Hier sinds juni vorig jaar eigenaar van een M3 AWD, ik was best tevreden, tot vorige week. De M3 gaf ineens een schildpadje op het scherm met de melding: front motor uitgeschakeld en een rar ratelend en knarsend geluid onder de motorkap. Ik kon wel verder rijden op de achterste motor. Service afspraak gemaakt voor de dag erna, maar toen was de melding weer weg. Afspraak toch door laten gaan, want ik wou weten wat er aan de hand is.
Vervolgens plande Tesla bij aankomst 3 dagen werk in met de mededeling dat ze de auto lang nodig hadden voor onderzoek en mogelijke reparatie. Dit heb ik ook gehad bij de laadpoort en toen ik net vervangend vervoer geregeld had stond de auto al weer klaar. Dus door die slechte ervaring nu ook nu eerst maar wezen wachten in de lounge tot ze meer wisten.
Afijn, 2 uur later een mededeling: er is niks met uw auto aan de hand en hier is een (dikke) rekening. Dat voelde voor mij niet oke, want geen diagnose, geen uitleg wat er nu onderzocht is (de monteur heeft het nagekeken) is en geen transparantie over wat het kon zijn, wel betalen. Het voelt enorm makkelijk! Voor een tarief van 140 excl. BTW per uur verwacht ik meer.
Thuis leek daarna toch alles goed tot mijn vrouw net vanaf de sport belt dat de auto een vreemd knarsend geluid maakt. Tot dusver geen melding..
De auto komt uit 2020 is een LR en heeft nog geen 100k gereden. Volgens de app heeft de auto tot december 2028 of 192.000 nog garantie op accu en aandrijving.
Wat denken jullie? Terug naar Tesla met de kans op weer een rekening? Of doorrijden tot het erger wordt zodat ze iets moeten doen.
Foutcodes die gelogd werden:
DI_a138_frontUnitDisabled
VCLEFT_a296_buckleFaultedrearC
DIR_a040_difMIA
PM_a021_difMIA
PM_a066_pmfMIA
[
Voor 4% gewijzigd door
harrr op 02-03-2026 20:41
]
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh