Nou, de eerste keer was het geen garantie. Enkel de accu leeg vanwege zogenaamd niet regelmatig opladen.
12V booster erop en heb 2 weken weer probleemloos rond gereden. Ik dacht er dus vanaf te zijn. Totdat het eergisteren ineens weer gebeurde. Toen weer Tesla service benaderd en die waren het er nu wel over eens dat er iets niet correct is dus afspraak gemaakt voor Tesla service center in Zwolle. Hier zou ik dan met een aantal dagen heen kunnen. So far so good.
Maar gisteren was het dus echt raak. Kreeg dus ook de waarschuwingen die er voorheen niet waren. Wederom contact met Tesla gehad en nu komen ze de auto ophalen voor de deur.
Hoewel vast gerelateeerd aan elkaar zijn het toch een soort van 2 verschillende situaties. 2 x auto helemaal dood die nergens op reageert maar na even wakker schudden met die 12V booster weer prima is.
En nu een auto die niet meer wilt rijden, maar wel gewoon toegangelijk is. Alles werkt. De airco, de ramen, de app enz. Alleen wil niet meer in Drive.
Het is dus 2 keer voorgekomen terwijl de auto geparkeerd stond en 1 keer tijdens het rijden. Toen heb ik geparkeerd, boodschap gedaan en weer naar huis gereden. Dat ging dus toen nog wel. Ondanks alle waarschuwingen die er al waren voordat ik parkeerde. Maar 50 meter voor mijn huis stopte die er mee en rolde nog wat uit.
Nu heb ik ook twijfels of zo'n Zappi 2.1 lader wel echt goed is voor de auto. Ik laadt vaak enkel op ECO+ wat inhoudt dat ie enkel overschot van de pv in de auto stopt. Met een minimum van 1.4Kw dus dipt het daaronder dan stopt de lader. En begint weer als het er boven komt.
Dit plotselinge stoppen en starten van laden is wellicht ook schadelijk? Is toch anders als dat je stopt met laden via de app.
Daarom laadt ik nu vaker via ECO op waarbij je altijd 1.4 kW erin stopt, of meer als er meer PV productie is, en vaak ook gewoon op Fast als die vol moet zijn de volgende dag.