De draden boven het ontdooide deel zijn de antennedraden, geen verwarmingsdraden.mustisen schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:57:
Vanochtend moest ik vroeg weg en gebruikte ik sinds lange tijd weer de ontdooifunctie om de sneeuw dat op de achterruit was gevallen te laten smelten. Na 5 minuten zag ik dit:
[Afbeelding]
Het viel mij op dat alleen op de onderste helft van de ruit de sneeuw was gesmolten. De sneeuw op de bovenste helft van de achterruit lag er nog. Na een rit van 20 minuten en de auto van binnen al goed op temperatuur was, zag de achterruit er als volgt uit:
[Afbeelding]
Ik heb, toen het weer licht was, de achterklep geopend om te kijken waar al die draden van de achterruitverwarming lopen en dit was over de gehele ruit. Ik verwachtte dan ook dat de sneeuw over de hele ruit was ontdooid en niet op de onderste helft. Heeft iemand anders ook ervaring met een half ontdooide achterruit? Op een reddit post las ik dat in ieder geval één iemand dit ook heeft (zie foto), maar wilde het voor de zekerheid ook aan jullie vragen. Zo vaak vriest het niet in mijn woonplaats, nooit op gelet eigenlijk.
Zie ook https://www.reddit.com/r/..._rear_defroster_problems/