1: moet het resevoir op het hoogste punt zitten?(met vullen, ontluchten en al die dingen)
hier heb ik nog wel iets aan toe te voegen
neej het hoeft absoluut niet mijn res en pomp (res zit vast aan de pomp) staan helemaal onderin de kast en dit gaat prima, ik zet gewoon de pomp aan en die pompt het water vanzelf het systeem in, gooi de pomp aan en begin met water er in gieten ga er net zolang mee door tot dat het reservoir bijna vol is dan draai ik de dop er op en klaar is PilatuS
de pomp en res onderin is ook erg makkelijk met leeg laten lopen ik trek gewoon de slang die in het res gaat los hou er een bakje van een 25x cd spindel onder en die loopt dan ongeveer drie kwart vol
persoonlijk ben ik wel fan van schroefverbindingen, als ze vast zitten is het onmogelijk om ze met trekken los te krijgen zo vast zit het, er is alleen wel 1 nadeel aan en dat is dat als je de slangen er in gaat draaien dat als je em vast wilt zetten de slang de neiging heeft om mee te gaan draaien met het schroefding, hier had ik laatst aardig wat problemen mee met mijn nieuwe 6800LE blokkie de slang die van de gpu naar het res ging zat prima op de blokkie van de kaart maar het bleek erg moeilijk te zijn om em goed in het res te krijgen zonder dat ie 3x rond gedraait was, tis uiteindelijk wel gelukt maar ben er toch zo een 20 min mee bezig geweest
ik maak niet alleen gebruik van die schroefverbindingen maar ook van slangklemmen, er zitten 2 verschillende soorten slangen in mijn pc op het cpu blok en pomp en rad zitten slangklemmen dit gaat opzich ook prima maar moet je niet aan je slangen gaan kloten, ik heb op de ene kant van de rad waar de andere (sillicone slang) begint helemaal geen klem opzitten en zolang je er niet aan gaat trekken zit het prima
doe er ook nog maar ff een piccie bij om het iets duidelijker te maken
edit
ik denk als ik zo naar de bedragen kijk dat het
www.alphacool.de is, heb zelf ook 1 alphacool blokje en tis echt een geweldig ding
denk dat ik voor mijn volgende pc ook maar voor de alphacool producten ga

beetje sterke maar toch stille pomp, eiheim pompjes leken me wel stil maar toch niet sterk genoeg voor een nexxos blok?
welke slangen + stukjes?
Koeling voor 2 raptors 74g? Is wel een thermaltake armor case dus weet niet precies hoe en wat past etc.
sterk en stil, zou ik zoals je zelf ook al aangeeft voor een eheim gaan en dan de 1048 die geeft een flow van 600l/u en dat is prima voor bijna elk systeem, ook voor een nexxos blokje (heb zelf cpu en gpu gekoelt met een eheim 1046 die geeft de helft van de flow van een 1048 en dat is ook nog steeds voldoende)
als slangen zou ik sillicone nemen die zijn erg flexiebel kosten alleen wel wat meer geloof iets van 2/3 euro de meter, check eens
www.ru58.nl voor die en andere slangen
hdd koeling kan ook prima met water zijn erg mooie blokkies voor zoals die van alphacool doe koelen de hele bovenkant van de hdd en zijn een lust voor het oog er kunnen zelfs ledjes in, zijn alleen wel een beetje prijzig, wil je cpu,nb,gpu,en 2 hdd's gaan koelen met een flinke rad is als pomp de eheim 1250 als je erg veel flow wilt ook wel een goede koop, die geeft zoals de naam al doet vermoeden 1250 liter per uur en dit is meeeeer dan voldoende
de exterme 3 is neem ik aan een triple 120mm rad, als dat zo is is dat ook weer meer dan voldoende, zit zelf met een single 120mm rad en zelfs dat werkt prima met alleen gpu/cpu en dan met 1 papst fan @ 6 volt
iig succes met de aankoop van je spullen en mocht je nog meer vragen hebben... kom maar op
[
Voor 36% gewijzigd door
PilatuS op 18-06-2005 14:42
]