Ik gebruik de pincode niet, maar begrijp ik nou goed dat het bestuurders profiel pas geladen wordt nadat je de pincode hebt ingevoerd? In mijn geval (zonder pincode) wordt het profiel meteen actief op moment van openen bestuurdersportierFly-guy schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:46:
[...]
Zowel zij, als de sleutel bevond, zich naast mij op de passagiersstoel. Dus ik open de bestuurderdeur, stap in, zij opent daarna de bijrijderdeur en stapt in, ik toets de pincode in en de auto kiest haar profiel.
Ik had het idee dat het profiel gekozen werd naar gelang welke sleutel het eerst een deur opende/de bestuurderdeur opende, maar het systeem werkt soms toch iets anders.
Misschien heeft haar telefoon iets beter bereik en was dus de eerste die de auto "voelde" en is dat (soms) de trigger voor de profielkeuze.
Ik vind niks vervelend en heb er mij bij neergelegd dat ik met mijne oude y waar we zeer tevreden van zijn blijf rijden.HyperBart schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:57:
[...]
Persoonlijk zou ik nu een wrak inruilen, op die manier heb je alle winsten die je wou maken en die je toelieten om tot de beslissing "ja ik koop een nieuwe auto" gehaald. Je kan dan rustig je eigen wagen verkopen via tweedehands markten of iets anders. Grote kans is dat je er dan nog een betere prijs voor krijgt.
Je gaat er weinig energie van krijgen vrees ik, maar ik kan volledig begrijpen dat je er hard tegen aan wil gaan, voor jou is het een persoonlijke zaak, voor hen is het "maar een vervelende zaak op het werk". Neem dat even mee want zo van die ellende kan echt wel aan mensen vreten.
Ik zie 2 opties, of ik koop de auto met overname van de beloofde 30.300 of tesla annuleerd en stort mijn voorschot terug. Volgens hun moet ik begrijpen dat de voorwaarden plots veranderen. Ik toon begrip voor hun wijziging maar wil dan wel kostenloos kunnen annuleren. Als ik een afspraak maak hou ik mij daar aan, kan je je daar niet aan houden door omstandigheden los dat dan netjes op
Laat ik het zo zeggen, pas als ik de pincode intoets, gaat de stoel van 'easy entry' stand naar de desbetreffende bestuurder stand.pdidi schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:56:
[...]
Ik gebruik de pincode niet, maar begrijp ik nou goed dat het bestuurders profiel pas geladen wordt nadat je de pincode hebt ingevoerd? In mijn geval (zonder pincode) wordt het profiel meteen actief op moment van openen bestuurdersportier
Volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker, staat 'easy entry' ook tot dat punt als "bestuurder" ingesteld.
Nieuws!
https://x.com/Tesla_NL_TR/status/2027150896556036198Full Self-Driving (Supervised) could get approval in the Netherlands on March 20, according to statements from Elon Musk.
If this happens, Europe will see Tesla’s driver-assist system operating in real traffic for the first time at scale.
Volgens mij is het een redelijk niche. Voor mensen met 4 kids is de gewone Y eigenlijk te klein. Als het een grote hit zou zijn had Tesla al veel eerder de optie aangeboden.karel_G_1981 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:54:
[...]
Dit kan een grote hit worden, zeker als hij nog iets sxhermper kan met bv een rwd
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik ben al een tijdje op zoek naar een dempers retrofit voor de M3 LR AWD. Mij werd verteld dat ik via EPC de onderdelen kan bestellen. Ik krijg het alleen niet verzonden naar Nederland. Iemand die een oplossing heeft.
Je zou eens kunnen kijken naar hoe de telefoons gekoppeld zijn, volgens de handleiding:Fly-guy schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:12:
[...]
Laat ik het zo zeggen, pas als ik de pincode intoets, gaat de stoel van 'easy entry' stand naar de desbetreffende bestuurder stand.
Volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker, staat 'easy entry' ook tot dat punt als "bestuurder" ingesteld.
https://www.tesla.com/own...08-B7E4-1979EF299F3A.html
Wellicht dat de andere telefoon de 'laatst gebruikte' was of een Voorrangsapparaat?Tenzij u een specifieke telefoon hebt opgegeven als Voorrangsapparaat of als de telefoon die is opgegeven als Voorrangsapparaat buiten bereik is, maakt de Model 3 altijd verbinding met de laatstgebruikte telefoon (onder voorwaarde dat deze binnen bereik is).
Ik rij sinds november vorig jaar met een MY 'Standard' en ben zeer tevreden. Het enige wat ik minder vind, is inderdaad de geluidsinstallatie. (Kom van een Volvo XC60 met premium installatie.) Verder mis ik eigenlijk niets, en ik heb ook een testrit gemaakt met een MY Premium. De betere geluidsinstalltie is me echter geen 11.000 euro waard. Ik hoop wel dat er een verbeterde installatie (evt van een derde partij) op de markt komt die je nadien nog kunt inbouwen. Iemand die daar weet van heeft?Oekol schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:33:
Gewetensvraag:
Oude '23 MY opgehaald in december '22 verlengen qua kilometers en dan een ruim jaar doorrijden.
Of
Nieuwe MY RWD 'standard'
Of
Nieuwe MY RWD LR 'premium'
Bij beide nieuwe verlies ik mijn subwoofer en 15 speakers. Krijg wel wat kilometers range terug maar realistisch in de zomer haal ik nu 330km waar volgens de database 360 mogelijk is. Dat laatste ws niet met mijn rijstijl.
Zie eigenlijk alleen optie 1 of 3 als reële optie omdat je afgezien van de speakers en subwoofer wel andere dingen terugkrijgt als meer range, geventileerde stoelen 16" scherm. Weet alleen niet hoe boeiend dat op de lange termijn is.
Ik gebruik ook easy entry en pincode. Hij blijft inderdaad op Easy Entry staan totdat je de pincode intoetst. Daarnaast heb ik mijn telefoon als voorrangsapparaat. Dat is een stuk fijner want zo gaat hij als ik samen met mijn vrouw in de auto zit in ieder geval nooit te ver naar voren. Mijn vrouw hoeft dus alleen maar in de gevallen dat we beiden in de auto zitten en zij rijdt haar profiel te kiezen, maar dat komt niet heel vaak voor.rhoolwerf schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Je zou eens kunnen kijken naar hoe de telefoons gekoppeld zijn, volgens de handleiding:
https://www.tesla.com/own...08-B7E4-1979EF299F3A.html
[...]
Wellicht dat de andere telefoon de 'laatst gebruikte' was of een Voorrangsapparaat?
https://schutcarsystems.nl/tesla-model-y-audio-upgrade/Pedek schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Ik rij sinds november vorig jaar met een MY 'Standard' en ben zeer tevreden. Het enige wat ik minder vind, is inderdaad de geluidsinstallatie. (Kom van een Volvo XC60 met premium installatie.) Verder mis ik eigenlijk niets, en ik heb ook een testrit gemaakt met een MY Premium. De betere geluidsinstalltie is me echter geen 11.000 euro waard. Ik hoop wel dat er een verbeterde installatie (evt van een derde partij) op de markt komt die je nadien nog kunt inbouwen. Iemand die daar weet van heeft?
Dat desbetreffende account post alleen maar AI slop en is volledig onbetrouwbaar, evenals die 2 Britse accounts die hij vaak shared.
De quote van Musk zelf zit in deze video https://x.com/gigafactories/status/2027144405514174914 en klopt dus. Desondanks geeft zelfs Musk geen zekerheid in z'n uitspraak, dus het blijft gewoon spannend.
We weten dat de RDW er mee bezig is gezien ze zelf een statement hebben gedeeld destijds, we weten dat er tijdlijnen tot deze maand liepen. Het zou kunnen dat alles afgerond is, men bij de RDW en Tesla nu papierwerk en voorbereidingen doet en we op 20 maart van start gaan. Maar het kan ook zo zijn dat de deadline gemist is en dat het nog langer gaat duren.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik kan het mis hebben, maar ik heb altijd begrepen dat Voorrangsapparaat (soms Prioriteitsapparaat genoemd) alleen voor de Bluetooth verbinding geldt (dus audio en telefoon) en niet voor de BLE verbinding die gebruikt wordt voor de sleutels. Zal het vanavond eens goed testenSypheron schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:27:
[...]
Ik gebruik ook easy entry en pincode. Hij blijft inderdaad op Easy Entry staan totdat je de pincode intoetst. Daarnaast heb ik mijn telefoon als voorrangsapparaat. Dat is een stuk fijner want zo gaat hij als ik samen met mijn vrouw in de auto zit in ieder geval nooit te ver naar voren. Mijn vrouw hoeft dus alleen maar in de gevallen dat we beiden in de auto zitten en zij rijdt haar profiel te kiezen, maar dat komt niet heel vaak voor.
Zijn er rijders die de mobiele hotspot aanzetten zodat je wifi in de tesla hebt en merken dat elke keer als je vertrekt van je geparkeerde locatie dat na 2 min de wifi verbinding van de tesla uitvalt en het na een paar min weer oppakt?
Niet specifiek dit, wel een vergelijkbare situatie. Als de Tesla voor het huis staat en verbinding heeft met de thuis-wifi en je rijdt weg, dan verliest hij even verbinding voor minder dan een minuut.Hongy schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:19:
Zijn er rijders die de mobiele hotspot aanzetten zodat je wifi in de tesla hebt en merken dat elke keer als je vertrekt van je geparkeerde locatie dat na 2 min de wifi verbinding van de tesla uitvalt en het na een paar min weer oppakt?
Inderdaad. Prioriteitsapparaat zorgt er gewoon voor dat hij de juiste telefoon koppelt voor bluetooth audio.pdidi schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:08:
[...]
Ik kan het mis hebben, maar ik heb altijd begrepen dat Voorrangsapparaat (soms Prioriteitsapparaat genoemd) alleen voor de Bluetooth verbinding geldt (dus audio en telefoon) en niet voor de BLE verbinding die gebruikt wordt voor de sleutels. Zal het vanavond eens goed testen
Daar zit trouwens een bug in volgens mij, de prioriteitsapparaten worden bij ons regematig zomaar aangepast dat bvb op mijn profiel plots de telefoon van mijn vrouw geselecteerd staat. Heel vervelend
Ik dacht dat het op de YL ging zoals die in China geleverd wordt , dat is echt een andere auto. De Y met een extra bankje lijkt me niet echt interessant, want er zit gewoon te weinig ruimte in de gewone Y voor een fatsoenlijke 3e rij. .Inspired schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:17:
[...]
Volgens mij is het een redelijk niche. Voor mensen met 4 kids is de gewone Y eigenlijk te klein. Als het een grote hit zou zijn had Tesla al veel eerder de optie aangeboden.
De vorige MY 7 zits was al een collectors item. Denk dat deze ook geen storm gaat lopen. Zeker als de MYL qua prijs onder de 60k zal blijvenkarel_G_1981 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:25:
[...]
Ik dacht dat het op de YL ging zoals die in China geleverd wordt , dat is echt een andere auto. De Y met een extra bankje lijkt me niet echt interessant, want er zit gewoon te weinig ruimte in de gewone Y voor een fatsoenlijke 3e rij. .
Met 4 kinderen is de YL ook te klein. Of ze zijn klein en dan passen de kids wel maar moeten er maxi-cosi's, wandelwagens/kinderwagens mee. Of ze zijn groot en dan passen ze niet meer.Inspired schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:17:
[...]
Volgens mij is het een redelijk niche. Voor mensen met 4 kids is de gewone Y eigenlijk te klein. Als het een grote hit zou zijn had Tesla al veel eerder de optie aangeboden.
Ik heb er drie en dan is een normale Y net aan, maar ik was het zat om een MPV te rijden (en die zijn er bijna niet meer).
De auto die nu in NLD wordt uitgebracht is niet de Y L , maar een gewone Y met een extra bankje volgens mijLastSamurai schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:43:
[...]
Met 4 kinderen is de YL ook te klein. Of ze zijn klein en dan passen de kids wel maar moeten er maxi-cosi's, wandelwagens/kinderwagens mee. Of ze zijn groot en dan passen ze niet meer.
Ik heb er drie en dan is een normale Y net aan, maar ik was het zat om een MPV te rijden (en die zijn er bijna niet meer).
Is het misschien omdat de Standard een stoffen zwart interieur heeft ipv de vegan leather bekleding?shinken82 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:38:
[...]
Erm....ik weet dat het om de zwarte hemelbekleding gaat. Waarom dan het verschil in omschrijving? Bij de standard staat er "volledig zwart interieur" en bij de ander gewoon "zwart"? Dat zorgt voor verwarring.
Ik heb dit opgelost door de SSID van de Hotspot dezelfde naam te geven als die van het thuisnetwerk. Dan gaat het switchen van "accespoint" best snel.Boost9898 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:33:
[...]
Niet specifiek dit, wel een vergelijkbare situatie. Als de Tesla voor het huis staat en verbinding heeft met de thuis-wifi en je rijdt weg, dan verliest hij even verbinding voor minder dan een minuut.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/jn6piTflMETWzhykDPpVZcXg.jpg?f=fotoalbum_large)