Die toeslag is alleen als het bijzonder druk is (en dan krijg je daarvan een melding op t scherm van zowel je mobiele tesla app als de auto zelf), en zelfs dan kan je zonder toeslag gewoon de limiet die dan automatisch op 80% gezet word, verhogen naar 100%. Pas als je idle blijft staan terwijl de auto niet meer laadt, gaat die extra toeslag tellen voor zover ik weet.gjcvro schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:34:
[...]
Heb je dan geen last van de toeslag? Die begint tegenwoordig toch vanaf 80% te tellen?
Nee, er staat bij die melding dat dat alleen maar van toepassing is als de SuC druk bezet is, en dat was net niet zo. Daarnaast is het niet mijn auto, maar zakelijk lease, dus het is sowieso niet mijn probleem.gjcvro schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:34:
[...]
Heb je dan geen last van de toeslag? Die begint tegenwoordig toch vanaf 80% te tellen?
In dit geval heeft een servicemedewerker van Tesla me nadrukkelijk gevraagd te gaan proberen bij een SuC om daarna een servicemelding in te schieten. Het is relevant of het alleen bij AC laden is of ook bij DC laden, maar het is dus alleen bij AC laden.
Nu zit ik net te zoeken, en dan kom ik uit op berichten vna 2019 mbt tot Jedlix. Ja, dat heb ik ooit gehad, maar sinds ik niet meer bij Engie zit (wat ruim een jaar is) gebruik ik dat niet meer. Dat Jedlix account staat ook al al meer dan een jaar niet meer in de auto aangemeld, dat hele account is uit de auto.
Het is wél frappant dat het het laden van 71% -> 81% vanmiddag zonder problemen ging, en dat het issue pas ontstaat vanaf die 81%. Dat heeft me nl destijds de nodige hoofdbrekens bezorgd, want als je in de Engie app zei laden tot 80% maar je zei in de Tesla app laden tot 90%, dan werkte het feilloos tot die 80% en daarna begon exact hetzelfde gedoe als nu.
Ik snap alleen niet waarom dat na het verwijderen nooit meer een issue is geweest, en nu dan ineens weer op zou treden? Ik gebruik Jedlix dus niet meer, ik ben ook niet weer terug bij Engie, ik gebruik geen slim laden meer sinds meer dan een jaar geleden, maar ik ervaar nu wel exact dezelfde symptomen.
Ik heb...wat....een kleine week geleden geupdate naar 2025.44 volgens mij. Zou daar iets van terug in zijn geslopen? Nou ja, hoe dan ook, ik weet dus niet óf het daar aan ligt, maar ik vind het wel frappant dat het pas vanaf de 80% is, net als destijd met jedlix.
Och ja, je moet toch wat he.
ik zag afgelopen keren elke keer met laden dat die melding er stond, en dan was ik veelal de enige die stond te laden. Vandaar dat ik er naar vraag. Was wel in dld, dus misschien dat het daar anders is.djbarney schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:38:
[...]
Die toeslag is alleen als het bijzonder druk is (en dan krijg je daarvan een melding op t scherm van zowel je mobiele tesla app als de auto zelf), en zelfs dan kan je zonder toeslag gewoon de limiet die dan automatisch op 80% gezet word, verhogen naar 100%. Pas als je idle blijft staan terwijl de auto niet meer laadt, gaat die extra toeslag tellen voor zover ik weet.
Ik heb het password van mijn tesla account aangepast op de laptop. Daarna moest ik in de app natuurlijk direct opnieuw inloggen met het nieuwe password. Ik zit nu in de auto omdat ik had verwacht dat ik daar ook opnieuw moest inloggen maar daar is dat niet zo? Waarschijnlijk vanwege dat ik dat in de app al heb gedaan en dat is voldoende?
Hoe dan ook, ik heb het laden nu weer gestart, kijken wat hij doet. Het is een simpel testje en dan kan ik in ieder geval dat verhaal uitsluiten.
Hoe dan ook, ik heb het laden nu weer gestart, kijken wat hij doet. Het is een simpel testje en dan kan ik in ieder geval dat verhaal uitsluiten.
Ik kan het bijna niet geloven maar....zou het dat nou echt zijn? Ik wacht nog 4 min af. Want hij is nu al 8 min aan het laden zonder te stoppen en dát was eerder al vrijwel direct dat hij weer stopte. Jedlix pollde elke 10 min dacht ik dus ik wacht nog een paar minuten.
Hij laadt nog steeds, het is inmiddels 17.24u, dus hij is nu al ruim 22 a 23 min probleemloos aan het laden, waar hij eerder continue stopte. Het probleem lijkt dat oude Jedlix account te zijn, maar ik snap niet waarom dat pas weer speelt vanaf 2025.44.
Hij laadt nog steeds, het is inmiddels 17.24u, dus hij is nu al ruim 22 a 23 min probleemloos aan het laden, waar hij eerder continue stopte. Het probleem lijkt dat oude Jedlix account te zijn, maar ik snap niet waarom dat pas weer speelt vanaf 2025.44.
[ Voor 32% gewijzigd door Just_A_User op 24-11-2025 17:25 ]
Bijzonder en eergisteren 2025.44 erop gezet, gisteren opgeladen bij een publieke lader en het laden werd steeds onderbroken.pdidi schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:05:
[...]
Had ik na update naar 2025.44 ook en het gebeurd wel vaker. Even reset uitvoeren door op stuur de 2 knopjes ingedrukt te houden
Ik gokte dat dit vanuit de netbeheerder zo is ingesteld maar na dit te lezen ga ik twijfelen.
Zo eerst maar eens bij het eigen laadpunt testen en anders even deze reset doen. Goed tip!
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Dat is alleen als het druk is op de laadplek. En pas na 5 min ofzogjcvro schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:34:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door GarageGoblin op 24-11-2025 18:12 ]
Heb je Jedlix of ooit Jedlix gehad?RaRo74 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:45:
[...]
Bijzonder en eergisteren 2025.44 erop gezet, gisteren opgeladen bij een publieke lader en het laden werd steeds onderbroken.
Ik gokte dat dit vanuit de netbeheerder zo is ingesteld maar na dit te lezen ga ik twijfelen.
Zo eerst maar eens bij het eigen laadpunt testen en anders even deze reset doen. Goed tip!
https://www.nu.nl/321795/...ing-op-hoge-snelheid.html
Zonde zeg , niet de beste chauffeur. Zijn geen standaard wielen/doppen. Is geen performance , of wel ? Spijtig voor de auto 🥺
Zonde zeg , niet de beste chauffeur. Zijn geen standaard wielen/doppen. Is geen performance , of wel ? Spijtig voor de auto 🥺
[ Voor 8% gewijzigd door karel_G_1981 op 24-11-2025 18:44 ]
Tijd dat autopilot beter wordtkarel_G_1981 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:42:
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Collega had dit ookJust_A_User schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:34:
Oke, het gebeurt ook op andere locatie dan thuis. Ik sta nu bij een reguliere laadpaal ergens in een wijk, en hij is hier ook al 2x gestopt.
Ik krijg geen foutmeldingen. Het enige wat ik krijg is 'laad apparatuur niet gereed' maar dat is onzin, want als ik dan op 'start met opladen' gaat hij weer verder.
Tesla gebeld. Ik moest gaan laden bij een SuC dus daar sta ik nu. Vooralsnog laadt hij wel door. Dat laatste is waar het om gaat. Hij start overal wel, maar stopt daarna dan weer direct, na een minuut of 2. Hier sta ik nu denk ik 5 min en hij laadt nog steeds.
Die had ABRP gekoppeld aan tesla account.
Tesla zag dat er een 3rd party app was die issues veroorzaakte. ABRP los gekoppeld en de Tesla laadt nu gewooon goed op zonder elke x minuten spontaan te stoppen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nee nog nooit dus daar kan niet aan liggen.
Vooralsnog verdenk ik Rattaval die hun laadpalen mogelijk afknijpen op bepaalde momenten.
https://www.rtl.nl/nieuws...-piek-tegen-overbelasting
Airbags deden het zo te zien allemaal.karel_G_1981 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:42:
Jammer dat je daar alleen op deze manier achter komt.
Tof, klinkt veelbelovend. Dat maakt het wel de moeite waard om even te overwegen FSD nog even dit jaar aan te schaffen, zodat het scheelt bij de belastingaangiftekarel_G_1981 schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:08:
RDW heeft gereageerd , lijkt er toch wel positief uit te zien:
https://www.rdw.nl/nieuws...nleiding-van-oproep-tesla
“ Wel kunnen we vermelden dat de RDW met Tesla een planning heeft opgesteld waarbij Tesla naar verwachting in februari 2026 kan aantonen dat FSD Supervised aan de vereisten voldoet.”
Heeft er hier iemand PPF op zn Tesla zitten? Ik lees nogal wat over steenslag.
Wel een P zo te zien aan de rode remklauwen, maar zelf die kan niet alles, zeker niet op een natte weg... Uiteindelijk is de grip van banden de grens, tenzij Max aan het stuur zit uiteraardkarel_G_1981 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:42:
Even aanhakend op het nieuws van vandaag met betrekking tot tesla/fsd/rdw…
Betekend dit straks ook dat iedereen die alleen autopilot heeft (het gros van ons) dan ook niet meer om de 15 sec zijn stuur hoeft aan te raken ?
Betekend dit straks ook dat iedereen die alleen autopilot heeft (het gros van ons) dan ook niet meer om de 15 sec zijn stuur hoeft aan te raken ?
Volgens mij niet, ap blijft een aparte stack.JdeTuitG schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:17:
Heeft iemand ervaring met de mobile connectie van Tesla en andere automerken?
Onze Citigo IV wil niet laden met de mobiele stopcontact lader van Tesla.
Irtitant, want mijn laadpaal is weer eens defect, dus moet nu zowel de tesla als Skoda via stopcontact laden.
Irtitant, want mijn laadpaal is weer eens defect, dus moet nu zowel de tesla als Skoda via stopcontact laden.
LFP eigenaren: hoe gaan jullie bij een SoC van zo'n 70-80% als je weg moet en zeg, net wel/niet gaat uitkomen met de resterende kilometers? Laadt je dan thuis naar 100% of ga je onderweg langs (mogelijk) een supercharger?
Ik lees namelijk dat laden vanaf deze hoge percentages naar 100% ongeveer het slechtste is wat je kunt doen met een LFP batterij, vandaar mijn argwaan.
Ik lees namelijk dat laden vanaf deze hoge percentages naar 100% ongeveer het slechtste is wat je kunt doen met een LFP batterij, vandaar mijn argwaan.
Ik zorg dat als ik een lange afstand moet doen de batterij net op 100% staat tegen dat ik vertrek.goldmemberf1 schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:32:
LFP eigenaren: hoe gaan jullie bij een SoC van zo'n 70-80% als je weg moet en zeg, net wel/niet gaat uitkomen met de resterende kilometers? Laadt je dan thuis naar 100% of ga je onderweg langs (mogelijk) een supercharger?
vermijd dat het lange tijd op 100 blijft
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)
AP staat los van FSD, helaasJdeTuitG schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:17:
Andere vraag over het FSD nieuws. Wanneer de RDW het goedkeurt, zou het dan alleen in Nederland werken (geofence in Nederland) of in heel Europa?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Zoals ik het begrijp uit de tekst kan de rdw een verzoek indienen voor europa, dan werkt het overal, als dat wordt afgewezen, alleen een NL en kunnen landen zelf besluiten mee te doen of niet.Hoedje schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:56:
Andere vraag over het FSD nieuws. Wanneer de RDW het goedkeurt, zou het dan alleen in Nederland werken (geofence in Nederland) of in heel Europa?
De Amerikaanse FSD doet het blijkbaar ook in Oost-Europa op de Cybertruck.Hoedje schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:56:
Haha. En indien de rest niet meedoet, dan is dit een optie aan 600€ per provincie. Misschien geeft Tesla dan wel de mogelijkheid om die optie per provincie aan te kopen 😋gjcvro schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:11:
[...]
Zoals ik het begrijp uit de tekst kan de rdw een verzoek indienen voor europa, dan werkt het overal, als dat wordt afgewezen, alleen een NL en kunnen landen zelf besluiten mee te doen of niet.
Je moet het maar zo zien: er is in ieder geval iets in beweging, dat is al meer dan we de afgelopen 8? jaar gezien hebben?flupp schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:23:
[...]
Haha. En indien de rest niet meedoet, dan is dit een optie aan 600€ per provincie. Misschien geeft Tesla dan wel de mogelijkheid om die optie per provincie aan te kopen 😋
Ik sta ook nog niet te springen, en voorlopig ga ik er ook geen 7,5k aan uitgeven. Maar als het een abbo vorm wordt ga ik het wel een maandje of zo uitproberen, nadat ik hier een maand lang alle succesverhalen heb gelezen
Als de rest niet meedoet is dat wellicht een boost voor de Nederlandse toeristische sector:flupp schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:23:
[...]
Haha. En indien de rest niet meedoet, dan is dit een optie aan 600€ per provincie. Misschien geeft Tesla dan wel de mogelijkheid om die optie per provincie aan te kopen 😋
Het lag dus aan de publieke Rattaval paal en dat kan ik bij dezen bevestigen. Het lag niet aan de 2025.44RaRo74 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:45:
[...]
Bijzonder en eergisteren 2025.44 erop gezet, gisteren opgeladen bij een publieke lader en het laden werd steeds onderbroken.
Mijn eigen laadpunt staat nu namelijk vol goede moed op 31A de accu vol te pompen.
Dus ja, netbeheerders zijn al volop aan het afknijpen.
Lekker dan als je met spoed weg moet naar een noodsituatie terwijl je auto al een tijdje aangesloten staat leeg te wezen
Ik zie een nieuw verdienmodel aankomen in de vorm van laadpassen die deze congestie overslaat wanneer je extra betaalt
Ik zou gewoon een kilometer of 200-250 rijden en dan pas gaan superchargeren naar 80% (of nog minder, kijk hoeveel je dan nodig hebt). Waarom wil je superchargeren naar 100%?goldmemberf1 schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:32:
Is Rattaval een merk van laadpalen, of een laadpas verdeler (een Google search houdt ‘t in al z’n wijsheid bij “rattenval”)?RaRo74 schreef op maandag 24 november 2025 @ 22:47:
[...]
Het lag dus aan de publieke Rattaval paal en dat kan ik bij dezen bevestigen. Het lag niet aan de 2025.44
…
Publiceren ze dit gedrag dan ook? Want als laadpasproviders (of laadpaalmerken) ongepubliceerd met zo’n load balancingfratsen beginnen, dan wordt ‘t wel héél ingewikkeld.
Vattenfall, is al het bovenstaande plus energiemaatschappijflupp schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:00:
[...]
Is Rattaval een merk van laadpalen, of een laadpas verdeler (een Google search houdt ‘t in al z’n wijsheid bij “rattenval”)?
Publiceren ze dit gedrag dan ook? Want als laadpasproviders (of laadpaalmerken) ongepubliceerd met zo’n load balancingfratsen beginnen, dan wordt ‘t wel héél ingewikkeld.
Neem aan dat er Vattenfall bedoeld wordt.flupp schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:00:
[...]
Is Rattaval een merk van laadpalen, of een laadpas verdeler (een Google search houdt ‘t in al z’n wijsheid bij “rattenval”)?
offtopic:
beetje kinderachtig. Net als roverheid.
beetje kinderachtig. Net als roverheid.
Google maps rapporteert wel over incidenten met laden in de historie van de laadpaal locatie.flupp schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:00:
[...]
Ik heb sinds vorig jaar zomer een kleurveranderende PPF-laag op mijn Model 3. Het is absoluut niet nodig, maar man wat een verschil! Het werkt ook een soort hydrofobisch dus je kunt alles mooi wegvegen of het gaat meestal vanzelf weg. Scheelt ook een hoop met vuil.aschja schreef op maandag 24 november 2025 @ 20:15:
Heeft er hier iemand PPF op zn Tesla zitten? Ik lees nogal wat over steenslag.
De meeste Tesla’s die ik ken hebben enkel een stuk van de voorbumper met PPF beplakt zodat er tegen steenslag wordt beschermt. Wat wil je weten?
Ik had de verwijzing niet door. Een beetje naïef misschien, maar ‘t gebeurt.
Intussen vond ik dat Vattenfall (komen allicht eerder voor in Nederland?) inderdaad zijn publieke laadpalen dichtknijpt bij zware netbelasting. Vond dit via een Google Search, niet onmiddellijk op hun website. Je kunt er blijkbaar ook “hun” laadpalen bij jou thuis laten installeren. Kunnen ze dan diezelfde streek ook thuis lappen?
Intussen vond ik dat Vattenfall (komen allicht eerder voor in Nederland?) inderdaad zijn publieke laadpalen dichtknijpt bij zware netbelasting. Vond dit via een Google Search, niet onmiddellijk op hun website. Je kunt er blijkbaar ook “hun” laadpalen bij jou thuis laten installeren. Kunnen ze dan diezelfde streek ook thuis lappen?
Er wordt weleens een Opel Corsa e mee geladen en dat gaat prima.Tweak_ers schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:31:
Over het hele FSD in februari verhaal, dat is allemaal nog maar afwachten helaas.
En dan nog is het maar afwachten of het net zoals Australië alleen HW4 gaat worden, die kans acht ik erg groot namelijk...
En dan nog is het maar afwachten of het net zoals Australië alleen HW4 gaat worden, die kans acht ik erg groot namelijk...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik ben vooral benieuwd wat de mensen met steenslag doen. Mijn auto is nu 2.5 jaar oud en heeft best een aantal plekken, nooit eerder zo gehad met een auto. Laten zitten of laten repareren? En door wie of wat? Wil niet zelf met een stiftje aan de gang, ben bang dat het er niet beter van wordt alsik het zelf doe.
Lees daarvoor goed de kleine lettertjes van het contract! En bereidt je voor dat je makkelijk kan overstappen op het moment dat et een wijziging van de voorwaarden komt. Meestal staan dit soort wijzigingen halverwege de voorwaarden omdat mensen daar niet lezen dus je kunt het begin en einde overslaan van die grote lappen saaie tekst.flupp schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:00:
Ik had de verwijzing niet door. Een beetje naïef misschien, maar ‘t gebeurt.
Waar lees je dat, en waarom zou precies dat slecht zijn, en van 0 naar 100% (waarbij je ook van 80 naar 100% gaat) niet?goldmemberf1 schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:32:
Signatures zijn voor boomers.
Iemand hier de achterramen van een Model 3 laten tinten? Ik wil de ramen bij de passagierskant en de gehele achterraam laten tinten maar twijfel nog tussen de percentages. Neig nu naar 30% lichtdoorlatend.
Een LFP batterij mag je zonder problemen elke dag naar 100% laden, het moet zelfs eens per week anders klopt de calibratie van de SoC na een tijdje niet meer.Maasluip schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:33:
[...]
Waar lees je dat, en waarom zou precies dat slecht zijn, en van 0 naar 100% (waarbij je ook van 80 naar 100% gaat) niet?
Ik zou het niet bij een Supercharger doen, want dan kun je wachten tot je een ons weegt.
Het "altijd-naar-100%-laden"-advies is inmiddels achterhaald. Nogmaals, ééns per week is prima en wordt idd aangeraden voor kalibratie van BMS (en ook het voordeel t.o.v. de long-range NMC-batterijen), maar elke keer tot 100% opladen geeft gegarandeerd meer slijtage. Engineering Explained heeft een mooie video hierover gemaakt: YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - LFP Edition!QuestionMarc schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:42:
[...]
Een LFP batterij mag je zonder problemen elke dag naar 100% laden, het moet zelfs eens per week anders klopt de calibratie van de SoC na een tijdje niet meer.
Ik zou het niet bij een Supercharger doen, want dan kun je wachten tot je een ons weegt.
Indien je de keus hebt, blijf lekker tussen 20-80% en doe 100% eens per week. Dat je per ongeluk nog een keer 100% laadt in dezelfde week is geen probleem met LFP, maar laten we niet overdrijven.
Die 100% laad discussie over LFP zullen we altijd wel blijven houden denk ik.
Maar het is al talloze malen gemeld dat het uiteindelijk nauwelijks iets uitmaakt kwa slijtage: of je nou maximaal 3000 of 3500 keer volledig kunt opladen, met een bereik per lading van 400km zit je al ver over de miljoen km voordat dit een issue gaat worden.
Maar het is al talloze malen gemeld dat het uiteindelijk nauwelijks iets uitmaakt kwa slijtage: of je nou maximaal 3000 of 3500 keer volledig kunt opladen, met een bereik per lading van 400km zit je al ver over de miljoen km voordat dit een issue gaat worden.
Op de Tesla website staan erkende Tesla schadeherstellers. Ik zou eens langsrijden bij een hersteller in de buurt om te vragen wat het kost om te herstellen.The__Virus schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:20:
Ik ben vooral benieuwd wat de mensen met steenslag doen. Mijn auto is nu 2.5 jaar oud en heeft best een aantal plekken, nooit eerder zo gehad met een auto. Laten zitten of laten repareren? En door wie of wat? Wil niet zelf met een stiftje aan de gang, ben bang dat het er niet beter van wordt alsik het zelf doe.
PPF heeft voordelen maar ook zeker nadelen. Daar is heel veel over te lezen online. Het grootste nadeel is de prijs. Voor dat geld kun je prima af en toe een bumper laten spuiten.
Okee, 1x per week naar de 100% en de rest niet - maar wat als je hooguit 1x per week laadt omdat je simpelweg niet meer rijdt? Als ik het zou willen afwisselen, kom ik hooguit op 1x per 3 weken naar de 100%, of laad ik dan toch gewoon standaard tot 100? De auto loopt iig te piepen als ik 'm van de 100% af haal.justanotherone schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:52:
[...]
Het "altijd-naar-100%-laden"-advies is inmiddels achterhaald. Nogmaals, ééns per week is prima en wordt idd aangeraden voor kalibratie van BMS (en ook het voordeel t.o.v. de long-range NMC-batterijen), maar elke keer tot 100% opladen geeft gegarandeerd meer slijtage. Engineering Explained heeft een mooie video hierover gemaakt: YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - LFP Edition!
Indien je de keus hebt, blijf lekker tussen 20-80% en doe 100% eens per week. Dat je per ongeluk nog een keer 100% laadt in dezelfde week is geen probleem met LFP, maar laten we niet overdrijven.
Gewoon naar 100% laden dus. Laat je niet bang maken.Gullie007 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:46:
[...]
Okee, 1x per week naar de 100% en de rest niet - maar wat als je hooguit 1x per week laadt omdat je simpelweg niet meer rijdt? Als ik het zou willen afwisselen, kom ik hooguit op 1x per 3 weken naar de 100%, of laad ik dan toch gewoon standaard tot 100? De auto loopt iig te piepen als ik 'm van de 100% af haal.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Vreemd, wij hebben ook een Citigo IV gehad en heb ik wel eens opgeladen met de Mobile Connect van Tesla. De BMW laden wij er altijd mee op.Tweak_ers schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:31:
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ik laadt sowieso een keer per week naar 100% sowieso altijd geplanned op basis van lage dynamische tarieven. Wanneer ik de range nodig heb laad ik voor de rit naar 100%.goldmemberf1 schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:32:
Ik probeer langere tijd >90% te voorkomen.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Gullie007 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:46:
[...]
Okee, 1x per week naar de 100% en de rest niet - maar wat als je hooguit 1x per week laadt omdat je simpelweg niet meer rijdt? Als ik het zou willen afwisselen, kom ik hooguit op 1x per 3 weken naar de 100%, of laad ik dan toch gewoon standaard tot 100? De auto loopt iig te piepen als ik 'm van de 100% af haal.
Signatures zijn voor boomers.
@Maasluip
Ja zo zit ik er ook in hoor. Had ie maar geen auto moeten worden. Ik probeer alleen tot 100% te laden als ik relatief snel erna ga rijden (en relatief snel kan prima een halve dag tot een dag zijn). Ik probeer hem niet een week op 100% te laten staan, maar als het toevallig gebeurt: jammer dan.
Ja zo zit ik er ook in hoor. Had ie maar geen auto moeten worden. Ik probeer alleen tot 100% te laden als ik relatief snel erna ga rijden (en relatief snel kan prima een halve dag tot een dag zijn). Ik probeer hem niet een week op 100% te laten staan, maar als het toevallig gebeurt: jammer dan.
UNOX: The worst operating system
Inderdaad, ik laad mijn M3 LFP 3x in de week naar 100%, vanaf 40% en soms 60%.QuestionMarc schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:00:
Die 100% laad discussie over LFP zullen we altijd wel blijven houden denk ik.
Na 46000 KM en 1,5 jaar geeft ie 436km bereik aan ipv. 439km toen ik 'm nieuw kocht. Laat je niet gek maken door alle cowboy verhalen.
LFP heeft, wanneer die 100% geladen is, maar een spanning van 3.7V en dat is een stuk minder schadelijk als de 4.2V van een NMC cel. Daardoor gaat een LFP cel, ook als die continu op 100% zit, veel langer mee.Korvaag schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:10:
@Maasluip
Ik denk dat ik een echte accu beul ben: ik laad mijn MY24 BYD LFP iedere dag thuis van 80% -> 100%. Na 1 jaar en 32k km nog steeds op 393km range (misschien niet helemaal eerlijk omdat nieuw geleverde legacy MY's met LFP medio 2024 een downgrade hadden gekregen in range van 438km -> 393km die wel erg pessimistisch blijkt)Korvaag schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:10:
@Maasluip
Ahja. Ik laad zelf pas op onder de 30% ongeveer. Range is dusdanig dat ik het niet nodig vind om eerder te laden. In het geval dat ik het echt niet haal pak ik wel een goedkope Supercharger mee voor een paar procentpdidi schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:24:
[...]
Ik denk dat ik een echte accu beul ben: ik laad mijn MY24 BYD LFP iedere dag thuis van 80% -> 100%. Na 1 jaar en 32k km nog steeds op 393km range (misschien niet helemaal eerlijk omdat nieuw geleverde legacy MY's met LFP medio 2024 een downgrade hadden gekregen in range van 438km -> 393km die wel erg pessimistisch blijkt)
UNOX: The worst operating system
ik laad de LFP normaal van 10-15% tot 100% 1 keer per week sinds mei 2024 met 27.000 km tot nu toe en de sexy app geeft 0.83% degradatie aan. Een enkele keer gebeurt het dat ik van 70% naar 100% moet laden voor ik de lange rit ga maken.
Check even mijn post: adjego in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"Willianv schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:37:
Iemand hier de achterramen van een Model 3 laten tinten? Ik wil de ramen bij de passagierskant en de gehele achterraam laten tinten maar twijfel nog tussen de percentages. Neig nu naar 30% lichtdoorlatend.
15% lichtdoorlatend
[ Voor 3% gewijzigd door adjego op 25-11-2025 10:52 ]
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Omdat Tesla nogal eens gegevens op hun website verwijderd die je niet meer via Archive.org terug kunt halen, heb ik de enorme hoeveelheid info die nu op https://www.tesla.com/nl_nl/fsd/safety staat even gecaptured voor het nageslacht
Worldwide collision figures Q4 2024 - Q3 2025
:strip_exif()/f/image/eOt0z44VBp4tKGO4Gjvec4jd.png?f=user_large)
North America collision figures Q4 2024 - Q3 2025
Worldwide collision figures Q4 2024 - Q3 2025
:strip_exif()/f/image/eOt0z44VBp4tKGO4Gjvec4jd.png?f=user_large)
North America collision figures Q4 2024 - Q3 2025
Ik heb dit regelmatig. Op de zaak voordelig volladen en daarna de laatste 10/20% thuis nog even bij omdat ik de volgende dag een lange reis ga maken.goldmemberf1 schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:32:
Als ik met 70% thuis kom, en weet dat ik de volgende dag weer lang onderweg ben gaat die gewoon aan de lader tot 100%.goldmemberf1 schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:32:
Denk dat ik hem 3 a 4 keer per week tot 100% laad, wel altijd 's nachts.
Superchargers alleen op vakantie of in de winter als het echt niet anders kan om thuis te komen.
Nu zo'n 82k kilometers gereden sinds Juni '23 met de Model Y RWD
Volgens Tessie:
:strip_exif()/f/image/g72zvWZleVgbbS8Aqe61pfOr.png?f=user_large)
Ik maak me niet zo'n zorgen dus over deze batterij
Wanneer ik met TACC op de snelweg rijd en wil inhalen moet ik ervoor zorgen dat ik met een behoorlijke afstand van de in te halen auto naar links ga, anders remt de auto op de linkerbaan behoorlijk af.
Mega irritant.
Ik heb al van alles nagelopen en geprobeerd in te stellen maar dit achterlijke gedrag blijft.
Hebben jullie dat ook? Betreft een '25 MYJ RWD.
Mega irritant.
Ik heb al van alles nagelopen en geprobeerd in te stellen maar dit achterlijke gedrag blijft.
volgafstand op de kortste stand gezet?Japiooo schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:32:
Wanneer ik met TACC op de snelweg rijd en wil inhalen moet ik ervoor zorgen dat ik met een behoorlijke afstand van de in te halen auto naar links ga, anders remt de auto op de linkerbaan behoorlijk af.
Mega irritant.
Same here, zelfde auto. Volgafstand staat op 7 om nerveus volggedrag te voorkomen.Japiooo schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:32:
Mega irritant.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Dat is veel te lang. Wel veilig, maar het schiet niet op om hem zo in te stellen. Ik doe dit alleen op een N-weg; dan kun je toch niet inhalen. Op de snelweg werkt 7 niet prettig.Danny the dog schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:29:
[...]
Same here, zelfde auto. Volgafstand staat op 7 om nerveus volggedrag te voorkomen.
Hier ook met Autosteer, MY24. Heb er mee leren leven om gas te gaan geven zodra ik begin met inhalen. Mensen met EAP hebben hier vlgs mij geen last van, die hebben Acceleratie bij inhalen: Schakel de richtingaanwijzer kort in om Model Y te doen accelereren naar de voorligger.Japiooo schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:32:
Mega irritant.
Heb echt alle standen en acties die er maar iets mee te maken kunnen hebben geprobeerd. Deze zomer naar Spanje en Italie geweest dus genoeg tijd daarvoor gehad. TACC is al vrijwel onbruikbaar maar op een bijna lege snelweg dan een inhaalactie doen vergt 4 a 500 meter vtv naar links gaan. Volgafstand haalt niets uit en daarbij, de linkerbaan is leeg.
Ook al volg ik de voorligger op de rechterbaan een tijdje op zijn snelheid, dan nog remt de auto af op de linkerbaan. Ongeacht de volgafstand.
Ook al volg ik de voorligger op de rechterbaan een tijdje op zijn snelheid, dan nog remt de auto af op de linkerbaan. Ongeacht de volgafstand.
Systeem al gekalibreerd? Zo ja lijkt het me een issue die inschiet bij Tesla zelf, want dit is natuurlijk niet normaal.Japiooo schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:44:
Heb echt alle standen en acties die er maar iets mee te maken kunnen hebben geprobeerd. Deze zomer naar Spanje en Italie geweest dus genoeg tijd daarvoor gehad. TACC is al vrijwel onbruikbaar maar op een bijna lege snelweg dan een inhaalactie doen vergt 4 a 500 meter vtv naar links gaan. Volgafstand haalt niets uit en daarbij, de linkerbaan is leeg.
[ Voor 4% gewijzigd door Tesio op 25-11-2025 12:50 ]
Nee, niet sinds juni. Heb al een service request ingediend.Tesio schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:50:
[...]
Systeem al gekalibreerd? Zo ja lijkt het me een issue die inschiet bij Tesla zelf, want dit is natuurlijk niet normaal.
Is het iemand hier nog meer opgevallen dat de Operational Lease prijzen van de model Y en 3 drastisch zijn gezakt als je deze via de Tesla site berekend?
Ik mag in januari bestellen (ja, helaas 22% bijtelling maar ik ben niet anders gewend) en dan kies je natuurlijk voor een tesla.
Model Y premium lijkt nu wel binnen het budget te passen dus dat is hoopgevend!
Waarom is de model Y AWD in tegenstelling tot de RWD eigenlijk goedkoper in de lease?
Ik mag in januari bestellen (ja, helaas 22% bijtelling maar ik ben niet anders gewend) en dan kies je natuurlijk voor een tesla.
Waarom is de model Y AWD in tegenstelling tot de RWD eigenlijk goedkoper in de lease?
Hogere restwaarde gok ik?ZegHetMaar schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:06:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Afhankelijk van zakelijk financial lease of privé huurkoop loopt er een 0% of 0.99% rente actie op dat model.ZegHetMaar schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:06:
Gaat hier om Operational lease, weet niet of dat verschil maaktusername_ schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:13:
[...]
Afhankelijk van zakelijk financial lease of privé huurkoop loopt er een 0% of 0.99% rente actie op dat model.
[ Voor 5% gewijzigd door ZegHetMaar op 25-11-2025 13:17 ]
Leaseprijzen op website Tesla =/= leaseprijzen werkgever?ZegHetMaar schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:06:
Is het iemand hier nog meer opgevallen dat de Operational Lease prijzen van de model Y en 3 drastisch zijn gezakt als je deze via de Tesla site berekend?
Leaseprijzen op website tesla kwamen een week geleden nog voor 95% overeen met de leaseprijzen op directlease. Directlease geeft best wel een betrouwbare indicatie wat de leaseprijzen zijn. Vandaar dat ik het verschil opeens opmerkte.Tesio schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:44:
[...]
Leaseprijzen op website Tesla =/= leaseprijzen werkgever?
Ik zie dat de operational lease aanbieder op de tesla website nu Drivalia lease is, dit was vorige week nog standaard Ayvens als ik mij niet vergis.
Directlease werkgeversportal of Direct lease website toegankelijk voor iedereen? Want volgens mij verschilt de prijs om te leasen per werkgever o.b.v. gemaakte afspraken met LM's.ZegHetMaar schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:56:
[...]
Leaseprijzen op website tesla kwamen een week geleden nog voor 95% overeen met de leaseprijzen op directlease. Directlease geeft best wel een betrouwbare indicatie wat de leaseprijzen zijn. Vandaar dat ik het verschil opeens opmerkte.
Ik zie dat de operational lease aanbieder op de tesla website nu Drivalia lease is, dit was vorige week nog standaard Ayvens als ik mij niet vergis.
De website. Zolang je daar de juiste parameters invult is deze best wel accuraat hoor. Natuurlijk krijgen sommige werkgevers korting bij bepaalde LM's maar dit is, naar mijn ervaring, een minimale verschil met de prijzen die op directlease worden getoond.Tesio schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:31:
[...]
Directlease werkgeversportal of Direct lease website toegankelijk voor iedereen? Want volgens mij verschilt de prijs om te leasen per werkgever o.b.v. gemaakte afspraken met LM's.
Is die afstandsinstelling veranderd in latere modellen? Ik heb een MYLR uit 2023 en kan (uit mijn hoofd) alleen uit 3 of 4 opties kiezen waarbij ik geen cijfertje zie maar een auto die verder/dichter bij een andere auto staat. Staat al sinds dag 1 op de kortste afstand en dan nog rijd je met autopilot zo ver van je voorganger dat iedereen en de hele wereld er tussen duikt.Danny the dog schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:29:
[...]
Same here, zelfde auto. Volgafstand staat op 7 om nerveus volggedrag te voorkomen.
Mijn ervaring is dat het totaal niet overeenkomt. Stel je weet dat je 1000 euro p.m. aan leasebudget hebt, dan kan je niet de auto's leasen die je voor dat bedrag op de website van LM's vindt. Maar dat is dus mijn ervaring.ZegHetMaar schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:35:
[...]
De website. Zolang je daar de juiste parameters invult is deze best wel accuraat hoor. Natuurlijk krijgen sommige werkgevers korting bij bepaalde LM's maar dit is, naar mijn ervaring, een minimale verschil met de prijzen die op directlease worden getoond.
Erh, LFP accu's moeten juist naar 100%....whazaaaa schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:26:
[...]
Als ik met 70% thuis kom, en weet dat ik de volgende dag weer lang onderweg ben gaat die gewoon aan de lader tot 100%.
Denk dat ik hem 3 a 4 keer per week tot 100% laad, wel altijd 's nachts.
Superchargers alleen op vakantie of in de winter als het echt niet anders kan om thuis te komen.
Volgens Tessie:
[Afbeelding]
Ik maak me niet zo'n zorgen dus over deze batterij
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik heb al een hele lange tijd problemen met het binnentreden van mijn auto. (Model 3 uit 2023, oud model)
Vaak willen de deuren niet openen als ik naast de auto sta. Uiteraard staat de app aan op mijn telefoon (ook vaak de enige). Het enige dat helpt is mijn telefoon uit mijn broekzak halen en dicht bij de deur houden waardoor die dan plots de auto vergrendeld.
Heel vervelend, met mijn Y uit 2022 nooit meegemaakt. Ik merk ook dat de Wifi in mijn Model 3 erg slecht is. Is er mogelijk een probleem?
Vaak willen de deuren niet openen als ik naast de auto sta. Uiteraard staat de app aan op mijn telefoon (ook vaak de enige). Het enige dat helpt is mijn telefoon uit mijn broekzak halen en dicht bij de deur houden waardoor die dan plots de auto vergrendeld.
Heel vervelend, met mijn Y uit 2022 nooit meegemaakt. Ik merk ook dat de Wifi in mijn Model 3 erg slecht is. Is er mogelijk een probleem?
Mijn vrouw heeft dat ook wel eens met onze 2024 Model 3. Je kan de telefoonsleutel resetten, dan werkt het weer even.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:25:
Ik heb al een hele lange tijd problemen met het binnentreden van mijn auto. (Model 3 uit 2023, oud model)
Die is recent al eens een keer gereset (dankzij de app-update) :-)Rogar schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:48:
[...]
Mijn vrouw heeft dat ook wel eens met onze 2024 Model 3. Je kan de telefoonsleutel resetten, dan werkt het weer even.
Hier hetzelfde MY24, Android 16, Ziggo. Ik weet niet of het aan mijn Pixel ligt, aan Ziggo of de Tesla App. Als ik naar buiten loop, gaat mijn telefoon precies op het moment dat ik de auto wil openen switchen naar de AP buiten waar ook de Tesla op zit. Lijkt wel of het dan enige tijd duurt voordat de Sleutel verbinding weer tot stand moet komen. In de app zie ik dan ook staan dat de sleutel niet is verbonden. Wifi uit/aanzetten lost het dan weer opturkeyhakan schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:25:
De telefoonsleutel voor nabijheid maakt geen gebruik van wifi maar van Bluetooth. Dus het is een beetje apart dat dit er voor zou zorgen dat de auto niet open gaat bij het bedienen van de deurklink en een telefoon die dichtbij is.pdidi schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:06:
[...]
Hier hetzelfde MY24, Android 16, Ziggo. Ik weet niet of het aan mijn Pixel ligt, aan Ziggo of de Tesla App. Als ik naar buiten loop, gaat mijn telefoon precies op het moment dat ik de auto wil openen switchen naar de AP buiten waar ook de Tesla op zit. Lijkt wel of het dan enige tijd duurt voordat de Sleutel verbinding weer tot stand moet komen. In de app zie ik dan ook staan dat de sleutel niet is verbonden. Wifi uit/aanzetten lost het dan weer op
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Erh,Damian schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:59:
[...]
