastig aan te komen is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Vandread schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:21:
Heeft iemand nozzle's voor de TDX/RBX gekocht? Wil die iemand misschien van nozzle4 of 5 af?
Want om nou zo'n complete nozzle kit te kopen (waar ook nog es lastig aan te komen is...)
phoeh geen flauw idee... krijg vnvnd waarschijnlijk mijn TDX blokje. Geen idee of daar nozzle's bij zitten. vraag me uberhaupt af of zoiets echt wel nut heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 13-09 19:39
Vandread schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:21:
Echt lastig zijn ze niet om aan te komen.

Stuur de oc-shop een mailtje, die bestellen iedere week of iedere 2 weken wat bij dangerden USA

[ Voor 3% gewijzigd door eltinio op 13-05-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
eltinio schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:39:
[...]
Echt lastig zijn ze niet om aan te komen.

Stuur de oc-shop een mailtje, die bestellen iedere week of iedere 2 weken wat bij dangerden USA
Moeten ze wel terugmailen.... :?
xcsystems.nl doet niet meer aan zulke bestellingkjes :/ (ik wil ook een brass tdx a64 top....)
En om nou voor 6-10 euro nozzles te kopen terwijl ik er nou 1 nodig heb :) of misschien wil iemand samen kopen B) Mag je kiezen of je 4 of 5 wilt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een waterkoeling omdat ik een wat stiller systeem wil hebben en mijn fans toch al aan het sterven zijn(Goede fans zijn ook niet goedkoop, dus beter nu dan straks). Ik wil echter geen sloten met geld uitgeven en toch graag een redelijke goede waterkoeling. Ik haal op het moment met luchtkoeling temperaturen van ongeveer 45 graden celcius full load zowel voor de NB als voor de CPU. Ik wil deze temps wel graag zou houden.
Weet iemand voor zo rond de 150 euro een goede set. Als het samengesteld is is dat geen probleem(Heb ik ergens zelfs liever). Ik wil mijn CPU en mijn NB koelen, mijn grafka komt later wel een keer. Ik begin trouwens toch eerst met mijn NB, als ik hem dan fout bevestig dan bakt mijn PC tenminste niet direct(Hoop ik tenminste).
Ik heb zelf al wat rondgekeken en vroeg mij het volgende af: Zijn de Eheim 600 compacts(ingebouwd in een reservoir) goede pompjes? Ze lijken mij zo flimsy, maar dat hoeft natuurlijk niks te betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Eheim zou wel een goed pompje moeten zijn ja, toch voor die prijs. Enfin, ik hoop het toch, want kheb me er net ook eentje besteld 8)7

En voor 150EUR moet je wel een mooi setje kunnen samenstellen IMHO :)

Kijk ff bij aqua-systems.de, goede service, lage verzending, en zeer goede w/c-stuff tegen nette prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:03:
...
Ik heb zelf al wat rondgekeken en vroeg mij het volgende af: Zijn de Eheim 600 compacts(ingebouwd in een reservoir) goede pompjes? Ze lijken mij zo flimsy, maar dat hoeft natuurlijk niks te betekenen.
Die pompjes zijn wel OK ja. Zolang je geen nozzle blok of extreme performance verwacht maar gewoon nette temps kan dat best voldoen ja :) BTW, als je geld wilt besparen kan je ook een autokachelrad nemen, meestal moet je wel even spoelen en slangpilaren en fans eraan hobbyen maar ze doen niet onder voor retail rads en ze zijn een stuk goedkoper :) Voor 150 moet volgens mij makkelijk lukken als je niet te kieskeurig bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:03:
Ik wil graag een waterkoeling omdat ik een wat stiller systeem wil hebben en mijn fans toch al aan het sterven zijn(Goede fans zijn ook niet goedkoop, dus beter nu dan straks). Ik wil echter geen sloten met geld uitgeven en toch graag een redelijke goede waterkoeling. Ik haal op het moment met luchtkoeling temperaturen van ongeveer 45 graden celcius full load zowel voor de NB als voor de CPU. Ik wil deze temps wel graag zou houden.
Weet iemand voor zo rond de 150 euro een goede set. Als het samengesteld is is dat geen probleem(Heb ik ergens zelfs liever). Ik wil mijn CPU en mijn NB koelen, mijn grafka komt later wel een keer. Ik begin trouwens toch eerst met mijn NB, als ik hem dan fout bevestig dan bakt mijn PC tenminste niet direct(Hoop ik tenminste).
Geen idee wat voor systeem je hebt maar heb even wat samengesteld voor je bij alphacool (goede ervaringen mee):

ArtNr. Menge Beschreibung Einzelp. Summe ändern löschen
13400 Hydor Seltz L20 Universalpumpe 230V 16.90€ 16.90€

14107 Alphacool NexXxoS HC 120-LE 31.90€ 31.90€

12913 CPU Alphacool NexXxoS XP Bold AMD 64 34.99€ 34.99€

15110 Cape AGB2 Natur poliert 21.90€ 21.90€

12331 MB Alphacool NexXxoS NBX-N Northbrid 34.99€ 34.99€

totaal 140 ex verzenden. Het kan vast nog wat goedkoper. Er komen dan nog wel slangen/koppelingen bij. Dus totaal iets van 170 met verzenden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Kan je beter een setje kopen bij alphacool.de, ik zou wel een 240mm rad kopen met het oog op gpu ook koelen en stilte behouden. Omdat zo'n 120 mm rad het anders wel heel zwaar krijgt met gpu+cpu+nb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
tja maar gaat ie dan niet over zijn budget heen? het ging niet zozeer om heftige prestaties he... uiteraard is een 240x120 beter, maar heeft hij wel de ruimte in de kast en het budget? :) setje kan ntl ook heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
mn wcsysteem zit er steeds meer aan te komen, en ik was laatst ook eens aan het kijken bij aquacomputers.de, ze hebben relaxte spullen voor een goede prijs...
en wat nog meer relaxed is, is het maatsysteem dat ze hebben, want alles dat je daar besteld kan je met hun "plug'n cool" systeem bestellen...
dat scheelt veel rommel....

Maar er is 1 probleem, de slangen die er op gaan zijn PUR slangen, en het andere (grotere) probleem is dat de slangen een maat hebben van 8mm (buiten) en 6mm (binnen)...
Mijn oog was eerder gevallen op 8/10mm slangen...

Wat zeggen jullie over deze slangen? te klein?

(wat ik ga coolen is:
cpu 3500+(maakt niet uit wat voor een blok, een flow of turbulence)
vga 6800GT
nb a8n sli
(alles op een 1048pomp met dual 12cmfan rad)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
@T1nus,

misschien om je specs te posten? Is namelijk beter om te bepalen of een 120mm voldoende zou kunnen zijn. Om je te helpen; bij mijn setup is 120 mm ruim voldoende (fans draaien@laagste stand), met alles (CPU, NB, GPU) WC gekoeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 13-05-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 12-09 22:15
Gisteravond is de pomp van mijn TT aquarius 2 kapot gegaan, ik was op de hoogte van de "kwaliteit" van deze setjes en het verbaasde me ook niet veel maar goed.

Nu heb ik wel eens gehoord dat op de aquarius 2 ook aquariumpompen (It's all in a name :P) passen. Ik weet niet wat zo'n pompje moet kosten en of dit inderdaad wel mogelijk is.

Als deze oplossing voor minder dan 50 euro mogelijk is komt er een aquariumpompje in mijn pc, anders ga ik een mooie zalman halen, heb op dit moment geen geld voor een complete nieuwe set.

Iemand aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

GH45T schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:04:
Gisteravond is de pomp van mijn TT aquarius 2 kapot gegaan, ik was op de hoogte van de "kwaliteit" van deze setjes en het verbaasde me ook niet veel maar goed.

Nu heb ik wel eens gehoord dat op de aquarius 2 ook aquariumpompen (It's all in a name :P) passen. Ik weet niet wat zo'n pompje moet kosten en of dit inderdaad wel mogelijk is.

Als deze oplossing voor minder dan 50 euro mogelijk is komt er een aquariumpompje in mijn pc, anders ga ik een mooie zalman halen, heb op dit moment geen geld voor een complete nieuwe set.

Iemand aanraders?
Natuurlijk past dat, gewoon een Eheim Compact incl resevoir nemen(of iets anders maar volgens mij zit er aan de TT aquarius2 pomp ook gelijk het res), even kijken wat voor pilaar erop moet, dus kijken wat de slangdoorsnede van je slang is :)

[ Voor 7% gewijzigd door DaWaN op 13-05-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoamoR schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:59:
@T1nus,

misschien om je specs te posten? Is namelijk beter om te bepalen of een 120mm voldoende zou kunnen zijn. Om je te helpen; bij mijn setup is 120 mm ruim voldoende (fans draaien@laagste stand), met alles (CPU, NB, GPU) WC gekoeld.
Tuurlijk, mijn specs zijn de volgende:
Amd64 3500+
A8N-SLI Nforce4
ATI radeon x700pro
Maxtor 40 gb HD

Geen van de spullen is overgeklokt.
De rest lijkt me niet relevant. De ruimte in mijn kast is geen issue, daar kan ik nog wel een 360 rad in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:45:
[...]

Tuurlijk, mijn specs zijn de volgende:
Amd64 3500+
A8N-SLI Nforce4
ATI radeon x700pro
Maxtor 40 gb HD

Geen van de spullen is overgeklokt.
De rest lijkt me niet relevant. De ruimte in mijn kast is geen issue, daar kan ik nog wel een 360 rad in kwijt.
Niet te vergelijken met mij dus ;) .

Dan zou ik voor het grootste model rad gaan wat je kwijt kan raken/bereid bent voor te betalen. Zelfs als je niet wilt gaan OC'en, kun je je met een groter koeloppervlakte veroorloven om je fans minder snel te laten draaien.

Verder is het met het oog op de toekomst ook handig om wat speelruimte te hebben qua capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
RoamoR schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:50:
[...]

Niet te vergelijken met mij dus ;) .

Dan zou ik voor het grootste model rad gaan wat je kwijt kan raken/bereid bent voor te betalen. Zelfs als je niet wilt gaan OC'en, kun je je met een groter koeloppervlakte veroorloven om je fans minder snel te laten draaien.

Verder is het met het oog op de toekomst ook handig om wat speelruimte te hebben qua capaciteit.
helemaal gelijk... misschien even 2e hands kijken anders? want een 360 rad is best prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

Q-bone

Dusss...

Vraagje,

hoe groot moet je rad eigenlijk zijn, is daar ook een bepaalde formule voor. Ik had altijd een 36x36 rad en die kon altijd mooi passief koelen, maar ben inmiddels (ja al tijden) bezig met mijn all in one kast. Maar ik heb dus een mooie kleine 12 x 18 radiator van 3 a 4 cm dik. Maar kan ik daar een amd op 2volt mee koelen ? >:) en evt een nforce 2 chipset?

tis een 1800 thoughtbred b, die op 2500 (mhz) komt te draaien... fsb van 220+ denk ik... zou die dat trekken?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 12-09 22:15
DaWaN schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:29:
[...]

Natuurlijk past dat, gewoon een Eheim Compact incl resevoir nemen(of iets anders maar volgens mij zit er aan de TT aquarius2 pomp ook gelijk het res), even kijken wat voor pilaar erop moet, dus kijken wat de slangdoorsnede van je slang is :)
En weet toevallig ook nog iemand of deze kwa stroomverbruik vergelijkbaar is met de pomp van de aquarius? Ik heb op dit moment een 350 watt voeding (b-merk) waar ik absoluut niet tevreden over ben. Punt is dat ik bij het aansluiten van een extra hd over de 13 volt heen ga op de 12 volt lijn (standaard setup is het 3,4 / 4,9 / 12,9 volt) Als hier nog een zware pomp op de 12 volt lijn bij komt vind ik het nog minder verantwoord dan het nu al is.

ideaal zou een 230 volt wisselspanning pomp zijn welke compatible is met mijn aquarius systeem (slangen hebben een binnendiamater van 6 mm dacht ik :X ) dus een grote pomp gaat te veel weerstand krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:10:
[...]

helemaal gelijk... misschien even 2e hands kijken anders? want een 360 rad is best prijzig.
Vraag en Aanbod heeft niks(Naja, alleen iemand die direct zijn coverplate erbij wil verpatsen) en marktplaats is ook geen succes. Heeft iemand hier nog iets in de aanbieding of weet iemand waar je anders kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

GH45T schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:28:
[...]
ideaal zou een 230 volt wisselspanning pomp zijn welke compatible is met mijn aquarius systeem (slangen hebben een binnendiamater van 6 mm dacht ik :X ) dus een grote pomp gaat te veel weerstand krijgen.
Zo'n beetje alle aquarium pompen zijn 220V standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 09-09 20:37
Ik heb de opdracht gekregen om ook WC op een PC met de volgende specs te zetten, zodra ik alles heb komt er uitgebreid fotoverslag uiteraard:

Asus A8N-SLI Deluxe
Athlon FX-55
2 GB Corsair LLPT Pro geheugen oid :P
2x Asus GeForce 6800 Ultra (jaja!!)
3x WD Raptor

voor de rest allemaal blablabla

Nu is mijn oog gevallen op een van de toch wel erg mooie sets van Aquacomputer. Degene met de Airplex 360 Rad (Mag ook wel :P)

Nu was mijn vraag, aangezien alle blokken van Aquacomputer uitgerust zijn met Plug&Cool fittingen, welk blok van Aquacomputer voor mijn chipset (of uiteraard een blok van een ander merk) die ook aansluitingen heeft die compatible zijn met de sets van Aquacomputer, én ook nog eens in SLI fatsoenlijk op de NB past.

Ik ben wel bekend met WC, in het verleden... nu is er zoveel info dat ik nu een beetje door de bomen het bos niet meer zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
SuperKevin schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:04:

Nu was mijn vraag, aangezien alle blokken van Aquacomputer uitgerust zijn met Plug&Cool fittingen, welk blok van Aquacomputer voor mijn chipset (of uiteraard een blok van een ander merk) die ook aansluitingen heeft die compatible zijn met de sets van Aquacomputer, én ook nog eens in SLI fatsoenlijk op de NB past.
Ten eerste; :9~ ... mooie set hoor.

Het deel wat ik quote volg ik niet helemaal. Voor je chipset heeft men toch ook gewoon een chipsetblok in het assortiment? http://www.aquacomputer.d...roducts/3twinplex_500.jpg

Of bedoel je dat je misschien ruimtegebrek krijgt? Dat zal niet zo snel gebeuren lijkt mij.

Is het ook de bedoeling dat je de beide GPU's ook gaat waterkoelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Roamor op 14-05-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
RoamoR schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:13:
[...]

Ten eerste; :9~ ... mooie set hoor.

Het deel wat ik quote volg ik niet helemaal. Voor je chipset heeft men toch ook gewoon een chipsetblok in het assortiment? http://www.aquacomputer.d...roducts/3twinplex_500.jpg

Of bedoel je dat je misschien ruimtegebrek krijgt? Dat zal niet zo snel gebeuren lijkt mij.

Is het ook de bedoeling dat je de beide GPU's ook gaat waterkoelen?
Ja, daar ga ik die super mooie Aquagrafx coolers voor gebruiken *kwijl*

Het gaat er idd erg sexy uitzien allemaal! ik ben dus bang (aangezien DD dus speciaal voor SLI setups een blok heeft (net als de DFIFreezer)) dat ik te weinig ruimte vrij houdt om een blok van Aquacomputer op de chipset te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Je gaat dus deze kit van DD gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=290

Zoals, je op de foto kunt zien, komt die niet eens in de buurt van je NB, dus is dat geen probleem. ;)

Alleen zorgen dat je de goede aansluitingen regelt. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Roamor op 14-05-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
RoamoR schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:29:
Je gaat dus deze kit van DD gebruiken: [afbeelding]

Zoals, je op de foto kunt zien, komt die niet eens in de buurt van je NB, dus is dat geen probleem. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.de/prodimg/nd_products/6800_1_500.jpg

Die cooler wil ik op de GPU's plaatsen
alleen de NB ben ik nog niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ixl85 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:55:
mn wcsysteem zit er steeds meer aan te komen, en ik was laatst ook eens aan het kijken bij aquacomputers.de, ze hebben relaxte spullen voor een goede prijs...
en wat nog meer relaxed is, is het maatsysteem dat ze hebben, want alles dat je daar besteld kan je met hun "plug'n cool" systeem bestellen...
dat scheelt veel rommel....

Maar er is 1 probleem, de slangen die er op gaan zijn PUR slangen, en het andere (grotere) probleem is dat de slangen een maat hebben van 8mm (buiten) en 6mm (binnen)...
Mijn oog was eerder gevallen op 8/10mm slangen...

Wat zeggen jullie over deze slangen? te klein?

(wat ik ga coolen is:
cpu 3500+(maakt niet uit wat voor een blok, een flow of turbulence)
vga 6800GT
nb a8n sli
(alles op een 1048pomp met dual 12cmfan rad)

:?
Tja ik had ook een vraagje over aquacomputers...
maar nog geen reactie .... ;(

En over je NB in combi met je GPU cooler..
dat probleem heb ik ook, en ik heb ze gemaild (aquacomputers that is)
maar nog geen reactie,
zodra ik antwoord heb zal ik het posten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het op hun forum eens vragen, kan zijn dat je daar sneller je antwoord hebt ;) (zitten zelfs enkele nederlanders tussen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:55:
Je kan het op hun forum eens vragen, kan zijn dat je daar sneller je antwoord hebt ;) (zitten zelfs enkele nederlanders tussen :) )
owkee... goed idee...
maar kna iemand mij dan vertellen of de binnen diameter van hun plug'n cool systeem dan niet te klein is voor mijn setup? (6mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
RoamoR schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:29:Je gaat dus deze kit van DD gebruiken: [afbeelding]
Alleen zorgen dat je de goede aansluitingen regelt. :)
http://www.dangerdenstore...oductid=168&cat=48&page=1
HOLY F**K 233 dollar :| manman dat ding zal een hitte dumpen in je setup, laat staan dat ie flow eet :P Zou gewoon 2 maze4's kopen met brass top 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 14-05-2005 13:42 . Reden: euro->dollar :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

SuperKevin schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:31:
[...]

[afbeelding]

Die cooler wil ik op de GPU's plaatsen
alleen de NB ben ik nog niet uit :)
ik had de 6600agp versie daarvan en die heeft mijn core gecrushed, dus pas er mee op :X

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Vandread schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:41:
[...]

http://www.dangerdenstore...oductid=168&cat=48&page=1
HOLY F**K 233 dollar :| manman dat ding zal een hitte dumpen in je setup, laat staan dat ie flow eet :P Zou gewoon 2 maze4's kopen met brass top 8)
Vergeleken met zijn setup:
Asus A8N-SLI Deluxe
Athlon FX-55
2 GB Corsair LLPT Pro geheugen oid :P
2x Asus GeForce 6800 Ultra (jaja!!)
3x WD Raptor
Valt dat toch wel mee? Ik denk niet dat je met een dergelijke setup (btw :9~ ), moet gaan besparen op een goede koeling. Goed, je zult een flinke radiateur nodig hebben om de warmte af te kunnen voeren, maar ja, no pain no gain. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
rimpeldinky schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:56:
[...]

ik had de 6600agp versie daarvan en die heeft mijn core gecrushed, dus pas er mee op :X
Wat had je fout gedaan en waar moeten we op letten?
nu maak je me toch wel nieuwsgierig (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Laatst online: 10-09 08:27

oshiro

Chill, dude.

En nog een vraag over die 6600GT versie daarvan:
op de site van Aquacomputer staat dat ie van aluminium is en op de site van Freezing Hardware staat dat ie van koper is (althans de binnenkant, "geintegreerde bodemplaat van koper")
Wat is et nu? Ik wil gewoon alleen maar koper in mn systeempje (zonder toevoegingen oid, alleen aquadest) , maar ik moet dat ding hebben :9~

En misschien een beetje een WC-n00b vraag zijn de 12mm en 1/2"slangen van Freezing Hardware en de OC-shop dezelfden? De werkelijke maten zitten dicht bij elkaar in de buurt, maar ik weet niet of het met elkaar overweg kan. Hetzelfde voor de 10mm en 3/8" slangen.

En dan de laatste vraag: als ik koperen pijp haal bij de bouwmarkt, en ik gebruik 1/2" slangen, welke pijpdiameter moet ik dan gebruiken wil ik mn slangen er gewoon op kunnen schuiven? (weet niet of 12mm OD van de pijp en 1/2"ID van de slang overeenkomen...) Of kan dit niet en moet ik er een pilaar aan solderen?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door oshiro op 14-05-2005 22:08 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
Maar er is dus niemand die echt een antwoord kan geven??
Ik denk zelf dat de airplex 360 met 3 papst fans genoeg moet zijn voor zo'n setup?

Met goeie airflow uiteraard :P

[ Voor 13% gewijzigd door ipsec op 15-05-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Airplex Evo 360 zuigt,
Zelfs een Black Ice Pro 2 is beter (hebben ze getest in Dld) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

SuperKevin schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:48:
Maar er is dus niemand die echt een antwoord kan geven??
Ik denk zelf dat de airplex 360 met 3 papst fans genoeg moet zijn voor zo'n setup?

Met goeie airflow uiteraard :P
denk dat die het ook wel passief redelijk koel houd.
dus met fans moet dat wel lukken.
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:30:
Airplex Evo 360 zuigt,
Zelfs een Black Ice Pro 2 is beter (hebben ze getest in Dld) :7
eh 1 review mmm en nu de rest nog
ze presteren allemaal gelijk er maar zit een paar graden tussen.
dat heb ik uit verschillende radiator roundups

[ Voor 39% gewijzigd door ikman op 15-05-2005 13:07 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
ikman schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:03:
eh 1 review mmm en nu de rest nog
ze presteren allemaal gelijk er maar zit een paar graden tussen.
dat heb ik uit verschillende radiator roundups
Dan presteren ze toch niet allemaal gelijk als er een paar graden tussenzit :? Bij elke review die je tegenkomt komt de Black Ice er toch echt beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

nou een paar graad verschil is niet echt geweldig.
de black ice kan vaak het beter presteren maar de rest zit er er met een 1a2 graad achter.
het hangt ook erg van je set af, aangezien het water langer in het rad blijft van een airplex dan van een black ice.

[ Voor 82% gewijzigd door ikman op 15-05-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Airplex Evo 360 tov Black Ice Pro 2

Nadelen:
3 fans ipv 2 fans
Slechte waterflow door haakse punten
Slechtere warmteoverdracht
Meer ruimte

En een paar graden is veel

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:18:
Airplex Evo 360 tov Black Ice Pro 2

Nadelen:
3 fans ipv 2 fans
Slechte waterflow door haakse punten
Slechtere warmteoverdracht

En een paar graden is veel
3 fans is meer stilte voor de zelfde koeling of meer herrie voor betere koeling
de slechte flow valt heel erg mee, de flow is iets minder maar nog zeer goed. ik heb een black ice en een airplex in mijn set up.
meer koel oppervlakte en het water blijft langer in aanraking met de lucht, dus meer warmte overdracht juist

een fan heeft meer moeite om lucht door een black ice te blazen door die kleine finnetjes dan bij een airplex en dat leverd weer meer geluid op.
en erg moeilijk schoon te krijgen en ze kunnen gaan roesten omdat het blank metal is

[ Voor 27% gewijzigd door ikman op 15-05-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu nogal een wankel setup. Maar daar komt binnekort een eind aan.
ben vanplan om een grotere case aan te schaffen namelijk de Coolermaster Stacker.

Ik heb twee swiftechblokken de MC5002 voor socket A en de MC50 op een ati radeon.
Een nood optie resevoir ala broodbakje, ik ben vanplan om zeker deze zo snel mogelijk te vervangen.

Een Eheim 1048 pomp. En een koperen radiator van de sloop van zo'n 21 bij 16 cm
Hoe kan ik die het beste koelen, nu heb ik er 4x 80mm fans op aan het blazen.
Liever heb ik het nog stillen. bestaat er niet een andere optie? En wat betreft de montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

die 80mm fans vervangen door 120mm fans scheelt al heel wat

een fan shroud scheeld ook wat geluid en alle lucht gaat door het rad heen.

[ Voor 41% gewijzigd door ikman op 15-05-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

Niemand lijkt te reageren op mn vorige vraag, en ik heb er nog wat meer, dus hier nog een poging ;)

Ik wil een setup gebruiken met 1/2 " slangen. Ik heb hiervoor een paar waterblokjes bekeken, en ik weet niet welken de beste keuze zijn, dus vraag ik jullie hulp:

CPU: Swiftech MCW6002-A of DD TDX AMD XP
NB: Swiftech MCW20R of DD MAZE4

Verder wil ik ook weten of het nuttig is om een AquagraFX 6600 AGP 'in serie' aan te sluiten op deze blokken, hetzelfde voor de Innovatek HD-O-Matic, in verband met de doorstroomsnelheid. De AquagraFX heeft standaard 1/8"draad voor elke pilaar dus, ik weet alleen niet of zn binnenwerk zo'n hoge flow toelaat. De HD-O-Matic heeft echter 10mm Innovatek aansluitingen, daar kunnen wel anderen op, maar ik denk dat het dan geen zin heeft om hem achter de CPU aan te sluiten, dat verziekt mn hele flow. Dan kan ik eventueel via een Y-stukje een aparte lus maken voor de HD en evt GPU, zodat ik nog wat flow overhoud voor mn CPU en NB.

Is 1/2" vergelijkbaar met 12mm slangen? Het scheelt maar 0,7mm...
En als ik zo'n slang wil aansluiten op een koperen bouwmarkt-pijp, gaat een 12mm OD pijp dan werken voor een 1/2" ID slang, of moet ik dan naar 15mm gaan? (Althans, als er geen tussenstappen zijn)

Wat denken jullie?
ik wil niet doordrammen, ik post het hier zodat ik geen nieuw topic hoef te openen voor zo'n klein vraagje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een opstelling in mijn hoofd en wil graag weten wat jullie ervan vinden of misschien zelfs wel ervaring hebben met zon opstelling.

Het slangtype wat ik wil gaan gebruiken is 8x1 omdat mijn cpu blok toch niet groter is. En het naar mijn weten de meest gangbare maat is.

De reden waarom ik de VGA apart wil koelen, heeft te maken met een eventuele toekomstige sli opstelling, en ik mn vga zo ver mogelijk wil overclocken dus dus koelte gewenst is.

Alle suggesties opmerkingen of tips zijn welkom. BVD

De rad zal een Black ice extreme III worden, en de pomp een Innovatek HPPS 12V
En lijn zal dus de VGA koelen, de andere de CPU en de Northbridge

Een simpele schematische tekening:

Afbeeldingslocatie: http://img254.echo.cx/img254/1412/waterkoelschema7lv.th.jpg

edit:
Ik zie net dat er hierboven ook een vraag was over serie of parallel, maar goed hoop dat jullie ons allebei kunnen helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

wat voor blokken, het zijn allemaal goede kwaliteit dus waar gaat jou voor keur naar uit.
ik ga voor dd aan gezien ik dat zelf heb

ik zou het ook allemaal serie houden omdat voor parallel een zeer sterke pomp vraagt. maar dat is ook een deel experimenteren.

1/2 is eigenlijk 13mm en als je dat op een 12mm pijp aansluit kan je dat vast zetten met tyraps en ijzere slangklemmen.
ja kan ook eerst je het water uit je rad naar de vga -> cpu ->nb

ik zou ook voor een ander pomp gaan een hydor l30 of eheim 1250 of swiftech mp650 die zijn sterker en leveren meer flow, das altijd handig voor latere uitbreiding.

dat over parallel
je flow blijft ongeveer gelijk alleen de druk word gehalveerd dus het water komt moeilijker door alle blocken heen. dus is er weer een sterkere pomp nodig.
ook als je een block heb met veel weerstand en op de andere een block met weinig weerstand, gaat het water meer door het block met de minste weerstand.

[ Voor 55% gewijzigd door ikman op 15-05-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro

oshiro

Chill, dude.

ikman schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:13:
wat voor blokken, het zijn allemaal goede kwaliteit dus waar gaat jou voor keur naar uit.
ik ga voor dd aan gezien ik dat zelf heb

ik zou het ook allemaal serie houden omdat voor parallel een zeer sterke pomp vraagt. maar dat is ook een deel experimenteren.

1/2 is eigenlijk 13mm en als je dat op een 12mm pijp aansluit kan je dat vast zetten met tyraps en ijzere slangklemmen.
Ik ga voor de Swiftech MCP650, dus die pomp zit wel OK, en hij ondersteunt die 1/2"slangen ook, dus vandaar dat parallel gebeuren. Als het binnenwerk van die AquagraFX en die HD-O-Matic dat niet toelaten kan ik net zo goed die twee apart zetten voor een mini-loop zodat ik voor mn CPU en NB nog wel lekker wat flow heb. Met die pomp heb ik dan het besten van beiden.
Maar laten die twee dingen 1/2" slangen toe?

En over die pijpdiameters: als ik een 15mm pijp neem in combinatie met wat tygon slangen, en ik maak die warm in heet water oid, zou ik ze dan op elkaar kunnen aansluiten?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.