• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:43

SeatRider

Hips don't lie

Marsman83 schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:03:
Ik krijg over een paar weken mijn model 3 premium en zit te kijken naar de Commander hiervoor.

Werkt het muten van de te-hard-rij-bliepjes echt zo goed?

Zo ja dan is het me de aankoop wel waard :)
Ja, dat werkt echt perfect. Was voor mij de reden om het te doen. En de S3XY knob erbij gekocht alleen voor de naam (OK, en omdat het toch wel makkelijk is een knop te hebben om de passagiersdeur open te maken)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:08
Ik krijg over een paar weken mijn model 3 premium en zit te kijken naar de Commander hiervoor.

Welk bliepje? 8)
(heb al sinds aankoop de commander en na installatie het piepje nooit meer gehoord)

• cd2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Inspired schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:33:
[...]

Ik zou op ABRP wat simuleren. Mensen geven hele uiteenlopende cijfers waar je niks mee kunt. Rij je bv 160 op de autobahn of 100? En welke BMW zou het anders worden? De 40 of de 50?

Ps. Ik rij nu een minder zuinige P en 100 km/h gemiddeld over zo'n afstand bij weinig verkeer lukt me nu wel.
Ik rij 'gewoon' 130-140 (franse tolwegen voornamelijk), bij BMW zou het de 50 worden. A Better Routeplanner geprobeerd, maar daar wordt ik niet heel blij van als dat realistisch zou zijn haha, dat zou dan toch een +2 uur minimaal zijn t.o.v. mijn huidige ICE bij zelfde rijgedrag. (ja ik stop normaal relatief weinig met mijn ICE, om de 300-350km dus 2 a 3 keer vrij kort, waarvan 1 keer tanken). Ik ben mij bewust van deze edge case, want voor de rest van het jaar is een EV uiteraard ruim voldoende qua (zomer) range.

[ Voor 31% gewijzigd door cd2013 op 13-09-2026 10:56 ]

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:24

Ik heb een Premium en ik had de SEXY knob/commander. Na 3 maanden heb ik m weer op marktplaats gezet met de volgende reden. De ruitenwissers ging te pas en te onpas aan ook al schakelde je ze uit via de KNOB/Commander en/of via het Teslamenu. Nadat ik bij tesla een ticket had ingeschoten, hebben ze de voorruit rond de sensor gecleaned, maar niets werd anders.

Te pas en te onpas, ik heb het een keer geturfd op een rit van 750 km ging 122 keer aan zonder 1 spatje regen.

Wederom met Tesla in conclaaf en toen gaven zij aan dat de commander weleens de oorzaak kon zijn. Ik heb toen die gasten van de sexy knob benaderd maar die gaven aan dat het bij Tesla lag want er hadden veel meer Tesla last van ook zonder Knob/Commander. Ik heb toen de commander eruit gehaald en het probleem was opgelost! De ruitenwisser doen het nu weer normaal.

Wat ik wel mis is het scrollwieltje om je versnelling/richting te veranderen en het altijd automatisch inschakelen van je dimlichten. Voor de rest had die Knob/commander weinig meerwaarde, bedacht ik mij toen die verwijderd was. Het staat overigens wel gelikt!. Op marktplaats een goede prijs voor gekregen.

Als het je om het uitzetten van de snelheidsovertredingen/bliebjes gaat, zou ik dat geld in je zak houden, ik tik bij elke rit ff het speakertje aan en je bent er ook vanaf. Soms zet ik m ook weer aan als ik bijvoorbeeld op een snelweg rij waar veel camera's staan en de maximumsnelheid veel wisselt zoals bij Metz/Nancy rond Lyon en rond Parijs. Maar goed ik rijd 95% van mijn km in het buitenland

[ Voor 8% gewijzigd door CEdS op 13-09-2026 11:10 ]

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

cd2013 schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:54:
[...]

Ik rij 'gewoon' 130-140 (franse tolwegen voornamelijk), bij BMW zou het de 50 worden. A Better Routeplanner geprobeerd, maar daar wordt ik niet heel blij van als dat realistisch zou zijn haha, dat zou dan toch een +2 uur minimaal zijn t.o.v. mijn huidige ICE bij zelfde rijgedrag. (ja ik stop normaal relatief weinig met mijn ICE, om de 300-350km dus 2 a 3 keer vrij kort, waarvan 1 keer tanken). Ik ben mij bewust van deze edge case, want voor de rest van het jaar is een EV uiteraard ruim voldoende qua (zomer) range.
13uur over 1100km met een legacy Model Y RWD (dus geen long range, maar wel BYD accu die snel laadt). Kijk ook naar de 1000km challenges van Bjørn Nyland

[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 13-09-2026 11:03 ]

Pagina: 1 ... 294 295 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: