• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

pjot1 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 18:40:
[...]

Spotify buffert een nummer en het daaropvolgende nummer. Vaak is er dan genoeg tijd om de verbinding te herstellen voordat je er last van hebt. TuneIn is 'live' daarom heb je het door. :)
I wish. Zodra LTE wegvalt 2/3km over de grens stopt mijn Spotify liedje :(

www.google.nl

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:36:
[...]

I wish. Zodra LTE wegvalt 2/3km over de grens stopt mijn Spotify liedje :(
Dan buffert ie x minuten en is je internet al eerder weggevallen. ;) mijn ervaring bij de grens is vrij accuraat zowel België als Duitsland.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
pjot1 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:57:
[...]

Dan buffert ie x minuten en is je internet al eerder weggevallen. ;) mijn ervaring bij de grens is vrij accuraat zowel België als Duitsland.
Tja, en waarom heeft mijn telefoon seconden later terug verbinding, en waarom duurt dat bij Tesla dikwijls minuten… en waarom start een podcast terug van in het begin nadat je parkeert in een ondergrondse garage?

Zal allemaal wel liggen aan die superieure software… }:O

Sony A7 iv en wat recycled glas

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-07 12:17
EDB schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:57:
[...]

Ik heb dat nog niet aangedurfd omdat ik vrees dat de auto dan ook updates op die manier gaat binnenhalen (of data versturen). Dan zou het wel erg hard kunnen gaan met de databundel. Of valt dat mee?
Je mag inderdaad wel een flinke bundel hebben, een willekeurige update van Tesla kan zomaar eens meer dan 10GB zijn. Heb dat ook 1 keer ondervonden met (destijds) mijn 15GB bundel, daar wordt je niet heel vrolijk van.

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:27
jheerink14 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:57:
[...]

Het zou mij verbazen als ze dat kosteloos gaan maken. Het lijkt erop dat de wrapper hier aan heeft zitten trekken om de wrap eromheen te krijgen.
De wrap zit er al sinds week 1 op. Dit is nu ineens een half jaar later.

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-07 11:35
Ik vraag me af of mijn 16 maand oude batterij wel helemaal ok is..

Het is een 02-2025 (non-juniper) MY RWD met een BYD Blade LFP batterij. 21.000 km gereden.

Net een rit gemaakt. Met 100% weggereden. Volgens de boordcomputer 40,2 kwh verbruikt en nog 21% over.

Dan zou 100% slechts 50,9kwh zijn (Een snelle rekensom; 40,2 / (100-21) x 100 = 50,9kwh).

Nu op vakantie en kan geen heath test doen, maar hebben meer mensen deze ervaring? Zie ik iets over het hoofd?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:06

RvV

MWDKing schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:11:

Het is een 02-2025 (non-juniper) MY RWD met een BYD Blade LFP batterij. 21.000 km gereden.

Net een rit gemaakt. Met 100% weggereden. Volgens de boordcomputer 40,2 kwh verbruikt en nog 21% over.

Dan zou 100% slechts 50,9kwh zijn (Een snelle rekensom; 40,2 / (100-21) x 100 = 50,9kwh).

Nu op vakantie en kan geen heath test doen, maar hebben meer mensen deze ervaring? Zie ik iets over het hoofd?
Weinig last van. Je hebt natuurlijk een buffertje. Maar wat geeft hij als range op 100%?

Y'24

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Laad je wel regelmatig ror 100%? Dat is bij LFP noodzaak voor een correcte weergave van range en dergelijke.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Pedek
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:28
Tommie12 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:50:
[...]

Tja, en waarom heeft mijn telefoon seconden later terug verbinding, en waarom duurt dat bij Tesla dikwijls minuten… en waarom start een podcast terug van in het begin nadat je parkeert in een ondergrondse garage?

Zal allemaal wel liggen aan die superieure software… }:O
Als iemand die dagelijks 2 keer de grens over rijdt, kan ik jou verzekeren dat ook jouw telefoon niet na een paar seconden terug een stabiele verbinding heeft. Hij geeft dat dikwijls inderdaad wel aan, maar probeer hem maar eens te gebruiken...

• MWDKing
daemonix schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:05:
[...]

Laad je wel regelmatig ror 100%? Dat is bij LFP noodzaak voor een correcte weergave van range en dergelijke.
Ja voor die rit dus nog.

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:05
Hoeveel GB-abonnement hebben degenen die geen premium connectivity maar hotspot van hun mobiel gebruiken? Simpel biedt max 40 GB zie ik, is dat voldoende?

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
DutchJudge schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 18:59:
Hoeveel GB-abonnement hebben degenen die geen premium connectivity maar hotspot van hun mobiel gebruiken? Simpel biedt max 40 GB zie ik, is dat voldoende?
Voor mij is dat meer dan voldoende. Maar goed zoveel updates heb ik nog niet over de hotspot gedaan. Normale update is zo rond de 10 GB.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
DutchJudge schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 18:59:
Auto hangt thuis aan de wifi en heeft over de laatste 30d 2.7GB binnen gehengeld.
Onderweg zal het afhankelijk zijn hoeveel muziek je afspeelt.
Ik zie dat Tesla nu ook alle Certified Occasions (dus ook HW3) alleen nog maar met TACC levert. Zal Marktplaats fijn vinden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSkQYaWOiMTpnqE9VfpQ1IuRyAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7A391bBYlNX9xoaqwFrKblWF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door pdidi op 02-06-2026 21:31 ]

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22:12
pdidi schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:24:
Ik zie dat Tesla nu ook alle Certified Occasions (dus ook HW3) alleen nog maar met TACC levert. Zal Marktplaats fijn vinden
[Afbeelding]
Klopt is al een tijdje zo , is een goede reden tesla te mijden als je voor een occasion wil gaan , want bij occasions elders zit AP er in ieder geval nog wel op. Eerder deden ze zelfs een upgrade naar Eap standaard bij en nu wordt hij 2 stappen gestript . Geen EAP en geen autosteer.

• karel_G_1981

had deze batterij niet 55kwh bruikbaar ? Dan is 50,9 niet heel gek na anderhalf jaar. Kijk verder vooral eens naar de range als die op 100% is geladen als die nog hetzelfde is als bij nieuw zal het wel meevallen met die degradatie

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:50
pdidi schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:24:
[Afbeelding]
Ach ja er was toch al veel commentaar op Autopilot / Autosteer. Er zijn zelfs mensen die het hebben maar niet gebruiken. Zelf vind ik het erg fijn. Je moet alleen weten wat het wel en niet kan. Maar mochten ze in de toekomst komen met een scherpe inruildeal voor een HW3 naar HW4 auto dan zou ik het wel doen. zo erg ga ik Autopilot / Autosteer ook weer niet missen ;)

En voor nieuwe auto's blijft een Tesla een goede deal. Zelfs als er jaarlijks 1200 eu bij komt. De bedoeling is uiteindelijk dat je dat geld terug gaat verdienen door je auto als Robotaxi te gaan gebruiken / uitlenen.

[ Voor 9% gewijzigd door Silversurfer1 op 02-06-2026 22:02 ]

Hier ook een MY24 met BYD. 50500km en 20 maanden oud. Ik kom op 53,5kWh uit. 100% rated range staat al sinds nieuw op 392/393km. Rated Consumption 136,1Wh/km
Zie ook deze post over de MY met BYD (Y7CR). Deze accu heeft een netto capaciteit van 60kWh, wat verklaart dat de rated range al zo lang ongewijzigd is, want er was nieuw 6,5kWh buffer. Degradatie en SoH kun je dus niet bepalen zolang de Rated Range nog 393km is.
Dat jij nu beneden de 53,5kWh komt lijkt wel wat snel, want dat zou een SoH van 84,8% zijn. Wat is je 100% Rated Range?

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:13
Ik heb vorige week de nieuwe auto in ontvangst genomen met fsd afgekocht, maar nog steeds geen update. Wat zijn de ervaringen? Hoe lang moet ik hierop gaan wachten?
Forza11 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:08:
Ik heb vorige week de nieuwe auto in ontvangst genomen met fsd afgekocht, maar nog steeds geen update. Wat zijn de ervaringen? Hoe lang moet ik hierop gaan wachten?
Zie deze post in het FSD topic. Binnen 2 weken schijnt er een nieuwe FSD release te komen, ook voor nieuwe Tesla's

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-07 15:24
Forza11 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:08:
Blijft vreemd de wilekeur van wel/geen FSD en het verhaal rondom de update. Hier Model Y Premium LR van dec 2025 en netjes FSD gekregen snel nadat de uitrol was gestart (rij nu 2 maanden met FSD)

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-07 16:01

De boordcomputer is ook niet helemaal accuraat. Deze telt het voorverwarmen, koelen, stilstand, en andere kleine slurpertjes niet mee. Met heel veel kleine ritjes is dat veel beter te zien. Dan heb je volgens de boordcomputer X aantal kWh gebruikt maar netto ben je veel meer kwijt (tijdens het laden gaat er veel meer in).

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:10
Divak schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:52:
[...]

De boordcomputer is ook niet helemaal accuraat. Deze telt het voorverwarmen, koelen, stilstand, en andere kleine slurpertjes niet mee. Met heel veel kleine ritjes is dat veel beter te zien. Dan heb je volgens de boordcomputer X aantal kWh gebruikt maar netto ben je veel meer kwijt (tijdens het laden gaat er veel meer in).
Volgens mij berekent hij dat wel. Als je wegrijdt na stil stand is het gebruik veel hoger omdat dan ook de airco/verwarming druk bezig is alles op temperatuur te brengen. Korte ritjes geven daarom ook een hoger gebruik dan lange ritten. En dat zie je in het gemiddelde gebruik en het werkelijke aantal kWh dat gebruikt is. Met app's als Teslogic en S3XY kan je het werkelijke gebruik zien en welk systeem er dan hoeveel gebruikt. Dat ontloopt de gegevens van de boordcomputer niet veel. Stilstand neemt hij inderdaad niet mee als je niet gaat rijden. Zodra je de auto instapt gaat hij gebruiken en de computer neemt dat mee in het gemiddelde van de rit die volgt. Laadverliezen moet je altijd incalculeren en dat varieert ook best wel afhankelijk van de laadsnelheid.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:05
Ik zit al een tijdje met een probleem. Op mijn Tesla M3 doet de Data het van de USB het al lange tijd niet. Zowel mijn USB voor sentry als voor de Mic doen het al 2/3 weken niet meer. Er komt wel stroom uit want mijn S3XY Knob en de mic ontvanger krijgen wel stroom. Ik heb de usb hub al meerdere keren de stekker er uit getrokken en er weer in gedaan en een Computer reset door beide knoppen op het stuur in te drukken, maar de data wil het maar niet doen. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Om het echt uit te sluiten wil ik de oude middenconsole weer terugzetten om te kijken of daar de data het wel weer doet, maar ik denk niet dat dat wat gaat uitmaken. Het gaat om een M3 2019 waarvan de middenconsole is geupdate naar een nieuwe model en het heeft al die tijd gewoon goed gewerkt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:11
Daniel. schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:27:
Ik zit al een tijdje met een probleem. Op mijn Tesla M3 doet de Data het van de USB het al lange tijd niet. Zowel mijn USB voor sentry als voor de Mic doen het al 2/3 weken niet meer. Er komt wel stroom uit want mijn S3XY Knob en de mic ontvanger krijgen wel stroom. Ik heb de usb hub al meerdere keren de stekker er uit getrokken en er weer in gedaan en een Computer reset door beide knoppen op het stuur in te drukken, maar de data wil het maar niet doen. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Om het echt uit te sluiten wil ik de oude middenconsole weer terugzetten om te kijken of daar de data het wel weer doet, maar ik denk niet dat dat wat gaat uitmaken. Het gaat om een M3 2019 waarvan de middenconsole is geupdate naar een nieuwe model en het heeft al die tijd gewoon goed gewerkt.
USB hub stuk, of USB stick dood. Je geeft niet aan wat je daar allemaal al geprobeerd hebt. zonder usb hub? Andere usb stick?

• Tommie12
Silversurfer1 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:59:
[...]

blijft een Tesla een goede deal. Zelfs als er jaarlijks 1200 eu bij komt. De bedoeling is uiteindelijk dat je dat geld terug gaat verdienen door je auto als Robotaxi te gaan gebruiken / uitlenen.
Ja, zou ik wel willen doen, maar ik vrees dat de auto dan al lang versleten is.

Het is heel duidelijk dat we als gebruikers van AP of EAP nu echt wel kunnen vergeten dat de talloze problemen met die systemen nooit meer opgelost worden. Tesla voert een actief uitdoofbeleid, en ik voel me echt bedrogen met EAP. Heeft nooit goed gewerkt, en zal dus nooit meer goed werken.

Dat een Tesla met 1200€ pj nog concurrentieel blijft... we gaan het zien.

Ik zie dat een EX60 of iX3 in maandprijs heel kort bij de Tesla Y, maar die eerste heben wel active lane keeping en dikwijls lane change, of het is een optie van 1000€.

We zien wel hoe lang Tesla die prijzen kan handhaven.

• Daniel.
Tomas_ schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:30:
[...]

USB hub stuk, of USB stick dood. Je geeft niet aan wat je daar allemaal al geprobeerd hebt. zonder usb hub? Andere usb stick?
Het is dat de microfoon dongel het ook niet doet maar wel connectie heeft. Ik heb al een andere usb-hub geprobeerd die in de middenconsole zit maar dat loste het probleem niet op.

Tommie12 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Ik zie dat een EX60 of iX3 in maandprijs heel kort bij de Tesla Y, maar die eerste heben wel active lane keeping en dikwijls lane change, of het is een optie van 1000€.

We zien wel hoe lang Tesla die prijzen kan handhaven.
De BMW Highway Assistant is te vergelijken met EAP (alleen snelweg, zelf Lane Change initiëren en handen mogen nog niet los) en is een 4 jaar abonnement van 1000 euro (1050 in BE). Hier komt ook nog eenmalig 880 euro voor Park Assist (ala Summon) bij indien gewenst. Mocht er ooit City Assistant bijkomen (wat alleen stoplichtherkenning is, je moet zelf sturen) dan wordt het 1450 Euro abonnement. Het zal dus nooit het niveau van FSD Supervised behalen

[ Voor 22% gewijzigd door pdidi op 03-06-2026 11:15 ]

• Richh
  • Laatst online: 23:23
Tommie12 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:39:
Ik zie dat een EX60 of iX3 in maandprijs heel kort bij de Tesla Y
Dat blijft toch wel gek hoor. De EX60 en de IX3 zijn auto's die 65k+ euro's kosten, en met een beetje aankleding snel over de 70k gaan.

Een Y begint op 41k en is zelfs in premium spec toch al snel 15.000 euro goedkoper dan een EX60 of IX3. Ik weet weinig van leaseprijzen, laat staan Belgische leaseprijzen, maar daar gebeurt toch iets geks.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:26
Richh schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:56:
maar daar gebeurt toch iets geks.
Euh, dat je als particulier bij veel autofabrikanten de hoofdprijs betaald voor een nieuwe auto? Neuh, dat gebeurd al een tijdje.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-07 11:12
[...]

Dat blijft toch wel gek hoor. De EX60 en de IX3 zijn auto's die 65k+ euro's kosten, en met een beetje aankleding snel over de 70k gaan.

Een Y begint op 41k en is zelfs in premium spec toch al snel 15.000 euro goedkoper dan een EX60 of IX3. Ik weet weinig van leaseprijzen, laat staan Belgische leaseprijzen, maar daar gebeurt toch iets geks.
Kan je allemaal weinig van zeggen. Old auto dumpt soms auto's aan leasemaatschappijen. Verder is belgie totaal anders dan NL. En ook rest waarde maakt veel uit. Sowieso schommelt het ook heel erg. Hoe vaak ik geen medewerkers (belgie en NL) aan mijn bureau gehad heb die dan lopen te piepen dat ze 2 weken terug nog een bepaald model konden leasen (old auto of tesla, maakt niet uit) en nu ineens niet meer omdat de maandprijs 5% gestegen is. Tja, dikke pech

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Richh
Radiodurans schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Euh, dat je als particulier bij veel autofabrikanten de hoofdprijs betaald voor een nieuwe auto? Neuh, dat gebeurd al een tijdje.
Er zit toch echt een verschil tussen 'de hoofdprijs' en een verschil van 25% right :D

• Tommie12
[...]

Er zijn 2 verklaringen:

LM krijgt kortingen van 20-25% bij VOLVO en BMW en niet bij Tesla. (en dat is een feit)

LM schat restwaarde van VOLVO en BMW hoger in dan bij Tesla.

Tommie12 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:09:
[...]

Er zijn 2 verklaringen:

LM krijgt kortingen van 20-25% bij VOLVO en BMW en niet bij Tesla. (en dat is een feit)

LM schat restwaarde van VOLVO en BMW hoger in dan bij Tesla.
Bij DirectLease kun je dat mooi vergelijken, maar in hun geval steken ze die korting dan toch vooral in eigen zak. In België is de iX3 7% goedkoper dan in Nederland
Overigens is de MY AWD in België 17% goedkoper dan iX3 AWD (zelfs de MY Performance is goedkoper)

[ Voor 23% gewijzigd door pdidi op 03-06-2026 18:31 ]

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online
Daniel. schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:27:
Al eens geprobeerd zonder hub? Ik gebruik in mijn M3 Highland een hub met 2 sticks voor sentry en mp3 in het handschoenencompartiment. Laatst na een update en een van de usb-sticks er uit gehaald en weer terug gedaan te hebben, werkte het niet meer goed. Met wat poorten gewisseld lukte het na meerdere malen te proberen het later opeens wel.

• Daniel.
nosuchuser schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:20:
[...]

Al eens geprobeerd zonder hub? Ik gebruik in mijn M3 Highland een hub met 2 sticks voor sentry en mp3 in het handschoenencompartiment. Laatst na een update en een van de usb-sticks er uit gehaald en weer terug gedaan te hebben, werkte het niet meer goed. Met wat poorten gewisseld lukte het na meerdere malen te proberen het later opeens wel.
De 2019 versie heeft alleen usb porten in de middenconsole zitten. Die hebben data. Dus helaas werkt dat net even wat anders. Heb de usb a gecontroleerd aan de bijrijdersstoel van de middenconsole.

• Tommie12
pdidi schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 18:22:
[...]

Bij DirectLease kun je dat mooi vergelijken, maar in hun geval steken ze die korting dan toch vooral in eigen zak. In België is de iX3 7% goedkoper dan in Nederland
Overigens is de MY AWD in België 17% goedkoper dan iX3 AWD (zelfs de MY Performance is goedkoper)
Dat geeft al een idee, maar BMW en Volvo hebben ook nog de zogenaame conventies die ze met bedrijven af sluiten.

En dat doet Tesla niet.

• MWDKing
pdidi schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:08:
[...]

Hier ook een MY24 met BYD. 50500km en 20 maanden oud. Ik kom op 53,5kWh uit. 100% rated range staat al sinds nieuw op 392/393km. Rated Consumption 136,1Wh/km
Zie ook deze post over de MY met BYD (Y7CR). Deze accu heeft een netto capaciteit van 60kWh, wat verklaart dat de rated range al zo lang ongewijzigd is, want er was nieuw 6,5kWh buffer. Degradatie en SoH kun je dus niet bepalen zolang de Rated Range nog 393km is.
Dat jij nu beneden de 53,5kWh komt lijkt wel wat snel, want dat zou een SoH van 84,8% zijn. Wat is je 100% Rated Range?
Bij 100% heb een range van 393km.

Mijn vertrouwen in de auto is sowieso al een beetje weg, want toen ik hem nieuw ging ophalen zat hij onder de polijstmiddel en onder de kleine krassen van het polijsten. Op het dashboard zat een modderspoor (wtf).

Ik had toen gewoon de auto moeten laten staan. Maarja, dan ben je in Tilburg via OV en heb je afspraken en de toezegging dat ze het gaan oplossen.

Uiteindelijk 2x naar een detailer geweest (door Tesla), maar de lak is en blijft compleet waardeloos. De kleur is blauw.

De vraag blijft; waarom zat een zogenaamde nieuwe auto in het polijstmiddel... Vandaag mijn lage vertrouwen.

Het is een leaseauto en leasemaatschappij is op de hoogte.

• MWDKing
RvV schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:22:
[...]

Weinig last van. Je hebt natuurlijk een buffertje. Maar wat geeft hij als range op 100%?
393km

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:41
MWDKing schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 23:05:
[...]
De vraag blijft; waarom zat een zogenaamde nieuwe auto in het polijstmiddel... Vandaag mijn lage vertrouwen.
Is bij de meeste auto's. Ik was bijna 3 weken geleden in Tilburg mijn MY afhalen. Met een zaklamp de auto geinspecteerd en ook vanalles gevonden.

Nog nagevraagd en reactie: we doen 150 auto's per dag hier. Ze gaan door de krasstraat, lichtstraat en polijsten waar nodig. De auto's zijn verre van perfect.

Bij mij vorige auto (Kia EV6) heb ik de dealer gevraagd er niets aan te doen en de auto gewoon te leveren as-is, had ik bij Tesla eigenlijk ook moeten doen.

• RvV
  • Laatst online: 15:06

RvV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fYSmdPwtC7yEwyl_UFNwkrf988=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8Ret2ndqqYPgTJWnf5fErjgp.png?f=fotoalbum_large

Die 393 is wel erg matig. Die van mij ging het eerste jaar ook vlot achteruit. Hier is hij nu 2,5 jaar oud en de capaciteit is eigenlijk weer op het niveau van de auto toen hij 1-2 maanden oud was. Misschien dat die van jou ook nog gaat regenereren?

Y'24

• MWDKing
RvV schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 23:27:
[...]

[Afbeelding]

Die 393 is wel erg matig. Die van mij ging het eerste jaar ook vlot achteruit. Hier is hij nu 2,5 jaar oud en de capaciteit is eigenlijk weer op het niveau van de auto toen hij 1-2 maanden oud was. Misschien dat die van jou ook nog gaat regenereren?
Wie weet. Toen ik hem ontving heb ik de indicatie meteen op % gezet ipv km (had ik in mijn m3 ook al). Ik weet dus niet wat hij nieuw aangaf.

De range is wel een beetje een tegenvaller. Maar de blade batterij kan wel rammend snel langdurig laden!

• MWDKing
Card Nox schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 23:18:
[...]

Is bij de meeste auto's. Ik was bijna 3 weken geleden in Tilburg mijn MY afhalen. Met een zaklamp de auto geinspecteerd en ook vanalles gevonden.

Nog nagevraagd en reactie: we doen 150 auto's per dag hier. Ze gaan door de krasstraat, lichtstraat en polijsten waar nodig. De auto's zijn verre van perfect.

Bij mij vorige auto (Kia EV6) heb ik de dealer gevraagd er niets aan te doen en de auto gewoon te leveren as-is, had ik bij Tesla eigenlijk ook moeten doen.
Blijft raar. Nieuw gespoten auto's onder de swirls van het polijsten. Echt waardeloos.

Ik ben ook met een zaklamp daar geweest. Had een vriendelijke medewerker al mijn opmerkingen in zijn tablet getikt met foto's, blijkt vervolgens dat het service center helemaal geen inzage had in wat er toen in de tablet was ingevoerd... Gelukkig had ik foto's van het tabletscherm gemaakt van de opmerkingen.

Mijn MY is dus pas een jaar oud, en over de auto ben ik tevreden afgezien van de kansloos slechte lak en accu twijfels, maar dit gedoe met ophalen (slechte lak) en de administratie van fouten (raakt "kwijt") doet mij volgende keer geen Tesla meer kiezen.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
Na alle horror-lak-verhalen had ik het ingecalculeerd in de aankoopprijs: direct naar een detailer gegaan voor polijsten etc. + glascoating. Tesla gaf een supercomplete auto voor een goede prijs maar de lak is de achilleshiel. Ik ben er super blij mee en kijk nog elke dag verliefd naar m'n gecoate, onderhoudsarme lak.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:31
Mijn tesla y Juniper premium RWD (SR)heeft een gekke degradatie curve. Heel lang stabiel, om plotseling meer dan 2% te dalen. (17k) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcZWqBWQXPTmfWsKPnvLoUYbKJA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SWZbILQN7fY0Hm1AYJ5LACcC.png?f=fotoalbum_large
Iemand ook zo’n gekke curve?

[ Voor 24% gewijzigd door WouterL op 04-06-2026 07:47 ]

MWDKing schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 23:05:
[...]

Bij 100% heb een range van 393km.
MY met BYD komt in 2 smaken. Geleverd vanaf medio 2024 hadden bij nieuw 393km. Daarvoor werden ze met rated range 418km geleverd. Daarom blijft die 393km range al bij iedereen zo lang hetzelfde. Er zit gewoon 6,5kWh buffer in. Op zich leuk, maar je hebt dus geen idee wat de degradatie is. En als de rated range ooit minder dan 392/393km gaat worden heb je meteen 11% (53,5/60) degradatie

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:19
pdidi schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:02:
[...]

MY met BYD komt in 2 smaken. Geleverd vanaf medio 2024 hadden bij nieuw 393km. Daarvoor werden ze met rated range 418km geleverd. Daarom blijft die 393km range al bij iedereen zo lang hetzelfde. Er zit gewoon 6,5kWh buffer in. Op zich leuk, maar je hebt dus geen idee wat de degradatie is. En als de rated range ooit minder dan 392/393km gaat worden heb je meteen 11% (53,5/60) degradatie
Klopt en tweeënhalf jaar geleden begon ik met 418 en zit nu nog maar op 408.

Dit is ook wel eens 402 is geweest maar is nu de laatste tijd weer gestegen.

BYD met 82.755 km.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13:03
Ik heb mijn MY (juni '23) met CATL LFP gekocht in april dit jaar met 127.xxx op de teller. Range op 100% was 402 km, en de print out (Aviloo) van de verkopende partij gaf een SoH van 94%.
Daarna is hij gezakt naar 400 km rated range op 100%, en wat lager. Vorige week heb ik hem naar 100% geladen, en een paar uur laten rusten. Nu staat de rated range weer op 402 km. Ik probeer de LFP accu eigenlijk niet elke week naar 100% te laden zoals Tesla voorschrijft, maar 1 keer in de maand oid, als ik weet dat ik een wat langere rit heb en gelijk de eerste 20% eraf rij dezelfde dag.

• MWDKing
pdidi schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:02:
[...]

Ah ok. Maar die 6,5kwh is dus feitelijk geen fysieke buffer maar een administratieve marge voor Tesla ivm garantie e.d.?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MWDKing schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:32:
[...]

Ah ok. Maar die 6,5kwh is dus feitelijk geen fysieke buffer maar een administratieve marge voor Tesla ivm garantie e.d.?
Er is nooit een fysieke buffer, het is altijd administratief, ook bij de andere merken.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 22:23
MarcoEV schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:18:
Ik heb mijn MY (juni '23) met CATL LFP gekocht in april dit jaar met 127.xxx op de teller. Range op 100% was 402 km, en de print out (Aviloo) van de verkopende partij gaf een SoH van 94%.
Daarna is hij gezakt naar 400 km rated range op 100%, en wat lager. Vorige week heb ik hem naar 100% geladen, en een paar uur laten rusten. Nu staat de rated range weer op 402 km. Ik probeer de LFP accu eigenlijk niet elke week naar 100% te laden zoals Tesla voorschrijft, maar 1 keer in de maand oid, als ik weet dat ik een wat langere rit heb en gelijk de eerste 20% eraf rij dezelfde dag.
Soortgelijk hier. MY '23 SR met BYD bij aflevering 418. Gezakt naar 396, toen lange tijd (meer dan een jaar) op 402 en vanmorgen op 406 km. 80.000 km.

• MWDKing
daemonix schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:37:
[...]

Er is nooit een fysieke buffer, het is altijd administratief, ook bij de andere merken.
Maar bij andere merken geven ze de accucapaciteit op.

• MWDKing
joeri_berg schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:14:
[...]

Soortgelijk hier. MY '23 SR met BYD bij aflevering 418. Gezakt naar 396, toen lange tijd (meer dan een jaar) op 402 en vanmorgen op 406 km. 80.000 km.
Weet je hoeveel kWh er dan bruikbare batterij is?

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 22:23
MWDKing schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:27:
[...]

Nee geen idee. Heb geen Teslafi of dongels eraan hangen die gegevens uitlezen.

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:38
Herkend iemand dit: Mijn laadklep gaat op random momenten open... Als ik geparkeerd sta en in de auto blijf zitten moet ik hem soms 5 keer sluiten. Soms ook als ik weg loop van de auto blijkt hij opeens open te staan. Het is op verschillende plekken, ik heb zelfs al geprobeerd mijn telefoon uit te zetten en dergelijke. Ik heb een service request gedaan maar nu moet ik naar een super charger (pop-up?) en even mijn hele ochtend vrij plannen ? (8:30 tot 12:30.).
MWDKing schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:27:
[...]

Zowel jij als @joeri_berg hadden toen de Tesla nieuw was een netto bruikbare capaciteit van ~60kWh (zie ook de TFF Accu Wiki). Bij "normale" Tesla's is dat (Rated Range) x (Rated Consumption). Alleen bij jou (en mij en alle andere BYD's met Rated Range 393km) kloppen die 2 cijfers niet, bij hem wel. Hij had bij nieuw 418km x 142,5Wh/km=59,57kWh
Dat is ook de reden waarom bij ons het weergegeven verbruik van een rit in kWh veel te laag is: er wordt voor die berekening in de Tesla uitgegaan van een netto accu van 393*136,1=53,5kWh. Let maar eens op bij een SuC (waar de laadverliezen laag zijn, ~4%) dat dat meer dan 10% hoger is dan wat de Tesla aangeeft

• karel_G_1981
WouterL schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 07:46:
Mijn tesla y Juniper premium RWD (SR)heeft een gekke degradatie curve. Heel lang stabiel, om plotseling meer dan 2% te dalen. (17k) [Afbeelding]
Iemand ook zo’n gekke curve?
Exact hetzelfde , heeft meer met een software-update van tesla te maken dan met de batterij denk ik. Volgens mij heeft iedereen met de catl6m deze curve

• Daniel.
Daniel. schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:03:
[...]

Het is dat de microfoon dongel het ook niet doet maar wel connectie heeft. Ik heb al een andere usb-hub geprobeerd die in de middenconsole zit maar dat loste het probleem niet op.
Ik heb een Service request ingeschoten kijken wat ze gaan doen.

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
Is het mogelijk om de facturen van Premium Connectivity elke maand automatisch naar een e-mailadres te laten sturen?

Op dit moment moet ik de factuur iedere maand handmatig downloaden via de app en vervolgens doorsturen naar mijn boekhoudster. Zij heeft deze facturen nodig omdat het bedrag automatisch van de zakelijke bankrekening wordt afgeschreven.

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:50
Wij hebben een Model Y RWD 11/2024. Net tot 100% geladen en geeft aan 392km.

Was in het begin 400+, weet het exacte getal niet meer en dan na een of andere update elke keer 393. Nu eens 392 maar was lang geleden dat we nog tot 100% geladen hadden. Doen niet zoveel km's.

Ik dacht net van 8 tot 100 geladen en volgens auto 49kwh toegevoegd.

Laadpaal (verlies), rekent 54,43.

[ Voor 16% gewijzigd door sonina op 04-06-2026 19:24 ]

• MWDKing
pdidi schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:54:
[...]

Zowel jij als @joeri_berg hadden toen de Tesla nieuw was een netto bruikbare capaciteit van ~60kWh (zie ook de TFF Accu Wiki). Bij "normale" Tesla's is dat (Rated Range) x (Rated Consumption). Alleen bij jou (en mij en alle andere BYD's met Rated Range 393km) kloppen die 2 cijfers niet, bij hem wel. Hij had bij nieuw 418km x 142,5Wh/km=59,57kWh
Dat is ook de reden waarom bij ons het weergegeven verbruik van een rit in kWh veel te laag is: er wordt voor die berekening in de Tesla uitgegaan van een netto accu van 393*136,1=53,5kWh. Let maar eens op bij een SuC (waar de laadverliezen laag zijn, ~4%) dat dat meer dan 10% hoger is dan wat de Tesla aangeeft
Dankjewel voor je uitleg! Nu begrijp ik het, denk ik.. ;) Het verbruik in de rittenkaart voor de BYD 7C accu's wordt te laag weergegeven.

In een eerder post schreef ik "Met 100% weggereden. Volgens de boordcomputer 40,2 kwh verbruikt en nog 21% over. Dan zou 100% slechts 50,9kwh zijn (Een snelle rekensom; 40,2 / (100-21) x 100 = 50,9kwh)."

Maar in werkelijkheid was het verbruik dus meer dan 40,2kwh. Klopt dat? Wel gek toch? Lijkt me dat je het verbruik gewoon kan meten i.p.v. berekenen op basis van allerlei "ratings".

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:11
Mijn 3 Performance uit 2023 had in het begin 502 km actieradius, daarna is dit gezakt tot ongeveer 470 km en sinds kort heb ik opeens 476 km bij 100%.

Ik rijd mijn accu vaak leeg (<5%) en ik laad altijd tot 100%. Soms blijft die ook een paar dagen op deze SoC. Km stand ongeveer 80.000.

Ik heb de eerste 2 jaar 90% snelladers gebruikt.

Geen goed voorbeeld voor jullie, maar het gaat nog steeds prima :-)

[ Voor 31% gewijzigd door turkeyhakan op 04-06-2026 20:18 ]

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:54
Volgens mij worden hier wat waarden door elkaar gehaald.

Als ik me niet vergis heeft de CATL lfp een bruto capaciteit van 60 kWh waarvan 57,5 kWh bruikbaar en had de BYD lfp een bruto capaciteit van 57 kWh waarvan 55 kWh bruikbaar. Vandaar dat de rated range bij die modellen is verlaagd van 418km naar 393km…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Barse87 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:22:
Volgens mij worden hier wat waarden door elkaar gehaald.

Als ik me niet vergis heeft de CATL lfp een bruto capaciteit van 60 kWh waarvan 57,5 kWh bruikbaar en had de BYD lfp een bruto capaciteit van 57 kWh waarvan 55 kWh bruikbaar. Vandaar dat de rated range bij die modellen is verlaagd van 418km naar 393km…
Nee dat klopt echt niet. De beste bron voor dit alles is de TFF Akku Wiki. En alle capaciteits waardes daar genoemd zijn Netto waardes, waarbij ook capaciteit wordt geteld die beschikbaar is als de meter al op 0% staat

• Richh
Richh schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:44:
Nog ff over dat mijn Model Y Standard niet het laadklepje open doet als je op het knopje van de Tesla Wall Connector en/of Mobile Charger en/of Supercharger klikt :)

Ben inmiddels al anderhalve maand van het kastje naar de muur gestuurd. Bij het Service Center hebben ze met geen van mijn klachten iets gedaan, weinig zin om dingen op te lossen blijkbaar. Betreft de de vraag over het klepje, dat moest maar naar Tesla Energy.

Tesla Energy doet weken over replies. Zegt eerst sorry en belooft mij een nieuwe TWC op te sturen (nouja, prima!), komt daar weken later dan toch op terug, zegt niks te kunnen betekenen, en verzoekt of ik toch nog eens een serviceverzoek wil indienen betreft voertuigen :P

Dus ik toch maar weer bellen. Iemand van Account Support heeft 'het uitgezocht' en nu heb ik toch zwart-op-wit op de mail staan dat de Standards dit wel degelijk zouden moeten kunnen.
Tja dan open ik wel weer een service verzoek...

[...]

Weet je hier toevallig meer over?

Vooropgesteld; deze informatie was (en is!) dus echt nergens beschikbaar toen ik op de bestelknop klikte. Toegegeven, het is iets vrij lulligs maar in feite zou ik het op non-conformiteit kunnen gooien.
Vandaag bij een service center geweest voor opnieuw een diagnose en ze gaan er over twee weken een nieuwe ECU voor de laadpoort in schroeven om het probleem op te lossen.
Mijn Standard Model Y moet dus wel degelijk zn laadklep kunnen openen met het knopje op Superchargers en TWC's, dus :)

Oke, eerst nog even zien, dan geloven, want voor zover ik weet zou ik dan de enige Standard Y/3 hebben die die input kan verwerken. Laat t hier wel weten of ze het voor elkaar krijgen tzt.

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:54
pdidi schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:37:
[...]

Nee dat klopt echt niet. De beste bron voor dit alles is de TFF Akku Wiki. En alle capaciteits waardes daar genoemd zijn Netto waardes, waarbij ook capaciteit wordt geteld die beschikbaar is als de meter al op 0% staat
Hmm oke, maar de verhoudingen die ik noemde kloppen wel. Volgens jouw link:

CATL lfp bruto ~62 kWh, netto ~60kwh

BYD blade bruto ~60 kWh, netto ~57kWh

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• karel_G_1981
Barse87 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:45:
[...]

En je hebt nog verschillende Catl lto’s ook namelijk de 6Len de 6M
Barse87 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:45:
[...]

Van Tesla's zijn alleen de Netto accu capaciteiten bekend, want Tesla heeft nog nooit specificaties van accu packs vermeld. Dus ook de BYD is Netto 60kWh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VegfkXzcJNfLeKVGVxqTMQDrVJ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8mTW9YUn3J7tOqK4CF9KnPpp.png?f=fotoalbum_large

Van de CATL 6L zijn er 2 varianten. Beide zijn 62kWh netto, maar in de Model Y RWD werd deze software matig beperkt (SW Lock) tot 60kWh omdat deze tegelijk met de BYD werd verkocht die ook maar 60kWh was. Ook dit staat in de Akku Wiki.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28B-gWtJmBVXyiSLuLtxgHGn6Ek=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pJnWxdTBCqSYF7OocerYwUWY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door pdidi op 04-06-2026 22:18 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:31
karel_G_1981 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 17:04:
[...]

Exact hetzelfde , heeft meer met een software-update van tesla te maken dan met de batterij denk ik. Volgens mij heeft iedereen met de catl6m deze curve
Hoe kan een software update dit veroorzaken?

• karel_G_1981
WouterL schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 22:35:
[...]

Geen idee , maar had precies een jump na een update en daarna kakte het ineens in. Terwijl de range overigens niets veranderde ,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAp-SzO2bA3IKfYEPxNdYDNWSSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNWwpOQREdiKjB0v66BPHszQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door karel_G_1981 op 04-06-2026 22:59 ]

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:48
Heb het hier al vaker gelezen, maar mijn telefoon weigert spontaan van het ene op het andere moment de auto te unlocken. S24 ultra, maar als ik de bluetooth van de andere gekoppelde telefoon uit zet werkt het als vanouds. Infotainment al herstart, en ook al mijn telefoon opnieuw gekoppeld. Gedrag blijft. Voor zover ik kan zien is er in de software en in de hardware niets veranderd afgelopen week. Nog tips om te proberen het weer werkend op 2 telefoons te krijgen?

• turkeyhakan
Richh schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:42:
[...]

Vandaag bij een service center geweest voor opnieuw een diagnose en ze gaan er over twee weken een nieuwe ECU voor de laadpoort in schroeven om het probleem op te lossen.
Mijn Standard Model Y moet dus wel degelijk zn laadklep kunnen openen met het knopje op Superchargers en TWC's, dus :)

Oke, eerst nog even zien, dan geloven, want voor zover ik weet zou ik dan de enige Standard Y/3 hebben die die input kan verwerken. Laat t hier wel weten of ze het voor elkaar krijgen tzt.
Interessant! De Model 3 Standard waar wij mee hebben proefgereden had exact hetzelfde euvel. Knopje van supercharger opende de laadpoort niet. Meerdere stalls geprobeerd.

Is er hier iemand met een Standard 3/Y die ons meer kan vertellen?

• karel_G_1981
turkeyhakan schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 05:52:
[...]

Interessant! De Model 3 Standard waar wij mee hebben proefgereden had exact hetzelfde euvel. Knopje van supercharger opende de laadpoort niet. Meerdere stalls geprobeerd.

Werkt bij mij ook niet , ik open altijd het scherm de laadpoort, is voor mij geen halszaak dus heb er nooit naar laten kijken dacht ook dat het vaak an de suc lag. Zal eens checken met de grannylader, mocht er een issue zijn laat ik het wel oplossen voordat de garantie afloopt, maar heeft geen haast. Is een leuke gimmick maar meer ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door karel_G_1981 op 05-06-2026 07:36 ]

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:22
gjcvro schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:08:
Heb het hier al vaker gelezen, maar mijn telefoon weigert spontaan van het ene op het andere moment de auto te unlocken. S24 ultra, maar als ik de bluetooth van de andere gekoppelde telefoon uit zet werkt het als vanouds. Infotainment al herstart, en ook al mijn telefoon opnieuw gekoppeld. Gedrag blijft. Voor zover ik kan zien is er in de software en in de hardware niets veranderd afgelopen week. Nog tips om te proberen het weer werkend op 2 telefoons te krijgen?
Herkenbaar, daar heb ik hier ook last van. Ik heb de structurele oplossing nog niet gevonden. Ook al geprobeerd om mijn telefoon als sleutel te verwijderen en daarna opnieuw op te voeren en koppelen. Het enige dat werkt is bluetooth uit en weer aan of een sleutelkaart gebruiken. Als iemand anders een structurele oplossing heeft, graag!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:17
turkeyhakan schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 05:52:
[...]

Is het niet gewoon het knopje langer ingedrukt houden? Heb er ook wel eens mee staan pielen bij een SC.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:17
gjcvro schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:08:
Heeft vaak te maken dat er app op de achtergrond gesloten wordt. Heb je hem op 'open houden' staan? Als je de app open doet die het altijd wel weer namelijk. Sinds ik met m'n Samsung de app geforceerd open houdt is het goed. Heb zelf ook twee telefoons en 1 is ingesteld als voorkeur dus de Bluetooth doet met die verbinden. Als ik die niet mee heb moet die soms ff denken miniseconde maar hij doet het wel.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• gjcvro
Oekol schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 07:39:
[...]

Heeft vaak te maken dat er app op de achtergrond gesloten wordt. Heb je hem op 'open houden' staan? Als je de app open doet die het altijd wel weer namelijk. Sinds ik met m'n Samsung de app geforceerd open houdt is het goed. Heb zelf ook twee telefoons en 1 is ingesteld als voorkeur dus de Bluetooth doet met die verbinden. Als ik die niet mee heb moet die soms ff denken miniseconde maar hij doet het wel.
Nee, helaas was dat het niet want had de app open. Zelfs opnieuw gestart en dan nog niet. Auto met de app open gemaakt en pas als ik de telefoon op de lader leg ging die werken.

• turkeyhakan
karel_G_1981 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 07:30:
[...]

Werkt bij mij ook niet , ik open altijd het scherm de laadpoort, is voor mij geen halszaak dus heb er nooit naar laten kijken dacht ook dat het vaak an de suc lag. Zal eens checken met de grannylader, mocht er een issue zijn laat ik het wel oplossen voordat de garantie afloopt, maar heeft geen haast. Is een leuke gimmick maar meer ook niet.
@Richh ik denk toch echt dat het onderdeel is van de besparingen. Onze Tesla SeC gaf ook aan dat het gewoon zou moeten werken, maar we hebben hier al 3 ervaringen die het tegenovergestelde bewijzen. Ik denk persoonlijk dat het een besparing is geweest vanuit Tesla, maar ik hoor graag wat jouw ervaringen zijn na de vervanging.
gjcvro schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 07:50:
[...]

Nee, helaas was dat het niet want had de app open. Zelfs opnieuw gestart en dan nog niet. Auto met de app open gemaakt en pas als ik de telefoon op de lader leg ging die werken.
Tesla App al een keer opnieuw geïnstalleerd?

• gjcvro
pdidi schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:47:
[...]

Tesla App al een keer opnieuw geïnstalleerd?
Nee, maar heb ook weinig hoop dat dat iets oplost? Vooral omdat alles normaal werkt als de 2e telefoon uit staat?
WouterL schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 22:35:
[...]

Tesla kan de Rated Consumption aanpassen, waardoor de Rated Range veranderd. @Mar.tin heeft Tesla hier begin dit jaar op heterdaad betrapt met release 2026.2.3 . Zowel voor de CATL 6M in zijn eigen MY "Premium" RWD SR als die van zijn ouders M3 "Premium" RWD SR.
Dus @karel_G_1981, dit verklaart waarschijnlijk ook jouw degradatie curve. Op zich best kwalijk dat Tesla dit kan aanpassen, want degradatie cijfers zeggen dan niet zoveel meer

[ Voor 6% gewijzigd door pdidi op 05-06-2026 09:44 ]

gjcvro schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:18:
[...]

Nee, maar heb ook weinig hoop dat dat iets oplost? Vooral omdat alles normaal werkt als de 2e telefoon uit staat?
Misschien zijn de sleutels mixed up geraakt

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22:38

EDB

Op de website zag ik dat de RWD (MY) nu ook in het blauw kan worden geleverd. Zelfde prijs als grijs of zwart. Coastal Blue.

[ Voor 8% gewijzigd door EDB op 05-06-2026 09:55 ]

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• karel_G_1981
Ik heb de laatste tijd een ergenis af en toe. als de auto een nacht of wat langer onder de carport staat dat de gps inaccuraat is en de auto totaal uit de kaart rijdt. dit kan na het rijden wel een half uur duren vooraleer het hersteld is , herkent iemand dat ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e72KrRJ7PrWLqibDdIrCydNpX50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHPJtJkGiPZSLlIP2up1MqPH.jpg?f=fotoalbum_large
EDB schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:53:
Op de website zag ik dat de RWD (MY) nu ook in het blauw kan worden geleverd. Zelfde prijs als grijs of zwart. Coastal Blue.
Net idd ook op X aangekondigd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GL-YeAJmi7XpZMxFHDJr6RBZ7Pc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OxkaHDz4pqEhzE8egehYGWQf.png?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
pdidi schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:23:
[...]

Tesla kan de Rated Consumption aanpassen, waardoor de Rated Range veranderd. @Mar.tin heeft Tesla hier begin dit jaar op heterdaad betrapt met release 2026.2.3 . Zowel voor de CATL 6M in zijn eigen MY "Premium" RWD SR als die van zijn ouders M3 "Premium" RWD SR.
Dus @karel_G_1981, dit verklaart waarschijnlijk ook jouw degradatie curve. Op zich best kwalijk dat Tesla dit kan aanpassen, want degradatie cijfers zeggen dan niet zoveel meer
Klopt , er was na die update ineens een “spike” (range ineens 460 km) maar je werd blij gemaakt met een dode mus want die zaktenheel snel weer in naar het oude niveau (448-450) 😂Maargoed ik maak me er ook niet zo druk over , ik heb het idee dat mijn realistische range nog hetzelfde is als nieuw , maar dat mag ook wel voor een auto van net geen jaar oud

[ Voor 9% gewijzigd door karel_G_1981 op 05-06-2026 10:14 ]

karel_G_1981 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:58:
Ik heb de laatste tijd een ergenis af en toe. als de auto een nacht of wat langer onder de carport staat dat de gps inaccuraat is en de auto totaal uit de kaart rijdt. dit kan na het rijden wel een half uur duren vooraleer het hersteld is , herkent iemand dat ?

[Afbeelding]
Klinkt alsof je A-GPS (of A-GNSS zoals het tegenwoordig heet) is verlopen en niet na vertrek kan worden geupdate. Heb je na start meteen LTE verbinding?

• karel_G_1981
pdidi schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:14:
[...]

Klinkt alsof je A-GPS (of A-GNSS zoals het tegenwoordig heet) is verlopen en niet na vertrek kan worden geupdate. Heb je na start meteen LTE verbinding?
Jawel volgens mij wel, want m’n Spotify werkte wel

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:56

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Hallo allemaal :)

Ik word vanaf augustus/ september ook Tesla eigenaar. Het gaat om een witte Model Y premium long range met achterwiel aandrijving inclusief trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdfzOCghAoZZIoD6maBSgXCarro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9BlUE9cV97YYTVKBtqIxACEl.png?f=fotoalbum_large

Altijd al een Tesla gewild dus ik ben me al helemaal aan het inlezen over tips en tricks en leuke accessoires :*)
karel_G_1981 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:16:
[...]

Jawel volgens mij wel, want m’n Spotify werkte wel
Je kunt proberen een DAS Reset uit te voeren

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49

[Afbeelding]
Herkenbaar in mijn Y RWD Premium van eind sept 2025 bij mij is het meestal na 2-300 meter wel weg.

Had laatst een keer na parkeren in een parkeergarage dat FSD niet wilde werken omdat er geen GPS fix was.
Mijn vermoeden is dat FSD iets strikter is met goede GPS / GNSS data.

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-07 14:07
Ik heb sinds de laatste update steeds last dat als ik van huis weg rij.. de auto denkt dat die nog steeds verbonden is met WIFI en het heel lang duurt tot die over gaat naar LTE. Heeft iemand een idee hoe dit misschien te fixen is? Een reset met de 2 knoppen op het stuur helpt niet.. najah daarna doet LTE het wel direct. Maar zodra ik weer de volgende keer weg rij van huis en denkt dat die WIFI heeft.. doet het probleem zich weer voor.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:30
nu nog op de tesla site zetten
micmulder schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:36:
Ik heb sinds de laatste update steeds last dat als ik van huis weg rij.. de auto denkt dat die nog steeds verbonden is met WIFI en het heel lang duurt tot die over gaat naar LTE. Heeft iemand een idee hoe dit misschien te fixen is? Een reset met de 2 knoppen op het stuur helpt niet.. najah daarna doet LTE het wel direct. Maar zodra ik weer de volgende keer weg rij van huis en denkt dat die WIFI heeft.. doet het probleem zich weer voor.
Toevallig Verbonden blijven tijdens rijden aan staan? Anders een keer voor je thuisnetwerk aanzetten en dan weer uit. Als je Tesla in Park met je thuis wifi is verbonden en je dan op de rem trapt zou de verbinding direct naar LTE moeten springen
SpikeHome schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:42:
[...]

nu nog op de tesla site zetten
Staat er op, maar is alleen voor de "Standaard" MY
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdg1q5syubklTTSt-9KgUtLKeQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AH61KQTplhPvHHwJTux0nADY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door pdidi op 05-06-2026 10:48 ]

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:17

[Afbeelding]
Wellicht een (aliexpress) usb/externe harddisk in je dashboard kastje aangesloten? Dat was bij mij een tijdje geleden de oorzaak van slechte gps ontvangst.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:30
pdidi schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:44:
[...]

Staat er op, maar is alleen voor de "Standaard" MY
[Afbeelding]
ah zie het.

zie ook dat ik in de war was met de kleur "Frost Blue Metallic"

Die voor de Performance in sommige landen leverbaar is, daar had ik wel interesse in namelijk.

• ZeRoC00L
  • Niet online
SpikeHome schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:54:
[...]

ah zie het.

zie ook dat ik in de war was met de kleur "Frost Blue Metallic"

Die voor de Performance in sommige landen leverbaar is, daar had ik wel interesse in namelijk.
Ja, blijft apart die kleurkeuzes bij Tesla.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• MWDKing
Richh schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:42:
[...]

Ik wist niet eens dat er knopjes op een Supercharger zaten :P . Ik druk altijd op de laadpoort zelf om hem te openen.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:09
Mooi kleurtje wel, hopelijk krijgt de M3 ook zo iets. Opzich voldoet de standaard, maar ik vind wit/zwart/grijs maar saai.
Pagina: 1 ... 255 ... 265 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: