Ik had exact hetzelfde met mijn M3 icm Samsung S22 Ultra. Overgestapt naar S25 Ultra en die problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:25:
Ik heb al een hele lange tijd problemen met het binnentreden van mijn auto. (Model 3 uit 2023, oud model)
Vaak willen de deuren niet openen als ik naast de auto sta. Uiteraard staat de app aan op mijn telefoon (ook vaak de enige). Het enige dat helpt is mijn telefoon uit mijn broekzak halen en dicht bij de deur houden waardoor die dan plots de auto vergrendeld.
Heel vervelend, met mijn Y uit 2022 nooit meegemaakt. Ik merk ook dat de Wifi in mijn Model 3 erg slecht is. Is er mogelijk een probleem?
Ik heb de problemen met mijn 2024 MY icm mijn Oppo Find X5 ook.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:25:
Ik heb al een hele lange tijd problemen met het binnentreden van mijn auto. (Model 3 uit 2023, oud model)
Vaak willen de deuren niet openen als ik naast de auto sta. Uiteraard staat de app aan op mijn telefoon (ook vaak de enige). Het enige dat helpt is mijn telefoon uit mijn broekzak halen en dicht bij de deur houden waardoor die dan plots de auto vergrendeld.
Heel vervelend, met mijn Y uit 2022 nooit meegemaakt. Ik merk ook dat de Wifi in mijn Model 3 erg slecht is. Is er mogelijk een probleem?
Partner heeft een Motorola Edge 50 pro en nul problemen. Voorheen had ik een OnePlus Nord 2 en ook nul problemen. Ik word er gek van. Geen peil op te trekken. Al tig keer telefoon verwijderd en toegevoegd, app opnieuw geïnstalleerd, alle batterij management functies in telefoon juist gezet. Tesla app gelocked zodat die nooit afgesloten kan worden, batterijmodus in hoge prestatie gezet, etc.
Maar toch ziet vaak ineens de MY de telefoonsleutel niet meer als ik er naast sta.
Enige wat dan (meestal) werkt is bluetooth aantal seconden uitschakelen en weer inschakelen. Dan kan ik de MY ontgrendelen, instappen en wegrijden.
Balen, zou graag een oplossing zien. Maar vrees dat dat enkel een andere (android)telefoon kan worden...
Ik heb een marine blue besteld maar ik had even niet de verwachting dat de deurhendels en trimreplica17 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dit marine blue ? Vandaag op de snelweg in België.
Chrome zouden zijn, zo staat die niet op m’n app. Kan iemand zeggen dat dit weerspiegeling is oid van de foto en ze gewoon zwart zijn?
Dat is een beschermende folie, als je goed kijkt kan je zien dat het een beetje loskomt op de uiteinden.Opzouten schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:48:
[...]
Ik heb een marine blue besteld maar ik had even niet de verwachting dat de deurhendels en trim
Chrome zouden zijn, zo staat die niet op m’n app. Kan iemand zeggen dat dit weerspiegeling is oid van de foto en ze gewoon zwart zijn?
Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0
Hahaha. Paniek om niks. De tape hangt letterlijk los op de raamlijsten. 🤓Opzouten schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:48:
[...]
Ik heb een marine blue besteld maar ik had even niet de verwachting dat de deurhendels en trim
Die zijn zeker niet identiek. De ET waarde is namelijk net iets anders dan de pre facelift.jaspergast schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:00:
Voor iedereen die zich afvraagt of het mogelijk is om de velgen van de vorige generatie Model 3 te monteren op de nieuwe Model 3 Highland? Het is zeker mogelijkIk heb goedkoop een setje aero velgen op de kop kunnen tikken zonder banden en wieldeksels. Hierna heb ik een setje Kumho Wintercraft WP52+ banden besteld in de maat 235/45/R18 en gemonteerd op de aero velgen.
Deze set past perfect op de nieuwe Model 3 Highland. De specificaties van de velg zijn identiek t.o.v. de originele Photon wielen. Wat ik persoonlijk wel zou aanraden is om banden te kopen met een velgbeschermer. Standaard steekt de velg redelijk fel uit waardoor je ze makkelijk kan beschadigen op een stoeprand. Om het helemaal af te maken heb ik op Aliexpress een set wieldeksels besteld voor de extra efficientie.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het past inderdaad wel en zal geen problemen opleveren, aangezien dat binnen de toegestane marge valt, maar identiek is het niet.
Attentie droogvegers, de wissers zijn weer in de aanbieding bij Amazon. €20,39
Sinds een week mijn model y juniper (long range)
Uiteraard vocht in de achterlichten en wat ander geneuzel waar tesla wat aan moet doen, maar de auto grootlicht functie, al dan niet met autopilot.. echt werkelijk waar: waardeloos. Ik verblind echt iedereen, wordt continu geseind dat m’n grootlicht aan staat (ja echt de adaptieve lampen) en achterlichten negeert dat ding zowat volledig. Is dat bij iemand herkenbaar? Heb 2 eerdere Tesla’s gehad maar dit was toen best acceptabel, dit is waardeloos.
Wel heel tevreden met de rest van de auto! Erg stil vooral!
Net een rit Amsterdam - Achterhoek met continue 130 in 4 graden met regen, 185wh/km ook uitmuntend!
Uiteraard vocht in de achterlichten en wat ander geneuzel waar tesla wat aan moet doen, maar de auto grootlicht functie, al dan niet met autopilot.. echt werkelijk waar: waardeloos. Ik verblind echt iedereen, wordt continu geseind dat m’n grootlicht aan staat (ja echt de adaptieve lampen) en achterlichten negeert dat ding zowat volledig. Is dat bij iemand herkenbaar? Heb 2 eerdere Tesla’s gehad maar dit was toen best acceptabel, dit is waardeloos.
Net een rit Amsterdam - Achterhoek met continue 130 in 4 graden met regen, 185wh/km ook uitmuntend!
Stel je koopt nu FSD-C, wat iets heel anders is dan de FSD supervised dienst die men in de VS aanbiedt. Zet Tesla dat dan om in FSD zodra het hier toegestaan wordt? Of is dat een aparte software om aan te schaffen?
Ja dat is wel een dingetje inderdaad.Maurice- schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 23:11:
Attentie droogvegers, de wissers zijn weer in de aanbieding bij Amazon. €20,39
Ik koop trouwens altijd SWF. Die zijn een stuk beter dan die van Bosch.
Best jammer. Ik vind het, afgaand op de foto's, juist wel wat hebben.replica17 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:50:
[...]
Dat is een beschermende folie, als je goed kijkt kan je zien dat het een beetje loskomt op de uiteinden.
Daar heb je gelijk in. Draaglast is 700kg per velg voor de eerdere modellen en 750kg voor de latere modellen. Samen uitgerekend zit je dan aan 3000kg wat opzich ruim voldoende moet zijn voor de Model 3 Highland die rond de 1760kg zou moeten wegen. Ik denk verder ook dat ze niet zullen passen op performance modellen door de grotere remmen...koifim schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:18:
[...]
Specificaties zijn niet identiek. Kreeg van Tesla een winterset photon velgen gemonteerd op mijn 2021 model 3, terwijl ik aero had verwacht en dus trok ik aan de bel. Kwam er vervolgens achter dat deze set niet geschikt is vanwege de maximale draaglast per velg (die is lager in geval van photon). Als je zwaarbeladen rijdt kan je daar over heen gaan. Gok dat aero op highland wel kan, maar specs zijn dus niet identiek zoals jij zegt.
Grootlicht werkt bij mij prima, ik verblind echt niemand. Ik vind eigenlijk dat er meer licht mocht zijn dichter bij andere auto's. (Y van 2023)ziecko schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 23:31:
Ticket in schieten.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Same here, ik rijd altijd met adaptief grootlicht en er wordt nooit naar me geseind.Tommie12 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:46:
[...]
Grootlicht werkt bij mij prima, ik verblind echt niemand. Ik vind eigenlijk dat er meer licht mocht zijn dichter bij andere auto's. (Y van 2023)
Ticket in schieten.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Het ligt echt aan de wegen die je rijd hoe bepaald of groot licht fatsoenlijk werkt.
2024 model 3 “highland” hier en het is gemixed.
Rijd je bochtige wegen met weinig ver zicht of goed verlichte wegen dan is er niks aan het handje.
Lange rechte stukken over een donkere weg, er komt een auto aan, mijn grootlicht blijft vrolijk aan. Auto seint, groot ligt gaat even adaptief om dan weer los te gaan. Tot die auto op ongeveer 500 / 750 meter afstand zit.
Snelweg met tussen barriere, veel seinen.
Hier dus ook vaak gebombardeerd door seinen en moet het systeem dan ook vaak uitzetten.
Vervelende is om het systeem uit te zetten moet je seinen doordat ik met de highland geen pookje heb om hem weg te drukken.
2024 model 3 “highland” hier en het is gemixed.
Rijd je bochtige wegen met weinig ver zicht of goed verlichte wegen dan is er niks aan het handje.
Lange rechte stukken over een donkere weg, er komt een auto aan, mijn grootlicht blijft vrolijk aan. Auto seint, groot ligt gaat even adaptief om dan weer los te gaan. Tot die auto op ongeveer 500 / 750 meter afstand zit.
Snelweg met tussen barriere, veel seinen.
Hier dus ook vaak gebombardeerd door seinen en moet het systeem dan ook vaak uitzetten.
Vervelende is om het systeem uit te zetten moet je seinen doordat ik met de highland geen pookje heb om hem weg te drukken.
Ik zou een ticet inschieten idd want ik herken dit totaal niet. Ik heb ook een nieuwe Juniper.ziecko schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 23:31:
Gisteren Rotterdam-Venlo-Rotterdam gedaan sochtends, in de mist in het donker en het laatste stuk in het donker over binnendoorweggetjes en nul problemen met adaptief licht.
Niemand geseind. Werkt prima. Je ziet de bundel keurig bijdraaien bij tegenliggers en voorliggers.
Grappig wel dat ook als er iemand voor je rijdt het systeem dan wel nog steeds alle borden wil verlichten aan de rechterkant.
Je foto's hebben de Tesla influencers bereiktreplica17 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:28:
[...]
[...]
Geen paniek, deze foto's zijn gemaakt door mijn vrouw vanaf de bijrijdersstoel.. dat lijkt mij toch wel vrij duidelijk?
Het is normaal dat de Tesla zichzelf wakker maakt eens in de 24 - 36 uur toch? Ik zie laatste paar dagen soms dat die even wakker is geweest vanuit de app. Zonder dat ik iets heb gedaan.
Ik moet vandaag wat vervoeren op de neergeklapte achterbank, weet iemand of dat goed gaat met Easy Entry?
Meer mensen er last van dat het "blauw licht verminderen" wat janky werkt?
Soms schakelt het scherm naar nachtstand, maar dan werkt het blauw licht verminderen niet. Ik zet deze dan even weer uit en weer aan en dan werkt het weer.
Soms schakelt het scherm naar nachtstand, maar dan werkt het blauw licht verminderen niet. Ik zet deze dan even weer uit en weer aan en dan werkt het weer.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Waarom probeer je het niet even?Greatsword schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:49:
Ik moet vandaag wat vervoeren op de neergeklapte achterbank, weet iemand of dat goed gaat met Easy Entry?
Bank plat, auto dicht, op slot, weer open doen...
Ik heb Easy Entry uitgeschakeld -> Geen zin dat de stoel / stuur elke keer iets bewegen. Straks zijn de servo's kapot en dan kun je de boel niet meer verstellen.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Ze stonden gisteren ook al op Redditpdidi schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:05:
[...]
Je foto's hebben de Tesla influencers bereikt
Ja hoor, om de paar dagen en in de winter iets vaker om oa de 12volt bij te laden.nDirect090 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:16:
Het is normaal dat de Tesla zichzelf wakker maakt eens in de 24 - 36 uur toch? Ik zie laatste paar dagen soms dat die even wakker is geweest vanuit de app. Zonder dat ik iets heb gedaan.
Nu is mijn leven compleet
Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0
Probeer zonder enig vorm van hoesje of dergelijke.Allewijn schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:28:
[...]
Ik heb de problemen met mijn 2024 MY icm mijn Oppo Find X5 ook.
Partner heeft een Motorola Edge 50 pro en nul problemen. Voorheen had ik een OnePlus Nord 2 en ook nul problemen. Ik word er gek van. Geen peil op te trekken. Al tig keer telefoon verwijderd en toegevoegd, app opnieuw geïnstalleerd, alle batterij management functies in telefoon juist gezet. Tesla app gelocked zodat die nooit afgesloten kan worden, batterijmodus in hoge prestatie gezet, etc.
Maar toch ziet vaak ineens de MY de telefoonsleutel niet meer als ik er naast sta.
Enige wat dan (meestal) werkt is bluetooth aantal seconden uitschakelen en weer inschakelen. Dan kan ik de MY ontgrendelen, instappen en wegrijden.
Balen, zou graag een oplossing zien. Maar vrees dat dat enkel een andere (android)telefoon kan worden...
Life is too short to drive boring cars
De Model Y 7 zitter komt binnenkort in Europe, nog onduidelijk of het gebaseerd is op het huidige 5 zitter model of op het YL model uit China.
https://thedriven.io/2025...r-model-y-in-key-markets/
Is niet de YL. Zie deze postlocatielocatie schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:19:
De Model Y 7 zitter komt binnenkort in Europe, nog onduidelijk of het gebaseerd is op het huidige 5 zitter model of op het YL model uit China.
Onze Tesla led koplampen stoken de condens niet weg. Ik reed weg en dacht: hmm, gekke verlichting.
Gestopt, en één koplamp schoon gemaakt. 30 minuten rijden, thuis bij de garage.
Eén koplamp met helder lichtbeeld, andere nog steeds één witte waas van onder tot boven.
De tegenliggers, en voor jezelf is rijden met condens niet handig. Met een 30 watt halogeen lamp stook je die damp zo weg... Nu voor het rijden 's avonds maar even de hand over beide koplampen voor beter zicht en minder irritantie!
Merken jullie dit ook?
Eén koplamp met helder lichtbeeld, andere nog steeds één witte waas van onder tot boven.
De tegenliggers, en voor jezelf is rijden met condens niet handig. Met een 30 watt halogeen lamp stook je die damp zo weg... Nu voor het rijden 's avonds maar even de hand over beide koplampen voor beter zicht en minder irritantie!
Merken jullie dit ook?
Jij woont over de grens?pdidi schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:36:
Lijkt erop dat we dan toch een schuifje gaan krijgen voor de verkeersinformatie
[Afbeelding]
Bij mij staat inmiddels 2025.44.3 klaar.
'Deze release bevat kleine correcties en verbeteringen'.
Mooie toelichting, zullen we maar zeggen.
Nee, nog niet echt gemerkt.Blasterxp schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:51:
Onze Tesla led koplampen stoken de condens niet weg. Ik reed weg en dacht: hmm, gekke verlichting.
Merken jullie dit ook?
Klopt! Rechts staat nu een symbool (verkeerslicht) die je kunt in- of uitschakelen. Nu heb je de keuze!pdidi schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:36:
Lijkt erop dat we dan toch een schuifje gaan krijgen voor de verkeersinformatie
Hier ook 44.3 net geïnstalleerd. Staat er bij jou niks over de verkeersinfo? Hier wel.Danny the dog schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:58:
[...]
Jij woont over de grens?![]()
Bij mij staat inmiddels 2025.44.3 klaar.
'Deze release bevat kleine correcties en verbeteringen'.
Mooie toelichting, zullen we maar zeggen.
Werkt dit ook als je bijvoorbeeld muziek via Spotify luistert?RigolleM schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:00:
[...]
Klopt! Rechts staat nu een symbool (verkeerslicht) die je kunt in- of uitschakelen. Nu heb je de keuze!
[Afbeelding]
De thuislader komt hier toch wel echt van pas: YouTube: 20 uur je auto opladen door defecte laadpaal van 50five
Je bedoelt dat je verkeersinfo krijgt tijdens het luisteren van Spotify, dunno... zal je zelf eens moeten testen!Davidas schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:10:
[...]
Werkt dit ook als je bijvoorbeeld muziek via Spotify luistert?
[ Voor 51% gewijzigd door RigolleM op 26-11-2025 16:33 ]
Nope. Dat stond bij mij bij de '44' update. Net als bij Pdiddi.Fire69 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:03:
[...]
Hier ook 44.3 net geïnstalleerd. Staat er bij jou niks over de verkeersinfo? Hier wel.
Bij de '44.3' staat niet meer dan wat ik getypt heb.
Laat die update maar snel komen voor mijn auto.RigolleM schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:24:
[...]
Je bedoelt dat je verkeersinfo krijgt tijdens het luisteren van Spotify, dunno... zal je zelf eens moeten testen!
Zit ongevraagd ook bij die 50five door overname ShellRecharge. Drama, is apart GoT Topic voor. (maar gelukkig doet bij mij de paal het nog wel)turkeyhakan schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:13:
De thuislader komt hier toch wel echt van pas: YouTube: 20 uur je auto opladen door defecte laadpaal van 50five
[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 26-11-2025 17:25 ]
Ik heb zelf nog geen 44.3 dus had die screenshot even geleend van het Duitse Forum. Maar jouw opmerking werd daar ook al geplaatst: in de release notes van 2025.44.3 staat alsof het al bij 2025.44 actief was, maar Tesla lijkt wat geschiedvervalsing te hebben gedaan met de release notes.Danny the dog schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:49:
[...]
Nope. Dat stond bij mij bij de '44' update. Net als bij Pdiddi.
Bij de '44.3' staat niet meer dan wat ik getypt heb.
Ik heb deze middag de 44.3 aangeboden gekregen, en deze onmiddellijk laten installeren... duurde wel langer dan de andere updates, dacht zo'n 45'... Dus de screenshot die hierboven nam is dus van de 44.3.pdidi schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:35:
[...]
Ik heb zelf nog geen 44.3 dus had die screenshot even geleend van het Duitse Forum. Maar jouw opmerking werd daar ook al geplaatst: in de release notes van 2025.44.3 staat alsof het al bij 2025.44 actief was, maar Tesla lijkt wat geschiedvervalsing te hebben gedaan met de release notes.
Ja dat bedoelde ik ook. Maar de wijziging van instelbare verkeersinformatie staat bij 2025.44 Niet bij 2025.44.3RigolleM schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:44:
[...]
Ik heb deze middag de 44.3 aangeboden gekregen, en deze onmiddellijk laten installeren... duurde wel langer dan de andere updates, dacht zo'n 45'... Dus de screenshot die hierboven nam is dus van de 44.3.
Waarom zou je dit in 2025 nog willen? Als relevantie files staan toch met rode en gele balkjes in je navigatie? Ik vind het juist storend een hele lijst met files van wegen van heel Nederland.RigolleM schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:24:
[...]
Je bedoelt dat je verkeersinfo krijgt tijdens het luisteren van Spotify, dunno... zal je zelf eens moeten testen!
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 26-11-2025 17:48 ]
Als je geen Premium Connectivity hebt en blind rijdt op de Tesla navigatie, kan het wel fijn zijn te weten wat er verder zoal speelt op de weg. Zeker als je vlak na aankomst weer verder/terug moet. Stond laatst een half uur stil, omdat de file nog niet in de navigatie stond, maar als ik geweten had dat er een ongeluk op de parallelle snelweg was gebeurd had ik kunnen weten dat er een berg sluiprijders aan zou komenjongetje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:48:
[...]
Waarom zou je dit in 2025 nog willen? Als relevantie files staan toch met rode en gele balkjes in je navigatie? Ik vind het juist storend een hele lijst met files van wegen van heel Nederland.
[ Voor 17% gewijzigd door pdidi op 26-11-2025 18:09 ]
oh lekker. Ga ik daar eens kijken. Ik werd in juni geinformeerd dat het over zou gaan. En dat ik mail zou krijgen. Nooit wat gehad, en nu is mijn paal idd niet meer zichtbaar in shellrecharge. Hij werkt nog wel gewoon gelukkig.pdidi schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:22:
[...]
Zit ongevraagd ook bij die 50five door overname ShellRecharge. Drama, is apart GoT Topic voor. (maar gelukkig doet bij mij de paal het nog wel)
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Dat neem je toch Waze op je telefoon? Ik rijd veel km en heb premium connectifity maar als er veel files zijn start ik, ondanks de rode en gele streepjes, altijd Waze even op om te kijken of zij een betere route hebben. En vaak zijn zij net iets actueler......al is het alleen al maar over de lengte van de file/duur van de vertraging.pdidi schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:05:
[...]
Als je geen Premium Connectivity hebt en blind rijdt op de Tesla navigatie, kan het wel fijn zijn te weten wat er verder zoal speelt op de weg. Zeker als je vlak na aankomst weer verder/terug moet. Stond laatst een half uur stil, omdat de file nog niet in de navigatie stond, maar als ik geweten had dat er een ongeluk op de parallelle snelweg was gebeurd had ik kunnen weten dat er een berg sluiprijders aan zou komen
Wat ik graag zou willen is een AI op de file info. Bijvoorbeeld, als er op punt A een file is dan loopt het automatisch ook vast op punt C, als de navigatiesystemen gaan rekenen krijg je vervolgens sluipfiles op D en E.
De AI file info houdt daar rekening mee en stuurt je dus direct via F en G.
Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||
Ja dat heb ik natuurlijk ook. Waze, Maps, ANWB, TomTom, FlitsMeister. Maar vooral met woon werk verkeer geen zin (of vergeten) om dat steeds te gaan doen en lekker telefoon in je broekzak houden. Met auto navigate to work aan wordt je lui. Maar zal ook wel de leeftijd zijn. Opgegroeid met TACEdS schreef op woensdag 26 november 2025 @ 18:19:
[...]
Dat neem je toch Waze op je telefoon? Ik rijd veel km en heb premium connectifity maar als er veel files zijn start ik, ondanks de rode en gele streepjes, altijd Waze even op om te kijken of zij een betere route hebben. En vaak zijn zij net iets actueler......al is het alleen al maar over de lengte van de file/duur van de vertraging.
Wat ik graag zou willen is een AI op de file info. Bijvoorbeeld, als er op punt A een file is dan loopt het automatisch ook vast op punt C, als de navigatiesystemen gaan rekenen krijg je vervolgens sluipfiles op D en E.
De AI file info houdt daar rekening mee en stuurt je dus direct via F en G.
[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 26-11-2025 18:27 ]
Omdat;jongetje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:48:
[...]
Waarom zou je dit in 2025 nog willen? Als relevantie files staan toch met rode en gele balkjes in je navigatie? Ik vind het juist storend een hele lijst met files van wegen van heel Nederland.
De native navigatie niet aangeeft hoe en waarom er ongebruikelijke files staan. Enkel dat er een file staat.
Omdat met premium connectivity je geen mobiele flitsers doorkrijgt, enkel de vaste
Je je handen niet van het stuur hoeft te halen en je aandacht bij het verkeer kan houden omdat de informatie automatisch via de speakers komt i.t.t. dat je met je op je telefoon of in de onboard browser moet zoeken
Maar goed, zo sta ik er in, genoeg mensen die er anders in staan - ieder zo zijn voorkeuren
[ Voor 6% gewijzigd door nosuchuser op 26-11-2025 19:27 ]
Ik ben vanuit het occasion topic gepromoveerd naar dit topic!
Althans, dat was het idee....
Vorige week voor het eerst in een nieuwe Model 3 gereden en helemaal verkocht. Met de € 5000,- inruilpremie op onze huidige auto (waarvoor we wel ietsje minder dan de marktwaarde terugkrijgen van Tesla, maar soit) een aantrekkelijke deal. Komende vrijdag gaan we nog een keer rijden en wilde ik de deal gaan sluiten / bestelling plaatsen. Word ik vandaag gebeld: de inruilpremie is er vanaf voor de RWD-versie omdat ze die niet meer kunnen leveren dit jaar (wat vorige week, en twee weken geleden ook al niet kon).
Zomaar opeens een lopende actie (die tot 24-12 zou lopen) beëindigen, is dat normaal bij Tesla? Ik wil de auto graag kopen maar ik heb geen haast. Als ik 'm nu bestel heb ik natuurlijk het gevoel dat ik voor 5k genaaid word. Is er normaliter onderhandelingsruimte bij Tesla, of heb ik 'het moment gemist' en kan ik nu beter wachten op een volgende (onaangekondigde) actie?
Vorige week voor het eerst in een nieuwe Model 3 gereden en helemaal verkocht. Met de € 5000,- inruilpremie op onze huidige auto (waarvoor we wel ietsje minder dan de marktwaarde terugkrijgen van Tesla, maar soit) een aantrekkelijke deal. Komende vrijdag gaan we nog een keer rijden en wilde ik de deal gaan sluiten / bestelling plaatsen. Word ik vandaag gebeld: de inruilpremie is er vanaf voor de RWD-versie omdat ze die niet meer kunnen leveren dit jaar (wat vorige week, en twee weken geleden ook al niet kon).
Zomaar opeens een lopende actie (die tot 24-12 zou lopen) beëindigen, is dat normaal bij Tesla? Ik wil de auto graag kopen maar ik heb geen haast. Als ik 'm nu bestel heb ik natuurlijk het gevoel dat ik voor 5k genaaid word. Is er normaliter onderhandelingsruimte bij Tesla, of heb ik 'het moment gemist' en kan ik nu beter wachten op een volgende (onaangekondigde) actie?
Jep, moment gemist. Onderhandeling is er niet, hooguit voor je inruiler._Teq_ schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:29:
Ik ben vanuit het occasion topic gepromoveerd naar dit topic!![]()
Ja, mooi hè, de autobusiness. En dan is Tesla nog de meest transparante! Bij de gemiddelde dealer smeren ze je aan wat ze kwijt willen, in plaats van waar jij naar op zoek bent._Teq_ schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:29:
Daar ben je toch zelf bij?nerovectra schreef op woensdag 26 november 2025 @ 21:17:
[...]
Ja, mooi hè, de autobusiness. En dan is Tesla nog de meest transparante! Bij de gemiddelde dealer smeren ze je aan wat ze kwijt willen, in plaats van waar jij naar op zoek bent.
Het is hier geen leveringentopic maar gezien ik nog geen Nederlandse Diamond Black M3 2026 ben tegengekomen hier een post met enige nieuwswaarde. Vandaag opgehaald in Hengelo, weer een fijne persoonlijke ervaring, als je de keuze hebt zou ik altijd hier voor gaan. De auto stond er weer netjes bij (itt mijn ervaring in Tilburg). Ze leveren er hier max 20 per dag in plaats van 140+.
Het is allemaal wel behoorlijk zwart op zwart uitgevallen met de nieuwe logo's. Op bijvoorbeeld Quicksilver en Ultra Red zal het mooier uitkomen. Het stuur is naast de richtingaanwijzer iets anders dan mijn vorige Highland, het rechter knopje reageert nu wel goed, klikt beter en de handgrepen (tien voor twee) zijn iets slanker geworden en pakken lekkerder aan. Dat niet eerder gelezen maar viel gelijk op na 1,5u heen in de "oude" en 5 minuten later in de nieuwe.
Toch leuk dat je bij Tesla voor een paar duizend na een jaar weer een nieuwe op kan halen. Tot volgend jaar?!
Het is allemaal wel behoorlijk zwart op zwart uitgevallen met de nieuwe logo's. Op bijvoorbeeld Quicksilver en Ultra Red zal het mooier uitkomen. Het stuur is naast de richtingaanwijzer iets anders dan mijn vorige Highland, het rechter knopje reageert nu wel goed, klikt beter en de handgrepen (tien voor twee) zijn iets slanker geworden en pakken lekkerder aan. Dat niet eerder gelezen maar viel gelijk op na 1,5u heen in de "oude" en 5 minuten later in de nieuwe.
Toch leuk dat je bij Tesla voor een paar duizend na een jaar weer een nieuwe op kan halen. Tot volgend jaar?!
![]() | ![]() | ![]() |
Dan doe je de aanname dat mensen alleen kopen waar ze naar op zoek zijn. Ik vrees echter dat studies uitwijzen dat marketing de keuze van zéér veel mensen beïnvloed 😬
Dat is diezelfde marketing die mensen ook in een Tesla brengtnerovectra schreef op woensdag 26 november 2025 @ 21:56:
[...]
Dan doe je de aanname dat mensen alleen kopen waar ze naar op zoek zijn. Ik vrees echter dat studies uitwijzen dat marketing de keuze van zéér veel mensen beïnvloed 😬
Als je een smak geld uit gaat geven en uiteindelijk iets koopt wat je niet zoekt dan zou ik dat soort zaken voortaan uit besteden om teleurstellingen te voorkomen. Iedereen is er gewoon bij.
NIce! De persoonlijke benadering in Hengelo herken ik wel van vorig jaar en hoop het komende vrijdag ook weer te ervaren als ik mijn Y op mag halen. Veel plezier met de zwarte 3.Maurice- schreef op woensdag 26 november 2025 @ 21:53:
Het is hier geen leveringentopic maar gezien ik nog geen Nederlandse Diamond Black M3 2026 ben tegengekomen hier een post met enige nieuwswaarde. Vandaag opgehaald in Hengelo, weer een fijne persoonlijke ervaring, als je de keuze hebt zou ik altijd hier voor gaan. De auto stond er weer netjes bij (itt mijn ervaring in Tilburg). Ze leveren er hier max 20 per dag in plaats van 140+.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Redelijk off-topic, maar dan ben ik waarschijnlijk de uitzondering op de regel. Ik ben niet door reclame met "scherpe vanaf prijzen" gelokt, maar door het zoeken naar ervaringen van mensen met elektrische auto's bij Tesla terechtgekomen. Bovendien kreeg ik het idee dat de advisor bij Tesla het geen reet boeide welk model ik bestelde, of überhaupt een Tesla zou bestellen. Bij ieder ander merk glimlacht de "verkoopadviseur" naar de provisie die hij in je ziet, in plaats van je zo goed mogelijk te adviseren. Jij kunt ook niet gelokt zijn door de Pro Business Ultra Limited uitvoering met giga "klantvoordeel".GeeMoney schreef op woensdag 26 november 2025 @ 21:58:
[...]
Dat is diezelfde marketing die mensen ook in een Tesla brengt.
Als je een smak geld uit gaat geven en uiteindelijk iets koopt wat je niet zoekt dan zou ik dat soort zaken voortaan uit besteden om teleurstellingen te voorkomen. Iedereen is er gewoon bij.
[ Voor 5% gewijzigd door nerovectra op 26-11-2025 23:13 ]
IK wil dat niet... ik heb zelfs speciaal een service request ingeschoten om dit toendertijd uit te schakelen. Maar nu heb je de keuze, wel of niet!jongetje schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:48:
[...]
Update is doorgevoerd en inderdaad via shady update historie. Ging van v38 naar v44.3 terwijl er geclaimd werd dat ik van v44 naar v44.3 zou gaan.pdidi schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:47:
[...]
Ja dat bedoelde ik ook. Maar de wijziging van instelbare verkeersinformatie staat bij 2025.44 Niet bij 2025.44.3
Het TA knopje is nu zichtbaar.
[ Voor 30% gewijzigd door Danny the dog op 27-11-2025 10:44 ]
Model Y van 3 weken oud, maar de remmen piepen best wel.
Tijdens het parkeren en dan remmen merk je het vooral.
Normaliter gebruik ik de rem weinig, maargoed roest of iets dergelijks zou niet kunnen.
Bij de Model3 uit 2021 nooit last van gehad eigenlijk.
Is dit bij andere ook?
Normaliter gebruik ik de rem weinig, maargoed roest of iets dergelijks zou niet kunnen.
Is dit bij andere ook?
Vervelend voor je! Maar komen vast weer nieuwe acties. De beste acties heb je aan het eind van ieder kwartaal en zeker aan het einde van het jaar. Dus als je niet met spoed iets nodig hebt, is het verstandig om een paar weken te wachten._Teq_ schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:29:
Wellicht regeneratief remmen even een minuut uitschakelen en (op een lege weg) een aantal keren goed remmen.xares schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:45:
Is dit bij andere ook?
ik had dit met mijn m3 highland (ondertussen bijna jaar oud al weer) begin van de week ook even, maar met 2x goed stevig remmen van 50kmh naar 0 was dat volledig weg. denk toch een combinatie van vocht, kou en eventjes een weekend stil staan in mijn gevalxares schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:45:
Is dit bij andere ook?
Same here, laatste weken ook last van gehad, maar zoals jij aangeeft, paar keer goed hard remmen en het is weg. Heeft zeker met de luchtvochtigheid te maken.djbarney schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:04:
[...]
ik had dit met mijn m3 highland (ondertussen bijna jaar oud al weer) begin van de week ook even, maar met 2x goed stevig remmen van 50kmh naar 0 was dat volledig weg. denk toch een combinatie van vocht, kou en eventjes een weekend stil staan in mijn geval
Gisteravond wederom 10 minuten zonder verbinding gezeten in mijn MY Juniper. Wordt toch wel een beetje vervelend zo en niet waar ik Premium Connectivity voor betaal. Misschien toch maar eens melding richting Tesla maken
/post
Ik was er al bang voor...gjcvro schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:32:
[...]
Jep, moment gemist. Onderhandeling is er niet, hooguit voor je inruiler.
Zitten we nu al niet aan het einde van het jaar? Denk je dat er nog een actie komt in '25?wian schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:57:
[...]
Vervelend voor je! Maar komen vast weer nieuwe acties. De beste acties heb je aan het eind van ieder kwartaal en zeker aan het einde van het jaar. Dus als je niet met spoed iets nodig hebt, is het verstandig om een paar weken te wachten.
#glazenbol
Daarover gesproken: is er een site / mogelijkheid om acties in de gaten te houden, of is het een kwestie van semi-dagelijks zelf de Tesla site te checken?
Ik dacht dat alleen de AWD LR die 5K inruilpremie had?_Teq_ schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:28:
[...]
Ik was er al bang voor...
[...]
Zitten we nu al niet aan het einde van het jaar? Denk je dat er nog een actie komt in '25?
#glazenbol
Daarover gesproken: is er een site / mogelijkheid om acties in de gaten te houden, of is het een kwestie van semi-dagelijks zelf de Tesla site te checken?
Wellicht komt er nog iets beschikbaar bij "snel leverbaar" op de site?
Visualping.io is een gratis checker._Teq_ schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:28:
[...]
Ik was er al bang voor...
[...]
Zitten we nu al niet aan het einde van het jaar? Denk je dat er nog een actie komt in '25?
#glazenbol
Ja, deze site_Teq_ schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:28:
Daarover gesproken: is er een site / mogelijkheid om acties in de gaten te houden
[ Voor 23% gewijzigd door pdidi op 27-11-2025 11:50 ]
Ik heb sinds de aanschaf in februari 2023 een full-front PPF behandeling laten doen: op de voorkant/motorkap/A-stijl/spiegels/zijkant tot de voordeur en op de achterdeuren onder de vouw (steenslag bescherming veroorzaakt door de voorwielen). Werkt prima. Kost wel wat (ca. 2000 euro betaald).aschja schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:15:
Heeft er hier iemand PPF op zn Tesla zitten? Ik lees nogal wat over steenslag.
MY LR QuickSilver 2023 :-)
Nee dat was alleen voor de MY. Voor de M3 vielen voor zover ik altijd heb gezien eerst alle uitvoeringen onder de inruilpremie. Maar de SR RWD nu dus niet meer, de LR RWD nog wel volgens de website.xares schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:33:
[...]
Ik dacht dat alleen de AWD LR die 5K inruilpremie had?
Wellicht komt er nog iets beschikbaar bij "snel leverbaar" op de site?
Ik ben benieuwd wat jullie denken.
Ik heb helaas last gehad van wat ruitschade en daarom de ruit laten vervangen door Carglass. Helaas bleek de ruit niet goed geplaats en begon je gefluit te horen boven de 50 km/h. Monteur constateerde hetzelfde en vervolgens is er een nieuwe originele ruit besteld en geplaatst.
Dit is denk ik nu zo'n 3-4 maanden geleden.
Echter begin ik nu weer gefluit te horen wat ergens voor vandaan komt.
Nu heb ik eens naar de randen van mijn ruit gekeken en nu lijkt het dus alsof het glas niet mooi aansluit op het plastic als het ware. Je kan het niet heel goed zien helaas op de foto.
Wat me wel opviel is toen ik net de Frunk opende, er water via de voorruit naar beneden kwam, en tussen deze gleuven door naar de grond ging, ipv netjes over het plastic heen en in de "opvangbak" noem ik het maar even om vervolgens afgevoerd te worden.
Het plastic sluit gewoon niet goed aan op het glas, en er zit zelfs beweging in het plastic als je er een klein beetje op drukt.
Verbeeld ik me nu te veel dingen of klopt hier iets niet?
:strip_exif()/f/image/IwfmzZ8hPzZNuAUoe8zEe8uv.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb helaas last gehad van wat ruitschade en daarom de ruit laten vervangen door Carglass. Helaas bleek de ruit niet goed geplaats en begon je gefluit te horen boven de 50 km/h. Monteur constateerde hetzelfde en vervolgens is er een nieuwe originele ruit besteld en geplaatst.
Nu heb ik eens naar de randen van mijn ruit gekeken en nu lijkt het dus alsof het glas niet mooi aansluit op het plastic als het ware. Je kan het niet heel goed zien helaas op de foto.
Wat me wel opviel is toen ik net de Frunk opende, er water via de voorruit naar beneden kwam, en tussen deze gleuven door naar de grond ging, ipv netjes over het plastic heen en in de "opvangbak" noem ik het maar even om vervolgens afgevoerd te worden.
Het plastic sluit gewoon niet goed aan op het glas, en er zit zelfs beweging in het plastic als je er een klein beetje op drukt.
:strip_exif()/f/image/IwfmzZ8hPzZNuAUoe8zEe8uv.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelfde issue met mijn MY modeljaar 2023. Sinds een paar software updates terug bijna iedere rit last van. Zal ook eens een melding maken.Sand0rf schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:26:
Gisteravond wederom 10 minuten zonder verbinding gezeten in mijn MY Juniper. Wordt toch wel een beetje vervelend zo en niet waar ik Premium Connectivity voor betaal. Misschien toch maar eens melding richting Tesla maken
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Ik krijg die fout bijna telkens wanneer hij in slaap is en ik eender welk commando geef. Niet enkel sedert die .44 versie. De tweede keer lukt het dan weer wél, dan is ie intussen wakker.pdidi schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:45:
Hebben meer mensen sinds 2025.44 last dat het lang duurt voordat de auto wakker is? Het duurt zo lang dat het aanzetten van climate control via de Android app de volgende foutmelding geeft
[Afbeelding]
Hooguit vervelend, meer zoek ik er niet achter.
Nope, gisteren 44.3 er op gezet en vanmorgen zonder probleem voorverwarmd.pdidi schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:45:
Hebben meer mensen sinds 2025.44 last dat het lang duurt voordat de auto wakker is? Het duurt zo lang dat het aanzetten van climate control via de Android app de volgende foutmelding geeft
[Afbeelding]
Net nog even gechat met Tesla via de app. Daar konden ze niks geks aan de auto zien. Hij gaf aan een soft en eventuele hard reset. Als het probleem dan nog speelt een service verzoek. Maarja ik zie me daar al staan en dat de verbinding het dan natuurlijk gewoon doet....f4stf0rw4rd schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:55:
[...]
Zelfde issue met mijn MY modeljaar 2023. Sinds een paar software updates terug bijna iedere rit last van. Zal ook eens een melding maken.
/post
Mijn advies is om je ruit altijd door Tesla te laten vervangen ipv andere bedrijven.WishmasterNL schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:29:
Ik ben benieuwd wat jullie denken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanwege garantie? Of omdat Tesla betere apparatuur heeft? Zeg je dit uit eigen / directe ervaring?turkeyhakan schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:31:
[...]
Mijn advies is om je ruit altijd door Tesla te laten vervangen ipv andere bedrijven.
Ik vraag dit omdat ik een sterretje heb (in mijn voorruit wel te verstaan
op te kunnen schakelen met de LM.
Geen ervaring hoor, maar gevoelsmatig zeg ik 100% zeker Tesla. Een ruit bij de eigen merkdealer laten vervangen stelt mij iets meer gerust. Ook ihkv originele onderdelen. De andere partijen kunnen deze vaak ook leveren, maar soms zit daar een meerprijs aan verbonden.Danny the dog schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:59:
[...]
Vanwege garantie? Of omdat Tesla betere apparatuur heeft? Zeg je dit uit eigen / directe ervaring?
Ik vraag dit omdat ik een sterretje heb (in mijn voorruit wel te verstaan) wat niet uitsluit dat het bedrijf waar ik dat moet laten herstellen concludeert dat het wellicht toch te groot is en er een nieuwe ruit in moet. Goed om daar snel
op te kunnen schakelen met de LM.
Ik denk dat een bedrijf dat gespecialiseerd is in glas zetten het beter kan, dan Tesla. Idem voor banden vervangen.turkeyhakan schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:49:
[...]
Geen ervaring hoor, maar gevoelsmatig zeg ik 100% zeker Tesla. Een ruit bij de eigen merkdealer laten vervangen stelt mij iets meer gerust. Ook ihkv originele onderdelen. De andere partijen kunnen deze vaak ook leveren, maar soms zit daar een meerprijs aan verbonden.
Het Tesla center waar ik was had niet eens een balanceringsmachine.
Laat ik er verder maar niks over zeggen, want dan ontplof ik weer. Het woord service krijgt in ieder geval in die vestiging een heel bijzondere betekenis.
Ik heb er afgelopen week ook een melding van gemaakt, maar wacht nog op een reactie.Sand0rf schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:26:
Als meer mensen hier een melding van maken wordt het hopelijk sneller opgelost, de afgelopen weken heb ik al 10 keer dit probleem voorbij zien komen hier, zullen dus aanzienlijk meer mensen zijn die er op dit moment last van hebben....
Model Y Juniper LR AWD Ultra Red
Jup hetzelfde probleem, heb zelfs geprobeerd het scherm te resetten tijdens het rijden. Daarna deed die het nog niet. En 5min later uit het niets was er weer verbindingVoltswagen schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:37:
[...]
Ik heb er afgelopen week ook een melding van gemaakt, maar wacht nog op een reactie.
Als meer mensen hier een melding van maken wordt het hopelijk sneller opgelost, de afgelopen weken heb ik al 10 keer dit probleem voorbij zien komen hier, zullen dus aanzienlijk meer mensen zijn die er op dit moment last van hebben....
En ik denk net het omgekeerde.turkeyhakan schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:49:
[...]
Geen ervaring hoor, maar gevoelsmatig zeg ik 100% zeker Tesla. Een ruit bij de eigen merkdealer laten vervangen stelt mij iets meer gerust. Ook ihkv originele onderdelen. De andere partijen kunnen deze vaak ook leveren, maar soms zit daar een meerprijs aan verbonden.
Die man bij Carglass plaatst om het uur een ruit, en weet ondertussen wel hoe het moet.
Die Tesla sleutelaar doet er misschien 1 per week. M
Had er ook dagelijks last van. Leek altijd na 30-40min te gebeuren, bijna alsof de geheugen vol zat ofzo. Dit op meerdere routes en verschillende plekken op dezelfde routes (dus niet locatie afhankelijk).Sand0rf schreef op donderdag 27 november 2025 @ 16:17:
[...]
Net nog even gechat met Tesla via de app. Daar konden ze niks geks aan de auto zien. Hij gaf aan een soft en eventuele hard reset. Als het probleem dan nog speelt een service verzoek. Maarja ik zie me daar al staan en dat de verbinding het dan natuurlijk gewoon doet....
Deze week geen last van gehad. Eind vorige week een update en deze week nog eentje (44.3). Misschien even toeval en is het morgen weer terug...
Tot 100% laden is geen probleem en moet zelfs af en toe om bms te calibreren; maar niet langere tijd op 100% laten staan en zeker niet met heet weer. Ik lees overal dat bij lfp calendar aging meer een ding is dan hoge socs. Door de weekenlaadnik zelf tot 60% (voor m’n gevoelgoldmemberf1 schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:32:
LFP eigenaren: hoe gaan jullie bij een SoC van zo'n 70-80% als je weg moet en zeg, net wel/niet gaat uitkomen met de resterende kilometers? Laadt je dan thuis naar 100% of ga je onderweg langs (mogelijk) een supercharger?
Ik lees namelijk dat laden vanaf deze hoge percentages naar 100% ongeveer het slechtste is wat je kunt doen met een LFP batterij, vandaar mijn argwaan.
Beter dan constant op 100% laden) en als ik een lange rit wil maken laad ik hem door tot 100%
.
[ Voor 99% gewijzigd door lookoutordie op 27-11-2025 22:17 . Reden: Fout topic ]
De kaart in de auto toont geen oplaadpunten van derden, ondanks dat dit in het laadmenu is aangevinkt.
Hebben meer mensen dit probleem?
Ik weet dat dit voorheen gewoon werkte, maar aangezien ik zelden snellaad, weet ik niet sinds wanneer niet meer.
Ik weet dat dit voorheen gewoon werkte, maar aangezien ik zelden snellaad, weet ik niet sinds wanneer niet meer.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3MWDKing schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:40:
De kaart in de auto toont geen oplaadpunten van derden, ondanks dat dit in het laadmenu is aangevinkt.
Thx. Ik had gezocht en heb ook alles gelezen. Ik ben niet de enige dus.
Wat ik eruit opmaak is dat laadpalen van derden weg zijn na een recente update en verder is er nog niet iemand die bericht heeft hoe/of ze weer zichtbaar te maken zijn.
Waardeloos van Tesla.
Weet even niet meer wie het was met vragen over Tessie. De blackfriday deal is online;
Black Friday lifetime deal: Gebruik code BF50 ($50 korting op Tessie) of BF100 ($100 korting op Tessie Pro).
230 EUR moet dat normaal kosten voor lifetime? Holy.WishmasterNL schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:29:
Weet even niet meer wie het was met vragen over Tessie. De blackfriday deal is online;
[...]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Eens! Recent een vooruit van mijn MY2022 laten vervangen bij Carglass. Erg tevreden; en ook alle ADAS systemen werken nog zoals ze moeten. Afspraak binnen paar dagen, keurig op de hoogte gehouden van proces tot aan afspraak, en binnen 2 uur stond de auto weer klaar. Monteur vertelde me dat alleen specifiek getrainde monteurs aan de Tesla’s mogen sleutelen. Ik zou het dus prima aanraden.Tommie12 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:49:
[...]
En ik denk net het omgekeerde.
Die man bij Carglass plaatst om het uur een ruit, en weet ondertussen wel hoe het moet.
Die Tesla sleutelaar doet er misschien 1 per week. M
Ik snap je advies, echter kwam ik initieel binnen om een sterretje te laten maken. Maar tijdens de reparatie barste de ruit…turkeyhakan schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:31:
[...]
Mijn advies is om je ruit altijd door Tesla te laten vervangen ipv andere bedrijven.
Als je 5 jaar met je auto rijdt kan je het beter in 1x aftikken.Inspired schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:32:
[...]
230 EUR moet dat normaal kosten voor lifetime? Holy.Dat betalen mensen ook echt?
(Overigens wel spijt dat ik bij mn nieuwe M3 van Teslafi naar Tessie ben overgestapt, vind de eerste ondanks de wat ouderwetse look wel interessanter qua cijfertjes)
Eens, TeslaMate is gratis te draaien op RasPiInspired schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:32:
[...]
230 EUR moet dat normaal kosten voor lifetime? Holy.Dat betalen mensen ook echt?
https://x.com/teslaeurope/status/1994288078010077660
Tesla geeft FSD experiences in Duitsland, Frankrijk en Italië. Je kan dan naast een Tesla medewerker FSD ervaren.
Vreemd dat NL er niet bij zit...
Tesla geeft FSD experiences in Duitsland, Frankrijk en Italië. Je kan dan naast een Tesla medewerker FSD ervaren.
Vreemd dat NL er niet bij zit...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Tessie kost nu ongeveer €135 en Tessie Pro €180. Op zich leuke aanbieding, maar waar gebruiken jullie het voor? Ik namelijk voor mij niet zoveel toegevoegde waarde aan bijv routes en de batterij te tracken.WishmasterNL schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:29:
[...]
Ik heb Tessie (wat nu pro is) een paar jaar geleden al afgekocht. Ik gebruik het vooral voor automatiseringen, zoals het instellen van het maximale laadpercentage (snachts tot 60%, overdag tot 80% want zonnestroom) en het automatisch voorverwarmen op kantoordagen. Nooit meer krabben! Daarnaast gebruik ik de API om via een IKEA-knop de laadkabel te ontgrendelen. De knop hangt bij de voordeur en druk ik in als ik vertrek. Scheelt 3 seconden achterportier hendel ingedrukt houden.HaNS1443 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:07:
[...]
Tessie kost nu ongeveer €135 en Tessie Pro €180. Op zich leuke aanbieding, maar waar gebruiken jullie het voor? Ik namelijk voor mij niet zoveel toegevoegde waarde aan bijv routes en de batterij te tracken.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/dtmc7KSKKbFl3UNL5cKdqrhf.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VElXC3dBf0ANJ3MUvd15Srez.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/d3DdAQN8xDqCPxbPZiNfl0u9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/j4CM0ZJdGObJRkeMF1rNim6T.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ipdvd5blO15HbnBYCnYbxBos.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/B5WdWyyqoylSa8ByH50LbzCN.png?f=fotoalbum_large)