[WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.656 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

418O2 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 02:36:
persoonlijk zou ik voor dat geld liever even naar een "waterkoelingsrad" kijken. voor 80 euro heb je iets dat waarschijnlijk beter past dan een autorad
Ja dat klopt voor Euro 75.- heb je een prachtige (Ook in zilver verkrijgbaar):

http://www.alphacool.de/upload//high/14904_1.jpg

http://www.alphacool.de/p...t&menu_id=2&&art_id=14904

Toen ik dit zag heb ik even in dubio gezeten maar ik vind het uiteindelijk gewoon leuk om dat nou eens uit te proberen + Er gaat een hele hoop koelvloeistof in zo'n autorad en makkelijk bij te vullen maar dat terzijde.

[ Voor 6% gewijzigd door Youri Carma op 20-06-2005 17:39 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-06 16:24

blaatschaaap

schaap

hoi. ik wil ook waterkoeling in mijn pctje (miditower, wat nog lastig kan gaan worden :p) bouwen en ik heb bijna het geld bij elkaar :) nu heb ik best een aantal vragen, aangezien dit de eerste keer is dat ik waterkoeling ga gebruiken :)

1: ik wil mijn cpu (amd athlon xp 3000+) en chipset (nvidia nforce 2) gaan waterkoelen hoe sterk moet de pomp hiervoor zijn?
2: is een resevoir persee nodig om deze 2 onderdelen te koelen of alleen bij grotere waterkoeling? (ivm ruimte gebrek)
3: hoeveel liter water gaat er in een waterkoeling systeem?
4: ik zie op freezinghardware.nl van die anti magnetisch veld behuizingen staan, zijn die nodig als je het pompje in de pc kast hebt staan?
5: de waterblokken moeten allemaal van hetzelfde materiaal gemaakt zijn toch? (las ik ergens maar ben er niet zeker van :P)

dat was het wel zo een beetje :P zitten mischien wat domme vragen tussen, maar ik wil er graag zeker van zijn dat ik geen verkeerde dingen doe, aanschaf want mijn budget is nogal beperkt :P

[ Voor 9% gewijzigd door blaatschaaap op 16-06-2005 16:50 ]

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
blaatschaaap schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:44:
hoi. ik wil ook waterkoeling in mijn pctje (miditower, wat nog lastig kan gaan worden :p) bouwen en ik heb bijna het geld bij elkaar :) nu heb ik best een aantal vragen, aangezien dit de eerste keer is dat ik waterkoeling ga gebruiken :)

1: ik wil mijn cpu (amd athlon xp 3000+) en chipset (nvidia nforce 2) gaan waterkoelen hoe sterk moet de pomp hiervoor zijn?
2: is een resevoir persee nodig om deze 2 onderdelen te koelen of alleen bij grotere waterkoeling? (ivm ruimte gebrek)
4: ik zie op freezinghardware.nl van die anti magnetisch veld behuizingen staan, zijn die nodig als je het pompje in de pc kast hebt staan?
5: de waterblokken moeten allemaal van hetzelfde materiaal gemaakt zijn toch? (las ik ergens maar ben er niet zeker van :P)
Begin eens met de topicstart, daar kun je al veel vinden ;)
1.[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII[/rml]
2.Reservoir is makkelijk om bij te vullen/drainen, speelt geen grote rol in de koeling an sich.
3. ik schat bij jou ongeveer een halve liter.
4. It doesn't hurt ;)
5.[rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII[/rml]

Succes :) Linkjes zijn directer dan ze lijken

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 16-06-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
blaatschaaap schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:44:

dat was het wel zo een beetje :P zitten mischien wat domme vragen tussen, maar ik wil er graag zeker van zijn dat ik geen verkeerde dingen doe, aanschaf want mijn budget is nogal beperkt :P
naja laat ik dan maar antwoord geven :P

1. zou zeggen minimaal een pomp die 300l/u pompt, maar je kan er beter eentje nemen die het dubbele pompt, en dan zou ik de eheim 1048 nemen (heb zelf een 300l/u pomp met cpu en gpu gekoelt en dat gaat prima)

2. is zeker niet nodig het kan ook met een T stukje maar een res vind ik zelf handiger

3. zoals hierboven idd ongeveer een halve liter

4. nee is bij een eheim pomp niet nodig tenzij je een oude hebt die zijn niet magnetisch afgeschermd, maar alle pompen van 3 jaar oud of nieuwer hebben dat wel

5. het beste is idd om alleen koper of alleen allumium te nemen, doe je het toch samen eet het ene het ander op maar dit is te verkomen door corrosie protect te gebruiken zoals wasser-wetter, maar ik zou het gewoon niet doen dus alleen koper nemen want dat koelt ook een stuk beter dan alluminium

als je een laag budget hebt maar toch goed spul wilt hebben kijk dan eens naar de producten van alphacool zijn zeer goed geprijsd en presteren erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

PilatuS schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:27:
[...]

naja laat ik dan maar antwoord geven :P

1. zou zeggen minimaal een pomp die 300l/u pompt, maar je kan er beter eentje nemen die het dubbele pompt, en dan zou ik de eheim 1048 nemen (heb zelf een 300l/u pomp met cpu en gpu gekoelt en dat gaat prima)

2. is zeker niet nodig het kan ook met een T stukje maar een res vind ik zelf handiger

3. zoals hierboven idd ongeveer een halve liter

4. nee is bij een eheim pomp niet nodig tenzij je een oude hebt die zijn niet magnetisch afgeschermd, maar alle pompen van 3 jaar oud of nieuwer hebben dat wel

5. het beste is idd om alleen koper of alleen allumium te nemen, doe je het toch samen eet het ene het ander op maar dit is te verkomen door corrosie protect te gebruiken zoals wasser-wetter, maar ik zou het gewoon niet doen dus alleen koper nemen want dat koelt ook een stuk beter dan alluminium

als je een laag budget hebt maar toch goed spul wilt hebben kijk dan eens naar de producten van alphacool zijn zeer goed geprijsd en presteren erg goed
bedankt voor de antwoorden :) resevoir was ik al van plan zelf te maken dus dat komt wel goed :) en die hint van alphacool producten > ik zat er zelf ook al na te kijken alleen je moet appart van die schroefjes ervoor (om slangen aan aan te sluiten) bestellen. maar ik zal is even rond kijken :) dan nog een 2 kleine vraagjes (ik stel teveel vragen :P)

ik ben van plan om er uv groen water in te gooien, moet je er dan nog anti corrosie/alg bij in doen of zit dat al bij het uv groen goedje in?

uv groen toevoegen aan water is gewoon de nodige hoeveelheid water in een emmer doen, de nodige hoeveelheid uv groen zooi erin doen en roeren maar? :P

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik zit ook een beetje rond te kijken voor waterkoeling en ik had de TT bigwater in gedachten, ik zat al een tijdje mee te lezen hier en dacht nu aan de Alphacool Entry Set 120 Klik

ik zie net alleen dat ik geen gaatjes maar haakjes op mijn moederbord heb (weet niet wat doorgaans de standaard is...) maar zijn deze set's geschikt om ze hierop te monteren?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ik ben van plan om er uv groen water in te gooien, moet je er dan nog anti corrosie/alg bij in doen of zit dat al bij het uv groen goedje in?

uv groen toevoegen aan water is gewoon de nodige hoeveelheid water in een emmer doen, de nodige hoeveelheid uv groen zooi erin doen en roeren maar?
ligt denk ik aan welke uv-green het is, de ene zal wel corrosie protect hebben de ander niet maar opzich weet ik daar niets van want ik gebruik het zelf niet

je hoeft het niet in een emmer te gaan mengen hoor, gewoon je systeem bijna vol vullen dan de uv meuk erbij en het mengt zichzelf wel :)

wat ik zelf doe is de pomp aanzetten en net zolang vullen tot mijn reservoir bijna vol is
ik zit ook een beetje rond te kijken voor waterkoeling en ik had de TT bigwater in gedachten, ik zat al een tijdje mee te lezen hier en dacht nu aan de Alphacool Entry Set 120 Klik

ik zie net alleen dat ik geen gaatjes maar haakjes op mijn moederbord heb (weet niet wat doorgaans de standaard is...) maar zijn deze set's geschikt om ze hierop te monteren?
als ik zou moeten kiezen tussen de bigwater en de alphacool dan wist ik het wel hoor :)

in mijn mening is de alphacool een stuk beter, beter blokkie, rad en pomp, volgens mij kosten ze ook ongeveer evenveel dus dan is de keuze snel gemaakt lijkt me

dat cpu blok moet door de 4 mounting holes rond de socket heen als ik het zo zie, die gaat dus helaas niet op je moederbord passen als je die gaten niet hebt, maar als het goed is zijn er ook wel blokkies die niet door die gaten hoeven denk zelfs dat alphacool die ook wel heeft

die hebben ze idd :)

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1411

edit : hij staat ook op de alphacool site tis een socket A blokkie met klembevestingen die moet je hebben, is ook een stuk goedkoper dan bij freezinghardware.nl

misschien zou je alphacool eens kunnen mailen of het mogelijk is die set te nemen met alleen een ander blokkie

edit2 :
mmh ik zie net dat je een P4 hebt ipv een AMD socket A, je zal dan toch een ander blokkie moeten hebben

edit3 : dan kom je mits je alphacool wilt hebben toch op dit blokje uit -> CPU Alphacool NexXxoS XP Sockel 478, is het enige P4 blok van alphacool die geen gebruik maakt van de mouting holes rond de socket is helaas alleen wel een beetje prijzig

[ Voor 60% gewijzigd door PilatuS op 16-06-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik zie deze staan Klik
Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/upload//mid/12821_1.jpg
Mounting: Intel P4-Retention mounting with middle bolt
"The G1/4" screw threads are adapted for all connecting systems. Due to the enclosed mounting, there is no need to demount the mainboard."

is dit nu klembevestiging?
lijkt mij dat die 4 imbussen alleen het blokje bij elkaar houden...
en die middelste bout... vraag me af waar die dan moet, zo te zien drukt die het blok aan
(op het blok zit een centreerpuntje)
dus deze is klem?

[ Voor 48% gewijzigd door Extera op 16-06-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Extera schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:00:
ik zie deze staan Klik
[afbeelding]
Mounting: Intel P4-Retention mounting with middle bolt

is dit nu klembevestiging?
lijkt mij dat die 4 imbussen alleen het blokje bij elkaar houden...
en die middelste bout... vraag me af waar die dan moet
volgens mij klemmen de 2 hoeken van dat ding aan je socket en is dat draai ding om het blok goed op je cpu de duwen, dus eerst maak je em vast en dan draai je em aan zodat ie aardig wat druk op je cpu geeft niet te veel maar wel voldoende

en ja die imbussen zijn alleen om het blok waterdicht te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
mijn excuses voor mijn ongelooflijke stomheid :+ 8)7
ik heb geen klembevestiging... had een beetje verkeerd gekeken.

Ik ga dus gewoon voor de alphacool set van 99 eurie :) lijkt me een erg mooi setje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Ik zat zo weer eens te filosoferen met een vriend van mij. Eigenlijk zijn alle onderdelen voor een waterkoelingssysteem best aardig betaalbaar.

€ 25,- CPU Koeler
€ 25,-Nortbridge Koeler
€ 30,-Geforce 6600 koeler
€ 55,-AGB-Eheim 1000 Station (Pomp enresevoir ineen)
€ Slangen aansluitpluggen krijg ik GRATIS bij een bestelling bij Alphacool Duistland van dit setje
€ 165,- + € 11,50 (verzendkosten vanuit Duitsland) = € 166,50 Totaal = geen geld gezien de kwaliteit van de spullen.

Maar dan ga je kijken naar watergekoelde voedingen en Watergekoelde HD sets en dan word het toch een stuk duurdere hobby en het was nou juist zo leuk.

Zo zat ik voor de watergekoelde voeding aan een simpele mod te denken van een Passiv gekoelde voeding. Je neemt een Fanless ATX:
€ 080,- 400W Huntkey HK400-16NP
€ 116,- 300W Etasis EFN-300, 300W
€ 116,- 300W Silverstone SST-30NF, 300W
€ 130, 350W Thermaltake Silent Purepower W0050, 350W

Deze zijn nog enigzins betaalbaar alhoewel ik alles boven de € 100,- al duur vind worden voor een simpele voeding maar goed dit kan nog net. Vervolgens lijm je de passiv koelribben aan alle kanten dicht met rechthoekige perspex plaatjes zodat je een waterdichte doos rond de passiv koelribben krijgt. In/UIt gaande aansluitingen voor de waterslangen erop monteren en Voila een watergekoelde Voeding.

Probleem ik heb geen enkele foto kunnen vinden van de passiv koelribben van de Huntkey. Zijn er misschien mensen die hier foto's van hebben of zelf weten hoe dat bij dit Huntkeymodel eruit ziet en dan bedoel ik niet dat prielige fotootje op internet want daar zie je niks op geen achterkant en ook geen binnenkant?

Voor de HD heb ik ook een goedkoop maar wel arbeidsintensief plannetje bedacht maar misschien is het handiger om daar wat schetsen over te maken. Het komt er op neer dat je twee HD's omgekeerd op elkaar monteerd (met tie-reps bijvoorbeeld) met daar tussen een koperen platten doos die de waterkoeling van dus twee HD's voorziet! Zilveren koelpasta ertussen voor de naadloze en warmteoverdragende aansluiting van het geheel. Een schets zal dit alles iin een oogopslag duidelijk maken.

Zijn er al mensen op deze manier mee bezig geweest en wat zijn jullie ervaringen ook wat betreft de Huntkey?

[ Voor 20% gewijzigd door Youri Carma op 17-06-2005 04:16 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 15:45

Res-q

Redder in nood?

Ik zou zelf niet zo snel een watergekoelde voeding nemen....

Als je je kast helemaal watergekoeld hebt en geen fans meer in je kast hebt blijft alle hitte in je kast hangen. Ook onderdelen die je niet met water koelt produceren wel warmte.. Alle electronica produceert namelijk warmte als je er stroom op zet :). Wanneer je dus geen enkele fan meer in je kast hebt blijft al deze warmte dus hangen.

Ik zou er in jouw geval eerder voor kiezen om een stille voeding te nemen (Zalman of Tagan o.i.d.; met Tagan heb ik zelf erg goede ervaringen). Hierdoor wordt de warmte die nog in je kast ontwikkeld wordt door de stille ventilator in de kast naar buiten gewerkt. Ik denk niet dat het geluid van een stille voeding boven het geluid van je hdd uit komt, dus wat dat betreft maakt het niet uit :)

Succes :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Extera schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:10:
mijn excuses voor mijn ongelooflijke stomheid :+ 8)7
ik heb geen klembevestiging... had een beetje verkeerd gekeken.

Ik ga dus gewoon voor de alphacool set van 99 eurie :) lijkt me een erg mooi setje :D
maakt helemaal niet uit hoor :)

erg goede keus dat setje, is prijs kwaliteitsgewijs echt een heel goed ding, iig succes met inbouwen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

ik heb het meeste nu al bij elkaar gesprokkeld :) nu heb ik nog een paar vraagjes (hopelijk de laatste :P)

1: moet het resevoir op het hoogste punt zitten?(met vullen, ontluchten en al die dingen :P)
2: wat is beter? de slang verbinden via klemmetjes of schroefverbinding ( http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=312 )
3: leeg laten lopen moet via het laagste punt. moet ik er dan gewoon een T stukje tussen doen met een stuk slang en op de punt een kraantje?

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

blaatschaaap schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:32:
ik heb het meeste nu al bij elkaar gesprokkeld :) nu heb ik nog een paar vraagjes (hopelijk de laatste :P)

1: moet het resevoir op het hoogste punt zitten?(met vullen, ontluchten en al die dingen :P)
2: wat is beter? de slang verbinden via klemmetjes of schroefverbinding ( http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=312 )
3: leeg laten lopen moet via het laagste punt. moet ik er dan gewoon een T stukje tussen doen met een stuk slang en op de punt een kraantje?
1 nee hoeft niet mag wel. als de ingang van het res maar boven in zit is het volgens mij goed. (zijkant kan ook als het hoog zit).
2 tja ik heb tygon slange die samen met paar slangklemmen muur vast en 99,99% betrouwbaar. schroef heeft de looks.
3. nee hoeft nie ik doe het via mijn res en die zit absoluut hoger dan de rest. gewoon slang er in even aan zuigen en zwaartekracht doet er rest zuigt hem zo leeg :D. denk aan films waar ze bezine jatten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
blaatschaaap schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:32:

Gewoon waar dat het makkelijkste gaat een slang lostrekken, emmer eronder en je pomp gewoon aan laten staan. Binnen 10 seconden is alles leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 12-07 19:42
Is er mischien iemand die het leuk vind met mij een setje samen te stellen voor mijn 6600GT en amd 64 939?

Zelf zat ik te denken aan een nexxos cpu blok
vga blok > geen id
chipsetblock.. jah er zit nu een passieve zalman op mijn DFI nforce 4 sli is wel leuk ook op water maar niet nodig, en er zit WEINIG ruimte tussen vidkaart en blok.
beetje sterke maar toch stille pomp, eiheim pompjes leken me wel stil maar toch niet sterk genoeg voor een nexxos blok?
welke slangen + stukjes?

Koeling voor 2 raptors 74g? Is wel een thermaltake armor case dus weet niet precies hoe en wat past etc.

edit: als rad een xtreme 3?

[ Voor 3% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-06-2005 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
tflegend schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:32:
Is er mischien iemand die het leuk vind met mij een setje samen te stellen voor mijn 6600GT en amd 64 939?
Als je 20euro op mn bankrekening stort wel jah...
:X 8)7
Wij kunnen toch niet weten wat jij moet hebben, en je geeft bijna alles al zelf aan...
wat valt er dan te veranderen?

edit:

mijn tip;
Innovatek... ga er zelf ook over een paar dagen mn setup bestellen, alles op 8x1 formaat
mooi spul/nette prijzen...
have a blast ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ixl85 op 18-06-2005 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap

blaatschaaap

schaap

Youri Carma schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 03:34:
Ik zat zo weer eens te filosoferen met een vriend van mij. Eigenlijk zijn alle onderdelen voor een waterkoelingssysteem best aardig betaalbaar.

€ 25,- CPU Koeler
€ 25,-Nortbridge Koeler
€ 30,-Geforce 6600 koeler
€ 55,-AGB-Eheim 1000 Station (Pomp enresevoir ineen)
€ Slangen aansluitpluggen krijg ik GRATIS bij een bestelling bij Alphacool Duistland van dit setje
€ 165,- + € 11,50 (verzendkosten vanuit Duitsland) = € 166,50 Totaal = geen geld gezien de kwaliteit van de spullen.
geef is de website waar je dat gaat bestellen :P

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142826

€ 165,- + € 11,50 (verzendkosten vanuit Duitsland) = € 166,50 Totaal
Zo kan ik het ook :P
Je vergeet echter, slange, klemmen, schroefverbindingen, uv?, anti-alg, koelpasta etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:54
Anoniem: 142826 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:21:
[...]

Zo kan ik het ook :P
Je vergeet echter, slange, klemmen, schroefverbindingen, uv?, anti-alg, koelpasta etc.
Slangen en schroefverbindingen zitten er gratis bij, zoals je al kon lezen.

Klemmen kun je bij de hobbyzaak om de hoek halen en als hij koelvloeistof bij gooit, heeft ie ook geen anti-alg nodig. UV wil niet iedereen in zijn kast. Koelpasta zal hij nog wel hebben voor zijn luchtkoeling.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
1: moet het resevoir op het hoogste punt zitten?(met vullen, ontluchten en al die dingen)
hier heb ik nog wel iets aan toe te voegen :)

neej het hoeft absoluut niet mijn res en pomp (res zit vast aan de pomp) staan helemaal onderin de kast en dit gaat prima, ik zet gewoon de pomp aan en die pompt het water vanzelf het systeem in, gooi de pomp aan en begin met water er in gieten ga er net zolang mee door tot dat het reservoir bijna vol is dan draai ik de dop er op en klaar is PilatuS :P

de pomp en res onderin is ook erg makkelijk met leeg laten lopen ik trek gewoon de slang die in het res gaat los hou er een bakje van een 25x cd spindel onder en die loopt dan ongeveer drie kwart vol

persoonlijk ben ik wel fan van schroefverbindingen, als ze vast zitten is het onmogelijk om ze met trekken los te krijgen zo vast zit het, er is alleen wel 1 nadeel aan en dat is dat als je de slangen er in gaat draaien dat als je em vast wilt zetten de slang de neiging heeft om mee te gaan draaien met het schroefding, hier had ik laatst aardig wat problemen mee met mijn nieuwe 6800LE blokkie de slang die van de gpu naar het res ging zat prima op de blokkie van de kaart maar het bleek erg moeilijk te zijn om em goed in het res te krijgen zonder dat ie 3x rond gedraait was, tis uiteindelijk wel gelukt maar ben er toch zo een 20 min mee bezig geweest

ik maak niet alleen gebruik van die schroefverbindingen maar ook van slangklemmen, er zitten 2 verschillende soorten slangen in mijn pc op het cpu blok en pomp en rad zitten slangklemmen dit gaat opzich ook prima maar moet je niet aan je slangen gaan kloten, ik heb op de ene kant van de rad waar de andere (sillicone slang) begint helemaal geen klem opzitten en zolang je er niet aan gaat trekken zit het prima

doe er ook nog maar ff een piccie bij om het iets duidelijker te maken :)

Afbeeldingslocatie: http://img193.echo.cx/img193/3720/wcpcoverview4ao.th.jpg

edit
blaatschaaap schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 05:18:
[...]

ik denk als ik zo naar de bedragen kijk dat het www.alphacool.de is, heb zelf ook 1 alphacool blokje en tis echt een geweldig ding :)

denk dat ik voor mijn volgende pc ook maar voor de alphacool producten ga :P
beetje sterke maar toch stille pomp, eiheim pompjes leken me wel stil maar toch niet sterk genoeg voor een nexxos blok?
welke slangen + stukjes?

Koeling voor 2 raptors 74g? Is wel een thermaltake armor case dus weet niet precies hoe en wat past etc.
sterk en stil, zou ik zoals je zelf ook al aangeeft voor een eheim gaan en dan de 1048 die geeft een flow van 600l/u en dat is prima voor bijna elk systeem, ook voor een nexxos blokje (heb zelf cpu en gpu gekoelt met een eheim 1046 die geeft de helft van de flow van een 1048 en dat is ook nog steeds voldoende)

als slangen zou ik sillicone nemen die zijn erg flexiebel kosten alleen wel wat meer geloof iets van 2/3 euro de meter, check eens www.ru58.nl voor die en andere slangen

hdd koeling kan ook prima met water zijn erg mooie blokkies voor zoals die van alphacool doe koelen de hele bovenkant van de hdd en zijn een lust voor het oog er kunnen zelfs ledjes in, zijn alleen wel een beetje prijzig, wil je cpu,nb,gpu,en 2 hdd's gaan koelen met een flinke rad is als pomp de eheim 1250 als je erg veel flow wilt ook wel een goede koop, die geeft zoals de naam al doet vermoeden 1250 liter per uur en dit is meeeeer dan voldoende

de exterme 3 is neem ik aan een triple 120mm rad, als dat zo is is dat ook weer meer dan voldoende, zit zelf met een single 120mm rad en zelfs dat werkt prima met alleen gpu/cpu en dan met 1 papst fan @ 6 volt

iig succes met de aankoop van je spullen en mocht je nog meer vragen hebben... kom maar op :)

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

blaatschaaap schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 05:18:
www.alphacool.de

Mit freundlichen Grüßen: Alexander Gosman
Vertrieb:
alphacool GmbH
Marienberger Str. 1
38122 Braunschweig

Tel: +49/0531-28874-14
Fax: +49/0531-28874-22

a.gosman@alphacool.de
www.alphacool.de

Bankverbindung:
Kto: 6925936000
Blz: 27090077
Volksbank Braunschweig

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Sinds vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn waterkoeling lekt... :X

Er liggen opgedroogde oranje resten op mijn geluidskaart en ook zit er een beetje vocht op.

Volgens mij is dat lekken al een tijdje gaande, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. De geluidskaart vertoont geen kuren en werkt nog perfect.

Is het dan schadelijk dat de waterkoeling af en toe een druppeltje dropt op mijn geluidskaart? :/

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131133

PilatuS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:16:

doe er ook nog maar ff een piccie bij om het iets duidelijker te maken :)

[afbeelding]
Hahaha... Mooie PC van binnen en ook leuk geisoleerd, maar die poppetjes zijn dan wel echt helemaal super stoer :9

offtopic:
btw, je pc is wel stil ofniet?

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 131133 op 18-06-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
nou ik zou toch wel de oorzaak gaan zoeken want wc die lekt das natuurlijk niet echt goed, af en toe 1 druppel is niet zo erg maar het zou erger kunnen worden

als je gedestileerd water gebruikt zou het als het niet vies is geen probleem mogen zijn, dat water geleid namelijk geen electriciteit, maar zodra het water ook maar een klein beetje vies word gaat het dat wel doen en dan krijg je de echte problemen

dus ja het kan wel maar is het goed neej dacht het niet :P
btw, je pc is wel stil ofniet?
hij is nu echt super stil al zeg ik het zelf, zitten op de voedingsfans na maar 2 fans in en die draaien beide op minder dan 7 volt en die zijn zo goed als onhoorbaar, de pc zal altijd wel iets geluid maken maar er bij slapen op 2 meter afstand is helemaal geen enkel probleem :)

maarja ik wil em graag nog stiller hebben (daar heb ik ook wc voor) dus ik ga denk ik als mijn budget het weer toelaat een watergekoelde voeding halen een passieve radiateur en waterkoeling voor de harde schijven, komt er ook gelijk een zwaardere pomp in enzo

en zo blijf ik bezig met dat ding :P komen volgende week nog 2x 250 gig hdd's bij op een pci s-ata kaartje, 1 reepje extra 512MB ram en een dvd brander, ben er alleen nog niet uit waar ik die hdd's in hemelsnaam zou moeten laten maar dat los ik wel op

ben nu al meer dan 4 jaar bezig met deze ene kast en het einde is nog niet in zicht

die poppetjes vind ik ook wel aardig vet, heb ze van mijn zus gekregen die had ze meegenomen uit china, het zijn CS poppetjes alle models uit CS 1.6, ik speel ook al sinds ik internet heb CS en daarom passen ze ook wel goed bij me pc, ze stonden eerst alle 10 op mijn monitor maar vind ze in de kast toch leuker staan, heb het ook maar bij 5 van de 10 gelaten anders werd het toch weer iets te druk

[ Voor 67% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

PilatuS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:26:
nou ik zou toch wel de oorzaak gaan zoeken want wc die lekt das natuurlijk niet echt goed, af en toe 1 druppel is niet zo erg maar het zou erger kunnen worden

als je gedestileerd water gebruikt zou het als het niet vies is geen probleem mogen zijn, dat water geleid namelijk geen electriciteit, maar zodra het water ook maar een klein beetje vies word gaat het dat wel doen en dan krijg je de echte problemen

dus ja het kan wel maar is het goed neej dacht het niet :P

[...]

hij is nu echt super stil al zeg ik het zelf, zitten op de voedingsfans na maar 2 fans in en die draaien beide op minder dan 7 volt en die zijn zo goed als onhoorbaar, de pc zal altijd wel iets geluid maken maar er bij slapen op 2 meter afstand is helemaal geen enkel probleem :)

maarja ik wil em graag nog stiller hebben (daar heb ik ook wc voor) dus ik ga denk ik als mijn budget het weer toelaat een watergekoelde voeding halen een passieve radiateur en waterkoeling voor de harde schijven, komt er ook gelijk een zwaardere pomp in enzo

en zo blijf ik bezig met dat ding :P komen volgende week nog 2x 250 gig hdd's bij op een pci s-ata kaartje, 1 reepje extra 512MB ram en een dvd brander, ben er alleen nog niet uit waar ik die hdd's in hemelsnaam zou moeten laten maar dat los ik wel op

ben nu al meer dan 4 jaar bezig met deze ene kast en het einde is nog niet in zicht

die poppetjes vind ik ook wel aardig vet, heb ze van mijn zus gekregen die had ze meegenomen uit china, het zijn CS poppetjes alle models uit CS 1.6, ik speel ook al sinds ik internet heb CS en daarom passen ze ook wel goed bij me pc, ze stonden eerst alle 10 op mijn monitor maar vind ze in de kast toch leuker staan, heb het ook maar bij 5 van de 10 gelaten anders werd het toch weer iets te druk
Zou je niet eerst je mobo gaan upgraden ipv nog meer HD ruimte of ram. Die heeft zijn beste tijd toch wel gehad. Scheelt echt veel van Sis735 naar nforce2 ultra. Dan kun je je mobile ook lekker overklokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pilatus, ik zat net naar je System Pics te kijken eneeeh...

Afbeeldingslocatie: http://mishuna.image.pbase.com/u27/pilatus/large/16676460.106_0632.jpg

Die Ramcooling heb ik ook :9

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 131133 op 20-06-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 8514 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:07:
[...]

Zou je niet eerst je mobo gaan upgraden ipv nog meer HD ruimte of ram. Die heeft zijn beste tijd toch wel gehad. Scheelt echt veel van Sis735 naar nforce2 ultra. Dan kun je je mobile ook lekker overklokken :)
heb je volledig gelijk in maar ik loop tegen een paar problemen aan, zou het erg graag willen doen want voor 50 euro heb je al een mobo waarmee ik de cpu echt wel naar de 4000+ of hoger krijg

het probleem is dat ik de standoffs voor het cpu-waterblok op het moederbord heb moeten vastlijmen anders bleven die dingen mee draaien en kreeg ik het cpu blok er niet goed op, en die kregen willen er echt nooit meer af :(

en opzich ben ik nu ook wel blij dat het gewoon goed werkt, ik kan alle spellen die er nu zijn ook prima spelen dus het is niet echt nodig maar zou idd zeker wel leuk zijn

eigenlijk is deze pc mijn CS machine is altijd al zo geweest en CS:S draait er nu best aardig op en zolang ik die goed kan spelen vind ik het wel best, ook spellen zoals doom3 en GTA:SA lopen er erg goed op

en volgend jaar denk ik dat deze pc wel af is en aan vervanging toe is en dan komt er gewoon een hele nieuwe pc
Die Ramcooling heb ik ook
tis wel een lache ding ja, maarja ik krijg dus een extra reepje van 512MB en zie maar eens nog zo'n exact hetzelfde ding te vinden, want 1 reepje met en 1 zonder ziet er natuurlijk ook niet uit

mag ik em niet van je overnemen :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op zondag 19 juni 2005 @ 14:46:

[...]

tis wel een lache ding ja, maarja ik krijg dus een extra reepje van 512MB en zie maar eens nog zo'n exact hetzelfde ding te vinden, want 1 reepje met en 1 zonder ziet er natuurlijk ook niet uit

mag ik em niet van je overnemen :) O+
Ik heb ook 2 verschillende. Eentje van Coolermaster en eentje van Thermaltake :9
Even een Pic dan kun je het duidelijker zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/ramsinks.bmp

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~osch0347/ramsinksneon.bmp

Ik had liever 2 van die Coolermaster gewild maar toen ik als eerste die van Thermaltake kocht en er toen nog eentje wou kopen was die van Thermaltake op dus had ik die van Coolermaster maar gepakt (in eerste instantie dacht ik dat die van Thermaltake mooier was en daarom kocht ik die als eerste, maar thuis kwam ik erachter dat die van Coolermaster eigenlijk veel mooier was :9 )
En dat jij die van mij over kunt nemen zou wel kunnen maar krijg ze er bijna niet vanaf... :X

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 131133 op 19-06-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ik had die thermaltake ook eerst op een ander reepje zitten heb er gewoon een tang tussen gezet en het geheugen heeft het wel overleeft :P

ik zou em graag voor een redelijk bedrag van je willen overnemen maar als jij het risico niet wilt nemen dat je je geheugen sloopt of je wilt em houden ook prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:16:
ik had die thermaltake ook eerst op een ander reepje zitten heb er gewoon een tang tussen gezet en het geheugen heeft het wel overleeft :P

ik zou em graag voor een redelijk bedrag van je willen overnemen maar als jij het risico niet wilt nemen dat je je geheugen sloopt of je wilt em houden ook prima hoor :)
Als je het geheugen hebt en je wilt hem hebben moet je het maar zeggen ;)
En ik zal dan wel proberen om hem eraf te krijgen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 10:20
Bah.....

Mijn pc red het nog wel op lucht maar met dit weer heb ik zelf waterkoeling nodig :/

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 131133 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:19:
[...]

Als je het geheugen hebt en je wilt hem hebben moet je het maar zeggen ;)
En ik zal dan wel proberen om hem eraf te krijgen O+
ik krijg het als het goed is volgende week al, als je em wilt verkopen zou ik dat erg fijn vinden want het maakt me pc toch wel wat mooier :)

maar krijg je em er niet goed af dan koop ik anders wel 2 andere ramsinks, die dingen zijn niet eens echt nodig maar het staat gewoon mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Zo ik heb mn 1e waterkoeling setup bij alphacool.de besteld:

CPU blok: CPU Alphacool NexXxoS XP Socket A
GPU blok: GFX Alphacool SP-A Silver ATI & GF 2
NB blok: MB Alphacool SNB-N Silver Northbridge
Pomp: Laing DDC-Pomp 12V
Radiator: Alphacool NexXxoS Pro II
Fans: 2x Papst 4412 F/2 GLL
Reservoir: Cape Coolplex 25 extern
Slang: 5m Tygon R3603 11,2/8mm
Overige: Schroefkoppelingen 8/10mm (6x1/4 en 4x1/8)
1L Tec-Protect-Clear
Teflonband 12mmx10m
2 klemmen voor t pompje
Revoltec BGA koellichamen koper (8x)

Compilatie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/WCsetup.jpg

Vanmiddag ook nog even 2L demi water gehaald en 96% alcohol om het oude koelprut eraf te halen.

"...Nou, laat die zomer maar komen..." :P

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
aantal dingetjes:.
Je pakt de nb blokjes+gpu blokjes in het zilver mah deze komen stukken minder uit de tests... (pak dan asetek DYO)
Je hebt Demi water gehaald maar die mix van alphacool is al precies goed?
Die geheugen koelers niet kopen. moet je heeeeeel grote flow hebben willen ze goed werekn (kheb ze zelf ook) pak dan die van de zalman...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik heb voor deze NB en GPU koelers gekozen omdat ik geen plexi wil als deksel en dan kom ik uit op deze. Dat ze wellicht een halve graad warmer worden dan de niet vernikkelde neem ik op de koop toe.
Met die mix van alphacool wist ik het niet zeker maar stel ik kom nu te kort dan vul ik het aan met demi water. Mocht het niks zijn dan kan ik altijd nog voor waterwetter gaan.
Ik heb nu niks op mn ram zitten dus dan is het altijd beter dan niets, ik had eerder heatsinks ervoor gekocht maar die pastte niet goed (op maat zagen ging ook niet lekker met die adhesive tape eraan) dus dan deze maar. Mocht het echt niks zijn dan kijk ik wel weer verder.
Maar tnx voor je opmerkingen (de bestelling is al geplaatst dus dat ga ik niet veranderen).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105281

hoe is eigenlijk die nieuwe radiator van alphacool de "Alphacool NexXxoS Pro II"

wat betaal je eigenlijk ook al weer aan verzend kosten als je bij alphacool.de besteld.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 105281 op 19-06-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Anoniem: 105281 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:24:
hoe is eigenlijk die nieuwe radiator van alphacool de "Alphacool NexXxoS Pro II"

wat betaal je eigenlijk ook al weer aan verzend kosten als je bij alphacool.de besteld.
bestel bij www.bytesatwork.be
Daar is heel het alphacool assortiment te verkrijgen met de normale (€5 verzendkosten) en alles kost evenveel als bij alphacool :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El Snorro schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:48:
[...]

bestel bij www.bytesatwork.be
Daar is heel het alphacool assortiment te verkrijgen met de normale (€5 verzendkosten) en alles kost evenveel als bij alphacool :)
CPU Alphacool NexXxoS XP Socket 754 kost daar 49Euro en bij alphacool 39euro (niet echt goedkoper en waar zijn dan de alphacool pompen, ze hebben daar no niet eens 1/8 van het assortiment. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Anoniem: 105281 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:51:
[...]

CPU Alphacool NexXxoS XP Socket 754 kost daar 49Euro en bij alphacool 39euro (niet echt goedkoper en waar zijn dan de alphacool pompen, ze hebben daar no niet eens 1/8 van het assortiment. :|
Is gewoon dezelfde prijs, mail ff naar info@bytesatwork.be voor prijsopgaven

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123357

jep heb ook alles bij bytesatwork.be bestelt van mijn waterkoeling tegen dezelfde prijs. Gewoon mailen wat je wilt en je krijgt het voordezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan mail ik byte@works eens (is toch een bekende winkel voor mij bestel altijd mijn mem daar).

Wat zou nou eigenlijk een leuke radiator setup van alphacool/watercool zijn: maximale prijs uit tebesteden aan radiators is ~100euro mogen natuurlijk ook meerder radiatoren zijn, boeit ook niet hoe groot ze zijn komen extern. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Anoniem: 105281 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:51:
Dan mail ik byte@works eens (is toch een bekende winkel voor mij bestel altijd mijn mem daar).

Wat zou nou eigenlijk een leuke radiator setup van alphacool/watercool zijn: maximale prijs uit tebesteden aan radiators is ~100euro mogen natuurlijk ook meerder radiatoren zijn, boeit ook niet hoe groot ze zijn komen extern. ;)
Dual heatercore als je het kwijt kan. Lage flow drop met hoge prestaties :D

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:59:
[...]

Dual heatercore als je het kwijt kan. Lage flow drop met hoge prestaties :D
Ja maar die hebben ze niet bij alphacool :Y)

zou wel eens willen weten hoe zo,n heatcore nou werkt tegenover een normale radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Anoniem: 105281 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:05:
[...]
Ja maar die hebben ze niet bij alphacool :Y)

zou wel eens willen weten hoe zo,n heatcore nou werkt tegenover een normale radiator.
Oude review, maar anyways : http://www.procooling.com...roundup_edition_1_-_8.php

Wie wint er :z

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Wel een oude review...
check deze site eens...
de Black Ice rads komen er altijd nog als 1 van de beste er uit...
http://www.watercoolplane...lex%20evo%201800,%20aktiv

Nummer 2 van de 3* 120mm fans, en nummer 1 bij de 2* 120mm fans...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 11-07 16:17
Ik ben van plan om binnenkort als toevoeging op mijn waterkoeling een Black Ice Extreme III radiator aan te schaffen. Natuurlijk moeten hier dan ook 120 mm fans bij. Echter is mijn vraag of de zogenaamde Push-and-Pull methode veel zin heeft bij zo'n radiator. Dan moet ik namelijk ipv 3 fans 6 fans kopen.

En als het veel nut heeft, is het dan mogelijk om 2 fans op 1 poort van een aerogate II te hangen? Dat ik dan bijvoorbeeld de rode en zwarte draadjes van de fans op bij elkaar voeg, en dan van 1 fan alleen de rpm-kabel naar de aerogate voer. Dan leest hij wel niet de beide fans uit, maar die zouden dan ongeveer hetzelfde moeten zijn... Ik weet echter niet op mijn Aerogate dit aankan... Iemand die me hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Wat ik meestal hoor over aircoolers is dat het bijna geen zin heeft...
en wat ik lees over rad's is dat je fans moeten zuigen.. dat duwen niet echt goed werkt...
Dus; als het bij aircoolers 1 a 2 graden scheelt, en je je fans op een rad beter kan laten zuigen...
lijkt het me dat het niet zo veel uit maakt...
Een rad is max 5cm dik, als je er een beetje fatsoenlijke fan aanhangt lijkt het me dat die wel genoeg lucht kan verplaatsen om de boel te koelen...
en dan nog, je koopt een BIX 3, damn, dat is niet zomaar iets he... its kinda BIG
Ben je bang dat die de boel niet koel genoeg houd :)

Even nog een ander vraagje over de BIX...
Ik wil hem boven in mn case monteren... wat is dan beter om te doen;
- eerst de rad, dan de fans en dan de fans aan de bovenkant van mn case monteren.
- eerst de rad, dan de case en dan de fans er boven op (die zitten dan buiten de case...)

en krijg je er de bijbehorende schroeven bij? (ik weet nog dat er rond pag20 iemand was die niet de juiste schroeven had en daarom zn rad niet kon ophangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:06
wat je het mooist vindt ixl, of dat stukje plaat van 3mm er tussen zit maakt afaik niet zoveel uit. En schroeven en Rad's gaan volgens mij niet zo best samen (in mijn ervaring niet iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 17:27
binnenkort wil ik een waterkoelingsetje kopen, mijn oog is gevallen op een setje van alphacool,
alleen op die site kan ik kiezen uit

Amd Sockel A 4 Loch
of
Amd Sockel A 3 nase

ik heb een Asus a7v600-x mobo
weten jullie welke ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
418O2 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 05:38:
wat je het mooist vindt ixl, of dat stukje plaat van 3mm er tussen zit maakt afaik niet zoveel uit. En schroeven en Rad's gaan volgens mij niet zo best samen (in mijn ervaring niet iig)
Moet ik hem dan vast lijmen? :? :P
Er zitten toch bepaalde schroefgaten in je rad om hem vast te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
ixl85 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 01:13:
[...]
Wel een oude review...
check deze site eens...
de Black Ice rads komen er altijd nog als 1 van de beste er uit...
http://www.watercoolplane...lex%20evo%201800,%20aktiv
Nummer 2 van de 3* 120mm fans, en nummer 1 bij de 2* 120mm fans...
:)
Even subtiel: http://www.watercoolplanet.de reviews..... :r :+
Er zitten geen heatercore's bij deze review dus totaal irrelevant en tevens zijn ze voor het gemak even de grootste concurent van de BI gevalletjes vergeten: de ThermoChill welke volgens mij beter presteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50
Ik ga mijn waterkoeling maar weer eens inbouwen na een jaar luchtkoeling. Het plan is dat er nu een plexiglas resevoir gemaakt wordt waarvan een gedeelte voor de harde schijven aan de voorkant komt en en de onderkant daaronder.

Foto ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.magix-photos.com/mediapool/3F/78/A2/F0/DD/B5/11/D9/AC/AE/8F/CE/52/4B/F0/7C/10/6CE44AA0DDB511D9BAE0EE5F524BF07C.jpg
Iemand tips waar ik rekening mee moet gaan houden want ik heb geen ervaring op dit gebied, heb wel alles doorgezocht wat aan de trefwoorden water en pexi voldeed :)

Hmm er ontbreek een lijn op het plaatje , maar je kan vast al raden waar die moet komen te zitten ;)
(2 zelfs |:( , nouja het id is duidelijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Waarom gebruik je zo'n enrom groot resevoir? niet dat er iets mis mee is, denk ik, maar het neemt wel veel (onnodige) ruimte in.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50
Luxx schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:07:
Waarom gebruik je zo'n enrom groot resevoir? niet dat er iets mis mee is, denk ik, maar het neemt wel veel (onnodige) ruimte in.
Ik heb er de ruimte wel voor en ik vind het er wel mooi uitzien. :) Ik zit alleen een beetje met de vraag of ik gewoon acrylglas van de bouwmarkt kan gebruiken of dat ik ander (duurder) materiaal nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Chiel schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:38: Ik heb er de ruimte wel voor en ik vind het er wel mooi uitzien. :) Ik zit alleen een beetje met de vraag of ik gewoon acrylglas van de bouwmarkt kan gebruiken of dat ik ander (duurder) materiaal nodig heb.
Hehe, ja, voor de looks, en de patsfactor is het wel cool, zo'n groot resevoir... Plexy/acrylglas van de bouwmarkt is in princiepe waterdicht, en voldoet dus prima, let er wel op dat het (makkelijk)stuk kan, dus voor de montage moet je iets maken dat goed past. Ohja, ook de naden/randen zijn lastig te lijmen met acrylglas, zijn al wel eens topics over geweest.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
1300A schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:01:
binnenkort wil ik een waterkoelingsetje kopen, mijn oog is gevallen op een setje van alphacool,

Amd Sockel A 4 Loch
of
Amd Sockel A 3 nase

nogmaals dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:09

Exigence

dnkroz

Bovenste is schroefbevestiging, onderste is klembevestiging als ik me niet vergis. Schroef/bout bevestiging heeft de voorkeur, dus even kijken of je moederbord gaten rond de socket heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Zeer toffe mod, die "Terrorist vs SWAT" maakt het helemaal af. Wat mij opviel is de slimme warmteafvoer aan de bovenkant van de kast. Hij moet dan wel koele lucht aan de onderkant van de kast kunnen aanzuigen dat zie ik niet op de foto maar ik neem dan maar aan dat dit door het op de foto ontbrekende (Acrylic?) zijpaneel gebeurd. Goed ook die geluidsisolatie.

Wat die kastkoeling betreft is het nu uit alle reacties gebleken dat je niet zonder kunt aangezien ook de niet watergekoelde onderdelen warmte produceren. Nu zie ik een hoop vooral als "geluidsarme" gekwalificeerde voedingen die hun warmteafvoer in de kast zelf hebben zodat het geluid van de fan extra (door de kast zelf) gedempt wordt. Vraag; is dat handig is het niet beter als de fan van de voeding wel achteruit de kast blaast en neemt deze fan dan ook veel overige kastwarmte mee naar buiten? Dan zou het nog het beste zijn deze voeding aan de onderkant geheel vrij te laten van afscherming zodat je een airflow vanuit onder de kast naar boven de kast zoveel mogelijk stimuleert.

Nog een vraagje aan de hand van bovenstaande foto; Is er genoeg airflow tussen de voeding en harde schijven en andere apparaten zoals CDWriter etc..?

Zou het niet handig zijn om nog een extra airflow rond de harde schijven te maken (Indien deze niet watergekoeld) door extra openingen aan de voorkant van de kast te maken tussen de harde schijven in? Harde schijven produceren ook aardig wat warmte en deze vraag is algemeen. Hoe zit het met de drukopbouw in zo'n kast. Mat andere woorden hoeveel luchtgaten in een kast is teveel?

Nu las ik in een casemod review dat Perspex ook hele goede geluidsweremde eigenschappen heeft vandaar dat ik met mijn volgende kast eens een Acrylic Case ga proberen. In hoeverre zijn er mensen die ervaringen hebben met Perspex als geluidsdemping?
Chiel schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:39:
Ik ga mijn waterkoeling maar weer eens inbouwen na een jaar luchtkoeling. Het plan is dat er nu een plexiglas resevoir gemaakt wordt waarvan een gedeelte voor de harde schijven aan de voorkant komt en en de onderkant daaronder.

Foto ter verduidelijking:

[afbeelding]
Iemand tips waar ik rekening mee moet gaan houden want ik heb geen ervaring op dit gebied, heb wel alles doorgezocht wat aan de trefwoorden water en pexi voldeed :)
Ik heb onlangs mijn kleine dakraampje vervangen door een zelfgemaakte perspex raam gewoon van vlakke plaat gelijmt. Voor perspex bestaat goede lijm in tegenstelling wat ik las op de aquarium-topic waar men het maar niet voor elkaar kreeg om de perpexdelen waterdicht te verbinden...Bull!
Alleen wat mij opgevallen is is dat deze lijm lang moet drogen minstens 24 uur. Eigenlijk las je de perpex delen gewoon aan elkaar daar de lijm het perspex doet smelten das dus 100% waterdicht.

Ja je hebt natuurlijk speciale perpexzagen maar er bestaan bedrijven die alle dikten en soorten perspex verkopen, op maat kunnen zagen, het voor je inelkaar lijmen. Alleen aan alles hangt een prijskaartje.

Je hebt ook een speciaal hand perspexmes waarmee je een diepe rechte groef in het materiaal kan maken en dan vervolgens (net als glas) het perspex breken.

Dit is alles wat ik er van weet.

[ Voor 39% gewijzigd door Youri Carma op 20-06-2005 18:35 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Lache, iemand in Ontaria heeft het waterkoelingsprincipe toegepast op z'n studentenwoning: http://www.eng.uwaterloo.ca/~gmilburn/ac/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
Exigence schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:02:
Bovenste is schroefbevestiging, onderste is klembevestiging als ik me niet vergis. Schroef/bout bevestiging heeft de voorkeur, dus even kijken of je moederbord gaten rond de socket heeft.
ahh bedankt mijn moederboard heeft 4 gaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07 15:59
1300A schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:01:

Amd Sockel A 4 Loch
of
Amd Sockel A 3 nase

stuur die mensen een mail in het engels. Ze hebben mij altijd goed geholpen, perfecte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Anoniem: 123357 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:31:
jep heb ook alles bij bytesatwork.be bestelt van mijn waterkoeling tegen dezelfde prijs. Gewoon mailen wat je wilt en je krijgt het voordezelfde prijs.
Hmm had ik wat eerder moeten weten... Ik heb aardig wat spullen bij hun gekocht (alphacool.de) tegen wat hogere verzendskosten :X (via GLS (geen idee wat het was, maar werd wel aardig snel geleverd, track and trace nummer zat erbij). Maar het is wel heel netjes afgeleverd, hoewel er wel 1 pompje miste, maar die werd direct opgestuurd toen ik had gemailed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bedankt voor het compliment over me kast :)

De 120mm fan bovenin blaast de warme lucht uit de kast door de rad heen en koelt die daarmee, dit is niet erg effecient natuurlijk maar het werkt wel. :P

Er zit dus ook geen fan in die koele lucht naar de rad stuurt, dit zou wel beter zijn maar ik wil gewoon zo min mogelijk fans en dus zo min mogelijk geluid hebben, daar is deze kast voor.

De geluidsisolatie is meer voor de looks dan tegen het geluid al werkt het wel een beetje.

De voeding is best aardig stil maar maakt wel de meeste herrie van de hele kast, tis een Enermax low-noise voeding die je handmatig kan instellen, staat bij mij op het laagst en nog maakt ie de meeste herrie. Er zitten 2 fans in de voeding 1 onderin die trekt alle warme lucht uit de kast de voeding in en een 2de fan trekt dit weer uit de voeding.

Heb wel een dikkere heatsink op mijn NB moeten zetten want anders werd de stock heatsink zo heet dan de hele PC gewoon vast liep, met de extra heatsink er op is ie echter helemaal stabiel ook met OC'en

Er zit een fan tegen de voeding aan die trekt lucht uit de voeding en blaast dit over de hardeschijven heen, dit is zeer inefficient, m.a.w het werkt voor geen meter, het helpt wel iets maar niet echt voldoende met deze buiten temps die we deze dagen hebben, maar er komen aan de voorkant 2 5,25" plaatjes met een fangrill en een gat met een papst 80mm fan, die komt er binnen een week in dat moet ook wel want ik ga volgende maand naar de lanparty drome toe en dat zullen mijn hdd's met deze koeling niet leuk gaan vinden, de hdd's zijn op dit moment 51 en 53 graden wat gewoon echt teveel is

Dingen zoals de CD-writer heb ik gewoon schijt aan, die ga ik echt niet koelen :P

De drukopbouw is te verwaarlozen, een kast is net zo lek als een zeef en daar bouw je never nooit druk in op tenzij je er 20 fans in gaat zetten, maarja ik doe het afgezien van de voeding met 2 fans @ 6 volt

Schuimrubber helpt wel een beetje maar niet echt veel ofzo, wat wel erg veel helpt is de hdd's op schuimrubber leggen en dat heb ik dan ook gedaan :)

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Na intensief testen van mijn nieuwe pompje en het lekvrij maken van mijn koelblokjes (het perspex/lexaan/acrylaat/whatever is een beetje gescheurd) heb ik het zaakje in mijn kast gebouwd (nog zonder overige hardware). Maar ik moet zeggen dat dit pompje (Alphacool AP900) echt superstil is, niet te horen zo stil. Ik moet onderhand met mijn oor op het pompje leggen, om het te kunnen horen. Nu even 24uur proefdraaien in de lege kast en dan kan de hardware er (na een paar maanden) weer in.

Moraal van dit verhaal: koop Alphacool AP900 pompje. Hij kost dan wel 70 euro, maar hij werkt op 12V en is super stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

PilatuS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:21:
De 120mm fan bovenin blaast de warme lucht uit de kast door de rad heen en koelt die daarmee, dit is niet erg effecient natuurlijk maar het werkt wel. :P
Ja, had ik gezien ik heb zelf nu zo'n Recom Coolriversetje van rond de Euro 100,- erin zitten waarbij CPU,NB,VGA gekoeld worden. Pomp is ook muistil. Alleen denk ik als ik nog meer in dat systeem watergekoeld zou willen hebben zoals eventueel voeding en HD's de temp niet meer te beheersen is.
Vandaar de stap naar Eheim en Alphacool.
Er zit dus ook geen fan in die koele lucht naar de rad stuurt, dit zou wel beter zijn maar ik wil gewoon zo min mogelijk fans en dus zo min mogelijk geluid hebben, daar is deze kast voor.
Ja ik ben ook op die manier bezig, zo min mogelijk fans en zo geluidsarm als menselijk mogelijk.
De voeding is best aardig stil maar maakt wel de meeste herrie van de hele kast, tis een Enermax low-noise voeding die je handmatig kan instellen, staat bij mij op het laagst en nog maakt ie de meeste herrie. Er zitten 2 fans in de voeding 1 onderin die trekt alle warme lucht uit de kast de voeding in en een 2de fan trekt dit weer uit de voeding.
Misschien helpt het om er andere low noise fans in te zetten dit probleem heb ik ook met mijn radfan.
Heb wel een dikkere heatsink op mijn NB moeten zetten want anders werd de stock heatsink zo heet dan de hele PC gewoon vast liep, met de extra heatsink er op is ie echter helemaal stabiel ook met OC'en
Waarom gooi je daar ook geen waterkoelblokje op als je toch er mee bezig bent?
Er zit een fan tegen de voeding aan die trekt lucht uit de voeding en blaast dit over de hardeschijven heen, dit is zeer inefficient, m.a.w het werkt voor geen meter, het helpt wel iets maar niet echt voldoende met deze buiten temps die we deze dagen hebben, maar er komen aan de voorkant 2 5,25" plaatjes met een fangrill en een gat met een papst 80mm fan, die komt er binnen een week in dat moet ook wel want ik ga volgende maand naar de lanparty drome toe en dat zullen mijn hdd's met deze koeling niet leuk gaan vinden, de hdd's zijn op dit moment 51 en 53 graden wat gewoon echt teveel is
Uit mijn voeding komt meer warmte als uit mijn radfan van het waterkoelingsetje dus dat lijkt logisch maar altijd het proberen waard.
Dingen zoals de CD-writer heb ik gewoon schijt aan, die ga ik echt niet koelen :P
Zelfs ik ga nog niet zover om mijn CD-writer te gaan waterkoelen maar ik bedoelde dit meer in verband met de obstructie of blocking van luchtstromen.
Ik wil zelf met een grote autorad gaan werken als Passiv/Fanless Cooltower. In theorie zou ik als ik er een passief gekoelde voeding in zet geheel zonder fan kunnen. Het word mij afgeraden omdat de overige onderdelen ook veel warmte zouden produceren. Nu heeft warme lucht de eigenschap op te stijgen, misschien kan ik hier iets mee.
Kortom ik zit nog in dubio of ik extra fannetjes ga bijzetten zuiver alleen voor de kastkoeling. Dan ga ik er gemakshalve even ook vanuit dat ik mijn HD's ook in de waterkoeling keten zet. De Nortbridge zo ie zo. Eventueel zelfs nog een watergekoelde voeding. Ook dit word mij afgeraden omdat de totale temp in het systeem te hoog zou oplopen. Nu ben ik gedwongen dit alles te testen en blijf ik er van uit gaan "eerst zien dan geloven". Men onderschat naar mijn mening de warmtecapaciteit opname en afgifte als men een hele sloot koelvloeistof gebruikt...want er gaat een hele sloot koelvloeistof in een autoradiateur. Meer kan ik er op dit moment niet van zeggen.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Voeding en hdd's zou ik ook erg graag watergekoeld hebben, alleen zijn die dingen toch wel erg prijzig, een hdd blok zoals ik em zou willen hebben is 50 euro en dan 4 hdd's is een dikke 200 euro alleen voor hd koeling, daar komt nog bij dat mijn Eheim 1046 dat ook niet zou trekken dus dan zou er een 2e pomp moeten komen of een sterkere ook de rad zou het niet trekken om die 4 extra schijven te moeten koelen

De PC is nu al super stil maar als het nog stiller kan... graag :)

Het is opzich wel een goed plan om bijvoorbeeld papst fans in de voeding te zetten, dit ga ik denk ik wel doen al helpt het maar een klein beetje

Een waterkoelblokje op de NB is helaas geen optie, het is onmogelijk om de orginele heatsink er af te krijgen ik heb echt alles een uur lang geprobeerd maar zonder succes, vandaar dat de heatsink die er nu opzit ook met adhesive op de oude zit geplakt

Een hele fanloze PC is denk ik wel mogelijk met idd een dikke vette pasieve rad, een dikke pomp en veel waterkoelblokken, toch zou het wel beter zijn om minimaal 1 fan intake en 1 fan outtake te houden en dan bijvoorbeeld 2x 120mm papst @ 5 volt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een kort vraagje voorlopend op mijn grote "herbouw waterkoeling" actie over enkele dagen :P

Is het verschil in waterflow zeer groot tussen het plaatsen van de pomp (a)onderin de kast of (b)bovenop op de kast (mbv extra unit/kast)?
(ik wil voor een bovenop unit gaan bouwen waar pomp/radiator/reservoir in gaan komen)

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 21-06-2005 12:38 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 14:54
Sinergy schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:37:
Een kort vraagje voorlopend op mijn grote "herbouw waterkoeling" actie over enkele dagen :P

Is het verschil in waterflow zeer groot tussen het plaatsen van de pomp (a)onderin de kast of (b)bovenop op de kast (mbv extra unit/kast)?
(ik wil voor een bovenop unit gaan bouwen waar pomp/radiator/reservoir in gaan komen)
0,0 verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zit het nforce 3 250gb koelblokje op een asus k8n-e deluxe vastgelijmd?

Dit moederbord en het gaat dan om het blauwe koelblokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09

DaWaN

'r you wicked ??

Spacejam schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:56:
zit het nforce 3 250gb koelblokje op een asus k8n-e deluxe vastgelijmd?

Dit moederbord en het gaat dan om het blauwe koelblokje
Nee want je ziet 2 van die witte drukpennetjes zitten een een koelblokje vastlijmen op een nForce4 chipset overleeft de chipset denk niet want daar is ie veel te slap voor

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou graag binnenkort een wc setje gaan halen van alphacool. (met het volgende)

CPU Alphacool NexXxoS XP Sockel 939
Alphacool AGB-Eheim 1000 Station
Alphacool NexXxoS Xtreme III (+ 3fans)
Cape CORA 442 Konvekt Midi Black

de waterkoeling is voornamelijk bedoelt voor Xtreme overclocken en de look ook natuurlijk. (nu word alleen de cpu gekoeld later komen daar nog hd,s en een videokaart bij waarschijnlijk).

In principe is de passieve radiator alleen maar voor de look (Cape CORA 442 Konvekt Midi Black). want veel koelen in deze setup zal ie niet doen hoogstens de boel opwarmen.

waar ik eerst aan zat te denken was om ziets als dit te gaan doen.

Pomp >> Triple rad >> CPU blok >> Passieve radiator - en dan weer naar de pomp.

op deze manier word het warme water weer wat afgekoeld alvorens ie terug de pomp ingaat.

Maar ik heb het idee dat, als ik de passieve radiator zo ga gebruiken dat ie alleen maar de boel gaat opwarmen, Het warme cpu water word weer wat gekoeld ja: maar de pomp flow gaan erook aan door al die 90" koppelingen.

wat denken jullie.

Nog een andere idee, dit lijkt me het leukste idee

bij freezinghardware zag ik Kogelkraantjes staan van 1/4", wat als ik bijde radiatoren parallel zet en dan op beide radiatoren 2 van zo,n kraantjes zet. Dan kan ik in de zomer alleen het triple rad gebruiken en in de winter (koude periode) de passieve radiator - lekker stil.

een passieve radiator op de kamer van mij gaat niet werken in de zomer (het is hier warmer dan buiten +30 graden) - en in de winter is het hier ijskoud :P .

wat denken jullie

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 105281 op 22-06-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

3 goede stille fan's doen denk niet zoveel onder voor dat pasieve ding qua stilte, qua performance al helemaal niet dus gewoon lekker dat geld in je zak houden ;)

Wat je misschien wel kan doen is een hele sterke pomp kopen voor dat NeXXoS XP blok, een Eheim 1250 of zo'n swiftech of evt misschien wel een iwaki, daar heb je denk meer aan :)

[ Voor 26% gewijzigd door DaWaN op 22-06-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 105281 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:38:
de waterkoeling is voornamelijk bedoelt voor Xtreme overclocken en de look ook natuurlijk. (nu word alleen de cpu gekoeld later komen daar nog hd,s en een videokaart bij waarschijnlijk).

In principe is de passieve radiator alleen maar voor de look (Cape CORA 442 Konvekt Midi Black). want veel koelen in deze setup zal ie niet doen hoogstens de boel opwarmen.

Maar ik heb het idee dat, als ik de passieve radiator zo ga gebruiken dat ie alleen maar de boel gaat opwarmen,
Waarom denk je trouwens dat je rad gaat zorgen voor een temperatuurverhoging? Dat zal nooit het geval kunnen zijn.

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik gewoon beide rads gebruiken, aangezien je dan de warmteafvoer maximaliseerd, waarmee je beter kunt overclocken.
Des te groter koeloppervlak je hebt, des te langzamer kun je eventuele fans laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWaN schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:54:
[...]

Wat je misschien wel kan doen is een hele sterke pomp kopen voor dat NeXXoS XP blok, een Eheim 1250 of zo'n swiftech of evt misschien wel een iwaki, daar heb je denk meer aan :)
Zou dat het echt waard zijn want die Eheim compact 1000 heeft net als Eheim 1250 een opvoerhoogte van 2m, alleen verplaatst ie 250liter per uur minder. Hou zijn die Compact pompjes eigenlijk want ze zijn zo goedkoop in vergelijking met andere pompen.
RoamoR schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:21:
[...]

Waarom denk je trouwens dat je rad gaat zorgen voor een temperatuurverhoging? Dat zal nooit het geval kunnen zijn.
omdat het passieve rad behoorlijk wat van de pomp gaat vragen, en het altijd in de zomer heel erg heet is op deze kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 105281 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:37:

omdat het passieve rad behoorlijk wat van de pomp gaat vragen, en het altijd in de zomer heel erg heet is op deze kamer.
Maar waarom wil je die er dan tussen zetten als je ervan overtuigd bent dat hij het enige dat een rad moet kunnen (warmte uit het systeem halen), niet doet?

Ik zou hem gewoon er tussen zetten, want het voordeel van dat extra oppervlakte zal zeker groter zijn dan de extra stress voor de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt gelijk, ik zet hem er gewoon tussen hij zal inderdaad eeder de temps verbeteren dan verslechteren. Ik vind die passieve radiator gewoon mooi uitzien bij mijn casemod :9~

en wat voor een pomp zou ik dan moeten pakken, ik heb het liefst een pomp+reservoir in een (heb niet zo veel plaats in de case) de triple rad word ook extern geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 105281 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:53:

en wat voor een pomp zou ik dan moeten pakken, ik heb het liefst een pomp+reservoir in een (heb niet zo veel plaats in de case) de triple rad word ook extern geplaatst.
Elke pomp die hier word gehandeld: [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII[/rml] , zal voldoende zijn voor 2x rad en cpu.

Pompen in een reservoir nemen ook veel ruimte in trouwens, vergis je daar niet in ;) .

Een reservoir is overigens optioneel natuurlijk, een T-stukje kan ook voldoen. Neemt veel minder ruimte in, is alleen wat lastiger met bijvullen/drainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

hoi mischien is deze url wel leuk voor in de begin post

http://www.procooling.com/html/pro_testing.php

laat je een vergelijk tabel zien voor verschillende blokjes gaat over temp verschil en de flow van het water. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135884

Nou heb ik die topics doorgespit en de FaQ gelezen maar kan mijn antwoord niet echt vinden.
Wil je toch koper & aluminium in 1 setup gebruiken, dan kan je het volgende doen:
- Gebruik altijd gedistileerd water i.c.m. een anti-corrosie vloeistof
- Voeg een opofferings metaal aan je setup toe. Dit is heel belangrijk omdat het opofferings metaal (de naam zegt het al) voorkomt dat het aluminium wordt aangetast. Magnesium is een van de weinige metalen die voor dit doel geschikt is. Na verloop van tijd is het magnesium uitgewerkt/verdwenen en moet dus worden vervangen.
Ik heb hier een kleine auto-radiator, echt een keifijne want past in 5,25" bay en heeft ophanging die echt gemaakt is voor een pc-case lijkt het wel, maar die is van aluminium.

Nou heb ik wel eens gelezen over geanodiseerd aluminium ofzo dat dit wel tegen koper kan maar zou dit bij dit radje van mij ook zo zijn?

Bochtjes op het einde van de radiator zijn wel dof grijs wat mij leek op geanodiseerd zijn.

Raidatortje is een kachelradje uit een seat ibiza uit '90 :)

als dit nou niet zo zou zijn en ik gebruik gedestileerd water met een iets te rijk gemengde koelvloeistof voor een auto zou dit dan genoeg zijn?

Edit: en ja men waterkoelblokjes zijn van asetek dus van koper :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 135884 op 22-06-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaWaN schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:54:
[...]
welke pomp kan ik dan beter pakken de:

Alphacool AP1500 Centrifugal pump 12-24 Volt (opvoerhoogte 3m op volle voltage)

of een

Eheim Universalpump 1250 220 Volt (op voerhoogte 2 m)

of toch gewoon die Alphacool AGB-Eheim 1000 Station nemen bespaart me rond de 60 euro (- duurdere pomp / reservoir).

dit dus in samenwerking met een Alphacool NexXxoS XP CPU blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 105281 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:22:
[...]

of een

of toch gewoon die Alphacool AGB-Eheim 1000 Station nemen bespaart me rond de 60 euro (- duurdere pomp / reservoir).

Die AP1500 is eigenlijk een AP900 met opvoersetje (regelbare voeding 12-24V). De AP900 heb ik (zoals ik een paar posts terug al meldde) en bevalt super. Hij is enorm stil en haalt dezelfde doorvoer in mijn setup als mijn sicce idra. De druk die dit beestje levert, is gewoon groter en heeft dus minder moeite om de waterflow hoog te houden. Die AP1500 is nog een stuk sterker, maar ook iets luidruchtiger en geeft ook een stuk meer warmte af aan het systeem. Ik denk dat het overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Universal Creations schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:45:
[...]

Die AP1500 is nog een stuk sterker, maar ook iets luidruchtiger en geeft ook een stuk meer warmte af aan het systeem. Ik denk dat het overkill is.
Ja precies, mischien is het wel eens handig als je wilt gaan benchmarken en je hebt wat meer mhz nodig.

die 10 euro heb ik wel voor zo,n transformator over (als ik de AP1500 neem). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Anoniem: 105281 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:22:
[...]

of een

Ik heb geen ervaring met beide pompen maar ik weet wel dat Eheim goede kwaliteit is (ik heb een 1048 die in theorie slapper is als L20 maar in praktijk is het omgekeerde waar). Keuze is dus persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Anoniem: 105281 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:38:
Pomp >> Triple rad >> CPU blok >> Passieve radiator - en dan weer naar de pomp.
Logischer lijkt mij:

Pomp >> CPU blok >> Passieve radiator >> Triple rad >> Pomp

Het water word eerst in temperatuur verlaagd op het moment dat het de meeste warmte bevat in de passieve radiator. Na de CPU dus. Het water word nog eens extra gekoeld door de rad+radfan en gaat op zijn laagste temperatuur de CPU in. Eigenlijk stond dat er al alleen de pomp iets verschoven. Daar waar temp van koelvloeistof het laagst door de pomp lijkt me zo ie zo goed iets meer druk daardoor ook lijkt mij maar dat zal niet noemenswaardig uitmaken.

Wat de discussie over de passive rad betreft. Vergeet niet dat met een flinke passiv rad ook extra veel koelvloeistof in het systeem komt. Dat betekent meer warmteopname capaciteit maar ook dat je meer tijd hebt om de vloeistof weer af te koelen daar er meer vloeistof het systeem rondgepompt moet worden. Dat een passivrad werkt heeft hebben verschillende mensen al bewezen waronder ene Zalman. Om dan een discussie te starten of een passiverad werkt lijkt me zinloos.

Het is alleen zo dat vloeistof warmte kan afgeven als de temp van de buitenlucht lager is als die van de vloeistof met name natuurlijk bij passieve koeling. Lijkt me logisch maar ik weet niet met welke temperaturen jullie willen gaan werken anders moet je met ventialator gaan werken.

[ Voor 71% gewijzigd door Youri Carma op 23-06-2005 19:42 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Youri Carma schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:26:
[...]

Logischer lijkt mij:

Pomp>> Passieve radiator>> Triple rad>> CPU blok

Het water word eerst in temperatuur verlaagd op het moment dat het de meeste warmte bevat in de passieve radiator. Na de CPU dus. Het water word nog eens extra gekoeld door de rad+radfan en gaat op zijn laagste temperatuur de CPU in.
Volgorde maakt voor de temps eigenlijk niets uit.

In theorie lijkt het idd beter om je rads voor je cpu te hebben. Maar het komt er op neer dat het water zo snel door je systeem stroomt dat het bijna geen tijd heeft om in je cpu blok op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

PilatuS schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:34:
Volgorde maakt voor de temps eigenlijk niets uit.

In theorie lijkt het idd beter om je rads voor je cpu te hebben. Maar het komt er op neer dat het water zo snel door je systeem stroomt dat het bijna geen tijd heeft om in je cpu blok op te warmen.
Dat is een goed punt waar ik nog niet zoveel over gehoord heb; de stroomsnelhied van de koelvloeistof.
Zo had ik zelf bedacht dat bijvoorbeeld een CPU waterkoelblok juist veel koelvloeistof zou moeten kunnen opnemen en dit gecombineerd met een lage stroomsnelheid zou de koelvloeistof lekker veel tijd hebben om warmte op te nemen. In de praktijk is dat lastig vanwegen kastruimte en dergelijke en zie je juist zeer platte CPU koelbokjes.

Nu is het ook zo dat net zoals bij wind hoe hoger de stroomsnelhied langs een oppervlak, je huid bijvoorbeeld, hoe groter de afkoeling. Denk aan de lagere gevoelstemperatuur bij veel wind in de winter. Dus het lijkt mij, dat is puur mijn speculatie, dat de warmtewisseling door straling niet zo'n grote rol speelt. Maar dat afkoeling vooral door de snel langstromende koelvloeistof plaats vindt. Dit zou juist pleiten voor een hoge stroomsnelheid.

Hier staat in wezen hetzelfde als "Quote" Blijkbaar is de stroomsnelheid in het systeem van die orde dat warmteafgifte door stralingswarmte hierbij geen rol speelt.

Dit speelt wel een rol bij de warmteafgifte aan de omgevingslucht van een passieve radiator. Daarom denk ik ook goed te scoren straks met mijn autorad want daar gaat een lekkere sloot koelvloeistof in. Gevolg hiervan is dat er dus veel tijd gewonnen wordt die nodig is om de vloeistof haar stralingswarmte te laten afgeven aan de omgeving. Immers; Hoe groter de vloeistof hoeveelheid hoe langer het duurt voordat alles rondgepomt is.

Wie heeft dit onderwerp al uittentreure bestudeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door Youri Carma op 23-06-2005 20:16 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hoe het precies allemaal zit weet ik ook niet maar ik geloof dat het water zo'n 0,2 graden warmer is als het uit je cpu komt.

Ook maakt bij de meeste blokken flow bijna niets uit. Flow moet er zijn maar hoeveel schijnt niet echt iets uit te maken op enkele blokken na, er zijn blokken die gewoon van veel flow houden maar er zijn er niet echt veel van.

Zelf draai ik op een Eheim 1046 dus slechts 300 l/u, dit gaat met cpu en gpu gekoelt prima met redelijke temps, maarja heb ook maar een single 120mm rad, zou ik er nog zo'n zelfde in gooien gaan mijn temps met zeker 5 graden omlaag.

De vloeistof warmt op naar een bepaalde temp en blijft daar ook aardig op. Het duurt bij mijn pc ongeveer 20 min tot mijn cpu 47 graden is, ga ik het hele systeem stressen word ie misschien 50 graden ofzo. Bij waterkoeling zit er niet zoveel verschil tussen de idle en load temp, iig bij mij niet

Die temp van 47 graden is de temp die ie nu is, gooi ik de fan op 12 volt ipv. 6 daalt ie zo naar de 42 graden. alleen heb ik WC voor stilte en een beetje oc'en niet voor de temps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Ik heb zoals al eerder gezegd zo'n Recom Coolriver setje met CPU,NB,VGA koelblokjes een kleine radfan ingebouwd. CPU Pentium 4 2,8 Ghz Presscot draait nu standaard 3,2 Ghz.

Bij mij is de buitentemp rond de 30 graden Celcius. Mijn temp van de NB is 45 van de CPU 48.
Als ik ga stressen met Gaming ET bijvoorbeeld gaat hij naar NB 47 en CPU 56.

Nu draait de ene fan 1450 en de andere 1630 bij stress 1450 - 1830. Nu moet ik even uitzoeken wie wie is dus of radfan of voedingsfan. Het liefst heb ik ze allebij op 1600 rpm wat mij de vorige keer ook gelukt is.Kan in mijn MB Bios ingeteld worden alsmede de progressieviteit van de fan dus Low 1500 en High 1700 of zoiets.

Ik heb mij vergist HD waterkoeling=betaalbaar.
Preis: 49.90€ (inkl. Mwst) HDD Alphacool HDD3 CU/Plex Kühler 3,5
http://www.alphacool.de/upload//high/12414_1.jpg
Echt weer zo'n Alphacool produkt om je vingers bij af te likken.

Weer wat meer info over plexiglas gevonden:
Wat is plexiglas of perpex?:
Polymethyl methacrylate (PMMA) or polymethyl-2-methylpropanoate is the synthetic polymer of methyl methacrylate. This thermoplastic and transparent plastic is sold by the names Plexiglas, Perspex, Acrylite, Acrylplast and Lucite and is commonly called Acrylic glass or simply Acrylic. The material was developed in 1928 in various laboratories and was brought to market in 1933.
http://encyclopedia.laborlawtalk.com/index.php

Het bewerken van plexiglas;
[rml]Weeds in "[ CM] Tips voor bewerken van perspex"[/rml]

Het lijmen van plexiglas;
Herman in "Perplex reservoir, wat voor soort lijm ?"

Hier ook speciale plexiglas & plexiglaslijm te verkrijgen:
http://www.bouwplastics.nl/

[ Voor 54% gewijzigd door Youri Carma op 24-06-2005 04:05 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerogee
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
In de startpost staat bij het stukje over koelvloeistoffen en toegvoegingen:

"Een interessante eigenschap van deze koelvloeistoffen is dat het de oppervlaktespanning van het metaal verhoogt waardoor er betere warmteoverdracht plaats vind."

Hoort dit niet te zijn:

"....de oppervlaktespanning van het water verlaagt.." ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141163

Heeft iemand ervaring met Scaro waterblokken? Search en Google leverden niets op, behalve dat ze te koop zijn bij atro.nl.
Het zit namelijk zo, een maat van me had eerst een Alphacool blokje voor mijn graka besteld, maar door leverproblemen heeft hij nu eentje van Scaro besteld. Persoonlijk vind ik ze gewoon heel hard op hetgene Alphacool fabriceert lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 141163 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:08:
Heeft iemand ervaring met Scaro waterblokken? Search en Google leverden niets op, behalve dat ze te koop zijn bij atro.nl.
Het zit namelijk zo, een maat van me had eerst een Alphacool blokje voor mijn graka besteld, maar door leverproblemen heeft hij nu eentje van Scaro besteld. Persoonlijk vind ik ze gewoon heel hard op hetgene Alphacool fabriceert lijken.
Blokkies zien er wel leuk uit alleen zijn ze wel van alluminium ipv. koper wat gewoon minder koelt en ook niet echt goed is als je verder wel een radiator hebt van koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141163

Ze hebben ze ook in het koper. Had ik wel naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

deel2 van mijn startende nieuwbouw waterset :P
Ik heb nog de Cuplex 1/2 van Aqua-computers, kan deze nog in ruimte mate meegaan met de huidige cpu-blokken? Ik probeer het namelijk wat budget vriendelijk te houden.

(vandaag DD-D4 pomp binnengekregen, Asetek Chill 12/24 is nog onderweg :D)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

xerogee schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:49:
In de startpost staat bij het stukje over koelvloeistoffen en toegvoegingen:

"Een interessante eigenschap van deze koelvloeistoffen is dat het de oppervlaktespanning van het metaal verhoogt waardoor er betere warmteoverdracht plaats vind."

Hoort dit niet te zijn:

"....de oppervlaktespanning van het water verlaagt.." ?
En waarom zou de oppervlakte spanning van het metaal verhogen? Is dat dan de zuigende werking van het water? De adhesiekrachten zogezegd.

Door de temperatuur zou je denken het metaal koelt af door het langsstromende water dus zal het oppervlak kouder zijn dan de rest van het metaal. Mischien vergroot de rest van het relatief warme (Dus meer uitgezette) metaal de spanning op het relatief koude en dunne oppervlak?

Of beide?

De oppervlakte spanning van de koelvloeistof is er toch niet? Er is geen oppervlakte grenzend aan de atmosfeer de lucht dus? Alles is omsloten door buis en daar heeft de koelvloeistof wrijving mee net zoals met het metaal aleen in mindere mate gezien de vaak spiegel gepolijste koperen oppervlakken.
Maar dan vergeet natuurlijk de adhesiekrachten, de zuiging die juist op spiegelnde oppervlakken groot is. Een haai heeft ook allemaal hele kleine schubjes zodat hij makkelijker het water los kan laten. Een glad oppervlak van de haai zou hem afremmen door de groter wordende adhesiekrachten van het water.

[ Voor 15% gewijzigd door Youri Carma op 24-06-2005 17:49 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben toch nog over mijn setup aan het twijfelen (met name over de radiators en fans).

De pomp die ik ga nemen is de: Alphacool AP1500 Centrifugal pump 12-24Volt (3M opvoer-hoogte)

Nu heb ik 3 keuzes (het maakt niks uit kwa ruimte, keuze 2 zal er ook wat cooler uitzien dan 1).

keuze 1:

1x Alphacool NexXxoS Xtreme III
met.
3x 120x120x25 YS-Tech 30dBa 1212252B Fan (106 m3/h)

totale kosten= ~100 euro

Keuze 2:

2x Alphacool NexXxoS Xtreme III
met.
6x 120x120x25 Xilence KP-12025M12S (26dba - 63.5 CFM), zullen wel veel meer geluid maken dan in de specs lijkt me).

die goedkope Xilence KP fans zijn het zelfde als deze alphacool fans
http://www.alphacool.de/p...0&art_kz=246&art_id=24634

totale kosten= ~134 euro

Keuze 3:

Gewoon keuze 1 maar dan met de goedkope fans van keuze 2.

totale kosten= ~84 euro

Heeft zo,n 2de rad wel nut (overkill) in een systeem waar alleen de cpu word gekoeld (wil de beste temperaturen halen). voor overclocken :P

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 105281 op 26-06-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123357

Mijn pomp laing dcc pro 12v binnengekregen van alphacool via bytesatwork. Benieuwd wat het ding gaat maar het ziet er goed uit. Heb ook alpahcool blokken dus flow is niet zo belangrijk als druk en deze pomp geeft toch een enorme druk. Zouw ik er nog een tweede in serie bij steken? Mijn waterkoeling setup is een nexxxos xtreme 3, cpu blok, graka blok, in de toekomst nog harde schijf blok en northbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123357 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:40:
Mijn pomp laing dcc pro 12v binnengekregen van alphacool via bytesatwork. Benieuwd wat het ding gaat maar het ziet er goed uit. Heb ook alpahcool blokken dus flow is niet zo belangrijk als druk en deze pomp geeft toch een enorme druk. Zouw ik er nog een tweede in serie bij steken? Mijn waterkoeling setup is een nexxxos xtreme 3, cpu blok, graka blok, in de toekomst nog harde schijf blok en northbridge.
welke pomp had je eerst (en wat waren je temps) - weet je ook de temps met alleen de cpu in de loop.

post ook effe je nieuwe temps wel interresant om te weten (en ervaringen met de nieuwe pomp), want ik wil ook een alphacool setup gaan samen stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142826

Heeft zo,n 2de rad wel nut (overkill) in een systeem waar alleen de cpu word gekoeld (wil de beste temperaturen halen). voor overclocken
Nee, is al dikke overkill, ik zou het dus bij 1 laten. Sowieso wordt de flow bij 2 rads minder en dat is ook weer slechter voor de OC.
Ik zou voor optie 1 gaan icm papst of silenx, want 30 db is al goed hoorbaar. Ik heb 3 van die SilenX besteld van 11db voor mn rad.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 142826 op 26-06-2005 22:04 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.