[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.685 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

LosserNL schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:14:
NV40 koelers hebben meestal 4 gaten voor de bevestiging, ik zou ze mailen voor de zekerheid :)
Kheb ze nu gemaild, heb nu een vf700CU en die heeft maar 2 aansluitingen wel geen waterblok natuurlijk ;)

Edit: mailtje ontvangen:
Hallo,

Deze past helaas niet op de Geforce 6800GT.

Voor het koelen van alleen de GPU is bijv. de Alphacool GP-NV40 6800 wel geschikt: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1788

Met vriendelijke groet,

Niels Kijl
Freezing Hardware
Wel 10 euro duurder :(

[ Voor 36% gewijzigd door Snippertje op 22-04-2005 16:48 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die met deze POMP ervaring hebben: de Laing DDC-1T

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2017-2029.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:38:

[afbeelding]
Lijkt me gewoon hetzelfde pompje als de Swiftech: http://www.swiftnets.com/products/mcp350.asp
misschien dat je aan de hand van het type, MPC350, daarover wat reviews kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. was me nog niet eens opgevallen. Deze pomp wil ik aansluiten op de Black Ice pro 2 met 2 x 120MM papst coolers. Dit op een resevoir van de maten van een floppy bay. dan naar de cpu en gpu.
Zou dit pompje dan voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Een zeer mooi pompje, zeer veel positieve dingen over gelezen (of bijna alleen maar positief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:54:
Idd. was me nog niet eens opgevallen. Deze pomp wil ik aansluiten op de Black Ice pro 2 met 2 x 120MM papst coolers. Dit op een resevoir van de maten van een floppy bay. dan naar de cpu en gpu.
Zou dit pompje dan voldoende zijn?
Lijkt me haast van wel, misschien is deze: http://www.swiftnets.com/products/MCRES-1000.asp combinatie dan wat je zoekt? Lijkt me nog lekker compact ook.

[ Voor 4% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-04-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02
Ik heb deze pomp nu enkele maanden in mijn setup.

Om heel eerlijk te zijn kan ik iedereen deze pomp afraden deze pomp maakt een behoorlijke hoge pitch toon!
Hij is heerlijk klein en ik vind het zeer prettig dat de slangaansluitingen beiden in evenweidige richting zitten. Nu ik echter een volledig passief systeem heb, word ik behoorlijk 'gek' van de herrie.
Mijn eheim 1048 en mijn sicce nova hoor ik _niet_, de zwaar irritante pitch toon van mijn Liang wel :(
Ik ga eerdaags proberen om mijn pomp te isoleren, zij het met dempings matten of gewoon ingieten met geluidsdempende kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:02:
[...]

Lijkt me haast van wel, misschien is deze: http://www.swiftnets.com/products/MCRES-1000.asp combinatie dan wat je zoekt? Lijkt me nog lekker compact ook.
Heb net zitten zoek op deze set, maar kan geen online shop vinden die deze verkoopt? Jij misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:06:
[...]

Om heel eerlijk te zijn kan ik iedereen deze pomp afraden deze pomp maakt een behoorlijke hoge pitch toon!
Hij is heerlijk klein en ik vind het zeer prettig dat de slangaansluitingen beiden in evenweidige richting zitten. Nu ik echter een volledig passief systeem heb, word ik behoorlijk 'gek' van de herrie.
Mijn eheim 1048 en mijn sicce nova hoor ik _niet_, de zwaar irritante pitch toon van mijn Liang wel :(
Ik ga eerdaags proberen om mijn pomp te isoleren, zij het met dempings matten of gewoon ingieten met geluidsdempende kit.
Het gaat mij erom dat de pomp klein en erg stil is. Wil namelijk een externe waterkoeling behuizing maken voor mijn barebone. wil gewoon niets horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:07:
[...]

Heb net zitten zoek op deze set, maar kan geen online shop vinden die deze verkoopt? Jij misschien?
Nah, de stores waar ik een paar jaar terug m'n Swiftech en WC spul kocht zijn volgens mij niet echt meer actief :D. Misschien bij http://www.oc-shop.nl/ nog wat te bestellen. Andere links die ik kende werken niet meer. Misschien zoeken op Swiftech op Tweakers pricewatch, en eventueel verkopers van dat merk mailen of ze betreffende onderdeel voor je kunnen bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
arnoman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:06:
[...]

Hey da's minder. Weet je zeker dat het van de pomp komt, en niet van je HDD's of voedingsspoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Ik heb dit blok vanuit een kant en klaar Asetek set. Het probleem zit hem in de schroef gaten van de NV40. Deze zijn namelijk iets te klein eigenlijk om de schroef er fatsoenlijk door te krijgen. Ik heb gewoon heel rustig en langzaam aan de gaten iets groter gemaakt. En dan past het blok perfect.

http://specs.tweak.to/11052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
_XipHiaS_ schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:22:
[...]
Hey da's minder. Weet je zeker dat het van de pomp komt, en niet van je HDD's of voedingsspoelen?
Arno weet waar die het over heeft (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Vandread schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:20:
[...]

Arno weet waar die het over heeft (8>
hehe thnx :P

Maar idd, ik ben niet tevreden over de pomp.
Voor de 100€ die de pomp kost zijn er veel betere alternatieven.

Iemand tips om deze pomp te isoleren. Als ik het goed herrinner zijn hoge tonen goed te dempen dmv traditionele dempingsmatten, kan iemand dit bevestigen? Verdere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Ik heb ook wat irritaties met het geluidsniveau van mijn pomp. Ik heb de Swiftech MCP-650. Prima ding, alleen heb ik ook een hoog piepend geluid. Volgens mij komt dat door de te smalle slangen. Zou dit kunnen? Ik maak gebruik van deze slang:

Transparant PVC tube (www.frigus.nl)

Afbeeldingslocatie: http://www.frigus.nl/products/images/slang1.jpg
- PVC
- Transparant
- 10mm inner 14mm outer diam.

Mijn pomp heeft de volgende specs:
- Connection size: 1/2" barbs

Nu kreeg ik de slangen al amper om de aansluitingen van de pomp. Een slang met een grotere binnendiameter zou wellicht een lagere geluidsproductie kunnen produceren? Tevens wordt de doorvoer volgens mij ook beter.

Nu wilde ik eigenlijk Tygon-slangen nemen, maar waar vind ik deze, welke voldoet aan de goede afmetingen? Ik zat bij freezinghardware te kijken, maar de enige Tygon die ze daar hebben, is volgens mij nog kleiner dan wat ik nu heb (8mm binnendiameter).

Direct een volgend probleem. De grotere slangen hebben ook invloed op de rest van de setup. Nu heb ik alle WC-blokjes van Frigus (Universal 1/4 13mm brass fitting, CPU, NB en VGA). Moet ik daarvoor andere aansluitingen halen, of past de slang dan alsnog netjes? Ik heb wel van die klemmen:

Afbeeldingslocatie: http://www.frigus.nl/products/images/nylonklem.gif
- Fits all our blocks/tubes
- Varies between 13mm/16mm

edit:
Ik zit me net te bedenken ... Ik zie dit op de site van Swiftech:

- Nominal voltage: 12 V DC
- Operating voltage range: 6 to 14 V DC

Aan de achterkant van de pomp kan een jumper worden geplaatst. Houdt dat in dat ik de pomp op 6V kan laten werken (wat ten goede komt aan het geluidsniveau)? Of is dat puur de minimale power die de pomp nodig heeft om uberhaupt te kunnen werken? Ik heb het in het verleden weleens geprobeerd, maar toen niet op het geluid gelet, alleen of de pomp nog werkte en dat deed hij. (Ik kan het vanavond pas proberen, anders had ik het al wel geprobeerd. :Y) Maar misschien weet iemand dit. Kan namelijk al wel slangen bestellen, mits ik de goede kan vinden.)

[ Voor 21% gewijzigd door Smarron op 23-04-2005 08:59 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Effe een korte vraag:

Kan je een Eheim 1046 op de kop monteren?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ja hoor, er zijn meerdere mensen die dit met suc6 hebben gedaan zoals in een 3,5 inch bay... :)

gaat perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zijn er andere pompen die plat gelegd kunnen/moeten worden zoals die Liang ? Want de Hydor L30 die ik nu heb, valt me best groot en vooral hoog uit. Hoeveel L/u zou ik moeten zoeken voor een setup met een single 120mm rad, dual 120mm rad, CPU, GPU en NB blok van een Asetek setje ? Liefst ook iets op 12V indien mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 23-04-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
Smarron schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 08:40:
Ik heb ook wat irritaties met het geluidsniveau van mijn pomp. Ik heb de Swiftech MCP-650. Prima ding, alleen heb ik ook een hoog piepend geluid. Volgens mij komt dat door de te smalle slangen. Zou dit kunnen? Ik maak gebruik van deze slang:

Transparant PVC tube (www.frigus.nl)

[afbeelding]
- PVC
- Transparant
- 10mm inner 14mm outer diam.

Mijn pomp heeft de volgende specs:
- Connection size: 1/2" barbs

Nu kreeg ik de slangen al amper om de aansluitingen van de pomp. Een slang met een grotere binnendiameter zou wellicht een lagere geluidsproductie kunnen produceren? Tevens wordt de doorvoer volgens mij ook beter.

Nu wilde ik eigenlijk Tygon-slangen nemen, maar waar vind ik deze, welke voldoet aan de goede afmetingen? Ik zat bij freezinghardware te kijken, maar de enige Tygon die ze daar hebben, is volgens mij nog kleiner dan wat ik nu heb (8mm binnendiameter).

Direct een volgend probleem. De grotere slangen hebben ook invloed op de rest van de setup. Nu heb ik alle WC-blokjes van Frigus (Universal 1/4 13mm brass fitting, CPU, NB en VGA). Moet ik daarvoor andere aansluitingen halen, of past de slang dan alsnog netjes? Ik heb wel van die klemmen:

[afbeelding]
- Fits all our blocks/tubes
- Varies between 13mm/16mm

edit:
Ik zit me net te bedenken ... Ik zie dit op de site van Swiftech:

- Nominal voltage: 12 V DC
- Operating voltage range: 6 to 14 V DC

Aan de achterkant van de pomp kan een jumper worden geplaatst. Houdt dat in dat ik de pomp op 6V kan laten werken (wat ten goede komt aan het geluidsniveau)? Of is dat puur de minimale power die de pomp nodig heeft om uberhaupt te kunnen werken? Ik heb het in het verleden weleens geprobeerd, maar toen niet op het geluid gelet, alleen of de pomp nog werkte en dat deed hij. (Ik kan het vanavond pas proberen, anders had ik het al wel geprobeerd. :Y) Maar misschien weet iemand dit. Kan namelijk al wel slangen bestellen, mits ik de goede kan vinden.)
Ik heb deze pomp ook, maar dan ik combinatie met 1/2" tygon. De piep of pitch of hoge toon (wat het ook moge zijn) is nog steeds aanwezig. Dus maak je geen illusie dat het geluid wat je hoort door dikkere slangen te nemen verdwijnt. Ik vind het in ieder geval een geweldig pomp, zou echt niet anders meer willen. Aan het geluid stoor ik me niet, stilte is dan ook niet m'n grootste eis geweest bij het samenstellen van de WC-set.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

kram335 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:44:

Ik heb deze pomp ook, maar dan ik combinatie met 1/2" tygon. De piep of pitch of hoge toon (wat het ook moge zijn) is nog steeds aanwezig. Dus maak je geen illusie dat het geluid wat je hoort door dikkere slangen te nemen verdwijnt. Ik vind het in ieder geval een geweldig pomp, zou echt niet anders meer willen. Aan het geluid stoor ik me niet, stilte is dan ook niet m'n grootste eis geweest bij het samenstellen van de WC-set.....
Ok, dan weet ik dat. Hoef ik ook geen andere slangen te kopen. Ik zal het op een andere manier proberen te isoleren dan.

Heb je wel ervaring met die jumpers ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
Smarron schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:31:
[...]
Ok, dan weet ik dat. Hoef ik ook geen andere slangen te kopen. Ik zal het op een andere manier proberen te isoleren dan.

Heb je wel ervaring met die jumpers ?
Nee dat niet, heb ze ook zien zitten, maar geen flauw idee waar ze voor zijn... Als iemand dat weet hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

zo heb me radiateur in me kast bevestigd.. zie pix..

Afbeeldingslocatie: http://dvd.patsboem.com/stuff/waterdope/rad_done%20001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dvd.patsboem.com/stuff/waterdope/rad_done%20003.jpg

alleen zit ik nu met een klein probleempje..

zoals je kunt zien zit de rad waar normaal gesproken de hdds zitten.. kortom ik moet nu een andere oplossing zoeken voor mij hdds..

ik heb 3 hdds en een dvd-writer en 4 5,25 bays.. het probleem is alleen dat ik eigenlijk van plan was in 1 van die bays een 5,25 bay reservoir te plaatsen..

hier een pic die laat zien hoeveel ruimte ik nog heb:

Afbeeldingslocatie: http://dvd.patsboem.com/stuff/waterdope/rad_done%20004.jpg

keuzes die ik heb zijn:
geen res
1 hdd tussen rad en 5,25 bays
res tussen rad en 5,25 bays
res ergens anders (buitenkant achterkant)

wat zien jullie als de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 15:58

_Ernst_

Mark It Zero!

Lev schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:09:
zo heb me radiateur in me kast bevestigd.. zie pix..

[...]

keuzes die ik heb zijn:
geen res
1 hdd tussen rad en 5,25 bays
res tussen rad en 5,25 bays
res ergens anders (buitenkant achterkant)

wat zien jullie als de beste oplossing?
Persoonlijk zou ik het zonder reservoir doen, en het vullen en ontluchten regelen via een t-stukje.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Of je hangt één van de harde schijven aan tie-wraps op onder je HDD rek. Scheelt je ook nog eens in het geluid dat hij zal produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Phuncz schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:20:
Zijn er andere pompen die plat gelegd kunnen/moeten worden zoals die Liang ? Want de Hydor L30 die ik nu heb, valt me best groot en vooral hoog uit. Hoeveel L/u zou ik moeten zoeken voor een setup met een single 120mm rad, dual 120mm rad, CPU, GPU en NB blok van een Asetek setje ? Liefst ook iets op 12V indien mogelijk.
Ik heb de liang gewoon op zn kop hangen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja Hydor pompen mogen naar het schijnt niet op hun kant... Ik vraag dus of iemand een andere pomp kent dan Liang die in de breedte gelegd mag worden. Heb al 2x 10.000rpm schijven en 2x 7200rpm schijven die genoeg hoge tonen produceren, ik wil daar niet nog een pomp bij die nog meet hoge tonen doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22

Exigence

dnkroz

Phuncz schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:14:
Mja Hydor pompen mogen naar het schijnt niet op hun kant... Ik vraag dus of iemand een andere pomp kent dan Liang die in de breedte gelegd mag worden. Heb al 2x 10.000rpm schijven en 2x 7200rpm schijven die genoeg hoge tonen produceren, ik wil daar niet nog een pomp bij die nog meet hoge tonen doet :)
Ze kunnen gewoon om hun as gedraaid worden hoor :) Zolang de as horizontaal blijft schijnt het geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja ze op zijn kop zetten zal weinig afdoen van de 3 bays die hij inneemt. Die Liang neemt maar 1 bay in, maar als ie zo'n hoge toon produceert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

over wat voor prestatiewinst hebben we het wanneer we een push-rad-pull ten opzichte van een rad-pull setup vergelijken?

is dat ooit ergens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja, prestatieverschil was er nauwelijks. Uiteindelijk denk ik wel dat het nut kan hebben als krachtige fans gebruikt worden icm. verschillende goede radiators. Maar anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

heeft iemand een foto voor me van een danger den single heatercore met daarop een danger den transparante fan shroud gefotografeerd vanaf de zijkant?

ik heb onderhand al 100 websites bekeken en overal staat dezelfde vage foto die niet goed aangeeft hoe hoog die shroud is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik sta op het punt om een CM Stacker aan te schaffen.
Ik wil daarin een WC install plaatsen. Nu had ik het in gedachten om het te doen zoals het in onderstaand plaatje is getekend.

Afbeeldingslocatie: http://img243.echo.cx/img243/259/wcopstelling4jj.th.jpg
Click on IT!

Doe ik er slim aan om de RAD en de pomp onderin te plaatsen? De dikke blauwe lijn boven de RAD moet een glasplaat worden met een gezandstraalt logo.

Heb ik daaronderin genoeg lucht, koude lucht? moet ik de 12cm fans als in-take of als out-take plaatsen en is het verstandig om linksonderin 2x 80mm te plaatsen, welke bv op 7volt draaien.

Wie kan me adviseren, of andere tips aan leveren.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als het past zou ik de rad bovenin zetten, dan kan de warme lucht als je de fans op blazen zet direct naar buiten en dat zal beter koelen

pomp onderin is iig geen probleem heb het zelf ook op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14:59
Phuncz schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:14:
Mijn hydor ligt met de inlet omhoog en maakt geen extra herrie.

Ik heb trouwens niewe fans :*)

oude setup 3x80mm@3000rpm
cpu idle 35 graden
cpu stressed 42 graden

nieuwe setup 2x120mm@1500rpm
cpu idle 33
cpu stressed 36

BartonM 2600Mhz@2volt
astek antarctica 10mm
hydor L20 10mm
black ice pro dual 10mm
(oud) 3x zalman 80mm 1400-3000rpm
(nieuw) 2x enermax 120MM 1500-2300rpm

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja dan wordt ie nog hoger ;)
Zowiezo hem op zijn zij bevestigen is niet zo simpel... En met de bochten die ik dan moet maken is het niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik had ook ruimte te kort... tot ik m'n rad, pomp en reservoir met steunen achter m'n kast heb gehangen. toen was het ineens veel makkelijker om de pomp vaag te hangen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja, maar ik ga regelmatig naar LAN-parties en zo'n extern gedoe is niet echt zo evident. Zowiezo is het een propvolle stacker die ik met moeite al op krijg (laatste meting gaf meer dan 35kg aan ;)) en dan is zoiets externs erg moeilijk handelbaar. Ook omdat hij nauwelijks door de deur past nu al... Enigste wat ik nodig heb is een compacter pompje, die liefst op de 12V draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Dan zou die liang pomp inderdaad wel eens uitkomst kunen brengen

Of 1 van deze: (uit de TS)

Dangerden DDC-12V 350 L/uur 400 CM 8,3W 12V DC
Dangerden DD12V-D4 1200 L/uur 310 CM 24 W 12V DC

Swiftech MCP-350 350 L/uur 400 CM 8,3W 12V DC
Swiftech MCP-600 700 L/uur 320 CM 9 W 12V DC
Swiftech MCP-650 1200 L/uur 310 CM 24 W 12V DC

Alphacool AP700 360 L/uur 68 CM 2,5W 12V DC
Alphacool AP900 900 L/uur 125 CM 10 W 12V DC
Alphacool AP1500 1500 L/uur 300 CM 17 W 12V DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mja maar ik hoor dat die Liang een hoge toon produceert wat ik liever niet heb. Hoe zit dat met de Swiftech en Alphacool ? Ook nog:
Phuncz schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:20:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
mensen, ik heb voor zeer weinig geld een radje kunnen kopen.
alphacool 1x12 cm radje, om samen met mijn 2x12cm slooprad te gebruiken 8)
Klik voor info

Maar er zit een klein gaatje in (daarom was ie ook zo goedkoop :P )
Ik vraag me dus af waarmee ik dit het beste kan dicht maken?

wat pics van het gaatje(wat je om het gaatje ziet zijn de wat opzij geduwde vinnen om het beter zichtbaar/afdichtbaar te maken):
Afbeeldingslocatie: http://img216.echo.cx/img216/4691/dsci00087qu.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img227.echo.cx/img227/3714/dsci00093ou.th.jpg

Sorry voor de blurry pics, maar beter kreeg ik het niet.

Iemand tips/ervaringen over het dichten van zulke kleine gaatjes?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Vandaag bestelt:
Fan guard 120 x 120 mm.
Alphacool GP-NV40 6800
Thermaltake Smart Case Fan Blue LED - 120 x 120 x 25 mm.
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 10 mm.
Siliconen slang 10 mm. (10x2) - 1 meter
Shine Up watertoevoeging - blauw
Black Ice Pro II - 1/4 ( koop ik van een vriend over voor 30 euro )

Dit komt bij mijn:
Black ice extreme ( met papst fan )
Hydor 20L
Cooplex res
Zalman WB blokje voor CPU

:9~

[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 25-04-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22

Exigence

dnkroz

Lol, daar is even eentje fanatiek met schroeven aan de slag geweest :P Ik denk dat je hem het beste kunt vullen met die metaalpasta/metaal lijm (twee componenten als ik me niet vergis). Dat wordt keihard en hecht goed aan metaal. Solderen lijkt me niet slim, want met een soldeerapparaat krijg je het niet heet, en met een brander stook je de vinnen los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Idd, dat 2 componenten spul moet je daarvoor gebruiken. Ik vind het overigens eerder een volwaardig "gat" hoor :P

Als het een noodoplossing zou zijn, en het was een klein gaatje, zou je alá Mythbusters eens een ei moeten proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Phuncz schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:30:
Mja maar ik hoor dat die Liang een hoge toon produceert wat ik liever niet heb. Hoe zit dat met de Swiftech en Alphacool ? Ook nog:

[...]
Ik kan uit ervaring zeggen dat _alle_ swiftech pompen meer gericht zijn op performance dan stilte. Evt kan ik je ook een Sicce Idra aanraden. Enkele jaren geleden waren dit zeeeeer populaire pompen, geen idee waarom je er eigenlijk niks meer over hoord.. Maar ik kan je garanderen dat dit errug betrouwbare pompen zijn ( de mijne draaid al 3.5 jaar in mn server) en qua geluidsniveau doen ze zeker niet onder aan een eheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Exigence schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:09:
[...]

Lol, daar is even eentje fanatiek met schroeven aan de slag geweest :P Ik denk dat je hem het beste kunt vullen met die metaalpasta/metaal lijm (twee componenten als ik me niet vergis). Dat wordt keihard en hecht goed aan metaal. Solderen lijkt me niet slim, want met een soldeerapparaat krijg je het niet heet, en met een brander stook je de vinnen los.
Is kit ook een optie denk je?
(hoorde van iemand die een gaatje had in zn black ice micro dat hij het ook met kit had dichtgekregen)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm dan ga ik eens op zoek naar een Sicce :D Bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoooo,

Ik kom nu wel heel dicht bij het kopen van mijn eerste waterkoeling, maar ben er nu nog niet uit welke ik ga nemen. Ik heb het wel vernauwd tot 2 keuzes:
ofwel...

-Asetek waterchill KT12-L20.
-Zelf samengestelde set, waaruit ik het grootste deel uit de asetek set zou halen (Hydor L20, res, rad, slangen,.)MAAR met 2 belangrijke verschillen: Ik zou het hele boeltje dan 1/2 inch maken ipv 10mm en opteren voor ofwel een swiftech ofwel een dangerden maze4 cpu block (tenzij jullie nog iets beter weten?). Nu is de grote vraag natuurlijk of zo een 1/2 setje in dit geval wel zin heeft, want het zal uiteindelijk wel wat duurder zijn dan die asetek en dan heb ik nog geen northbridge en gpu erbij... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
El Snorro schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:15:
[...]

Is kit ook een optie denk je?
(hoorde van iemand die een gaatje had in zn black ice micro dat hij het ook met kit had dichtgekregen)
Ik ben bang dat daarvoor het gat gewoonweg te groot voor is. Ik weet niet wat voor soort kit je in gedachten hebt, maar door de waterdruk zal het op termijn toch begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:45:
Yoooo,

Ik kom nu wel heel dicht bij het kopen van mijn eerste waterkoeling, maar ben er nu nog niet uit welke ik ga nemen. Ik heb het wel vernauwd tot 2 keuzes:
ofwel...

-Asetek waterchill KT12-L20.
-Zelf samengestelde set, waaruit ik het grootste deel uit de asetek set zou halen (Hydor L20, res, rad, slangen,.)MAAR met 2 belangrijke verschillen: Ik zou het hele boeltje dan 1/2 inch maken ipv 10mm en opteren voor ofwel een swiftech ofwel een dangerden maze4 cpu block (tenzij jullie nog iets beter weten?). Nu is de grote vraag natuurlijk of zo een 1/2 setje in dit geval wel zin heeft, want het zal uiteindelijk wel wat duurder zijn dan die asetek en dan heb ik nog geen northbridge en gpu erbij... :P
Je kan ook deze Asetek set nemen , die heeft een antartica cpu blok en heeft ook 12mm slangen en een dual rad. Ik zo in ieder geval de eerste keer voor 1 duidelijke en complete set gaan , want dat helpt je wel met de handleiding en dat soort dingen.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
RoamoR schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:53:
[...]

Ik ben bang dat door het gat gewoonweg te groot voor is. Ik weet niet wat voor soort kit je in gedachten hebt, maar door de waterdruk zal het op termijn toch begeven.
Nevermind we (ik & mn pa) hebben al een oplossing.

zoals je (bijna niet) kunt zien, wordt het water verdeeld over 3 buisjes in de rad zelf.
Wat we nu gaan doen is gewoon het 1'e buisje waar het gaatje inzit 'overslaan'

Afbeeldingslocatie: http://img16.echo.cx/img16/5403/1410720bm.th.jpg

Bij het gele lijntje wordt het buisje afgesloten.
De 2 rode lijntjes stellen het toekomstige buisje voor wat dus aan dat bochtje gesoldeerd gaat worden.
Hiermee sluiten we het buisje waar het gaatje in zit eigenlijk buiten :)
En ik heb weer cheap een toch leuke rad bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip WhiteDragon, maar die set is geen optie want ik heb namelijk geen plaats voor een dual rad in mijn kast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik kan komen aan een ecocirc direct current pump
oftewel een pomp van laing Thermotech
van de D series

ik kan van zo andere types van hun wel reviews vinden maar van deze niet heeft iemand misschien ervaring met deze pomp of een review gezien die ik over het hoofd heb gezien ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
enriqueeeee schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:10:
ik kan komen aan een ecocirc direct current pump
oftewel een pomp van laing Thermotech
van de D series

ik kan van zo andere types van hun wel reviews vinden maar van deze niet heeft iemand misschien ervaring met deze pomp of een review gezien die ik over het hoofd heb gezien ?
zoek is op dangerden D4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Thanks. meteen me oom maar vragen of ie um opstuurd :D
hij kreeg ut als sample voor zijn bedrijf :) moet wel uit canada over komen dur duurt wel ff ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
enriqueeeee schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:47:
Thanks. meteen me oom maar vragen of ie um opstuurd :D
hij kreeg ut als sample voor zijn bedrijf :) moet wel uit canada over komen dur duurt wel ff ;(
fix mij er ook eentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

kan niet :P hij had er maar 1 ''over''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 14:47
volgens mij heb ik een kapotte hyder L20... de pomp doet niks behalve trillen...dit vond ik toen ik hem openmaakte:
http://www.xs4all.nl/~hhilbers/cip/other/IMG_0936.jpg
http://www.xs4all.nl/~hhilbers/cip/other/IMG_0938.jpg

conclusie: schoepje kapot?

geen mogelijkheid om t schoepje te vervangen als ik het zo zie... :( hopen dat de (2e hands) verkoper bereid is om mij verder te helpen. Tis wel n tweaker dus er is nog hoop :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door savale op 27-04-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Een hydor L20 kan je helemaal uit elkaar halen, misschien dat ze dan een nieuw schoepenrad+ asje kunnen sturen. Om daar bij te komen moet je die blauwe kap en de slang aansluiting die daar onder verstopt zit er af draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
martijn_tje schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:01:
Een hydor L20 kan je helemaal uit elkaar halen, misschien dat ze dan een nieuw schoepenrad+ asje kunnen sturen. Om daar bij te komen moet je die blauwe kap en de slang aansluiting die daar onder verstopt zit er af draaien.
niet als ie van asetek komt , dan is die heel erg dicht gelijmd :| Ik heb nl net zo iets met een oud L20 pompje dat hiet nog ligt , verplaatst bij golven een beetje water :|

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:05:
[...]

niet als ie van asetek komt , dan is die heel erg dicht gelijmd :| Ik heb nl net zo iets met een oud L20 pompje dat hiet nog ligt , verplaatst bij golven een beetje water :|
deze is dicht gelijmd inderdaad :( sux

conclusie is dus ook beter geen L20 pompje meer nemen of is t op zich een goed ding?

[ Voor 12% gewijzigd door savale op 27-04-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik heb de hydor 20l ook en werkt perfect :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Mijn voorkeur ligt iig niet bij de Hydor pompen. Ik zou voor een mooi Sicce Idra/ Nova gaan. Of een simpele eheim 1046/1048. In geval van een groter budget zou een Dangerden D4 een optie zijn, of een Iwaki natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:24:
mensen, ik heb voor zeer weinig geld een radje kunnen kopen.
alphacool 1x12 cm radje, om samen met mijn 2x12cm slooprad te gebruiken 8)
Klik voor info

Maar er zit een klein gaatje in (daarom was ie ook zo goedkoop :P )
Ik vraag me dus af waarmee ik dit het beste kan dicht maken?
.

Iemand tips/ervaringen over het dichten van zulke kleine gaatjes?
solderen in eerste instantie zorg dan dat je het soldeertin echt in het gat wrijft dus niet losjes erop want dat flikkert eraf

als je klaar bent met solderen zal en nog een heel klein beetje lucht doorheen gaan wat dus betekent dat hij niet waterdicht is! hierna moet je eerst nog een laag of 15 nagellak over de hele plek heen gooien :) steeds laten drogen en niet meteen proberen offie waterdicht is na elke laag want dat issie niet :)
en niet zuinig doen met die nagellak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu vergeet ik haast waar ik voor kwam..... ik zit hier met een asus a8n sli deluxe en een asus 6600 gt- sli.... nu vraag ik me af welke waterblokken ik nodig heb voor mijn northbridge en voor mijn graka! het liefst bestel ik ze bij freezing hardware dus als iemand me uit zou kunnen leggen welke blokken daar te vinden zijn en voor mij geschikt zijn? graag

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 11-09 22:00
http://www.techpowerup.com/reviews/Mips/DFIFreezer
Is niet zo heel veel dat echt goed past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:23
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:27:
nu vergeet ik haast waar ik voor kwam..... ik zit hier met een asus a8n sli deluxe en een asus 6600 gt- sli.... nu vraag ik me af welke waterblokken ik nodig heb voor mijn northbridge en voor mijn graka! het liefst bestel ik ze bij freezing hardware dus als iemand me uit zou kunnen leggen welke blokken daar te vinden zijn en voor mij geschikt zijn? graag
http://www.watercooling.de heeft blokken voor de Asus, DFI & MSI SLI moederborden. Je kunt ze ook via Mips (Duitse winkel) krijgen maar daar zijn de verzendkosten 20 euro terwijl ze bij Watercooling.de 6 euro zijn en het blok evenduur is. Voor zover ik weet zijn er verder geen winkels die deze blokken verkopen en zijn er ook geen winkels die een chipsetblok verkopen wat past op een SLI moederbord. Heb zelf gisteren een blok besteld bij Watercooling.de voor me DFI, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:05:niet als ie van asetek komt , dan is die heel erg dicht gelijmd :| Ik heb nl net zo iets met een oud L20 pompje dat hiet nog ligt , verplaatst bij golven een beetje water :|
Das knap vaag dan want mijne komt als het goed is ook van asetek en zit niet dicht gelijmt. Er zitten in iedergeval waterchill boekjes bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb net zo´n geile black ice extreme 3 gehaald. en die wil ik mooi proberen weg te krijgen IN de kast (lian li pc 75).
nu ga ik al van een pro (1fan) naar een extreme 3, en kom dus ook in een overduidelijk ruimeteprobleem ondanks het feit dat ik de grootste kast het die er zo´n beetje te krijgen is.
nu is de enigste plek om hem kwijt te raken in het dak van de kast.
nu heb ik niet zo´n probleem om de dremel in de kast te zetten, maar zit ik wel dan met een gat van 12 x 36 cm die erg gevoelig is om iets op te laten vallen recht op de radiator. (lees: drome 13)
nu kan ik natuurlijk 3 12cm fingerguards pakken maar dat is erg afgezaagd en niet mooi (en erg un-tweakers).
ik ben al wat ideetjes aan het bekokstoven om er iets leuks van te maken, dit is wat ik heb bedacht:
de plaat die ik uitzaag met een paar beugeltjes een cm of 3 verhogen, zodat je een "dakje" krijgt. en dan in het midden (onderkant) een ccfl. (groen!)
het gaat me wel heel erg om zo min mogelijk cfm´s te verliezen aan de guard die er uiteindelijk op komt. het is nl. wel belangrijk om de 12cm fan (1) zo min mogelijk weerstand te geven. (minder weerstand is minder verlies van cfm en minder lawaai omdat de fan langzamer kan.)

bright idea´s are helpful.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36
Je kan kant en klare roosters krijgen bij bijvoorbeeld aquacomputer of alphacool die er op zouden moeten passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

gister heb ik mijn dangerden dual en een mcp650 binnen gekregen. en ik stond verbaast van de grote van het rad. ik heb eerst een black ice 2 gehad met 1 x120. daarna een helaas lekker 2 x120 nextcool. maar vergeleken met dual heatercore is die klein echt klein.
ik had eerst een hydor l-20 prima ding. maar dit is toch wel even heeel veel krachtigere eigenlijk te krachtig ben bang dat hij het water nu te snel rond pomp. maar fans nu op 4v draaien lekker stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

LosserNL schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:01:
Je kan kant en klare roosters krijgen bij bijvoorbeeld aquacomputer of alphacool die er op zouden moeten passen :)
de magische woorden zitten in deze zin: kant en klaar. ( :r )

[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 29-04-2005 13:13 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Oftewel: met hoge precisie, goede kwaliteit en accurate afmetingen zodat het probleemloos past :P

Zelf knutsel ik ook wel liever wat, maar een deftig roostertje maken is toch ECHT niet simpel zonder de juiste apparatuur. En als je het laat uitlaseren ofzo is het ook niet zelf gemaakt feitelijk...

2 meningen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Phuncz schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:25:
Oftewel: met hoge precisie, goede kwaliteit en accurate afmetingen zodat het probleemloos past :P
een echt tweaker maakt het passend (zie sig) O-)
Zelf knutsel ik ook wel liever wat, maar een deftig roostertje maken is toch ECHT niet simpel zonder de juiste apparatuur. En als je het laat uitlaseren ofzo is het ook niet zelf gemaakt feitelijk...

2 meningen he :)
ik ben zelf een groot voorstander van dremel and friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje :)

Ik word gek van het geluid van 2 servers die hier staan. Nu heb ik al vakder waterkoeling gehad ( Reserator, Waterchill ) en wilde eigenlijk voor me 2 servers waterkoeling gaan kopen. Nu zit ik met iets in me maag. Is het wel zo veilig ? Draaien namelijk ook als ik niet thuis ben en dat 24/7... Wat denken jullie hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:26:
Ik heb een klein vraagje :)

Ik word gek van het geluid van 2 servers die hier staan. Nu heb ik al vakder waterkoeling gehad ( Reserator, Waterchill ) en wilde eigenlijk voor me 2 servers waterkoeling gaan kopen. Nu zit ik met iets in me maag. Is het wel zo veilig ? Draaien namelijk ook als ik niet thuis ben en dat 24/7... Wat denken jullie hierover ?
Waarom zou het niet veilig zijn? Lekkage? mwa valt nogal mee, als alles goed en wel draait is de kans dat het gaat lekken zeer klein. Pomp uitval? de kans daarop lijkt me niet veel groter dan de kans dat er een cpufan uitvalt, en als je pomp uitvalt schakeld je server vanzelf uit, dus dat lijkt me ook geen erg groot probleem. Ik zou het dus gewoon doen :)

Ik heb het zelf ook weleens overwogen om mijn server te waterkoelen, maar heb dit niet gedaan om de simpele reden dat de lucht koeling al vrijwel geen geluid maakt, de grootste herriemakers zijn de hd's.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

ik zit eraan te denken in me nieuwe water setup 2 single heatercores te gebruiken inplaats van 1.

heeft iemand enig idee hoeveel winst daarmee geboekt wordt qua temperatuur van je water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:21:
Ik ben nu een waterkoeling aan het maken voor nog geen 30 euro
  • Waterpompje______12.95 (Dierenwinkel)
  • Slangen___________0.45 (Dierenwinkel)
  • Reservoir_____________0 (Bak van de kroketten :+ )
  • Radiator___________10.0 (Schroothoop)
  • Koperen blok__________0 (Metaalgroothandel
  • Aanslutingen ed._______5 (eeeh.... zo'n vanalles en nog wat winkel :+ )
  • Koelvloeistof__________....(heb ik nog niet en ik weet nog niet of ik daar gratis aan kan komen :9)
  • Totaal:_________28.40
edit[1]: Slangen waren eigenlijk 2.25 maar we hadden ff niet meer geld bij en de winkelier was zo aardig om het ons voor 0.45 te geven O-)

edit[2]: Koperen blok hoefden we niks voor te betalen..... O-)
wat voor slangen hebde gekocht?? toch geen giftige eh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

24/7 watercooling kan best als je alles vast zet met slangklemmen om zeker te zijn. ik heb zelf ook een uptime gehaalt van 6 weken met watercooling en mijn bak staat bijna altijd wel aan dus gaat prima. ik ben opzoek naar uv blauw of gewoon uv water toevoeg spul voor in mijn setup welke werkt wel? ik had die van tw gekocht maar die doet niks.

perfect systems - Aqua BlueMotion - UV Blauw - Eén flesje (50 ml.) is geschikt voor circa 2 liter.
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/img_resize.asp?img=57773

freezinghardware
Shine Up watertoevoeging - blauw - De inhoud is genoeg voor ongeveer 2 liter water en in een gesloten systeem is het onbeperkt bruikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1215-1253G.JPG

xcsystems.nl - UV Water Dye-Lite Blue - 1 milliliter licht tot wel 3.5 liter op.
Afbeeldingslocatie: http://xcsystems.nl/images/Dye-Lite_124w.jpg ik meende dat ik deze ook heb gehad van tw toen maar dan volgens lag da al een eeuw op de schappen.

zo zijn er nog wel meer. ik weet dat blauw een van de lastigste is om goed te krijgen in een setup maar ik vind het het mooist, heeft iemand ervaring of kan me advies geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
kwil je probleem niet nog groter maken maar de alphacool variant dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//high/17301_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:46:
[...]

Waarom zou het niet veilig zijn? Lekkage? mwa valt nogal mee, als alles goed en wel draait is de kans dat het gaat lekken zeer klein. Pomp uitval? de kans daarop lijkt me niet veel groter dan de kans dat er een cpufan uitvalt, en als je pomp uitvalt schakeld je server vanzelf uit, dus dat lijkt me ook geen erg groot probleem. Ik zou het dus gewoon doen :)

Ik heb het zelf ook weleens overwogen om mijn server te waterkoelen, maar heb dit niet gedaan om de simpele reden dat de lucht koeling al vrijwel geen geluid maakt, de grootste herriemakers zijn de hd's.
Mwah, ik heb stock koeling, kan idd. eerst proberen met betere/stillere koelers, alhoewel mijn HDD's niet echt veel geluid maken ( Western Digital ). Ik zag dat je 2 raptors hebt, die draai je op RAID0 ? Zat eraan te denken om in me gameserver 2 raptors te hangen, maar de vraag blijft of er veel performance verschil was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:01:
[...]

wat voor slangen hebde gekocht?? toch geen giftige eh :p
Wahahahahah.... ze liggen nog steeds en ze hebben nog niet bewogen dus volgens mij zijn ze niet giftig... :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:38:
[...]

Mwah, ik heb stock koeling, kan idd. eerst proberen met betere/stillere koelers, alhoewel mijn HDD's niet echt veel geluid maken ( Western Digital ). Ik zag dat je 2 raptors hebt, die draai je op RAID0 ? Zat eraan te denken om in me gameserver 2 raptors te hangen, maar de vraag blijft of er veel performance verschil was :)
Die raptors zitten in mijn workstation, maar die maken idd de grootste herrie van allemaal, das ook meteen het enige nadeel aan die dingen :P

In mijn server zitten 4 western digital ata schijven, die zijn redlijk stil, maar in verhouding met de 4 fans maken ze het meeste geluid :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met deze blokjes?

Zern PQ plus:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/zernpqplus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/zernbinnen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/zernopen.jpg

En van hetzelfde merk de NV40 koeler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/zernvga.jpg

Ik heb ze net besteld. 35 Euro per stuk, dus dat is niet slecht. Ze staan op de tweede plaats in de cpu block charts op watercoolplanet.de
Ik hoop alleen dat mijn pompje (Hydor L30) het een beetje trekt. Volgens mij hebben de blokjes aardig wat weerstand.

Als ik ze binnen heb, zal ik de temps wel posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Je koopt ze eerst en vraagt dan om ervaringen? :P

Maar ze zien er mooi uit. Strak en minimalistisch.

Verder denk ik niet dat je problemen gaat krijgen met je flow hoor, een vriend van mij heeft ook die Hydor en gebruikt hem zonder problemen icm 2 rads.

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 02-05-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik had het beter wat eerder kunnen vragen, maar ik vond ze er inderdaad ook wel strak uit zien en de duitse reviews die ik gelezen heb waren vrij positief.
Ik was vooral benieuwd of iemand anders hier al ervaring heeft met deze blokjes.

Hij zal denk ik niet slechter presteren dan de maze 3 die ik passend gemaakt heb voor A64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu waterkoeling aan het samenstellen voor mijn pc.

Alphacool nexxxos xtreme 240
Alphacool nexxxos s754 silver
Alphacool x800 chipset koeling

Nu heb ik een vraag. Ik kan moeilijk kiezen tussen de Laing:
http://www.alphacool.de/p...0&art_kz=139&art_id=13901
en de alphacool 1500 pomp
http://www.alphacool.de/p...0&art_kz=131&art_id=13106

Welke raden jullie aan? Zouw het veel schelen als ik nog een rad tussen cpu en graka zet?
Ik ga vooral voor performance.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Laing gaan. Die kan de hoogste druk leveren en in combinatie met de door jou uitgekozen blokken lijkt me dat de beste keus.
Ik heb ook zo'n blokje op mijn 6800GT gehad en dat zorgde voor een behoorlijke vermindering in de flow. Bovendien is die Laing wel mooi te bevestigen in een drive cage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:40:
Heeft iemand ervaring met deze blokjes?

Zern PQ plus:

Als ik ze binnen heb, zal ik de temps wel posten.
Waar heb je die blokken gekocht?
Nederlandse shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:33
Ik heb ze ook gezien, op ikbenstil.nl. Ik zou ook graag ervaringen willen weten.
Erg goedkoop, en toch prestatie...Klinkt goed iig...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:24:
Ik zou voor de Laing gaan. Die kan de hoogste druk leveren en in combinatie met de door jou uitgekozen blokken lijkt me dat de beste keus.
Ik heb ook zo'n blokje op mijn 6800GT gehad en dat zorgde voor een behoorlijke vermindering in de flow. Bovendien is die Laing wel mooi te bevestigen in een drive cage.
Nu zijn er op andere fora bezig die zeggen dat nexxxos blokken houden van l/u in plaats van druk. Die zeggen dat de alphacool 1500 beter is dan de laing dcc 12v pro (420l/u). Nu ben ik serieus aan het twijfelen terug. Het prijsverschil maakt me niet zoveel uit. Kan iemand me duidelijkheid brengen over die twee pompen ivm nexxxos blokken en triple nexxxos rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze in duitsland gekocht. (ik woon daar voor mijn stage)

www.heat-trap.com

Goede shop. Binnen 1 dag geleverd na de bestelling. Ze hadden daar ook tygon slang 11.2/8 mm met bijbehorende aansluitingen. Die heb ik er ook maar gelijk bij genomen.
Eigenlijk zijn die aansluitingen bedoeld voor 10/8 pvc slangen, maar ze verkopen die "moertjes" ook met het gat opgeboord naar 11,2 mm.
Dat boren doen ze denk ik zelf, want ik had 2 moertjes die niet meer helemaal rond waren door dat ze te hard opgespannen zijn geweest in de draaibank.

Morgen zal ik alles eens in elkaar zetten en dan post ik de temperaturen.

En over die pomp, het enige wat ik je kan vertellen is dat bij mij de flow verschrikkelijk werd beperkt door dat nexxos blokje, waardoor de cpu temp 10 graden steeg in vergelijking met de maze4 die ik eerst op mijn 5900ultra had.
Nou verstookt die 6800GT wel iets meer dan die 5900ultra, maar nooit zoveel meer dat het 10 graden cpu temp scheelt. Dus ik denk dat je beter kan gaan voor een pompje met een wat hogere druk, zodat je cpu blok ook nog een beetje presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
gisteren mijn Hydor L20 binnen gekregen. Meteen even geprobeerd natuurlijk. Het pompje is redelijk stil. Hij trilt wel behoorlijk, maar met de rubbervoetjes zal t weinig extra geluid maken verwacht ik.
Voor de rest pompt dat ding nog behoorlijk krachtig het water rond. Zonder mijn waterblokken en radiator ertussen is het duidelijk teveel van het goede :Y)
Ook met de 2 blokken en het rad ertussen is er genoeg power over om het water lekker rap rond te pompen.
Uitbreiding is dus goed mogelijk.
Leuk pompje voor een schappelijke prijs dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Ok nice.
Laat even weten wat voor results het blokje neerzet.
Over die nexxxos xp heb je zeker gelijk, enorm flow restrictive, zeker met ook dat alphacool vga blokje erbij wat op hetzeflde principe is gemaakt.
Daarom ga ik denk ik binnekort maar een 2de pomp (of een pomp met meer head) aanschaffen na mijn san diego, want mijn hydor l25 (1000l/u 1,25m) trekt het allemaal moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik heb hier nog een nexxus blokkie liggen (754) voor een schappelijke prijs.
mail maar als je hem wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

gakkethijs schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:59:
24/7 watercooling kan best als je alles vast zet met slangklemmen om zeker te zijn. ik heb zelf ook een uptime gehaalt van 6 weken met watercooling en mijn bak staat bijna altijd wel aan dus gaat prima. ik ben opzoek naar uv blauw of gewoon uv water toevoeg spul voor in mijn setup welke werkt wel? ik had die van tw gekocht maar die doet niks.

perfect systems - Aqua BlueMotion - UV Blauw - Eén flesje (50 ml.) is geschikt voor circa 2 liter.
[afbeelding]

freezinghardware
Shine Up watertoevoeging - blauw - De inhoud is genoeg voor ongeveer 2 liter water en in een gesloten systeem is het onbeperkt bruikbaar.
[afbeelding]

xcsystems.nl - UV Water Dye-Lite Blue - 1 milliliter licht tot wel 3.5 liter op.
[afbeelding] ik meende dat ik deze ook heb gehad van tw toen maar dan volgens lag da al een eeuw op de schappen.

zo zijn er nog wel meer. ik weet dat blauw een van de lastigste is om goed te krijgen in een setup maar ik vind het het mooist, heeft iemand ervaring of kan me advies geven :D
je moet die van alphacool nemen.
die troep die jij noemt werken de 1e 2 helemaal niet en die dye-lite veroorzaakt troep in je watercooling.

:/

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe met mijn pomp?
Ik heb een tijdje geleden een Hydor L20 besteld die toen ik hem ff liet proefdraaien alleen maar trilde, een brommende geluid maakte maar totaal geen water of laat staan lucht aanzoog. Ik had er 2 slangen in waarvan één (ong 1,5 meter) in een emmer water maar de pomp deed er niks mee. Ik gemaild naar Atro en die stuurden zonder blikken of blozen gelijk een nieuwe (goeie service) maar deze pomp doet exact hetzelfde. Alleen trillen, beetje brommen maar pompen ho maar.
Bij de eerste die ik kreeg kon ik trouwens de 'kern' er uit halen (schoepenrad e.d.) en als ik die er een stukje uit trok draaide hij heel mooi en hield het trillen bijna helemaal op. Bij deze pomp is dat gedeeltje vastgelijmd.

kortom, heb ik nu 2 keer een kapotte pomp gekregen of doe ik echt iets verkeerd :?

[ Voor 23% gewijzigd door Sharky op 04-05-2005 18:05 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
raakt het water de pomp wel dan :?

want hij kan het niet zomaar ff aanzuigen als er eerst lucht voor zit, of misschien is de opvoerhoogte iets te groot dat zou ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Sharky schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:02:
kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe met mijn pomp?
Ik heb een tijdje geleden een Hydor L20 besteld die toen ik hem ff liet proefdraaien alleen maar trilde, een brommende geluid maakte maar totaal geen water of laat staan lucht aanzoog. Ik had er 2 slangen in waarvan één (ong 1,5 meter) in een emmer water maar de pomp deed er niks mee. Ik gemaild naar Atro en die stuurden zonder blikken of blozen gelijk een nieuwe (goeie service) maar deze pomp doet exact hetzelfde. Alleen trillen, beetje brommen maar pompen ho maar.
Bij de eerste die ik kreeg kon ik trouwens de 'kern' er uit halen (schoepenrad e.d.) en als ik die er een stukje uit trok draaide hij heel mooi en hield het trillen bijna helemaal op. Bij deze pomp is dat gedeeltje vastgelijmd.

kortom, heb ik nu 2 keer een kapotte pomp gekregen of doe ik echt iets verkeerd :?
2kapotte pompen....dus. ;)
pomp zit zo in elkaar..teminste de mijne

bovenste opening.....uit
onderste ................in

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

uhm hij mag ook niet droog draaien zoals bijna elke pomp. zorg dat er water in de darm zit en in de pomp en dan pas aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

PilatuS schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:08:
raakt het water de pomp wel dan :?

want hij kan het niet zomaar ff aanzuigen als er eerst lucht voor zit, of misschien is de opvoerhoogte iets te groot dat zou ook kunnen
een beetje lucht zit er wel voor maar dat zou geen probleem moeten zijn toch?ik heb hem ook op hetzelfde niveau als de emmer dus de opvoerhoogte is 30 cm ofzo.
silitek schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:12:
[...]

2kapotte pompen....dus. ;)
pomp zit zo in elkaar..teminste de mijne

bovenste opening.....uit
onderste ................in
daar heb ik uiteraard goed op gelet
gakkethijs schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:25:
uhm hij mag ook niet droog draaien zoals bijna elke pomp. zorg dat er water in de darm zit en in de pomp en dan pas aanzetten.
als ik hem in mijn systeem monteer zal hij altijd even droogdraaien aangezien de pomp bovenin zit en blokken e.d. onderin.

ik ga er nog ff mee prutsen, ik zal dat ding verdorie aan de praat krijgen. :(

This too shall pass

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.