Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:50
Het kan altijd nog erger :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0M1vNar4FVl8fVjvtaBijnvuYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8LOvIrmLavsySbSr5hJsKz5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzuMQnYSKLBLul_MCRnJYmjY09E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djABxeAap4bJ1HCcBDxlPQ3z.jpg?f=fotoalbum_large

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat een treurnis. ongelooflijk

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:19
Net in 2 dagen naar Italië gereden met onze Model Y Dual Motor. Bijna 90 % op AP gereden, wel met Enhauto commander, dus continuous autopilot. Ging perfect. Wat mij wel opviel is dat bij het weer inschakelen van de AP de stuurbeweging minder bruusk is als je niet midden in de baan zit bij inschakelen. Gaat veel soepeler. Is dat meer mensen opgevallen? Ik zit nu op softwareversie 2025.20.3.
Verder was het de hele reis meer dan 30 graden, volle zon, maar geen last gehad van een te warm hoofd door de zon op het glazen dak. Je voelt wel duidelijk warmte verschil tussen de zon door het dak of door de ruiten rondom.
Kortom; wat een heerlijke reisauto is het toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Met de voorgaande posts in het achterhoofd, ik maar zoeken naar gemodificeerde achterlichten danwel kleurverschillen.... Misschien heb ik toch een vorm van dyslexie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:17
RiB1 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:18:
[...]

Heb je een fotootje van die losse sproeier?
Ik bedoelde deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-opRQNklaLt40OlVT_6eksTtrcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkrceB3JiEf7EhdwOlt8e6Lg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 14:06
zo was er laatst toch ook een blauwe 'audi' gespot...

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vandaag (na 78.000km) van een set Michelin Pilot Sport naar Michelin E primacy gegaan.
Alle 4 de Pilot sport banden hadden geen profiel meer aan de binnenkant. In het midden nog 1.6/1.8.
Ik vond het uitstekende banden, en goed stil; wel hoog in aanschaf. Eprimacy is niet goedkoper, uiteindelijk heb ik ze zelf besteld in Andorra.

In de nieuwe eprimacy zit twee keer zoveel schuim, en het rubber zal een andere samenstelling hebben.
Ik ben heel erg benieuwd. De Eprimacy zit ook onder de model 3 highland; en heeft ipv een T0- een T2-OE codering. Over een paar duizend kilometer weten we meer, ik verwacht iig een lager verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:07
Je lijkt de hele sproeikop te missen, dan klopt het wel dat de rest geen druk opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 24-06 23:30
Mackeessie schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:06:
Net in 2 dagen naar Italië gereden met onze Model Y Dual Motor. Bijna 90 % op AP gereden, wel met Enhauto commander, dus continuous autopilot. Ging perfect. Wat mij wel opviel is dat bij het weer inschakelen van de AP de stuurbeweging minder bruusk is als je niet midden in de baan zit bij inschakelen. Gaat veel soepeler. Is dat meer mensen opgevallen? Ik zit nu op softwareversie 2025.20.3.
Verder was het de hele reis meer dan 30 graden, volle zon, maar geen last gehad van een te warm hoofd door de zon op het glazen dak. Je voelt wel duidelijk warmte verschil tussen de zon door het dak of door de ruiten rondom.
Kijk, dat zijn de betere berichten!
@Mackeessie Op hoeveel seconden heb je 'em ingesteld voor Continuous Autopilot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ja, dat viel mij ook al op! Vrijwel ideale reisauto (vorig jaar mee naar Italie geweest, met oudere versie software). ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:21
Blasterxp schreef op maandag 23 juni 2025 @ 16:47:
Vandaag (na 78.000km) van een set Michelin Pilot Sport naar Michelin E primacy gegaan.
Alle 4 de Pilot sport banden hadden geen profiel meer aan de binnenkant. In het midden nog 1.6/1.8.
Ik vond het uitstekende banden, en goed stil; wel hoog in aanschaf. Eprimacy is niet goedkoper, uiteindelijk heb ik ze zelf besteld in Andorra.

In de nieuwe eprimacy zit twee keer zoveel schuim, en het rubber zal een andere samenstelling hebben.
Ik ben heel erg benieuwd. De Eprimacy zit ook onder de model 3 highland; en heeft ipv een T0- een T2-OE codering. Over een paar duizend kilometer weten we meer, ik verwacht iig een lager verbruik.
Zijn je nieuwe banden (merkbaar) stiller?

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:19
Empie69 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:32:
[...]

Kijk, dat zijn de betere berichten!
@Mackeessie Op hoeveel seconden heb je 'em ingesteld voor Continuous Autopilot?
Op 3 seconden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06 10:52
Ik had dat eerder ook op 3 seconden, heb het nu op 1 seconde staan, werkt bij mij het fijnst

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25
pewill schreef op maandag 23 juni 2025 @ 19:55:
[...]

Ik had dat eerder ook op 3 seconden, heb het nu op 1 seconde staan, werkt bij mij het fijnst
Same here. 3 seconden wachten vond ik te lang (wel op een Juniper, dus geen TACC tussendoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:59

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

this schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:08:
[...]

De auto houdt sowieso de temperaturen van de batterij in de gaten en koelt/verwarmt wanneer nodig.

Maar los daarvan, staat je auto op asfalt of een ander type ondergrond dat héél warm wordt in de zon?
Want anders denk ik niet dat die batterijen significant opwarmen. Er zit namelijk een hele auto bovenop die quasi alle hitte tegenhoudt.
Als die batterijen op het dak lagen had je nog een punt volgens mij.
Mooi, dan komt er geen nieuwe carport meer. Dat ding is/was een doorn in mijn oog. Ontdooien van de ruiten was afgelopen winter ook al geen probleem. Het enige is dat de auto nu wat sneller vuil wordt wanneer het een beetje regent zoals de afgelopen dagen.Het vuil wordt er niet afgespoeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

Mad-Matt schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Die zal er mogelijk blijven, maar op de achtergrond, net als alles is dit van de voorpagina af en krijgt het geen aandacht meer.

Gisteren nog wel zo'n droeftoeter zien rijden met zo'n "I bought this before" sticker. Wees dan een echte vent en verkoop dat ding.

Ik heb meer dan 20 verschillende auto's gereden in m'n leven van denk wel 10 merken (o.a. Duitse premium merken) en ik moet zeggen dat ik mega content ben met m'n Tesla, tuurlijk kunnen er dingen beter of anders (bv, EEN SIMPEL DASHBOARDKASTHENDELTJE!!) maar als ik nu de keuze moet maken voor een vervanger wordt het gewoon weer een MY.
Ik ben zo een droeftoeter in jouw ogen en een echte vent. En nee ik verkoop m niet, het is een prima auto met een alleen een CEO die me absoluut niet aanstaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

peerke 1960 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:37:
[...]

Ik ben zo een droeftoeter in jouw ogen en een echte vent. En nee ik verkoop m niet, het is een prima auto met een alleen een CEO die me absoluut niet aanstaat.
waarom trek je je wat aan wat de rest vind? laat die sticker lekker achterwege. Maar goed, misschien ben ik hier te lomp of te ongevoelig voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 17:55
Ik zal 't nooit snappen dat je de tijd neemt om je auto te 'verminken' beplakken met zo'n dom stickertje. Alleen de moeite al nemen, mijn hemel. Maar leven en laten leven. Ze rijden meestal rechts op de weg net aan Vmax dus ben er ook vrij vlot weer voorbij en denk dan allang weer aan andere dingen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:16

bert pit

asdasd

Ja helemaal eens. Het enige in Italie zijn de putten in de snelweg die je op AP soms tegenkomt. I

k heb zo'n ali schermpje in de zomer en het voordeel is dat je auto 'slechts' 48 graden wordt ipv 58 en dat de stoelen niet zo loeiheet worden. Dus dat is nog een overweging.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:53
Dat is identiek aan die van mij. Y RWD 2025 model.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:23

johan_solar

kitesurfing and coding

miani schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Dank voor het antwoord. Wellicht was het wishful thinking maar door de grote impopulariteit van Tesla op dit moment en de lage verkoopcijfers had ik gehoopt dat er een scherpe aanbieding zou komen zoals met de Model 3. Als dat niet gebeurt, is de MY LR AWD aan de dure kant vergeleken met de concurrentie.
Impopulair? Dat is de mening van een kleine groep die naar mijn mening veel te veel aandacht krijgt. Als je naar de echte feiten kijkt dan zie je dat Tesla deze maand op nummer 1 staat van de best verkopende auto's. Bron: https://www.kentekenradar.nl/registraties/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzlmJeV6LNCz9h-aUOW-Da0IPAs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HSecqERXzlehOKjZLllp7kIs.png?f=user_large

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:31
Oekol schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:24:
Ik zal 't nooit snappen dat je de tijd neemt om je auto te 'verminken' beplakken met zo'n dom stickertje. Alleen de moeite al nemen, mijn hemel. Maar leven en laten leven. Ze rijden meestal rechts op de weg net aan Vmax dus ben er ook vrij vlot weer voorbij en denk dan allang weer aan andere dingen.
Ja, want de maximum snelheid rijden is echt voor losers… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:04
johan_solar schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 07:37:
[...]

Impopulair? Dat is de mening van een kleine groep die naar mijn mening veel te veel aandacht krijgt. Als je naar de echte feiten kijkt dan zie je dat Tesla deze maand op nummer 1 staat van de best verkopende auto's. Bron: https://www.kentekenradar.nl/registraties/

[Afbeelding]
Juni en mei gaan duidelijk beter dan april, in april staat Tesla namelijk wel laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:34
[...]

Ik hoop dat je wel beseft dat je hiermee het probleem naar deze kant van de oceaan brengt? Je geeft net aandacht aan de CEO met zo'n sticker.

Laat het gewoon rusten en trek er geen aandacht naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-06 08:54
sonina schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:01:
[...]

Mezelf even quoten. Geluidje is er nog steeds, ook gemerkt bij traag rijden dat het hoorbaar is bij het deftig afdraaien.

Heb de wielcovers al eens weggenomen en aan het schild rond de remmen wat bewogen maar er vielen voorlopig geen steentjes of iets uit. Nog steeds geen idee waar het geluid vandaan komt.

Video gemaakt: YouTube: 23 juni 2025

Het gaat niet over het geluid van de banden voor alle duidelijkheid, maar echt om het metalig getik.

EDIT: Heb alvast een service aanvraag gedaan. Hoop dat ze dat relatief snel kunnen bekijken want we gaan binnenkort met de auto op vakantie. :)
Dit heb ik ook (maar net iets minder erg dan bij jou), Model Y van 08/2024. Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat dit problematisch kan zijn, maar ik ben nu wel benieuwd wat er uit de serviceaanvraag komt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Als je je echt eens zou verdiepen in de CEO's van alle producten die jij in huis hebt, moet je nog veel stickertjes overal gaan plakken. Je kunt er beter niet aan beginnen, staat nogal kinderachtig!

[ Voor 26% gewijzigd door ndjong op 24-06-2025 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
On topic: Hebben jullie ook last van dat de voorruit van de model y (2024) vies wordt aan de binnenkant? Ik maak het schoon maar er zit een soort waas erop en ik krijg het heel lastig weg. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:26
Plenkske schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:50:
[...]

Juni en mei gaan duidelijk beter dan april, in april staat Tesla namelijk wel laag.
In april was de levering van RWD nog niet gestart. Alleen AWD die in maart niet opgeleverd waren en een paar oude MY's.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

NiroNiro schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:12:
On topic: Hebben jullie ook last van dat de voorruit van de model y (2024) vies wordt aan de binnenkant? Ik maak het schoon maar er zit een soort waas erop en ik krijg het heel lastig weg. Iemand tips?
Geen idee. Ik heb er met mijn Y juist geen last van. Met de eerdere ICE auto's moest ik elk jaar met de keukenrol en glassex een minuutje poetsen. Dan was het ook weer schoon.

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06 10:52
ndjong schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:32:
[...]

Als je je echt eens zou verdiepen in de CEO's van alle producten die jij in huis hebt, moet je nog veel stickertjes overal gaan plakken. Je kunt er beter niet aan beginnen, staat nogal kinderachtig!
Bij sommigen zit de afschuw voor Musk toch wel erg hoog, ik snap dat wel dat je niet met hem geassocieerd wil worden. Dat lijkt me niet kinderachtig. En al die andere CEO's zijn niet de rijkste van de wereld, verkondigen niet de hele dag door leugens en lasterpraat op hun eigen chat-medium of brengen dubieuze groeten. Hij heeft het jammer genoeg politiek gemaakt, wat afstraalt op Tesla. Voor het merk zou het goed zijn dat hij was ontslagen.

Met betrekking tot de sproeiers: doen wel redelijk, maar wel wat asymmetrisch. En het valt me nu met de Highland zo op dat de linker zijruit steeds helemaal nat wordt, dit herken ik niet van mijn 2021 M3.

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 24-06 14:06
pff zaterdag de nieuwe model y mogen ophalen. fijne auto en m.i. een betere afwerking tov bijv een model 3 uit 2023.

vandaag op de snelweg een steen(tje) van de vrachtwagen gevallen op de voorruit. helemaal aan de zijkant ruit gebarsten... mag een compleet nieuwe voorruit in... 3 dagen op naam

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
tja, had ik vorig jaar ook. 1 week oud en een ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

MazeWing

The plot thickens...

Even een vraagje en ik ben benieuwd of meer mensen er last van hebben. Gaat om een Model Y uit (eind) 2023.

Ik krijg binnen de muziek app maar steeds maximaal 10 resultaten. Of het nu een nummer, album of playlist is. Maximaal 10 per zoekterm. Vaak zijn de resultaten (op basis van de zoekterm) ook maar zeer matig.

Ik weet bijna zeker dat ik ooit gewoon tientallen resultaten zag en dit is veranderd sinds ik YouTube Music had toegevoegd. Toen zag ik namelijk x-resultaten voor Spotify en x-resultaten voor YouTube. Volgens mij was dat toen 10. Ik heb YouTube Music toen weer verwijderd echter blijven de resultaten op 10 stuks steken.

Wat heb ik al gedaan:
- alle muziekdiensten ontkoppeld en opnieuw gekoppeld (Spotify)
- een ander Spotify account gekoppeld (zelfde probleem)
- reset met de knoppen indrukken (geen effect)

Enige dat ik nog niet heb gedaan is alles volledig resetten. Dat ga ik ook niet doen want dan moet ik dus ALLES weer opnieuw instellen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
MazeWing schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:39:
Even een vraagje en ik ben benieuwd of meer mensen er last van hebben. Gaat om een Model Y uit (eind) 2023.

Ik krijg binnen de muziek app maar steeds maximaal 10 resultaten. Of het nu een nummer, album of playlist is. Maximaal 10 per zoekterm. Vaak zijn de resultaten (op basis van de zoekterm) ook maar zeer matig.

Ik weet bijna zeker dat ik ooit gewoon tientallen resultaten zag en dit is veranderd sinds ik YouTube Music had toegevoegd. Toen zag ik namelijk x-resultaten voor Spotify en x-resultaten voor YouTube. Volgens mij was dat toen 10. Ik heb YouTube Music toen weer verwijderd echter blijven de resultaten op 10 stuks steken.

Wat heb ik al gedaan:
- alle muziekdiensten ontkoppeld en opnieuw gekoppeld (Spotify)
- een ander Spotify account gekoppeld (zelfde probleem)
- reset met de knoppen indrukken (geen effect)

Enige dat ik nog niet heb gedaan is alles volledig resetten. Dat ga ik ook niet doen want dan moet ik dus ALLES weer opnieuw instellen.
Ik heb dat de laatste tijd ook met spotify. Het is niet constant. Ik meld me dan opnieuw aan en dan gaat het een tijdje goed. Bij mij speelt ie dan dezelfde subset van liedjes, hoeveel het zijn heb ik niet bijgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

MazeWing

The plot thickens...

NiroNiro schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 11:41:
[...]

Ik heb dat de laatste tijd ook met spotify. Het is niet constant. Ik meld me dan opnieuw aan en dan gaat het een tijdje goed. Bij mij speelt ie dan dezelfde subset van liedjes, hoeveel het zijn heb ik niet bijgehouden.
Binnen een playlist zie ik wel gewoon de juiste aantallen. Het gaat echt om de resultaten bij het zoeken.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 20:31
koentjuh1987 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:58:
pff zaterdag de nieuwe model y mogen ophalen. fijne auto en m.i. een betere afwerking tov bijv een model 3 uit 2023.

vandaag op de snelweg een steen(tje) van de vrachtwagen gevallen op de voorruit. helemaal aan de zijkant ruit gebarsten... mag een compleet nieuwe voorruit in... 3 dagen op naam
Join the club. Hier ook na de eerste week een ster in de voorruit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 17:39
[...]

Zelf ook wel getwijfeld over zo'n sticker op mijn prive M3 '24, puur om eventueel vandalisme tegen te gaan, maar toch niet gedaan. 'T (sentiment) zal langzaam overgaan, hoop ik, en zo'n sticker zal de ekte ekte tesla vandalist mogelijk niet eens tegenhouden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:49
ik lees hier dat je het menu kan openen met een swipe-up van onder het scherm ipv drukken op het drie dots icoontje? Is dat SW/model specifiek? Bij mijn M3 19 opent swipe up de climate control. Dat is niet nodig, die krijg ik ook al als ik op het temperatuur icoontje druk, heb liever dat swipe-up het menu opent

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nog even een crosspost, heeft iemand hier toevallig nog 1 S3xy button over die ik over kan nemen? (Ik heb er maar 1 nodig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-06 18:33
Stronk schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 23:37:
Laat ik een andere kant horen: ik rij voor mijn werk afstanden van 200km in één stuk door. Als je dit met 130km/u op de snelweg doet verbuik je al snel 165 Wh/km.

Ik heb niet ervaren dat het opwarmen van de auto en de verminderde werking van regenerative braking zou resulteren in een hoger verbruik dan het rijden van lange ritten op de snelweg.

Naar mijn ervaring is de grootste energie verbruiker de snelheid waarmee je rijd, en die ligt altijd laag bij korte ritten (meestal zo'n 135 wh/km).

Leuk verbruik in theorie bij 100km/u, maar ken niemand die zo rijdt.
Het ding is dan weer... als je wel bereid bent om als een oma te rijden- krijg je een achterlijk laag verbruik. Zelfs lager dan dat Tesla beweert ;) Helaas kan ik het niet volhouden zo.

Tesla Model 3 Highland* Projected Range obv 84% batterij*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02s_c4f33BxxVSFWwmAQC8SOLVs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/185rAgbLmcvRVt0X65EVcBWm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Stronk op 24-06-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
WouterL schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 07:55:
[...]

Ja, want de maximum snelheid rijden is echt voor losers… :+
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het niet goed verwoord.
Ze denken Vmax te rijden, maar uiteindelijk rijden ze het op hun teller of hangen achter een vrachtwagen :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 18:49

Sebazzz

3dp

Ik ben aan het overwegen om een trekhaak te laten monteren op mijn 2024 Tesla Model 3. Maar ik zie dat de maximale kogeldruk in de praktijk lager is dan bij de Model Y.

Levert dit in de praktijk problemen op bij simpele boedelbakken en vervoer van niet-elektrische fietsen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 17:17
EvolutionX schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:15:
[...]

Volgens mij heb je de prijzen omgedraaid? 😉
Een setje ruitenwissers is ongeveer 25 euro via Amazon
Een set interieurfilters is 60 euro via de Tesla shop
Woon in Noorwegen, filtertjes (third party), 298 nok ruitenwissers (Bosch), 579 nok

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 17:17
Sebazzz schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:09:
Ik ben aan het overwegen om een trekhaak te laten monteren op mijn 2024 Tesla Model 3. Maar ik zie dat de maximale kogeldruk in de praktijk lager is dan bij de Model Y.

Levert dit in de praktijk problemen op bij simpele boedelbakken en vervoer van niet-elektrische fietsen?
Volgens mij mag je geen aanhanger trekken als de auto dit niet uit de fabriek af aan ondersteund

Mixed Reality dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Menesis schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:14:
[...]

Volgens mij mag je geen aanhanger trekken als de auto dit niet uit de fabriek af aan ondersteund
Dat was t/m 2023. Bij 2024 is er geen verschil of je wel of niet van tevoren een towing pakket besteld.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12:53
johan_solar schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 07:37:
[...]

[Afbeelding]
Als er geen commotie rondom Musk was, dan had Tesla minimaal het dubbele verkocht van de Juniper. 800 lijkt veel maar zit (ver) onder eerdere prognoses. Tesla is veruit de grootste positie in mijn portfolio en ik verwacht dat Tesla over een aantal jaar het meest waardevolle bedrijf ter wereld is. Maar ontkennen dat er iets aan de hand is en toeschrijven aan een "kleine groep die te veel aandacht krijgt" lijkt mij wat ongenuanceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Even getest op de snelweg of AP echt minder abrupt naar het midden stuurt. Dat is zeker waar. Toen ik wilde uitproberen wat die doet als je nog met de wielen over de andere helft zit is echt wel echt een mega ruk naar rechts. Don't try this at home!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:40
Mad-Matt schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:03:
Nog even een crosspost, heeft iemand hier toevallig nog 1 S3xy button over die ik over kan nemen? (Ik heb er maar 1 nodig)
Ik heb er nog wel eentje liggen die je mag hebben. Is van de eerste serie, geen idee of dat een issue is, dat is aan jou om te proberen :P

Doe maar ff pb bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:40
Vorige week was er een "beveiligingsupdate", tenminste, in de changelog stond dat er diverse aanpassingen waren om de beveiliging beter te maken.
Sindsdien bovengemiddeld vaak dat de auto niet opent via de telefoonsleutel. Dus: app openen, auto wakker laten worden, openen via app en vervolgens ook starten via de app.
Profiel wordt gewoon herkend, muziek via bluetooth werkt ook...
Anderen ook met dit issue :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jochemp schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:58:
[...]

Klein kleurverschilletje maar 8)7
Op zich wel gaaf dat dit kan, maar op deze manier zou je het wel moeten wrappen
Dat is grondlak, veel panelen worden zwart geleverd, het moet dus nog gespoten worden ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hek030
  • Laatst online: 03:30
Oekol schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 16:21:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het niet goed verwoord.
Ze denken Vmax te rijden, maar uiteindelijk rijden ze het op hun teller of hangen achter een vrachtwagen :)
Ik zit zelf te denken aan een sticker met: “ik gebruik nooit het woord Vmax in een normale conversatie” 😵‍💫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960

peerke 1960

[...]

Ik loop hier niet te koop met wat ik doe. Ik reageer alleen op iemand die wel hier een in mijn ogen stevige mening over heeft wat op mij slaat. Kinderachtig vind ik de woorden die hij of zij gebruikt. Geen vent zijn ect…. Ik denk ook dat dit off topic is en dat ik hier melding van had moeten maken bij de moderators. Daar mag je me wel op wijzen. En idd leven en laten leven. ( en lekker achter een vrachtwagen hangen, heerlijk :) )
Met groeten Peter

[ Voor 7% gewijzigd door peerke 1960 op 25-06-2025 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

NiroNiro schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:12:
Dit heb ik in iedere auto gehad tot op heden, eens per jaar schoonmaken. Met keukenrol en veel Glassex goed boenen en overtollige Glassex met droge keukenrol velletjes weg poetsen. En ondertussen een windshield wonder bestellen om het jezelf makkelijker te maken.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:09
Ik ben op de markt voor een tweedehands M3 (vanaf facelift, dus 2021+). Nu zijn er twee interessante edities (voor mij):
- RWD (60kW, LFP)
- LR (75 kW, NMC)

Aangezien het aangeraden wordt de LFP altijd tot 100% op te laden, terwijl dit voor de NMC accu niet zo is, wat zijn dan de argumenten om toch voor de, duurdere, LR te gaan? Range scheelt dan niet zo veel lijkt me, behalve incidenteel als je de LR helemaal tot 100% oplaadt (voor bv een vakantie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:19
rwr_ schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 08:24:
Ik ben op de markt voor een tweedehands M3 (vanaf facelift, dus 2021+). Nu zijn er twee interessante edities (voor mij):
- RWD (60kW, LFP)
- LR (75 kW, NMC)

Aangezien het aangeraden wordt de LFP altijd tot 100% op te laden, terwijl dit voor de NMC accu niet zo is, wat zijn dan de argumenten om toch voor de, duurdere, LR te gaan? Range scheelt dan niet zo veel lijkt me, behalve incidenteel als je de LR helemaal tot 100% oplaadt (voor bv een vakantie).
Sneller laden? Acceleratie? Dual Motor? Premium interieur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:28
- RWD (60kW, LFP)
- LR (75 kW, NMC)

Meer vroem. Ik had een Model 3 LR en nu een Model Y Performance. Meer vroem = beter.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:12
- RWD (60kW, LFP)
- LR (75 kW, NMC)
Ik ben ook op zoek naar een tweedehands M3! Begonnen met zoeken naar een 2019 LR model, maar na meer onderzoek zoek ik toch een +2021 model, bij voorkeur MIC.

Op Reddit krijg ik de indruk dat de LFP batterij véél robuuster is, dus daar gaat m'n voorkeur naar. De meeste occasions zijn denk ik ex lease wagens. Er is dus een grote kans dat de bestuurder zich weinig heeft aangetrokken van maximum opladen tot 80% bij een LR: "gewoon laden tot 100% elke dag, over een paar jaar krijg ik toch een andere wagen".
Ik ben wel van plan om eens een LR vlak na een SR model te testen, zodat ik het verschil in audio kwaliteit kan vergelijken...

[ Voor 15% gewijzigd door Sparco op 25-06-2025 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
- RWD (60kW, LFP)
- LR (75 kW, NMC)

LFP altijd naar 100% laden is ook niet goed. Je moet het 1x per week doen om de BMS te kalibreren. En een LR kan prima tegen 100%. Doe het alleen niet elke dag.

Ik zou altijd voor een LR gaan, trekt stukken harder op, betere audio, en ja toch de range.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:53
anti elppa schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:55:
[...]

LFP altijd naar 100% laden is ook niet goed. Je moet het 1x per week doen om de BMS te kalibreren. En een LR kan prima tegen 100%. Doe het alleen niet elke dag.

Ik zou altijd voor een LR gaan, trekt stukken harder op, betere audio, en ja toch de range.
Vooral die 1,5 seconde sneller naar de 100 (wanneer en hoe vaak doe je dat?) is echt superbelangrijk. 8)7
Het enige voordeel is dat je heel snel naar je bandenboer kunt rijden als je weer aan vervanging toe bent door het snelle optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
WhoDoYaThinkIAm schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:34:
[...]

Vooral die 1,5 seconde sneller naar de 100 (wanneer en hoe vaak doe je dat?) is echt superbelangrijk. 8)7
Het enige voordeel is dat je heel snel naar je bandenboer kunt rijden als je weer aan vervanging toe bent door het snelle optrekken.
En als je het vaak doet heb je nog een kostenpost er bij: vaker nieuwe (en dure) banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:32
miani schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 17:58:
[...]

Als er geen commotie rondom Musk was, dan had Tesla minimaal het dubbele verkocht van de Juniper. 800 lijkt veel maar zit (ver) onder eerdere prognoses. Tesla is veruit de grootste positie in mijn portfolio en ik verwacht dat Tesla over een aantal jaar het meest waardevolle bedrijf ter wereld is. Maar ontkennen dat er iets aan de hand is en toeschrijven aan een "kleine groep die te veel aandacht krijgt" lijkt mij wat ongenuanceerd.
Dit zijn registraties, oftewel auto's op kenteken gezet. Tesla levert pas sinds half juni de Y uit met een beetje volume. Dat getal gaat echt nog hard omhoog. Want nog steeds: beste keuze qua auto voor het geld.

De 3 is helemaal een no brainer. Amper 40k voor een volwaardige luxe sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
[...]

Met een RWD ben je over het algemeen nog steeds sneller dan de rest van het verkeer (+ de VW EV line up). Daarnaast is deze ook zuiniger dan de AWD.

Ik twijfelde voor m'n eerste RWD er ook tussen maar dan ivm het weggedrag icm sneeuw en ijzel maar in die condities doet Tesla het ook geweldig. Hiervoor BMW's gereden en stond bij 10 cm sneeuw en winterpantoffels altijd vast op de parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 19:48
Maurice- schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Met een RWD ben je over het algemeen nog steeds sneller dan de rest van het verkeer (+ de VW EV line up). Daarnaast is deze ook zuiniger dan de AWD.

Ik twijfelde voor m'n eerste RWD er ook tussen maar dan ivm het weggedrag icm sneeuw en ijzel maar in die condities doet Tesla het ook geweldig. Hiervoor BMW's gereden en stond bij 10 cm sneeuw en winterpantoffels altijd vast op de parkeerplaats.
Dat ligt dan toch wel aan slechte of te brede banden, want als die BMW ook 4WD heeft, dan zal het daar niet aan liggen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
[...]

Dit is eerder een bestuurdersprobleem dan een BMW probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

2sec in mijn geval door acc boost bij mij LR (de P is nog stuk sneller :9 ). En zeker als ik weer eens in de alpen ben, vind ik het heerlijk om ff in een uur de accu leeg te trekken.
Ik gebruik het dus echt wel. Maar eens dat gros vd mensen het niet gebruikt.

Banden vind ik echt wel lang mee gaan op de LR. En zo duur zijn die banden niet.

De P is nog lease. En ja die banden zijn wel echt duur. Zeker achter met 275 breed, 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

ja idd, die was ik nog vergeten te noemen. 4WD is ook echt een must voor mij. Echt ideaal met wintersport. Met goede winterbanden nooit kettingen of iets nodig. Rijd echt ongekend goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Tommie12 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:03:
[...]

Dat ligt dan toch wel aan slechte of te brede banden, want als die BMW ook 4WD heeft, dan zal het daar niet aan liggen.
Zowel m'n Tesla's als BMW's waren RWD. En de BMW's kwamen niet van hun plek. Misschien niet duidelijk verwoordt, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
this schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:06:
[...]

Dit is eerder een bestuurdersprobleem dan een BMW probleem :P
Ben je ook een bestuurder als de auto niet voor- of achteruit gaat? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:05
anti elppa schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:07:
[...]
En ja die banden zijn wel echt duur.
Daar ben ik laatst ook achter gekomen. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
Hier is een pizzakoerier een rijdende kliko en een Ford Transit een truck met oplegger... Maar in de VS is Tesla in staat een pauw te visualiseren?! :F

https://x.com/Teslaconomi...QvuvAoZSm9L4OsfnJD9A&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Maurice- schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:15:
[...]

Ben je ook een bestuurder als de auto niet voor- of achteruit gaat? :9
Je hoeft geen goede besturuder te zijn om een bestuurder te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:58
anti elppa schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:09:
[...]

ja idd, die was ik nog vergeten te noemen. 4WD is ook echt een must voor mij. Echt ideaal met wintersport. Met goede winterbanden nooit kettingen of iets nodig. Rijd echt ongekend goed
Afgelopen winter een aantal weken dag in dag uit besneeuwde bergpas op- en afgereden met de RWD.
Geen sneeuwkettingen nodig gehad en die lagen wederom in de frunk nieuw in de verpakking te wezen.
Uiteraard wel echte sneeuwbanden en behouden rijden.
Geen enkele keer het gevoel gehad dat ik AWD nodig had dus in mijn geval zou dat een nutteloze functie zijn geweest.

Neemt niet weg dat het met een echte AWD veel leuker sportief rijden is.
Mocht ik daar ooit nog zin in krijgen pak ik wel wat anders uit het wagenpark. Dusver maakt de RWD me op dat vlak al blij genoeg :P

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999

ChUcKiE

Dus........

Ik zou in dat geval ook juist naar het aanbod kijken en aks het belangrijk is de vraagprijs. Ik kan me voorstellen dat er veel ex-lease LR modellen zijn/komen en als die dan daarmee in verhouding ook goedkoper aangeboden worden heb je dus meer voor de prijs.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

Damian

Insane Obtrusion

ChUcKiE schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:08:
Ik zou in dat geval ook juist naar het aanbod kijken en aks het belangrijk is de vraagprijs. Ik kan me voorstellen dat er veel ex-lease LR modellen zijn/komen en als die dan daarmee in verhouding ook goedkoper aangeboden worden heb je dus meer voor de prijs.
Dat was volgens mij wel de verwachting inderdaad, maar in de praktijk gaat bijna 90% naar het buitenland.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:45:
[...]

Dat was volgens mij wel de verwachting inderdaad, maar in de praktijk gaat bijna 90% naar het buitenland.
Daar krijgen ze er meer voor dan in Nederland. Simpele economie, zoals indertijd ook met de PHEV'jes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
[...]

Het gaat an sich niet om die 1,5 seconden, maar om die grijns op je gezicht. Als jij daar niets mee hebt dan is het zonde van het geld. Voor degenen die dat wel belangrijk vinden is het een mooie investering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Roenie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:04:
[...]
Het gaat an sich niet om die 1,5 seconden, maar om die grijns op je gezicht. Als jij daar niets mee hebt dan is het zonde van het geld. Voor degenen die dat wel belangrijk vinden is het een mooie investering ;)
En het verschil is echt wel gigantisch. Ik ben van een M3LR naar een MYLR gegaan. Het verschil is 4,4s naar de 100 tov 5s en dat merk je duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
this schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:09:
[...]

En het verschil is echt wel gigantisch. Ik ben van een M3LR naar een MYLR gegaan. Het verschil is 4,4s naar de 100 tov 5s en dat merk je duidelijk.
Na deze maar een P? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Damian schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:45:
[...]

Heb je daar cijfers van? Want ik geloof daar weinig van. Volgens autoweek zijn er 59.780 Model 3 verkocht.
Volgens de RDW open data zijn er daar bijna 14.636 van die na meer dan 4 jaar op een andere tenaamstelling zijn gezet, zonder geëxporteerd te zijn, en nog een geldige APK hebben (wat ik vertaal naar: verkocht).
Dan kan het nooit zijn dat 90% van de verkochte Model 3's naar het buitenland gaan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Het zal geen tesla meer zijn na deze. De performance zal dan afhangen van wat de andere merken te bieden hebben prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
this schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:39:
[...]

Het zal geen tesla meer zijn na deze. De performance zal dan afhangen van wat de andere merken te bieden hebben prijs/kwaliteit.
Tsja, op een Tesla forum wordt overgestapt van een Y naar een Porsche. Lijkt me veelzeggend over de concurrentie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
this schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:39:
[...]

Als je meer te besteden hebt begrijp ik het maar voor de prijs en wat je er voor terug krijgt ben ik ergens anders toch echt duurder uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
daemonix schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:41:
[...]

Tsja, op een Tesla forum wordt overgestapt van een Y naar een Porsche. Lijkt me veelzeggend over de concurrentie. ;)
Of het kan gewoon zijn dat veel mensen een voorzichtige eerste keuze gemaakt hebben en zo bij Tesla terechtgekomen zijn.
Hoe je het draait of keert, voor een beginnende EV-rijder is Tesla gewoon een gouden keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20
Maasluip schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:14:
[...]

Heb je daar cijfers van? Want ik geloof daar weinig van. Volgens autoweek zijn er 59.780 Model 3 verkocht.
Volgens de RDW open data zijn er daar bijna 14.636 van die na meer dan 4 jaar op een andere tenaamstelling zijn gezet, zonder geëxporteerd te zijn, en nog een geldige APK hebben (wat ik vertaal naar: verkocht).
Dan kan het nooit zijn dat 90% van de verkochte Model 3's naar het buitenland gaan.
Ik kijk nogal eens naar een 2e 2ehandse model 3 maar in vind t aanbod beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SpikeHome schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:52:
[...]

Staan er 740 van te koop bij autotrader. Wat is daar beperkt aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

daemonix schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:41:
[...]

Niet iedereen kan zomaar even 40k extra neerleggen voor een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
SpikeHome schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:52:
[...]

De grote hausse is al geweest aan het begin van dit jaar vermoed ik. Kijk maar eens naar dat draadje over het kopen van een gebruikte M3: Tesla Model 3 occasion kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
Aanstaande zaterdag een proefrit gepland in Eindhoven, met de Model Y LR RWD.
Ben benieuwd. Recent al proefrit gemaakt met Cupra Tavascan en die beviel ook enorm goed. Maar wil toch ook een keer de Tesla "ervaren" aangezien daar mijn tech-nerd hart ook harder van gaat slaan. ;)
En ze zijn op dit moment erg gunstig in de lease.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 25-06-2025 14:57 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:14:
[...]

@Damian Van de 59780 verkochte Model 3 (t/m mei 2025) staan er nu nog 46154 (46601-447 in juni) op nieuw in NL geleverd kenteken. Dat zou dus 22,8% export zijn
Specifiek voor de 2019 Model 3: 29948 verkocht, terwijl er nog 18317 op origineel NL kenteken staan. Dat zou dus 38,8% export zijn

[ Voor 14% gewijzigd door pdidi op 25-06-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Laatst online: 16:40
Mijn Model Y Juniper geeft sinds dat ik hem heb (3 maanden) diverse storingen. Van willekeurige meldingen (ABS, lijndetectie, oplettendheid chauffeur, autopilot waarschuwingen) tot compleet vastlopend systeem.

Nadat de auto een paar keer in Eindhoven bij Tesla service is geweest en ze zeiden dat het probleem opgelost was, maar er geen verschil te merken was ben ik uiteindelijk vorige week naar Tilburg gegaan. Daar staat de auto nu al een dikke week.

Vandaag te horen gekregen dat de auto nóg 1,5 daar moet blijven. Ik vind dat behoorlijk lang en ik heb niet het gevoel dat er continue aan de auto gewerkt wordt. De service medewerker is vaak onduidelijk met updates en weet eigenlijk weinig concreets te melden.

Hoe is jullie ervaring met Tesla service? Hoe lang mag een reparatie duren en waar kun je terecht met klachten?

[ Voor 3% gewijzigd door Bjornson op 25-06-2025 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:19
@Bjornson laat ik maar niet beginnen over Tesla service. Er zullen vast en zeker genoeg mensen zijn met positieve ervaringen, maar ikzelf en een collega hebben alleen maar negatieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
turkeyhakan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:12:
@Bjornson laat ik maar niet beginnen over Tesla service. Er zullen vast en zeker genoeg mensen zijn met positieve ervaringen, maar ikzelf en een collega hebben alleen maar negatieve ervaringen.
Heb je dan een tip voor een merk dat nog wel service bied?
Ford, Mazda, VW en Kia valt bij mij al af
Ohja, Hyundai ging al mis bij de verkoopafdeling.

Service krijg ik voor mijn gevoel alleen nog bij de lokale garage, waar de Mazda nou gewoon naar toe mag, omdat daar geen garantie meer op zit.

Voordeel van Tesla is dat ze je in ieder geval niet dwingen om elke 15k kilometer langs te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:51
Iemand een idee waarom de cruise control toch zelf de snelheid aanpast in sommige situaties?
Kan prima hele stukken 105 rijden op de cc waar je op dat moment 100 mag, en toch plotseling remt de auto dan naar 100 wat best irritant is omdat je het niet verwacht.

Autopilot staat ingesteld in de settings op huidige snelheid mocht dat ook uitmaken voor wat de cruise control doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
JeroenV_ schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:51:
Iemand een idee waarom de cruise control toch zelf de snelheid aanpast in sommige situaties?
Kan prima hele stukken 105 rijden op de cc waar je op dat moment 100 mag, en toch plotseling remt de auto dan naar 100 wat best irritant is omdat je het niet verwacht.

Autopilot staat ingesteld in de settings op huidige snelheid mocht dat ook uitmaken voor wat de cruise control doet.
Situatie qua afwijkende snelheid of in bochten etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:55:
[...]

Niet iedereen kan zomaar even 40k extra neerleggen voor een auto.
Dan snap je het punt niet. Dat gaat over het gebrek aan echte concurrentie oftewel de value for money die een 3 en een Y biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
JeroenV_ schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:51:

Als je van de ene snelweg naar de andere snelweg gaat, wordt de snelheidslimiet aangepast. Dat komt omdat Tesla het behandeld als "oprit" (dat wordt ook zo uitgesproken tijdens de navigatie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9m5CKK4-wPANpWrdsi2osKk-E0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jEuibNo2j1dRHTQljozbbfDV.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 25-06-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:23
Red devil schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:15:
Besloot vandaag even de nieuwe batterijstatus optie aan te klikken, om te kijken of mijn batterij nog ok is. Maar klaarblijkelijk voldoet mijn Tesla nog niet aan alle vereisten. Had de lader niet aangesloten, maar gebruik nog altijd een granny lader dus dat gaat hem niet worden.

[Afbeelding]

Echter, deze zin:

"er zij geen batterijwaarschuwingen of thermische waarschuwingen actief" lijkt iets problematischer. Kan dat gekoppeld zijn aan een active alert die ik in het service menu heb gevonden? Ik heb nog nooit aan een snellader geladen, alleen maar granny lader thuis en een paar keer een publieke laadpaal. Geen meldingen gehad, alleen maar te zien in de service mode.

"VCFRONT_a210_coolantValveCalib"

[Afbeelding]
Zonet een invoice gekregen. De 5-way-valve valt nog mee, maar waarom moet nu ook de superbottle vervangen worden? Zo wordt het alsnog een duur grapje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0YDtjADHv4UT_ePbN6SAYSEt_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VknioWThTllsW1SLBuRfUnIP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Roenie schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:04:
[...]
Het gaat an sich niet om die 1,5 seconden, maar om die grijns op je gezicht. Als jij daar niets mee hebt dan is het zonde van het geld. Voor degenen die dat wel belangrijk vinden is het een mooie investering uitgave;)
FTFY.

Ik heb zelf de Y LR DM en heb ooit met de 3 LR DM gereden, en ja dat verschil is merkbaar, maar ook niet meer dan dat.
De grijns is 2mm breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
gjcvro schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:35:
[...]

Heb je dan een tip voor een merk dat nog wel service bied?
Ford, Mazda, VW en Kia valt bij mij al af
Ohja, Hyundai ging al mis bij de verkoopafdeling.

Service krijg ik voor mijn gevoel alleen nog bij de lokale garage, waar de Mazda nou gewoon naar toe mag, omdat daar geen garantie meer op zit.

Voordeel van Tesla is dat ze je in ieder geval niet dwingen om elke 15k kilometer langs te komen.
Het is toch niet omdat het bij merk X en Y ook niet goed is dat Tesla het dan maar slecht mag doen.
Mijn ervaring is ook wisselend bij Tesla. Dat ze zomaar een afspraak 1 dag op voorhand af zeggen heb ik elders nog niet meegemaakt, en de barrieres die ze opwerpen om toch maar niet te bellen... pfff.

Klachten... gebruik de app.
En iedere keer gaat er een andere medewerker op antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Tommie12 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:28:
[...]

Het is toch niet omdat het bij merk X en Y ook niet goed is dat Tesla het dan maar slecht mag doen.
Mijn ervaring is ook wisselend bij Tesla. Dat ze zomaar een afspraak 1 dag op voorhand af zeggen heb ik elders nog niet meegemaakt, en de barrieres die ze opwerpen om toch maar niet te bellen... pfff.

Klachten... gebruik de app.
En iedere keer gaat er een andere medewerker op antwoorden.
Nee, het is meer dat het overal drama is, en ik oprecht afvraag waar je nog wel service kunt verwachten.
Pagina: 1 ... 88 89 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: