• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 02:15
pdidi schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:17:
[...]

Ik vermoed dat dit met mijn eerdere post te maken heeft: de Model Y RWD LR Premium (YS5MR) was in de laatste homologatie ineens verdwenen. Het lijkt er dus sterk op dat de nieuwe Tesla 4680 NMC accu (die al in de Model Y RWD LR Standaard, YB8LR, zit) nu ook in de Premium gaat komen. If so, dan weet ik wel wat de nieuwe Variant code gaat worden: YS8LR. De homologatie gegevens daarvan zijn nog niet opgevoerd, wat zou verklaren dat de WLTP gegevens nog niet bekend zijn.
Nu al exit lg5m ??? Zou heel bijzonder zijn .
karel_G_1981 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:34:
[...]

Nu al exit lg5m ??? Zou heel bijzonder zijn .
Nou, niet voor de M3 en MY AWD/P. Maar vreemd is het zeker. Zie dat de accu guru van TFF tot dezelfde conclusie is gekomen

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:20
Dan ga ik toch even aan m'n achterhoofd krabben - heb de MY Premium RWD besteld (nog geen leverdatum) met de aanname dat WLTP minimaal 620 was (en vermoedelijk zelfs 660 zou worden). Niet om vervolgens met _minder_ range en een kleiner accupakket te eindigen.
maxvdh schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:47:
Dan ga ik toch even aan m'n achterhoofd krabben - heb de MY Premium RWD besteld (nog geen leverdatum) met de aanname dat WLTP minimaal 620 was (en vermoedelijk zelfs 660 zou worden). Niet om vervolgens met _minder_ range en een kleiner accupakket te eindigen.
Denk dat je dan geluk hebt. Dan krijg je nog de LG 5M

• maxvdh
pdidi schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:00:
[...]

Denk dat je dan geluk hebt. Dan krijg je nog de LG 5M
Ook als er geen leverdatum nog bekend is? Eerder stond er mei-juni. Nu niets.

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03:29
MrDirect schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:58:
[...]

Klopt wat je zegt 2 standen. En met commander kan die zelfs helemaal uit.
Weet u ook of dit ook voor de M3 Highland geldt? Deze heeft in op het scherm helemaal geen opties hiervoor.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:47
Gelukszak schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:21:
[...]

Weet u ook of dit ook voor de M3 Highland geldt? Deze heeft in op het scherm helemaal geen opties hiervoor.
Met de commander kan je 4 standen kiezen

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

maxvdh schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:01:
[...]

Ook als er geen leverdatum nog bekend is? Eerder stond er mei-juni. Nu niets.
In je bestelling staat wat je besteld hebt, inclusief WLTP. Nu was in de configurator tot vandaag nog steeds 622km vermeldt, wat formeel bij de LG 5L accu hoort. Want ook die variant wordt nog steeds heel af en toe geleverd (zoals vorige week deze). Dat is het vervelende van de Tesla accu loterij

• maxvdh
pdidi schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:32:
[...]

In je bestelling staat wat je besteld hebt, inclusief WLTP. Nu was in de configurator tot vandaag nog steeds 622km vermeldt, wat formeel bij de LG 5L accu hoort. Want ook die variant wordt nog steeds heel af en toe geleverd (zoals vorige week deze). Dat is het vervelende van de Tesla accu loterij
Waar precies zie ik dit? Ik heb even snel gekeken in de app + contracten, maar WLTP zag ik nergens staan.
maxvdh schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:38:
[...]

Waar precies zie ik dit? Ik heb even snel gekeken in de app + contracten, maar WLTP zag ik nergens staan.
Hmm. Ik ken alleen de "Sla uw ontwerp op" -> "pdf downloaden" (ik heb een lease en moest met die pdf de bestelling in gang zetten). Die pdf laat de WLTP zien

• maxvdh
pdidi schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:47:
[...]

Hmm. Ik ken alleen de "Sla uw ontwerp op" -> "pdf downloaden" (ik heb een lease en moest met die pdf de bestelling in gang zetten). Die pdf laat de WLTP zien
Dat heb ik helaas niet gedaan :/
maxvdh schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:50:
[...]

Dat heb ik helaas niet gedaan :/
Maakt niet uit. Hetgeen wat in de configurator stond tijdens de bestelling telt. Maar je kunt er een belletje aan wagen als je het zeker wilt weten

• maxvdh
pdidi schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:02:
[...]

Maakt niet uit. Hetgeen wat in de configurator stond tijdens de bestelling telt. Maar je kunt er een belletje aan wagen als je het zeker wilt weten
Ga ik zeker doen! Dank.
Pagina: 1 ... 211 212 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: