Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 16:13
Antekw schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:37:
Hier een trotste MYJ SR Wit eigenaar.

Vraagje: Ik vind de cabin overheat protection aardig wat battery drain veroorzaken. Hebben jullie deze ook aan staan of bewust uitgezet? Ik begreep dat dit in principe niet vereist is maar wel handig kan zijn.
Ik heb deze aan staan, maar dan op 'No A/C'. Mocht het voertuig wakker worden en extreem heet zijn, wordt er enkel lucht van buiten naar binnen geblazen. Overheat Protection zet ik alleen aan op erg warme dagen als die aan de laadpaal zit. Mijns inziens is het al voldoende om kort voor vertrek A/C aan te zetten in plaats van door de dag heen de temperatuur laag te houden. Beter 1x goed koelen voor vertrek dan de hele dag door.

Dan zijn er ook nog bestuurders die begin van de met ramen open de boel laten luchten :*)

TLDR: Overheat Protection is niet vereist en kan in beperkte situaties handig zijn.

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:36
Dank voor de snelle en nuttige tips en nu iedereen aan het bier straks, fijn weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:55
pdidi schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:08:
FSD Supervised in Berlijn. Toch opvallend dat ondanks dat de RDW de enige partij is die FSD Supervised kan goedkeuren in de EU er ook in andere EU landen al getest wordt.
Viel me nou pas op, maar als de auto echt stilstaat wordt ook het rempedaal ingetrokken, je ziet hem elke keer een stukje zakken. Of is het gezichtsbedrog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45

Vraagje: Ik vind de cabin overheat protection aardig wat battery drain veroorzaken. Hebben jullie deze ook aan staan of bewust uitgezet? Ik begreep dat dit in principe niet vereist is maar wel handig kan zijn.
Nooit aan. Ik zet koelen 5 min voor vertrek aan. Dan zakt die van 60 graden tot 20 terug. Verder is je beter als je 't toch wilt gebruiken alleen de fan aanzetten en niet de airco. Scheelt batterij.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:51
gjcvro schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:57:
[...]

Viel me nou pas op, maar als de auto echt stilstaat wordt ook het rempedaal ingetrokken, je ziet hem elke keer een stukje zakken. Of is het gezichtsbedrog?
Ik zie het ook.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 22:01
Jochemp schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:42:
[...]

Ik heb deze aan staan, maar dan op 'No A/C'. Mocht het voertuig wakker worden en extreem heet zijn, wordt er enkel lucht van buiten naar binnen geblazen. Overheat Protection zet ik alleen aan op erg warme dagen als die aan de laadpaal zit. Mijns inziens is het al voldoende om kort voor vertrek A/C aan te zetten in plaats van door de dag heen de temperatuur laag te houden. Beter 1x goed koelen voor vertrek dan de hele dag door.

Dan zijn er ook nog bestuurders die begin van de met ramen open de boel laten luchten :*)

TLDR: Overheat Protection is niet vereist en kan in beperkte situaties handig zijn.
Doe ik ook. (overheat protection zonder A/C)

Heb gemerkt dat zonder dit, de auto in de volle zon echt enorm warm wordt, en dan vooral het dak dat maar blijft stralen, ook als je wat aan het rijden bent.

Maar ik probeer ook om de auto niet in de volle zon te zetten als dat kan.

Wat mij betreft weg met die panoramadaken. Heb ik niks aan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

In ruim twee jaar tijd heb ik dat nog nooit gebruikt.

De airco werkt snel (en is efficiënter dan de temp continue acceptabel houden). Soms wil ik als ik richting de auto loop de ramen op "ventileren" zetten (app -> bediening -> ventileren). Alle vier de ramen gaan dan een klein stukje open zodat het kan ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
Tommie12 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:01:
[...]
Wat mij betreft een kleine nuance: Tesla, bouw een scherm in dat je elektrisch kunt bedienen (ook via de app als de auto op afstand staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
dreamscape schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:31:
[...]

Omdat de RDW dat dus goedkeurt voor de hele EU en niet alleen voor Nederland. Dan moet je ook op andere plekken kunnen testen, nietwaar?
Zo werkt Artikel 39 "Ontheffingen voor nieuwe technologieën of nieuwe concepten" volgens mij niet. RDW test het in Nederland en geeft dan een voorlopige typegoedkeuring die alleen geldig is in NL. Daarna mogen de goedkeuringsinstanties van andere EU landen zelf bepalen of ze dat dan ook tijdelijk overnemen in afwachting van definitieve goedkeuring. Het lijkt er dus op dat de andere EU landen zelf al aan het testen zijn geslagen om zelf een betere afweging te kunnen maken mocht RDW het idd goedkeuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdRMdI9SPbeCGs0Xn0Ljt5lhKEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1lYOczlaWvk4gSSnry2MakEV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door pdidi op 20-06-2025 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:19

bert pit

asdasd

pdidi schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:08:
FSD Supervised in Berlijn. Toch opvallend dat ondanks dat de RDW de enige partij is die FSD Supervised kan goedkeuren in de EU er ook in andere EU landen al getest wordt.
Maar dat is toch niet zo, een andere "RDW" in Duitsland of Frankrijk kan toch ook het systeem keuren?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
[...]

Inderdaad. Misschien vergelijkbaar met het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdTNiFHxs-LB-QC7AKZorJMN3LU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7NhT8rZ2cBxXXhzoiimECceN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
bert pit schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 17:35:
[...]

Maar dat is toch niet zo, een andere "RDW" in Duitsland of Frankrijk kan toch ook het systeem keuren?
Nee, er kan maar 1 kapitein zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyIYp2VZlNp5nsvBvK04mr_GixA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8H0WXavfbbh9sExIlCm73mNE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
“De Camera-app heeft nu een knop waarmee u kunt schakelen tussen de oorspronkelijke smalle weergave en de nieuwe bredere weergave van de achteruitrijcamera van uw voertuig. Daarnaast is ook de beeldweergave van de zijcamera's vergroot om een breder gezichtsveld te krijgen.”

Ik heb geupdate, maar echt geen toggle te bekennen. Ook niet na een restart. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Laatst online: 18-09 12:24
WouterL schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:05:

Ik heb geupdate, maar echt geen toggle te bekennen. Ook niet na een restart. Iemand enig idee?
Het raster (icoon met witte lijnen) aanklikken. Dan toggled ie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
turkeyhakan schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:31:
[...]

Wat mij betreft een kleine nuance: Tesla, bouw een scherm in dat je elektrisch kunt bedienen (ook via de app als de auto op afstand staat).
Levert amper iets op, want zit aan de binnenkant.
Goede zonwering zit aan de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tommie12 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:01:
[...]

Doe ik ook. (overheat protection zonder A/C)

Heb gemerkt dat zonder dit, de auto in de volle zon echt enorm warm wordt, en dan vooral het dak dat maar blijft stralen, ook als je wat aan het rijden bent.

Maar ik probeer ook om de auto niet in de volle zon te zetten als dat kan.

Ik heb bij oom Ali van die zonneschermen besteld voor het panoramadak. Die ga ik ook gewoon het hele jaar laten zitten want ik kijk toch nooit naar boven.. Scheelt best wat in temperatuur heb ik het idee (y) En ik doe ook altijd een zonnescherm voor de voorruit op dagen als vandaag.

Dan nog wordt het 50 graden binnen maar dat kunnen auto's natuurlijk prima aan. Tesla's in Californië en Texas hebben het een stuk zwaarder te verduren :p

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
abbeyrules schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:06:
[...]

Het raster (icoon met witte lijnen) aanklikken. Dan toggled ie
Die staat er er niet. Er staat helemaal niks. Ik had opgezocht hoe het eruit zou moeten zien. Die hele raster knop ontbreekt dus bij mij (MY Juniper)

[ Voor 9% gewijzigd door WouterL op 20-06-2025 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
WouterL schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:16:
[...]

Die staat er er niet. Er staat helemaal niks. Ik had opgezocht hoe het eruit zou moeten zien. Die hele raster knop ontbreekt dus bij mij (MY Juniper)
Is alleen voor de vorige MY met HW4. Als het goed is staat dit dan ook niet in jouw release notes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5eFV-AJXE1sgqh2_xlbutSno18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6BIGaSlhBJA4rnKnAoyYP9He.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 20-06-2025 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
WouterL schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:05:
“De Camera-app heeft nu een knop waarmee u kunt schakelen tussen de oorspronkelijke smalle weergave en de nieuwe bredere weergave van de achteruitrijcamera van uw voertuig. Daarnaast is ook de beeldweergave van de zijcamera's vergroot om een breder gezichtsveld te krijgen.”

Heb je AI3 ipv AI4?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pdidi schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:31:
[...]

Is alleen voor de vorige MY met HW4. Als het goed is staat dit dan ook niet in jouw release notes
[Afbeelding]
Ahhh makes sense

Vandaar. But.. why though.

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 20-06-2025 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
WouterL schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:32:
[...]

Ahhh makes sense

De developer die het sprint item op zijn naam had staan rijdt waarschijnlijk zelf in een Legacy MY ;) Komt vast in een volgende 2025.20.x naar de andere modellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
London schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:15:
[...]

Ik heb bij oom Ali van die zonneschermen besteld voor het panoramadak. Die ga ik ook gewoon het hele jaar laten zitten want ik kijk toch nooit naar boven.. Scheelt best wat in temperatuur heb ik het idee (y) En ik doe ook altijd een zonnescherm voor de voorruit op dagen als vandaag.

Dan nog wordt het 50 graden binnen maar dat kunnen auto's natuurlijk prima aan. Tesla's in Californië en Texas hebben het een stuk zwaarder te verduren :p
Toch stom dat je in een auto van 50+k schermen van Ali moet gaan hangen om de warmte tegen te houden. Ik heb al een paar foto’s gezien en het ziet er niet afgrijselijk uit, maar ben toch bang dat het gaat rammelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:43
pdidi schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:43:
[...]

De developer die het sprint item op zijn naam had staan rijdt …
Voor die “oude-stempel developer” die ik ben klinkt dit buzz-woord “sprint” altijd al als een grove vloek in de kerk…
😳

Ik krijg daar koude rillingen van 🥶 : “sprint” = synoniem voor “(véél) teveel regressies”.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:46
Tommie12 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:44:
[...]

Toch stom dat je in een auto van 50+k schermen van Ali moet gaan hangen om de warmte tegen te houden. Ik heb al een paar foto’s gezien en het ziet er niet afgrijselijk uit, maar ben toch bang dat het gaat rammelen.
Ik heb juist het idee dat vooral leveranciers van dit soort producten willen doen geloven dat het werkt. Het is namelijk amper tot niet te meten hoe effectief het is. Het zou kunnen dat als de zon loodrecht naar beneden schijnt, zo'n scherm ervoor zorgt dat de zonnestralen niet de stoel of je hoofd verwarmen. Daar staat dan weer tegenover dat het scherm opwarmt en dus warmte naar beneden uitstraalt. Dat het geluid absorbeert zou ik me ook voor kunnen stellen, maar hoeveel? Voordeel van een pano is nog dat vogelpoep niet op het dak kan invreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tommie12 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:44:
[...]

Je clipt ze vast dus je hoort er iig niets van, ik ben er zeer tevreden over.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 21:02
Het is ongeveer een half jaar goed gegaan, maar helaas zit er nu toch de eerste stoeprandschade op één van de velgen.

Heeft iemand ervaring met een goede lakstift voor de 18” Photon-velgen (Model 3 Highland)? Op Amazon worden er meerdere aangeboden, maar reviews over de kleurechtheid zijn nogal wisselend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
Zou het dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
ALS dat waar zou zijn dan moet de RDW al een tijdelijke goedkeuring hebben gegegeven voor NL. Hier het proces voor goedkeuring van Level 3/4 Automated Vehicles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:45
London schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:22:
[...]

Je clipt ze vast dus je hoort er iig niets van, ik ben er zeer tevreden over.
En deze schermen geven wat verbetering in de akoestiek doordat geluid niet meer direct op het harde glas kaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik rijd ondertussen ook al weer enkele maanden met FSD, maar ik heb de hoop opgegeven. Aan het begin volgende ik die Roeland nog die aangaf dat het waarschijnlijk in Mei in NL zou komen.

Ondertussen weet ik dat de belofte al enkele jaren is "tegen het einde van het jaar".

Dus een 2019 model met FSD? Gaat niet meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
DJustin schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:29:
[...]

Ik rijd ondertussen ook al weer enkele maanden met FSD, maar ik heb de hoop opgegeven. Aan het begin volgende ik die Roeland nog die aangaf dat het waarschijnlijk in Mei in NL zou komen.

Ondertussen weet ik dat de belofte al enkele jaren is "tegen het einde van het jaar".

Dus een 2019 model met FSD? Gaat niet meer komen.
Het begint er al op te lijken dat de modellen zonder bumper camera buiten de boot gaan vallen, dus ook de M3'24 laat staan een '19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 23:57
Ben benieuwd hoe ze dat juridisch zal vallen voor de mensen met incompatible hardware die FSD wel hebben aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
basto11 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 10:36:
Ben benieuwd hoe ze dat juridisch zal vallen voor de mensen met incompatible hardware die FSD wel hebben aangeschaft.
Als de disclaimer niet wijzigt op die modellen heb je gewoon pech lijkt mij. Die geeft aan dat het beta is en dat functies kunnen veranderen afhankelijk van hardware en regelgeving.
Verhip, het lijkt wel een traditionele autobouwer te worden met hardware wat stiekem toch verouderd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
MG-studios schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:41:
Het is ongeveer een half jaar goed gegaan, maar helaas zit er nu toch de eerste stoeprandschade op één van de velgen.

Heeft iemand ervaring met een goede lakstift voor de 18” Photon-velgen (Model 3 Highland)? Op Amazon worden er meerdere aangeboden, maar reviews over de kleurechtheid zijn nogal wisselend.
Bij mij is het drie weken goed gegaan. Dikke gash in de velgrand. Kijken of ik het mooi kan laten wegwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ik heb hier ooit een filmpje gezien met een uiteenzetting hoe de elektromotor verbruikt op een rit tov elektromotor achter. Dit was een interessant filmpje om te zien hoe weinig de elektromotor voor doet vanwege efficiëntie. Kan 'm alleen niet meer vinden. Iemand een duwtje in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
pdidi schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:07:
[...]

ALS dat waar zou zijn dan moet de RDW al een tijdelijke goedkeuring hebben gegegeven voor NL. Hier het proces voor goedkeuring van Level 3/4 Automated Vehicles
Als Tesla morgen FSD met SAE-niveau 4 vrijgeeft in Nederland, is het systeem zonder RDW-goedkeuring en wetswijzigingen juridisch nog steeds een SAE-niveau 2-systeem. De bestuurder blijft volledig aansprakelijk voor ongevallen, tenzij een technisch defect van Tesla aantoonbaar is. Binnen het operationele domein van een goedgekeurd niveau 4-systeem zou de aansprakelijkheid verschuiven naar Tesla (als fabrikant) of de eigenaar/exploitant

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

ik laad mn tesla nu in de zon op. althans wanneer ik gebruik wil maken van mijn zonnepanelen. Volgens mij is dat niet zo best voor je batterijen. Nu heb ik me bedacht wanneer ik s ochtend start met het opladen, zo tegen 9 uur, dan is de zon nog niet op de Tesla aan het schijnen. Ik neem aan dat de auto de batterijen voldoende koelt wanneer de zon wel de auto aan het verhitten is.
Klopt dit? Thxs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:24
Oekol schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:09:
Ik heb hier ooit een filmpje gezien met een uiteenzetting hoe de elektromotor verbruikt op een rit tov elektromotor achter. Dit was een interessant filmpje om te zien hoe weinig de elektromotor voor doet vanwege efficiëntie. Kan 'm alleen niet meer vinden. Iemand een duwtje in de goede richting?
YouTube: My AWD Tesla Model Y is RWD most of the time. So what is the point o...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 20:32
peerke 1960 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:13:
Volgens mij is dat niet zo best voor je batterijen. Nu heb ik me bedacht wanneer ik s ochtend start met het opladen, zo tegen 9 uur, dan is de zon nog niet op de Tesla aan het schijnen.
Lijkt mij een non-issue eerlijk gezegd, er rijden genoeg Tesla’s in bijv Arizona of Nevada rond waar het nog veel heter is/de zon veel feller is. Daar is het thermal management systeem voor. De auto koelt de accu ook tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Oekol schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:09:
YouTube: What Does Dual Motor Mean On A Tesla? - Car Performance Pros

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
ik laad mn tesla nu in de zon op. althans wanneer ik gebruik wil maken van mijn zonnepanelen. Volgens mij is dat niet zo best voor je batterijen. Nu heb ik me bedacht wanneer ik s ochtend start met het opladen, zo tegen 9 uur, dan is de zon nog niet op de Tesla aan het schijnen. Ik neem aan dat de auto de batterijen voldoende koelt wanneer de zon wel de auto aan het verhitten is.
Klopt dit? Thxs
Die batterijen worden ook warm als je auto in de volle zon staat. Als je met je eigen zonnestroom wilt laden heeft dat weinig zin om te doen als de zon nog niet (goed) op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:42

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

jongetje schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:50:
[...]

Die batterijen worden ook warm als je auto in de volle zon staat. Als je met je eigen zonnestroom wilt laden heeft dat weinig zin om te doen als de zon nog niet (goed) op is.
Weet ik , wanneer ik op mijn panelen laad dan zet ik het amperage laag ivm de capaciteit van de panelen. Mijn gedachte is dat wanneer ik hier s ochtends mee begin de boel koeler blijf dan wanneer ik start met laden wanneer de auto al tegen 50/ 60 graden is. Met 5A duurt het laden toch de hele dag of langer.
Het zijn maar gedachten Overigens heb ik om 9 uur al een aardige capaciteit van zo een 3 kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:39
@peerke 1960 Het helpt al enorm als je de ramen op de ventilatiestand zet. Dan kan een groot deel van de warmte er uit zonder dat hiervoor de warmtepomp hoeft te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:27
Model Y van een half jaartje oud met 6000km.
Ramen stonden net open en toen ik vertrok en moest afdraaien hoorde ik een metaalachtig tikkende geluid langs de voorkant.
Dacht eerst dat er steentjes in de banden zaten maar dat is niet.
Bij rollen / rijden geen geluid, viel me echt op met mijn stuur zo ver uit te draaien om uit een parkeervak te rijden.

Was me voordien nog niet opgevallen, iemand enig idee?
Auto stond een dag stil, was ook nog aanwezig na een rit van 10km ongeveer.

Nog eens gaan luisteren, klinkt als een veer die opspant, geen idee hoe ik het moet omschrijven. Tikje of 5 op een volledige uitdraai van de wielen.

[ Voor 13% gewijzigd door sonina op 21-06-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
Hij rijdt max 80km/u. Ik zie liever hetzelfde fimpje op de snelweg voordat ik spijt krijg voor mijn keuze. :)

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Tesla heeft hier toch een reeks van gebroken beloftes tegen…

Ik zal het pas geloven als ik het zie.
Heb geen FSD, maar hoop dat er wat spin-off is naar de EAP/AP, want zoals het nu werkt….veel slechter dan de meeste Europese merken wat phantom braking en sturen in slecht weer betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 08:56
WouterL schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 18:32:
[...]

Ahhh makes sense

De oude model Y had dus eerst het ingezoomde beeld op de achteruitkijkcamera en dat werd opeens het groothoekbeeld. Er is dus iets verdwenen van die auto wat er ooit op zat, dus dat hebben ze nu weer mogelijk gemaakt om het originele beeld te herstellen.

Nieuwe Model Y Juniper-eigenaren hebben nooit anders gehad dan het groothoekbeeld. Dus daarvoor valt niets te herstellen en dat doen ze dan ook niet.

Zie je wel vaker gebeuren bij Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA0UL
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-09 13:11
7 maanden oude model y ruikt sinds een paar weken niet meer lekker. Hiervoor rook die nog naar nieuwe auto. Heb gisteren de interieurfilters gecheckt, maar deze waren geurloos. Heb het idee sinds die meerdere dagen in de volle zon heeft staan bakken, het interieur en stoelen niet meer lekker ruikt.

Iemand die dit herkent of een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:47
RA0UL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:10:
7 maanden oude model y ruikt sinds een paar weken niet meer lekker. Hiervoor rook die nog naar nieuwe auto. Heb gisteren de interieurfilters gecheckt, maar deze waren geurloos. Heb het idee sinds die meerdere dagen in de volle zon heeft staan bakken, het interieur en stoelen niet meer lekker ruikt.

Iemand die dit herkent of een oplossing?
Hij is toch ook niet nieuw meer na 7 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA0UL
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-09 13:11
Blommie01 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:44:
[...]

Hij is toch ook niet nieuw meer na 7 maanden?
Zeg ik toch ook niet? Hij ROOK nog naar die typische ‘nieuwe auto geur’. Lijkt me logisch als dat langzaam weg trekt, maar dit is van de ene op de andere dag veranderd/overstemd door een muffe geur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17
macedon schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 21:02:
[...]

Hij rijdt max 80km/u. Ik zie liever hetzelfde fimpje op de snelweg voordat ik spijt krijg voor mijn keuze. :)
Net even een korte test gedaan hiervoor, ongeveer 7km gereden op een 90km baan.
Eerst gewoon met het verkeer mee naar 90 optrekken,
Daarna even rustig doorgegaan naar 120.
De voorste motor werd hierbij geen enkele keer gebruikt. Maximum rond de 110kW gebruikt.

Daarna even aan het verkeerslicht gezorgd dat ik als eerste stond :) Bij plankgas werd de voorste motor wel gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUU93PTw_5zwvzozees5yniv4Ww=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3WZhPOcEGhjO0jir36v04c7r.png?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk niet wat je wilde horen, maar bij normale snelheden rijd je eigenlijk gewoon met een RWD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RA0UL schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:01:
[...]

Zeg ik toch ook niet? Hij ROOK nog naar die typische ‘nieuwe auto geur’. Lijkt me logisch als dat langzaam weg trekt, maar dit is van de ene op de andere dag veranderd/overstemd door een muffe geur.
Wat denk je dat er met die geur gebeurt als je auto 50-60 graden van binnen wordt? Ligt er iets op de grond te stinken?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Fire69 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 19:03:
[...]

De voorste motor werd hierbij geen enkele keer gebruikt. Maximum rond de 110kW gebruikt.

Daarna even aan het verkeerslicht gezorgd dat ik als eerste stond :) Bij plankgas werd de voorste motor wel gebruikt.

[Afbeelding]

Waarschijnlijk niet wat je wilde horen, maar bij normale snelheden rijd je eigenlijk gewoon met een RWD :P
Achterwielaandrijving op een glad wegdek kan voor bijzondere situaties kan zorgen. En hoewel de veiligheids systemen nu veel beter zijn dan bij mijn oude 'BMW-ke', was dat voor mij toch de reden om voor de AWD te gaan. Op wintersport geeft het mij een veilig gevoel. Voorwiel aandrijving had ik wel aangedurfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
[...]

[Afbeelding]

Op Chill of Standard?

Als ik op Chill rijd, merk ik dat de voorkant van de Juniper op groen licht opgetild wordt (wat betekent dat waarschijnlijk alleen de achter motor wordt gebruikt) terwijl als ik dezelfde zonder chill doe, de hele auto soepel begint te bewegen.

Nooit gehad met de M3 SR trouwens. Moet zijn of dat de Y te hoog is of te zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
macedon schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:41:
[...]

Op Chill of Standard?

Als ik op Chill rijd, merk ik dat de voorkant van de Juniper op groen licht opgetild wordt (wat betekent dat waarschijnlijk alleen de achter motor wordt gebruikt) terwijl als ik dezelfde zonder chill doe, de hele auto soepel begint te bewegen.

Nooit gehad met de M3 SR trouwens. Moet zijn of dat de Y te hoog is of te zwaar.
Of soepelere vering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
macedon schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:41:
[...]

Op Chill of Standard?

Of een auto ‘opgetild’ wordt of niet heeft te maken met de acceleratie(+), de hoogte van het zwaartepunt (+) en de wielbasis (-) en de stijfheid van de vering (-).
Of een auto enkel op één as of 2 assen wordt aangedreven speelt niet mee.

Verder is het zo dat de achterste motor efficienter is dan de voorste. En daarom wordt de voorste enkel gebruikt als dat nodig is. Dat is bus als je meer vermogen vraagt dan wat die motor aan kan, of als de wielen door slippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Standard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06
Afgelopen week ben ik wéér bij het service center geweest om het tikje/klikje in de bestuurdersstoel te laten onderzoeken dat optreedt bij bepaalde (rem)vertraging. Volgens de SeC zou het probleem na een kalibratie van de stoel verholpen zijn… Ik had er al weinig vertrouwen in, en inderdaad: het is niet opgelost.

Heeft iemand dit probleem wél succesvol laten verhelpen? Zo ja, hoe?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fire69

De eerste Robotaxi tests komen online! :)

Een hoop geleuter in de video maar ze doen wel 2 ritten.
De eerste gaat goed, bij de tweede hebben ze een licht technisch probleem maar het rijden zelf gaat wel goed.

[edit]
Nog eentje:

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 22-06-2025 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
Volgende keer LR RWD }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
[...]

[Afbeelding]

Deze discussie is al eens eerder gevoerd maar dit is bij veel AWD auto’s zo. Een andere trigger is het verlies van grip, waarbij de achterwielen dan ook aangedreven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
[...]

Dit doet mijn Highland ook maar mijn vorige model deed dit ook. Zolang je de auto zelf tot stilstand laat komen zal hij netjes bij stilstand de rem aantrekken en dat zie je in het pedaal. Ik begreep dat bij de nieuwe Model Y dit niet meer zichtbaar is in het rempedaal omdat ze daar iets nieuws voor hebben ontwikkeld.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Filmpje hoe de Robotaxi de ruitenwissers gebruikt om de frontcamera's schoon te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Laatst online: 08:31
Klopt dit? Thxs
De auto houdt sowieso de temperaturen van de batterij in de gaten en koelt/verwarmt wanneer nodig.

Maar los daarvan, staat je auto op asfalt of een ander type ondergrond dat héél warm wordt in de zon?
Want anders denk ik niet dat die batterijen significant opwarmen. Er zit namelijk een hele auto bovenop die quasi alle hitte tegenhoudt.
Als die batterijen op het dak lagen had je nog een punt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

pdidi schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:01:
Filmpje hoe de Robotaxi de ruitenwissers gebruikt om de frontcamera's schoon te maken
Fascinerend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
adjego schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:20:
[...]

Dit doet mijn Highland ook maar mijn vorige model deed dit ook. Zolang je de auto zelf tot stilstand laat komen zal hij netjes bij stilstand de rem aantrekken en dat zie je in het pedaal. Ik begreep dat bij de nieuwe Model Y dit niet meer zichtbaar is in het rempedaal omdat ze daar iets nieuws voor hebben ontwikkeld.
Ik hoorde en merkte al wel dat de rem echt werd vastgezet, maar was me nog nooit opgevallen dat je dat ook echt in het pedaal ziet. Daar kijk ik nou meestal net niet als er geremd moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
In hetzelfde filmpje, hoe de Robotaxi opzij gaat en stopt voor een achterop komende ambulance. Geen idee of dat formeel op de bus baan mag in Texas (aan de overige auto's te zien is het normaal daar), maar zeker indrukwekkend om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
pdidi schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:01:
Hoe doet hij dat? Ik heb een zielig pisstraaltje dat amper iets doet (en waar ik elke keer toch om moet lachen dat er wel heel veel op beknibbeld is) en hier lijkt het wel uit de wisser zelf te komen. Zoveel water heb ik nooit op mijn ruit gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
xFeverr schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:05:
[...]

Hoe doet hij dat? Ik heb een zielig pisstraaltje dat amper iets doet (en waar ik elke keer toch om moet lachen dat er wel heel veel op beknibbeld is) en hier lijkt het wel uit de wisser zelf te komen. Zoveel water heb ik nooit op mijn ruit gekregen.
Van waar komt het water bij jou dan? Bij Tesla zitten de sproeiers toch altijd op de wissers zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Fire69 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:10:
[...]

Van waar komt het water bij jou dan? Bij Tesla zitten de sproeiers toch altijd op de wissers zelf?
huh nee? Ik heb linksonder op het raam (van binnen gezien) een klein sproeiertje (1) zitten. Daar komt een klein straaltje uit wat niet veel uithaalt. Er zit helemaal niets op de wissers zelf. Dat is voor het eerst dat ik daarvan hoor

Betreft een 2025 model Y (niet Juniper)

[ Voor 4% gewijzigd door xFeverr op 23-06-2025 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:14
xFeverr schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:13:
[...]

huh nee? Ik heb linksonder op het raam (van binnen gezien) een klein sproeiertje (1) zitten. Daar komt een klein straaltje uit wat niet veel uithaalt. Er zit helemaal niets op de wissers zelf. Dat is voor het eerst dat ik daarvan hoor

Er zitten midden op beide wissers sproeiers. Goed kijken, loopt ook een slangetje heen. Van binnenuit moeilijk te zien wellicht.

Als niet beide wissers water verdelen misschien tijd voor even een serviceverzoekje.

Edit: Daarmee overigens niet willen stellen dat de ruit-veeg-capabiliteit amazing is, ik zou het zelf erg prettig vinden als ik méér vocht op de ruit mag deponeren ipv alleen de eerste 25% van de slag of iets in die geest.

Mijn oplossing 2 jaar geleden op een roadtrip van 7000km was maar om elke laadstop even de ruit te poetsen met een lappie en een trekkertje. Werkte uiteindelijk like a charm. Werkte vooral top in Zweden pakweg eind juni waar er een bizarre hoeveelheid insecten rondvlogen :9

[ Voor 29% gewijzigd door Mar.tin op 23-06-2025 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
xFeverr schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:13:
[...]

Ik heb dezelfde MY en bij mij zitten ze op beide sproeiers en ziet het er hetzelfde uit als op het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 15:37
Uit mijn Model Y uit 2024 komt ook enkel maar een pisstraaltje vooraan, er komt helemaal geen water uit de ruitenwisser zelf. Dat verklaart wel veel... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:14
kakature schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:23:
Uit mijn Model Y uit 2024 komt ook enkel maar een pisstraaltje vooraan, er komt helemaal geen water uit de ruitenwisser zelf. Dat verklaart wel veel... :/
Op basis van je verhaal zeg ik: Er zit ergens iets niet goed vast, of er is iets verstopt oid.

YouTube: Neat trick for the spraying the windshield wipers fluid #tesla #mode...

Deze short geeft wel een redelijk beeld van hoe sproeien eruit zou moeten zien vanaf pakweg 3 seconden in de video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedon
kakature schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:23:
In mijn M3 kwam vaak een van de twee buisje uit. Kan je zelf terugzetten. Eerst frunk open doen dan de plastik dek eraf en kijk of beide buisjes vast zitten op hun ruiterwisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Mar.tin schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:20:
[...]

Er zitten midden op beide wissers sproeiers. Goed kijken, loopt ook een slangetje heen. Van binnenuit moeilijk te zien wellicht.

Als niet beide wissers water verdelen misschien tijd voor even een serviceverzoekje.

Edit: Daarmee overigens niet willen stellen dat de ruit-veeg-capabiliteit amazing is, ik zou het zelf erg prettig vinden als ik méér vocht op de ruit mag deponeren ipv alleen de eerste 25% van de slag of iets in die geest.

Mijn oplossing 2 jaar geleden op een roadtrip van 7000km was maar om elke laadstop even de ruit te poetsen met een lappie en een trekkertje. Werkte uiteindelijk like a charm. Werkte vooral top in Zweden pakweg eind juni waar er een bizarre hoeveelheid insecten rondvlogen :9
Ik zat vol verbazing naar de reacties te kijken dus ik ben even naar de auto gelopen om het eens wat beter te inspecteren. En inderdaad, er zitten sproeiers op de ruitenwisser en dat sproeiertje linksonder zit ook op de arm van de ruitenwisser. Nooit gezien.

Maar ik heb er eens goed op gelet, ook gefilmd en slow motion afgespeeld, maar er komt nauwelijks iets uit. 90% van het water komt dus uit dat losse sproeiertje linksonder. Valt inderdaad behoorlijk tegen met watergebruik.

Mijn vorige wagen had 3 krachtige sproeiers die een hoop water en zeep op het raam kregen, dat hielp wel wat meer dan deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
xFeverr schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:35:
[...]

Ik zat vol verbazing naar de reacties te kijken dus ik ben even naar de auto gelopen om het eens wat beter te inspecteren. En inderdaad, er zitten sproeiers op de ruitenwisser en dat sproeiertje linksonder zit ook op de arm van de ruitenwisser. Nooit gezien.

Maar ik heb er eens goed op gelet, ook gefilmd en slow motion afgespeeld, maar er komt nauwelijks iets uit. 90% van het water komt dus uit dat losse sproeiertje linksonder. Valt inderdaad behoorlijk tegen met watergebruik.

Mijn vorige wagen had 3 krachtige sproeiers die een hoop water en zeep op het raam kregen, dat hielp wel wat meer dan deze auto.
is dat "losse sproeiertje" niet gewoon een foutje/breuk/loszittende slang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[...]

Dat losse sproeiertje lijkt me eerder de aansluiting naar de leiding voor de sproeiers op de wissers?
Waarschijnlijk is die gewoon los gekomen.
Als je het niet zelf makkelijk terug kan aansluiten zou ik gewoon een service request aanmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:08
Ik las dat de Juniper geen dubbel klik meer heeft op het scrollwieltje om te kiezen tussen TACC en AP. Is dit een bewuste keuze of een bug?

Ik hoop dat ze niet gaan weghalen van de Highland Model 3 want die zou ik mogelijks binnenkort aanschaffen en ik gebruik nu vaak TACC en AP door elkaar afhankelijk van de situatie.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Broodro0ster schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:04:
Ik las dat de Juniper geen dubbel klik meer heeft op het scrollwieltje om te kiezen tussen TACC en AP. Is dit een bewuste keuze of een bug?

Ik hoop dat ze niet gaan weghalen van de Highland Model 3 want die zou ik mogelijks binnenkort aanschaffen en ik gebruik nu vaak TACC en AP door elkaar afhankelijk van de situatie.
Het lijkt een bewuste keuze, en voorlopig lijkt het bij de highland wel een optie te blijven.
Maar niets is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:27
sonina schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 19:47:
Model Y van een half jaartje oud met 6000km.
Ramen stonden net open en toen ik vertrok en moest afdraaien hoorde ik een metaalachtig tikkende geluid langs de voorkant.
Dacht eerst dat er steentjes in de banden zaten maar dat is niet.
Bij rollen / rijden geen geluid, viel me echt op met mijn stuur zo ver uit te draaien om uit een parkeervak te rijden.

Was me voordien nog niet opgevallen, iemand enig idee?
Auto stond een dag stil, was ook nog aanwezig na een rit van 10km ongeveer.

Nog eens gaan luisteren, klinkt als een veer die opspant, geen idee hoe ik het moet omschrijven. Tikje of 5 op een volledige uitdraai van de wielen.
Mezelf even quoten. Geluidje is er nog steeds, ook gemerkt bij traag rijden dat het hoorbaar is bij het deftig afdraaien.

Heb de wielcovers al eens weggenomen en aan het schild rond de remmen wat bewogen maar er vielen voorlopig geen steentjes of iets uit. Nog steeds geen idee waar het geluid vandaan komt.

Video gemaakt: YouTube: 23 juni 2025

Het gaat niet over het geluid van de banden voor alle duidelijkheid, maar echt om het metalig getik.

EDIT: Heb alvast een service aanvraag gedaan. Hoop dat ze dat relatief snel kunnen bekijken want we gaan binnenkort met de auto op vakantie. :)

[ Voor 5% gewijzigd door sonina op 23-06-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakature
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 15:37
[...]

Ik heb het ook eens gecontroleerd en alles lijkt goed aangesloten, maar dan nog lijkt het veel minder dan wat ik op die filmpjes zie. :-(
Dit is hoe het bij mij is: https://streamable.com/akygni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-09 11:48
Weten jullie of er nog mooie aanbiedingen gaan komen in juli of augustus voor de MY Juniper? Vandaag proefgereden en toch wel heel erg onder de indruk. Model 3 heeft een prachtige aanbieding voor 0,99% financiering. Hopelijk de Juniper ook zoiets.

[ Voor 24% gewijzigd door miani op 23-06-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
kakature schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:05:
[...]

Ik heb het ook eens gecontroleerd en alles lijkt goed aangesloten, maar dan nog lijkt het veel minder dan wat ik op die filmpjes zie. :-(
Dit is hoe het bij mij is: https://streamable.com/akygni
Ik heb exact hetzelfde bij mij
Fire69 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:20:
[...]

Dat losse sproeiertje lijkt me eerder de aansluiting naar de leiding voor de sproeiers op de wissers?
Waarschijnlijk is die gewoon los gekomen.
Als je het niet zelf makkelijk terug kan aansluiten zou ik gewoon een service request aanmaken :)
Ik denk dat ik het niet goed uitleg dan. Op de linker-arm wijst één sproeier naar boven. Daar komt het meeste water uit en die sproeit het op de plek waar de wisser naartoe beweegt. Dan zitten er (blijkbaar, TIL) ook nog twee kleine sproeiers op de kop van de arm, bij beide armen. Er lijkt dus op 5 plekken water uit te komen.

Die eerste grote sproeier noemde ik het losse sproeiertje omdat hij los staat van de rest. Niet omdat hij letterlijk los hangt. Dat is niet het geval, hij zit goed vast met een clip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiB1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 06:44
gjcvro schreef op maandag 23 juni 2025 @ 11:09:
[...]

is dat "losse sproeiertje" niet gewoon een foutje/breuk/loszittende slang?
Heb je een fotootje van die losse sproeier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
miani schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:09:
Weten jullie of er nog mooie aanbiedingen gaan komen in juli of augustus voor de MY Juniper? Vandaag proefgereden en toch wel heel erg onder de indruk. Model 3 heeft een prachtige aanbieding voor 0,99% financiering. Hopelijk de Juniper ook zoiets.
Ik zou er niet teveel op rekenen, volgens mij is er weinig voorraad van de Model Y, alles wat gemaakt wordt (kan worden) is vrijwel direct verkocht. Sowieso zijn juli/aug de eerste twee maanden in het kwartaal, vaak zit er wat meer druk op verkopen in de laatste maand (dus in dit geval september) om het kwartaal goed af te sluiten. Dus als er aanbiedingen komen, verwacht ik deze meer richting september.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-09 11:48
ZeRoC00L schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:25:
[...]

Ik zou er niet teveel op rekenen, volgens mij is er weinig voorraad van de Model Y, alles wat gemaakt wordt (kan worden) is vrijwel direct verkocht. Sowieso zijn juli/aug de eerste twee maanden in het kwartaal, vaak zit er wat meer druk op verkopen in de laatste maand (dus in dit geval september) om het kwartaal goed af te sluiten. Dus als er aanbiedingen komen, verwacht ik deze meer richting september.
Dank voor het antwoord. Wellicht was het wishful thinking maar door de grote impopulariteit van Tesla op dit moment en de lage verkoopcijfers had ik gehoopt dat er een scherpe aanbieding zou komen zoals met de Model 3. Als dat niet gebeurt, is de MY LR AWD aan de dure kant vergeleken met de concurrentie.

[ Voor 5% gewijzigd door miani op 23-06-2025 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 11:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

miani schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Dank voor het antwoord. Wellicht was het wishful thinking maar door de grote impopulariteit van Tesla op dit moment en de lage verkoopcijfers had ik gehoopt dat er een scherpe aanbieding zou komen zoals met de Model 3. Even afwachten wat er gaat gebeuren dus.
Lage verkoopcijfers ten opzichte van vorig jaar kloppen wel, maar als nog verkopen ze erg goed. De impopulariteit is door de media wat opgeblazen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macedon
Mad-Matt schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:40:
[...]

Lage verkoopcijfers ten opzichte van vorig jaar kloppen wel, maar als nog verkopen ze erg goed. De impopulariteit is door de media wat opgeblazen.
Zoals ik had voorspeld, regent het RWDs deze maand. Ze hebben al 1200 uitgegeven. Mijn voorspelling is dat ze die 2000 net niet gaan halen. Of misschien ook wel. In ieder geval gaat het beter dan de AWD. Zo meteen is het juli en zal Tesla hun op de 3 na beste jaar hebben en dat alleen in de eerste helft van het jaar...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEnYc26FD5nICj8WKkIQUhuZ8sQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/abrY7R4qc5vmwNzLDEqqrE7a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

macedon schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:46:
[...]

Zoals ik had voorspeld, regent het RWDs deze maand. Ze hebben al 1200 uitgegeven. Mijn voorspelling is dat ze net niet die 2000 gaan halen. Of misschien ook wel. In ieder geval gaat het beter dan de AWD. Zo meteen is het juli en zal Tesla hun op de 3 na beste jaar hebben en dat alleen in de eerste helft van het jaar...

[Afbeelding]
Dat had ik nog niet eens gezien, alleen verkoopcijfers uit de VS en China en daar doet Tesla het nog prima, aandelenkoers gaat ook weer goed. Dus niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Hopen dat de Tesla en Musk haat ook een beetje gaat liggen dan...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Damian schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:54:
Hopen dat de Tesla en Musk haat ook een beetje gaat liggen dan...
Die zal er mogelijk blijven, maar op de achtergrond, net als alles is dit van de voorpagina af en krijgt het geen aandacht meer.

Gisteren nog wel zo'n droeftoeter zien rijden met zo'n "I bought this before" sticker. Wees dan een echte vent en verkoop dat ding.

Ik heb meer dan 20 verschillende auto's gereden in m'n leven van denk wel 10 merken (o.a. Duitse premium merken) en ik moet zeggen dat ik mega content ben met m'n Tesla, tuurlijk kunnen er dingen beter of anders (bv, EEN SIMPEL DASHBOARDKASTHENDELTJE!!) maar als ik nu de keuze moet maken voor een vervanger wordt het gewoon weer een MY.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
Mad-Matt schreef op maandag 23 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Die zal er mogelijk blijven, maar op de achtergrond, net als alles is dit van de voorpagina af en krijgt het geen aandacht meer.

Gisteren nog wel zo'n droeftoeter zien rijden met zo'n "I bought this before" sticker. Wees dan een echte vent en verkoop dat ding.
Ik krijg de neiging om stickers te maken met "Did you buy it yourself?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 22:06
Juniper conversie kits beginnen te komen….
Blijkbaar 2k usd voor de voorkant en 3.6k usd voor ook de achterkant (die vast meer af zal wijken en nog niet beschikbaar is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgsu7mYBVoIy3FthYhx0hT_gNrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UdGGiGC9KLMx6jNTvTG439H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Laatst online: 08:31
EvolutionX schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:35:
Blijkbaar 2k usd voor de voorkant en 3.6k usd voor ook de achterkant (die vast meer af zal wijken en nog niet beschikbaar is)

[Afbeelding]
Dat er daar zelfs een markt voor is :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online

[Afbeelding]
Geef mij maar een HW4 conversie kit :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
gjcvro schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:01:
[...]
Ik krijg de neiging om stickers te maken met "Did you buy it yourself?"
ik zag een sticker met erop: Vintage Tesla, pre-madness edition", die vond ik dan wel weer leuk

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 16:13

[Afbeelding]
Klein kleurverschilletje maar 8)7
Op zich wel gaaf dat dit kan, maar op deze manier zou je het wel moeten wrappen

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Pagina: 1 ... 87 ... 128 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: