Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:12
Taro schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:52:
@adjego Dit zijn de netto waardes toch? Want de SR+ heeft 54 kWh bruto, dus kan idd 52 kWh netto zijn. Onze 2023 MY LR uit China heeft volgens Teslamate 82 kWh bruto, dus kan inderdaad 79 kWh netto zijn.
Ja klopt!

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:25
kaka schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:53:
[...]

Oprechte vraag, waarom zou de commander eruit moeten in dit geval?
A ) je brengt m niet naar een Tesla Servicepunt maar naar een ("Tesla certified")schadeherstelbedrijf.
B ) je hebt blikschade? (dit kan ik niet goed opmaken uit je post). Wat is de connectie met Commander?
C ) je doet geen aanspraak op garantie neem ik aan?

Toevallig zit ik in hetzelfde schuitje; iemand is tegen mijn geparkeerde auto aangereden (en uiteraard gevlucht). Gisteren heb ik de auto naar het schadeherstelbedrijf (Tesla certified) gebracht maar heb de commander er lekker in laten zitten.

Weet niet precies wat jouw situatie is natuurlijk maar zou niet zoveel moeite doen om de commander eruit te halen in dit geval(tenzij je een ongeluk hebt gehad tijdens het rijden met autopilot aan en je enige vermoedens wilt voorkomen dat het door de commander komt :P ).

Als mijn spoiler afbreekt/los komt dan kan het niet zo zijn dat mijn garantie komt te vervallen omdat ik een accessoire heb geïnstalleerd. Het moet wel enig verband hebben lijkt me. Maar wellicht ben ik te naïef hierin.

Voor de liefhebbers, before picture:
[Afbeelding]

Deur wordt volledig vervangen.
Geen Sentry Mode actief?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-07 18:30
Helaas niet nee...Accu <20%. Zou m in de ochtend laden (geen eigen oprit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimBony
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01:27
Workaholic schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:47:
Aan de model 3 highland eigenaren : klopt het dat er nergens een usb c port zit voorin ? Ik heb de basis versie en wil mijn telefoon kunnen laden met een USB c kabel (ivm houder naast het scherm). Ben ik nou blind geworden of zit er geen aansluiting in het middenvak, cuphouders of de armsteun?
Ik heb zowel een USB-C aansluiting in het opbergvak voor de cubholders alsmede in het opbergvak onder de armsteun.
Samen met de aansluitingen achterin onder het scherm dus 4 stuks in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 22:52
kaka schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:53:
[...]

Oprechte vraag, waarom zou de commander eruit moeten in dit geval?
A ) je brengt m niet naar een Tesla Servicepunt maar naar een ("Tesla certified")schadeherstelbedrijf.
B ) je hebt blikschade? (dit kan ik niet goed opmaken uit je post). Wat is de connectie met Commander?
C ) je doet geen aanspraak op garantie neem ik aan?

Toevallig zit ik in hetzelfde schuitje; iemand is tegen mijn geparkeerde auto aangereden (en uiteraard gevlucht). Gisteren heb ik de auto naar het schadeherstelbedrijf (Tesla certified) gebracht maar heb de commander er lekker in laten zitten.

Weet niet precies wat jouw situatie is natuurlijk maar zou niet zoveel moeite doen om de commander eruit te halen in dit geval(tenzij je een ongeluk hebt gehad tijdens het rijden met autopilot aan en je enige vermoedens wilt voorkomen dat het door de commander komt :P ).

Als mijn spoiler afbreekt/los komt dan kan het niet zo zijn dat mijn garantie komt te vervallen omdat ik een accessoire heb geïnstalleerd. Het moet wel enig verband hebben lijkt me. Maar wellicht ben ik te naïef hierin.

Voor de liefhebbers, before picture:
[Afbeelding]

Deur wordt volledig vervangen.
Persoonlijk zou ik zeggen dat een bedrijf je verzoek niet honoreert als er schade is ontstaan uit causaal verband. Echter we praten over Tesla. Het kan zijn dat Tesla je garantieverzoek afwijst, omdat er een Commander is gemonteerd.
Ik heb een serviceverzoek in gepland vanwege een niet goed gemonteerde achterklep. Hij staat er gewoon scheef op. Wat zegt Tesla, Ja hij staat scheef op, maar binnen onze gestelde marge. Auto is 2 maanden oud en kwam achter na mijn eerste autowasbeurt met de hand. Hoezo garantie bij Tesla...

Voorbeeld: Auto staat in de brand vanwege kortsluiting. Commander in de auto gemonteerd. Wij zeggen kan daar niet aan liggen. Tesla zegt, zie voorwaarden. Je gaat de welles, nietus verhaal krijgen. Wij vergoeden niks. Als je bijvoorbeeld een lease auto hebt dan kan dit nadelige gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:01
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:57:
[...]

Even met de leasemaatschappij schakelen. Makkelijkst is als iedereen een eigen account heeft. Lease maatschappij kan die aanmaken. Ik hoefde enkel naam en email adres door te geven en accounts werden aangemaakt. Zal ik straks weer moeten doen wanneer mijn jongste dochter haar rijbewijs ook haalt :)

Werken met profielen kan ook, maar dan is er minder gescheiden vwb app-gebruik volgens mij.
Het makkelijkst is toch gewoon inloggen met je zakelijk account? Wat is het voordeel van een eigen account?
Er is namelijk niets gescheiden. Enkel via profielen kan je persoonlijke settings doen zoals de zetel stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:01
kaka schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 13:02:
[...]

Helaas niet nee...Accu <20%. Zou m in de ochtend laden (geen eigen oprit).
Eigenlijk wel jammer dat een botsing de sentry niet triggert. Je hebt dan wel geen beelden van voor de botsing, maar alles er na zou wel kunnen gefilmd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
PietervSk schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:26:
Weet er hier iemand meer van de M3 met 60 kWh accu, bouwjaar 2019?
Ik zie op Marktplaats allerlei M3 SR+'en staan waarbij geclaimd wordt dat er een accu van 60 kWh in zit. Ik dacht dat er in 2019 nog niet zo'n versie op de markt was, maar er word door talloze aanbieders anders beweerd. Geen zin om ergens te gaan kijken en dat het toch de 50 kWh versie blijkt te zijn. Dan zoek ik wel iets langer naar de LR.
Hiervoor is ev-database.org dan wel weer handig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xi9no-wUNV3HdbxiWLv_qsBU8ek=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0IZw4FO3k5A7WxfeWVTMqixX.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
De rechter dagrijverlichting van mijn Model Y uit Sept 2024 doet het niet meer. Het was mij eerder al eens opgevallen, maar hij leek het later weer te doen.

Heb inmiddels een service verzoek ingeschoten, dus het gaat vast opgelost worden.

Wat ik wel erg vreemd vind is dat als ik via de App op de knipper functie druk de betreffende led wel brandt. Als ik stadslicht aanzet doet hij het niet. Iemand dit eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:51
Workaholic schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 11:19:
[...]

Sorry dat had ik er even expliciet bij morgen zeggen. De handleiding had ik bekeken maar ik heb dus geen aansluiting in het midden console.. achter wel maar is minder geschikt ivm kids
Onder het kopje "Elektronica in het interieur" gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09 11:28
Ik heb 2dehands van iemand een tesla trekhaak gekocht voor op m’n MY RWD 2024.
Ik wou deze vandaag installeren maar nu blijkt dat het bevestigingspunt achter het plastieken plaatje niet aanwezig is….

Is dit iets dat enkel tesla kan bevestigen/toevoegen of kan ik daarvoor ook elders terecht?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:41
MatteC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:09:
Ik wou deze vandaag installeren maar nu blijkt dat het bevestigingspunt achter het plastieken plaatje niet aanwezig is….

Is dit iets dat enkel tesla kan bevestigen/toevoegen of kan ik daarvoor ook elders terecht?

Bedankt
Heb je alleen het afneembare deel gekocht, de knobbel? Dan mist de hele balk nog.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 13:39
MatteC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:09:

Bedankt
Heb je alleen de trekhaak zelf gekocht of het geheel inclusief de balk die ingebouwd moet worden? Want alleen aan de haak heb je niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
jongetje schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 07:22:
[...]

Ik vind die zomer km's wel erg hoog voor een auto met een WLTP van 700km. Daarbij is die auto net 2 of 3 maanden op de markt dus lijkt mij een inschatting want er heeft nog niemand mee in de zomer gereden.
Ligt natuurlijk aan de omstandigheden en rechter voet maar 810km is dus mogelijk. Dit kun je scharen onder zomer afstand. YouTube: Tesla Model 3 LR Highland Sunday Driving in Thailand

[ Voor 3% gewijzigd door winwiz op 08-01-2025 19:15 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
Mackeessie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:44:
[...]

Heb je alleen de trekhaak zelf gekocht of het geheel inclusief de balk die ingebouwd moet worden? Want alleen aan de haak heb je niets....
Enkel de trekhaak zo blijkt… :/
Ik dacht dat de balk standaard was.
Kan tesla ook enkel de balk installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
Himalaya schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:43:
[...]

Heb je alleen het afneembare deel gekocht, de knobbel? Dan mist de hele balk nog.
Klopt… ik dacht dat de balk standaard was.
Kan enkel tesla de balk installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
MatteC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:33:
[...]

Enkel de trekhaak zo blijkt… :/
Ik dacht dat de balk standaard was.
Kan tesla ook enkel de balk installeren?
Het is altijd een trekhaak set. Dus de balk, de haak en stekker aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
mjvdzwet schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:50:
[...]

Het is altijd een trekhaak set. Dus de balk, de haak en stekker aansluiting.
Damn… ik dacht een goede zaak gedaan te hebben door de trekhaak voor 500€ te kopen…

Ook wel misleidend want op Tesla staat staat er niets over de bar zelf verkondigd…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwXJx3EiVw0Hvu3k9nauYfbkJnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xINCVlvcnAaDrq4VyrVcD7kp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
MatteC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:56:
[...]

Damn… ik dacht een goede zaak gedaan te hebben door de trekhaak voor 500€ te kopen…

Ook wel misleidend want op Tesla staat staat er niets over de bar zelf verkondigd…

[Afbeelding]
Maar waar heb je jouw trekhaak dan gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
mjvdzwet schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:59:
[...]

Maar waar heb je jouw trekhaak dan gekocht?
Van een particulier via 2dehands.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:51
MatteC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Dan heeft die nou een stuk extra ijzer achter de bumper zitten waar die weinig meer aan heeft, en jij hebt ook een stuk ijzer waar je weinig aan hebt. sowieso moet de software volgens mij ook worden aangepast, om aan te geven dat je een trekhaak hebt. Voor zover ik weet kan alle tesla dat en een enkel bedrijf dat daar toestemming voor heeft? Tesland plaatst volgens mij. maar is niet veel goedkoper dan tesla zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
gjcvro schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Dan heeft die nou een stuk extra ijzer achter de bumper zitten waar die weinig meer aan heeft, en jij hebt ook een stuk ijzer waar je weinig aan hebt. sowieso moet de software volgens mij ook worden aangepast, om aan te geven dat je een trekhaak hebt. Voor zover ik weet kan alle tesla dat en een enkel bedrijf dat daar toestemming voor heeft? Tesland plaatst volgens mij. maar is niet veel goedkoper dan tesla zelf.
Er staan er meerdere te koop op 2dehands…

Wel sneu! Ach ja, dure les :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:24
[...]

[Afbeelding]
Zo'n haak kost exclusief BTW 115 Euro voor de Model 3 (partnumber 1671458-00-A), misschien wel dezelfde als voor de Y. Dat is dus een hele dure kat in de zak helaas.
https://epc.tesla.com/nl-...87-4bc3-bd84-47df1017c26d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sJoren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-06 15:43
Zonet ook eigenaar geworden van een Tesla Model 3 LR ('21).

De verkoper wees mij, net voor aankoop, op een beschadiging aan de binnenkant/onderkant van de kofferklep (zie foto).

Voor mij onvoldoende reden om de wagen niet te kopen, maar wil hier toch even checken of dit een gekend probleem is. De verf bladdert af, dus ben wel bang dat dat erger kan worden. Aan de andere zijde van het koffer lijkt het ook reeds eerste tekenen te vertonen.

Hoe kijken jullie hier naar? Big deal?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDGzvNdRCidHJouI77jFLpVB7dk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpnUWIK0rWRuhLYymtu2WSeQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:12
[...]

[Afbeelding]
Ik hoopte eerst dat het een grap was, 500€ voor een bol? 8)7

Ik zou zelfs klacht indienen, want je bent zwaar opgelicht.
Moest het enkel een bol steken zijn, zou het geen 3 maanden extra duren om die optie te leveren af fabriek.

Een complete set, balk, bol en stekker kosten aftermarket van een deftig merk +-550€.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Het staat er wel, maar slecht vertaald.
1x high-strength steel tow bar with detachable tow ball and 13-pin electrical trailer socket (DIN ISO 11446)
“Tow bar” vertaalt als trekhaak en betreft de stalen balk. “Tow ball” is als afneembare kogel vertaald en die heb jij gekocht.

Als de advertentie over trekhaak sprak dan zou je je misschien kunnen beroepen op de verwachting dat het het complete pakket betrof inclusief stalen balk. Maar dan bij verzenden en niet als je afgehaald hebt uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 08-01-2025 20:42 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04
sJoren schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:35:

De verkoper wees mij, net voor aankoop, op een beschadiging aan de binnenkant/onderkant van de kofferklep (zie foto).

Voor mij onvoldoende reden om de wagen niet te kopen, maar wil hier toch even checken of dit een gekend probleem is. De verf bladdert af, dus ben wel bang dat dat erger kan worden. Aan de andere zijde van het koffer lijkt het ook reeds eerste tekenen te vertonen.

Hoe kijken jullie hier naar? Big deal?[Afbeelding]
Valt dit niet onder garantie? Er is al wat roestvorming te zien, dus zo laten of simpelweg er met een lakstiftje eroverheen zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:58
Ik zou wel even goed kijken of die klep wel goed afgesteld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 12:19
Workaholic schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:47:
Aan de model 3 highland eigenaren : klopt het dat er nergens een usb c port zit voorin ? Ik heb de basis versie en wil mijn telefoon kunnen laden met een USB c kabel (ivm houder naast het scherm). Ben ik nou blind geworden of zit er geen aansluiting in het middenvak, cuphouders of de armsteun?
Ik heb een 3mtr usb c kabel gekocht bij action en via usb c poort onder de armsteun console aangesloten. Tapijtstof zijpaneel van boven opengemaakt en aan de binnenkant kabel verstopt helemaal naar voren om het onzichtbaar weg te werken. Handleiding gebruikt hoe zijpaneel en cover eraf moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:35
gjcvro schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:05:
[...]

Dat hoeft niet perse; bij mijn Model 3 kreeg ik ook een trekhaak, terwijl ik niet de trekhaakvoorbereiding had. Misschien is dat bij sommige/deze Y's ook wel gebeurd in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
sJoren schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:35:

Hoe kijken jullie hier naar? Big deal?[Afbeelding]
Zit waarschijnlijk een bijbehorende streep/kras in de bumper. De achterklep die je met de hand dicht moet doen is heel slecht af te stellen, of hij raakt de bumper en sluit goed of hij raakt de bumper niet, maar hij sluit dan vaak niet. Waardoor je weer harder moet gooien en probleem 1 optreedt.
Door de zwarte doppen in de klep uit of in te draaien kan je hem vrij makkelijk zelf stellen en een soort beste middenweg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:28

tomic

Smexylittlebabe!

Iemand anders die bij SuC ook maar met 36kw laad? Heb nu deze week 3x aan de suc gehangen met preheat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lky7_2yf48qrag2873hgI4Wcg8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MgTSo32JyEdl2dz3I8T8hFL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GyKqyLc63zmU6kCODj5-SpIDA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DdLYQMMJzk1E0a1HkqgThhcp.png?f=fotoalbum_large

Batterij warm, suc niet te druk 70%. Maargoed dus er nu weer een toch weer 36kw. Andere die hier staan gaan wel met 100kw+

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 14:47
Ik mag in Juni een nieuwe Auto en dat wordt een Y RWD met trekhaak. Ik bestel pas als er maar enig idee is dat de Juniper er is. Alleen ben ik zoekende naar ervaringen met de dakdragers en daarop 2 fietsen. Wat doet dat met je verbruik? En nog gekker met dakdrager fietsen erop en een vouwwagen van max 700kg.... Ja het zal minder zijn, ik vermoed de helft minder of zit ik dan nog te positief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 13:39
tomic schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:00:
Iemand anders die bij SuC ook maar met 36kw laad? Heb nu deze week 3x aan de suc gehangen met preheat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Batterij warm, suc niet te druk 70%. Maargoed dus er nu weer een toch weer 36kw. Andere die hier staan gaan wel met 100kw+
Heb je een andere stall geprobeerd? Soms, als een stall stuk is levert hij max 38kWh. Schijnt vaker voor te komen, misschien te weinig service personeel tov aantal Superchargers die er nu zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InfernokingS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 16:47
Zie op de Tesla site dat alle modellen behalve de RWD een Tesla bonus krijgen van €2950 op aanschafprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:28

tomic

Smexylittlebabe!

Mackeessie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:13:
[...]

Heb je een andere stall geprobeerd? Soms, als een stall stuk is levert hij max 38kWh. Schijnt vaker voor te komen, misschien te weinig service personeel tov aantal Superchargers die er nu zijn.
3 andere stalls op wel dezelfde site. Maargoed andere 3 RWD ging wel vlot. Ik w8 nog even met een service request.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

[Afbeelding]

[Afbeelding]

SuC V2 neem ik aan? Dan deel je lader A en B en is dit helaas vaker de realiteit. Met V3 is dat probleem opgelost.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:41
dennismaus schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:08:
Ik mag in Juni een nieuwe Auto en dat wordt een Y RWD met trekhaak. Ik bestel pas als er maar enig idee is dat de Juniper er is. Alleen ben ik zoekende naar ervaringen met de dakdragers en daarop 2 fietsen. Wat doet dat met je verbruik? En nog gekker met dakdrager fietsen erop en een vouwwagen van max 700kg.... Ja het zal minder zijn, ik vermoed de helft minder of zit ik dan nog te positief?
Mijn ervaring met fietsen achterop een model 3 waren dat het bij 100km/u zo’n 10% extra was maar erg snel opliep bij wat hogere snelheden. 25% extra bij 110/115 was niet ongewoon. Fietsen vangen gewoon erg veel wind, en dan pakte ik de zadels er nog af. Kan me zo voorstellen dat op het dak dat niet veel beter zal zijn, al staan ze dan in de rijrichting.

Een lage aanhanger valt echter weer erg mee, dat lukte vaak wel binnen de 15% extra.

[ Voor 4% gewijzigd door Himalaya op 08-01-2025 22:40 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

SuC Eemnes (Witte Bergen)?

Zoja, achterste stalls pakken voortaan. Vaker meegemaakt daar.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:52
Alles erop en eraan is natuurlijk een vloek en een zegen voor je verbruik, want je gaat met een aanhanger en fietsen (waarschijnlijk) geen 130 klappen overal heen.

Met aanhanger stijgt mijn winterverbruik van +- 130-150wh/km naar 200+
Met 2 fietsen erop zal dat nog wat meer zijn.

Maar ach, als je optimaal laadt heb je stopjes van een 10-15 minuten dus je bent ook zo weer onderweg. En bij 100km/u ben je gauw 2 uur aan het rijden tussen stopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oekol schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 23:35:
*insert Elon time grapjes etc*

Hij was vanavond aan 't livestreamen via starlink en zei dat het er aan komt. Niiiiiice.

[Embed]

Hier dus:
[Embed]

.....

[...]
Tja, ik wil geen slimme speaker in huis en heb er ook geen behoefte aan in de auto. Volgens mij zijn er zat dingen om aan te werken met meer prioriteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
MatteC schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:01:
[...]

Van deze?

https://www.2dehands.be/v...khaakpakket-tesla-model-y

Misschien deze nog aanschaffen, dan kun je hem daarna wel gebruiken ;)

https://www.2dehands.be/v...re-trekhaak-p1514411-00-i

Ik zou persoonlijk een klacht indienen via 2ehands.be en in ieder geval de verkoper aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:02
Dan rijd er nu iemand met een trekhaakbalk rond zonder de afneembare kogel. Snap niet zo goed waarom je die niet met je auto mee verkoopt...

Ik begrijp wel waarom iemand hier denkt ermee klaar te zijn omdat de verkoper het, net als Tesla, een trekhaakpakket noemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

adjego schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:30:
[...]

Van deze?

https://www.2dehands.be/v...khaakpakket-tesla-model-y

Misschien deze nog aanschaffen, dan kun je hem daarna wel gebruiken ;)

https://www.2dehands.be/v...re-trekhaak-p1514411-00-i

Ik zou persoonlijk een klacht indienen via 2ehands.be en in ieder geval de verkoper aanspreken.
Wat een kansloze advertentie, wat heb je nou aan een losse kogel?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
jongetje schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:37:
[...]

Dan rijd er nu iemand met een trekhaakbalk rond zonder de afneembare kogel. Snap niet zo goed waarom je die niet met je auto mee verkoopt...

Ik begrijp wel waarom iemand hier denkt ermee klaar te zijn omdat de verkoper het, net als Tesla, een trekhaakpakket noemt.
Als je de balk eraf haalt om het hele 'trekhaakpakket' te kopen, dan mis je dus een stalen verstevigingsbalk achter je bumper. Bij montage van de trekhaak wordt die verstevigingsbalk namelijk verwijderd.

Idealiter zit die stalen trekhaakbalk standaard op de auto, want die doet ook al dienst als verstevigingsbalk. En dan vraag je mensen een mooi bedrag voor die trekhaakkogel en het aanpassen van wat instellingen. Voor in Europa (vooral NL, BE, DK, DE) is daar best wel een business case voor te maken.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
[...]

Mad-Matt schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:39:
[...]

Wat een kansloze advertentie, wat heb je nou aan een losse kogel?
Ja echt heel erg bijzonder dat je zoiets dan maar verkoopt. Dit hoort toch gewoon bij die auto |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
bilgy_no1 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 23:09:
[...]

Tja, ik wil geen slimme speaker in huis en heb er ook geen behoefte aan in de auto. Volgens mij zijn er zat dingen om aan te werken met meer prioriteit...
Je denkt toch niet dat er 1 team is die alles doet? Er is een keer iets bij wat je wel wilt en soms ook wat je niet gaat gebruiken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
adjego schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:55:
[...]

[...]

Ja echt heel erg bijzonder dat je zoiets dan maar verkoopt. Dit hoort toch gewoon bij die auto |:(
Vind het al "spannend" om mijn ongebruikte mattenset en hoedenplank op MP te smijten die nu al 4 maanden plek in staan te nemen in mijn huis. Laat staan je trekhaak, en dan ook nog eens alleen de kogel. 8)7

Aan de keerzijde: Als een nieuwe kogel €115 is bij Tesla, is het een goed verdienmodelletje om die voor €500,- te verkopen. Om boze klopjes op je voordeur te vermijden ergens op een parking afspreken. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Vanmorgen met een lach en een traan mijn Model 3 LR 2019 laten ophalen door de leasemij.
5 jaar lang plezier van gehad. Fijne auto die mij met de 162K km's overal heeft gebracht zonder problemen (draagarmen euvel daargelaten). Getwijfeld om hem over te nemen prive als 2de auto, maar vond 19.800 EUR toch net aan de hoge kant en rekening houdend met de MRB etc. toch wat prijzig vanaf volgend jaar, als 2de auto.
De kerel van Dekra die de schouw deed, verwachte veel auto's weer op de NL markt vanaf april/mei, nadat deze zijn opgekocht door NL handelaren bij BCA. Modellen met 170K km max, de rest zal naar het buitenland gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27
[...]

Als het lease was en na levering als accessoire is aangekocht begrijp ik wel dat je die houdt als je de auto teruggeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel met een dakkoffer en surfplanken gereden op het dak. Max 130 km/h over de autoroute in Frankrijk ging eigenlijk wel goed. Denk aan etappes van 200-250 km.

Ik heb ook met een kleine aanhanger met huif gereden en dat viel ook wel mee: 200 km op de snelweg in de zomer was goed te doen. Ik houd dan ongeveer 100 km/h aan.

Een lage aanhanger/vouwwagen heeft eigenlijk weinig invloed, mits je dan je snelheid aanpast. In Frankrijk geldt voor een lichte combinatie <3500 kg nog steeds 130 km/h. Als je dat doet wordt het wel vaak laden vrees ik. Maar als je met 90-100 km/h gaat rijden valt het denk ik wel mee.

Het helpt misschien iets als je de fietsen op de vouwwagen kunt monteren ipv op het dak van de auto. Dat zie ik ook wel eens langskomen. De dakdragers voor de Model Y zijn flink prijzig en die fietsen erop en eraf halen zal best een klus zijn qua hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Maurice- schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:15:
[...]

Als het lease was en na levering als accessoire is aangekocht begrijp ik wel dat je die houdt als je de auto teruggeeft.
maar wat heb je aan een losse kogel? Dan had hij de hele balk terug moeten bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Oekol schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:04:
[...]

Je denkt toch niet dat er 1 team is die alles doet? Er is een keer iets bij wat je wel wilt en soms ook wat je niet gaat gebruiken.
Daar gaat het niet om. Een bedrijf met beperkte productiemiddelen (software engineers) moet altijd prioriteiten te stellen welke zaken eerst worden opgepakt.

Of anders geformuleerd: bij de laatste ronde massa ontslagen hebben ze 'Team Grok' wel aangehouden, maar 'Team onverwachtse rem- en stuuracties van Autopilot in Europa' volledig weggesaneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Mad-Matt schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:18:
[...]

maar wat heb je aan een losse kogel? Dan had hij de hele balk terug moeten bouwen.
Je moet niet zoveel logica zoeken achter de beweegredenen van menschen :+ Die is er vaak namelijk niet omdat mensen in zijn algemeenheid de techniek niet snappen. Moeilijk voor te stellen wellicht, maar ze zijn er genoeg.

Een trekhaak is toch alleen dat ding dat je in je auto propt? Hoe bedoel je "nog meer onderdelen", hoezo moet mijn hele bumper eraf?! Er zit toch een gat in de bumper voor die haak?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mar.tin schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:33:
[...]

Je moet niet zoveel logica zoeken achter de beweegredenen van menschen :+ Die is er vaak namelijk niet omdat mensen in zijn algemeenheid de techniek niet snappen. Moeilijk voor te stellen wellicht, maar ze zijn er genoeg.

Een trekhaak is toch alleen dat ding dat je in je auto propt? Hoe bedoel je "nog meer onderdelen", hoezo moet mijn hele bumper eraf?! Er zit toch een gat in de bumper voor die haak?!
Daar heb je ook weer een punt, een valkuil van mij. Ik vind mezelf vrij logisch, maar dat ontbreekt vaak bij anderen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Model Y RWD met Campooz Lazy Jack afgelopen zomer, met twee fietsen op de dissel, maximaal 200 km op een lading. Snelheid tussen de 105 en 130, afhankelijk van de locatie van de supercharger. De vouwwagen is best groot, aanhanger valt mee maar de tent erop is een behoorlijke windvanger.

Het was goed te doen want we hebben jonge kids dus stoppen met enige regelmaat. Zonder kids zou ik het wel een opgave vinden. Meestal loskoppelen, lang laden (toch wel van rond de 0 procent tot hoog in de 90 om die 200km te kunnen halen).

Het reed overigens wel erg goed, fijne trekauto.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 16:40
Nieuwe model Y in beeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_q9kcoYWosbJ2t7ZNNwN7zltq2Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NOGWPC01hbzZWaLJ9UaSuLqT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3lfU-SXAQuFRgXWdFUTq2kGyPc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q42P6VhFlNFEOSAKY40djh6z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHqw6dyGKHvI8Nc1EjPtaukGO3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyHrglnhtNP0Ce1SGkGkE8D3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

hmm, ben nog niet overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-09 16:10
Wel een heel smal snoetje of niet? Zit geen karakter meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
[...]

Ik denk eerder aan …. Ofwel gestolen, ofwel leeg geruimd uit een ongevalsauto die total loss was.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
Om een volgende miskoop te vermijden......

wat bedoelt tesla met onderstaande ivm hun trekhaakpakket voor model Y:
'Opmerking: de upgrade van het trekhaakpakket voor Model Y ondersteunt geen extra uitgang voor een aanhangwagen.'

bedankt

https://shop.tesla.com/nl...0over%20de%20Tesla%20Shop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 08:46
Wel jammer dat er niet voor gekozen is om de lightbar aan de voorkant helemaal door te laten lopen. Ziet er toch gekkig uit zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
MatteC schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:10:

'Opmerking: de upgrade van het trekhaakpakket voor Model Y ondersteunt geen extra uitgang voor een aanhangwagen.'

bedankt

Ik denk dat ze bedoelen dat er geen permanente voeding van 12V naar de aanhanger gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatteC
Tommie12 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat ze bedoelen dat er geen permanente voeding van 12V naar de aanhanger gaat.
Ok, en is dat erg? Zal de verlichting etc van de aanhanger werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
MatteC schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:13:
[...]

Ok, en is dat erg? Zal de verlichting etc van de aanhanger werken?
Zeker, alleen niet een koelkast van de caravan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

MatteC schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:10:

bedankt

Stroom naar de aanhanger zit er dus wel bij, maar alleen als de auto "aan" is.
Maar ik ben misschien een zeikerd, maar ik zie hier niet de balk bij staan die je nodig hebt om je trekhaak in te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:13
Onderweg naar de wintersport eind december een scheurtje in het panoramadak van mijn MY LR waargenomen, was eerst ca. 10 cm nu toch flink vergroot richting 30 cm bij terugkomst ;-(

Geen duidelijke oorzaak (geen harde tik van steenslag o.i.d.) gehoord, ook nooit dakdragers gebruikt (gebruik trekhaakkoffer) om dit te voorkomen...

Gisteren een offerte gevraagd bij Tesla voor vervanging van het panoramadak 1920 euro incl. BTW... gelukkig gedekt door verzekering (met waarschijnlijk eigen risico van 100 / 150 euro), maar toch wel prijzig. Had eerder het beeld dat vervanging eerder richting 1200 euro zou zijn.

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chonn schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:35:
Onderweg naar de wintersport eind december een scheurtje in het panoramadak van mijn MY LR waargenomen, was eerst ca. 10 cm nu toch flink vergroot richting 30 cm bij terugkomst ;-(

Geen duidelijke oorzaak (geen harde tik van steenslag o.i.d.) gehoord, ook nooit dakdragers gebruikt (gebruik trekhaakkoffer) om dit te voorkomen...

Gisteren een offerte gevraagd bij Tesla voor vervanging van het panoramadak 1920 euro incl. BTW... gelukkig gedekt door verzekering (met waarschijnlijk eigen risico van 100 / 150 euro), maar toch wel prijzig. Had eerder het beeld dat vervanging eerder richting 1200 euro zou zijn.
Prijs vind ik niet gek. het vaste panoramadak van onze Peugeot 308 station was toen ook al iets van 1400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Die is niet zo mooi..... Nog snel even de "oude" model Y scoren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:27
micmulder schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:11:
[...]

Wel jammer dat er niet voor gekozen is om de lightbar aan de voorkant helemaal door te laten lopen. Ziet er toch gekkig uit zo
Dit lijkt op alleen dagrijverlichting. Als de normale verlichting aanstaat loopt het wellicht wel door?

Beetje Cybertruck achtig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 11:44

RvV

Sunri5e schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:48:
[...]

Die is niet zo mooi..... Nog snel even de "oude" model Y scoren lijkt me.
Van de oude Y vind ik alleen de koplampen niet zo tof. Verder vind ik hem wel mooi.
De voorkant van de nieuwe Y: mwoa, matig.. De achterkant kan ik moeilijk verdragen met die lange rode led balk. Dat vind ik echt ranzig om te zien, puur een kwestie van smaak. :D
Eerst maar eens wachten tot er fatsoenlijke grote fotos beschikbaar zijn. Maar het zou mij niet verbazen dat mensen op basis van deze beelden toch nog snel een oude nemen. (als je minder last hebt of niets geeft om de afschrijving etc..)

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
micmulder schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:11:
[...]

Zou LED flickering kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Die kun je dan omwisselen. Hij jouw balk en jij die balk met de trekhaak.
MAAR dan nog moet je het in de computer van de auto ook nog vrijgeven. Bij mij kwam de servicemonteur met zijn laptop in de auto om dit in de software te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 19:45
Bijzonder die foto's van de nieuwe Y - had meer de lijn van de M3 verwacht en niet een heel ander ontwerp gezien de schaalgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:13
Op het eerste gezicht niet zo badass als de M3H, maar wie weet valt het mee als er meer afbeeldingen lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Heinemancp schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:22:
Bijzonder die foto's van de nieuwe Y - had meer de lijn van de M3 verwacht en niet een heel ander ontwerp gezien de schaalgrootte.
Zo te zien M3H achterlichten en op CyberTruck/CyberCab gebaseerde dagrijlichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
pdidi schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:28:
[...]

Frankenstein iemand? Mogelijk is het in het echt wat passender, maar ziet er ook bijzonder uit - de voorkant. Smaak is persoonlijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

pdidi schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:28:
[...]

Inderdaad. Het lijkt er een beetje op dat ze die cyber-lijn in de neus gestopt hebben. Ik zal proberen eraan te wennen.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Beetje cybertruck front en M3 achterkant. Ik vond de MY nooit een mooi model (beetje teveel blob) maar deze is wel heel erg emotieloos. De nieuwe M3 is wel mooi, had gehoopt iets gelijksoortig scherps. Misschien kan dat gewoon niet met de vorm van de Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
twowheeler schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:44:
[...]

Beetje cybertruck front en M3 achterkant. Ik vond de MY nooit een mooi model (beetje teveel blob) maar deze is wel heel erg emotieloos. De nieuwe M3 is wel mooi, had gehoopt iets gelijksoortig scherps. Misschien kan dat gewoon niet met de vorm van de Y
En toch gaat de MYJ gewoon de best verkochte (elektrische) auto van 2025 worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Heinemancp schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:54:
[...]

En toch gaat de MYJ gewoon de best verkochte (elektrische) auto van 2025 worden
Niet vanwege de looks, vooral omdat het gewoon een hele goede auto is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

En dan het juiste prijskaartje eraan hangen. Dan zal hij best verkopen. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:13
twowheeler schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:58:
[...]

Niet vanwege de looks, vooral omdat het gewoon een hele goede auto is.
Ik ben vooral benieuwd naar de onderhuidse verbeteringen om te bepalen 'hoe goed of beter' de MYJ zal zijn t.o.v. de huidige MY en de concurrentie. Naast dat ik verwacht dat de verbeteringen van de M3H ook op de MYJ zullen zijn meegenomen, ben ik vooral benieuwd of 800V + 48V techniek van de CT is meegenomen en wellicht verbeteringen in accu formule / omvang voor een grotere range en (nog) sneller laden. En hopelijk een echte 3D view met bumpercamera ;-) nog even geduld en dan zien we wat er van alle geruchten bewaarheid is geworden.

Los hiervan, ook met de facelift van de MYJ, zal op basis van het huidige concept in mijn mening de MY nooit moeders mooiste worden, ik noem onze MY niet voor niets 'Ducky'...

[ Voor 10% gewijzigd door Chonn op 09-01-2025 12:07 ]

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:39
phoo ik denk dat de afschrijving HUGE zal zijn als ik mijn 45k model y zonder subsidie zal inruilen tegen de Juniper.

Niet doen! Wil wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
deryck schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:04:
phoo ik denk dat de afschrijving HUGE zal zijn als ik mijn 45k model y zonder subsidie zal inruilen tegen de Juniper.

Niet doen! Wil wel :)
Dat is toch met elke auto zo als je die inruilt een paar maanden na aankoop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben ik de enige die een beetje een BYD ontwerp erin ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:30:
Ben ik de enige die een beetje een BYD ontwerp erin ziet?
Met die balk dagrijverlichting komt ie nog dichter bij de Xpeng G6 imho

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
Mmm, die obligate lichtstreep voor en achter is toch wel echt jammer.
Ik weet dat dit een mode grill is, maar hiermee wordt het allemaal wel erg generiek.

De Y was altijd al de praktische keuze, waarbij de 3 zeker na de refresh de mooiere optie was. In dat opzicht veranderd er niet veel. Maar ik vind de refresh van de Enyaq dan bijvoorbeeld echt veel beter geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:35:
[...]

Maar ik ben misschien een zeikerd, maar ik zie hier niet de balk bij staan die je nodig hebt om je trekhaak in te klikken.
Dus op een of andere manier is dit een fout van Tesla? Als je op hun website kijkt om het te kopen staat er toch duidelijk dat je een afspraak moet plannen voor de montage/installatie. En daar heeft hij gekeken, want hij vond €1350 te duur...

Dan is het nogal naïef te denken dat je een losse haak kunt kopen en die zonder verdere handelingen kunt gebruiken?

En voor je op een 2e hands site €500 uitgeeft aan die haak kun je ook zelf even uitzoeken (vragen aan de verkoper, Google, hier zoeken, even het klepje eraf halen om te constateren dat er geen gat zit om een haak in te duwen en geen stekker).

Maar hoe dan ook is het mij niet duidelijk dat Tesla op enige manier verantwoordelijkzou zijn voor het geval van de nutteloze doorverkochte trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier alle info:
https://www.drive.com.au/...update-leaked-this-is-it/

Ben ik even blij dat ik begin 2024 mijn huidige MY koos. Want toen was er al speculatie over de Juniper. Heb ik zelfs overwogen om nog een aantal maanden daar op te gaan wachten etc.
Uiteindelijk niet gedaan, ook oa ivm de mooie Sepp regeling etc.
Blij dat ik nieft gewacht heb (had sowieso te lang wachten geweest...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:07
Allewijn schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:22:
[...]

Hier alle info:
https://www.drive.com.au/...update-leaked-this-is-it/

Ben ik even blij dat ik begin 2024 mijn huidige MY koos. Want toen was er al speculatie over de Juniper. Heb ik zelfs overwogen om nog een aantal maanden daar op te gaan wachten etc.
Uiteindelijk niet gedaan, ook oa ivm de mooie Sepp regeling etc.
Blij dat ik nieft gewacht heb (had sowieso te lang wachten geweest...)
Wacht maar totdat je de persfoto's ziet van een exemplaar van het hoogste uitrustingsniveau en met álle opties aangevinkt! En dan met de vanafprijs van de kaalste versie erbij. O wacht, zo werkt dat niet bij Tesla _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

bilgy_no1 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:07:
[...]

Dus op een of andere manier is dit een fout van Tesla? Als je op hun website kijkt om het te kopen staat er toch duidelijk dat je een afspraak moet plannen voor de montage/installatie. En daar heeft hij gekeken, want hij vond €1350 te duur...

Dan is het nogal naïef te denken dat je een losse haak kunt kopen en die zonder verdere handelingen kunt gebruiken?

En voor je op een 2e hands site €500 uitgeeft aan die haak kun je ook zelf even uitzoeken (vragen aan de verkoper, Google, hier zoeken, even het klepje eraf halen om te constateren dat er geen gat zit om een haak in te duwen en geen stekker).

Maar hoe dan ook is het mij niet duidelijk dat Tesla op enige manier verantwoordelijkzou zijn voor het geval van de nutteloze doorverkochte trekhaak.
Ik vind het op de Tesla-site nogal raar omschreven, maar voor het geld mag een volledige set verwachten.

En jouw laatste zin, lijkt mij ook niet meer dan logisch dat Tesla hier niets mee te maken heeft.
Rare fratsen van de verkoper (die had het wel mogen vermelden) en potentieel niet al te technische koper die erin gestonken is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
Als je nu besteld levering Mei 2025. Dat moet wel een hint zijn voor de nieuwe Juniper.

edit:
Alleen voor de RWD

[ Voor 15% gewijzigd door L-VIS op 09-01-2025 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

L-VIS schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:00:
Als je nu besteld levering Mei 2025. Dat moet wel een hint zijn voor de nieuwe Juniper.

edit:
Alleen voor de RWD
Dus je kunt bijna een half jaar lang geen Y meer krijgen? Het lijkt mij sterk dat ze de productie in Duitsland zo lang stil gaan leggen. 8)7

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmies
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:36
RvV schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:03:
[...]

Dus je kunt bijna een half jaar lang geen Y meer krijgen? Het lijkt mij sterk dat ze de productie in Duitsland zo lang stil gaan leggen. 8)7
Is alleen bij de RWD zo, alle andere versies nog steeds jan 2025 en 2950,- korting

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
L-VIS schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:00:

edit:
Alleen voor de RWD
Dat is al weken zo.
En dan vliegt de leverdatum opeens weer naar januari terug en dan weer naar mei (en dan gaan mensen dat hier weer posten). Als je nu een auto wilt bestel je hem nu. Als je perse de updated versie wilt, wacht je een paar weken/maanden totdat deze ook te bestellen is en neem je die. En tot die tijd is het pure speculatie en giswerk. Ik lees al een jaar dat de refresh er volgend kwartaal aankomt. En dan heb je alsnog kans dat die eerst in andere landen komt en pas maanden later in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:00:
[...]

Ik vind het op de Tesla-site nogal raar omschreven, maar voor het geld mag een volledige set verwachten.
En bij Tesla krijg je ook de volledige set, inclusief montage...

Maar zoals iemand anders hierboven al aangaf: de site lijkt niet helemaal goed vertaald uit het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleigraaf
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15:32
bilgy_no1 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:32:
[...]

En bij Tesla krijg je ook de volledige set, inclusief montage...

Maar zoals iemand anders hierboven al aangaf: de site lijkt niet helemaal goed vertaald uit het Engels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QQq_Px_KM-MuheDUNY1xVOwdww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVC99bSZVKU00EkUnRDqGL1U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7j6lxxa2Ucqb31aw3dPGxraV22c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyotwPgEkghzNZ95YeT7uTvx.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij een foto van het complete set (zonder kabel). Keer op MP gekocht, maar niet meer nodig. Sleuteltje is kwijt en moet kijken of ik nog ergens een losse sleutel kan bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kleigraaf op 09-01-2025 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kleigraaf schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:34:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hierbij een foto van het complete set (zonder kabel). Keer op MP gekocht, maar niet meer nodig. Sleuteltje is kwijt en moet kijken of ik nog ergens een losse sleutel kan bestellen.
Doorverkopen aan onze Belgische medetweaker die dus met alleen de haak zit en een balk nodig heeft... (hopelijk kun je jouw haak er zonder sleutel uit krijgen...)

Dan hoeft alleen nog iemand de kabel aan te bieden en hulp bij het monteren en dan is de wereld weer mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08 08:34
Oeps.

[ Voor 99% gewijzigd door mistermol op 09-01-2025 17:35 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 126 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: