Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Vreemde is dat de rated range enorm is gedaald sinds dat ik hem heb, van 453 jaar terug naar nu 428. ongeveer 5procent in 1 jaar. En ik laad zelf nooit tot 80, eerder tot 65 max.anti elppa schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:40:
[...]
17% is wel echt veel hoor bij die km stand en leeftijd. Ik zit op 12% bij 124k km en zelfde leeftijd.
Wellicht is er heel veel tot 100% geladen. Gok dat dat veel meer impact heeft dan DC laden
Als je altijd maar tot 65% laadt denk ik dat je BMS wel een keer een refresh kan gebruiken. 2x achter elkaar tot 100% laden en beneden 10% leegrijden.megabeat schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:46:
[...]
Vreemde is dat de rated range enorm is gedaald sinds dat ik hem heb, van 453 jaar terug naar nu 428. ongeveer 5procent in 1 jaar. En ik laad zelf nooit tot 80, eerder tot 65 max.
Als je op Teslalogger kijkt zie dat in jouw geval 450km range gemiddeld is
[ Voor 12% gewijzigd door pdidi op 12-03-2026 14:14 ]
Ik quote even mezelfLastSamurai schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:03:
MY Premium SR RWD Dec 2025.
Ik hoor een tik in de bestuurdersstoel als ik een bocht maak. Volgens mij heb ik hier recent wel eens iets gelezen over een stang oid die los zou raken onder de bestuurdersstoel ? Maar ik kan het via de search niet meer vinden. Is dit een bekend probleem ?
Thanks !
Maar ik heb goed gekeken en de stangen onderaan de voorkant van de stoel zitten een beetje los.
Ik kan ze heen en weer bewegen. Hoort dat ?
Is dat hetgeen dat geluid maakt ? Ik kan er onder het rijden helaas niet makkelijk bij.
Ja dat proces ben ik al begonnen, vorige week. Wordt dan de nominale pack waarde bepaald op basis van de schattingen van de bms?pdidi schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:10:
[...]
Als je altijd maar tot 65% laadt denk ik dat je BMS wel een keer een refresh kan gebruiken. 2x achter elkaar tot 100% laden en beneden 10% leegrijden
Ja, alles wat door SMT wordt uitgelezen van de accu komt uit het BMSmegabeat schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:14:
[...]
Ja dat proces ben ik al begonnen, vorige week. Wordt dan de nominale pack waarde bepaald op basis van de schattingen van de bms?
Ik heb wel vervelend nieuws. Ik gebruikte voorheen een apart driver profile voor autosteer zodat ik tussen acc en as kon wisselen. Sinds de update krijg ik een melding dat ik alleen kan switchen als hij in park staat. Ik kan dus niet meer on the fly wisselen om autosteer aan of uit te zetten. Heel vervelend, ik hoop dat fsd snel komt om het dan maar te vervangen.Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:43:
[...]
Vanmorgen 2026.2.9.1 Geen wijzigingen anders dan dat AutoPilot nu AutoSteer heet. Maar wel een update van pakweg 10GB, dus hopelijk veel goodies voor over hopelijk 10 dagen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Weet iemand toevallig of alle V4 superchargers een betaalterminal hebben?
Mijn werkgever biedt enkel een Shell recharge pas aan, een van de weinige die nog niet in de app kan helaas en alles gaan declareren is ook onhandig.
Mijn werkgever biedt enkel een Shell recharge pas aan, een van de weinige die nog niet in de app kan helaas en alles gaan declareren is ook onhandig.
Dat zou inderdaad erg vervelend zijn! Hebben anderen dit probleem ook? Of eventueel een oplossing/workaround? Ik zit met mijn Juniper RWD Premium nog op 2026.2.3.Kekboi schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 14:47:
[...]
Ik heb wel vervelend nieuws. Ik gebruikte voorheen een apart driver profile voor autosteer zodat ik tussen acc en as kon wisselen. Sinds de update krijg ik een melding dat ik alleen kan switchen als hij in park staat. Ik kan dus niet meer on the fly wisselen om autosteer aan of uit te zetten. Heel vervelend, ik hoop dat fsd snel komt om het dan maar te vervangen.
[ Voor 4% gewijzigd door Empie69 op 12-03-2026 16:50 ]
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.