• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:41
ReconE schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:12:
[...]

Vrijdag 27-2 reed ik een uurtje mee met een fsd demo in een nagelnieuwe model 3 rwd. Deze deed 10kWh / 100 km. De fsd gebruikt standaard de lift-and-coast techniek bij stoplichten en rijdt zeer gelijkmatig, beter dan wat je zelf kan met je rechtervoet. Ik wil maar zeggen, het gaat alleen maar zuiniger worden! :)
De Audi is 1,5 keer zo zwaar en heeft ook ca 1,5 keer de frontale oppervlakte met een slechtere stroomlijna, en bredere banden. Factor 2 valt mee dus, zeker als de snelheid wat hoger was.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:38
Oekol schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:42:
Soms... vergeet ik gewoon hoe mooi de auto is en dat het filmpjes op kan nemen.
Gisteren in de parkeergarage in Duitsland lopen we naar de auto toe en zien we een vrouw vooruit rijden met een korte bocht en een keihard knal (stond een betonpaal van halve meter bij halve meter). Ze rijdt weer naar achteren, doet haar raampje open en duwt haar spiegel weer goed. Toen ze de bocht ditmaal wat ruimer nam konden we zien dat ze de hele bestuurdersdeur ingedeukt had. Ze keek er niet eens naar, na het betalen van de parkeerticket reed ze 'gewoon' weg.

Nu gebeurde dit alles toen wij naar de auto liepen, de auto stond perfect er tegenover geparkeerd en sentry staat altijd aan. Dus... nu bedenk ik mij pas dat je volgens mij als je de auto instapt de laatste minuten ziet.
Haha, verbaas mij soms ook wat er om mijn auto gebeurd als deze ergens geparkeerd staat, een tijdje terug een plassende man met zijn plassertje zeer goed op beeld :+

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:42:
Soms... vergeet ik gewoon hoe mooi de auto is en dat het filmpjes op kan nemen.
Gisteren in de parkeergarage in Duitsland lopen we naar de auto toe en zien we een vrouw vooruit rijden met een korte bocht en een keihard knal (stond een betonpaal van halve meter bij halve meter). Ze rijdt weer naar achteren, doet haar raampje open en duwt haar spiegel weer goed. Toen ze de bocht ditmaal wat ruimer nam konden we zien dat ze de hele bestuurdersdeur ingedeukt had. Ze keek er niet eens naar, na het betalen van de parkeerticket reed ze 'gewoon' weg.

Nu gebeurde dit alles toen wij naar de auto liepen, de auto stond perfect er tegenover geparkeerd en sentry staat altijd aan. Dus... nu bedenk ik mij pas dat je volgens mij als je de auto instapt de laatste minuten ziet.
Zomaar ter info: het gebruik van Sentry Mode, dashcams en video deurbellen die continue de openbare ruimte in Duitsland filmen zijn niet toegestaan.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:03
mjvdzwet schreef op zondag 1 maart 2026 @ 22:25:
[...]

Zomaar ter info: het gebruik van Sentry Mode, dashcams en video deurbellen die continue de openbare ruimte in Duitsland filmen zijn niet toegestaan.
Dus Tesla is al meerdere malen aangeklaagd en als de auto's de grens passeren zijn ze allemaal in overtreding? Lekker dan. Flitsmeister is overigens ook verboden en zo wel meer.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:01
schumi1986 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 21:34:
[...]

Haha, verbaas mij soms ook wat er om mijn auto gebeurd als deze ergens geparkeerd staat, een tijdje terug een plassende man met zijn plassertje zeer goed op beeld :+
Ik heb ook soortgelijke beelden. Heb mijn auto toen gelijk gewassen toen ik het zag, want de afstand tussen mijn auto en de muur was 10 cm en meneer wilde er perse tussen plassen… tegen de muur, met allemaal spetters. Gatver. Beetje off-topic, maar in een parkeergarage in Amsterdam komt dit wel vaker voor.

Recent ook een Tesla op beeld, die reed tegen een paal met als gevolg een enorme deuk/kras op de deur. Ze baalden er enorm van.
Pagina: 1 ... 215 216 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: