Ik had exact hetzelfde met mijn M3 icm Samsung S22 Ultra. Overgestapt naar S25 Ultra en die problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:25:
Ik heb al een hele lange tijd problemen met het binnentreden van mijn auto. (Model 3 uit 2023, oud model)
Vaak willen de deuren niet openen als ik naast de auto sta. Uiteraard staat de app aan op mijn telefoon (ook vaak de enige). Het enige dat helpt is mijn telefoon uit mijn broekzak halen en dicht bij de deur houden waardoor die dan plots de auto vergrendeld.
Heel vervelend, met mijn Y uit 2022 nooit meegemaakt. Ik merk ook dat de Wifi in mijn Model 3 erg slecht is. Is er mogelijk een probleem?
Ik heb de problemen met mijn 2024 MY icm mijn Oppo Find X5 ook.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:25:
Ik heb al een hele lange tijd problemen met het binnentreden van mijn auto. (Model 3 uit 2023, oud model)
Vaak willen de deuren niet openen als ik naast de auto sta. Uiteraard staat de app aan op mijn telefoon (ook vaak de enige). Het enige dat helpt is mijn telefoon uit mijn broekzak halen en dicht bij de deur houden waardoor die dan plots de auto vergrendeld.
Heel vervelend, met mijn Y uit 2022 nooit meegemaakt. Ik merk ook dat de Wifi in mijn Model 3 erg slecht is. Is er mogelijk een probleem?
Partner heeft een Motorola Edge 50 pro en nul problemen. Voorheen had ik een OnePlus Nord 2 en ook nul problemen. Ik word er gek van. Geen peil op te trekken. Al tig keer telefoon verwijderd en toegevoegd, app opnieuw geïnstalleerd, alle batterij management functies in telefoon juist gezet. Tesla app gelocked zodat die nooit afgesloten kan worden, batterijmodus in hoge prestatie gezet, etc.
Maar toch ziet vaak ineens de MY de telefoonsleutel niet meer als ik er naast sta.
Enige wat dan (meestal) werkt is bluetooth aantal seconden uitschakelen en weer inschakelen. Dan kan ik de MY ontgrendelen, instappen en wegrijden.
Balen, zou graag een oplossing zien. Maar vrees dat dat enkel een andere (android)telefoon kan worden...
Ik heb een marine blue besteld maar ik had even niet de verwachting dat de deurhendels en trimreplica17 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dit marine blue ? Vandaag op de snelweg in België.
Chrome zouden zijn, zo staat die niet op m’n app. Kan iemand zeggen dat dit weerspiegeling is oid van de foto en ze gewoon zwart zijn?
Dat is een beschermende folie, als je goed kijkt kan je zien dat het een beetje loskomt op de uiteinden.Opzouten schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:48:
[...]
Ik heb een marine blue besteld maar ik had even niet de verwachting dat de deurhendels en trim
Chrome zouden zijn, zo staat die niet op m’n app. Kan iemand zeggen dat dit weerspiegeling is oid van de foto en ze gewoon zwart zijn?
Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0
Hahaha. Paniek om niks. De tape hangt letterlijk los op de raamlijsten. 🤓Opzouten schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:48:
[...]
Ik heb een marine blue besteld maar ik had even niet de verwachting dat de deurhendels en trim
Die zijn zeker niet identiek. De ET waarde is namelijk net iets anders dan de pre facelift.jaspergast schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:00:
Voor iedereen die zich afvraagt of het mogelijk is om de velgen van de vorige generatie Model 3 te monteren op de nieuwe Model 3 Highland? Het is zeker mogelijkIk heb goedkoop een setje aero velgen op de kop kunnen tikken zonder banden en wieldeksels. Hierna heb ik een setje Kumho Wintercraft WP52+ banden besteld in de maat 235/45/R18 en gemonteerd op de aero velgen.
Deze set past perfect op de nieuwe Model 3 Highland. De specificaties van de velg zijn identiek t.o.v. de originele Photon wielen. Wat ik persoonlijk wel zou aanraden is om banden te kopen met een velgbeschermer. Standaard steekt de velg redelijk fel uit waardoor je ze makkelijk kan beschadigen op een stoeprand. Om het helemaal af te maken heb ik op Aliexpress een set wieldeksels besteld voor de extra efficientie.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het past inderdaad wel en zal geen problemen opleveren, aangezien dat binnen de toegestane marge valt, maar identiek is het niet.
Attentie droogvegers, de wissers zijn weer in de aanbieding bij Amazon. €20,39
Sinds een week mijn model y juniper (long range)
Uiteraard vocht in de achterlichten en wat ander geneuzel waar tesla wat aan moet doen, maar de auto grootlicht functie, al dan niet met autopilot.. echt werkelijk waar: waardeloos. Ik verblind echt iedereen, wordt continu geseind dat m’n grootlicht aan staat (ja echt de adaptieve lampen) en achterlichten negeert dat ding zowat volledig. Is dat bij iemand herkenbaar? Heb 2 eerdere Tesla’s gehad maar dit was toen best acceptabel, dit is waardeloos.
Wel heel tevreden met de rest van de auto! Erg stil vooral!
Net een rit Amsterdam - Achterhoek met continue 130 in 4 graden met regen, 185wh/km ook uitmuntend!
Uiteraard vocht in de achterlichten en wat ander geneuzel waar tesla wat aan moet doen, maar de auto grootlicht functie, al dan niet met autopilot.. echt werkelijk waar: waardeloos. Ik verblind echt iedereen, wordt continu geseind dat m’n grootlicht aan staat (ja echt de adaptieve lampen) en achterlichten negeert dat ding zowat volledig. Is dat bij iemand herkenbaar? Heb 2 eerdere Tesla’s gehad maar dit was toen best acceptabel, dit is waardeloos.
Wel heel tevreden met de rest van de auto! Erg stil vooral!
Net een rit Amsterdam - Achterhoek met continue 130 in 4 graden met regen, 185wh/km ook uitmuntend!
Stel je koopt nu FSD-C, wat iets heel anders is dan de FSD supervised dienst die men in de VS aanbiedt. Zet Tesla dat dan om in FSD zodra het hier toegestaan wordt? Of is dat een aparte software om aan te schaffen?
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.