Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 11:50
Ik heb sinds een paar dagen een soort geratel als ik de kofferklep open en sluit. Ik ben er nog niet achter wat het geluid is. Iemand die het wellicht herkent?

https://youtube.com/shorts/bi3tUSMwJNk?feature=shared

[ Voor 18% gewijzigd door mistermol op 01-02-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:07
Ik heb de afgelopen week meerdere keren een melding met hoorbaar alarm gehad tijdens het rijden dat ik met spoed de besturing moest overnemen. Gekke was alleen dat ik gewoon zelf reed, dus geen autopilot of acc aan.

Kwam het meest voor als ik met ca 80 op de snelweg in “langzamer” rijdend verkeer zat. Kreeg dan ook het knipperende blauwe vlak dat je krijgt als je je handen te lang van het stuur hebt en moest echt even een slinger maken om hem weer in het gareel te krijgen. En ik rij als ik zelf rij eigenlijk altijd met twee handen aan het stuur.

Herkenbaar?

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
MWDKing schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:37:
[...]

Is niet zo logisch dat je dat aan de prijs ziet denk ik hoor. Ik snap dat de getoonde prijs incl. trekhaak is. Maar het is een keuze die wel of niet in de fiscale waarde zit, want je kan de trekhaak ook als accessoire zien en dan zit die niet in de fiscale waarde en uiteraard wel in de prijs van Tesla.
Als Tesla direct levert met een trekhaak zit deze altijd in de fiscale waarde. Als je dat niet wilt moet je hem naderhand laten monteren.
Tuurlijk kan het theoretisch wel, maar zo werkt Tesla niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:21
jongetje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:34:
[...]

Als Tesla direct levert met een trekhaak zit deze altijd in de fiscale waarde. Als je dat niet wilt moet je hem naderhand laten monteren.
Tuurlijk kan het theoretisch wel, maar zo werkt Tesla niet.
Ok. Dan neem ik aan dat de voorraad auto's waarvan staat dat ze een trekhaak hebben, altijd meteen trekhaak geleverd worden en dus op kenteken in de fiscalewaarde de trekhaak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Hoe plannen jullie een trip naar een gebied waarvan je weet dat het aantal snelladers beperkt is?
(en geen mogelijkheid ter plekke om te laden)
Het gewoon door de navigatie uit laten zoeken, of de reis terug ook alvast plannen zodat de routeplanner ook de laadstops voor de terugweg in plant, of zet je het percentage op een comfortabel percentage, waarvan je weet dat je altijd nog weer bij een snellader terechtkomt?
Oftewel hoeveel moet je de routeplanner helpen om toch weer thuis te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 13:53
gjcvro schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:22:
Hoe plannen jullie een trip naar een gebied waarvan je weet dat het aantal snelladers beperkt is?
Het gewoon door de navigatie uit laten zoeken, of de reis terug ook alvast plannen zodat de routeplanner ook de laadstops voor de terugweg in plant, of zet je het percentage op een comfortabel percentage, waarvan je weet dat je altijd nog weer bij een snellader terechtkomt?
Niet helpen, routeplanner doet het prima. Met de sinds kort aanwezig optie tot instellen van aankomst percentage kan natuurlijk wel helpen. Als er bij eentje zit op 100km van je eindbestemming kan je hem toch op 40% oid zetten? Komt je makkelijk terug. Nadeel is langere laadtijd bij laatste SuC
Geen stress, de auto regelt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Nu er in deze kou een ijslaag op de koplampen zitten, valt het mij op dat er een soort condens vlek in het midden van de koplamp aan de binnenkant zit nadat het ijs eraf is.
Ook lijken er druppels te zitten onderin de koplampen. Meer mensen die dit probleem kent?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-adSNkhmpRaBYRK32yRtE7NMEao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GWRY0lntth0oxynNC9TVjhFw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
Heinemancp schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:29:
[...]

Niet helpen, routeplanner doet het prima. Met de sinds kort aanwezig optie tot instellen van aankomst percentage kan natuurlijk wel helpen. Als er bij eentje zit op 100km van je eindbestemming kan je hem toch op 40% oid zetten? Komt je makkelijk terug. Nadeel is langere laadtijd bij laatste SuC
Geen stress, de auto regelt het wel
Dat was een goede gok, ik zit net te kijken dat de dichtstbijzijnde op 100km zit. Als ik niets in stel kom ik ter plekke met 15% aan, en zit ik dus buiten range. Dan is het wel handig om inderdaad 40/50 procent ter plekke te hebben, zeker gezien de auto ws niet alle dagen stil staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-09 12:27
Auto of ABRP er naast laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:36
dChained schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:17:
[...]
Auto of ABRP er naast laten draaien.
Om erheen te rijden gebruik ik (in ABRP) als voorkeur-laadnetwerk (opladers en aanbieders - vermijd en verkies) Tesla, en daarbij vul ik ook mijn laadpassen in (oplaadpassen), in combinatie met het aanvinken van "geef bij het plannen voorkeur aan opladers die mijn laadpas accepteren".

Eens ter plaatse gebruik ik de app van één van mijn laadpassen (vb. ChargeMap), en daar kan ik dan zoeken en filteren op vermogen edm.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Granny charger met verlengkabel is dus ook geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
@baddon schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:28:
[...]

Granny charger met verlengkabel is dus ook geen optie?
Nope, hotel, dus die kunnen er niet om lachen als ik een snoer uitrol vanuit de hotelkamer.

Wel goede tip, in de M3H is die niet meer standaard, dus die gooi ik nog even over vanuit de Kia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

trummel schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:09:
Update van de LM -> nog geen nieuwe info van Tesla mbt Juniper rwd / rwd longrange. Verwachting is nog altijd eind februari pas meer info en zou ook dan pas de nieuwe kunnen proefrijden.
Mn voor mei'25 bestelde Y RWD heeft na een onverwachte leverpoging begint deze maand nu ook een leverbeperking tot eind feb gekregen.

RWD model lijkt nu ook niet meer bestelbaar en in voorraad zo te zien alleen nog een paar demo modellen die eruit gaan. Supply chain zal wel zo goed als leeg zijn nu.

Zou dus inderdaad goed kunnen dat ze de launch editie nog een maandje exclusief houden en dat zodra de leveringen daarvan beginnen over een maand, ook de reguliere bestellingen op Juniper mogelijk worden gemaakt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mja. Gewoon zorgen dat je bij de laatste lader tot 90% laad. Maar er is binnen zeg 50km geen lader te vinden? Waar kom je dat nog tegen?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Inspired schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:52:
[...]

Mja. Gewoon zorgen dat je bij de laatste lader tot 90% laad. Maar er is binnen zeg 50km geen lader te vinden? Waar kom je dat nog tegen?
Wel laders, maar geen Tesla SC. Dus als het echt spannend wordt kan ik hopelijk wel met en andere pas laden, maar heb daar wat mindere ervaringen mee. Pasje werkt niet, lader kapot, verkeerde pasje, per se andere app enz enz. Ik hoopte daar nu vanaf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gjcvro schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:13:
[...]

Wel laders, maar geen Tesla SC. Dus als het echt spannend wordt kan ik hopelijk wel met en andere pas laden, maar heb daar wat mindere ervaringen mee. Pasje werkt niet, lader kapot, verkeerde pasje, per se andere app enz enz. Ik hoopte daar nu vanaf te zijn.
Mja. Denk dat je een beetje te bang bent. :) Kom sinds 2019 al in de binnenlanden van oa Frankrijk en Spanje. In 2019 kon het al prima. Binnen 20km heb je tegenwoordig bijna overal wel meedere laders. Twee laadpassen mee en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:57
Via de hotspot van mijn telefoon (Iphone 14 pro) krijg ik op geen enkele wijze verbinding met mijn auto (en de vorige Model 3 ook niet). Er wordt geen IP-adres toegekend aan de auto. Dit schijnt aan de combinatie Tesla-Iphone-KPN te liggen. Helaas werkt de suggestie die je tegenkomt om de APN te wijzigen naar portalmmm.nl ook niet (meer). Ik ben niet de enige, zo lees ik op de KPN Community. Met mijn werk-Iphone met Odido is er geen enkel probleem. De oorzaak zou moeten zitten in het feit dat KPN IPv6-adressen uitgeeft en de Iphone deze niet omzet naar IPv4. Helaas kan Tesla alleen met IPv4 overweg. Om KPN te bewegen om onderzoek te doen zou het mooi zijn dat diegenen die ook deze problemen ervaren een bericht in de KPN Community-thread plaatsen.
https://community.kpn.com...iet-met-mijn-tesla-628570

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Inspired schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:17:
[...]

Mja. Denk dat je een beetje te bang bent. :) Kom sinds 2019 al in de binnenlanden van oa Frankrijk en Spanje. In 2019 kon het al prima. Binnen 20km heb je tegenwoordig bijna overal wel meedere laders. Twee laadpassen mee en gaan.
Mja, te bang of niet, dat zijn de ervaringen die ik tot nog toe had met laadpalen anders dan die van mezelf. Daarna meestal onderweg geweest met de benzine auto, de ev alleen woon werk. Nou voor het eerst weer plannen met een EV, en dan denk je toch na over de eerdere ervaringen. En zoals gezegd in ieder geval vwb tesla sc een blinde vlek in. Moest ook nog kijken of de shell recharge pas nog wel werkte, al weer een paar jaar niet gebruikt.

Een beetje nadenken en voorbereiding kan niet veel kwaad.

[ Voor 3% gewijzigd door gjcvro op 01-02-2025 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Iemand tips voor een first time Tesla koper? Ik heb een 2020 model 3 Standard Plus 60kW met 60k op het oog, koop geen lease. Auto is org NL en van een lease-maatschappij geweest met onderhoudshistorie.
Ik rij 5k-8k max per jaar en genoeg laders in de wijk /op het werk.

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Majin Buu schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:50:
Iemand tips voor een first time Tesla koper? Ik heb een 2020 model 3 Standard Plus 60kW met 60k op het oog, koop geen lease. Auto is org NL en van een lease-maatschappij geweest met onderhoudshistorie.
Ik rij 5k-8k max per jaar en genoeg laders in de wijk /op het werk.
Wat voor tips zou je willen en wat vind je belangrijk? Dit is wel een heel brede vraag zo. En wat heb je zelf al gevonden, waar twijfel je over?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Ik doel alleen op de auto, is 2020 een bouwjaar met veel problemen en/of is de 60kW überhaupt een afrader etc, etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:04
Majin Buu schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:08:
Ik doel alleen op de auto, is 2020 een bouwjaar met veel problemen en/of is de 60kW überhaupt een afrader etc, etc...
Vanaf eind 2020 heb je te maken met het refreshmodel. Tenminste, daar zou ik wel voor gaan. Dat was best een stap qua comfort/interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Niet online
Ah, dank je . Dit soort tips bedoel ik. En is een km stand nog een punt wb accu-health ect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:04
Majin Buu schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:14:
Ah, dank je . Dit soort tips bedoel ik. En is een km stand nog een punt wb accu-health ect?
Km stand zegt op zichzelf niet zoveel. Zo’n auto gaat makkelijk 400K mee. Hoe die vorige eigenaar met die batterij is omgegaan is veel belangrijker. Om de degradatie te bepalen kun je via het service menu een diagnose / battery health check uitvoeren. Duurt wel een dag. Zelf zou ik dit wel (laten) doen. Je wilt niet met <80% battery health zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Majin Buu schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:14:
Hier recent nog een 2019 M3 SR+ met 104k km als aanvulling op een 2023 MY LR gekocht, de 2020 M3 is beter dan de 2019 ivm warmtepomp, betere accu, de mooiere zwarte ipv chrome details, etc. Dus sowieso een goede keuze d:)b

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 14:50
gjcvro schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Dat was een goede gok, ik zit net te kijken dat de dichtstbijzijnde op 100km zit.
[knip]
Mogen wij weten waar dat dan precies/ongeveer is, kunnen we meezoeken....
(bijv. Plaats in land, of GoogleMaps-pin)

Als je echt zo middle in nowhere zit zal hotel hopelijk ook niet moeilijk doen over je auto nachtje inpluggen (tegen betaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ted038 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:13:
[...]

Mogen wij weten waar dat dan precies/ongeveer is, kunnen we meezoeken....
(bijv. Plaats in land, of GoogleMaps-pin)

Als je echt zo middle in nowhere zit zal hotel hopelijk ook niet moeilijk doen over je auto nachtje inpluggen (tegen betaling)
Middle of nowhere voor wat betreft tesla suc. Zelfs in dld kom je die best wat tegen, en de vraag was initieel dan ook, hoe pakt men dat aan, zorgen dat de navi weet wat je vervolgdoelen zijn of een bepaald % op de bestemming instellen, of de auto het lekker zelf uit laten zoeken. Oftewel hoe om te gaan met de navi van Tesla.

Ter plekke een andere laadpaal zoeken gaat wel lukken met iets van chargemap maar heeft om eerder genoemde redenen niet mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:29:
[...]

Hier recent nog een 2019 M3 SR+ met 104k km als aanvulling op een 2023 MY LR gekocht, de 2020 M3 is beter dan de 2019 ivm warmtepomp, betere accu, de mooiere zwarte ipv chrome details, etc. Dus sowieso een goede keuze d:)b
Het is maar even de vraag wat de auto heeft. In ieder geval geen WP (Q1 2021) en ook geen 60kWh (Q4 2021) accu. Als hij van voor oktober 2020 is waarschijnlijk geen LFP en ook geen interieur refresh.

@Majin Buu het is dus even uitzoeken wat je belangrijk vindt. Met 5-8k km per jaar maakt het allemaal niet veel uit. Maar als je er eentje van half 2021 kunt vinden met een geringe meerprijs heb je wel een stuk meer auto. (WP/beter interieur/betere bouwkwaliteit/LFP accu)

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 02-02-2025 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 25-09 14:45

Don Quijote

El Magnifico

Nog een tip van mensen die nog twijfelen over een nieuwe Tesla kopen. Dat kan je beter maar zo snel mogelijk doen. Trump heeft al aangegeven dat er binnenkort importtarieven komen op Europese producten (waarschijnlijk conform wat hij zojuist met Canada en Mexico heeft gedaan). Een reactie van Europa zal gegarandeerd ook een 25% tarief worden; of misschien zelfs een targeted tarief die Tesla gaat raken (zelfde als we eerder met Harley Davidson hebben gedaan). De kans dat nieuwe Tesla’s snel, significant duurder gaan worden is realistisch. Ik zou niet te lang wachten..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Don Quijote schreef op zondag 2 februari 2025 @ 08:41:
Nog een tip van mensen die nog twijfelen over een nieuwe Tesla kopen. Dat kan je beter maar zo snel mogelijk doen. Trump heeft al aangegeven dat er binnenkort importtarieven komen op Europese producten (waarschijnlijk conform wat hij zojuist met Canada en Mexico heeft gedaan). Een reactie van Europa zal gegarandeerd ook een 25% tarief worden; of misschien zelfs een targeted tarief die Tesla gaat raken (zelfde als we eerder met Harley Davidson hebben gedaan). De kans dat nieuwe Tesla’s snel, significant duurder gaan worden is realistisch. Ik zou niet te lang wachten..
Onzin, de y wordt in Berlijn gemaakt en de 3 in China. Alleen de S en X komen uit de usa, maar de markt is zo klein dat dit niet veel uit zal maken.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Van alles wat ik moet leren aan m'n Tesla had ik niet verwacht dat de radio dan het moeilijkst zou zijn. 8)7

Ik heb een occasion gekocht en heb hem naar fabrieksinstelling gereset. Sindsdien is m'n radio leeg, geen zenders en ik vind nergens iets van instellingen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 2 februari 2025 @ 08:50:
Van alles wat ik moet leren aan m'n Tesla had ik niet verwacht dat de radio dan het moeilijkst zou zijn. 8)7

Ik heb een occasion gekocht en heb hem naar fabrieksinstelling gereset. Sindsdien is m'n radio leeg, geen zenders en ik vind nergens iets van instellingen hiervoor?
Deze tip al geprobeerd:
Manually put a radio station in and hit “tune” a couple of times and then all of them loaded up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

pdidi schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:18:
[...]

Deze tip al geprobeerd:
Manually put a radio station in and hit “tune” a couple of times and then all of them loaded up
Ja! Dat helpt, in combinatie met een reboot. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
MM schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:08:
[...]

Mn voor mei'25 bestelde Y RWD heeft na een onverwachte leverpoging begint deze maand nu ook een leverbeperking tot eind feb gekregen.

RWD model lijkt nu ook niet meer bestelbaar en in voorraad zo te zien alleen nog een paar demo modellen die eruit gaan. Supply chain zal wel zo goed als leeg zijn nu.

Zou dus inderdaad goed kunnen dat ze de launch editie nog een maandje exclusief houden en dat zodra de leveringen daarvan beginnen over een maand, ook de reguliere bestellingen op Juniper mogelijk worden gemaakt.
Dus het lijkt erop dat ze bestaande MY RWD bestellingen niet automatisch omzetten in de Juniper. Ik had gedacht dat de verwachte levering op 'mei' stond, omdat er dan vanaf dat moment de nieuwe Juniper RWD geleverd zou worden. De RWD is namelijk samen met de LR AWD ook het eerste model in Azië. Allemaal speculatie natuurlijk. Maar mijn LM heeft door hun traagheid achter het net gevist en nu geen MY RWD voor mij gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Toch opvallend dat de Europese homologatie van de Juniper zo lang op zich laat wachten. Of zijn er inmiddels al rijtests gedaan? Iets met het achterlicht wellicht. De Highland borduurde destijds voort op de oude M3 typegoedkeuring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
pdidi schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:48:
Toch opvallend dat de Europese homologatie van de Juniper zo lang op zich laat wachten. Of zijn er inmiddels al rijtests gedaan? Iets met het achterlicht wellicht. De Highland borduurde destijds voort op de oude M3 typegoedkeuring
Hoe zie je de of een model toegestaan is op de Europese wegen? Is daar een database voor oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
MWDKing schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Hoe zie je de of een model toegestaan is op de Europese wegen? Is daar een database voor oid?
Specifiek voor Tesla Europa wordt daar op TFF een mooi overzicht van bijgehouden. Zo werd de Highland op 1 september 2023 gepresenteerd en is de homologatie VC32 op 4 september vastgesteld. De eerste rijtests verschenen 1 maand later, dus misschien moet ik gewoon nog even geduld hebben tot de RDW (die de Europese goedkeuring voor Tesla's uitvoert) klaar is

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 02-02-2025 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:02
WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 22:33:
Via de hotspot van mijn telefoon (Iphone 14 pro) krijg ik op geen enkele wijze verbinding met mijn auto (en de vorige Model 3 ook niet). Er wordt geen IP-adres toegekend aan de auto. Dit schijnt aan de combinatie Tesla-Iphone-KPN te liggen. Helaas werkt de suggestie die je tegenkomt om de APN te wijzigen naar portalmmm.nl ook niet (meer). Ik ben niet de enige, zo lees ik op de KPN Community. Met mijn werk-Iphone met Odido is er geen enkel probleem. De oorzaak zou moeten zitten in het feit dat KPN IPv6-adressen uitgeeft en de Iphone deze niet omzet naar IPv4. Helaas kan Tesla alleen met IPv4 overweg. Om KPN te bewegen om onderzoek te doen zou het mooi zijn dat diegenen die ook deze problemen ervaren een bericht in de KPN Community-thread plaatsen.
https://community.kpn.com...iet-met-mijn-tesla-628570
Ik had hier ook een hoop gezeik mee, maar met de advanced internet APN werkt het wel. Heb hem wel alleen voor hotspot ingesteld, want anders vliegt je accu leeg door alle chinezen die je telefoon opeens kunnen pingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFygelVOLPjqDRb-CBFOrSisPvA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cza6XE4m3f23Pvu3A9pEDd6S.png?f=fotoalbum_large

Heb het zo een paar weken staan en dit werkt als een malle. Eindelijk downloaden de updates zonder gedoe

[ Voor 3% gewijzigd door xFeverr op 02-02-2025 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momenol
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 13:49
Half februari volgen de eerste tests voor de pers.

Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:44

Ethirty

Who...me?

xFeverr schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:04:
[...]

Ik had hier ook een hoop gezeik mee, maar met de advanced internet APN werkt het wel. Heb hem wel alleen voor hotspot ingesteld, want anders vliegt je accu leeg door alle chinezen die je telefoon opeens kunnen pingen.

[Afbeelding]

Heb het zo een paar weken staan en dit werkt als een malle. Eindelijk downloaden de updates zonder gedoe
Thanks. Dit ga ik ook even proberen. Sinds ik mijn Vodafone heb omgezet zit ik nu zowel prive als zakelijk op het KPN netwerk en had ik geen internet meer in de auto. Nu snap ik waarom.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:42

bert pit

asdasd

gjcvro schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:13:
[...]

Ik heb voor noodgevallen de gratis Shell pas. Die werkt eigenlijk altijd wel ergens in de buurt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Toch maar even RDW site gechecked en er blijken inmiddels 3 Junipers op kenteken te zijn gezet met typegoedkeuring VC44 en Variant YS5LD. Vooralsnog is alleen HDT-78-N kompleet ingevuld

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 02-02-2025 16:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 14:31
Wat ben ik toch blij met mijn Model 3 AWD Occasion *O* Mijn enige spijt is dat ik niet veel eerder een Tesla heb gekocht en nog eerst in een Lynk en Co en daarna een MG4 heb gereden.... Anyway....

Vanwege de goede verhalen die ik lees over de levensduur van de Model 3 en de goede staat van de accu heb ik het aangedurfd om deze occasion met 182k kilometers op de klok te kopen, ondanks dat ik er zelf ook nog minimaal 1,5 - 2 ton bij wil gaan rijden de komende 5-6 jaar.

Naast de accu best-practices heb ik nog meer gekeken over hoe ik de levensduur van deze auto zo veel mogelijk kan verlengen. Eén van de zaken die hier en daar worden genoemd, is het na 150k - 200k kilometers vervangen van de transmissie-olie en bijbehorende filters. Hoewel deze olie en filters door Tesla "onderhoudsvrij" worden genoemd, wordt er vanuit verschillende hoeken wel aangeraden om deze wel te vervangen bij hoge KM-standen.

Ik heb nog geen garage (gekocht van een occasion-garage maar daar gaat hij waarschijnlijk niet in onderhoud ivm afstand en het feit dat ze niet per se tesla-gespecialiseerd zijn), dus ik heb Tesland gebeld. Die geven aan dat dit niet nodig is.

YouTube: Achtung Tesla Fahrer: Darum braucht Ihr einen Ölwechsel!
In dit filmpje wordt e.e.a. uitgelegd. Vooral bij de achterste motor is de olie nogal zwart en geeft de labanalyse van de olie ook aan dat deze niet al te best meer is. Deze model 3 heeft echter wel al 300k gelopen.

Iemand hier ervaring mee of misschien zelfs al laten doen ? Ik heb de garage waar ik deze Model 3 heb gekocht het gevraagd, maar die hebben het nog nooit gedaan en vroegen 450 euro (voor beide motoren). Lijkt me aan de hoge kant voor wat olie en wat filters die 2 tientjes p.s. kosten los...Daarbij laat ik het liever doen door een "specialist" die dit al vaker heeft gedaan ipv een (ICE-opgeleide) monteur die van mij voor het eerst hoort dat deze olie uberhaupt te vervangen is.

Mocht iemand nog een tip hebben voor een garage voor mijn Tesla, omgeving Eindhoven, dan hoor ik het ook graag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubenator123
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-05 16:46
Ik zou hier nog even goed over nadenken. Ik twijfelde ook lange tijd tussen de 'gewone' M3 en de M3 LR en ben blij dat ik uiteindelijk voor de M3 LR gekozen hebt. Waarom?

1. Je laadt de auto voor dagelijks gebruik tot max. 80% op, dus geen gebruik van de volledige range
2. De WLTP-range wijkt af van de daadwerkelijke range (15%-35%)
3. Minimale snelheidsverhogingen (115 km/h rijden i.p.v. 100 km/h) verminderen je range aanzienlijk
4. De huidige kou heeft negatieve impact op je range. Waarschijnlijk zet je ook je verwarming en evt. stoelverwarming aan, waardoor je range nog minder wordt

Met een gewone M3 wordt 350 km/dag op één accu best spannend. Als je op je werklocatie(s) kunt opladen dan moet het echter goed komen natuurlijk.

Toch geeft mij de M3 LR wat meer rust en heb ik geen spijt van deze keuze.
RTS911 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:45:
[...]

Duidelijk verhaal, dank. LR is voor mij ook niet echt nodig, rij niet vaak meer dan 350 op een dag en qua bijtelling scheelt die 6k toch wel. En ik houd wat ruimte over voor een kleurtje op de RWD. Maandag maar bestellen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Rubenator123 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 23:00:
Ik zou hier nog even goed over nadenken. Ik twijfelde ook lange tijd tussen de 'gewone' M3 en de M3 LR en ben blij dat ik uiteindelijk voor de M3 LR gekozen hebt. Waarom?

1. Je laadt de auto voor dagelijks gebruik tot max. 80% op, dus geen gebruik van de volledige range
2. De WLTP-range wijkt af van de daadwerkelijke range (15%-35%)
3. Minimale snelheidsverhogingen (115 km/h rijden i.p.v. 100 km/h) verminderen je range aanzienlijk
4. De huidige kou heeft negatieve impact op je range. Waarschijnlijk zet je ook je verwarming en evt. stoelverwarming aan, waardoor je range nog minder wordt

Met een gewone M3 wordt 350 km/dag op één accu best spannend. Als je op je werklocatie(s) kunt opladen dan moet het echter goed komen natuurlijk.

Toch geeft mij de M3 LR wat meer rust en heb ik geen spijt van deze keuze.
Dat is wel heel erg afhankelijk van je eigen situatie.

Mijn vrouw rijdt dagelijks zo'n 50 km retour voor haar werk en is iedere woensdag vrij. In de zomer kan ze in theorie een hele week op 1 acculading rijden met haar M3 SR+, in de winter (nu) merken we (we hebben de auto pas 5 weken) dat het 25% per rit betreft, dus laden we op haar vrije woensdag iets bij.

Omdat ze in theorie iedere dag met 100% vanaf de oprit kan vertrekken is een LR helemaal niet nodig, het is een 2e auto, de primaire auto is een MY LR, dus voldoet een SR+ prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 26-09 17:52
Taro schreef op zondag 2 februari 2025 @ 23:26:
[...]

Dat is wel heel erg afhankelijk van je eigen situatie.

Mijn vrouw rijdt dagelijks zo'n 50 km retour voor haar werk en is iedere woensdag vrij. In de zomer kan ze in theorie een hele week op 1 acculading rijden met haar M3 SR+, in de winter (nu) merken we (we hebben de auto pas 5 weken) dat het 25% per rit betreft, dus laden we op haar vrije woensdag iets bij.

Omdat ze in theorie iedere dag met 100% vanaf de oprit kan vertrekken is een LR helemaal niet nodig, het is een 2e auto, de primaire auto is een MY LR, dus voldoet een SR+ prima.
Je mag wel wat vaker laden hoor, hoeft niet helemaal leeg gereden te worden lijkt me of 1 x per week laden. Dus keer van 100% naar 50% en weer naar 80% en anders lekker op max SOC van 70% zetten of 80% en zo nu en dan lekker pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQKfmRdgm0yxbL6FD5JBZxcJd0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/norT8PZlXI2mxaj3Rivgwfgl.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit condens in mijn voor en achterlichten, bij de achterlichten het meeste. Is dit gebruikelijk en trekt het weer weg? Of reden voor een service afspraak?

Ik weet dat dit bij een VW reden is voor gratis vervangen van de achterlichten. Maar geen idee hoe ze hier mee omgaan bij Tesla.

Het is een 2024 MY LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 23:28
LeBrun schreef op maandag 3 februari 2025 @ 02:55:
[Afbeelding]

Er zit condens in mijn voor en achterlichten, bij de achterlichten het meeste. Is dit gebruikelijk en trekt het weer weg? Of reden voor een service afspraak?

Ik weet dat dit bij een VW reden is voor gratis vervangen van de achterlichten. Maar geen idee hoe ze hier mee omgaan bij Tesla.

Het is een 2024 MY LR
Beetje inherent aan ledlichten. Ze gaan er wisselend mee om. Soms wordt 't vervangen, soms is 't een feature van de ledlichten die geen warmte afgeven waardoor vocht er in blijft tot er een zonnetje komt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 22:52
Soms blijven ze we inderdaad bij dat het normaal is totdat je ze het APK rapport onder de neus douwt.

De meningen verschillen over of het APK afkeur zou moeten zijn, maar feit is dat ik een rapport in handen had met dit als afkeurpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Caelorum schreef op maandag 3 februari 2025 @ 07:49:
Soms blijven ze we inderdaad bij dat het normaal is totdat je ze het APK rapport onder de neus douwt.

De meningen verschillen over of het APK afkeur zou moeten zijn, maar feit is dat ik een rapport in handen had met dit als afkeurpunt.
Het is afkeur wanneer het lichtbeeld erdoor veranderd, het vocht an sich niet.

Ik dacht dat het opgelost was in de nieuwere modellen, blijkbaar niet dus. Is al veel over geschreven, toevallig gisteren in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-09 08:00
daemonix schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:58:
[...]

Ja hoor, N=1, Peugeot (meermaals met meerdere auto’s), BMW, Audi, Volkswagen. Allemaal van hetzelfde laken een pak.
Oké, ik moet je zeggen dat ik zelf die ervaring niet heb bij de Volkswagen n.b. Maar ik heb bij m'n ouders wel al vaker gedrag gezien wat er op lijkt en dan bij Toyota. Recentelijk nog; accu had vaak niet genoeg kracht om de auto te starten. Bekend probleem bij Toyota maar werd door de dealer steeds met smoesjes afgedaan en met symptoombestrijding "opgelost". Pas na een aantal keer niet kunnen starten werd de accu vervangen.

Het betrof hier een nieuwe auto dus je zou zeggen 'garantie'. Maar als ik het goed begrepen heb zijn de kosten voor het vervangen van de accu voor de dealer. Terwijl dit een groot en bekend probleem was/is waardoor je zou verwachten dat dit een kwestie is welke door Toyota moet worden opgelost en niet op lokaal niveau wordt gemanaged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-09 13:32
Majin Buu schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:08:
Deze heeft overigens geen 60kwh, maar 55kwh. Alle model 3’s vanaf december 2021 hebben 60kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Beekforel schreef op maandag 3 februari 2025 @ 07:55:
[...]
Ik dacht dat het opgelost was in de nieuwere modellen, blijkbaar niet dus. Is al veel over geschreven, toevallig gisteren in verdiept.
Wellicht met de Juniper versie maar heb er niet teveel vertrouwen in, led is nou eenmaal niet zo warm. Dus je gaat het hoe dan ook krijgen dunkt me

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:09

ScreamGT

joejoe

[Afbeelding]

Ook last van. Rij zelf een MY RWD 2023.

Het is een 2024 MY LR

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 08:54
Nooit echt opgevallen dat de cameras in de B- stijlen ook met de ontdooistand meedoen. Welke andere cameras doen nog meer mee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dekiNhSJvRC69m6o4yapLHZmHCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9p6yRn8v52uGg8TTSrhgs3yY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 14:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

Een vraagje. voor een 2020 model 3 met de tesla dakdragers ben ik op zoek naar een manier om 2 fietsen op het dak te vervoeren. Passen op de standaard dakdragers bijvoorbeeld een thule 598 oid? Of moet ik echt een tesla iets hebben?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
sawtomyer schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:54:
Nooit echt opgevallen dat de cameras in de B- stijlen ook met de ontdooistand meedoen. Welke andere cameras doen nog meer mee?
[Afbeelding]
Volgens mij wordt deze net als die op de voorruit passief verwarmd met de cabine lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 16:13
[Afbeelding]
Niet alleen met ontdooien maar ook met gewoon voorverwarmen (of zelf aanzetten van verwarming).
Ik vraag me uberhaupt af wat ontdooistand nog extra doet ? De gewone verwarming is de afgelopen dagen voldoende en de boel is snel ontdooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[Afbeelding]
Dat is geen specifieke 'feature' maar een positief uitpakkend effect van de chip achter de lens. Die genereert warmte. Net zoals iedere camera doet. Je video deurbel bevriest bijv om die rede ook niet.
En daardoor smelt het ijs/ontdooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 20:37

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Ik heb sinds 2 maanden een Tesla Model 3 en het lijkt dat één fase niet wil laden bij AC-laden (ligt niet aan de laadpalen en/of kabels. Aan de laadpoort is ook niks geks te zien. DC-laden werkt wel op volle snelheid). Binnenkort heb ik een afspraak bij een Tesla Service Center en hoop een beetje dat één zekering kapot is (dat is de goedkoopste optie). Is het normaal dat je voor de diagnose al moet betalen? Bij m'n oude garage telden ze daar niets extra voor (of het moet al in de reparatieprijs verdisconteerd zitten). Op afstand kan Tesla niks vinden.

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
rogervdh schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:31:
Ik heb sinds 2 maanden een Tesla Model 3 en het lijkt dat één fase niet wil laden bij AC-laden (ligt niet aan de laadpalen en/of kabels. Aan de laadpoort is ook niks geks te zien. DC-laden werkt wel op volle snelheid). Binnenkort heb ik een afspraak bij een Tesla Service Center en hoop een beetje dat één zekering kapot is (dat is de goedkoopste optie). Is het normaal dat je voor de diagnose al moet betalen? Bij m'n oude garage telden ze daar niets extra voor (of het moet al in de reparatieprijs verdisconteerd zitten). Op afstand kan Tesla niks vinden.
Je geeft zelf het antwoord al. Als werkzaamheden gratis uitgevoerd worden, betaal je het op een andere manier (of iedereen betaalt eraan mee). Commerciële bedrijven doen immers niet aan liefdadigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:33
Ben benieuwd wat het is als ze langs zijn geweest en welke kosten eraan verbonden zitten.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 25-09 12:14
Is de prijs van Tesla's nou substantieel gedaald door het gedrag van Musk? Ik wil graag van mijn Model Y af en ik heb niet het gevoel dat ik de enige ben. Ben alleen bang dat het daardoor ook best wat kost.. en ik heb geen idee wat ik terug moet kopen :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:16
[Afbeelding]
De voorruitcamera's hebben een verwarmingslijntje ervoorlangslopen, afhankelijk van je model en uitvoering van HW3/4 heeft die een verschillend vormpje.
De repeaters op je spatborden zijn ook iets van verwarmd.

En je zou haast vermoeden dat de achteruitrijdcamera dan ook wat warmteliefde heeft, maar voorzover ik weet niet.

Er zijn door de jaren heen wat variaties geweest van hoe Tesla die dingen ontdooid heeft gehouden, warme lucht uit de cabine / dedicated verwarming. Net als de laadpoort, die heeft tegenwoordig een dedicated verwarmingselement en wordt niet meer enkel vanuit de cabinewarmte opgewarmd.

Wist je dat er ook verwarming onder je ruitenwissers zit als je een 2022+ model hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Makkelijk schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:10:
Is de prijs van Tesla's nou substantieel gedaald door het gedrag van Musk? Ik wil graag van mijn Model Y af en ik heb niet het gevoel dat ik de enige ben. Ben alleen bang dat het daardoor ook best wat kost.. en ik heb geen idee wat ik terug moet kopen :)
Er zijn de afgelopen maanden flinke kortingsacties geweest, en er is een nieuw model aan de directe horizon.

Daarnaast is de SEPP gestopt.

Alle3 helpt stevig mee aan wellicht een (tijdelijk) lage tweedehandsprijs.

Als je écht van je auto af wil zou ik nog even wachten. Uiteindeljik doe je alleen je eigen portomonnee pijn, je hebt al een auto van Tesla gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Heb het wel eens vaker voorbij zien komen dat dit gebeurt, voorzover ik weet vervangen ze mééstal de on board charger (OBC) of inderdaad een zekering.

Als je onder garantie zit (de basisgarantie van 3jaar 80k km) gaan ze dit gewoon onder garantie aanpakken.
Helaas vallen dergelijke delen niet onder de aandrijflijn of accugarantie, ondanks dat ze aan de accu bevestigd zijn in het "penthouse". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 20:37

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Mar.tin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:23:
[...]
Heb het wel eens vaker voorbij zien komen dat dit gebeurt, voorzover ik weet vervangen ze mééstal de on board charger (OBC) of inderdaad een zekering.
Heb je wellicht enig idee wat een OBC en/of zekering vervangen (ongeveer) kost? Mijn model 3 is van eind 2019 en heeft 148k op de teller, dus garantie kan ik helaas wel vergeten.

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
DaneV schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:13:
Wat ben ik toch blij met mijn Model 3 AWD Occasion *O* Mijn enige spijt is dat ik niet veel eerder een Tesla heb gekocht en nog eerst in een Lynk en Co en daarna een MG4 heb gereden.... Anyway....

Vanwege de goede verhalen die ik lees over de levensduur van de Model 3 en de goede staat van de accu heb ik het aangedurfd om deze occasion met 182k kilometers op de klok te kopen, ondanks dat ik er zelf ook nog minimaal 1,5 - 2 ton bij wil gaan rijden de komende 5-6 jaar.

Naast de accu best-practices heb ik nog meer gekeken over hoe ik de levensduur van deze auto zo veel mogelijk kan verlengen. Eén van de zaken die hier en daar worden genoemd, is het na 150k - 200k kilometers vervangen van de transmissie-olie en bijbehorende filters. Hoewel deze olie en filters door Tesla "onderhoudsvrij" worden genoemd, wordt er vanuit verschillende hoeken wel aangeraden om deze wel te vervangen bij hoge KM-standen.

Ik heb nog geen garage (gekocht van een occasion-garage maar daar gaat hij waarschijnlijk niet in onderhoud ivm afstand en het feit dat ze niet per se tesla-gespecialiseerd zijn), dus ik heb Tesland gebeld. Die geven aan dat dit niet nodig is.

YouTube: Achtung Tesla Fahrer: Darum braucht Ihr einen Ölwechsel!
In dit filmpje wordt e.e.a. uitgelegd. Vooral bij de achterste motor is de olie nogal zwart en geeft de labanalyse van de olie ook aan dat deze niet al te best meer is. Deze model 3 heeft echter wel al 300k gelopen.

Iemand hier ervaring mee of misschien zelfs al laten doen ? Ik heb de garage waar ik deze Model 3 heb gekocht het gevraagd, maar die hebben het nog nooit gedaan en vroegen 450 euro (voor beide motoren). Lijkt me aan de hoge kant voor wat olie en wat filters die 2 tientjes p.s. kosten los...Daarbij laat ik het liever doen door een "specialist" die dit al vaker heeft gedaan ipv een (ICE-opgeleide) monteur die van mij voor het eerst hoort dat deze olie uberhaupt te vervangen is.

Mocht iemand nog een tip hebben voor een garage voor mijn Tesla, omgeving Eindhoven, dan hoor ik het ook graag ;)
We hebben onze zakelijke model 3 2019 voor verkoop nog even laten nalopen bij Carrec in Zeist, naar aanleiding daarvan bij Tesla zelf wat rubbers laten vervangen (kantelrubber van de achtermotor). En verder wat algemeen onderstel-onderhoud.
Mocht ook wel een keer na 270.000km op de klok. Hierbij is geen olie vervangen overigens.

Vergeet niet dat de olie in een EV veel minder hard op zijn soerie krijgt dan in een ICE, er zijn wel filmpjes van een enthousiaste na-gesynchroniseerde rus? die een transparantie oliepan maakt, en dan zie je dat olie in een ICE al na 1-2 hitte cycli "zwart" is door de vrij hoge temperatuur waarmee het in aanraking komt in een ICE.

In de 3 wordt die olie maximaal ergens rondom de 100c en wordt voornamelijk gebruikt om de motoren te koelen en de overbrenging te smeren. Veel minder cruciaal dan een ICE waar het ook een zuiger moet smeren die vrij extreme toleranties heeft.

Desalniettemin, https://service.tesla.com...2E-9333-BB8A93125EF4.html

Het is geen extreem ingewikkeld klusje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[Afbeelding]
Had je niet sentry mode aanstaan? Door warmte die de camera die aan staat afgeeft ontdooit het dan er omheen. Vanmorgen namelijk deze camera niet ontdooid gehad (sentry mode uit) en de andere camera's wel nadat hij 'gepland' opgewarmd was, de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
rogervdh schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:30:
[...]

Heb je wellicht enig idee wat een OBC en/of zekering vervangen (ongeveer) kost? Mijn model 3 is van eind 2019 en heeft 148k op de teller, dus garantie kan ik helaas wel vergeten.
Geen idee, tesla kan je wel een schatting geven denk ik? Ik weet er geen, maar kan me voorstellen dat er inmiddels wellicht wat reparatiespecialisten zijn die het voor je kunnen diagnostiseren / repararen, eventueel met een tweedehands onderdeel.

Het is wel een "speciaal" klusje, want HoogVoltage enzo, maar schijnbaar kan het zonder de accu onder de auto vandaan te halen. https://service.tesla.com...CF-B948-C1776C851A0D.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
[Afbeelding]

Het is een 2024 MY LR
Bij mij gratis vervangen op de oprit door Tesla na service afspraak. Was in 2020 voor M3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
Oekol schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:34:
[...]

Had je niet sentry mode aanstaan? Door warmte die de camera die aan staat afgeeft ontdooit het dan er omheen. Vanmorgen namelijk deze camera niet ontdooid gehad (sentry mode uit) en de andere camera's wel nadat hij 'gepland' opgewarmd was, de auto.
Sentry modus stond uit. Het was hier vanmorgen -4 en heb alles 20 minuten van tevoren via de app opgewarmd naar 20 graden + de ontdooi stand. Auto is MY '24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 25-09 12:14
Mar.tin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:19:
[...]
Als je écht van je auto af wil zou ik nog even wachten. Uiteindeljik doe je alleen je eigen portomonnee pijn, je hebt al een auto van Tesla gekocht ;)
Dat is waar, maar ik heb een (misschien ongefundeerde) angst dat ik straks een ondergespoten auto zonder spiegels aantref.

Realistisch gezien zijn de alternatieven niet beter of veel duurder.. Mijn Europees superioriteitsgevoel is wel flink gegroeid in een paar weken maar dat maakt de EV's van VAG niet beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Makkelijk op 03-02-2025 10:52 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Makkelijk schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:50:
[...]

Dat is waar, maar ik heb een (misschien ongefundeerde) angst dat ik straks een ondergespoten auto zonder spiegels aantref.

Realistisch gezien zijn de alternatieven niet beter of veel duurder.. Mijn Europees superioriteitsgevoel is wel flink gegroeid in een paar weken maar dat maakt de EV's van VAG niet beter.
Er rijden er zó veel van rond in NL dat ik me dat moeilijk kan voorstellen. https://duurzamemobilitei...ch-vervoer/personenauto-s

Per eind 2024 reden er 47.783 Model 3's en 39.261 Model Y's in NL rond. Alleen al 2 Y's bij mij in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:31
MWDKing schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:37:
[...]

Bij mij gratis vervangen op de oprit door Tesla na service afspraak. Was in 2020 voor M3.
Goed om te weten! Ik zie in de app dat je bij een service verzoek moet kiezen tussen 1) condensatie die verdampt; of 2) aanhoudende condensatie.

Bleef het bij jou lang zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
Mar.tin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:13:
[...]

De voorruitcamera's hebben een verwarmingslijntje ervoorlangslopen, afhankelijk van je model en uitvoering van HW3/4 heeft die een verschillend vormpje.
De repeaters op je spatborden zijn ook iets van verwarmd.

En je zou haast vermoeden dat de achteruitrijdcamera dan ook wat warmteliefde heeft, maar voorzover ik weet niet.

Er zijn door de jaren heen wat variaties geweest van hoe Tesla die dingen ontdooid heeft gehouden, warme lucht uit de cabine / dedicated verwarming. Net als de laadpoort, die heeft tegenwoordig een dedicated verwarmingselement en wordt niet meer enkel vanuit de cabinewarmte opgewarmd.

Wist je dat er ook verwarming onder je ruitenwissers zit als je een 2022+ model hebt? ;)
Ik ben zelf ook eens op onderzoek uitgegaan.
Het lijkt mij niet echt te rijmen dat de B stijl camera enkel met de restwarmte van de camera elektronica zorgt voor het ontdooien. Daarvoor is het gebied te groot.
De oppervlakte van het gebied dat is ontdooid rondom de B-stijl camera is namelijk zo groot ( niet enkel rondom de camera maar ver daar buiten) dat dit mij doet sterken in het vermoeden dat warme cabine lucht althans dedicated warme lucht via de B-stijl naar deze camera wordt gestuurd. Als je ook het service manual voor het vervangen van deze B-stijl camera bekijkt, dan zijn daar ook foto's waarop je kunt zien dat er een opening zit in deze stijl vlak achter waar de camera zit.

Voor de camera aan de achterzijde zou volgens sommige bronnen achter of rondom deze camera een ventilatieopening zitten voor het afvoeren van de cabinelucht. Als je het zo bekijkt heeft elke Tesla dus ook een uitlaat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Oekol schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:34:
[...]

Hier sentry mode uit, vanmorgen gepland opgewarmd en het gebied van deze camera was bij mij ook ontdooid. MY RWD '25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:36
Denko schreef op maandag 3 februari 2025 @ 09:08:
Een vraagje. voor een 2020 model 3 met de tesla dakdragers ben ik op zoek naar een manier om 2 fietsen op het dak te vervoeren. Passen op de standaard dakdragers bijvoorbeeld een thule 598 oid? Of moet ik echt een tesla iets hebben?
Maak ik hieruit op dat je geen trekhaak hebt? Daarbij zijn de oplossingen namelijk net iets eleganter vind ik. 🤔
Thule heeft ook daar mooie oplossingen.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:27
Sinds zaterdag in bezit van een M3 SR+ uit 2020, software was nog van 2021, dus direct aan de slag met updaten, ik kom niet verder als v11 en 2023.40.30.14 en voor zover ik kan vinden zou er zeker een v12 / 2024 versie voor deze auto moeten zijn. Inmiddels 2 dagen verder en Tesla gebeld, maar daar kom ik niet veel verder als dat ze de software een duwtje naar mijn auto doen…Zie ik iets over het hoofd als beginnend Tesla fan ?

Verder schijnt de 2e keycard niet te willen pairen, kan hem ook niet uitgelezen krijgen met iPhone / NFC, dit terwijl de 1e keycard dit wel feilloos doet. Kunnen die kaarten defect raken ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 14:53

Denko

|{ing Øf ßlitz

flupp schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Maak ik hieruit op dat je geen trekhaak hebt? Daarbij zijn de oplossingen namelijk net iets eleganter vind ik. 🤔
Thule heeft ook daar mooie oplossingen.
Klopt, geen trekhaak

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
keetoo schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:25:
Sinds zaterdag in bezit van een M3 SR+ uit 2020, software was nog van 2021, dus direct aan de slag met updaten, ik kom niet verder als v11 en 2023.40.30.14 en voor zover ik kan vinden zou er zeker een v12 / 2024 versie voor deze auto moeten zijn. Inmiddels 2 dagen verder en Tesla gebeld, maar daar kom ik niet veel verder als dat ze de software een duwtje naar mijn auto doen…Zie ik iets over het hoofd als beginnend Tesla fan ? [...]
Als ze hem pushen en het komt alsnog niet aan dan zou ik gewoon een serviceverzoek indienen via de app en aangeven dat je geen updates meer krijgt.
Die zullen dan vast hetzelfde doen, maar dan kan je er gewoon op antwoorden dat het nog steeds niet werkt. In het service center kunnen ze het rechtstreeks erop zetten als het nodig is namelijk.
[...]
Verder schijnt de 2e keycard niet te willen pairen, kan hem ook niet uitgelezen krijgen met iPhone / NFC, dit terwijl de 1e keycard dit wel feilloos doet. Kunnen die kaarten defect raken ?[...]
Ja, het circuit kan bijv. breken. Een sterke magneet kan vast de chip ook wel beschadigen, al is die passief, dus mogelijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Plenkske schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Hier sentry mode uit, vanmorgen gepland opgewarmd en het gebied van deze camera was bij mij ook ontdooid. MY RWD '25.
Hoop dat het morgenvroeg ook vriest. Dan check ik 't nogmaals met m'n MY22 wellicht dat er door de jaren heen wat verandert is :)

Dacht eerst dat het misschien 'n verschil tussen ad hoc voorwarmen en gepland warmen kon zijn maar die ontkracht jij. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
keetoo schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:25:
Sinds zaterdag in bezit van een M3 SR+ uit 2020, software was nog van 2021, dus direct aan de slag met updaten, ik kom niet verder als v11 en 2023.40.30.14 en voor zover ik kan vinden zou er zeker een v12 / 2024 versie voor deze auto moeten zijn. Inmiddels 2 dagen verder en Tesla gebeld, maar daar kom ik niet veel verder als dat ze de software een duwtje naar mijn auto doen…Zie ik iets over het hoofd als beginnend Tesla fan ?

Verder schijnt de 2e keycard niet te willen pairen, kan hem ook niet uitgelezen krijgen met iPhone / NFC, dit terwijl de 1e keycard dit wel feilloos doet. Kunnen die kaarten defect raken ?

Alvast bedankt
Kan, ik had destijds 4 extra kaarten bij besteld (is nu wel duurde geworden zag ik). Zo heb ik al diverse kaarten vervangen omdat iemand ze kwijt was geraakt b.v. Heb ook een kaart in een NFC houder aan mijn keychain zitten nu (je moest daarvoor wel de kaart oplossen en het circuit erin proppen).

ik heb een M3 SR+ uit 2020 en heb idd V12. Dus ik zou een service verzoek aanmaken. Eventueel kijken of het scheelt of je aanzet dat je agressief updates wilt hebben ipv alleen de stable versies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:15:
[...]

Hoop dat het morgenvroeg ook vriest. Dan check ik 't nogmaals met m'n MY22 wellicht dat er door de jaren heen wat verandert is :)

Dacht eerst dat het misschien 'n verschil tussen ad hoc voorwarmen en gepland warmen kon zijn maar die ontkracht jij. Thanks!
Ik had gister 15 minuten voorverwarmd maar glas voor de camera's op de B-stijl waren niet ontdooid. En op de snelweg ging autosteer ineens langzamer rijden want het zicht was niet zo goed (Het was stralend weer hahaha). Even gestopt om de camera's the checken en zag dat het glas bij de camera's voor vochtig was. Ik dacht er zit daar ook een verwarmingselement, of die werkt niet bij m'n auto. Geen foto van gemaakt helaas. MY RWD Mei 24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
NiroNiro schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:47:
[...]

Ik had gister 15 minuten voorverwarmd maar glas voor de camera's op de B-stijl waren niet ontdooid. En op de snelweg ging autosteer ineens langzamer rijden want het zicht was niet zo goed (Het was stralend weer hahaha). Even gestopt om de camera's the checken en zag dat het glas bij de camera's voor vochtig was. Ik dacht er zit daar ook een verwarmingselement, of die werkt niet bij m'n auto. Geen foto van gemaakt helaas. MY RWD Mei 24.
Dan weet ik gelijk waarom ik dezelfde melding kreeg vanochtend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:27
Caelorum schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:41:
[...]

Als ze hem pushen en het komt alsnog niet aan dan zou ik gewoon een serviceverzoek indienen via de app en aangeven dat je geen updates meer krijgt.
Die zullen dan vast hetzelfde doen, maar dan kan je er gewoon op antwoorden dat het nog steeds niet werkt. In het service center kunnen ze het rechtstreeks erop zetten als het nodig is namelijk.

[...]

Ja, het circuit kan bijv. breken. Een sterke magneet kan vast de chip ook wel beschadigen, al is die passief, dus mogelijk ook niet.
Dank voor de reacties, dan ga ik nieuwe keycard bestellen en bezoekje inplannen service center, ik had al diverse keren een soft reset en ook auto helemaal uitgezet om te proberen een update te forceren.

Hebben jullie ervaring of aan zo’n servicebezoek voor software kosten zijn verbonden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sawtomyer
NiroNiro schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:47:
[...]

Het gaat vannacht wederom flink vriezen. Ik zal de auto morgenochtend eens voorverwarmen zonder de ontdooistand. Eens kijken wat de B-stijl camera dan gaat doen. Het vriest nu flink in Nederland en toch mooi om te lezen dat een discussie is aangezwengeld hier waarbij Oekol en anderen aan het experimenteren geslagen zijn. Een meer persoonlijke noot: N=1: ik reed hiervoor een MY '23 RWD en het is me daar nooit echt opgevallen dat de B-stijl camera op dit model zo ontdooide als nu het geval is met MY AWD eind '24.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:42
sawtomyer schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:12:
[...]

Het gaat vannacht wederom flink vriezen. Ik zal de auto morgenochtend eens voorverwarmen zonder de ontdooistand. Eens kijken wat de B-stijl camera dan gaat doen. Het vriest nu flink in Nederland en toch mooi om te lezen dat een discussie is aangezwengeld hier waarbij Oekol en anderen aan het experimenteren geslagen zijn. Een meer persoonlijke noot: N=1: ik reed hiervoor een MY '23 RWD en het is me daar nooit echt opgevallen dat de B-stijl camera aldaar zo ontdooide als nu het geval is.
Toevallig vanochtend een foto gemaakt. Had alleen 10 minuten de interieurverwarming aan op 19 graden (geen sentry en ontdooistand). M3 '24.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwd5TFl-PxRuMEXI4lHcQMSZmm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4lfZlasTZ3Lbd99l6wraPl6.jpg?f=fotoalbum_large

Opvallend ook het verschil tussen dubbelglas en het enkelglas zijruitje.

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice- op 03-02-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makkelijk schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:50:
[...]

Ik ben het wel met je eens over vervangen door een Europees alternatief. Om mijn Tesla knip nou te gaan vervangen door een Xpeng knip 6 is volgens mij ook niet de juiste stap...

Ik heb ook wel al even gekeken. De koerslijst van ANWB zegt dat mijn auto van 12-2022 nu nog tussen 26,5k en 29k op zou leveren; destijds heb ik er 52k voor betaald (inclusief trekhaak). Dat is wel een flinke hap aan afschrijving, maar dat was bekend toen 14 dagen na aankoop de prijs van de auto met 7k werd verlaagd en je er daardoor ook nog een subsidie op kon krijgen.

Het gaat verder buiten dit topic om te bespreken welke alternatieven je nu kunt kiezen. Daarvoor is het algemene EV topic denk ik meer geschikt. Het valt me in elk geval op dat er inmiddels best wel wat alternatieven zijn die zelfs met een behoorlijk complete uitrusting en een grote batterij voor rond de EUR 50k worden verkocht (standaard uitvoeringen met grote batterij zie je veelal al voor 45k). En dat is volgens de configurators/prijslijsten, dus er zal vast nog wel iets te onderhandelen zijn bij de dealers. Maar vergeleken met een paar jaar terug is de prijsstelling van Tesla dus niet meer uniek. Zeker niet als je vergelijkt met een Juniper launch edition.

Vergeet ook niet dat de Europese CO2-normen weer zijn aangescherpt dit jaar, dus de fabrikanten moeten weer vol aan de bak. Nou hebben ze vorig jaar geroepen dat niemand op EVs zat te wachten om de vraag te remmen en nog zoveel mogelijk fossiele auto's te kunnen verkopen, dus ze moeten eerst die weerstand weer afbreken. Je staat als koper dus best wel sterk denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door Notna op 03-02-2025 14:15 . Reden: Dergelijke naamsverbasteringen, zelfs om een punt te maken, zijn niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
keetoo schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:56:
[...]

Hebben jullie ervaring of aan zo’n servicebezoek voor software kosten zijn verbonden ?
Je zal toch het gewone uurtarief moeten betalen, of verwacht je dat de 'software' mannen gratis zijn en dat je enkel moet betalen als er een bout moet los of vastgezet worden door een 'echte' mekanieker.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurice-
Tommie12 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:22:
[...]

Je zal toch het gewone uurtarief moeten betalen, of verwacht je dat de 'software' mannen gratis zijn en dat je enkel moet betalen als er een bout moet los of vastgezet worden door een 'echte' mekanieker.
Een warm welkom hier voor iemand die 2 dagen een Tesla heeft! Reageer dan niet, het is inmiddels bij iedereen duidelijk dat je een afkeer hebt ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Einde van het jaar mag/moet ik weer wisselen van lease auto.
Rij nu een (fat/Q8) e-tron wat een prima auto is, maar een slechte EV.

Tot nu toe is mijn shortlist alleen nog een (facelift) MY Performance.

Hoelang voor afloop contract bestellen/bestelde jullie de Tesla? Ik ben gewend om vanaf 12 maanden voor afloop al te bestellen ivm levertijden, echter bij Tesla is dat geen issue. Kun je toch ruim vooraf bestellen eigenlijk?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Dean Martin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:43:

Hoelang voor afloop contract bestellen/bestelde jullie de Tesla? Ik ben gewend om vanaf 12 maanden voor afloop al te bestellen ivm levertijden, echter bij Tesla is dat geen issue. Kun je toch ruim vooraf bestellen eigenlijk?
Bij ons bedrijf is 6 maanden vooraf de norm, en dat kan prima bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keetoo schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:56:
[...]

Dank voor de reacties, dan ga ik nieuwe keycard bestellen en bezoekje inplannen service center, ik had al diverse keren een soft reset en ook auto helemaal uitgezet om te proberen een update te forceren.

Als je het inplant moet je een bedrag goedkeuren, wat dan niet in rekening wordt gebracht als het garantie betreft. Maar je weet dan dus wel van tevoren wat de kosten zullen zijn als het buiten garantie valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:42

bert pit

asdasd

Makkelijk schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:10:
Ik denk dat de MY nog wel een redelijke prijs zou moeten opbrengen, zeker als de hausse van de 2e hands lease M3's van 2019 zo meteen voorbij is.
Overigens denk ik dat Musk nog gunstig afsteekt bij de oprichters van Volkswagen en Ford, waar Ford overigens wel zijn excuses voor heeft gemaakt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:37
Dean Martin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:43:

De levertijden kan je zelf in de gaten houden op de Tesla site. Voor de launch edition is het nu maart 2025:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jT4PXxO.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 14:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]
Dit is mij nog niet opgevallen, ik ga eens opletten.
Wel fijn om een ontdooide auto voor de deur te hebben. Wel sta ik elke keer netjes mn koplampen te krabben, ben ik de enige mafkees die dit doet?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:04:
[...]

De levertijden kan je zelf in de gaten houden op de Tesla site. Voor de launch edition is het nu maart 2025:
[Afbeelding]
Weet ik. Maar ging me meer om de vraag of ze überhaupt orders ruim vantevoren aannemen.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Dean Martin schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:35:
[...]

Weet ik. Maar ging me meer om de vraag of ze überhaupt orders ruim vantevoren aannemen.
Zolang er restricties zitten op de levering doet Tesla er niets mee (zijn de ervaringen hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Maurice- schreef op maandag 3 februari 2025 @ 13:33:
[...]

Een warm welkom hier voor iemand die 2 dagen een Tesla heeft! Reageer dan niet, het is inmiddels bij iedereen duidelijk dat je een afkeer hebt ontwikkeld.
Heeft niks met mijn afkeer te maken, ik denk dat ik nog behoorlijk constructief ben. Maar ik snap eerlijk gezegd niet waarom software werk gratis zou moeten zijn en sleutelwerk niet.

Maar om een nieuwe keycard (kost 35e dacht ik) toe te voegen heb je echt geen service center nodig. Dat kan je zelf en is helemaal niet moeilijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Tommie12 op 03-02-2025 14:42 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1 ... 25 ... 130 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: