pdidi schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:08:
[...]
Hier ook een MY24 met BYD. 50500km en 20 maanden oud. Ik kom op 53,5kWh uit. 100% rated range staat al sinds nieuw op 392/393km. Rated Consumption 136,1Wh/km
Zie ook deze
post over de MY met BYD (Y7CR). Deze accu heeft een netto capaciteit van 60kWh, wat verklaart dat de rated range al zo lang ongewijzigd is, want er was nieuw 6,5kWh buffer. Degradatie en SoH kun je dus niet bepalen zolang de Rated Range nog 393km is.
Dat jij nu beneden de 53,5kWh komt lijkt wel wat snel, want dat zou een SoH van 84,8% zijn. Wat is je 100% Rated Range?
Bij 100% heb een range van 393km.
Mijn vertrouwen in de auto is sowieso al een beetje weg, want toen ik hem nieuw ging ophalen zat hij onder de polijstmiddel en onder de kleine krassen van het polijsten. Op het dashboard zat een modderspoor (wtf).
Ik had toen gewoon de auto moeten laten staan. Maarja, dan ben je in Tilburg via OV en heb je afspraken en de toezegging dat ze het gaan oplossen.
Uiteindelijk 2x naar een detailer geweest (door Tesla), maar de lak is en blijft compleet waardeloos. De kleur is blauw.
De vraag blijft; waarom zat een zogenaamde nieuwe auto in het polijstmiddel... Vandaag mijn lage vertrouwen.
Het is een leaseauto en leasemaatschappij is op de hoogte.