Ik heb 'n maandag een leuk radiatortje gekregen, en dat zou ik ( zij het tijdelijk ivm Project: WannaFreeze
) willen gebruiken. Nu heb ikzelf geen idee of het koper of aluminium is 
De rad komt uit een BMW E36, op't web is ie ( volgens Google ) in zowel cu & al smaak te verkrijgen ...
Ik heb dus maar ffies m'n cam gepakt en 'n paar plaatjes geschoten.

Als we met z'n allen mochten besluiten dat het aluminium is, heb ik even een quote'tje uit de FAQ:
En hoe moet ik dat zien, mg in m'n setup? Gewo0n een blokje ervan in m'n res donderen?
Ik hoor het wel, bast maar los
De rad komt uit een BMW E36, op't web is ie ( volgens Google ) in zowel cu & al smaak te verkrijgen ...
Ik heb dus maar ffies m'n cam gepakt en 'n paar plaatjes geschoten.
Als we met z'n allen mochten besluiten dat het aluminium is, heb ik even een quote'tje uit de FAQ:
Betekend dit dat je aan alleen anti-corrosie vloeistof genoeg is? Of moeten ze beide?Wil je toch koper & aluminium in 1 setup gebruiken, dan kan je het volgende doen:
- Gebruik altijd gedistileerd water i.c.m. een anti-corrosie vloeistof
- Voeg een opofferings metaal aan je setup toe. Dit is heel belangrijk omdat het opofferings metaal (de naam zegt het al) voorkomt dat het aluminium wordt aangetast. Magnesium is een van de weinige metalen die voor dit doel geschikt is. Na verloop van tijd is het magnesium uitgewerkt/verdwenen en moet dus worden vervangen.
En hoe moet ik dat zien, mg in m'n setup? Gewo0n een blokje ervan in m'n res donderen?
Ik hoor het wel, bast maar los