Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:51

djbarney

XBL: DeejayBarney

gjcvro schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:34:
[...]

Heb je dan geen last van de toeslag? Die begint tegenwoordig toch vanaf 80% te tellen?
Die toeslag is alleen als het bijzonder druk is (en dan krijg je daarvan een melding op t scherm van zowel je mobiele tesla app als de auto zelf), en zelfs dan kan je zonder toeslag gewoon de limiet die dan automatisch op 80% gezet word, verhogen naar 100%. Pas als je idle blijft staan terwijl de auto niet meer laadt, gaat die extra toeslag tellen voor zover ik weet.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:11
[...]

Heb je dan geen last van de toeslag? Die begint tegenwoordig toch vanaf 80% te tellen?
Nee, er staat bij die melding dat dat alleen maar van toepassing is als de SuC druk bezet is, en dat was net niet zo. Daarnaast is het niet mijn auto, maar zakelijk lease, dus het is sowieso niet mijn probleem.

In dit geval heeft een servicemedewerker van Tesla me nadrukkelijk gevraagd te gaan proberen bij een SuC om daarna een servicemelding in te schieten. Het is relevant of het alleen bij AC laden is of ook bij DC laden, maar het is dus alleen bij AC laden.

Nu zit ik net te zoeken, en dan kom ik uit op berichten vna 2019 mbt tot Jedlix. Ja, dat heb ik ooit gehad, maar sinds ik niet meer bij Engie zit (wat ruim een jaar is) gebruik ik dat niet meer. Dat Jedlix account staat ook al al meer dan een jaar niet meer in de auto aangemeld, dat hele account is uit de auto.

Het is wél frappant dat het het laden van 71% -> 81% vanmiddag zonder problemen ging, en dat het issue pas ontstaat vanaf die 81%. Dat heeft me nl destijds de nodige hoofdbrekens bezorgd, want als je in de Engie app zei laden tot 80% maar je zei in de Tesla app laden tot 90%, dan werkte het feilloos tot die 80% en daarna begon exact hetzelfde gedoe als nu.

Ik snap alleen niet waarom dat na het verwijderen nooit meer een issue is geweest, en nu dan ineens weer op zou treden? Ik gebruik Jedlix dus niet meer, ik ben ook niet weer terug bij Engie, ik gebruik geen slim laden meer sinds meer dan een jaar geleden, maar ik ervaar nu wel exact dezelfde symptomen.

Ik heb...wat....een kleine week geleden geupdate naar 2025.44 volgens mij. Zou daar iets van terug in zijn geslopen? Nou ja, hoe dan ook, ik weet dus niet óf het daar aan ligt, maar ik vind het wel frappant dat het pas vanaf de 80% is, net als destijd met jedlix.

Och ja, je moet toch wat he.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:33
djbarney schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:38:
[...]

Die toeslag is alleen als het bijzonder druk is (en dan krijg je daarvan een melding op t scherm van zowel je mobiele tesla app als de auto zelf), en zelfs dan kan je zonder toeslag gewoon de limiet die dan automatisch op 80% gezet word, verhogen naar 100%. Pas als je idle blijft staan terwijl de auto niet meer laadt, gaat die extra toeslag tellen voor zover ik weet.
ik zag afgelopen keren elke keer met laden dat die melding er stond, en dan was ik veelal de enige die stond te laden. Vandaar dat ik er naar vraag. Was wel in dld, dus misschien dat het daar anders is.

• Just_A_User
Ik heb het password van mijn tesla account aangepast op de laptop. Daarna moest ik in de app natuurlijk direct opnieuw inloggen met het nieuwe password. Ik zit nu in de auto omdat ik had verwacht dat ik daar ook opnieuw moest inloggen maar daar is dat niet zo? Waarschijnlijk vanwege dat ik dat in de app al heb gedaan en dat is voldoende?

Hoe dan ook, ik heb het laden nu weer gestart, kijken wat hij doet. Het is een simpel testje en dan kan ik in ieder geval dat verhaal uitsluiten.

• Just_A_User
Ik kan het bijna niet geloven maar....zou het dat nou echt zijn? Ik wacht nog 4 min af. Want hij is nu al 8 min aan het laden zonder te stoppen en dát was eerder al vrijwel direct dat hij weer stopte. Jedlix pollde elke 10 min dacht ik dus ik wacht nog een paar minuten.

Hij laadt nog steeds, het is inmiddels 17.24u, dus hij is nu al ruim 22 a 23 min probleemloos aan het laden, waar hij eerder continue stopte. Het probleem lijkt dat oude Jedlix account te zijn, maar ik snap niet waarom dat pas weer speelt vanaf 2025.44.

[ Voor 32% gewijzigd door Just_A_User op 24-11-2025 17:25 ]

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
pdidi schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:05:
[...]

Had ik na update naar 2025.44 ook en het gebeurd wel vaker. Even reset uitvoeren door op stuur de 2 knopjes ingedrukt te houden
Bijzonder en eergisteren 2025.44 erop gezet, gisteren opgeladen bij een publieke lader en het laden werd steeds onderbroken.
Ik gokte dat dit vanuit de netbeheerder zo is ingesteld maar na dit te lezen ga ik twijfelen.
Zo eerst maar eens bij het eigen laadpunt testen en anders even deze reset doen. Goed tip!

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:27
[...]

Dat is alleen als het druk is op de laadplek. En pas na 5 min ofzo

[ Voor 4% gewijzigd door GarageGoblin op 24-11-2025 18:12 ]

• Just_A_User
RaRo74 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:45:
[...]

Bijzonder en eergisteren 2025.44 erop gezet, gisteren opgeladen bij een publieke lader en het laden werd steeds onderbroken.
Ik gokte dat dit vanuit de netbeheerder zo is ingesteld maar na dit te lezen ga ik twijfelen.
Zo eerst maar eens bij het eigen laadpunt testen en anders even deze reset doen. Goed tip!
Heb je Jedlix of ooit Jedlix gehad?

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:02
https://www.nu.nl/321795/...ing-op-hoge-snelheid.html

Zonde zeg , niet de beste chauffeur. Zijn geen standaard wielen/doppen. Is geen performance , of wel ? Spijtig voor de auto 🥺

[ Voor 8% gewijzigd door karel_G_1981 op 24-11-2025 18:44 ]

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:30
karel_G_1981 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:42:

Zonde zeg , niet de beste chauffeur. Zijn geen standaard wielen/doppen. Is geen performance , of wel ? Spijtig voor de auto 🥺
Tijd dat autopilot beter wordt :+

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Just_A_User schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:34:
Oke, het gebeurt ook op andere locatie dan thuis. Ik sta nu bij een reguliere laadpaal ergens in een wijk, en hij is hier ook al 2x gestopt.

Ik krijg geen foutmeldingen. Het enige wat ik krijg is 'laad apparatuur niet gereed' maar dat is onzin, want als ik dan op 'start met opladen' gaat hij weer verder.

Tesla gebeld. Ik moest gaan laden bij een SuC dus daar sta ik nu. Vooralsnog laadt hij wel door. Dat laatste is waar het om gaat. Hij start overal wel, maar stopt daarna dan weer direct, na een minuut of 2. Hier sta ik nu denk ik 5 min en hij laadt nog steeds.
Collega had dit ook
Die had ABRP gekoppeld aan tesla account.
Tesla zag dat er een 3rd party app was die issues veroorzaakte. ABRP los gekoppeld en de Tesla laadt nu gewooon goed op zonder elke x minuten spontaan te stoppen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• RaRo74
  • Nu online
Just_A_User schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:11:
[...]

Heb je Jedlix of ooit Jedlix gehad?
Nee nog nooit dus daar kan niet aan liggen.
Vooralsnog verdenk ik Rattaval die hun laadpalen mogelijk afknijpen op bepaalde momenten.

https://www.rtl.nl/nieuws...-piek-tegen-overbelasting

• RaRo74
  • Nu online

Airbags deden het zo te zien allemaal.
Jammer dat je daar alleen op deze manier achter komt.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:54

sanzut

It's always christmas time

karel_G_1981 schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:08:
RDW heeft gereageerd , lijkt er toch wel positief uit te zien:

https://www.rdw.nl/nieuws...nleiding-van-oproep-tesla

“ Wel kunnen we vermelden dat de RDW met Tesla een planning heeft opgesteld waarbij Tesla naar verwachting in februari 2026 kan aantonen dat FSD Supervised aan de vereisten voldoet.”
Tof, klinkt veelbelovend. Dat maakt het wel de moeite waard om even te overwegen FSD nog even dit jaar aan te schaffen, zodat het scheelt bij de belastingaangifte

• gjcvro
Danny the dog schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:47:
[...]

Tijd dat autopilot beter wordt :+
Helpt niet als je boven de 200 rijdt, toen ging het mis. :+

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:03
Heeft er hier iemand PPF op zn Tesla zitten? Ik lees nogal wat over steenslag.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:12

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Wel een P zo te zien aan de rode remklauwen, maar zelf die kan niet alles, zeker niet op een natte weg... Uiteindelijk is de grip van banden de grens, tenzij Max aan het stuur zit uiteraard 8)

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:17
Even aanhakend op het nieuws van vandaag met betrekking tot tesla/fsd/rdw…

Betekend dit straks ook dat iedereen die alleen autopilot heeft (het gros van ons) dan ook niet meer om de 15 sec zijn stuur hoeft aan te raken ?

• gjcvro
JdeTuitG schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:17:

Betekend dit straks ook dat iedereen die alleen autopilot heeft (het gros van ons) dan ook niet meer om de 15 sec zijn stuur hoeft aan te raken ?
Volgens mij niet, ap blijft een aparte stack.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:31
Heeft iemand ervaring met de mobile connectie van Tesla en andere automerken?

Onze Citigo IV wil niet laden met de mobiele stopcontact lader van Tesla.

Irtitant, want mijn laadpaal is weer eens defect, dus moet nu zowel de tesla als Skoda via stopcontact laden.

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
LFP eigenaren: hoe gaan jullie bij een SoC van zo'n 70-80% als je weg moet en zeg, net wel/niet gaat uitkomen met de resterende kilometers? Laadt je dan thuis naar 100% of ga je onderweg langs (mogelijk) een supercharger?

Ik lees namelijk dat laden vanaf deze hoge percentages naar 100% ongeveer het slechtste is wat je kunt doen met een LFP batterij, vandaar mijn argwaan.

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:36
goldmemberf1 schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:32:
LFP eigenaren: hoe gaan jullie bij een SoC van zo'n 70-80% als je weg moet en zeg, net wel/niet gaat uitkomen met de resterende kilometers? Laadt je dan thuis naar 100% of ga je onderweg langs (mogelijk) een supercharger?

Ik lees namelijk dat laden vanaf deze hoge percentages naar 100% ongeveer het slechtste is wat je kunt doen met een LFP batterij, vandaar mijn argwaan.
Ik zorg dat als ik een lange afstand moet doen de batterij net op 100% staat tegen dat ik vertrek.
vermijd dat het lange tijd op 100 blijft

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:44

Cordon

Lievelings jankert

JdeTuitG schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:17:

AP staat los van FSD, helaas :P

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:06
Andere vraag over het FSD nieuws. Wanneer de RDW het goedkeurt, zou het dan alleen in Nederland werken (geofence in Nederland) of in heel Europa?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• gjcvro
Hoedje schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:56:
Andere vraag over het FSD nieuws. Wanneer de RDW het goedkeurt, zou het dan alleen in Nederland werken (geofence in Nederland) of in heel Europa?
Zoals ik het begrijp uit de tekst kan de rdw een verzoek indienen voor europa, dan werkt het overal, als dat wordt afgewezen, alleen een NL en kunnen landen zelf besluiten mee te doen of niet.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:16
Hoedje schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:56:
De Amerikaanse FSD doet het blijkbaar ook in Oost-Europa op de Cybertruck.

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:35
gjcvro schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:11:
[...]
Zoals ik het begrijp uit de tekst kan de rdw een verzoek indienen voor europa, dan werkt het overal, als dat wordt afgewezen, alleen een NL en kunnen landen zelf besluiten mee te doen of niet.
Haha. En indien de rest niet meedoet, dan is dit een optie aan 600€ per provincie. Misschien geeft Tesla dan wel de mogelijkheid om die optie per provincie aan te kopen 😋

Model 3 LR (model 2023)

• gjcvro
flupp schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:23:
[...]

Haha. En indien de rest niet meedoet, dan is dit een optie aan 600€ per provincie. Misschien geeft Tesla dan wel de mogelijkheid om die optie per provincie aan te kopen 😋
Je moet het maar zo zien: er is in ieder geval iets in beweging, dat is al meer dan we de afgelopen 8? jaar gezien hebben?
Ik sta ook nog niet te springen, en voorlopig ga ik er ook geen 7,5k aan uitgeven. Maar als het een abbo vorm wordt ga ik het wel een maandje of zo uitproberen, nadat ik hier een maand lang alle succesverhalen heb gelezen 8)

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
flupp schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:23:
[...]

Als de rest niet meedoet is dat wellicht een boost voor de Nederlandse toeristische sector:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVioeGJHrJF7Azgp_Ec5yoiami4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nDSoHVC9dFn3BWBowzvIPyGx.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 161 162 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: