• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:53
Oekol schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:22:
[...]

Trekhaak is een bijtelling dingetje. FSD capability (zit standaard er op toch? Dat het capable is met) of ga je FSD aanschaffen voor die bijna 8k?

Zoals je nu in USA ziet is dat het heel leuk is dat je supervised dan heb aangeschaft, unsupervised is gewoon een ander pakket straks. Dus is het dan wellicht niet zonde van je geld.

Ik zie het mezelf 1 a 2 maanden per jaar gebruiken als we op vakantie gaan naar Portugal. Dan is een maand abbo veel voordeliger.
De 8k-optie inderdaad. Het is en blijft een gok...

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16:27
Nog twee foto’s van de achterlichten. In deze configuratie doet hij me echt denken aan een Model Y en een RS7. Ik heb het in ieder geval opgeslagen. Klopt het trouwens dat Tesland tegen betaling ook mods installeert die je ergens anders hebt gekocht?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JBjlpqG_H47Npoy8mtkIqZZC8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5g9z2dA2o2aY9QEbVqBE92X.jpg?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16:17
DutchJudge schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:39:
[...]

De 8k-optie inderdaad. Het is en blijft een gok...
Rationeel is het wellicht geen goed optie , dat zou het wel zijn als de fsd transfer optie zou blijven voor mensen die het volledige bedrag hebben betaald. Daar lijkt het echter niet op. Dat is jammer want dat zou een goede en nette manier zijn om mensen die hierin hebben geïnvesteerd te belonen . Bovendien hou je mensen zo wellicht loyaal aan het merk. Op dit moment kun je er niet vanuit gaan dat het straks werkt en het wat waard is bij inruil . Een echte gok dus. Heb het zelf gedaan omdat het handig was voor de belastingaangifte . Als je ervoor moet sparen is het een andere afweging die iedereen natuurlijk zelf moet maken. (Abonnement vs eenmalig bedrag)

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Blik1984 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Waar had je de auto verzekerd?
ASR

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:55

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

DeJurist schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:55:
Nog twee foto’s van de achterlichten. In deze configuratie doet hij me echt denken aan een Model Y en een RS7. Ik heb het in ieder geval opgeslagen. Klopt het trouwens dat Tesland tegen betaling ook mods installeert die je ergens anders hebt gekocht?[Afbeelding]
Ziet er niet verkeerd uit. Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met dit soort mods, enerzijds ziet er gaaf uit maar anderzijds haalt het een auto ook naar beneden door de niet OEM look. Wanneer de auto dan wat ouder wordt dan is het al snel fout.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16:27
revolution-nl schreef op zondag 1 februari 2026 @ 12:46:
[...]

Ziet er niet verkeerd uit. Ik heb een beetje een haat liefde verhouding met dit soort mods, enerzijds ziet er gaaf uit maar anderzijds haalt het een auto ook naar beneden door de niet OEM look. Wanneer de auto dan wat ouder wordt dan is het al snel fout.
Ik vind deze look juist sterk, omdat we nu in het tijdperk van doorlopende achterlichten zitten. Bovendien is het eens iets anders dan steeds dezelfde Tesla Model 3 te zien. Zelf zou ik er ook een yoke-stuur in hebben gezet. Ik wacht alleen nog tot de Highland M3P onder de 30k zakt voordat ik toesla. Hopelijk gebeurt dat binnen twee jaar, daar ga ik eigenlijk wel van uit.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:55

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

DeJurist schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:49:
[...]

Ik vind deze look juist sterk, omdat we nu in het tijdperk van doorlopende achterlichten zitten. Bovendien is het eens iets anders dan steeds dezelfde Tesla Model 3 te zien. Zelf zou ik er ook een yoke-stuur in hebben gezet. Ik wacht alleen nog tot de Highland M3P onder de 30k zakt voordat ik toesla. Hopelijk gebeurt dat binnen twee jaar, daar ga ik eigenlijk wel van uit.
Over smaak valt niet te twisten ;) , maar klopt staat zeker niet verkeerd, maar doet wel afbreuk aan de OEM look en geeft naarmate de auto ouder wordt toch een andere uitstraling.

Ik ben zelf met een schuin oog naar een cybertruck stuur aan het kijken :P

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 01-02-2026 14:03 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35
revolution-nl schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:01:
[...]

Ik ben zelf met een schuin oog naar een cybertruck stuur aan het kijken :P
Dat zou ik ook installeren. :) Een yoke vind ik er niet uitzien en is ook in gebruik niet handig denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 01-02-2026 14:08 ]

• MartinPTweak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:44
megabeat schreef op zondag 1 februari 2026 @ 08:02:
Iemand hier met advies welke hardware ik moet aanschaffen voor scan my Tesla? Ik zie groot aanbod harnasses en obd dongles, maar geen idee welke goed werkt.
OBDLINK MX+ werkt prima met Scan My Tesla in de MY Juniper dec LR AWD.
Dit harness gekocht bij sensotech.
Model Y Juniper (02/2025 -> Present) Diagnostics Cable - Scan My Tesla PRO Original × 1
Deze installatie video gevolgd.
YouTube: How to Connect OBD2 to a 2026 Tesla Model Y Juniper

[ Voor 29% gewijzigd door MartinPTweak op 01-02-2026 14:43 ]

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:12

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Weet iemand of software update 2026.2.3 teruggetrokken is door Tesla? Eerder deze week kreeg ik een melding dat een software update klaar stond en dat ik met de WiFi moest verbinden om deze te downloaden. Nu heb ik nog geen WiFi in de garage, dus ik dacht vandaag even via een hotspot de update te installeren, maar nu is de update plotseling weg(?). Betreft een M3 LR 2019.

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽ - Zehnder WHR960

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heeft iemand toevallig nog een Tesla Key Fob (nieuwe model met ble/keyless mogelijkheid) voor een zacht prijsje te koop?

Mijn huidige telefoon werkt niet lekker. Erg vaak geen toegang. Alles qua settings al geprobeerd. Maar ligt echt aan toestel (Oppo find x5). Telefoon van partner nooit problemen. Wordt er wel beetje simpel van...

Ga nog geen nieuwe telefoon kopen. Dus zoek een Keyfob als alternatief.

Iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_3tPbvfosLqHFGnzC9CoiOtwPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVSgSXmlafWvr4XhAphZYXom.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 201 202 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: