Ik heb ook wat irritaties met het geluidsniveau van mijn pomp. Ik heb de
Swiftech MCP-650. Prima ding, alleen heb ik ook een hoog piepend geluid. Volgens mij komt dat door de te smalle slangen. Zou dit kunnen? Ik maak gebruik van deze slang:
Transparant PVC tube (
www.frigus.nl)

- PVC
- Transparant
- 10mm inner 14mm outer diam.
Mijn pomp heeft de volgende specs:
- Connection size: 1/2" barbs
Nu kreeg ik de slangen al amper om de aansluitingen van de pomp. Een slang met een grotere binnendiameter zou wellicht een lagere geluidsproductie kunnen produceren? Tevens wordt de doorvoer volgens mij ook beter.
Nu wilde ik eigenlijk Tygon-slangen nemen, maar waar vind ik deze, welke voldoet aan de goede afmetingen? Ik zat bij freezinghardware te kijken, maar de enige Tygon die ze daar hebben, is volgens mij nog kleiner dan wat ik nu heb (8mm binnendiameter).
Direct een volgend probleem. De grotere slangen hebben ook invloed op de rest van de setup. Nu heb ik alle WC-blokjes van Frigus (Universal 1/4 13mm brass fitting, CPU, NB en VGA). Moet ik daarvoor andere aansluitingen halen, of past de slang dan alsnog netjes? Ik heb wel van die klemmen:

- Fits all our blocks/tubes
- Varies between 13mm/16mm
edit:
Ik zit me net te bedenken ... Ik zie dit op de site van Swiftech:
- Nominal voltage: 12 V DC
- Operating voltage range: 6 to 14 V DC
Aan de achterkant van de pomp kan een jumper worden geplaatst. Houdt dat in dat ik de pomp op 6V kan laten werken (wat ten goede komt aan het geluidsniveau)? Of is dat puur de minimale power die de pomp nodig heeft om uberhaupt te kunnen werken? Ik heb het in het verleden weleens geprobeerd, maar toen niet op het geluid gelet, alleen of de pomp nog werkte en dat deed hij. (Ik kan het vanavond pas proberen, anders had ik het al wel geprobeerd.

Maar misschien weet iemand dit. Kan namelijk al wel slangen bestellen, mits ik de goede kan vinden.)
[
Voor 21% gewijzigd door
Smarron op 23-04-2005 08:59
]