Bedankt voor de reactie.The__Virus schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:50:
[...]
Net allemaal voorbij gekomen, maar vooruit:
LFP degradeert minder en is voor jouw kilometrage prima, zeker als je nu 150km gewend bent. Dat verdubbelt ruim.
HW4 voegt nauwelijks iets toe op dit moment, tenzij je absoluut straks voor een flink maandbedrag autopilot wil wanneer dat ooit uitkomt. Ik zou daar nu geen rekening mee houden, de beloftes rondom Tesla's zijn over het algemeen weinig waard.
Verder in de bouwjaren weinig verschil, alleen de allereerste modellen hadden andere vering. Dus je wilt een versie ergens vanaf 2022.
Ik had wel al even terug zitten scrollen in het forum maar kon het niet vinden.
Verder is de twijfel tussen long range en rwd er nog wel. Nu weet ik dat ik voor 80% hier geen gebruik van ga maken maar. Als ik wat verder in de toekomst kijk, de LR heeft meer bereik maar omdat het wordt geadviseerd om tot 80 % te laden is het eigenlijk om het even. Maar tijdens mijn vakantie kan ik wel sneller laden en kom ik dan wel weer verder op 1 lading. Maar hoe zit het met de restwaarde. Wat ik merk aan mijn eigen auto's dat deze door de voortgang van techniek enorm hard afschrijven. Snelladen tot 40kwh en beperkt accupakket (en relatief hoog verbruik) terwijl ze nog dikke prima rijden. Kan het misschien dan zijn dat ondanks de meerprijs van LR dit waard is t.o.v. de RWD? Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.
:strip_exif()/f/image/anNTlCGGSdpt6cmVh1oRh90q.jpg?f=fotoalbum_large)