• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:27
SL65 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:14:
Ik kan je er niet mee helpen, maar heb persoonlijk wel altijd het idee dat veel steenslag vooral komt door bumperkleven. Neemt niet weg dat je het nooit kan voorkomen, dus ik ben ook niet heilig.
Haha mooie reactie! Ik zal het doorgeven aan m’n vriendin. Met alle gekkigheid, dat is in dit geval niet zo
Pedek schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 17:14:
[...]

Ik rij nu ruim 2 maanden met een MY Standard Stealth Grey (6700 km). Er is me nog niets bijzonders opgevallen ivm steenslag. Heb er ook nog niet echt op gelet. Ik zal eens kijken, moest er me nog iets opvallen, laat ik het weten.
Graag! Ik heb namelijk het idee dat ze de productie snelheid opgehoogd hebben o.i.d. Of slechtere controle voordat ze de fabriek uitrollen ofzo Waardoor o.a. het spuiten slechter is gedaan. Ik kan nu ook wat lastiger foto’s maken doordat het veel regent en je het dan niet goed ziet maar haar auto is in december uitgelever (waar t ook gigantisch druk was) einde van t kwartaal natuurlijk maar ik heb dit ook nog niet eerder zo erg meegemaakt.
daemonix schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 17:18:
[...]

Na 30 kkm is op mijn zwarte Model Y nog geen steenslag te zien. Rij veel snelweg.
Echt 0,0? Wel ff goed de lak bekeken? Want op het eerste gezicht zag ik het eerst ook niet (dacht maar 1 plekje) totdat ik naar de autoschade herstel bedrijf stond vanmiddag via tesla en die de motorkap schoon maakte toen waren er op meerdere plekken al het lak volledig weg.

[ Voor 65% gewijzigd door Flexiilex op 06-02-2026 19:27 ]

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:24
Boost9898 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:47:
Hey allen, een vraagje m.b.t. de (potentiële) aankoop van een TCO M3; voor algemene zaken zoals banden en remmen kan ik bij een reguliere garage terecht als ik het goed heb, maar hoe zit dit met overige zaken/onderhoud/storingen/schade? Dit moet dan bij een Tesla garage worden gedaan volgens mij.
De grote vraag is; hoe zit het met de service, snelheid, prijs en eventuele garantie? Aan wat voor wachttijden moet ik bijvoorbeeld denken?
Het staat je vrij hoe je dit wil laten doen.

Ook vakgarages en Bosch service centers kunnen gewoon aan EVs sleutelen. Zoals je waarschijnlijk weet is het noodzakelijke onderhoud (naast banden) ontzettend beperkt, bij een M3 is "onderhoud" iets waar je niet al te veel rekening mee hoeft te houden. Als je zelf iets handig bent kun je zelf zaken als het interieurfilter en ruitenwissers doen.

Mocht je een echt probleem hebben of storing dan zit je mogelijk wel aan Tesla vast, maar ook hier zou ik niet al te erg rekening mee houden.

Zelf rij ik nu 2 jaar in een M3 Highland, 58.000 km. Tot nu toe één keer de auto bij Tesla gebracht voor een iets krakende stuurkolom. Nieuwe banden wordt binnenkort het eerste onderhoud waarvoor de auto naar de bandenboer moet. Zelf interieurfilter en wissers vervangen, onderhoudskosten een paar tientjes. Ongelofelijk lage TCO _/-\o_

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
SL65 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 16:14:
Ik kan je er niet mee helpen, maar heb persoonlijk wel altijd het idee dat veel steenslag vooral komt door bumperkleven. Neemt niet weg dat je het nooit kan voorkomen, dus ik ben ook niet heilig.
Nou, heb wel (meer dan) eens een steentje tegen de voorruit gehad van tegenovergestelde richting.

En, heb je de reclame van Carglass gezien? Als het op de voorruit kan komen, kan het ook lager komen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Pagina: 1 ... 204 205 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: