• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Tractie controle vraag voor MY LR Premium AWS Dec 2025.
Dit staat er in de handleiding.
Tik op Bediening > Dynamiek om toegang te krijgen tot de instellingen van Tractie Controle.

Auto detecteert voortdurend de kenmerken van de huidige ondergrond en past Tractie Controle automatisch aan.
Gladde ondergrond verdeelt de tractie evenredig over alle wielen om te zorgen voor meer grip en stabiliteit onder gladde omstandigheden, zoals regen, sneeuw of ijs.
Opmerking
Zelfs als deze instelling is uitgeschakeld, detecteert de Model Y voortdurend de kenmerken van de huidige ondergrond en wordt Tractie Controle automatisch aangepast.

Offroad-assistentie is bedoeld voor algehele verbeteringen bij offroad rijden. Behalve het toestaan van wielspin, zorgt Offroad-assistentie voor een gebalanceerde verdeling van het koppel tussen de motoren voor en achter voor een optimale grip. Offroad-assistentie verbetert grip of ruwe en zachte ondergrond, waar de auto aan een kant grip verliest terwijl er aan de andere kant nog steeds grip is. Bij ingeschakelde Offroad-assistentie, zorgt het gaspedaal voor een geleidelijker koppel, voor kruipen bij lage snelheid (bijvoorbeeld over rotsachtige ondergrond). Wanneer ingeschakeld, wordt Offroad weergegeven op het touchscreen, boven de rijsnelheid.
We moeten misschien komende nacht wat in de sneeuw rijden en ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de verschillende modes, en wat een advies is.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:24
MartinPTweak schreef op zondag 15 februari 2026 @ 07:51:
Tractie controle vraag voor MY LR Premium AWS Dec 2025.
Dit staat er in de handleiding.

[...]

We moeten misschien komende nacht wat in de sneeuw rijden en ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de verschillende modes, en wat een advies is.
Winterbanden in sneeuw is het advies.
De rest regelt de auto wel, met een AWD kom je wel weg in dat beetje sneeuw wat gaat vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 15-02-2026 08:14 ]

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
jongetje schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:13:
[...]

Winterbanden in sneeuw is het advies.
De rest regelt de auto wel, met een AWD kom je wel weg in dat beetje sneeuw wat gaat vallen.
Goed advies, maar niet binnen de bestaande opties vandaag :-).
1. Auto laten staan en ergens slapen
2. Auto laten staan en in auto slapen (in garage)
3. Kijken naar andere autos en zien dat het redelijk gaat en naar huis rijden, met welke tractie setting?

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
SL65 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 22:45:
Zat eens te kijken naar die automation optie die in CN komt:
https://www.notateslaapp....s-feature-in-action-video

Helaas lijk je niet bijvoorbeeld de dimmende optie van de spiegels te kunnen schakelen (bijv. uitzetten bij lage snelheid), maar het biedt verder aardig wat opties.
Ik heb zelf een Raspberry Pi voor TeslaUSB om dashcambeelden op te nemen en te versturen naar mijn server als ik thuis ben. Hieraan heb ik een canbus controller hangen. Hiermee vang ik de spiegel dim pakketten af en override ik deze onder de 60km/u.
Helaas lijkt het er wel op dat je altijd alle spiegels tegelijkertijd aanstuurt.

Maar nu zie ik fietsers zonder licht in het donker wel naast me fietsen.

Heb het meerdere keren bij Enhance aangegeven om het in de Commander te bouwen... maar helaas.

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Opzouten schreef op zondag 15 februari 2026 @ 07:29:
Het is 15 februari, helaas geen abonnements vorm fsd-eap . Jammer had had willen proberen maar niet voor eenmalige aanschaf prijs.
Ik neem aan dat dit pas komt als FSD hier is toegestaan in Nederland en/of Europa.

Dus echt de V14 stack.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
Opzouten schreef op zondag 15 februari 2026 @ 07:29:
Het is 15 februari, helaas geen abonnements vorm fsd-eap . Jammer had had willen proberen maar niet voor eenmalige aanschaf prijs.
Letterlijk 1 dag na het stoppen van de verkoop van FSD..
Geef het tijd, en zoals al eerder gemeld, waarschijnlijk komt het pas als je er ook daadwerkelijk iets meer aan hebt.

Ik zie overigens in de app dat ik het nog steeds kan kopen :+

[ Voor 7% gewijzigd door gjcvro op 15-02-2026 09:35 ]

Pagina: 1 ... 208 209 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: