• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:20
pdidi schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:17:
[...]

Welke versie heb je? Ik heb zelf EU-2025.14-15329 maar die zijn inderdaad al weer 4 maanden oud
Ik heb de Holiday update en qua navigatie is het dezelfde versie gebleven.

Wordt dit los van de andere updates vrijgegeven?

[ Voor 8% gewijzigd door RigolleM op 11-12-2025 11:46 ]

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-12 12:08
Tommie12 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 22:58:
[...]

Als ik navigeer NAAR een (Ionity) SNELLADER en daar met >15% kan aankomen, waarom stuurt die idiote navi me dan 20km om via Brugge?

En eigenlijk wou ik naar huis zonder omweg wat perfect kan als die me neit per se langs een Tesla SuC wil sturen. Er zijn 3 tankstations op de route met snelladers.

Maar hé, laat ons maar blijven naapen dat de Software van Tesla superieur is boven alles…. NOT.

Wat iemand me ook eens moet uitleggen is dat de navigatiekaarten zo ver achterlopen, en ik geen nieuwe route kan berekenen als ik geen internetontvangst heb…
En dat terwijl de navi gegevens komen van Google, en met die app kan ik wel een nieuwe route berekenen offline en die kaarten zijn wel up to date….
Tja, als je op de website van Aldi zoekt naar de dichtstbijzijnde Aldi zegt hij ook niet er is een Lidl dichterbij. De oplossing hier is navigeren naar de Ionity snellader en als er dan een laadstop ingeplakt wordt bij een supercharger dan "verwijder alle laadstops". Zodra je bij de Ionity bent stel je je eindbestemming in.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:45
RigolleM schreef op donderdag 11 december 2025 @ 11:42:
[...]

Ik heb de Holiday update en qua navigatie is het dezelfde versie gebleven.

Wordt dit los van de andere updates vrijgegeven?
Ja

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
(jarig!)
jongetje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:20:
[...]

Snap ook niet zo goed waarom we überhaupt kaartupdates krijgen als het zonder internet verbinding toch niet werkt.
Navigatie blijft werken zonder internet verbinding, alleen zie je geen kaart meer. Zie ook mijn post hierboven

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jmtpes schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:21:
[...]
Als ik zo lees, als je bestelling plaatst dan ben je zowieso je 250 euro kwijt als de deal niet doorgaat vanwege te lage definitieve inruilbedrag.
Dat is me inderdaad ook vaag...

Afgelopen week stonden er nog een aantal Model 3 RWD's op de site met aardige korting. Alleen, ik wist inderdaad niet waar ik aan toe zou zijn qua inruil.
Vervolgens even gebeld en de reactie was; bestel gewoon de auto die je wilt hebben en als de inruil tegen valt dan "kijken" we of de order geannuleerd kan worden. De 250€ kan je dus volgens mij niet terugkrijgen, ik heb daar geen uitsluitsel over gevonden of bevestigd gekregen.

Een Tesla staat niet per se hoog op mijn lijstje, maar met de korting die je krijgt heb je wel een boel auto voor je geld. Maar, de voorraad auto's lopen als warme broodjes. Ik heb een bepaald script lopen dat me informeert bij nieuw aanbod, maar vaak is het binnen het uur ook alweer verdwenen.

Het gat tussen de Standard en de Premium LR is gewoon net wat te groot (en ja, dat wordt op dit moment weer gecompenseerd door de extra inruil).

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik ben blij dat ik nog een RWD heb besteld net voor de introductie van de standard.

Rij dus nu een 3 weken in RWD 'premium' met de 5K inruilkorting..

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24
pdidi schreef op donderdag 11 december 2025 @ 12:30:
[...]

Navigatie blijft werken zonder internet verbinding, alleen zie je geen kaart meer. Zie ook mijn post hierboven
Alleen een blauwe streep vind ik enorm onhandig, zeker met rotondes met veel afslagen of veel zijstraatjes na elkaar waar je er 1 van in moet. Dan vraag ik me af waarom er een kaart in het systeem is geladen als je alsnog geen kaart ziet als er geen verbinding is.

• pdidi
  • Niet online
(jarig!)
jongetje schreef op donderdag 11 december 2025 @ 14:28:
[...]

Alleen een blauwe streep vind ik enorm onhandig, zeker met rotondes met veel afslagen of veel zijstraatjes na elkaar waar je er 1 van in moet. Dan vraag ik me af waarom er een kaart in het systeem is geladen als je alsnog geen kaart ziet als er geen verbinding is.
Het "waarom" staat in mijn post: de kaart die je ziet is van Google Maps. De kaart die geladen wordt is voor navigatie. Misschien goed om te weten dat Google via Google Maps Platform verschillende diensten aanbiedt voor oa Automotive en dat b.v. voor Navigatie extra prijzige licenties nodig zijn. Ik denk dat het ook goed is te realiseren dat toen Tesla begon er geen geïntegreerde Google Maps solutions waren voor EV's en laadstations. In 2017 is eigenlijk de foundation gemaakt voor het navigatie platform wat er nu nog steeds is. Misschien inderdaad tijd voor een complete refresh, maar vergis je niet hoeveel licentie kosten daar mee gemoeid zijn van Google (zie link hiervoor). Dan neem ik die internet blackout wel voor lief (moet ie natuurlijk niet zo vaak voorkomen als nu in NL aan de gang is, maar dat lijkt toch een FU van KPN te zijn)

[ Voor 30% gewijzigd door pdidi op 11-12-2025 15:02 ]

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
pdidi schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:17:
[...]

Welke versie heb je? Ik heb zelf EU-2025.14-15329 maar die zijn inderdaad al weer 4 maanden oud
Hier heb ik EU-2025.14-15329_722670ae72
Zelfde dus denk ik.
Hoop dat er snel een update komt, want dat is de nieuwe A16 er niet op staat is vervelend voor mij...
En laat ze dit nou eens aan de actualiteit van Google kaarten koppelen....

[ Voor 9% gewijzigd door Allewijn op 11-12-2025 16:09 ]

Allewijn schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:07:
[...]

Zelfde dus denk ik.
Hoop dat er snel een update komt, want dat is de nieuwe A16 er niet op staat is vervelend voor mij...
Weet niet waar die elke twee maand een nieuwe op gebasseerd is maar sinds 2019 is dit absoluut niet het geval. 1 en heel soms 2 keer per jaar en dat is het wel.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

me1299

$ondertitel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9sklf0yBtu1Dc42D54e08FphgEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqhVU3Vxp55d8MEpArXbCq9I.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas al de eerste schade op mijn gloednieuwe Model Y. Gelukkig is de veroorzaker bekend en wordt alles geregeld, toch maar de sentry-mode permanent aan voortaan.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• pdidi
  • Niet online
(jarig!)
Inspired schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:26:
[...]

Weet niet waar die elke twee maand een nieuwe op gebasseerd is maar sinds 2019 is dit absoluut niet het geval. 1 en heel soms 2 keer per jaar en dat is het wel.
Ja, die 2 maanden was wel erg optimistisch. Dat geldt wereldwijd, maar per regio (dus bv EU) is het ongeveer 2 (soms 3 of zelfs 4) per jaar. Zo hebben we er dit jaar al 3 gehad (EU-2025.2-15162, EU-2025.14-15284, EU-2025.14-15329) en waren het er vorig jaar 4. Hier een compleet overzicht

[ Voor 20% gewijzigd door pdidi op 11-12-2025 17:19 ]

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:26:
[...]

Excuus, kaartupdates, had ik niet gezien.

?

Ik krijg er toch wel meer, en mijn auto (Y RWD) staat niet op “snel” updaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TosY9QkXCGtj2DhMNf-ZOy1b6ng=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sSwLLGurChu7CZ5Xr0RjXVGL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdc97mT_AcQ1pKysY8rAnJ3s_yI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KvMlyRw7WGqaHhWgwCLbbLs3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 11-12-2025 17:07 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• pdidi
  • Niet online
(jarig!)
Allewijn schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:07:
[...]

Zelfde dus denk ik.
Ja is vervelend, maar bevestigd wel dat what you see is not what is used for navigation ;) Wat dat betreft had TomTom dit al jaren geleden beter voor elkaar met hun offline kaarten, want die namen een weg die nog niet klaar was al lang in hun kaarten op, met een online instelbare datum wanneer deze open ging. Ook Google Maps heeft wat dat betreft tot op vandaag geen echte full offline maps (alleen maar enkele tiles in de omgeving en langs de route, niet voor een heel land, laat staan heel werelddeel)

[ Voor 20% gewijzigd door pdidi op 11-12-2025 17:11 ]

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16
Niet dat het veel gaat uitmaken waarschijnlijk, maar toch maar petities getekend ook om TACC / autopilot double tap terug te krijgen:
https://www.change.org/p/...-juniper-model-3-highland
https://www.change.org/p/...ation-for-model-y-juniper

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:52
pdidi schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:10:
[...]

Ja is vervelend, maar bevestigd wel dat what you see is not what is used for navigation ;) Wat dat betreft had TomTom dit al jaren geleden beter voor elkaar met hun offline kaarten, want die namen een weg die nog niet klaar was al lang in hun kaarten op, met een online instelbare datum wanneer deze open ging. Ook Google Maps heeft wat dat betreft tot op vandaag geen echte full offline maps (alleen maar enkele tiles in de omgeving en langs de route, niet voor een heel land, laat staan heel werelddeel)
Ik rij in een oudere auto nog wel een met zo'n tomtom kastje van een jaar of 5 oud, nog steeds is die ervaring veelal beter dan 90% van de vaste navigatiesystemen, zelfs al is het maar een 6" schermpje. Maar heeft waarschijnlijk ook mee te maken dat tomtom voor mij het eerste navigatiesysteem was.

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:51
Willianv schreef op donderdag 11 december 2025 @ 13:33:
Ik ben blij dat ik nog een RWD heb besteld net voor de introductie van de standard.

Rij dus nu een 3 weken in RWD 'premium' met de 5K inruilkorting..
En ik ben nu helemaal te laat en jaloers op jou

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
Jmtpes schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:37:
[...]

En ik ben nu helemaal te laat en jaloers op jou
Told you so... :X

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38
runob schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:19:
Niet dat het veel gaat uitmaken waarschijnlijk, maar toch maar petities getekend ook om TACC / autopilot double tap terug te krijgen:
https://www.change.org/p/...-juniper-model-3-highland
https://www.change.org/p/...ation-for-model-y-juniper
Uhm, huh?
Ik heb een M3H en 1x klikken is TACC (autopilot) en dubbelklik is Autosteer.
Je moet in het menu Autosteer op double tap zetten.

TheS4ndm4n#1919

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:27
RocketKoen schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:10:
[...]

Uhm, huh?
Ik heb een M3H en 1x klikken is TACC (autopilot) en dubbelklik is Autosteer.
Je moet in het menu Autosteer op double tap zetten.
Dat werkt niet meer in het 2026 model (met hendel voor het knipperlicht)

• pdidi
  • Niet online
(jarig!)
Even weer wat Fanboy news: Over 3 weken FSD Unsupervised voor Robotaxi in Austin.

• pdidi
  • Niet online
(jarig!)
gjcvro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:27:
[...]

Ik rij in een oudere auto nog wel een met zo'n tomtom kastje van een jaar of 5 oud, nog steeds is die ervaring veelal beter dan 90% van de vaste navigatiesystemen, zelfs al is het maar een 6" schermpje. Maar heeft waarschijnlijk ook mee te maken dat tomtom voor mij het eerste navigatiesysteem was.
Zo me eens. Ik denk dat wij een uitstervend ras zijn. Ik vind het echt jammer dat er in een Tesla (maar ook Google Maps) geen fatsoenlijke 3D 1st person view is tijdens navigatie. Heel jaloers hoe Tesla dat in China voor elkaar heeft (daar gebruiken ze Baidu Maps)

[ Voor 13% gewijzigd door pdidi op 11-12-2025 19:27 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:21

sanzut

It's always christmas time

Vandaag mijn Model Y opgehaald. In de app onboarding kreeg ik nu FSD Supervised aangeboden.
Lijkt me een foutje, maar wijst dus toch op verregaande voorbereidingen voor februari!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-88Zz6nZrCjN8Il343jDnLlcTs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tI4fMxBUOhl54kGzfoV8tjcV.png?f=fotoalbum_large

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:51
Misschien met heeeeeel veeeel geluk hebben ze komende tijd een voorraad M3h rdw met stalks. Dan krijg je ook gelijk 3mnd gratis super charge erbij.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
[...]

TomTom (Webfleet) wordt op m'n werk voor groot en klein transport gebruikt. Ondersteuning is super en als we melding maken van fouten (gesloten verklaring etc) wordt dit binnen 2 werkdagen aangepast. Het is voor hun dan ook geen bijzaak, ondanks dat het er jaar kruik uitziet is het ontzettend betrouwbaar.

• runob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16
Gelukszak schreef op donderdag 11 december 2025 @ 18:13:
[...]

Dat werkt niet meer in het 2026 model (met hendel voor het knipperlicht)
Inderdaad, dikke kak.

• pdidi
  • Niet online
(jarig!)
Maurice- schreef op donderdag 11 december 2025 @ 19:51:
[...]

TomTom (Webfleet) wordt op m'n werk voor groot en klein transport gebruikt. Ondersteuning is super en als we melding maken van fouten (gesloten verklaring etc) wordt dit binnen 2 werkdagen aangepast. Het is voor hun dan ook geen bijzaak, ondanks dat het er jaar kruik uitziet is het ontzettend betrouwbaar.
En wat velen niet weten: de maximum snelheden die Tesla uit de kaart data haalt komen meestal van TomTom. En als die niet kloppen, kun je die heel makkelijk melden bij Tomtom via Mapshare

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:48
Vraagje: is er iemand die van een 2022 Model Y is overgestapt op een 2026 Model Y?

Ik ben benieuwd hoe de koplampen bevallen in vergelijking met de oude Y. Ik ben namelijk erg tevreden over de oude Matrix lampen.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:53
pdidi schreef op donderdag 11 december 2025 @ 17:10:
[...]

Ook Google Maps heeft wat dat betreft tot op vandaag geen echte full offline maps (alleen maar enkele tiles in de omgeving en langs de route, niet voor een heel land, laat staan heel werelddeel)
Hoe bedoel je? Ik kan gewoon hele landen offline opslaan in google maps?
In het verleden nog vaak gedaan als ik op reis ging en dataroaming een fortuin kostte.

• this
pdidi schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:17:
[...]

En wat velen niet weten: de maximum snelheden die Tesla uit de kaart data haalt komen meestal van TomTom. En als die niet kloppen, kun je die heel makkelijk melden bij Tomtom via Mapshare
Hoe weet je of de snelheid van de navigatie komt of van de camera?

• pdidi
  • Niet online
(jarig!)
this schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:39:
[...]

Hoe weet je of de snelheid van de navigatie komt of van de camera?
Als er geen bord is te zien en de snelheid niet klopt komt ie waarschijnlijk uit de kaart data. Je kunt het bij Mapshare makkelijk checken of de max snelheid daar idd niet klopt en aanpassen. Maar zoals ik ook in bovenstaande post al meldde: de kaart data van Tesla is een merge van diverse bronnen, waaronder OSM, TomTom en eigen Tesla data. Op het Duitse forum hebben iig velen via Mapshare fouten in Tesla kaarten opgelost

[ Voor 28% gewijzigd door pdidi op 11-12-2025 21:35 ]

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Nu het toch vooral over de navigatie gaat:
Worden er door de Tesla navigatie ook alternatieve routes berekend zoals Waze dat doet? Waar zou ik dat dan kunnen vinden?

• this
Paling1 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:32:
Nu het toch vooral over de navigatie gaat:
Worden er door de Tesla navigatie ook alternatieve routes berekend zoals Waze dat doet? Waar zou ik dat dan kunnen vinden?
Kort nadat je de navigatie ingesteld hebt, zie je tijdelijk de volledige route en de alternatieven.
Als je snel genoeg bent, kan je een alternatieve route aanklikken.

Als je te laat bent, dan kan je gewoon op het kadertje klikken van je navigatie om die open te klappen.
Dan zoomt de kaart ook weer uit naar de volledige route en ga je ook weer de alternatieve routes zien.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:40
[...]

Nou de software van TomTom op die dingen was ook gewoon heel goed. Wij hebben er ook nog lang mee gereden in een van onze auto’s. File-info was ook top en deed geen gekke fratsen uithalen met omleidingen die toch niks opschoten. En de route-infobalk aan de zijkant was ook echt goed: kon je zien waar je ellende op de route had en hoeveel vertraging dat gaf.

Als er een omleiding verderop de route was, dan wachtte het systeem tot je bijna bij dat punt om de omleiding te nemen was. Dan werd er nog even gekeken of het nu nog steeds wel sneller was. Ipv domweg alvast de omleiding als route instellen, ookal is dat pas over 100km. Kuch Google Maps kuch.

Maar ook een hoop kleine dingetjes. Mijn Tesla geeft volgens mij 15km(!) van te voren al aan dat ik na de afrit naar rechts moet. Daar heb je nog helmaal niets aan. De TomTom gaf dan alleen rechtdoor + aantal km’s aan als het nog meer dan 10km was. En hoe dichterbij je kwam, hoe meer info je kreeg, zoals afritnummer en borden om te volgen.

En het hield ook rekening met wat je eindbestemming was. De oprit van de snelweg hier heeft zowel ‘Breda’ als ‘Rotterdam’ op het bord staan. Als mijn eindbestemming Breda was, dan gaf hij aan om Breda te volgen. En als ik richting Rotterdam moest, dan kwam er dus Rotterdam te staan. Want die moet je toch langer volgen. Dat doet de Tesla niet, die pakt waarschijnlijk de eerste plaatsnaam van het bord dat hij kent zonder daar verdere logische keuzes in te maken.

En zo zijn er nog wat grote en kleine dingetjes die TomTom écht heel goed deed. Het ging een stukje verder, zichtbaar en onzichtbaar, bewust en onbewust, dan alleen maar een route uitstippelen en gewoon wat instructies geven. En dat maakte het zo fijn. En het verbaast me zo erg dat nog niemand dat zo goed heeft weten te krijgen.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

this schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:39:
[...]

Kort nadat je de navigatie ingesteld hebt, zie je tijdelijk de volledige route en de alternatieven.
Als je snel genoeg bent, kan je een alternatieve route aanklikken.

Als je te laat bent, dan kan je gewoon op het kadertje klikken van je navigatie om die open te klappen.
Dan zoomt de kaart ook weer uit naar de volledige route en ga je ook weer de alternatieve routes zien.
Dat ga ik morgen eens proberen.
Het gaat mij er vooral om dat ik tijdens het rijden kan zien of alternatieve routes handiger zijn ivm files.
Ik heb nu vaak dat Tesla zegt dat ik ergens de snelweg af moet terwijl ik weet dat dat vrijwel nooit de handigste route is. Als ik dan gewoon mijn eigen route rijd dan is dat vaak ook of een aantal minuten sneller dan de auto eerder aangaf.

• this
Paling1 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:52:
[...]

Het gaat mij er vooral om dat ik tijdens het rijden kan zien of alternatieve routes handiger zijn ivm files.
Ik heb nu vaak dat Tesla zegt dat ik ergens de snelweg af moet terwijl ik weet dat dat vrijwel nooit de handigste route is. Als ik dan gewoon mijn eigen route rijd dan is dat vaak ook of een aantal minuten sneller dan de auto eerder aangaf.
Tesla is wel niet zo gul met alternatieve routes, het kan zijn dat je dicht bij de start van je alternatieve route moet zijn vooraleer Tesla het gaat voorstellen.

Bijvoorbeeld ik heb bij een 100km rit die ik vaak doe een paar mogelijkheden om de laatste 20km te doen. Bij de start van de rit stelt de Tesla maar 1 route voor om die laatste 20km te doen.
Maar als ik 70km ver in de rit ben en ik bekijk dan de alternatieve routes, dan zie ik meer mogelijkheden om die laatste 20km te doen.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:52
xFeverr schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:40:
[...]

Nou de software van TomTom op die dingen was ook gewoon heel goed. Wij hebben er ook nog lang mee gereden in een van onze auto’s. File-info was ook top en deed geen gekke fratsen uithalen met omleidingen die toch niks opschoten. En de route-infobalk aan de zijkant was ook echt goed: kon je zien waar je ellende op de route had en hoeveel vertraging dat gaf.

Als er een omleiding verderop de route was, dan wachtte het systeem tot je bijna bij dat punt om de omleiding te nemen was. Dan werd er nog even gekeken of het nu nog steeds wel sneller was. Ipv domweg alvast de omleiding als route instellen, ookal is dat pas over 100km. Kuch Google Maps kuch.

Maar ook een hoop kleine dingetjes. Mijn Tesla geeft volgens mij 15km(!) van te voren al aan dat ik na de afrit naar rechts moet. Daar heb je nog helmaal niets aan. De TomTom gaf dan alleen rechtdoor + aantal km’s aan als het nog meer dan 10km was. En hoe dichterbij je kwam, hoe meer info je kreeg, zoals afritnummer en borden om te volgen.

En het hield ook rekening met wat je eindbestemming was. De oprit van de snelweg hier heeft zowel ‘Breda’ als ‘Rotterdam’ op het bord staan. Als mijn eindbestemming Breda was, dan gaf hij aan om Breda te volgen. En als ik richting Rotterdam moest, dan kwam er dus Rotterdam te staan. Want die moet je toch langer volgen. Dat doet de Tesla niet, die pakt waarschijnlijk de eerste plaatsnaam van het bord dat hij kent zonder daar verdere logische keuzes in te maken.

En zo zijn er nog wat grote en kleine dingetjes die TomTom écht heel goed deed. Het ging een stukje verder, zichtbaar en onzichtbaar, bewust en onbewust, dan alleen maar een route uitstippelen en gewoon wat instructies geven. En dat maakte het zo fijn. En het verbaast me zo erg dat nog niemand dat zo goed heeft weten te krijgen.
Of een "spannende" route uitzetten. Aangeven of je bochtige wegen of spannende wegen wil volgen. Of lekker op de bank een route uitzetten en doorsturen. Ik heb serieus overwogen om de tomtom ook in de Tesla te hangen voor de vakantie.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Allewijn schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:01:
Wanneer komt nou ook weer de nieuwe KAART update? Want ondertussen wordt het wel echt irritant dat voor mij bijv de nieuwe A16 rondom Rotterdam er nog steeds niet in staat. Hele navi van padje af als ik daar rij.
Oh, bij mij staat hij er wel in, gister nog gereden, keurig op het scherm. Probleem is dat hij niet snapt dat die weg open is en dat ik daarop rijd. Hij blijft maar zeuren over afslag dit en dat.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:34
Paling1 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 21:52:
[...]

Ik heb TomTom op mijn telefoon en die zit op een Magsafe lader op de stuurkolom, dus die kan ik zien tijdens het rijden.Ik heb TomTom soms naast de Tesla navigatie draaien, en verschillen zijn er nauwelijks. Parijs doorkruisen bijvoorbeeld, altijd spannend, maar ze kozen toch dezelfde route. Ik had geladen voor Parijs. Voordeel van TomTom is natuurlijk dat de flitsinformatie completer is, maar daarvoor heb ik Flitsmeister op de achtergrond draaien. Kortom, deTesla navigatie werkt prima, maar leuk om bevestiging van TomTom te krijgen.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:34
gjcvro schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:25:
[...]

Of een "spannende" route uitzetten. Aangeven of je bochtige wegen of spannende wegen wil volgen. Of lekker op de bank een route uitzetten en doorsturen. Ik heb serieus overwogen om de tomtom ook in de Tesla te hangen voor de vakantie.
Daar is de TomTom wel leuker in, leuke rijroutes bijvoorbeeld, niet zo snel mogelijk van A naar B. Dus op je telefoon zetten , kost niet veel per jaar en je hebt een mogelijkheid om van te voren een leuke route te plannen.
Pagina: 1 ... 171 172 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: