• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:50
The__Virus schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:50:
[...]

Net allemaal voorbij gekomen, maar vooruit:
LFP degradeert minder en is voor jouw kilometrage prima, zeker als je nu 150km gewend bent. Dat verdubbelt ruim.
HW4 voegt nauwelijks iets toe op dit moment, tenzij je absoluut straks voor een flink maandbedrag autopilot wil wanneer dat ooit uitkomt. Ik zou daar nu geen rekening mee houden, de beloftes rondom Tesla's zijn over het algemeen weinig waard.
Verder in de bouwjaren weinig verschil, alleen de allereerste modellen hadden andere vering. Dus je wilt een versie ergens vanaf 2022.
Bedankt voor de reactie.
Ik had wel al even terug zitten scrollen in het forum maar kon het niet vinden.
Verder is de twijfel tussen long range en rwd er nog wel. Nu weet ik dat ik voor 80% hier geen gebruik van ga maken maar. Als ik wat verder in de toekomst kijk, de LR heeft meer bereik maar omdat het wordt geadviseerd om tot 80 % te laden is het eigenlijk om het even. Maar tijdens mijn vakantie kan ik wel sneller laden en kom ik dan wel weer verder op 1 lading. Maar hoe zit het met de restwaarde. Wat ik merk aan mijn eigen auto's dat deze door de voortgang van techniek enorm hard afschrijven. Snelladen tot 40kwh en beperkt accupakket (en relatief hoog verbruik) terwijl ze nog dikke prima rijden. Kan het misschien dan zijn dat ondanks de meerprijs van LR dit waard is t.o.v. de RWD? Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:57
Pedek schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:28:
[...]
Zou je een +2 geven als dat kon ;)
Done. Was zelf in Apeldoorn van het weekend, stuk makkelijker :-)

• Vittal
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-03 18:43
De inruilpremie van 2500 voor de Premium en/of AWD is verdwenen.

In plaats daarvan alleen voor de Standard nu een inruilpremie van 5000

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:26
Pedek schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:13:
[...]

Bij de slagboom betaald. Ik had dus naar de kassa moeten gaan begrijp ik? Of de scanner zoeken.
Staat ook zo in de Tesla app vermeld.
Je kan in Tilburg je ticket valideren aan de automaat binnen, hangt een paar meter rechts van het onthaal.
Eigenlijk binnengaan aan de draaideur en rechtdoor wandelen.
Daarna mag je gratis buiten rijden.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Prom0 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:56:
[...]

Bedankt voor de reactie.
Ik had wel al even terug zitten scrollen in het forum maar kon het niet vinden.
Verder is de twijfel tussen long range en rwd er nog wel. Nu weet ik dat ik voor 80% hier geen gebruik van ga maken maar. Als ik wat verder in de toekomst kijk, de LR heeft meer bereik maar omdat het wordt geadviseerd om tot 80 % te laden is het eigenlijk om het even. Maar tijdens mijn vakantie kan ik wel sneller laden en kom ik dan wel weer verder op 1 lading. Maar hoe zit het met de restwaarde. Wat ik merk aan mijn eigen auto's dat deze door de voortgang van techniek enorm hard afschrijven. Snelladen tot 40kwh en beperkt accupakket (en relatief hoog verbruik) terwijl ze nog dikke prima rijden. Kan het misschien dan zijn dat ondanks de meerprijs van LR dit waard is t.o.v. de RWD? Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.
Het is een misvatting dat de LR sneller laadt, de curve is heel anders en alleen de pieksnelheid (die maar even gehaald wordt en alleen bij lage SoC) is hoger. Ik zie bij mijn (BYD) RWD dat die effectief net zo snel zal zijn als een LR.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:09
Zijn er mensen die kraakjes (rattle) ervaren in hun Juniper? En zo ja/nee, welke versie rijden jullie?

Er zijn wel wat klachten op fora hierover elders, maar het is lastig om in te schatten hoe groot het probleem is gezien er 5000 MY van de band rollen elke dag. Dan zijn een paar 100 klachten niet zoveel.

Ryzen 7600 | 7800XT | MY Juniper Premium AWD LR | ID.3 1st Max | Peblar Business | SolarFlow 2400 AC+ (17kWh)

• Eisbar
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:29
De batterij is aangekomen voor mijn 2021 M3P. Het is de derde alweer, hopelijk scheepsrecht. Al met al 4 weken geduurd en na wat getouwtrek over een vervangende auto rij ik alweer een paar weken in een prima model Y loaner. Ik ben benieuwd wat de vervangende batterij gaat worden. Hopelijk een ander type dan wat ik had. Gelukkig nog jaren garantie op de batterij (tot 2029) dus maak me verder niet druk over. Heeft iemand nog recent een vervangende batterij gekregen?

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:56
Vittal schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:23:
De inruilpremie van 2500 voor de Premium en/of AWD is verdwenen.

In plaats daarvan alleen voor de Standard nu een inruilpremie van 5000
Bedankt voor het hierop attenderen! Mijn tesla standard wordt volgende week vrijdag geleverd en wilde vanavond het geld gaan overmaken.

Weet iemand hoe dit werkt want ze veranderen natuurlijk vaker acties. Moet je annuleren en opnieuw bestellen of ze een bericht sturen om de nieuwe korting toe te passen?

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
daaan_1992 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:30:
[...]

Bedankt voor het hierop attenderen! Mijn tesla standard wordt volgende week vrijdag geleverd en wilde vanavond het geld gaan overmaken.

Weet iemand hoe dit werkt want ze veranderen natuurlijk vaker acties. Moet je annuleren en opnieuw bestellen of ze een bericht sturen om de nieuwe korting toe te passen?
Je gaat een nieuwe bestelling moeten maken.

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:34
Je kunt nu ook in Nederland meerijden met full self driving: https://www.tesla.com/nl_...92549999999&lng=5.1229572

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:23
Vandaag tijdens een regenachtige dag nogmaals geconformeerd met hoe bagger die automatische ruitenwissers werken. Wat een armoede voor een verder heerlijke auto. /r

• daaan_1992
replica17 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:34:
[...]

Je gaat een nieuwe bestelling moeten maken.
Is dit gebaseerd op eerdere ervaringen of kan ik dat ergens vinden? Ik zie online verschillende antwoorden. Morgen maar eens bellen in ieder geval. Ik had gehoopt de auto volgende week op te halen, een verschil van 2250 euro(250 euro zie ik dan als verloren) ga ik echter niet laten schieten.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:51
Komt het abonnement over 2 dagen beschikbaar? Ik verwacht het niet

• desaff
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:40
Heeft iemand ervaring met de Tein ENDURA pro plus op de tesla model 3? Ik overweeg om deze te laten installeren voor ongeveer 1400 euro.
https://www.tesland.com/n...nFKe3Zqy_GKECYW1NGVvTpuVp

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
daaan_1992 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:13:
[...]

Is dit gebaseerd op eerdere ervaringen of kan ik dat ergens vinden? Ik zie online verschillende antwoorden. Morgen maar eens bellen in ieder geval. Ik had gehoopt de auto volgende week op te halen, een verschil van 2250 euro(250 euro zie ik dan als verloren) ga ik echter niet laten schieten.
Mijn eigen ervaring, maar je kan het altijd proberen ;)

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
SL65 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 16:14:
[...]

Laadklep gaat de laatste tijd wel gewoon weer open. Mogelijk dus toch iets vanwege de kou? Heb nog wel een service afspraak staan, maar twijfel of dat nog zin heeft…
Vandaag is een ranger geweest. Advies was gelijk het klepje vervangen omdat deze inderdaad niet goed werkte. Top service en echte Tesla liefhebber zo te horen. Fijn geregeld zo aan huis!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:44
Eindelijk! Ik had al een rit ingepland in Keulen voor in de voorjaarsvakantie maar ga ipv daarvan lekker gewoon naar Den Haag. Scheelt weer een stukkie :)

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Markofnikoff schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:24:
[...]

Mijn eigen ervaring komende van een 2019 M3LR naar een M3P 2025; de auto voelt veel volwassener aan. Geen idee hoe groot het verschil is tussen de vering van de P tov de 'normal' 3, maar het is veel verfijnder geworden zonder slap aan te voelen. In de standaard setting veert het semi-comfortabel na, en in sport moet je wel goed asfalt hebben
De P lijkt mij een verhaal apart. Ook jouw punten blijven een voorkeur. Net zoals een kleur.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Cool, meteen even inschrijven. Betekend waarschijnlijk ook dat wij in februari nog geen toegang tot FSD krijgen :'(

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• spartacusNLD
  • Laatst online: 20:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• spartacusNLD
  • Laatst online: 20:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
revolution-nl schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:04:
[...]

Cool, meteen even inschrijven. Betekend waarschijnlijk ook dat wij in februari nog geen toegang tot FSD krijgen :'(
Kijk even in het algemene tesla topic.. volgends mij is het wel dichtbij.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-03 22:41
WouterL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:07:
Vandaag tijdens een regenachtige dag nogmaals geconformeerd met hoe bagger die automatische ruitenwissers werken. Wat een armoede voor een verder heerlijke auto. /r
O, het ligt dus niet alleen aan mij.. heel de dag regen en opspattend water gehad (naar zuid Duitsland), en continue aan het aanpassen. Vind het al snel te snel of te langzaam gaan..

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:22
daemonix schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:54:
[...]

Het is een misvatting dat de LR sneller laadt, de curve is heel anders en alleen de pieksnelheid (die maar even gehaald wordt en alleen bij lage SoC) is hoger. Ik zie bij mijn (BYD) RWD dat die effectief net zo snel zal zijn als een LR.
Dat is enkel als je de batterij bijna volledig wilt volladen.
Als je zo snel mogelijk op een verre bestemming wilt geraken, ga je niet ver voorbij de 50% laden en dan is de NMC effectief sneller dan de LFP batterij.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:38

Boost9898

Software developer

Ik heb me eerlijk gezegd nooit verdiept in de laadpoort van een Tesla, maar ik zie dat er best wat standaarden zijn. Volgende week mag ik m'n eerste Tesla ophalen, maar ik vroeg me af of alles wel oke is qua charging ports.

Ik heb een Model 3 uit 2023 aangeschaft en een Tesla Wall Connector via de Tesla site. Mag ik er vanuit gaan dat ik de rechter aansluiting heb zoals op de onderstaande afbeelding? En kan ik daarmee overal laden? Zowel thuis als bij Super Chargers?

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/OKhxfp56NSzH-I8Ph2jUCffpUUGxivtLMNsG2m_X8XU.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=9c67fbf03aee6fcb43494c599ac15b42160ebc87

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:12
Boost9898 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:21:
Ik heb me eerlijk gezegd nooit verdiept in de laadpoort van een Tesla, maar ik zie dat er best wat standaarden zijn. Volgende week mag ik m'n eerste Tesla ophalen, maar ik vroeg me af of alles wel oke is qua charging ports.

Ik heb een Model 3 uit 2023 aangeschaft en een Tesla Wall Connector via de Tesla site. Mag ik er vanuit gaan dat ik de rechter aansluiting heb zoals op de onderstaande afbeelding? En kan ik daarmee overal laden? Zowel thuis als bij Super Chargers?

[Afbeelding]
Als je deze kijkt
zie je dat er ook nog omgedraaide aansluitingen zijn.

• SL65
  • Nu online

[Afbeelding]
Voor zover ik weet is het gewoon rechts voor ons. En daar kan je inderdaad thuis of bij een super charger laden.

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:01
NLM1K schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:18:
[...]

Klopt ja. Je kan sommige laadpalen via de Tesla app ontgrendelen, starten en stoppen. Niet elke laadpaal accepteert dit en dan zul je de fysieke Tesla Keycard moeten gebruiken hiervoor.
Ik rijd vanaf 2014 een Tesla en heb nog nooit een app of kaart of keycard hoeven te gebruiken om te laden. Met mijn oude Model S kwam ik aanrijden, stak de stekker erin en laden. Nog nooit iets betaald ;-)
Met de huidige 3 idem, alleen wordt het daarna van mijn creditcard afgeschreven.
Alleen als ik met de Hyundai bij een SuC kom moet ik de paal kiezen en starten en dan de laadkabel inprikken, uiteraard wordt ook hier een bedrag van de rekening afgeschreven na het laden.
Wat mis ik in deze discussie over starten stoppen ontgrendelen wel niet mogelijk Keycard etc???

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:50
CEdS schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:44:
[...]

Ik rijd vanaf 2014 een Tesla en heb nog nooit een app of kaart of keycard hoeven te gebruiken om te laden. Met mijn oude Model S kwam ik aanrijden, stak de stekker erin en laden. Nog nooit iets betaald ;-)
Met de huidige 3 idem, alleen wordt het daarna van mijn creditcard afgeschreven.
Alleen als ik met de Hyundai bij een SuC kom moet ik de paal kiezen en starten en dan de laadkabel inprikken, uiteraard wordt ook hier een bedrag van de rekening afgeschreven na het laden.
Wat mis ik in deze discussie over starten stoppen ontgrendelen wel niet mogelijk Keycard etc???
Same, heb al heel europa doorgereisd met een Tesla en altijd plug & charge kunnen gebruiken bij superchargers.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
[...]

Ze hebben het over alle andere palen dan de suc, dus de 11kw palen.

• Eisbar
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:29
SL65 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:28:
[...]

Voor zover ik weet is het gewoon rechts voor ons. En daar kan je inderdaad thuis of bij een super charger laden.
In Europa is CCS-2 de norm. Er zijn nog wel wat legacy superchargers waar ook nog de oude kleinere Tesla plug aanhangt en er zijn ook nog heel wat Chademo stekkers in omloop, maar hier hoef je je echt geen zorgen meer over te maken tegenwoordig.

VS gaat naar NACS (de slankere Tesla stekker) trouwens vandaar links op het plaatje

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:01
megabeat schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:53:
[...]

Ze hebben het over alle andere palen dan de suc, dus de 11kw palen.
Aha, juist.....heb ik inderdaad geen enkele ervaring mee, altijd aan SuC of thuis of met 220 Volt charger op vakantie. Thnx.

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• Pedek
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-03 22:55
sonina schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:47:
[...]

Staat ook zo in de Tesla app vermeld.
Je kan in Tilburg je ticket valideren aan de automaat binnen, hangt een paar meter rechts van het onthaal.
Eigenlijk binnengaan aan de draaideur en rechtdoor wandelen.
Daarna mag je gratis buiten rijden.
Naar aanleiding van jouw berichtje in de app gekeken, en daar heb ik het ondertussen inderdaad gevonden. Was er niet op gekomen om daar te kijken. Voor zover ik weet staat het niet in de navigatie in de auto zelf.
In elk geval dankjewel voor informatie!

[Afbeelding]
Ja, de rechter afbeelding. Die kan op 2 manieren worden gebruikt. Het bovenste ronde contact is voor AC laden, zoals thuis met de wall connector of op straat (heet Type 2). Voor DC snelladen wordt het onderste deel samen met het bovenste contact gebruikt (heet CCS, maar vanwege het combineren wordt die ook wel Combo 2 genoemd)

• Pedek
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-03 22:55
Refl schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:58:
Zijn er mensen die kraakjes (rattle) ervaren in hun Juniper? En zo ja/nee, welke versie rijden jullie?

Er zijn wel wat klachten op fora hierover elders, maar het is lastig om in te schatten hoe groot het probleem is gezien er 5000 MY van de band rollen elke dag. Dan zijn een paar 100 klachten niet zoveel.
Wat bedoel je met kraakjes? De mijne maakt soms een krakend geluid de eerste keer dat ik in stilstand aan het stuur draai (meestal bij het parkeren). Ik had hier niet bij stilgestaan en dacht dat het normaal was. Is dit een probleem?

• daemonix
  • Niet online
this schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 07:43:
[...]

Dat is enkel als je de batterij bijna volledig wilt volladen.
Als je zo snel mogelijk op een verre bestemming wilt geraken, ga je niet ver voorbij de 50% laden en dan is de NMC effectief sneller dan de LFP batterij.
En sta je dus vaker aan de SuC en ben je effectief net zo snel... Dank voor het bevestigen van de stelling. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door daemonix op 13-02-2026 09:22 ]

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20:25
Davidas schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:50:
[...]

Same, heb al heel europa doorgereisd met een Tesla en altijd plug & charge kunnen gebruiken bij superchargers.
Doe ik ook , ik heb de kabel 1x gebruikt om te zien of hij werkte , sta echt nooit aan een openbare laadpaal , ik vind die veel te duur en ik heb een hekel aan gedoe met pasjes. Ik laad thuis of aan de tesla supercharger. Stekker erin en klaar. Heb wel een ANWB pas voor nood, maar slechts 1 x gebruikt dus.

• Refl
Pedek schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:14:
[...]

Wat bedoel je met kraakjes? De mijne maakt soms een krakend geluid de eerste keer dat ik in stilstand aan het stuur draai (meestal bij het parkeren). Ik had hier niet bij stilgestaan en dacht dat het normaal was. Is dit een probleem?
Zie deze video: YouTube: 2026 Tesla Model Y Juniper Suspension Rattle/Thunk
In de beschrijving van de video staat een link naar het forum waar mensen hun klachten delen.

De vraag is nu een beetje, is dit de luidruchtige minderheid, of heeft elke MY hier last van en/of is het een kwestie van muziek aan en/of merken de meeste eigenaren er niets van? In het topic zijn er ook die zeggen met een stuk of 5 MY Juniper te hebben gereden en dat al die modellen hetzelfde euvel hadden.

Heb het nog niet in het echt mogen ervaren, vandaar de vraag of iemand dit herkent en misschien kan duiden, kan me niet voorstellen dat het een gigantisch probleem is aangezien ze dan potentieel honderdduizenden auto's moeten servicen wereldwijd.

Ryzen 7600 | 7800XT | MY Juniper Premium AWD LR | ID.3 1st Max | Peblar Business | SolarFlow 2400 AC+ (17kWh)

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:27
pdidi schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:10:
[...]

Ja, de rechter afbeelding. Die kan op 2 manieren worden gebruikt. Het bovenste ronde contact is voor AC laden, zoals thuis met de wall connector of op straat (heet Type 2). Voor DC snelladen wordt het onderste deel samen met het bovenste contact gebruikt (heet CCS, maar vanwege het combineren wordt die ook wel Combo 2 genoemd)
Toen ik de eerste keer bij een tesla snellader ging, stond ik toch even raar te kijken. Ik had de aansluiting met bovenste/ronde contact gepakt, want die was ik eenmaal gewend van type2. Toen deze niet pastte (gelukkig), probeerde ik dus die CCS. Waarvan ik niet gedacht dat die voor mijn model3 was. Toch wel!

Overigens gisteren voor het eerst gehad dat ik wegliep en de auto lampen aanbleven en niet op slot ging blijkbaar. Toen ik na kwartier terug kwam stonden alle lichten + muziek nog aan. Ik was namelijk uit de passagierskant gekropen omdat ik aan de bestuurder zijde niet kon uitstappen (te dicht op een struik).

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-03 23:32
Gaaf! Jammer dat Roermond (nog) niet beschikbaar is echter :|

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
[...]

Ik heb het hier natuurlijk niet over Tesla Superchargers, maar over laadpalen van andere aanbieders. Die kan je, los van of je een laadpaal van een andere aanbieder hebt, dus gewoon met je Tesla account / Keycard gebruiken via Tesla MultiPass. :)

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:32
[...]

Laat je ons weten wat eruit is gekomen?
Naar mijn weten is Tesla coulant met zulke situaties.

• daaan_1992
daaan_1992 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:30:
[...]

Inmiddels met Tesla gesproken. Mijn levering voor een MY standard/RWD volgende week vrijdag kan blijven staan en ze gaan de extra 2500 korting verwerken op de factuur. Ik hoef dus niet te annuleren en opnieuw te bestellen. _/-\o_

• turkeyhakan
Vraag je bij Tesla een proefrit aan. Kies je een tijd, een model en uitvoering. Kom je op locatie aan, wordt je eerst met een hele andere naam aangesproken en dan krijg je het bericht: sorry meneer, wij hebben geen Tesla Model Y Performance, alleen een RWD. Mooi is dat. Niet eens even vooraf bellen.

• AirJonn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:48
[...]
Nee uiteraard werk van maken.
Je moet na het ophalen echt niet meer op de site kijken eh? Twee weken geleden opgehaald en dus 2500 meer betaald dan wat het nu zou zijn. Lekker weer.
Ook de 16” scherm upgrade gemist met precies 4 dagen. Ik zou daar wel op letten trouwens want ik heb (uiteraard kansloos) nog gebeld met ze, en ze zeiden dat het wel op de site voor alle modellen staat maar en nog meerdere voorraad modellen met het oude scherm zijn, ik zou dat niet accepteren als net niet zo verkocht is

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 21:42
Pedek schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:14:
[...]
Dit heb ik ook, inderdaad bij parallel uitparkeren.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Heeft iemand ervaring met een lakstift o.i.d. voor de Tesla Model 3 2023 (pre-highland) in de kleur Pearl White? Als ik het goed heb heeft deze kleurcode PPSW, maar online lees ik veel verhalen dat kleuren toch afwijken. Ik zou graag een heel klein puntje willen bijtippen eigenlijk.

• turkeyhakan
Boost9898 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:43:
Heeft iemand ervaring met een lakstift o.i.d. voor de Tesla Model 3 2023 (pre-highland) in de kleur Pearl White? Als ik het goed heb heeft deze kleurcode PPSW, maar online lees ik veel verhalen dat kleuren toch afwijken. Ik zou graag een heel klein puntje willen bijtippen eigenlijk.
Je gaat sowieso verschil zien. Vaak kun je bij je lokale service center een klein potje (gratis) afhalen. Als er schadeauto’s binnen komen, laten ze in sommige gevallen een paar potjes met verf maken.

Ik heb er in ieder geval 1 gratis gekregen (4j geleden).

• Boost9898

Boost9898

Software developer

turkeyhakan schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:46:
[...]
Je gaat sowieso verschil zien. Vaak kun je bij je lokale service center een klein potje (gratis) afhalen. Als er schadeauto’s binnen komen, laten ze in sommige gevallen een paar potjes met verf maken.

Ik heb er in ieder geval 1 gratis gekregen (4j geleden).
Goeie tip, dan zal ik dat eens op het woord gooien als ik 'm komende week ga ophalen.

• JBuijs91
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-02 00:17
Nu helaas allemaal volgeboekt zo te zien.

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:21
JBuijs91 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:18:
[...]

Nu helaas allemaal volgeboekt zo te zien.
Zwolle heeft nog een paar (2?) opties.

• karel_G_1981
Boost9898 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:47:
[...]

Goeie tip, dan zal ik dat eens op het woord gooien als ik 'm komende week ga ophalen.
Ah dat wist ik niet ik heb bij Amazon een ultra red pr01 lakstift gekocht , werkt ook prima

• GarageGoblin
_dit bericht mag weg.. wat is tweakers toch ongebruiksvriendelijk soms_

[ Voor 213% gewijzigd door GarageGoblin op 13-02-2026 18:08 ]

• GarageGoblin
GarageGoblin schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:05:
Dit bericht mag weg, ik wilde mijn vorige aanpassen.. wat is tweakers toch ongebruiksvriendelijk soms, loop er altijd mee te kloten...
Ik geef het op

[ Voor 3% gewijzigd door GarageGoblin op 13-02-2026 18:09 ]

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:22
daemonix schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:22:
[...]

En sta je dus vaker aan de SuC en ben je effectief net zo snel... Dank voor het bevestigen van de stelling. ;)
Mag ik vragen hoe je op deze conclusie komt? Er is namelijk bewijs dat sneller rijden en vaker laden voor kortere reistijden zorgt.
Maar ik leer graag bij :)

• GeeMoney
  • Laatst online: 20:36
GarageGoblin schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:05:
_dit bericht mag weg.. wat is tweakers toch ongebruiksvriendelijk soms_
Zo lastig is het toch niet. Je kunt “wijzigen” of “quoten” . Je hebt dus de verkeerde optie gebruikt ;)

• GeeMoney
GeeMoney schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:36:
[...]

Zo lastig is het toch niet. Je kunt “wijzigen” of “quoten” . Je hebt dus de verkeerde optie gebruikt ;)
Volgens mij heeft Nyland er testen mee gedaan en was het verschil ongeveer 45min in het voordeel van de LR. Op een trip van 1000km . Ik was al aan het zoeken maar kan het zo snel even niet terug vinden.

• GeeMoney
LOL de wijzig knop quote :+ het ligt dus niet aan jou @GarageGoblin

[ Voor 101% gewijzigd door GeeMoney op 13-02-2026 19:50 ]

• karel_G_1981
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21uzymPeX3JntQMFFDHRn6lIoc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyKvcux7Xn1KXVG3uB0YhIA0.jpg?f=fotoalbum_large

Y nu ook 5000 korting ipv 2500

• desaff
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:40
Ja alleen op de Y standard niet de premium. Ik vraag me af of er niet af en toe een RWD premium aangeboden wordt in de voorgeconfigureerde pagina. Dan is het wel interessant 45k -5k bonus zou mooi zijn. Ik wacht wel even. Ik heb toch liever de premium met 5k inruilbonus

• karel_G_1981
desaff schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:00:
[...]

Ja alleen op de Y standard niet de premium. Ik vraag me af of er niet af en toe een RWD premium aangeboden wordt in de voorgeconfigureerde pagina. Dan is het wel interessant 45k -5k bonus zou mooi zijn. Ik wacht wel even. Ik heb toch liever de premium met 5k inruilbonus
Rwd long range premium zit ook de 5000 euro inruilbonus op. Alleen de dual motor niet!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:24
Toch jammer dat je voor een nieuwe zwarte premium model 3 AWD zoveel meer moet neerleggen dan de 2023 premium model 3 RWD, welke eigenlijk dezelfde specs heeft op de audio en een scherm achterin na 🤪.

• The__Virus
  • Laatst online: 14:06
karel_G_1981 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 05:41:
[...]

Rwd long range premium zit ook de 5000 euro inruilbonus op. Alleen de dual motor niet!
Die heeft een geschatte levering mei/juni en is niet op voorraad. Dus dan loop je de aanbieding mis.

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:57
karel_G_1981 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 05:41:
[...]

Dat zie ik hier (Tesla NL) helaas niet hoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3RLI79o85QdQ7GrtjfXU9Pg5g4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/02d9NLiNr2PZPozXuZaooGyP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Nielsracing op 14-02-2026 07:38 ]

• Vittal
Klopt, is niet voor de Premuim

De Tesla inruilpremie is geldig voor Model 3 (Model 3 Premium met achterwielaandrijving is uitgesloten van dit aanbod) en Model Y Achterwielaandrijving en Long Range achterwielaandrijving voertuigen

• Nielsracing
Toch blijf ik dit een vreemde gang van zaken vinden. Als je niet oplet loop je van de een op andere dag € 2.500 of € 5.000 euro mis. Zodra je de auto privé koopt zonder financiering o.i.d. is dat extra zuur.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:37
Nielsracing schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:25:
Toch blijf ik dit een vreemde gang van zaken vinden. Als je niet oplet loop je van de een op andere dag € 2.500 of € 5.000 euro mis. Zodra je de auto privé koopt zonder financiering o.i.d. is dat extra zuur.
Dat is toch met alles? Van het jasje bij de c&a tot en met de eindejaarskorting bij mercedes of VW?

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:43
Vittal schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 07:43:
Klopt, is niet voor de Premuim

De Tesla inruilpremie is geldig voor Model 3 (Model 3 Premium met achterwielaandrijving is uitgesloten van dit aanbod) en Model Y Achterwielaandrijving en Long Range achterwielaandrijving voertuigen
Nope, is toch echt geldig op alle Model 3 uitvoeringen (RWD, Premium LR, Premium AWD en zelfs de P).
Wat dit uiteraard tot een bizar goede deal maakt. Je krijgt de LR RWD mee, voor bijna hetzelfde bedrag als de RWD van voorheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-rWHxHNkYnFXI7dLg0P3qcVhlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XozgFTmrYuA6UEZiwlMs6Xg6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door shinken82 op 14-02-2026 10:08 ]

• Vittal
De discussie gaat over de Y niet de model 3

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:43
Vittal schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:24:
De discussie gaat over de Y niet de model 3
Huh? Jij zegt: De Tesla inruilpremie is geldig voor Model 3 (Model 3 Premium met achterwielaandrijving is uitgesloten van dit aanbod)

• Nielsracing
gjcvro schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:42:
[...]

Dat is toch met alles? Van het jasje bij de c&a tot en met de eindejaarskorting bij mercedes of VW?
Ik vergelijk de aanschaf van een auto niet met een jas bij de C&A. Bovendien hebben we het hier niet over een eenmalige eindejaarskorting. De hoogte van de kortingen bij Tesla wijzigt bijna maandelijks. Eind vorig jaar kreeg je op de Y P nog 5k korting, daarna 2.5k en nu 0k. En richting einde Q1 zal dat weer veranderen. Maar het is me de discussie niet waard hoor. Ik vind 5k handje contantje snel verdiend in een paar weken tijd. Ieder z’n ding ;-)

• gjcvro
Nielsracing schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:44:
[...]

Ik vergelijk de aanschaf van een auto niet met een jas bij de C&A. Bovendien hebben we het hier niet over een eenmalige eindejaarskorting. De hoogte van de kortingen bij Tesla wijzigt bijna maandelijks. Eind vorig jaar kreeg je op de Y P nog 5k korting, daarna 2.5k en nu 0k. En richting einde Q1 zal dat weer veranderen. Maar het is me de discussie niet waard hoor. Ik vind 5k handje contantje snel verdiend in een paar weken tijd. Ieder z’n ding ;-)
Ik zeg toch ook VAN een jasje TOT VW en Mercedes (random gekozen merken anders krijg ik daar weer discussie over 8) ) etc, om aan te geven dat het voor ALLE aanbiedingen geldt. Dus ook voor de stapelkortingen bij de AH, voordeelweken bij Gamma etc etc. soms heb je niet de juiste timing, en dat is niet alleen bij Tesla zo, dat is gewoon hoe we hier in NL graag gefopt willen worden. Tesla is dan nog redelijk bescheiden, zag laatst een auto waar 13K vanaf ging, dan heb je pas pijn in je buik als je een maand eerder gekocht hebt.

(alhoewel Tesla dat in het verleden trouwens ook al een keer gedaan heeft)

[ Voor 3% gewijzigd door gjcvro op 14-02-2026 10:55 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:57
Dat is bij traditionele merken gelijk of erger. Met als verschil dat het van je eigen onderhandelingsskills afhangt en de te behalen targets van de verkoopadviseur. Dit is tenminste transparant. Zelf mijn eerste Tesla destijds, achteraf gezien, ook een maand te vroeg gekocht maar dat is het risico.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Echt?? Ik heb dus dinsdag mijn nieuwe Y opgehaald met inruilpremie van €2500,- en drie dagen later staat de premie op €5000,-?!? Heb de dealer gelijk gebeld. Hoop ten zeerste dat ze hier iets mee gaan doen, dank voor de heads up. Zal hier posten als ik meer weet.

[ Voor 7% gewijzigd door Jappo112 op 14-02-2026 13:03 ]

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
LeBrun schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 06:54:
[...]

Ik heb nog eens goed gekeken en het is inderdaad het wit onder de lak laag. Is je inschatting van 600-800 bij een Tesla certified bedrijf?
Mag ik vragen waar jij dit inmiddels hebt laten repareren?

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jappo112 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:02:
[...]

Echt?? Ik heb dus dinsdag mijn nieuwe Y opgehaald met inruilpremie van €2500,- en drie dagen later staat de premie op €5000,-?!? Heb de dealer gelijk gebeld. Hoop ten zeerste dat ze hier iets mee gaan doen, dank voor de heads up. Zal hier posten als ik meer weet.
Oefff dat is zuur. Ze gaan je denk ik wel tegemoet komen. Hou ons op de hoogte.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Allewijn schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:14:
[...]

Oefff dat is zuur. Ze gaan je denk ik wel tegemoet komen. Hou ons op de hoogte.
Dat denk ik niet, waarom zouden ze? De auto is al geleverd.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• gjcvro
_eLMo_ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:46:
[...]

Dat denk ik niet, waarom zouden ze? De auto is al geleverd.
iets met 14 dagen en koop op afstand.

• Allewijn
  • Niet online
gjcvro schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:05:
[...]

iets met 14 dagen en koop op afstand.
Dat volgens mij niet. Want Tesla heeft herroepingsrecht en koop op afstand regels aangepast dus daar kan je je niet (meer) op berroepen.
Maar heb wel eerdere soortgelijke casussen gezien waar Tesla coulance/klanttevredenheid toepast.
Ik hoop het voor @Jappo112 ....
Want dat is een niet misselijk verschil.

• gjcvro
Allewijn schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:09:
[...]

Dat volgens mij niet. Want Tesla heeft herroepingsrecht en koop op afstand regels aangepast dus daar kan je je niet (meer) op berroepen.
Maar heb wel eerdere soortgelijke casussen gezien waar Tesla coulance/klanttevredenheid toepast.
Ik hoop het voor @Jappo112 ....
Want dat is een niet misselijk verschil.
Dat is knap, want dat zijn volgens mij wettelijke regels om de consument te beschermen. Tesla kan veel, maar geen nederlandse wetten aanpassen.

Kan alleen zijn dat ze er een weg omheen hebben gevonden, volgens mij was het iets lastiger als je daadwerkelijk een proefrit hebt gemaakt, maar weet het niet zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door gjcvro op 14-02-2026 17:14 ]

• daemonix
  • Niet online
gjcvro schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:13:
[...]

Dat is knap, want dat zijn volgens mij wettelijke regels om de consument te beschermen. Tesla kan veel, maar geen nederlandse wetten aanpassen.

Kan alleen zijn dat ze er een weg omheen hebben gevonden, volgens mij was het iets lastiger als je daadwerkelijk een proefrit hebt gemaakt, maar weet het niet zeker.
Precies, die kunnen ze niet veranderen. Proefrit zal daar uiteindelijk niets aan kunnen veranderen, je mag ook iets uit de doos halen om te bekijken en zelfs te proberen. Wet Kopen op Afstand is bikkelhard (gelukkig).

• Allewijn
  • Niet online
Laten we het hopen.
Als ik @Jappo112 was zou ik iig nu er niet meer mee rijden, het model formulier herroepingsrecht van Tesla invullen en aangeven dat je binnen deze 14dgn dus de koop volledig omgedaan wil maken.
Insturen en daarna pas Tesla bellen/langs gaan en vragen of ze alsnog 5000 ipv 2500 inruil aan je geven. Zo niet, alles op alles zetten mbt je al ingediende herroepingsrecht.
Als het lukt, bestel je daarna weer een nieuwe...
Maar je eigen ingeruilde auto is al lang doorverkocht. Dus wordt een hoop gedoe voor beide partijen. Dus laten we hopen dat ze gewoon 2500 euro storten.

https://www.tesla.com/nl_...&country=NL&model_code=mp

[ Voor 7% gewijzigd door Allewijn op 14-02-2026 17:33 ]

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20:35
Allewijn schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:32:
Laten we het hopen.
Als ik @Jappo112 was zou ik iig nu er niet meer mee rijden, het model formulier herroepingsrecht van Tesla invullen en aangeven dat je binnen deze 14dgn dus de koop volledig omgedaan wil maken.
Insturen en daarna pas Tesla bellen/langs gaan en vragen of ze alsnog 5000 ipv 2500 inruil aan je geven. Zo niet, alles op alles zetten mbt je al ingediende herroepingsrecht.
Als het lukt, bestel je daarna weer een nieuwe...
Maar je eigen ingeruilde auto is al lang doorverkocht. Dus wordt een hoop gedoe voor beide partijen. Dus laten we hopen dat ze gewoon 2500 euro storten.

https://www.tesla.com/nl_...&country=NL&model_code=mp
Er wordt toch geen korting gegeven op zijn nieuwe auto, dus weinig kans op succes. Je hebt je bod op inruil geaccepteerd dus je verkoop is bindend. Prijs nieuwe auto die gekocht is is niet gewijzigd.
Dus als je al iets zit zou willen veranderen is het dat je meer terug krijgt voor je al ingeruilde auto. Dat is wettelijk een vreemde 😎

• Refl
Denk dat je het gewoon moet accepteren. Zeker ivm je inruilauto. Je kunt vragen om coulance maar indien niet mogelijk, it is what it is. 2500 is niet weinig geld, maar het is wel relatief aan een bedrag van zo'n 40.000 euro. Dan praat je over 7% prijsdaling.

Als dat je slapeloze nachten bezorgd zou ik sowieso geen nieuwe auto aanschaffen, die binnen een jaar al 20-25% zal afschrijven.

Dat gezegd hoop ik wel dat je die 2500 uit coulance krijgt.

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
daemonix schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:18:
[...]

Precies, die kunnen ze niet veranderen. Proefrit zal daar uiteindelijk niets aan kunnen veranderen, je mag ook iets uit de doos halen om te bekijken en zelfs te proberen. Wet Kopen op Afstand is bikkelhard (gelukkig).
Een proefrit is voorafgaand aan de koop, een ontvangen doos open maken en iets bekijken is achteraf. Kopen op afstand wil volgens de wet zeggen dat het volledige aankoopproces online is geweest dus bijvoorbeeld zonder fysiek contact met een adviseur. Ik verdedig Tesla niet hoor, zo staat het in de regels. Tesla legt die in haar eigen voordeel uit.

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:55
Een vraag over de inruilbonus. Komt die 5000€ bovenop het bedrag die ze voor je huidige wagen bieden ?

Bvb ze schatten mijn huidige wagen op 2500€. Krijg ik daarbovenop nog eens 5000€ en dus 7500€ korting. Of krijg ik maximaal 5000€ ?

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Herroepen van je aankoop kan, maar kost je ook geld. Zo staat dt in de overeenkomst die je bent aangegaan.
Je zal je oude auto er niet mee terugkrijgen omdat je die verkocht hebt via een inruilconstructie die in principe losstaat van de aankoop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3qgopZzBJQ-bFHdsrV3q6fGlvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4WilCHVpAwYNaSEB4qNhobKz.jpg?f=fotoalbum_large

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-03 22:41
fretnn schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:39:
Een vraag over de inruilbonus. Komt die 5000€ bovenop het bedrag die ze voor je huidige wagen bieden ?

Bvb ze schatten mijn huidige wagen op 2500€. Krijg ik daarbovenop nog eens 5000€ en dus 7500€ korting. Of krijg ik maximaal 5000€ ?
Je krijgt:
  • het echte inruilaanbod, wat in praktijk tegen kan vallen heb ik wel ervaren
  • én daarbovenop standaard een vast bedrag als inruilbonus
In jouw berekening dus 5.000 korting + 2.500 verwachte inruilprijs

• turkeyhakan
Eens. En wat dacht je van mij? In 2022 een Y gekocht voor 71k. 6 maanden later was deze volgens mij 13k goedkoper geworden.

• gjcvro
avdl72 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:43:
Herroepen van je aankoop kan, maar kost je ook geld. Zo staat dt in de overeenkomst die je bent aangegaan.
Je zal je oude auto er niet mee terugkrijgen omdat je die verkocht hebt via een inruilconstructie die in principe losstaat van de aankoop.
[Afbeelding]
Hmm.. ik zie een loophole..
Koopt barrel, ruil in voor 5k, lever meteen tesla weer in. Doe dat nog 10x en je het je tesla gratis. :9~

• karel_G_1981
Jappo112 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:02:
[...]

Prijsbeleid van tesla met die acties vind ik krankzinnig idd ,elke maand weer wat anders . ze hoeven niks te doen denk ik maar zou mooi zijn als ze je tegemoet komen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
gjcvro schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 19:11:
[...]

Koopt barrel, ruil in voor 5k, lever meteen tesla weer in. Doe dat nog 10x en je het je tesla gratis. :9~
De vraag is wat ze bieden op die 'tweedehands' Tesla haha. Aan de ene kant is de cataloguswaarde dus hoger dan je aanschafwaarde :+ maar ik vermoed dat je er minder voor krijgt.

Hoe dan ook, die actie is alleen geldig op voertuigen die uiterlijk in maart geleverd gaat worden, dus meer dan 2x gaat niet lukken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:48
[...]

Meestal moet dat barrel 6 maand op jouw naam ingeschreven staan..’

Sony A7 iv en wat recycled glas

• gjcvro
Tommie12 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 19:38:
[...]

Meestal moet dat barrel 6 maand op jouw naam ingeschreven staan..’
Ai.. helaas, zo groot was het autokerkhof hier nou ook weer niet..
[...]

Volgens mij is de inruilbonus een korting en geen extra inruilwaarde:
Ruil uw huidige voertuig in bij Tesla en ontvang korting op de aanschafprijs van uw nieuwe voertuig

• SL65
  • Nu online
Zat eens te kijken naar die automation optie die in CN komt:
https://www.notateslaapp....s-feature-in-action-video

Helaas lijk je niet bijvoorbeeld de dimmende optie van de spiegels te kunnen schakelen (bijv. uitzetten bij lage snelheid), maar het biedt verder aardig wat opties.

• daemonix
  • Niet online
avdl72 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:43:
[Afbeelding]
Dat een fabrikant iets in zijn voorwaarden zet betekent niet dat het rechtsgeldig is. NBW gaat voor.

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
daemonix schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 23:14:
[...]

Dat een fabrikant iets in zijn voorwaarden zet betekent niet dat het rechtsgeldig is. NBW gaat voor.
Dat zeg ik toch ook.

• daemonix
  • Niet online
WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:22:
[...]

Een proefrit is voorafgaand aan de koop, een ontvangen doos open maken en iets bekijken is achteraf. Kopen op afstand wil volgens de wet zeggen dat het volledige aankoopproces online is geweest dus bijvoorbeeld zonder fysiek contact met een adviseur. Ik verdedig Tesla niet hoor, zo staat het in de regels. Tesla legt die in haar eigen voordeel uit.
Dat betekent niet dat de rechter het daar mee eens is. Hoogstwaarschijnlijk niet zelfs, want het is een grote firma tegen een kleine consument.

• DijkDude
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-03 13:39
Quote topicstart
"De onderstaande tabellen bevatten gegevens over de huidige varianten van de model 3 & Y (bijgewerkt tot mei 2024)"

Hier heb je volgens mij dus niet echt iets aan aangezien Tesla dus continue zijn prijzen verlaagd toch?
Of kijk ik op de verkeerde plek?

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 08:30
Het is 15 februari, helaas geen abonnements vorm fsd-eap . Jammer had had willen proberen maar niet voor eenmalige aanschaf prijs.
Pagina: 1 ... 208 ... 223 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: