Roenie schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:33:
Maar het is vrij lastig vergelijken want het lijkt alsof Tesla ieder moment het op haar heupen krijgt en bij bepaalde jaren verschillende wijzigingen doorboort of zelfs bepaalde versies schrapt of aanpast in vergelijking met andere versies. En geluid is voor mij belangrijk en dat is mijn auto echt heel goed voor een fabrieksysteem.
Is het geluid tegenwoordig nog beter of niet? En alleen in bepaalde versies? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Geluid van de Standard Y is imho beter dan dat wat in de M3 2019 SR+ was. Dat is imho bovengemiddeld, maar het is ook niet 'geweldig'. Iets meer lage tonen, maar zonder sub is het nog steeds niet zo mooi als de Premium Y doet. Ook is de Premium meer 'ruimtelijk'. Je kan dit het beste zelf eventjes ervaren, want het is natuurlijk ook wat persoonlijk.
Als het je alleen om geluid gaat, zou ik lekker een Standard nemen en daar een aftermarket setup met subwoofer in schroeven. Het gat tussen de Standard en de Premium is door de inruilbonus nu 16.000 euro's. Daar kan je heel veel audio modificaties voor doen namelijk
Als je een nieuwe Tesla met de beste audio wilt, dan moet je voor een Premium gaan.
Zelf niet gedaan, maar dat is vrij simpel, koop een barrel op Marktplaats en lever die weer in.
[
Voor 5% gewijzigd door
Richh op 13-03-2026 18:54
]