Resevoir maken van plexiglas

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Geen matches
Hallo,

gisteren is mijn pompje er na 7 maanden trouwe dienst mee gekapt. Ik heb gisteren een nieuwe gekocht en toen kwam ik op het idee om ook een nieuw resevoir te maken.
Ik wil van plexiglas een balkvormige bak maken die precies dezelfde maten heeft als mijn pc en vervolgens mijn pc op de bak vastmaken.
Nu vraag ik me af of ten eerste het plexiglas dik genoeg is om het gewicht van mijn pc te dragen en hoe ik het stevig en waterdicht vastkrijg. Ik wil liever geen kit gebruiken, omdat dat wit gaat uitslaan na een tijdje, en dat is erg lelijk.
Verder vroeg ik me af of iemand ideeen heeft over hoe ik het resevoir 'onzichtbaar' aan mijn pc kan vastmaken.

edit: met precies dezelfde maten als m'n pc bedoel ik dus alleen het grondvlak, de hoogte word ongeveer 20 a 30 cm.

[ Voor 10% gewijzigd door Devil op 05-01-2003 21:43 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 14:52

Odin

¯¯¯¯¯

Geen matches
wat de stevigheid betreft kan je misschien (in de hoeken) extra plexiglas maken of plastic balken gebruiken om te verstevingen.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Geen matches
volgens mij had a.p. versteeg (of iemand anders) dat ook gedaan met zijn aopen kast. Als je daar eens naar zoekt. :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Geen matches
Anders van die metalen L profielen op de hoeken zetten. Is niet lelijk en wel stevig :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Geen matches
Eth3r3al schreef op 05 januari 2003 @ 21:49:
volgens mij had a.p. versteeg (of iemand anders) dat ook gedaan met zijn aopen kast. Als je daar eens naar zoekt. :)
Mja, ik heb al gezocht, maar nix kunnen vinden. Ik zal ap versteeg wel eens vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
Geen matches
Hoort dan toch ook een plexiglas case bij, niet?

Laatst een mooie gezien bij de Regenboog in Heerlen. Is alleen nog niet twe zien in de webshop helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 15:28

Chiron

Moderator Discord
Geen matches
30 cm hoog? :D

ik had ergens gelezen dat het ook met aceton kon... maar ik weet niet of dat ook wit uitslaat

[ Voor 90% gewijzigd door Chiron op 05-01-2003 22:29 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Geen matches
Ener-G schreef op 05 januari 2003 @ 22:29:
30 cm hoog? :D

ik had ergens gelezen dat het ook met aceton kon... maar ik weet niet of dat ook wit uitslaat
Ja dat heb ik ook gelezen. Maar ik denk dat dat niet stevig genoeg is. Als het wel waterdicht is dan is een combinatie van schroeven en aceton misschien handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:21
Geen matches
GOEDE aceton verbindingen tussen plexi schijnen sterker te zijn dan het plexi zelf, het plexi smelt als het ware aan elkaar.

ReseTTim, waar ben je? :+

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:56
Geen matches
Een leraar van me zei dat je plexiglas ook dmv chloroform aan elkaar kon plakken .... weet niet of t klopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:05

Eraser127

Nijkerk

Geen matches
De_Bastaard schreef op 05 January 2003 @ 23:24:
Een leraar van me zei dat je plexiglas ook dmv chloroform aan elkaar kon plakken .... weet niet of t klopt :?
klopt idd

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 19:35

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Is misschien een stevige verbinding, maar of het stevig genoeg is om een PC van 10-15 kg te dragen?

Ik zou het ook doen met L-profielen.

Ga je het reservoir aan de bovenkant afsluiten trouwens (lijkt me wel)?
En hoe wil je hem onzichtbaar vastmaken?

[ Voor 13% gewijzigd door Steve op 06-01-2003 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Geen matches
Waarom wil je zo'n enorm reservoir? Voor de looks? Want dan heb ik een beter idee, een complete plexi case die grootdeels reservoir is maar met genoeg ruimte erin voor je PC, dan heb je net zoiets alsof je PC in het water ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 15:46

ReseTTim

Chocolate addicted

Matched: lijmen
-JB- schreef op 05 januari 2003 @ 22:50:
GOEDE aceton verbindingen tussen plexi schijnen sterker te zijn dan het plexi zelf, het plexi smelt als het ware aan elkaar.

ReseTTim, waar ben je? :+
hier :) ik was me moeder ophalen bij schiphol....

maargoed ik heb dus ook een resevoir gemaakt. die ronde als je hem nog kent. hijs kapot gegaan omdat ik niet goede lijm heb gebruikt..

wat je gewoon moet doen is met aceton lijmen en als je nog niet zeker over de zaak ben kan je het nog altijd met een schroef het vast zetten. nog iets. bedenk wel ffies hoe groot je de resevoir maakt want hoe groter hoe zwaarder..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Anoniem: 53253 schreef op 06 januari 2003 @ 00:13:
Waarom wil je zo'n enorm reservoir? Voor de looks? Want dan heb ik een beter idee, een complete plexi case die grootdeels reservoir is maar met genoeg ruimte erin voor je PC, dan heb je net zoiets alsof je PC in het water ligt...
Met een volledige plexi case heb ik nog een beter idee... Een breder sidepanel, met daarin een reservoir.

Of een vierkant gat in een gewoon sidepanel maken. Een groot, dun reservoir maken dat nét iets groter is dan het gat, en vervolgens op dat sidepanel monteren. Zie je de binnenkant van je PC achter water.

[ Voor 20% gewijzigd door Steve op 06-01-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Geen matches
Jupiler schreef op 06 januari 2003 @ 00:40:
[...]

Met een volledige plexi case heb ik nog een beter idee... Een breder sidepanel, met daarin een reservoir.

Of een vierkant gat in een gewoon sidepanel maken. Een groot, dun reservoir maken dat nét iets groter is dan het gat, en vervolgens op dat sidepanel monteren. Zie je de binnenkant van je PC achter water.
heel leuk idee.. is al is uitgebr8 maar dan blijft het leuk.. btw moet je wel eigenlijk zorgen dat er nog iets borrelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70513

Geen matches
ik weet dat je glas kan (laten) lassen met UV-licht...
mss werkt dat ook voor plexi?
het is in alle geval onzichtbaar...
maar je zal ook wensen dat de prijs onzichtbaar was... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
ReseTTim schreef op 06 januari 2003 @ 00:42:
[...]

heel leuk idee.. is al is uitgebr8 maar dan blijft het leuk.. btw moet je wel eigenlijk zorgen dat er nog iets borrelt..
Jah, zou wel leuk zijn, reservoir iets langer maken onder het window en daar een luchtblazertje ofzo, heb je bubbels. Zou ook wel strak zijn met een CCFL, zie je die bubbels oplichten (lucht is optisch minder ijl dan water).

Maar zou niet echt goed zijn voor je WC-systeem :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Steve op 06-01-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Geen matches
Het is niet puur voor de looks, ik wil gewoon mijn resevoir gescheiden hebben van de rest van m'n pc, want het is nu teveel gepriegel als er iets veranderd moet worden aan m'n pc.
Een ontzettend geklooi om het water af te tappen en dergelijke met iedere keer het risico dat het geheel over m'n spullen heen lekt.
Ik weet dat het resevoir gevuld vrijwel ontilbaar is, alleen dat is geen probleem, aangezien ik simpele aftap mogelijkheden wil, zodat ik als ik mijn pc ergens mee naartoe wil nemen, al het water uit m'n pc kan aftappen en vervolgens m'n resevoir losschroeven en gewoon leeggooien. Op de lan aangekomen vul ik hem gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Geen matches
Devil schreef op 06 January 2003 @ 03:17:
Het is niet puur voor de looks, ik wil gewoon mijn resevoir gescheiden hebben van de rest van m'n pc, want het is nu teveel gepriegel als er iets veranderd moet worden aan m'n pc.
Een ontzettend geklooi om het water af te tappen en dergelijke met iedere keer het risico dat het geheel over m'n spullen heen lekt.
Ik weet dat het resevoir gevuld vrijwel ontilbaar is, alleen dat is geen probleem, aangezien ik simpele aftap mogelijkheden wil, zodat ik als ik mijn pc ergens mee naartoe wil nemen, al het water uit m'n pc kan aftappen en vervolgens m'n resevoir losschroeven en gewoon leeggooien. Op de lan aangekomen vul ik hem gewoon weer.
ik heb bij de metaal / gereedschap winkel hier in het dorp prachtige afsluitbare kraantjes gezien waar je slangtules op kan vast draaien :)

alleen was het grapje van 8 euro per kraantje.
6 zowveel voor het kraantje met 2 slangtules eraan van 1,70 ofzow kortom duur grapje :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Devil schreef op 06 January 2003 @ 03:17:
[...]
Op de lan aangekomen vul ik hem gewoon weer.
Je zal dan veel demi water nodig hebben, als je het zo vaak vervangt... En ga je steeds een partij flessen met demi water meesleuren?

Ik zou eerder een kleiner reservoir maken dat je niet steeds moet leeghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 14:33
Geen matches
ReseTTim schreef op 06 January 2003 @ 05:12:
[...]
ik heb bij de metaal / gereedschap winkel hier in het dorp prachtige afsluitbare kraantjes gezien waar je slangtules op kan vast draaien :)

6 zowveel voor het kraantje met 2 slangtules eraan van 1,70 ofzow kortom duur grapje :( :(
Kun je daar pics van plaatsen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 23:15

Dark Angel

Corvette LS Power

Geen matches
Ik heb 1cm dik plexiglas gebruikt en dat werkt echt perfect is zeker sterk genoeg om je case op te zetten .
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/Casemod/Plaatjes/Fullcaseschuin.JPG

Ik heb 4 M8 bouten gebruikt die in in de bovenkant van me plexi bak heb geschroeft en met moeren zitten ze in de bodemplaat vast van me kast zelf .
het zit echt als een huis je kan prima je pc optillen aan je kast en je bak gaat gewoon goed mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mkl/Casemod/Lianli/bakboven.jpg
hier kan je goed die bouten zien zitten.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02

talin

ES-MA

Geen matches
eeeuuhhmm , waarom een bak en geen buis ?

ik heb bij www.eriks.nl uit alkmaar een plexi buis besteld :
Afbeeldingslocatie: http://www.eriks.nl/images-large/051/05100550010.jpg
daar komen boven en onderin 2 polycarbonaad proppen ook daar besteld ( draaibank komt wel van pas )

daar hebben ze ook allerlei afdichtingen en plexi , vriendelijke mensen die je altijd willen helpen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 15:19

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Geen matches
Dit bakkie heb ik, er zit inmiddels wel weer een bovenrand op. Dit is geen plexi, een harder soort plastic in elkaar gekit met bisonkit.

Afbeeldingslocatie: http://hobo.dyndns.org:2001/bakkie3.jpg

Die ik is trouwens zo sterk dat ik een aquarium heb die in elkaar zit ermee zonder hoekstukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Geen matches
ReseTTim schreef op 06 January 2003 @ 05:12:
[...]

Heb je misschien pics? Want hier in het dorp hebben ze niet eens fatsoenlijke slangtules :(
Jupiler schreef op 06 January 2003 @ 06:17:
[...]

Je zal dan veel demi water nodig hebben, als je het zo vaak vervangt... En ga je steeds een partij flessen met demi water meesleuren?

Ik zou eerder een kleiner reservoir maken dat je niet steeds moet leeghalen.
Ik gebruik geen demiwater. Gebruik al maanden gewoon kraanwater en geen enkel probleem :Y)
Dark Angel schreef op 06 January 2003 @ 10:11:
Ik heb 1cm dik plexiglas gebruikt en dat werkt echt perfect is zeker sterk genoeg om je case op te zetten .
[afbeelding]

Ik heb 4 M8 bouten gebruikt die in in de bovenkant van me plexi bak heb geschroeft en met moeren zitten ze in de bodemplaat vast van me kast zelf .
het zit echt als een huis je kan prima je pc optillen aan je kast en je bak gaat gewoon goed mee.

[afbeelding]
Geweldig, dat is precies wat ik voor ogen heb !!!
Wat voor schroeven heb je gebruikt om het plexi te schroeven? En heb je schroefdraad getapt, of alleen voor geboord en met welke dikte boortjes :?

Oow en ook nie onbelangrijk, wat kostte dat 1cm plexi je ongeveer :?

[ Voor 38% gewijzigd door Devil op 06-01-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je kan plexie makkelijk lijmen met aceton heb ik gelezen... Nog niet zelf geprobeerd... Staat op de plenning om nog een keer een hele plexy case met res. eraan vast te maken..

Echt plexi is vrij duur... 'k weet het niet precies. Ze hebben bij de gamma en de formido een goedkoper soort plastic wat eruit ziet als plexy alleen dit is veel breekbaarder en als je dit probeert te schroeven dan schijnt het helemaal uit elkaar te splinteren.. Kijk daar wel voor uit dus! Dat je echt plexy hebt. Dat goedkopere zooitje kan ook veel minder gewicht hebben..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47729

Geen matches
Weet er niemand een GOEDE oplossing om een totaal waterdicht reservoir te maken.. maar dat niet van plexiglas.. ik heb al alles afgezocht naar, maar die electroschakelkasten zijn nergens te koop! verder ben ik een heel eind door mijn ideeen heen.

BTW die search engine van GoT is ook niet meer wat het is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Totaal waterdicht => iets zoeken wat al een bak is, dus in de fabriek reeds in die vorm gemaakt is, en dus niet gewoon een paar platen aan elkaar gelijmd. Ik denk dat dit de enige oplossing is als je zeker waterdicht wilt zijn..

[ Voor 10% gewijzigd door Steve op 06-01-2003 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Geen matches
Anoniem: 47729 schreef op 06 januari 2003 @ 20:47:
Weet er niemand een GOEDE oplossing om een totaal waterdicht reservoir te maken.. maar dat niet van plexiglas.. ik heb al alles afgezocht naar, maar die electroschakelkasten zijn nergens te koop! verder ben ik een heel eind door mijn ideeen heen.

Ik gebruik nu een pvc aflsuitdop met 2 doppen. De onderste dop vastgelijmd met pvc lijm en de bovenste zit gewoon los op met 2 slangtules erin geschroefd.
Het is ongeveer 18cm hoog met een diameter van 12cm en 100% waterdicht als je de dop goed vastschroeft. Het is namelijk bedoeld voor hogedruk pvc leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

Geen matches
hoe dik moet de plexiglas zijn om een bak te maken is 4 mm genoeg want ik was vandaag naar formido geweest en ik kon daar 4mm plexiglas voor 27.50 krijgen maar dan is het wel 1meter bij 1 meter !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
4mm moet te doen zijn, zolang je er geen zware gewichten op zet (case ofzo), en zolang het reservoir niet te groot is (water oefent ook redelijk veel druk uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ik wil ook juist me kast erop zetten. ongeveer net al A.P. versteeg onder me kast 4mm moet toch wel te doen zijn?. ik kan nog eventueel een soort balk tussen zetten zo dat het niet in zakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Stel je eens 4mm voor, dat is echt niet dik... Het zal al héél stevig moeten zijn als je wilt dat hij een hele case houdt.

[ Voor 46% gewijzigd door Steve op 06-01-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
oke ik had eerst een schoendoos onder me kast die doos was ongeveer 2mm dik! en hij hield me kast netjes hoog. als 4mm niet me kast kan houden dat lijkt me wel sterk toch?. en het is een miditower overgens. ik kan wel een pic link geven om te kijken of ie wel aan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hier heb je een linkje dan kan misschien kijken of het wel mogelijk is http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/PICT0199.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Jij moet het weten natuurlijk.. Maar als dat reservoir opeens (bij het verplaatsen?) ineen stort zit jij met de problemen.. Dus speel op veilig en haal dikker plexi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik het ga maken dan ga ik hem niet lijmen maar schroeven dat lijkt me wel beter omdat het lijm niet gelijk houd vast heeft. maar ik ga niet de hele tijd met me case heen en weer ofzo ik laat hem op 1 stand. als ik dikkere plexiglas nodig heb waar moet ik dan gaan zoeken want in formido hebben ze niet, gamma heeft volgens mij wel maar is erg duur daar :( hoe dik denk je ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Schroeven? Als je 2 plexi platen tegen elkaar schroeft zal er nog lekker veel water doorstromen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ohw dus ik moet hem nog water dicht kitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Matched: lijmen, acryl
apen-nootjes schreef op 06 January 2003 @ 20:34:
Je kan plexie makkelijk lijmen met aceton heb ik gelezen... Nog niet zelf geprobeerd... Staat op de plenning om nog een keer een hele plexy case met res. eraan vast te maken..

Echt plexi is vrij duur... 'k weet het niet precies. Ze hebben bij de gamma en de formido een goedkoper soort plastic wat eruit ziet als plexy alleen dit is veel breekbaarder en als je dit probeert te schroeven dan schijnt het helemaal uit elkaar te splinteren.. Kijk daar wel voor uit dus! Dat je echt plexy hebt. Dat goedkopere zooitje kan ook veel minder gewicht hebben..
plexi kan je idd lijmen met aceton heb ik gehoord. dit ga ik binnenkort testen want me bestaande resevoir is kapot en ik moet een nieuwe lijmen..

plexi duur? neej de gamma en de formido zijn DUUR en dan krijg je idd geen echte plexi maar acryl glas. wat je moet doen is zoeken naar een groothandel in de buurt die plexi verkoopt. zij kunnen het op maat leveren die jij wil. dit is velen malen goedkoper als acryl. kijk maar naar mijn resevoir. die heeft mij 13,= euro gekost incl. lijm (spuitje was 3,- maar dus niet aan te raden voor waterkoeling). kortom zoek ffies in de goudengids naar zon groothandel en het scheeld je geld :)

heb heb je alvast een adres waar ik altijd naar toe ga:
Elmaplast BV
Vyfhuizerdk 165
2141BH Vyfhuizen

Tel : 023 5357823
Fax : 023 5363228
URL : http://www.elmaplast-bv.nl
Email : 362bx@wxs.nl

Rubriek : Kunststoffen - fabrieken en groothandel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
resettim maar ik woon in zoetermeer en hier is niet echt bepaald de casemod world. maar ben je ook bekend bij ww.ru58.nl want ik zou graag willen weten hoe duur het kost. en ik heb geen rijbewijs want ben maar 15 jaar oud en ik ga niet me vader ze auto jatten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Geen matches
Anoniem: 71531 schreef op 06 January 2003 @ 23:04:
resettim maar ik woon in zoetermeer en hier is niet echt bepaald de casemod world. maar ben je ook bekend bij ww.ru58.nl want ik zou graag willen weten hoe duur het kost. en ik heb geen rijbewijs want ben maar 15 jaar oud en ik ga niet me vader ze auto jatten 8)7
bel naar elmaplast en gil een paar maten op en vraag de prijs en doe dit met ru58 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ik ga maar eerst slapen en ik ga wel morgen gillen. overgens bedankt resettim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

Geen matches
Anoniem: 47729 schreef op 06 January 2003 @ 20:47:

Ik heb zojuist eens mijn reservoir gemaakt. <10 euro: blokker voedselbakje met 2 slangaansluitingen, naden dichtgekit. Moet goed zijn. Zal binenkort foto's maken en online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Hoe heb je die slangaansluitingen precies erin gemaakt?

Een bakje met één slangaansluiting en een 14mm gat zou perfect zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:44
Geen matches
Anoniem: 47729 schreef op 06 januari 2003 @ 20:47:
Tupperware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:22
Geen matches
toch niet zon tupperware verkoper??? :r

Maar inderdaad tupperware is wel degelijk spul en dus prima geschikt.. Maar aan de andere kant kan je dan beter plexiglas gebruiken is tenminste doorzichtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Geen matches
Jupiler schreef op 07 January 2003 @ 07:58:
Hoe heb je die slangaansluitingen precies erin gemaakt?

Een bakje met één slangaansluiting en een 14mm gat zou perfect zijn voor mij.
Slangaansluiting is er makkelijk in te krijgen, want als het goed is zit aan 1 kant schroefdraad. Je maakt een gat in het deksel in de juiste maat voor het schroefdraad. Je schroeft de slangaansluiting er half in, vervolgens smeer je het schroefdraad aan de bovenkant in met kit en schroef je hem er verder in.
Nu heb je een 100% waterdichte aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72365

Geen matches
Dark Angel schreef op 06 januari 2003 @ 10:11:
[afbeelding]

[afbeelding]
WOW jouw PC ziet er echt zoo strak uit!!!

magoed, je kan t ook s vragen aan casemodderpoel, die heeft ook z'n waterkoeling gemaakt en waarschijnlijk weet hij er dus ook wel wat vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Goed idee Devil. Ben nu nog even aan het denken hoe ik een 10 à 14mm gat in een plastic reservoir zou krijgen.. Boor wordt moeilijk, dremel heb ik niet en decoupeerzaag is onmogelijk (gat te klein en plastic barst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Geen matches
Jupiler schreef op 07 January 2003 @ 16:33:
Goed idee Devil. Ben nu nog even aan het denken hoe ik een 10 à 14mm gat in een plastic reservoir zou krijgen.. Boor wordt moeilijk, dremel heb ik niet en decoupeerzaag is onmogelijk (gat te klein en plastic barst).
Ik heb zelf het pvc als het ware uitgeboord met een bijtel.
Eerst een gat geboort met de grootste boor die ik had en dan een steeds grotere bijtel er inrammen en ronddraaien.
Maar met plexiglas lukt dat zekerweten niet en met alle andere materialen zou ik eerst ff oefen op een afvalstukje om te zien of het niet versplinterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geen matches
Ow, het is PVC.. Met plexi en gewoon plastic (wat ik dus wil gaan gebruiken) zal het zeker niet lukken met een bijtel, zal zeker versplinteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 23:15

Dark Angel

Corvette LS Power

Geen matches
Anoniem: 72365 schreef op 07 January 2003 @ 16:31:
[...]

WOW jouw PC ziet er echt zoo strak uit!!!

Thanks
:*)

magoed, je kan t ook s vragen aan casemodderpoel, die heeft ook z'n waterkoeling gemaakt en waarschijnlijk weet hij er dus ook wel wat vanaf.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 14:31
Geen matches
Dark Angel wat heb jij gebruikt voor de verlijming?

Ik heb wat plexi gelijmd met vloeibare seconde lijm (Bison) en dat is ook bere sterk en niet zichtbaar!
Pagina: 1