Wennen aan de onlogica.Refl schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:26:
Is de conclusie van bovenstaand dat richtingaanwijzers (nieuwe M3 en MY) continue hit or miss blijven, of zit er wel een logica in die je kunt leren maar moet je gewoon wennn aan die (on)logica?
Wat mij betreft is het hit or miss. Er zal vast een boel logica achter zitten, maar er zijn natuurlijk ontzettend veel situaties die wel op elkaar lijken, maar net iets andere beslissingen van die logica vereisen.Refl schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:26:
Is de conclusie van bovenstaand dat richtingaanwijzers (nieuwe M3 en MY) continue hit or miss blijven, of zit er wel een logica in die je kunt leren maar moet je gewoon wennn aan die (on)logica?
Vergeleken met gewoon old-school mechanische stalks is het maar matig.
En als je daar dan weer over nadenkt zou het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk moeten zijn. Ze moeten gewoon pas uitgaan als er een bepaalde stuuruitslag heen en weer is geweest. Of 3x knipperen als je ze lichtjes aanraakt.
De situaties dat het dan nog mis zou gaan kan je vrij makkelijk zelf corrigeren.
Wat er nu gewoon irritant is, is dat de stalk bij 2x achter elkaar hetzelfde commando geven de knipperlichten dus aan en weer uit zet.
Ik denk dat het al veel beter zou werken als dat niet zo zou zijn. Dat je dus echt de andere kant op moet bewegen om de knipperlichten weer uit te zetten. Als ik nu een paar banen moet opschuiven zit ik heel de tijd aan die pook te hengelen...
Ik ervaar de richtingaanwijzers van m'n M3 Highland (met af fabriek richtingaanwijzer) als erg prettig.Refl schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:26:
Gebruik de 'automatische' interpetatie functie. Ja je moet hem ook wel eens opnieuw aanzetten omdat de 'logica' in de weg zit, maar ik vind het onder aan de streep fijner dan een ouderwetse richtingaanwijzer.
Eventueel kun je dat slimmigheidje dat de auto inschat of je wel of niet banen blijft opschuiven ook gewoon uitzetten.
Kun je met de nieuwe richtingaanwijzers ook comfort knipperen?Cigarguy schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:03:
[...]
Ik ervaar de richtingaanwijzers van m'n M3 Highland (met af fabriek richtingaanwijzer) als erg prettig.
Gebruik de 'automatische' interpetatie functie. Ja je moet hem ook wel eens opnieuw aanzetten omdat de 'logica' in de weg zit, maar ik vind het onder aan de streep fijner dan een ouderwetse richtingaanwijzer.
Eventueel kun je dat slimmigheidje dat de auto inschat of je wel of niet banen blijft opschuiven ook gewoon uitzetten.
Wat ik jammer vind is dat ze de ruitenwisserknop en de grootlichtknop niet hebben toegevoegd.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.