[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.684 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ fearo

ik zou voor de Asetek WaterChill gaan, hij is idd wel iets duurder maar is het in mijn ogen ook zeker wel waard, alle dingen van die set zijn gewoon van een betere kwaliteit dan die van de Bigwater, en daar betaal je dan ook wel voor, als je wc gaat gebruiken kan je beter gelijk een goede set halen dan een el-cheapo setje

niet dat de Bigwater echt slecht is maar de Asetek is gewoon een stuk beter vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02
die van asetek is ook zeer gemakkelijk uit te breiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok :) bedankt voor de snelle replies, ik denk dat ik voor die asetek ga gaan. >:)
Nu heb ik juist nog een vraagje, welke 120mm zouden jullie me aanraden voor op de radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:09:
ok :) bedankt voor de snelle replies, ik denk dat ik voor die asetek ga gaan. >:)
Nu heb ik juist nog een vraagje, welke 120mm zouden jullie me aanraden voor op de radiator?
Goede merken waar ik zelf ervaring mee heb: Papst of de Noiseblocker serie :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Even snel een vraagje tussendoor ;) ik heb nu ruim een half jaar mijn watergekoelde systeempje prima draaien! Metname door jullie hulp! Nog geen lekken ontdekt, ff afkloppen :).
Nu wil ik even vragen hoe ik het beste kan controleren of alles nog goed zit. Behalve het ontluchten zit er eigenlijk verder nog onderhoudt aan?
Ik ga jullie niet vervelen mer mijn hele setup maar ik heb een 13mm slangaansluitingen en 3/8inch tygon slangen. Men zei toen dat slangklemmen absoluut overbodig waren omdat de slangen in verhouding dun waren. Is het misschien toch een idee om deze aan te schaffen voor het geval dat? En waar in nederland zijn deze ook alweer verkrijgbaar, mijn WC setup komt nog van tweakstore maar daar zullen we het maar niet over hebben :P

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik vroeg me eigenlijk af of er 8mm binnen/10mm buitendiameter tygon bestaat?
Ik zoek deze eigenlijk, en heb het niet echt kunnen vinden?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29

Exigence

dnkroz

El Snorro schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:28:
Dat soort slangen heeft vaak een dikkere wanddikte dan de normale 1mm. Bij Alphacool hebben ze wel Tygon met 8mm binnendiameter. Maar de buitendiameter is 11,2mm:
http://www.alphacool.de/p...0&art_kz=161&art_id=16129
irongangster schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:16:
Even snel een vraagje tussendoor ;) ik heb nu ruim een half jaar mijn watergekoelde systeempje prima draaien! Metname door jullie hulp! Nog geen lekken ontdekt, ff afkloppen :).
Nu wil ik even vragen hoe ik het beste kan controleren of alles nog goed zit. Behalve het ontluchten zit er eigenlijk verder nog onderhoudt aan?
Ik ga jullie niet vervelen mer mijn hele setup maar ik heb een 13mm slangaansluitingen en 3/8inch tygon slangen. Men zei toen dat slangklemmen absoluut overbodig waren omdat de slangen in verhouding dun waren. Is het misschien toch een idee om deze aan te schaffen voor het geval dat? En waar in nederland zijn deze ook alweer verkrijgbaar, mijn WC setup komt nog van tweakstore maar daar zullen we het maar niet over hebben :P

Alvast bedankt
Als het goed zit, dan blijft het ook nog wel een hele tijd goed zitten hoor. Kan nog jaren zijn. En die slangen laten gelukkig niet ineens na een jaar los ofzo :P. 3/8" om 1/2" zit strak genoeg voor een dichte afsluiting, slangklemmen zijn niet per se noodzakelijk, maar als je het niet vertrouwt dan heb je voor een paar euro een handvol slangklemmen bij de bouwmarkt vandaan.
Nieuwe Tygon kun je krijgen bij http://www.oc-shop.nl en daar hebben ze ook van die handige slangklemmen (die van plastic, van Dangerden). Ik weet even niet hoe ik ze moet noemen, maar ze zijn beter dan die metalen, ze sluiten een stuk beter af :)

[ Voor 58% gewijzigd door Exigence op 07-04-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Ja maar ik moet perse 10 mm buitenmaat hebben vanwege mijn plug&cool koppelingen.
Is er ook geen 10 mm buitenmaat silicone slang oid op de markt?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een lekkende autorad. Het lek is erg klein want ik hoef niet meer dan 1x per 6 weken water bij te vullen. Toch wil ik dit lek dichten en zat te denken aan dat spul wat ze bij de bouwmarkt hebben om gaatjes in de rad te dichten. Ik ben alleen benieuwd wat dit spul doet met de temps. Als het 1 of 2 graden omhoog gaat, dan zit ik daar niet mee, maar meer moet het ook niet worden. Ik wil het er niet in laten zitten, maar ik wil een paar dagen draaien met pomp en rad, zodat het gaatje gedicht wordt.

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Weet iemand hoe ik het zalman cpu waterblok uit elkaar kan halen? Is dit gewoon een kwestie van het alu gedeelte tegen het koperen gedeelte in te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij crossdrilled blokjes gebruik je bouten of stelboutjes (van die koploze inbusdingen). (Roestvrij) staal met koper vind ik niet zo'n mooie combinatie. Dus koperen of messing bouten of stelboutjes!

Afbeeldingslocatie: http://img229.exs.cx/img229/2443/crossdrilledwaterblock012ap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img63.exs.cx/img63/8403/crossdrilledwaterblock024kk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Tnx Exigence!

Ik weet weer genoeg :)

[ Voor 50% gewijzigd door irongangster op 10-04-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:54:
Ik heb een lekkende autorad. Het lek is erg klein want ik hoef niet meer dan 1x per 6 weken water bij te vullen. Toch wil ik dit lek dichten en zat te denken aan dat spul wat ze bij de bouwmarkt hebben om gaatjes in de rad te dichten. Ik ben alleen benieuwd wat dit spul doet met de temps. Als het 1 of 2 graden omhoog gaat, dan zit ik daar niet mee, maar meer moet het ook niet worden. Ik wil het er niet in laten zitten, maar ik wil een paar dagen draaien met pomp en rad, zodat het gaatje gedicht wordt.

Iemand ervaring?
Ik weet niet wat voor spul dat is en waar het gaatje in je rad zit maar ik had ook een gaatje in mn (auto) rad en dit zat een stukje onder een lamel (1cm diep ong.) ik heb dat mooi op geschuurd (een gepiel :P ) en een beetje flux er overgedaan en dicht ge-soldeert :) werkt prima :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

Even tussen neus en lip door.

Wilde even weten wat jullie zoal voor producten in NL wilde zien..op watercoolings gebied?

Stem hier effe zodat wij een beetje weten waar vraag voor is etc...registreren mag ook natuurlijk :Y)

http://www.x-c-s.net/Forums/viewtopic.php?t=45

Wij zijn deze shop gestart als hobby en omdat het tweaken natuurlijk fun is, daarom de vraag wat jullie dus binnenkort willen zien in onze shop.

http://www.xcsystems.nl

Alvast bedankt

Edit:Kom er net achter dat ik "vote all" niet kan veranderen, dus laat dan gewoon maar effe berichtje achter, als guest mag je gewoon posten in dat deel. ;)
Andere merken of suggesties ook van harte welkom natuurlijk. :*)

Even aan Exigence, heb je email en pm gehad.. 3m majestic tape is te halen bij bernard of de technische unie!!

[ Voor 20% gewijzigd door JVLK op 11-04-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29

Exigence

dnkroz

JVLK schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:24:
Even aan Exigence, heb je email en pm gehad.. 3m majestic tape is te halen bij bernard of de technische unie!!
offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:44

Meneer aard

Porsche rulez!

even een vraagje, hoe vullen jullie je systeem af? Rechstreeks in het resevoir mikken of ergens een t-splitsing maken en vullen?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Meneer aard schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:55:
even een vraagje, hoe vullen jullie je systeem af? Rechstreeks in het resevoir mikken of ergens een t-splitsing maken en vullen?
Rechstreeks@res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
resevoir lijkt mij het makkelijkst, kan je tenmiste zien wanneer ie vol is...
bij een splitsing lijkt me het over te lopen als je er teveel bij doet..
(nou denk ik dat he... heb _nog_ geen wc, na de zomervakantie... anders kan ik mn reis niet meer betalen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Gister even mn cascade opnieuw gemonteerd, wist dat hij er niet goed opzat (ivm tempsensor). Uiteindelijk scheelde het me 4 graden :) Idle voorheen 37, nu 33. Kasttemperatuur van 30 graden.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar hoe werkt het nou????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hoe bedoel je?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

heb geen plek voor een reservoir in nieuwe case. kortom gewoon T stuk.. en zelfs daarvoor word het nog krap..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag een nieuwe Eheim1048 in m'n server gezet, maar het ding bromt als de ziekte. Het is dus geen ratelen, want lucht zit er niet meer in. Heb eigenlijk geen zin om weer terug te gaan. Is dit op te lossen met de Eheim-mod of is er wat anders aan de hand?

[EDIT] Bij het aan- en uitschakelen achter elkaar verschilt het brommen per keer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:38:
Heb vandaag een nieuwe Eheim1048 in m'n server gezet, maar het ding bromt als de ziekte. Het is dus geen ratelen, want lucht zit er niet meer in. Heb eigenlijk geen zin om weer terug te gaan. Is dit op te lossen met de Eheim-mod of is er wat anders aan de hand?
had ook gebrom met me eheim pomp, gewoon op een stukje schuimrubber gezet en toe was hij lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
schuimrubber is een optie, dit heb ik zelf ook een tijdje gehad maar het nadeel is dat de pomp niet goed vast zit en dus kan gaan schuiven

nu heb ik speciale rubberen schroeven er voor en dit is echt een ideaale oplossing, hij zit goed vast en volledig trillings vrij, deze zijn te koop bij verschillende webshops die wc producten verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: ik heb het niet over trillen, maar over brommen. M'n vorige (R.I.P.) was niet te horen.

[EDIT] Na een bakkie Senseo gezet te hebben, hoorde ik een grote overeenkomst met m'n pomp.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Dan moet je de eheim mod uitvoeren (zoek op eheim mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:27:
Even voor de duidelijkheid: ik heb het niet over trillen, maar over brommen. M'n vorige (R.I.P.) was niet te horen.

[EDIT] Na een bakkie Senseo gezet te hebben, hoorde ik een grote overeenkomst met m'n pomp.
koffie zetten met je pc

moet je denk ik toch even je pomp controlen, en percies kijken wat er uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:57:
schuimrubber is een optie, dit heb ik zelf ook een tijdje gehad maar het nadeel is dat de pomp niet goed vast zit en dus kan gaan schuiven
Niet helemaal waar, t is net hoe je het doet. Ik heb het als volgt gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~technovos/GoT/pompbevestiging.jpg

Ik heb met secondelijm de bevestigingsplaat van de pomp op een stuk schuimrubber gelijmd, en aan de andere kant een alu strip. Die stip heb ik met een paar M4 boutjes bevestigd aan de bodem van de kast.

Werkt prima, en koste mij niets.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Zer0x

is idd ook een mooie oplossing, ik dacht dat de pomp er gewoon los op het schuimrubber zat, maar dat is dus niet zo, kan me voorstellen dat deze oplossing ook geheel stil is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:32:
[...]

koffie zetten met je pc

moet je denk ik toch even je pomp controlen, en percies kijken wat er uit komt
Zal wel een rondje RMA worden, denk ik. Het is geen lucht, dus het zit ergens in de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:22

Rayzman

+31 Rayzman

Ik heb nu m'n systeem al een aantal maanden met waterkoeling lopen, maar nu komt er toch wat groene algen aanslag in me water. Het is Demiwater met AntiCorro-Fluid van alphacool erin. Moet ik er nog iets anders ingooien tegen alg? En hoe krijg ik het eruit zonder alles er weer uit te moeten halen?

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Rayzman schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:48:
Ik heb nu m'n systeem al een aantal maanden met waterkoeling lopen, maar nu komt er toch wat groene algen aanslag in me water. Het is Demiwater met AntiCorro-Fluid van alphacool erin. Moet ik er nog iets anders ingooien tegen alg? En hoe krijg ik het eruit zonder alles er weer uit te moeten halen?
Hmz raar?
Ik gebruik ook gewoon kruidvat demi water+anticorro van alphacool, en heb nergens last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:06:
[...]

Niet helemaal waar, t is net hoe je het doet. Ik heb het als volgt gedaan:

[afbeelding]

Ik heb met secondelijm de bevestigingsplaat van de pomp op een stuk schuimrubber gelijmd, en aan de andere kant een alu strip. Die stip heb ik met een paar M4 boutjes bevestigd aan de bodem van de kast.

Werkt prima, en koste mij niets.
Ik heb het zo opgelost:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/pictures/Pompconstruct.gif
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/pictures/pompinside.jpg
Heb absoluut geen last van gebrom, en het draait al een hele poos. (Zie m'n site).
Het is wel even knutsellen, maar dan zit het ook echt goed.

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 16-04-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

El Snorro schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:28:
http://www.watercooling.de/catalog/default.php?cPath=1_9

aantal type slangen met 10mm buitendiameter.... betrouwbare shop.. heb er meerdere malen spul besteld :)

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:22

Rayzman

+31 Rayzman

Ja, maar hoe kan ik zorgen dat het niet meer wordt? Schoonmaak azijn erbij, of meer anti corrosie spul erin?

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn oog laten vallen op het cpu koelblokje van thermaltake, en nu wil ik een mooi bijbehorend blokje voor de NB. Deze zit niet in het assortiment van thermaltake, wel hebben ze dit vga blokje

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0038/cl-w0038.jpg

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee om voor de nb te gebruiken. Of is iemand in het bezit van dit blokje en zou ie dit willen passen. Bedankt.

link naar thermaltake site:klik

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 13:20 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mij lijkt het grootste probleem die aansluitingen. Als je die namelijk alleen maar in dergelijke positie kunt gebruiken (dit vond ik op de site erg moeilijk te beoordelen), wordt het lastig om slangen aan te sluiten ivm met de onderdelen op het mobo zelf.

Het vastmaken zul je iig zelf moeten uitvogelen door het maken van een custom bracket te maken.

Verder is een VGA blokje doorgaans kleiner dan een NB blokje, maar dat is wel op te lossen door er zelf een koperen plaatje (die wel de oppervlakte dekt) onder te plaatsen. Niet optimaal though...

Concluderend zou ik op zoek gaan naar een blokje met dezelfde aansluitingen van een andere fabrikant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
zal ik dan ook maar ff laten zien hoe mijn pomp vast zit :)

tis wel een hele oude pic maar het laat iig goed zien hoe de pomp vast zit

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9088128Y3OX9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 13:50
ik heb ff iets nodig voor mijn setup..

heb een paar knikken, dus ben op zoek naar van die veren die je op de slang kan doen, om knikken te voorkomen. Maar ik heb 13mm tygon slang en de meeste reguliere oplossingen passen niet.

Iemand input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Tygon bij jou knikt, zou ik iets aan de setup veranderen. Je hebt wel hele scherpe bochten als je Tygon aan het knikken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:25:
Als Tygon bij jou knikt, zou ik iets aan de setup veranderen. Je hebt wel hele scherpe bochten als je Tygon aan het knikken krijgt.
Volgens mij probeert hij het te proppen in een Barebone ;) In mijn vorige kast had ik ook een knik, maar toen had ik idd een hele scherpte bocht te pakken.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
418O2 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:22:
ik heb ff iets nodig voor mijn setup..

heb een paar knikken, dus ben op zoek naar van die veren die je op de slang kan doen, om knikken te voorkomen. Maar ik heb 13mm tygon slang en de meeste reguliere oplossingen passen niet.

Iemand input?
Je hebt van die veren die je er om kan doen,
en bij de OCshop heb je tubing waar die veren IN de buis zitten (nog beter dus)

met veren bedoel ik ijzerdraad in een spiraal naar beneden (de spiraal blijft wel overal even groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Hmm, vandaag ff wat kleine dingen in de bios bekijken en wijzigen. Keek ik toevallig naar mijn temp. Stond idle op 49 graden !! :? Slangen veel te warm, reservoir ook echt heet!

Bleek dat de fans op mijn rad het niet deden. Was ik vergeten aan te sluiten nadat ik ze via een PCI-verloopstukje had ingeplugd. PCI-ding moesty natuurlijk ook van een molexje voorzien worden. 8)7

Nu weer netjes idle op 34 graden. :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Smarron schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:07:
Hmm, vandaag ff wat kleine dingen in de bios bekijken en wijzigen. Keek ik toevallig naar mijn temp. Stond idle op 49 graden !! :? Slangen veel te warm, reservoir ook echt heet!

Bleek dat de fans op mijn rad het niet deden. Was ik vergeten aan te sluiten nadat ik ze via een PCI-verloopstukje had ingeplugd. PCI-ding moesty natuurlijk ook van een molexje voorzien worden. 8)7

Nu weer netjes idle op 34 graden. :z
Toch leuk dat je je setup passief zou kunnen laten draaien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
PilatuS schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 17:31:
zal ik dan ook maar ff laten zien hoe mijn pomp vast zit :)

tis wel een hele oude pic maar het laat iig goed zien hoe de pomp vast zit

[afbeelding]
is hij op deze foto gevuld (het reservoir), aangezien er niet genoeg water instaat en de pomp lucht aanzuigt. dit is echt niet goed voor de pomp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nee dat zie je verkeerd.

De ingang van de pomp zit maar half onder water. De onderste 1/3e van het reservoirtje is nog kunststof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
418O2 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:14:
nee dat zie je verkeerd.

De ingang van de pomp zit maar half onder water. De onderste 1/3e van het reservoirtje is nog kunststof
dan zuigt die pomp toch lucht aan???? zie ik dus goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nee, de bovenste helft zit onder water, de onderste helft zit in het kunsstof

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/maxkeyner/waterding.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 20-04-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
418O2 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:42:
nee, de bovenste helft zit onder water, de onderste helft zit in het kunsstof

[afbeelding]
ach inderdaad. wazig reservoirtje dan... maargoed. mijn fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja sux ook, heb hem ook gehad. Omdattie zo klein is komt er een geweldig kolk in waardoor je vrijwel ALTIJD lucht in je systeem houdt, niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

ixl85 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:09:
Toch leuk dat je je setup passief zou kunnen laten draaien 8)
Yep, alleen vind ik die temp dan net iets te hoog. Zou beter moeten zijn dan een reserator vind ik, maar dat redt hij denk ik dan net niet. Overigens waren videokaart en northbridge ook meegenomen in de waterkoeling. Wat dat betreft wel weer een nette temp. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

single vs dual heatercore..

heeft iemand een link waar het verschil in performence te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen en te gaan watercoolen, lees al geruime tijd mee in deze tread.

AMD 3500+ winchester
Gigabyte GA-K8NXP SLI (met DPS - DUAL-POWER-SYSTEM)
1024mb int (merk en type?)
??? X850XT 256

Het moederbord is dus uitgerust met een DSP, daar zit een fan op, is het verstandig om deze ook te watercoolen, ik wil gaan overclocken.
Of zeggen jullie dat is niet nodig.

Iemand met dit moederbord of iemand met een mobo met ook DSP, en waterkoeling?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 14:47
Mijn eerste waterkoeling wordt dit setje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/va/4088.jpg
komt te draaien op een lanparty nforce 2 bordje.
Een leuk bijpassend uv kleurtje is wel gaaf dan. Ik zit alleen nog te twijfelen wat er mooi uit gaat zien.
doorzichtige slangen of juist siliconen en de kleur van het uv water...Het mooist vind ik uv groen, maar ik zit namelijk met een blauw resevoir en of dat mooi wordt...? Verder is er weer doorzichtige uv toevoeging (zie je dat wel?) en je hebt echt gekleurd water zoals het plaatje hieronder...
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/case2.jpg
Iemand suggesties wat ik zou kunnen doen? Mijn case is trouwens zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
the-spawn schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:57:
Ik ben van plan het volgende systeem aan te schaffen en te gaan watercoolen, lees al geruime tijd mee in deze tread.
AMD 3500+ winchester
Gigabyte GA-K8NXP SLI (met DPS - DUAL-POWER-SYSTEM)
1024mb int (merk en type?)
??? X850XT 256
Het moederbord is dus uitgerust met een DSP, daar zit een fan op, is het verstandig om deze ook te watercoolen, ik wil gaan overclocken.
Of zeggen jullie dat is niet nodig.
Iemand met dit moederbord of iemand met een mobo met ook DSP, en waterkoeling?
Koop een DFI nf4 ultra... beter voor overclocken en hoef je niet na te denken over DPS koeling ;)
x850xt is puik, 1024 mb Gskill UTT of pc4800 erbij...

Qua waterkoeling:
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/8926
erg leuk setje (ja ik weet wie de verkoper is, zeer betrouwbaar en een altijd heel "profesioneel")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een redelijke noob op gebied van wc en ben dus al een korte tijd bezig met info te verzamelen over wc. Nu is mijn oog gevallen op een set van alphacool nl. de Alphacool Xtreme Pro Set 360 12Volt. Ik wil het vooral gebruiken om verder te overklokken en stilte komt op de tweede plaats dan. Het budget is 300-400€ en ik prefereer alphacool omdat dit verkrijgbaar is bij lokale pcboer. Hardware die gekoelt gaat worden:

-Amd 64 3000+ @2.55ghz s754 (boxed)
-Dfi Ut Nf3 de nb
-Asus x800pro vivo @ xt pe (arct. sil. 4)

Heb ik aan deze set dan genoeg koeling. Is dit de beste samenstelling van alphacool componenten?
Ik weet dat ik nog een graka blokje moet bijkopen dus als daar suggesties over zijn, laat het me weten.

Link kast: http://www.perfect-systems.be/info.asp?Info=51482
Link naar de set: http://www.alphacool.de/p...&art_kz=104&art_id=10205#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 00:54:
Ja sux ook, heb hem ook gehad. Omdattie zo klein is komt er een geweldig kolk in waardoor je vrijwel ALTIJD lucht in je systeem houdt, niet handig
het is idd een kut ding, zoals ie op die foto staan zit er geen lucht in maar nu dus wel, tis echt heel moeilijk om em te vullen zonder dat er lucht in komt

die foto is gemaakt toen ik net wc had, toen was het me ook gelukt om em zonder lucht te vullen maar dat is nu zeker niet meer het geval helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

compact, stil, raw_powah, zwart...

het concept:
Afbeeldingslocatie: http://dvd.patsboem.com/stuff/waterdope/idee.jpg

wat erin moet:
Afbeeldingslocatie: http://dvd.patsboem.com/stuff/waterdope/inhoud.jpg

in grote lijnen:
maak voorin de kast een groot vierkant gat
radfan zuigt de koele lucht door de rad naar binnen en die lucht wordt achter door de 120mm fan en voeding de kast uitgewerkt.
deze eheim wordt vervangen door een kleinere danger den d4
cpu en videokaart worden water gekoeld
hdds bevestig ik tussen de rad en de 5,25 bays en in de 5,25 bays
videokaart luchtkoeler verdwijnt dus meer ruimte voor pomp
denk niet dat ik een reservoir ga gebruiken en zowel dan wordt het een 5,25 reservoir die ik in de onderste 5,25 bay plaats..

weet nog niet wat de volgorde van de loop wordt en ik maak me beetje zorgen over de afstand tussen de cpu en de videokaart met het oog op kinken in de slang..

dit wordt me eerste water setup dus alle tips, suggesties, ideeen, reacties zijn welkom... need feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 02:23
* Bekijk myReact van Paul Hewson
* ICQ-nummer: 78836746

