• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:53
Ik heb een vraagje. Ik heb mijn M3 7 februari aan een ac lader in onze wijk gezet. Na 1,5 uur was er een piekspanning waardoor alle laders in ons dorp werden uitgeschakeld. Ik kreeg netjes een melding van auto dat het laden was gestopt. Hierna gelijk auto weer voor de deur gezet. De volgende dag ben ik om 13.00 vertrokken en kwam voorbij betreffende laadpaal welke nog steeds rood stond te knipperen. Vermoedelijk is dit rond 15.00 hersteld. Nu krijg ik via de aanbieder een factuur met daarop een laadsessie van 20 uur, dus 24,40 extra kosten. Nu vraagt de aanbieder om een bewijs dat ik daadwerkelijk de auto heb verwijdert. Kan je ergens in de Tesla of app de laadgegevens van derden terug vinden?

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:35
patrickt35 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:04:
Ik heb een vraagje. Ik heb mijn M3 7 februari aan een ac lader in onze wijk gezet. Na 1,5 uur was er een piekspanning waardoor alle laders in ons dorp werden uitgeschakeld. Ik kreeg netjes een melding van auto dat het laden was gestopt. Hierna gelijk auto weer voor de deur gezet. De volgende dag ben ik om 13.00 vertrokken en kwam voorbij betreffende laadpaal welke nog steeds rood stond te knipperen. Vermoedelijk is dit rond 15.00 hersteld. Nu krijg ik via de aanbieder een factuur met daarop een laadsessie van 20 uur, dus 24,40 extra kosten. Nu vraagt de aanbieder om een bewijs dat ik daadwerkelijk de auto heb verwijdert. Kan je ergens in de Tesla of app de laadgegevens van derden terug vinden?
Dashcam? Of sentry aan staan toen je de kabel verwijderde?

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:15
@patrickt35 Tesla toont geen laadgegevens van derden in de auto of in de Tesla‑app.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:32

lasharor

7 december 2004

Staat er niks in het service menu logboek?
Dat is in Duitsland. Volgens mij is de eerste Nederlandse YouTube video van mij :)

FSD wordt besproken in Het grote Tesla topic - deel 3

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:28
Richh schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:32:
[...]

Dat is in Duitsland. Volgens mij is de eerste Nederlandse YouTube video van mij :)

FSD wordt besproken in Het grote Tesla topic - deel 3
Waarschijnlijk heb je mijn “edit” niet gezien 😉. Jouw video stond er al als het goed is.

Ik weet alleen nog niet of ik FSD hier in Nederland echt zou gebruiken. Ik rijd te graag om de controle volledig uit handen te geven, en als ik weinig hoef te doen word ik sneller slaperig. Voor vakantieritten lijkt het me wel ideaal om tussendoor even bij te komen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sanzut schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:26:
[...]

Diegenen moeten niet zeuren, in de handleiding heet het ook gewoon gaspedaal; https://www.tesla.com/own...F5-9642-58F3657B123E.html
Klopt, op het scherm wordt ook "Gaspedaal ingetrapt, autopilot remt niet” weergegeven als je deze blijft indrukken terwijl autopilot aan staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-02-2026 20:50 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:55

World Citizen

FreeReef.nl

DeJurist schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:36:

Ik weet alleen nog niet of ik FSD hier in Nederland echt zou gebruiken. Ik rijd te graag om de controle volledig uit handen te geven, en als ik weinig hoef te doen word ik sneller slaperig. Voor vakantieritten lijkt het me wel ideaal om tussendoor even bij te komen.
Hmm. Ik ervaar dit precies andersom mijn de huidige "FSD" Ik zet het aan en kan lekker rond gaan kijken en ver van me af kijken. Je bent niet meer bezig met in je vak blijven enzo waardoor ik juist veel rustiger kijk. Normaal ben ik gefocused op redelijk kort voor me de lijnen en andere auto's, nu kijk ik juist vaker ver weg en een beetje om me heen. Nu doet laneassist op zichzelf al een hoop maar de hele combi bij elkaar maakt het rustiger en ik ben frisser op locatie.

Zeker juist op vakantieritten voelt 3 uur rijden aan als een uurtje. Maar dan doe ik dus wel die hele 3 uur FSD en ga niet constant lopen inhalen. Zo eens in het half uur schuif ik een rijbaan op en haal een set vrachtwagens in. Als je perse elke seconde wil winnen is het inderdaad niet veel rustiger want dan vecht je een beetje tegen FSD. Juist als je niks meer doet en alles gewoon accepteert dan word het heel relax. Als je dan ergens een plekje hebt gevonden op een normale rijbaan met wat ruimte er omheen is het ook heerlijk even Tweakers.net te check in de auto. In Nederland gaat dat amper omdat het vaak te druk is, maar lange ritten waar je soms een uur niemand inhaalt zijn heerlijk.

Maar n=1

FreeReef.nl

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:31:
[...]

Ach, sommige mensen noemen luiers altijd pampers.
Wat moet je dan zeggen, Tesla verkooppunt of Tesla Servicepunt? Iedereen weet toch wat je bedoelt?
Of je nu een VW dealer binnenstapt of een Tesla "verkooppunt", uiteindelijk proberen ze je bij beide een auto te verkopen. En ga je ook naar beide voor garantie en eventueel onderhoud.
Het gaat mij er om dat het vasthouden is aan een verouderd model. Dealers gaan verdwijnen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Pagina: 1 ... 209 210 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: