[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.655 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 00:07
Slitch schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:23:
ff niet over waterkoelen maar bestellen in duitsland gaat erg goed...
en ja prijs zegt nogal wat...
en asetek blokken komen goed uit de test alleen sommige duitse blokjes beter
vreemd genoeg zijn het vaak duitse sites die de duitse blokjes beter vinden tijdens het testen.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 14:35
EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:30:
[...]

vreemd genoeg zijn het vaak duitse sites die de duitse blokjes beter vinden tijdens het testen.
ok, dankje, vond dat "sommige duitse blokje" ook al zo'n vage omschrijving, sorry... :/

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:13
Ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen, dat als je goede (lage) temperaturen wilt krijgen met alleen waterkoeling. Je toch 1/2" aansluitingen moet hebben (en een daarbij horend systeem).

Ik wil over een tijdje ook overgaan op waterkoeling, aangezien mijn huidige (en naar mijn inziens toch al goede) luchtkoeling niet meer in staat is de Prescott te koelen zoals ik het wil zien.
Ik wil waterkoeling voor de stilte en krachtige resultaten, maar dan krijg ik een probleem. Die 1/2" aansluitingen zijn groter en dus beter dan de 3/8". Het probleem ligt bij de radiator, stel ik wil het volgende waterkoelsysteem:

CPU: Danger Den TDX 1/2"
NB: Danger Den Maze 4 Chipset 1/2"
GPU: Danger Den NV-68 1/2"
Radiator: Airplex Evo 1800
Pomp: Eheim 1250

Die complete DD set past natuurlijk goed bij elkaar. Maar dan heb ik over de pomp en radiator. Ik wil graag een grote radiator aangezien die hopelijk zonder fans kan, aangezien de grote oppervlakte. Maar deze radiator heeft 8mm buizen waar het water door moet, 21 meter lang. Vormt dit niet een enorme opstopping? Dan heeft 1/2" weinig nut of niet?
Dan kom je ook gelijk bij de pomp, ik denk tot nu toe alleen aan Eheim. Eerst de 1048, maar toen toch de zwaardere 1250. Maar nu heeft ook DD een pomp die veel krachtiger is, deze kan wel tot 4 meter oppompen. Wat is nou beter? Een sterkere of krachtigere flow, of anders gezegd: de DD pomp of de Eheim?

Bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Freaky Maus op 26-03-2005 01:49 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:28

Zenix

BOE!

Freaky Maus schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:45:
Ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen, dat als je goede (lage) temperaturen wilt krijgen met alleen waterkoeling. Je toch 1/2" aansluitingen moet hebben (en een daarbij horend systeem).

Ik wil over een tijdje ook overgaan op waterkoeling, aangezien mijn huidige (en naar mijn inziens toch al goede) luchtkoeling niet meer in staat is de Prescott te koelen zoals ik het wil zien.
Ik wil waterkoeling voor de stilte en krachtige resultaten, maar dan krijg ik een probleem. Die 1/2" aansluitingen zijn groter en dus beter dan de 3/8". Het probleem ligt bij de radiator, stel ik wil het volgende waterkoelsysteem:

CPU: Danger Den TDX 1/2"
NB: Danger Den Maze 4 Chipset 1/2"
GPU: Danger Den NV-68 1/2"
Radiator: Airplex Evo 1800
Pomp: Eheim 1250

Die complete DD set past natuurlijk goed bij elkaar. Maar dan heb ik over de pomp en radiator. Ik wil graag een grote radiator aangezien die hopelijk zonder fans kan, aangezien de grote oppervlakte. Maar deze radiator heeft 8mm buizen waar het water door moet, 21 meter lang. Vormt dit niet een enorme opstopping? Dan heeft 1/2" weinig nut of niet?
Dan kom je ook gelijk bij de pomp, ik denk tot nu toe alleen aan Eheim. Eerst de 1048, maar toen toch de zwaardere 1250. Maar nu heeft ook DD een pomp die veel krachtiger is, deze kan wel tot 4 meter oppompen. Wat is nou beter? Een sterkere of krachtigere flow, of anders gezegd: de DD pomp of de Eheim?

Bedankt.
een Swiftech MCP650 is de beste pomp, tenzij je een industrie pomp neemd van iwaki ronde 300-400 euro. Volgens mij is die Danger Den pomp hetzelfde als de MCP650, http://www.dangerdenstore...roductid=36&cat=23&page=1 als dit de DD pomp is die je bedoeld kan je die gewoon het beste nemen. De Eheim is wel goed maar deze pomp is gewoon krachtiger en beter. Als je een een radiator wilt met 1/2 dan zou ik de Danger Den double heatercore nemen. Misschien zelfs 2 of 1 Double en 1 single heb je ook erg veel oppervlakte.
En ik zie geen slangen en klemmen etc in je post, en ook geen res ( tenzij je T stuk gaat gebruiken )natuurlijk. Dus zorg dat je dat niet vergeet :>

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 26-03-2005 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
en de dangerden pomp(swiftech whatever) draait maar op 12 V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 14:37
Slitch schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 10:27:
en de dangerden pomp(swiftech whatever) draait maar op 12 V :)
Dat is te zien als voor en nadeel, in mijn ogen een nadeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
arnoman schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:53:
[...]
Dat is te zien als voor en nadeel, in mijn ogen een nadeel..
Dat verschilt idd per persoon/systeem. Ik heb zelf de MCP600 en ben daar dik tevreden over. Erg sterke pomp die ook op 12v werkt. Dit betekent voor mij dat ik geen extra draad uit mn pc hoef te routen om zo mn pomp aan te laten gaan :)

@Zenix
Ik raad je aan om voor de Swiftech MCP 600 of 650 te kiezen ipv de Eheim. De Eheim is ook een goede keus, maar ook een stuk grotere pomp. Je kan btw ook kijken naar de Alphacool pompen, die doen het volgens mij ook erg goed.
Verder is voor de TDX een sterke pomp nodig (lees: met hoge opvoerhoogte). Dat blokje berust op waterturbulentie boven de core, dus hoe sterker de pomp, hoe meer turbulentie.
Ik zou ook een andere rad nemen, het liefst een dual Heatercore, dat koelt als een Tierelier :D

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
Zenix schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 03:03:
[...]

een Swiftech MCP650 is de beste pomp, tenzij je een industrie pomp neemd van iwaki ronde 300-400 euro. Volgens mij is die Danger Den pomp hetzelfde als de MCP650, http://www.dangerdenstore...roductid=36&cat=23&page=1 als dit de DD pomp is die je bedoeld kan je die gewoon het beste nemen. De Eheim is wel goed maar deze pomp is gewoon krachtiger en beter. Als je een een radiator wilt met 1/2 dan zou ik de Danger Den double heatercore nemen. Misschien zelfs 2 of 1 Double en 1 single heb je ook erg veel oppervlakte.
En ik zie geen slangen en klemmen etc in je post, en ook geen res ( tenzij je T stuk gaat gebruiken )natuurlijk. Dus zorg dat je dat niet vergeet :>
Zo'n industrieële pomp lijkt mij ietwat overdreven.

De overige dingen zoals slangen en slangklemmen, etc. haal ik wel ergens gelijk mee. Trouwens, die Tygon slangen: zijn die nou zo heel veel beter? Als ik het goed begrijp is het steviger en flexibeler dan PUR slangen. Maar het is ook veel duurder, lijkt mij wat overdreven voor gewoon een simpele slang?

Het reservoir wordt gewoon een glazen rechthoekige bak, simpel en groot maar effectief. Ik zat er namelijk aan te denken om daar de pomp in te doen. Maar kan die DD pomp (Laing D4 pomp) niet onder water. En hij schijnt nogal wat geluid te maken: http://www.burnoutpc.com/...article.php?articleid=184

Uit http://www.moddershq.net/reviews.asp?reviewid=38:
The pump’s design is quite unique. They save a tremendous amount of space by eliminating the usual shell that surrounds the pump and protects it from water. As a result, this pump is not submersible, though that should not concern most watercoolers who use an inline system anyways.
Nog even over die radiator. Zo'n Triple geval is ook niet slecht, maar zo'n Evo 1800 is toch weer een stuk beter lijkt me. Die Triple heeft hetzelfde draad als zo'n Evo, dus zelfde grootte. Dus als je er dan allebei 1/2" aansluitingen opzet, is die Evo toch beter? Ik heb trouwens nog even gekeken en die Evo 1800 verdeelt het inkomende water over een 2 of 3-tal pijpjes. Dus ruimte genoeg voor veel water.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Tygon is zn geld meer dan waard, geloof me :) (kheb zelf met siliconen, pur & tygon slang gewerkt). Tygon is heel flexibel en van hoge kwaliteit.

De DD pomp is geen dompelpomp en kan dus ook niet onder water...De pompen die onder water werken komen meestal van de makers van aquaria pompen, dus eheim, sicce, hydor etc

[ Voor 20% gewijzigd door aramdin op 27-03-2005 00:26 . Reden: Meer info! ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even een rebuild gehad:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/niels.winters/Computer/WC%20Small.jpg

Door nieuwe HD's, moesten er wat zaken aangepast worden :Y)

Reservoir "onthoofd", zodat hij onder de geluidskaart past. Vreemde is wel dat het dekseltje er niet meer op pastte, dit loopt waarschijnlijk iets af, dus een plastic zakje met een elastiek is voldoende nu. Ik heb geen window, dus de zooi zie ik toch niet.

Nu heb ik een mooie "airduct" lopen van onder (intake) naar de outtake boven in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
RoamoR, ik hoop dat je een grapje maakt!
het is toch veel te onveilig om je res. zo onveilig af te dichten.
En je rad, die kan toch geen ruk aan lucht aanzuigen?!
Je hardeschijf ophangen aan tyrips?!

DUDE W*F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
arnoman schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:12:
RoamoR, ik hoop dat je een grapje maakt!
Nope :P
het is toch veel te onveilig om je res. zo onveilig af te dichten.
Waarom? De normale dop paste niet meer, dus moest het maar zo. Enige doel is om geen vloeistof te laten verdampen, wat prima werkt op deze manier.
En je rad, die kan toch geen ruk aan lucht aanzuigen?!
Wel als je een Dremel hebt... IMHO is dit een betere opstelling dan bv het rad aan een outtake te hangen, omdat je er nu koele buitenlucht doorheen jaagt, ipv warme lucht uit de kast.
Je hardeschijf ophangen aan tyrips?!

DUDE W*F?
Aan de andere kant hangt er nog 1. ;) Waarom zou dat onveilig zijn? Zolang ik mijn computers werk, hang ik ze al zo op, nog nooit een ongeluk mee gehad.

In mijn theorie, werkt dat stuk aluminium van de kast (waar de harde schijf plat tegenaan zit) als een groot koellichaam, gekoeld door de fan onderin.

[ Voor 8% gewijzigd door Roamor op 27-03-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
RoamoR schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:38:
Aan de andere kant hangt er nog 1. ;) Waarom zou dat onveilig zijn? Zolang ik mijn computers werk, hang ik ze al zo op, nog nooit een ongeluk mee gehad.

In mijn theorie, werkt dat stuk aluminium van de kast (waar de harde schijf plat tegenaan zit) als een groot koellichaam, gekoeld door de fan onderin.
Je kan hardeschijven met gemak ophangen, resoneert ook gelijk een stuk minder. Je moet er alleen voor zorgen dat je HD wel een beetje luchtstroom krijgt.

Ff nieuwe pics geschoten vandaag.

Front view - Doors closed
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/System05.jpg

Front view - Doors open
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/System06.jpg

Overview Mobo kant - Top removed
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/System.jpg

Overview Mobo kant
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/System02.jpg

De Little River Cascade & DangerDen Maze 4 chipset
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/System03.jpg

Top view
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/System07.jpg

Kale kast
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/System04.jpg

Pics zijn clickable :)

[edit]
Nog meer pics added voor arnoman ;) Tis btw de Yeong Yang Cube YY-B0420

[ Voor 27% gewijzigd door aramdin op 27-03-2005 20:58 . Reden: Pics Fixed ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Aradmin is dat een YY case?
Heb je ook pix van de andere zijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
Ok, ik heb m'n toekomstige waterkoelingsetup gewijzigd naar:

Processorblok: Danger Den TDX Copper 1/2" voor S478
Chipsetblok: Danger Den Maze 4 1/2" voor Intel 865/875
Videokaartblok: Danger Den NV-68 1/2" voor Nvidia 6800-serie
Reservoir: Danger Den Cylinder 1/2"
Radiator: Danger Den Double Heater Core 1/2" (2x)
Pomp: Danger Den DD12V-D4 1/2"
Slangen: Danger Den Clear Flex 60 1/2"

Dat is zegmaar het hoofddeel, dan moet ik verder nog hebben:

Fans: Papst 4412/F2GL 120mm fans (4x)
Fanhouders: Danger Den Double Heater Core Fan Shroud (2x)
Anti-algen/Waterwetter: Waterwetter
Slangklemmen: Hubo

Dan is alles compleet. Let aub even niet op de slangen, dit wordt mijn eerste WC-setup. En sommige onderdelen(radiators) wil ik buiten m'n kast hangen, dus ik heb geen idee hoeveel slang ik nodig heb. En het is zonde om Tygon slang te gaan versnijden zonder resultaat, dus dat komt later nog een keer.

Verder, dit lijkt mij een goede waterkoeling. Dit kan het volgende systeem goed koel houden zonder al te veel herrie?

Processor: Intel Pentium 4 Prescott 3.2GHz (103Watt versie)
Moederbord: Asus P4C800-E Deluxe
Videokaart: XFX GF6 6800GT 256MB DDR3

Zijn die twee radiatoren overbodig of helpt dat nog echt? Of eerst één proberen en als het nodig is later nog één?
Ik wil namelijk niet dit spul halen, en dan erachter komen dat het toch best tegenvalt. Ik zoek namelijk gewoon een goede WC-set die bovenstaande koel kan houden, hopelijk onder de 40 graden celcius onder load?

Nog één vraag: Waterwetter, beschermt dat nou wel of niet tegen algen? En wat moet ik dan halen?

Nou hopen dat die winkel alles kan bestellen..

[ Voor 5% gewijzigd door Freaky Maus op 28-03-2005 14:26 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 12-07 19:25
Freaky Maus schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:25:
Ok, ik heb m'n toekomstige waterkoelingsetup gewijzigd naar:

Processorblok: Danger Den TDX Copper 1/2" voor S478
Chipsetblok: Danger Den Maze 4 1/2" voor Intel 865/875
Videokaartblok: Danger Den NV-68 1/2" voor Nvidia 6800-serie
Reservoir: Danger Den Cylinder 1/2"
Radiator: Danger Den Double Heater Core 1/2" (2x)
Pomp: Danger Den DD12V-D4 1/2"
Slangen: Danger Den Clear Flex 60 1/2"

Dat is zegmaar het hoofddeel, dan moet ik verder nog hebben:

Fans: Papst 4412/F2GL 120mm fans (4x)
Fanhouders: Danger Den Double Heater Core Fan Shroud (2x)
Anti-algen/Waterwetter: Waterwetter
Slangklemmen: Hubo

Dan is alles compleet. Let aub even niet op de slangen, dit wordt mijn eerste WC-setup. En sommige onderdelen(radiators) wil ik buiten m'n kast hangen, dus ik heb geen idee hoeveel slang ik nodig heb. En het is zonde om Tygon slang te gaan versnijden zonder resultaat, dus dat komt later nog een keer.

Verder, dit lijkt mij een goede waterkoeling. Dit kan het volgende systeem goed koel houden zonder al te veel herrie?

Processor: Intel Pentium 4 Prescott 3.2GHz (103Watt versie)
Moederbord: Asus P4C800-E Deluxe
Videokaart: XFX GF6 6800GT 256MB DDR3

Zijn die twee radiatoren overbodig of helpt dat nog echt? Of eerst één proberen en als het nodig is later nog één?
Ik wil namelijk niet dit spul halen, en dan erachter komen dat het toch best tegenvalt. Ik zoek namelijk gewoon een goede WC-set die bovenstaande koel kan houden, hopelijk onder de 40 graden celcius onder load?

Nog één vraag: Waterwetter, beschermt dat nou wel of niet tegen algen? En wat moet ik dan halen?

1 dual heatcore is genoeg :D het is best een grote radiator
Ik haalde me 2600+ @ 2,6 ghz op 38graden ( 4x120mm of 7v)

Maar het is een nette setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
eltinio schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:14:
[...]
1 dual heatcore is genoeg :D het is best een grote radiator
Ik haalde me 2600+ @ 2,6 ghz op 38graden ( 4x120mm of 7v)

Maar het is een nette setup
* Vandread Mee eensch is dat het een puike setup is, 1 dual heatercore is zat.
Van die getalletjes die je noemt eltinio zeggen weinig, want wellicht is dat het enige in je waterloop en met een 6800gt komt er nog fiks wat meer hitte in de loop ;)
Dus wat zijn je overige specs trouwens eltinio? ^_^

offtopic:
Als je je voorganger quote hoef je niet zo'n hele verhaal erin te gooien hor ;)
Freaky Maus schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:25:
Waterwetter, beschermt dat nou wel of niet tegen algen? En wat moet ik dan halen?

Als het goed is wel dacht ik.... alhoewel er zat mensen zijn die nergens last van hebben zonder WW
Welke winkel trouwens? OC-shop kan alles wel voor je bestellen schat ik zo. Of gewoon bij DD.com direkt bestellen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Vandread op 28-03-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45427

Ik heb nog een een vraag ivm de melding CPU fan fail die je krijgt als je waterkoeling installeert. Ik heb zelf een Epox EP-4PDA2+ maar ik kan nergens in de BIOS vinden waar ik deze optie uit kan zetten. Want als ik straks de waterkoeling in heb gebouwd valt de PC gelijk weer uit omdat er geen CPU fan aanwezig is.

Is er iemand die ook dit moederbord heeft en weet waar deze optie staat ?

Ik heb de hele manual al doorgelezen maar niks kunnen vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je het echt niet kan vinden in de bios zou je er altijd nog een case fan op kunnen zettten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45427

Ja dat kan ook natuurlijk.

Thanx for the tip:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
Vandread schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:53:
[...]

* Vandread Mee eensch is dat het een puike setup is, 1 dual heatercore is zat.
Ik hoop dat ze alles bij XC Systems hebben. Ze staan bij Danger Den op de site als dealer, dus het lijkt mij dat ze dan alles kunnen bestellen.

Ik denk dat ik het dan eerst met één Dual Heater Core probeer, uitbreiden kan altijd nog. Maar die Prescott wordt nogal warm, ik zat eerst met een 3.0 Northwood. In combinatie met mijn kast met 3 120mm fans en een 7700Cu werd dit onder load 35 graden. Nu ligt m'n load weer op 50 graden.. :'(

Dus nou knallen we er alles tegenaan, heb ook gedacht aan die Vapochillers. Maar dat is nog iets te extreem voor nu, misschien later. En dan eerst nog een TEC ertussen. Maargoed, eerst waterkoeling onder de knie krijgen. ;)

Bedankt voor het advies! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Freaky Maus op 28-03-2005 16:09 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138440

Hey Mensen,

Nou ben ik dus een noob in WC.

Maar ik lees nergens in et forum over een passief gekoeld systeem (of ik lees nie goed)

ik wil dus binnenkort ook aan WC'en beginnen, en ben geinterresseert in de

Cape CORA 442 Convect Midi Black: als radiator
Hij is te koop bij alphacool
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//high/14904_1.jpg
http://www.alphacool.de/p...t&menu_id=2&&art_id=14904

heeft iemand hier ervaring mee met dit product? of kan ik beter een ventilator gebruiken als cooling

Greets Roel

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 138440 op 28-03-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 12-07 19:25
BTW al je dangerden spullen kun je kopen bij oc-shop.com ze bestellen 1 of 2x per maand bij dangerden en kunnen daarom alles van de dangerden site leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
grashoek, die dingen worden aangeboden als passief dus fan zal niet nodig zijn tenzij je gaat overclocken.....
verder heb ik geen ervaring dat kun je navragen op het alphacool forum!
Tis wel duits maar je komt er wel wijs uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Freaky Maus schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:08:
[...]
Dus nou knallen we er alles tegenaan, heb ook gedacht aan die Vapochillers. Maar dat is nog iets te extreem voor nu, misschien later. En dan eerst nog een TEC ertussen. Maargoed, eerst waterkoeling onder de knie krijgen. ;)
Alleen een TEC doen als je het ECHT leuk vindt... Anders gewoon TEC overslaan en meteen Vapo nemen, je zou namelijk zowiezo een 226 watt tec moeten hebben en een hele dikke voeding ervoor.
Tevens gaat je WC loop gewoon een stuk warmer worden en dus worden je 6800gt en je NB ook weer warmer...
Dus de meeste argumenten zijn niet echt pro tec ;)

@Grashoek
Als je bij alphacool koopt, koop gewoon een setje kopen als je de boel stil wilt krijgen.
Zorg dat je altijd anti-corrosie in je setup hebt aangezien ik die geanodizeerde spullen nooit echt 100% vertrouw (Frigus blokken vertonen bv vaak slijtage.. niks ten nadele van die blokken, maar de full koperen mafkees blokken waren toch beste qua duurzaamheid etc :+)

[ Voor 37% gewijzigd door Vandread op 29-03-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
Vandread schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:36:
[...]

Alleen een TEC doen als je het ECHT leuk vindt... Anders gewoon TEC overslaan en meteen Vapo nemen, je zou namelijk zowiezo een 226 watt tec moeten hebben en een hele dikke voeding ervoor.
Tevens gaat je WC loop gewoon een stuk warmer worden en dus worden je 6800gt en je NB ook weer warmer...
Ja, ik had gisterenavond/nacht nog wat gelezen over TEC's. Ze zijn eigenlijk niet zo efficiënt als je kijkt naar phase-change. Dan is het beter om die videokaart & NB watergekoeld te houden en je cpu met Vapochill.. :7

Maargoed, eerst die WC maar is binnenhalen en kijken wat voor temperaturen we halen.. :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138440

@Grashoek
Als je bij alphacool koopt, koop gewoon een setje kopen als je de boel stil wilt krijgen.
Zorg dat je altijd anti-corrosie in je setup hebt aangezien ik die geanodizeerde spullen nooit echt 100% vertrouw (Frigus blokken vertonen bv vaak slijtage.. niks ten nadele van die blokken, maar de full koperen mafkees blokken waren toch beste qua duurzaamheid etc :+)
maar ik vind juist deze radiator erg interressant

en tja koop de rest van de onderdelen waarschijnlijk van aquacomputer (o.a. aquagrafx 6800 :9~ :9~ :9~ )

maar goed ik bne nog noob dus eerst nog ff forums lezen lezen en lezen over wat goed en stil werkt

iig bedankt voor snelle reageren

Greets ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Vandread schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:36:
als je er een waterchiller van maakt is het nog wel te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:55:
[...]

als je er een waterchiller van maakt is het nog wel te doen toch?
dat is denk ik nog inefficienter, iig werkt dat niet geweldig schijnt het.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Beargumenteer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
Ik lees in de FAQ hier:
Oké een computer koelen leuk maar kan ik nog meer met een peltier? - Een waterchiller o.i.d

Tuurlijk kan je met een peltier nog veel meer als alleen maar een computer koelen. Een peltier wordt in de industrie heel veel gebruikt om dingen op een constante tempratuur te houden omdat je iets zowel kan verwarmen als afkoelen met 1 peltier alleen maar door simpel de polariteit om te draaien.

Een idee wat hier op GoT al een paar keer geopperd is is het maken van een waterchiller met een peltier... Eigenlijk is dit uitermate in-effecient omdat je twee apparte waterlussen nodig hebt. Heb je dus ook twee pompen nodig. Verder is het zo dat het water niet echt makkelijk af te koelen is. Wat je dus zal moeten doen is een tweetal waterkoelingsblokjes maken en deze weer door een waterblokje laten lopen wat koelt. niet echt handig dus (groot)

Fig. 5 - Een professioneel waterchillertje van swiftech
Zoals je hier kunt zien worden er twee peltiers gebruikt. Deze zijn volgens de site van tweakstore 226 watt per stuk (364.8 watt warmte afgifte per stuk) * 2 = 729.6 watt warmte afgifte. Dit moet dan weer afgevoerd worden door een radiator die dat aankan (ook geen kleintje).

Als je dan verder kijkt naar wat hij het water afkoelt dan zie je dat hij het water maar 4 graden boven een kamer tempratuur kan afkoelen bij een kamertempratuur van 25 graden en een watertempratuur van het warme water van 35 graden, het water werdt dus 6 graden afgekoeld! niet echt veel.
In het kort:
- 2 koelkringen
- 2 koelblokken
- 2 peltiers
- 2 pompen
- 1 grote radiator

Lijkt mij genoeg om te zeggen dat het in-efficiënt is. Zeker als je ernaar kijkt als het dan maar om een winst gaat van 6 graden celcius. Terwijl een phase-change opstelling de temperatuur veel verder naar beneden haalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Freaky Maus op 29-03-2005 23:29 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ja hoho!
Of je vergeet iets te noemen, of je leest over iets heen.

Ik heb het over waterkoeling met een waterchiller in plaats van een traditionele radiator. De hierboven genoemde argumentatie gaat over waterchillers icm peltiers (been there done that, idd geen aanrader).
ÉN wat helemaal niet onbelangrijk is is dat ze het in de faq over peltier-waterchillers hebben, dat is idd niet te doen (is spreek uit ervaring). Maar phasechange waterchillers, dat is appeltje eitje (spreek ook uit ervaring :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je kan toch 2 systemen fixxen dan

1 met blok pomp rad (voor de warmte kant)
1 met blok(ken) en pomp

evt reservoirtjes er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
denk eens aan de stroom rekening bijvoorbeeld.

Nog een duidelijk voorbeeld: Het beste WC block is nog neit instaat alle warmte van 1 cpu van de core weg te halen (dus de CPU core temp gelijk te makenaan de water temp) en dat is met een peltier niet anders, je verliest dus eigelijk een hele hoop capaciteit..

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Het verlies van capaciteit is idd het grootste gemis. Maar daar heb je helaas met alle vormen van phasechange in dermate last van..

Bij mijn chiller had ik het zo geregeld, de chiller moest controleren of mijn watertemp niet boven de 25'C kwam. Nu deed mijn chiller dit elke 5 minuten door middel van een thermostaat. Wanneer de temp boven de 25'C was gestegen begon de chiller het water tot het vriespunt af te koelen, waarna deze weer afsloeg totdat de temp over de 25'C heen zou gaan.

Hoewel dit natuurlijk meer stroom trekt dan een normale wc-setup, denk ik dat de gemiddelde prom/vapo minder zuinig is.
Om woord bij daad te zetten zal ik eerdaags mijn vapo eens op verbruik testen naast mijn chiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

mijn frigus blokken bevallen nog zeker goed. :D en ja tygon is erg fijn volgens mij zijn er nu ook andere soorten iets goedkopere die ook erg goed schijnen te zijn. mja ik ben blij dat dangerden beetje verkrijgbaar begint te worden in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mijn frigus blok ook, maar wel met de koperen top

de kunststoffen heeft me bijna een 9500Pro gekost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
gakkethijs, wat voor een slangen dacht jij dan aan?
Ik heb in mn hele waterkoelingcarriere al zo'n 130€ aan slangen uit gegeven, maar ben nog nooit iets prettigers dan Tygon tegen gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
arnoman schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:40:
Ja hoho!
Of je vergeet iets te noemen, of je leest over iets heen.

Ik heb het over waterkoeling met een waterchiller in plaats van een traditionele radiator. De hierboven genoemde argumentatie gaat over waterchillers icm peltiers (been there done that, idd geen aanrader).
ÉN wat helemaal niet onbelangrijk is is dat ze het in de faq over peltier-waterchillers hebben, dat is idd niet te doen (is spreek uit ervaring). Maar phasechange waterchillers, dat is appeltje eitje (spreek ook uit ervaring :P )
Sorry, inderdaad eroverheen gelezen. Ik dacht dat je inderdaad met peltiers bedoelde.. 8)7

Waterchiller met soort van koelkast.. Van jouw chiller, heb je daar wat meer info over? Je hebt dus een phase-change, dan denk ik aan een paar mooie koperen platen in je reservoir en die phase-change eraan vast en chillen maar. Of hoe gaat dat te werk?

Het lijkt mij wel mooi namelijk om je temperatuur gelijk te houden aan die van de kamer. Dus ongeveer 21 graden, dan hoef je nog niet aan de gang met vaseline, ductape, kit, etc.. :o

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Freaky Maus schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:08:
[...]
Sorry, inderdaad eroverheen gelezen. Ik dacht dat je inderdaad met peltiers bedoelde.. 8)7

Waterchiller met soort van koelkast.. Van jouw chiller, heb je daar wat meer info over? Je hebt dus een phase-change, dan denk ik aan een paar mooie koperen platen in je reservoir en die phase-change eraan vast en chillen maar. Of hoe gaat dat te werk?

Het lijkt mij wel mooi namelijk om je temperatuur gelijk te houden aan die van de kamer. Dus ongeveer 21 graden, dan hoef je nog niet aan de gang met vaseline, ductape, kit, etc.. :o
copy -> paste van http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/7028
::::::::::::> Plaatjes
compressor.jpg
inoutlet.jpg
opengeheel.jpg
infolabel.jpg
warmtewisselaar.jpg

Boel werkt gewoon met een inlet/outlet dus je sluit gewoon je wc loop erop aan.
Je moet echter wel alles isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20

Exigence

dnkroz

arnoman schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:12:
gakkethijs, wat voor een slangen dacht jij dan aan?
Ik heb in mn hele waterkoelingcarriere al zo'n 130€ aan slangen uit gegeven, maar ben nog nooit iets prettigers dan Tygon tegen gekomen :)
Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit Tygon heb gebruikt, maar ik heb hier 1/2" ID (3/4" OD/3mm wanddikte) ClearFlex 60 liggen en dat is ook zeker fijn spul. Stuk soepeler dan normale PVC slang, en je kunt er redelijk korte bochten mee maken. Valt me 100% mee dat spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ik heb eindelijk mijn wc in elkaar zitten.

Specs:

3500+ (swiftec 6002-64)
nb (frigus blok)
x800xt-pe (frigus blok)
rad (auto)
pomp eheim 1250
1 120mm past fan
2x 80mm vantec fan

Nou zijn dit mijn temps: cpu hoogste wat ik gezien heb is 46graden en gpu is 45graden. Is dit goed of is het aan de hoge kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:27:
Ik heb eindelijk mijn wc in elkaar zitten.

Specs:

3500+ (swiftec 6002-64)
nb (frigus blok)
x800xt-pe (frigus blok)
rad (auto)
pomp eheim 1250
1 120mm past fan
2x 80mm vantec fan

Nou zijn dit mijn temps: cpu hoogste wat ik gezien heb is 46graden en gpu is 45graden. Is dit goed of is het aan de hoge kant?
message 23051081#max

Waarmee lees je dit uit?

Verder is het niet veel bijzonders hoor ;) Ik zou me geen zorgen maken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:27:
Je temps zijn netjes, ik haal momenteel vergelijkbare temps.
offtopic:
Ik ben echter niet tevreden met dergelijke temperaturen, ik wil het zaakje onder de 40'C stressed houden (bij een normale kampertemperatuur). Met mijn huidige setup is dit goed te doen, echter valt het geluid dan buiten mijn grenzen.

Met een extra radiator en 120fannetje op 7V kan je denk ik de temperaturen al zo'n 5'C drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Freaky Maus schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:08:
[...]

Ik hoop dat ze alles bij XC Systems hebben. Ze staan bij Danger Den op de site als dealer, dus het lijkt mij dat ze dan alles kunnen bestellen.

Ik denk dat ik het dan eerst met één Dual Heater Core probeer, uitbreiden kan altijd nog. Maar die Prescott wordt nogal warm, ik zat eerst met een 3.0 Northwood. In combinatie met mijn kast met 3 120mm fans en een 7700Cu werd dit onder load 35 graden. Nu ligt m'n load weer op 50 graden.. :'(

Bedankt voor het advies! _/-\o_
Ja hoor! je kunt alles van DD zo bestellen

ff mailen... en je krijgt snel antwoord terug! :)

[ Voor 8% gewijzigd door peddro op 02-04-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 11:43

casemodder

--->

Ik heb n klein vraagje of eigelijk meer jullie mening,

hoe vinden jullie dat mijn homemade wcblok presteerd?
Hij is opgebouwd uit een koper onderplaatje (3mm) en daarop zit een soort doosje gesoldeerd van koper plaatmateriaal 1mm. Het blokje is vanbinnen dus helemaal glad en vrij van oxidatie.

De prestaties zijn als volgt.
CPU: P4 willamette 1.5ghz @ 2.2ghz @2.05 volt
idle: 34 graden 25 graden water.
stressed: 38 graden 27 graden water.

Kan dit beter dmv een nieuw blokje maken of kan ik beter een kant een klaar blok van bijv. dangerden kopen?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140318

casemodder schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:32:
Ik heb n klein vraagje of eigelijk meer jullie mening,

hoe vinden jullie dat mijn homemade wcblok presteerd?
Hij is opgebouwd uit een koper onderplaatje (3mm) en daarop zit een soort doosje gesoldeerd van koper plaatmateriaal 1mm. Het blokje is vanbinnen dus helemaal glad en vrij van oxidatie.

De prestaties zijn als volgt.
CPU: P4 willamette 1.5ghz @ 2.2ghz @2.05 volt
idle: 34 graden 25 graden water.
stressed: 38 graden 27 graden water.

Kan dit beter dmv een nieuw blokje maken of kan ik beter een kant een klaar blok van bijv. dangerden kopen?
ben geen LC kenner maar ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Na het doorlezen van de topic plus verschillende sites ga ik toch mijn n00bvragen stellen.

Ik zit te twijfelen of ik het systeem dat ik aan het bouwen ben waterkoeling wil of niet. Het gaat vooral om stilte (ik klok niet of nauwelijks over).

Ik gebruik voor mijn XP200+ op het moment een vij stille Globalwin WBK68 koeler (stats, plaatje) @5V, die is al redelijk stil, echter zou ik die kunnen vervangen voor een waterkoelsysteem dat door de systeemkoeler de radiator koelt.

Ik heb een Antec Sonata kast. De radiator van de waterkoeling zou dan achterop het systeem bevestigd worden (zoals hier), en zal dan dus geen extra geluid produceren.

Mijn eerste vraag is dus of waterkoeling (bijvoorbeeld een TT Bigwater set welke dan gebruikmaakt van de stille systeemfan (zoals op het plaatje) ipv de meegeleverde fan) stiller kan zijn dan mijn huidige CPU koeler. De NB&GPU zijn al passief gekoeld dus die hoeven niet watergekoeld te worden.

Verder vraag ik mij af in hoeverre waterkoeling een probleem is als je je pc vaak (1x per maand) versleept, naar lanparties bijvoorbeeld. Moet je persé elke keer je systeem leegmaken, of kan je het water gewoon laten zitten. Kan je je systeem (dat gemaakt is om te staan) bijvoorbeeld ook plat neerleggen voor vervoer, of kan dat bijvoorbeeld alleen als je een gesloten systeem hebt (T-stukje, en geen reservoir).

edit:
Linkjes cpu koeler toegevoegd

[ Voor 8% gewijzigd door EMP op 01-04-2005 01:40 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat het bij jouw echt veel nut heeft. Als je cpu koeler toch al zo stil is dan zal je niet echt een verschil gaan merken tenzij je ook meteen je voeding meekoelt dan misschien wel.

Als je alles goed vastmaakt dan maakt het denk niet uit of je je pc vaak versleept ofniet. Zolang er maar niks gaat lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 10:22
De bijgeleverde fan van TT bigwater is erg stil kan ik je zeggen. Je kan de snelheid aanpassen via z'n draaiknopje, op max is hij dan wel erg luidruchtig maar op low en mid onhoorbaar. De pomp is ook onhoorbaar al voel je hem wel trillen. Het enige wat ik nu nog hoor zijn de fans van de voeding.

Verplaatsen is geen probleem, gewoon een beetje voorzichtig met de kast omgaan en er gaat niets mis.

Maar ik vraag mij ook af of jij wel waterkoeling nodig heb. Een goede zalman is ook nagenoeg onhoorbaar en scheelt weer 60 euro.

Ik kocht dit setje voor
- de stilte
- lagere temps voor overclocken ( 2500+ @ 2100 mhz (idle 35 graden stressed 41))
- looks, het water en de slangen zelf zijn UV reactief, met een UV ccfl ziet het er best kickass uit :)

Ja dit zijn dus pluspunten. Maar hier is meteen een groot nadeel:
- lage kwaliteit pomp, aansluiting breek je er zo af. Dit is wel een bekend probleem: Thermaltake Bigwater ervaring? [rml][ CM] De mislukkelingen - deel 3[/rml] TT geeft dus de schuld aan de gebruiker terwijl ze dondersgoed weten dat de aansluitingen zo afbreken.

Als je dit setje koop raad ik je aan om niet de bovenste aansluitingen te gebruiken Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/29547KxDvANZY.JPG
Vullen van het systeem kan ook gewoon via de bovenkant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb nu deze setup:

- Dangerden RBX blok
- Airplex Evo 240 Rad
- Swiftech MC650 pomp (kan ook een 600 zijn, weet ik even niet meer zeker).
- Een 5,25" inch bay reservoir
- 1/2" pilaren met 3/8" slangen (op aan raden van Jeroen van Tweakstore ... R.I.P.)

Die houdt mijn XP2700+ op 36 graden stressed en draait al bijna een jaar probleemloos :)

Anyway, ik ben alvast aan het rondkijken voor nieuwe blokken etc, omdat ik in de zomer waarschijnlijk een nieuw systeem ga kopen. Dat wordt een AMD 64 (socket 939) systeem, dat staat al vast. Tevens komt er een nieuwe videokaart in (Ati Radeon X700 denk ik zo).

Beiden wil ik gaan waterkoelen, maar ik weet nog niet met welke blokken ik dat wil gaan doen.

Voor mijn CPU zat ik te denken aan een Dangerden TDX (ik ben merktrouw ;) ), maar voor de GPU heb ik eerlijk nog gezegd geen flauw idee. Ik ben al aan het rondkijken geweest bij Dangerden en Dtek, dat zijn de merken die ik echt ken. Maar buiten dat heb je nog zoveel andere merken dat ik door de blokken het koperen bos niet meer zie :+

Even als extra info, het is niet mijn bedoeling te gaan overklokken, ik ga puur voor de stilte.

Heeft er iemand een goede suggestie voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
opzich vind ik de swiftech gpu blokjes wel mooi, de mcw 50 serie

die koelen iig prima en zien er vind ik ook wel erg mooi uit, maar als je puur voor de stilte gaat zou je bijna ieder blok wel kunnen nemen, ben nog niet echt slechte gpu blokken tegen gekomen

kijk gewoon wat jij het mooist vind en zoek daar dan ff een review van op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
@PilatuS, maar dat Swiftech blokje heeft geen slangpilaren? Vind ik persoonlijk wel minder.

Anders ben ik toch geneigd om dan de Maze4 uit de Dangerden stal te nemen.
Ik moet dan wel nog heatsinkjes voor het geheugen hebben van mijn videokaart, maar dat zullen de kosten niet zijn lijkt me.

Ik zal 's kijken of ik nog reviews kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

ik was net bezig met mijn watercooling over aan het zetten naar mijn nieuwe stacker. ik had een mooie blauwe nextcool dual 120 rad gekocht. heb alles aangeslote. geeen aansluiting lekt. maar er zit een barst in de leiding van het rad zelf. gelukkig niks kapot. bleh wat baal ik da is dus weer 50 euro weg gegooit

ik gebruik zelf ook tygon arnoman maar ik bedoelde die slangen van dangerden.

[ Voor 12% gewijzigd door gakkethijs op 01-04-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
1st_Ro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:50:
@PilatuS, maar dat Swiftech blokje heeft geen slangpilaren? Vind ik persoonlijk wel minder.

Anders ben ik toch geneigd om dan de Maze4 uit de Dangerden stal te nemen.
Ik moet dan wel nog heatsinkjes voor het geheugen hebben van mijn videokaart, maar dat zullen de kosten niet zijn lijkt me.

Ik zal 's kijken of ik nog reviews kan vinden!
De slang pilaren moet je erzelf in klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
@arnoman, slangpilaren erin klikken? :? Mijn slangpilaren hebben 'gewoon' schroefdraad, dus hoe klik je die erin dan? Eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik hem echt overweeg overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
1st_Ro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:00:
@arnoman, slangpilaren erin klikken? :? Mijn slangpilaren hebben 'gewoon' schroefdraad, dus hoe klik je die erin dan? Eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik hem echt overweeg overigens ;)
Swiftech verkoopt ook slangpilaren voor hun blokjes. In eerste instantie duw je de slangen als het ware in het blokje (soort plug&cool koppelingen). In diezelfde koppeling kan je ook een (hard plastic) slangpilaar klikken :)

Als ik jou was zou ik gewoon een Maze4 + wat BGA memsinks kopen, done :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoman schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:00:
[...]

Je temps zijn netjes, ik haal momenteel vergelijkbare temps.
offtopic:
Ik ben echter niet tevreden met dergelijke temperaturen, ik wil het zaakje onder de 40'C stressed houden (bij een normale kampertemperatuur). Met mijn huidige setup is dit goed te doen, echter valt het geluid dan buiten mijn grenzen.

Met een extra radiator en 120fannetje op 7V kan je denk ik de temperaturen al zo'n 5'C drukken.
Met dit weer is het meteen ook alweer een paar graden meer. En op mijn kamer is het standaart al een paar graden warmer dan in de huiskamer en in de zomer is het er net een sauna :p

Mijn wc setup heeft trouwens zijn eerste slachtoffer gemaakt... Een paar dagen geleden had ik een lekje wat ik niet zag en dat had me me hdd staan druppen die ermee stopte toen, na wat klappen deed die het weer maar nu na 2 dagen trouwe dienst is ie alsnog heengegaan :(

RIP hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:31:
[...]

Met dit weer is het meteen ook alweer een paar graden meer. En op mijn kamer is het standaart al een paar graden warmer dan in de huiskamer en in de zomer is het er net een sauna :p

Mijn wc setup heeft trouwens zijn eerste slachtoffer gemaakt... Een paar dagen geleden had ik een lekje wat ik niet zag en dat had me me hdd staan druppen die ermee stopte toen, na wat klappen deed die het weer maar nu na 2 dagen trouwe dienst is ie alsnog heengegaan :(

RIP hdd
Heb je het kunnen backuppe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep had het al wat eerder gebackuped. Maar op een of andere reden is mijn hdd voor een 2e keer tot leven gekomen :? denk dat het komt omdat de koelvloeistof in de ide poort is gekomen en er na wat tijd een aanslag op de pinnetjes komt. Nu heb ik het schoongemaakt met spiritus en alles werkt weer. Ik vind het iig niet erg scheelt me toch weer 100 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb ook de bigwater binnen met vga blokje. Ik ga ook vooral voor stilte. Die 10 fans in mijn kast zijn ook stil, maar de temps zijn waardeloos, zit nog rond de 50 op full load. Zodra mijn nieuwe 6600GT binnen is, laat ik nog wel iets weten. Ik heb alleen een (domme) vraag. Maakt het ook maar iets uit, hoe je de onderdelen wat betreft hoogte hebt geordend. Ik wilde de radiator namelijk in het dak van mijn case hangen, en dan de pomp iets eronder, en die hangt dan boven mijn cpu blok. Lucht gaat altijd omhoog zeg maar, levert dit problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
REDFISH schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:16:
Ik heb alleen een (domme) vraag. Maakt het ook maar iets uit, hoe je de onderdelen wat betreft hoogte hebt geordend. Ik wilde de radiator namelijk in het dak van mijn case hangen, en dan de pomp iets eronder, en die hangt dan boven mijn cpu blok. Lucht gaat altijd omhoog zeg maar, levert dit problemen op?
Als je een reservoir hebt, is dat niet zo'n probleem. Het duurt alleen even voor alle lucht eruit is. Bij mij bleef er ongeveer een dag nog een kleine luchtbel in mijn CPU blokje zitten, inmiddels is het verdwenen:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/niels.winters/Computer/WC%20Small.jpg
Hier zit die bel er dus nog ;)

Zonder reservoir is het moeilijker, omdat je dan met een t-stukje werkt neem ik aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 03-04-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik kan het reservoir er wel even aan laten hangen en op de case zetten tot ik geen bubbeltjes meer heb, maar ik wilde het er niet permanent in laten zitten. Alleen om bij te vullen ofzo. De pomp bij de big water doet ook dienst als reservoir. Ik zal wel eens kijken hoe het gaat met het vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 18:43
Na een nachtmerrie van een install (best wel kleine kast, twee 12cm rads en cpu/nb/gpu installeren, bleek dat ik het nb blokje stuk heb gemaakt, gelukkig had ik nog een zalman te liggen, doet het wel goed genoeg denk ik).) Ben ik nu de trotse eigenaar van een waterkoelingssysteem, nog niet echt begonnen met het overclocken van mijn cpu (temps idle zo rond de 32, AMD 64 s939 3200+) ben ik al wat begonnen met mijn GPU (Radeon 9800 PRO), kreeg hem stable op 450/360 opzich netjes. Alleen zelf in mijn vorige default stand (met atitool, 250/250, om hem zo stil en koel mogenlijk te houden met aircooling) heeft hij idle nog een temp van 52 graden. Load zo rond de 60.

Klopt dit wel? Of moet ik het blok er een keer opnieuw opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:51

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik kwam uit de search dit topic tegen: [rml][ WC] Koelvloeistof voor auto gebruiken ipv water?[/rml] over het gebruik van koelvloeistof voor auto motoren e.d.

Dit is natuurlijk gewoon prachtig spul omdat het bestand is tegen extreem hoge temperaturen en daarvan de opname van het water vrij groot en snel is.

Ik kan niet uit het topic opmaken, of er wel eens getest is met een compleet afgevuld systeem met koelvloeistof, wel iig een scheut van deze meuk door het water voor vieze beestjes weg te houden..

Heeft iemand ervaring mee?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
puur koelvloeistof is in wc systemen minder effectief dan puur water :) nuf said?

Zie dit artikel uit de startpost:
http://www.icecoldcomputing.com/text/show_page.php?id=30

[ Voor 52% gewijzigd door Vandread op 04-04-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Vandread schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:07:
puur koelvloeistof is in wc systemen minder effectief dan puur water :) nuf said?

Zie dit artikel uit de startpost:
http://www.icecoldcomputing.com/text/show_page.php?id=30
Lijkt me stug, want je proc wordt ook daar mate heet, net zoals bij een auto e.d. maar ik snap dan nog niet waarom het effectief minder is dan met water?

Dus als ik jou moet geloven moeten dus auto`s ook op puur water rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Meneer aard schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:11:
[...]

Lijkt me stug, want je proc wordt ook daar mate heet, net zoals bij een auto e.d. maar ik snap dan nog niet waarom het effectief minder is dan met water?

Dus als ik jou moet geloven moeten dus auto`s ook op puur water rijden?
Nee, want dan bevriest het in de winter. :+

Edit:
Serieus, ja volgens mij moeten auto's (in zomer etc) ook gewoon op puur water kunnen rijden, al dan niet gedestilleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door El Snorro op 04-04-2005 12:16 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-07 06:51
El Snorro schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:15:
[...]

Nee, want dan bevriest het in de winter. :+

Edit:
Serieus, ja volgens mij moeten auto's (in zomer etc) ook gewoon op puur water kunnen rijden, al dan niet gedestilleerd.
Ja in principe kan je in de zomer ook met water in je radiator rijden, heb ik ook wel 'ns gedaan, moet het alleen niet te heet worden buiten. Vorig jaar zomer nog, had ik water in me rad in me 205 GTItje, ging het water koken omdat de fan het niet meer deed :o "Meneer, meneer, er stroomt water uit uw auto!" :D

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

MaTr1x schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:32:
[...]

Ja in principe kan je in de zomer ook met water in je radiator rijden, heb ik ook wel 'ns gedaan, moet het alleen niet te heet worden buiten. Vorig jaar zomer nog, had ik water in me rad in me 205 GTItje, ging het water koken omdat de fan het niet meer deed :o "Meneer, meneer, er stroomt water uit uw auto!" :D
(Uit ervaring) Ook koelvloeistof begint dan gewoon te koken hoor.

De rede waarom auto met koelvloeistof rijden is de vorst. Water dat bevriest is sterk genoeg om je slangen en misschien zelfs je blok te slopen en als je je moter start met een ijsprop in je rad is dat ook niet goed.
De soortelijke warmte (de hoeveelhied warmte/energie die een stof nodig heeft om 1 graad in temperatuur (K) te stijgen) van koelvloeistof is lager dan die van water en dus koelt koelvloeistof minder goed. Koelvloeistof heeft nog wel een paar extra voordelen. Geen beestjes en minder corrosie. Een nadeel is dan weer dat het secht is voor bepaalde kunststoffen (denk aan slangen en pomp.)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Meneer aard schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:11:
[...]
Een processor is een peuleschil vergeleken met de hitte die een motor kan produceren....
verdamppunt van koelvloeistof ligt dacht ik ook iets hoger.
Maar laten we nou aub geen auto's met pc's gaan vergelijken...
Kijk liever naar de cw waarde water tov koelvloeistof...
Einde discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Vandread schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:55:
[...]

Een processor is een peuleschil vergeleken met de hitte die een motor kan produceren....
verdamppunt van koelvloeistof ligt dacht ik ook iets hoger.
Maar laten we nou aub geen auto's met pc's gaan vergelijken...
Kijk liever naar de cw waarde water tov koelvloeistof...
Einde discussie :+
Niet einde discussie :+ Ik ga het lekker ff proberen van de week, kijken of er verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Meneer aard schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:03:
[...]

Niet einde discussie :+ Ik ga het lekker ff proberen van de week, kijken of er verschil is.
Niemand houdt je tegen, maar het is al wetenschappelijk en gewoon door andere tweakers aangetoont dat het enkel een negatieve uitwerking op je temperaturen zal hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
arnoman schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:21:Niemand houdt je tegen, maar het is al wetenschappelijk en gewoon door andere tweakers aangetoont dat het enkel een negatieve uitwerking op je temperaturen zal hebben
Vergeet ook niet dat je alle factoren constant houd:
Kamertemp
Casetemp
load/idle
etc ;)
Laat maar zien die resultaten B)

Arno wat is jou preciese setup nu trouwes?
plaatjes? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 04-04-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 03-07 18:43
Ik heb ook wel eens verhalen gehoord over 'Engine Ice' , ik heb geen flauw idee waar ik het gelezen heb. Maar dat dit goedje welliswaar duur was, maar beter koelde dan H2O. Iemand daar ervering mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik heb er ook gewoon koelvloeistof in gedaan (zie voor een plaatje enkel posts hierboven). Mijn belangrijkste motivatie om dat te doen was omdat ik het gedoe met gedistilleerd water etc zat was.

Hoe zorgvuldig ik het ook altijd afmat (anti-algae etc), ik had altijd last van algen, witte zooi in de slangen enzovoort. Nu dus niet meer, en zolang mijn rig stabiel blijft lopen, vind ik het best. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs

gakkethijs

niks

1st_Ro schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:30:
Ik heb nu deze setup:

- Dangerden RBX blok
- Airplex Evo 240 Rad
- Swiftech MC650 pomp (kan ook een 600 zijn, weet ik even niet meer zeker).
- Een 5,25" inch bay reservoir
- 1/2" pilaren met 3/8" slangen (op aan raden van Jeroen van Tweakstore ... R.I.P.)

Die houdt mijn XP2700+ op 36 graden stressed en draait al bijna een jaar probleemloos :)

Anyway, ik ben alvast aan het rondkijken voor nieuwe blokken etc, omdat ik in de zomer waarschijnlijk een nieuw systeem ga kopen. Dat wordt een AMD 64 (socket 939) systeem, dat staat al vast. Tevens komt er een nieuwe videokaart in (Ati Radeon X700 denk ik zo).

Beiden wil ik gaan waterkoelen, maar ik weet nog niet met welke blokken ik dat wil gaan doen.

Voor mijn CPU zat ik te denken aan een Dangerden TDX (ik ben merktrouw ;) ), maar voor de GPU heb ik eerlijk nog gezegd geen flauw idee. Ik ben al aan het rondkijken geweest bij Dangerden en Dtek, dat zijn de merken die ik echt ken. Maar buiten dat heb je nog zoveel andere merken dat ik door de blokken het koperen bos niet meer zie :+

Even als extra info, het is niet mijn bedoeling te gaan overklokken, ik ga puur voor de stilte.

Heeft er iemand een goede suggestie voor me?
wat voor darmen ga je gebruiken? je moet flink hard drukken om 10 mm over 13 mm te krijgen. ik heb het op sommige delen ook. ik vond het dood eng om zo hard op mijn cpu blok te drukken. ik gebruik zelf tygon. neem gewoon 10 mm fittings of 13 slangen. jeroen van ts zegt wel meer tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Bij rbx/tdx blokken word door DD zelf gezegd dat je EERST de slanger erop moet persen en dan pas je blok moet installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
gakkethijs schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:23:
[...]

je moet flink hard drukken om 10 mm over 13 mm te krijgen. .
Heb je het dan wel eerst even verwarmd? Dat scheelt aanzienlijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138336

Na een tijd dit forum m.b.t. waterkoeling gevolgd te hebben is het zover, ik ga overstappen!
Ik wil het waterblokje zelf maken. Ik heb niet de beschikking over een freesmachine. Ik heb de beschikking over een plak koper van 4 mm dikte en wil daar ribben op aanbrengen waarlangs het water stroomt. Deze ribben te solderen leek mij in eerste instantie geen goed idee, omdat de warmte mogelijk hierdoor niet goed zou geleiden. Nu ken ik echter iemand die beweert via zijn werk aan puur zilver te kunnen komen, sterker nog er wordt daar alleen met puur zilver gesoldeerd.
Mij vraag is of dit ook een negatief effect zal hebben op de warmte doorgifte. Ik weet dat zilver beter gelieid dan koper, maar gaat dat ook op voor aan elkaar gesoldeerd koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20

Exigence

dnkroz

Of het goed geleidt durf ik niet te zeggen (er wordt waarschijnlijk gesoldeerd met een zilverlegering, en niet met puur zilver). Echt slecht zal het zeker niet geleiden, maar er is een kans dat het iets minder is dan koper. Maar het lijkt me niet handig om er losse ribben op vast te maken. Je wilt er dan later een doosje overheen maken zodat het dicht wordt?
Dan kun je beter een geribbeld koperen CPU blokje als basis nemen. Kun je niet beter een iets dikker blok koper regelen dan daar gaten in boren, en die met elkaar verbinden door de tussenschotjes weg te dremelen?

[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 05-04-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Als tie nou aan zilver kan komen... zilveren blokje maken :D
En anders zou je een channel blokje kunnen maken, slueven van 2 mm in het blokje slijpen ofzo.
endan plexi gebruiken als deksel en die "hol" maken .
Potverdorie.... der staat een artikeltje op overclockers.com maar kan hem niet vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 05-04-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Deze dus denk ik: http://www.overclockers.com/tips670/
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips670/13.gif

Dan hoef je dus niets meer te solderen. Zou mooi zijn als je dat uit zilver zou kunnen maken :)

[ Voor 67% gewijzigd door Roamor op 05-04-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138336

Helaas is het geen blok zilver waar ik aan kan komen. Dat zou te mooi zijn 8)7
Waar het om gaat is zilverdraad waar ze mee solderen. Na navraag gaat het niet om dat huis tuin en keuken zilversoldeer waarvan het hoofdbestanddeel tin is maar om puur zilver. Ik ben al enige tijd op zoek naar een dikkere plak koper maar kan niets vinden, vandaar dat ik me afvraag of solderen met puur zilver (meerdere plakken koper op elkaar) nadelig is voor de warmte doorgifte.

Verder heb ik het volgende al aangeschaft :

pomp : oase neptun 1000
rad : 2 maal koperen auto kachelrad. uit een twingo
slanpilaren : 1/2 inch oftewel 13 mm

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 138336 op 05-04-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Heeft iemand ervaring met de Liang pomp van swiftech? Afbeeldingslocatie: http://www.crazypc.com/images/coolers/watercooling/pumps/swiftech/mcp350full.jpg
Ik heb deze pomp zelf, maar stoor me aan de hoge pitch toon die deze produceerd. Iemand tips om deze te isoleren?

Aangezien er hier blijkbaar heel wat YY-021b eigenaren hier zijn. Weet iemand of er twee Airplex EVO 360's inclusief de externe bevestiging op deze case passen?
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer.de/forumpix/evo360/ap_evo_360_extern_500.jpg
op
Afbeeldingslocatie: http://www.yeongyang.de/specpics/yy-0221_openpanel.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door arnoman op 05-04-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
RoamoR schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:26:
Deze dus denk ik: http://www.overclockers.com/tips670/
[afbeelding]

Dan hoef je dus niets meer te solderen. Zou mooi zijn als je dat uit zilver zou kunnen maken :)
Nee hij had et over een plaatje koper van 4mm, dan ga je dit niet redden ;)

@ arno... uhm wat zijn de maten ;) dan weet je vanzelf toch of het past?
Is zo'n airplex 1800 niet leuk? O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 05-04-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Vandread schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:51:
[...]

Nee hij had et over een plaatje koper van 4mm, dan ga je dit niet redden ;)

@ arno... uhm wat zijn de maten ;) dan weet je vanzelf toch of het past?
Ik kan de exacte maten van zo'n 360 niet vinden, vandaar.

Heb al een evo1800 liggen, past niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
arnoman schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:53:
[...]Ik kan de exacte maten van zo'n 360 niet vinden, vandaar.
Heb al een evo1800 liggen, past niet ;)
Jij hebt ook niets in huis he :Y)
Enige wat ik kan vinden is dit:
http://www.ryoto.com/pub/ac/airplex-evo.gif
Maar hoe groot die houders zijn? No idea, ff mailen met die jongens? B)

[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 06-04-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Vandread schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:51:
[...]
ik weet niet waar jij denkt dat ik dat ding moet laten :P
Past bij lange na niet op mn case :)

Fotootje ter illustratie van de grote:
Afbeeldingslocatie: http://arno.fotovanmij.nl/@/code/4585bdcf802a2f8a1fe3deab0dd622aa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
arnoman schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:42:
[...]
ik weet niet waar jij denkt dat ik dat ding moet laten :P
Past bij lange na niet op mn case :)
Ga jij es leren, we hadden het er al over op msn ;)
maaruh tuurlijk pastie, hij steekt alleen wat uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45

Epsilon

arnoman schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:55:
Heeft iemand ervaring met de Liang pomp van swiftech? [afbeelding]
Ik heb deze pomp zelf, maar stoor me aan de hoge pitch toon die deze produceerd. Iemand tips om deze te isoleren?

Aangezien er hier blijkbaar heel wat YY-021b eigenaren hier zijn. Weet iemand of er twee Airplex EVO 360's inclusief de externe bevestiging op deze case passen?
[afbeelding]
op
[afbeelding]
Je kan ff kijken op de site van YY. Daar staan de maten op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Epsilon schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:47:
[...]

Je kan ff kijken op de site van YY. Daar staan de maten op ;)
Alleen maar in inches toch? En het gaat me voornamelijk om de afmetingen van die EVO 360 rads inclusief die externe bevestiging, mn cube kan ik zelf wel opmeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
quote: vandread
Edit: heb gevonden:
http://www.hawco-refrigeration.co.uk/pdf/p129.pdf
Bij 0 graden 355 watt capaciteit
& bij -10 graden 222 watt
Is wel leuk denk ik? begrijp ik het goed?
Kan deze gerefilled worden? heeft dat nut? :P
Zoveel vragen...

Wat ik dus ook nodig heb:
- neopreen voor mobo isolatie en slang isolatie
- Vaseline of dielectric meuk
- Koelvloeistof + demi water (leuke verhouding uitzoeken)
- T-line maken voor vullen? ik heb een plexi reservoir maar die lijkt me niet echt geschikt.
- mis ik al wat? :P
Weet niet in hoeverre dit nog relevant is maar..
Neopreen is ff goed zoeken, maar uiteindelijk te vinde (heb nog een rol staan van een paar meter :D )
Vaseline dat kan je overal krijgen, dis-electic grease valt tegen (heb nog nieuwe potje staan?!)
Verhoudingen staan meestal op de fles ( gewoon kopen @ halfords oid)
reservoir is niet aan te raden, of je dient deze zeer goed te kunne isoleren
nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Kijk trouwes es naar die pdf, de compressor word daar als 1/5 pk weergegeven, in je advertentie geef je een nogal sterkere op :9
Lekker vlot trouwes.. das wel een tijdje terug ^^ wellicht wil ik nog wel es wat maar dat vraag ik je tzt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Bestaan er koperen bouten?
Of draadeind?
Zo ja, waar koop je dat?
Speciaal 8mm draad.

Ik wil gaten in een blokje afdichten.
Met een stalen bout krijg je roest. Met een roestvrijstalen bout uiteindelijk ook. Met een aluminium bout ook. Gewoon een koperen plaatje over het gat solderen vind ik niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Heb je afbeeldingen ervan? Dan kan ik even kijken of ik wat toepasselijx kan vinden voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Die RVS bouten zullen niet snel roesten hoor. Volgens mij zijn ze edeler dan je koper, dus zal dat eerder oxideren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131462

Yo gasten, ik ben uds van plan mijn duik in de waterkoeling te gaan wagen ;)
Ik ga beginnen met een setje, omdat me dat het makkelijkst lijkt.
Ik heb mijn keuzes ook al vernauwd tussen 2:
-Thermaltake BigWater
-Asetek WaterChill KT03-L20+ Control unit+ 120mm fan

Hier foto's...

bigwater:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0005BigWater/component.jpg

Waterchill KT03-L20:
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-meik.de/Asetek.jpg

Ik ben nu wel aan het twijfelen over wat er nu eigenlijk allemaal in de KT03-L20 inbegrepen zit. :?
Ik weet dat er sinds een tijdje al een pomp bij zit die je vroeger nog bij moest kopen, maar ik dacht dat je de control unit+fan nog apart moest kopen, al lijkt dat op die foto niet zo, want daar is alles-in. Iemand?

Nu anyway, laat me ervan uitgaan dat die fan+control unit niet inbegrepen zijn in die waterchill set.
Dan kost:

bigwater ~100 euro.
Waterchill+fan+control unit ~150 euro.

Weet iemand of die extra 50 euro voor die waterchill het waard is, want het geld komt bij mij niet uit de lucht vallen, dus als ik iets koop moet het wel zijn geld waard zijn.
Ik heb wel al een heleboel reviews gelezen, maar ik hoor het natuurlijk ook graag eens van jullie :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131462 op 06-04-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Die controlunit zit er idd niet bij, maar dat is niet zo'n probleem. Het is wel makkelijker met zo'n unit, omdat je dan geen zorgen hoeft te maken of je de WC wel inschakeld met de computer.

De pomp kun je op een stekker aansluiten (krijg je erbij) die je door een PCI bracket naar buiten leid.

Wat je dan wel kunt doen is die stekker in dezelfde stekkerdoos met schakelaar als je computerzaken doen, zodat je hem niet kunt vergeten.

Ik heb zelf wel die controlunit overigens.

Zie ook: [rml][ WC] Het grote Asetek Waterchill topic, deel 2[/rml] en natuurlijk http://www.asetek.com/

[ Voor 12% gewijzigd door Roamor op 06-04-2005 21:04 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.