Reg. datum: 31 maart 2003
http://www.techpowerup.com/reviews/Mips/DFIFreezer

WC blokken voor SLI borden

MSI K8N Neo4/Diamond (SLI)
Asus A8N (SLI) (heeft Danger Den ook)
DFI Lanparty nF4 (SLI)

Vooral de laatste is natuurlijk interessant:
Base size: Base: 50 x 40mm
Dimensions: without fittings: 50 x 40 x 14mm (L x W x H)

Is verkrijgbaar bij MIPS computers in Duitsland volgens de review http://www.mips-computer.de/

Zoals ik ook gepost heb ik DFI SLI topic maar misschien ook handig voor andere moederbord eigenaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lev schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:52:
compact, stil, raw_powah, zwart...
Ik zou er een stille 120 mm in zetten. Ten eerste scheelt dat een hoop herrie en performance en ten tweede, hoef je geen ruimte op te geven voor dat 120>80mm adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

dat is geen 120>80 adapter (:
ik gebruik een danger den single heatercore en op die fanshrout zit een 120mm panaflo fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Lev

de volgorde die je aanhoud maakt voor de prestaties niets uit, dus ik zou doen wat het makkelijkste is om aan te sluiten en wat het mooiste staat, als je een window hebt iig

als ik je mobo zo zie zal het moeilijk worden om zonder knikken van de cpu naar de gpu te gaan, beste volgorde lijkt mij dan afhankelijk van waar je pomp komt, pomp-cpu-res-rad-gpu-pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36
Ook mijn contributie na een tijdje knutselen:

Onderdelen:
-Alphacool XP Bold Socket 754
-Alphacool northbridge block (NXM Bold vols mij)
-Cape Corp NV40 copper block voor op de 6800GT
-Alphacool NexXxoS HC-120 Fan met Papst/IBL 4412 F/2 GLLL fan
-BlackIce Micro met IBL 80/2000 Blue fan (met lege 80mm duct voor betere flow)
-Innovatek Fass-O-Matic reservoir met blauw ledje en een thermometer om water te meten
-Innovatek HPPS 12v pomp (Eheim 1046 van binnen)
-Vloeistof is een mix van Coolermaster Aquagate leftovers ( :+ ) en Koolance vloeistof
-Geheel afgedekt met Tygon R3606 8/11.2mm slangen :)

Nou de foto's dan maar (alvast excuses voor de snoerenbende, dat komt nog een keer denk ik!)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57173/thumb.jpg Overall overview (PSOne LCD mod, temperatuur van het water op de Aerogate samen met RPM van de Papst 120mm, reservoir en top radiator exhaust)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57174/thumb.jpg Komt ie dan he :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57172/thumb.jpg Interieur met snoerenbende, pomp ingebouwd in drivebay, HD's onderin in een IBL HDD Box 20

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57175/thumb.jpg XP Bold in actie :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57171/thumb.jpg Upskirt B) naar de Fass-O-Matic en de 120mm radiator

Dit alles draait lekker stabiel een Athlon 64 3000+ op 2400MHz/1.6V, en een 6800GT@6800 Ultra. Water wordt niet warmer dan 42 graden stressed :)

[ Voor 8% gewijzigd door LosserNL op 20-04-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

PilatuS schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:01:
@ Lev

de volgorde die je aanhoud maakt voor de prestaties niets uit, dus ik zou doen wat het makkelijkste is om aan te sluiten en wat het mooiste staat, als je een window hebt iig

als ik je mobo zo zie zal het moeilijk worden om zonder knikken van de cpu naar de gpu te gaan, beste volgorde lijkt mij dan afhankelijk van waar je pomp komt, pomp-cpu-res-rad-gpu-pomp
bedankt voor je reply

dat de volgorde nix uitmaakt voor de performance weet ik

het is zeker geen gek idee om geen directe verbinding tussen de cpu en gpu te plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lev schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:45:
[...]

het is zeker geen gek idee om geen directe verbinding tussen de cpu en gpu te plaatsen..
Ligt er een beetje aan hoe flexibel je slangen zijn natuurlijk. ;) Ik haal zonder veren best wel krappe bochten:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/niels.winters/Computer/WC%20Small.jpg
BTW, dat WC papier is al weg :) , was alleen om te testen op lekken

Check vooral GPU->Res

Welke kast ga je trouwens gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 20-04-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

de kast op het eerste plaatje.. das een antec slk2650-bq.. leuk compact kassie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Lev schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:41:
de kast op het eerste plaatje.. das een antec slk2650-bq.. leuk compact kassie..
OK, dat bedoelde ik niet ;) Omdat je namelijk 2 kasten laat zien...

Heeft die onderste niet meer ruimte dan? Lijkt me een stacker te zijn? Moet je alleen dat HD rek even verzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

onderste is een lian-li 6077... mooi kassie maar niet geschikt voor een waterkoel setup.. hij lijkt meer ruimte te hebben maar het 5,25/voeding frame loopt door waardoor er zowiezo voor en boven geen rad te plaatsen is.. ook achter aan de binnenkant is niet genoeg ruimte en in de bodem is ook niet genoeg ruimte.. kortom de rad zou aan de buitenkant bevestigd moeten worden en daar heb ik geen zin in.. een kleine 80mm rad is ook geen optie omdat ik voor goede performance ga..

ben ook zowiezo toe aan iets nieuws.. ook zo'n geile lian-li gaat op den duur vervelen (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik heb tweedehands mijn eerste waterkoelsetje gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/va/4088.jpg
Ik zit alleen nog met wat vragen die de verkoper mij niet kon beantwoorden.

1. de waterblokken zijn van koper maar de radiator is niet echt duidelijk. De fijne koelribjes zijn van koper dat kan ik zien. De behuizing is van messing, maar de langwerpige platte buizen waaraan de fijne koelribjes zitten kan ik niet zien wat t is...Ik durf ook niet echt te gaan zitten krassen (de laklaag eraf halen) want straks maak ik er een lek in. Misschien herkent iemand de radiator? Het is nogal handig dit te weten aangezien ik er anders wel of geen magnesium aan ga toevoegen.

2. Ik wil er nieuwe slangen op zetten. Het liefst geheel doorzichtige kleurloze slangen. Ik heb het idee dat de slangen die er nu aan zitten wat te ver opgerekt worden (ze zijn wel erg flexibel), maar dat kan ik mis hebben.
hier wat maten van de snelkoppelingen (pilaar met eromheen een huls die je over je slang heen schroeft en de slang een soort van vastknijpt)
dikste punten pilaar: 9.5mm, dunste 8,5mm. De binnendiameter van de huls is op het krapste punt 10,4mm.
De huidige slangen zijn momenteel: 7mm binnen en ongeveer 9,5mm buiten. Naar wat voor slang kan ik het beste gaan kijken?

3. één van de pilaren aan de radiator is momenteel van kunstof. Deze wil ik vervangen door een metalen pilaar. Het gat is ongeveer 10,2 mm dik (het deel voordat het schroefdraad begint)
De andere pilaar die er al op zit is ongeveer 9,5mm op het dunste punt en ongeveer 10mm op het dikste punt. Wat voor pilaar moet ik naar kijken?

4. Waar haal ik demi water? spa blauw bijvoorbeeld ook goed? :Y) Ik snap dat er dan nog anti alg en anti corosie goedjes bij moeten enzo.

Al met al nog heel wat vragen geworden... Maarja beter even goed nadenken nu dan dat ik straks met een waterballet zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 07-09 11:44
Lev schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:57:
ik gebruik een danger den single heatercore en op die fanshrout zit een 120mm panaflo fan.
Nice. Ik heb m'n heatercore ook zo ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57205/thumb.jpg
(Wel ouwe pic, was nog een zooitje toen). BTW zo te zien heb je je rad gespoten, toch?
LosserNL schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:37:
Ook mijn contributie na een tijdje knutselen:

<knip>

[afbeelding] Interieur met snoerenbende, pomp ingebouwd in drivebay, HD's onderin in een IBL HDD Box 20
Ziet er allemaal netjes uit :) (behalve die snoeren :P )
Hoe bevalt die HDD Box qua demping, want ik zat er ook aan te denken om die bij IBL hier te halen.
En hoe zit het eigenlijk met de warmte van de HD's?

BTW koop dan een echte Mac joh ;)
offtopic:
Welke GUI software gebruik je eigenlijk, want het lijkt echt op een Mac zo. Ik ken wel die JBDock ofzo maar die is niet zo stabiel.

Het is weer lente dus krijg weer zin om te modden. Heb me DFI terug van me 3e RMA en ik verwacht een aantal 120mm Panaflo's dus binnenkort maar weer es een poging wagen.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
MaTr1x schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:10:
[...]

Nice. Ik heb m'n heatercore ook zo ingebouwd:
[afbeelding]
(Wel ouwe pic, was nog een zooitje toen). BTW zo te zien heb je je rad gespoten, toch?

[...]

Ziet er allemaal netjes uit :) (behalve die snoeren :P )
Hoe bevalt die HDD Box qua demping, want ik zat er ook aan te denken om die bij IBL hier te halen.
En hoe zit het eigenlijk met de warmte van de HD's?

BTW koop dan een echte Mac joh ;)
offtopic:
Welke GUI software gebruik je eigenlijk, want het lijkt echt op een Mac zo. Ik ken wel die JBDock ofzo maar die is niet zo stabiel.

Het is weer lente dus krijg weer zin om te modden. Heb me DFI terug van me 3e RMA en ik verwacht een aantal 120mm Panaflo's dus binnenkort maar weer es een poging wagen.
Die HDD Box is ideaal voor als je een waterkoeling setup hebt. Temperatuur van een Raptor en een 7K250 komen beide niet boven de 40 volgens mij, terwijl dat met luchtkoeling 55 was (door de 6800 die er tegenaan zat te blazen). Demping is gewoon in orde. Als je stille schijven erin zet hoor je absoluut niks, deze Raptor hoor je zachtjes tekeer gaan, maar daar staat dan ook performance tegenover!

Die Mac software zou ik ook niet weten, tis de user account van mn broer :P

[ Voor 15% gewijzigd door LosserNL op 21-04-2005 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Vandread schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:09:
[...]

Koop een DFI nf4 ultra... beter voor overclocken en hoef je niet na te denken over DPS koeling ;)
x850xt is puik, 1024 mb Gskill UTT of pc4800 erbij...

Qua waterkoeling:
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/8926
erg leuk setje (ja ik weet wie de verkoper is, zeer betrouwbaar en een altijd heel "profesioneel")
Ik ben wat gaan rondkijken voor 'n DFI, ik kwam dan bij de DFI Lanparty NF4 SLI-DR of de DFI Lanparty UT NF4 SLI-D. Ik heb er het prijsverschil voor over om voor de SLI-DR te gaan.

Maar mijn vraag is, ik zie dat bij het plaatsen van 6800GT kaart, je eigenlijk niets met de NB kan, die wil ik namelijk wel watercoolen, kan dit? passen daar "standaard" jackets op?

Kan ik met een X850XT ook in problemen komen?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
savale schreef op woensdag 20 april 2005 @ 23:46:
Ik heb tweedehands mijn eerste waterkoelsetje gekocht:
[afbeelding]
1.
2.
3.
4. Waar haal ik demi water? spa blauw bijvoorbeeld ook goed? :Y) Ik snap dat er dan nog anti alg en anti corosie goedjes bij moeten enzo.
1: Is koper
2: dezelfde, zoek es wat wc shops met slangen... denk dat ze best soepel zijn gewoon,
3: ff naar doehetzelfzaak en meenemen wat je wilt (of gewoon laten zitten... iets mis mee?)
4: spa is het tegenovergestelde van gedemineraliseerd water. Je haalt het bij supermarkt, tankstation, gamma, whatever.
Over die goedjes, de ene draait zonder de ander met.... je kan wat anti-vries erbij gooien. Of je kijkt bij wcshops voor wat goedjes zoals waterwetter etc.

[ Voor 56% gewijzigd door Vandread op 21-04-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
1: Is koper

Kijk dat is mooi :)

2: dezelfde, zoek es wat wc shops met slangen... denk dat ze best soepel zijn gewoon,

Ik ben er achter gekomen dat de koppelingen voor 8mm/10mm slangen zijn origineel.

3: ff naar doehetzelfzaak en meenemen wat je wilt (of gewoon laten zitten... iets mis mee?)

Het tapgat in de radiator is erg slecht (schroefdraad gaar) Dus ik zit er aan te denken om met 2 componenten lijm er een metalen pilaar in te zetten (wat duurzamer dan een kunstof plugje)

4: spa is het tegenovergestelde van gedemineraliseerd water. Je haalt het bij supermarkt, tankstation, gamma, whatever.
Over die goedjes, de ene draait zonder de ander met.... je kan wat anti-vries erbij gooien. Of je kijkt bij wcshops voor wat goedjes zoals waterwetter etc.

thanx :) Hebben ze het bij een tankstation/karwei in een kannetje denk je? of ff zelf wat meenenen :)

Met een beetje mazzel draait t setje volgende week dan al...

[ Voor 11% gewijzigd door savale op 21-04-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
savale schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:35:
Hebben ze het bij een tankstation/karwei in een kannetje denk je? of ff zelf wat meenenen :)
Kannetje met? demiwater zit gewoon in liter flessen (zoals van die azijn flessen)
En antivries kan je ook in zulk soort flessen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 07-09 11:44
LosserNL schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:34:

Die HDD Box is ideaal voor als je een waterkoeling setup hebt. Temperatuur van een Raptor en een 7K250 komen beide niet boven de 40 volgens mij, terwijl dat met luchtkoeling 55 was (door de 6800 die er tegenaan zat te blazen). Demping is gewoon in orde. Als je stille schijven erin zet hoor je absoluut niks, deze Raptor hoor je zachtjes tekeer gaan, maar daar staat dan ook performance tegenover!

Die Mac software zou ik ook niet weten, tis de user account van mn broer :P
Ah dus Raptors passen er ook in, dan kan ik mooi m'n RAID daar in bouwen, jammer dat ze niet een box voor 3 HD's hebben, want dan zou ik m'n data HD (ja ook een 7K250) daar bij kunnen stoppen.
BTW wil je dan ff aan je broer vragen wat het precies is?
the-spawn schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:04:

Maar mijn vraag is, ik zie dat bij het plaatsen van 6800GT kaart, je eigenlijk niets met de NB kan, die wil ik namelijk wel watercoolen, kan dit? passen daar "standaard" jackets op?
Zie de post van Paul Hewson een paar posts hierboven:
[rml]Paul Hewson in "[ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XI..."[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door MaTr1x op 21-04-2005 12:54 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een waterkoeling aan het maken voor nog geen 30 euro
  • Waterpompje______12.95 (Dierenwinkel)
  • Slangen___________0.45 (Dierenwinkel)
  • Reservoir_____________0 (Bak van de kroketten :+ )
  • Radiator___________10.0 (Schroothoop)
  • Koperen blok__________0 (Metaalgroothandel
  • Aanslutingen ed._______5 (eeeh.... zo'n vanalles en nog wat winkel :+ )
  • Koelvloeistof__________....(heb ik nog niet en ik weet nog niet of ik daar gratis aan kan komen :9)
  • Totaal:_________28.40
edit[1]: Slangen waren eigenlijk 2.25 maar we hadden ff niet meer geld bij en de winkelier was zo aardig om het ons voor 0.45 te geven O-)

edit[2]: Koperen blok hoefden we niks voor te betalen..... O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:21:
Ik ben nu een waterkoeling aan het maken voor nog geen 30 euro
  • Waterpompje______12.95 (Dierenwinkel)
  • Slangen___________0.45 (Dierenwinkel)
  • Reservoir_____________0 (Bak van de kroketten :+ )
  • Radiator___________10.0 (Schroothoop)
  • Koperen blok__________0 (Metaalgroothandel
  • Aanslutingen ed._______5 (eeeh.... zo'n vanalles en nog wat winkel :+ )
  • Koelvloeistof__________....(heb ik nog niet en ik weet nog niet of ik daar gratis aan kan komen :9)
  • Totaal:_________28.40
edit[1]: Slangen waren eigenlijk 2.25 maar we hadden ff niet meer geld bij en de winkelier was zo aardig om het ons voor 0.45 te geven O-)

edit[2]: Koperen blok hoefden we niks voor te betalen..... O-)
zal maar niet vertellen wat ik zojuist uitgegeven heb aan wc onderdelene (;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
hehe ik was net al 25 euro (ex verzendkosten) kwijt voor een paar slangen, een paar pilaren en een groen uv goedje voor mijn water... we willen wel pics zien natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lev schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:24:
[...]

zal maar niet vertellen wat ik zojuist uitgegeven heb aan wc onderdelene (;
Whaahahah :9 (Ik heb ook maar geluk met dat koperen blok en een goedkoop pompje.. anders was het al zo 50 a 60 euro geweest :+ )
savale schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:41:
hehe ik was net al 25 euro (ex verzendkosten) kwijt voor een paar slangen, een paar pilaren en een groen uv goedje voor mijn water... we willen wel pics zien natuurlijk :P
Pics komen eraan... ;) (en je moet niet al te veel verwachten howr... want het is nou niet de beste waterkoeling ooit.. (denk ik... want hij is nog niet af :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat jullie pics wilde.... Hier zijn ze:

De Radiator:(Het is er maar eentje uit een oude auto dus ben niet te kritisch :9 )
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/Cam00004.bmp

Het Waterpompje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/Waterpompje.bmp

Reservoir: (De kroketbak... :+ )
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/Cam00001.bmp

Reservoir nog een keer maar nu is het pompje beter te zien:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/Cam00002.bmp

Koelbok voor dat er iets met gedaan is:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/totalshot.bmp

Gaatjes geboord:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/metgaatjesdonker.bmp

Losgeslepen en kanaaltjes erin gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/losenkanaaltjes.bmp

Onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/onderkantkanaaltjes.bmp

Bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/bovenkantlos.bmp

Met dit stuk ALU komt hij vast te zitten op mijn S754
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/verbindingsstuk.bmp

Edit[1]: Het kan zijn dat hij jullie bekend voor komt... En dat klopt ook want ik heb het ontwerp hier vandaan: Multi-Hole Drilled Water Block

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
je hebt dezelfde rad als ik heb.
Maar jij hebt het ding verkracht ofzo?

Zonde imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:41:
je hebt dezelfde rad als ik heb.
Maar jij hebt het ding verkracht ofzo?

Zonde imo
Zelfde rad..... :? :? :? :?

Wat bedoel je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:46:
[...]

Zelfde rad..... :? :? :? :?

Wat bedoel je...
Dat jij ook een Radiator uit een peugeot 205 hebt, en dat ie er zo lelijk/gehavend/beschadigd uit ziet. Waterblok ziet er leuk uit, maar waar zijn de pilaren en hoe zitten de 2 delen aan elkaar?

offtopic:
Wat voor week/stepping 3000+ nc heb jij dat ie 2660mhz Pifast wil met maar 1,55V ?

[ Voor 13% gewijzigd door DaWaN op 21-04-2005 17:09 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dezelfde radiator bedoeld die ;)
ik had hem btw ook, maar was jammer genoeg lek :( leek me een leuk radiatortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:07:
[...]

Dat jij ook een Radiator uit een peugeot 205 hebt, en dat ie er zo lelijk/gehavend/beschadigd uit ziet. Waterblok ziet er leuk uit, maar waar zijn de pilaren en hoe zitten de 2 delen aan elkaar?

offtopic:
Wat voor week/stepping 3000+ nc heb jij dat ie 2660mhz Pifast wil met maar 1,55V ?
Ten eerste heb ik die radiator zo gekocht en knap hem nog wel een beetje op ;)
Ten tweede ben ik nog niet klaar weet je nog ;) Ik ga die 2 delen nog aan elkaar lassen

offtopic:
week 45 he.. >:) Kweet niet precies wat voor steppig ik heb... wel een keer gekeken en opgeschreven maar ik ben dat papiertje kwijt.... |:( ik zal binnenkort nog wel een keer kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij iets meer vertellen over deze passive radiator.

Is het iets.

http://www.alphacool.de/p...0&art_kz=149&art_id=14901

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid-Icer Water Cooling Kit Rev.2

http://www.xtremeresource...dex&req=showcontent&id=65

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremeresources.com/images/reviews/rliquidicerrev2/respack.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremeresources.com/images/reviews/rliquidicerrev2/xf.jpg

Weet iemand of dit syteem al verkrijgbaar is in nederland en hoeveel het ongeveer zal gaan kosten?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertelen wat het verschil in geluid is tussen een Eheim 1048 en een Eheim 1250. Wil vanmiddag 1 van beide gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:34:
Kan iemand mij vertelen wat het verschil in geluid is tussen een Eheim 1048 en een Eheim 1250. Wil vanmiddag 1 van beide gaan halen.
de grootte van de pomp, de slang aansluiting en het aantal liters per uur.. maar de 1046 of de 1048 is al meer dan genoeg.. 1250 is niet nodig..

1048 … Centrifugaalpomp
Pompcapaciteit 600 l/h
Opvoerhoogte 1,50 m Wk
Stroomverbruik 10 W
Slangaansluiting (zuigzijde) Ø13mm
Slangaansluiting (drukzijde) Ø13mm
Dimensions: lenght x width x height 147 x 75 x 118

1250 … Centrifugaalpomp
Pompcapaciteit 1200 l/h
Opvoerhoogte 2,00 m Wk
Stroomverbruik 28 W
Slangaansluiting (zuigzijde) Ø17mm
Slangaansluiting (drukzijde) Ø13mm
Dimensions: lenght x width x height 180 x 95 x 120

[ Voor 38% gewijzigd door ReseTTim op 22-04-2005 10:12 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:34:
Dan voor je specs. Mijn vraag ging echter over het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:50

MF

Take a Seat

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:35:
[...]
Dan voor je specs. Mijn vraag ging echter over het geluid.
Dat wil hij er misschien ook wel mee zeggen, je hebt aan een 1046/48 ruim voldoende waardoor het niet uit maakt wat het verschil in geluidsproductie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MF schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:38:
[...]

Dat wil hij er misschien ook wel mee zeggen, je hebt aan een 1046/48 ruim voldoende waardoor het niet uit maakt wat het verschil in geluidsproductie is.
Het pompje wordt ingezet voor een Swiftech 6002, samen met GPU en chipset. Bij m'n RBX was het verschil tussen 1048 en Switech 600 ook duidelijk merkbaar. De 6002 is ook een blok wat werveling nodig heeft, dus vandaar dat ik denk over een 1250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ik neem aan dat de eheim 1250 net zo stil is als een 1046/48

heb zelf een 1046 en die hoor ik helemaal niet, dit komt wel door de rubberen schroeven die er aan vast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 14:44

Meneer aard

Porsche rulez!

PilatuS schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:45:
ik neem aan dat de eheim 1250 net zo stil is als een 1046/48

heb zelf een 1046 en die hoor ik helemaal niet, dit komt wel door de rubberen schroeven die er aan vast zitten
Als ik mijn 1048 pomp, gewoon op de grond leg, dan hoor je um ook niet. Als je um net zoals PilatuS op rubberen voetjes zet (wil ik ook nog gaan doen) issie onhoorbaar.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Hij wordt wel warmer. Maar ja, als je hem niet als dompelpomp gebruikt boeit dat niet echt. Richt er desnoods een low RPM fan op.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

Kan iemand mij vertellen of dit: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2137 vga blokje op een 6800GT past?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ik zie het er zo niet bij staan, dus ik zou ze ff er over mailen, als het goed is heb je vrij snel een reply bij hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
NV40 koelers hebben meestal 4 gaten voor de bevestiging, ik zou ze mailen voor de zekerheid :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.