Erh, LFP accu's moeten juist naar 100%....
Enkel en alleen voor de callibratie van het BMS en Tesla is daar met 1x per week voorzichtig mee, als ik het goed heb adviseert Ford bijv. min. 1x per maand.
De cellen zelf vinden een SOC lager dan 100% minder stressvol
Nu het kouder is valt me op dat ik in mijn 2025 Model Y Juniper RWD niet hoef bij te remmen wanneer de accu koud is zoals in mijn 2023 Model 3 RWD (Pre Highland) dit wel moest. Ik zag in de Model 3 altijd een paar streepjes in het regen balkje staan om aan te geven dat hij niet enkel op de motor/accu kon remmen. Nu is het niet gestreept en gewoon 1 volledige streep.
Heeft dit te maken met de vernieuwde CATL batterij of komt dit door het nieuwe remsysteem dat de Model Y Juniper heeft?
Heeft dit te maken met de vernieuwde CATL batterij of komt dit door het nieuwe remsysteem dat de Model Y Juniper heeft?
Goed punt. Enige wat ik mij kan bedenken is dat tijdens een Wifi-AP wissel (soms) de BLE functionaliteit van de app crashed (of misschien wel heel de app). Als het weer een keer optreed zal ik proberen er beter naar te kijkenadjego schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:31:
[...]
De telefoonsleutel voor nabijheid maakt geen gebruik van wifi maar van Bluetooth. Dus het is een beetje apart dat dit er voor zou zorgen dat de auto niet open gaat bij het bedienen van de deurklink en een telefoon die dichtbij is.
Mooie spot! Ik denk idd Marine Bluereplica17 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is dit marine blue ? Vandaag op de snelweg in België.
Dat is de beste foto van Marine Blue die ik tot op heden gezien heb. Thanks voor het schieten en delen! Heel nice!replica17 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Was spannend om van een plaatje te bestellen maar lijkt een goede keuze geweest
yes gok vanwel, kwam ze van de week ook tegen op de e19 vanaf antwerpen. Foto maken doe ik niet meer in belgie sinds dat nieuwe mobiel vast, direct 2 weken rijbewijs kwijt regel ingevoerd is. Afgelopen 2 maanden al 3 van mijn medewekers 2 weken amper in kunnen zetten doordat ze geen rijbewijs meer haddenreplica17 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door anti elppa op 25-11-2025 19:04 ]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Leuke medewerkers en mentaliteit hebben ze (medewerkers) daar bij jou.anti elppa schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:03:
[...]
yes gok vanwel, kwam ze van de week ook tegen op de e19 vanaf antwerpen. Foto maken doe ik niet meer in belgie sinds dat nieuwe mobiel vast, direct 2 weken rijbewijs kwijt regel ingevoerd is. Afgelopen 2 maanden al 3 van mijn medewekers 2 weken amper in kunnen zetten doordat ze geen rijbewijs meer hadden
[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 25-11-2025 19:13 ]
ja mooi he? Had verwacht dat onze belgische medewerkers iets beter de regels zouden volgen dan de Nederlanders. Al zie ik de boetes in NL niet, in belgie ook niet uiteraard, maar die 2 weken niet kunnen rijden of spontaan 2 weken vrij vragen vallen wel op zeg maar.HyperBart schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:12:
[...]
Leuke medewerkers en mentaliteit hebben ze (medewerkers) daar bij jou.
Maar zoals je dus de foto hierboven ziet, gigantisch veel mensen doen het nog steeds. Die boetes in NL helpen ook geen donder. Ik gok dat een lagere boete en rijbewijs kwijt met zero tollerance zoals in belgie veel beter gaan werken. Ook al ben je beroeps chauffeur, jammer joh. Die medewerkers hebben nu ook gewoon mobiel in de kofferbak liggen zodat ze ook niet in de verleiding komen. Eens zien hoe lang het gaat duren......
Ik vind het prima, vooral als ik op de motor zit is het anno 2025 bloedlink
[ Voor 8% gewijzigd door anti elppa op 25-11-2025 19:22 ]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik denk dat de foto (zo lijkt het voor mij) vanaf de passagierszetel gemaakt is.anti elppa schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:21:
[...]
ja mooi he? Had verwacht dat onze belgische medewerkers iets beter de regels zouden volgen dan de Nederlanders. Al zie ik de boetes in NL niet, in belgie ook niet uiteraard, maar die 2 weken niet kunnen rijden of spontaan 2 weken vrij vragen vallen wel op zeg maar.
Maar zoals je dus de foto hierboven ziet, gigantisch veel mensen doen het nog steeds. Die boetes in NL helpen ook geen donder. Ik gok dat een lagere boete en rijbewijs kwijt met zero tollerance zoals in belgie veel beter gaan werken. Ook al ben je beroeps chauffeur, jammer joh. Die medewerkers hebben nu ook gewoon mobiel in de kofferbak liggen zodat ze ook niet in de verleiding komen. Eens zien hoe lang het gaat duren......
Verder eens met je, een houdertje kost 10 of 20 EUR, probleem opgelost.
Voor iedereen die zich afvraagt of het mogelijk is om de velgen van de vorige generatie Model 3 te monteren op de nieuwe Model 3 Highland? Het is zeker mogelijk
Ik heb goedkoop een setje aero velgen op de kop kunnen tikken zonder banden en wieldeksels. Hierna heb ik een setje Kumho Wintercraft WP52+ banden besteld in de maat 235/45/R18 en gemonteerd op de aero velgen.
Deze set past perfect op de nieuwe Model 3 Highland. De specificaties van de velg zijn bijna identiek t.o.v. de originele Photon wielen. Wat ik persoonlijk wel zou aanraden is om banden te kopen met een velgbeschermer. Standaard steekt de velg redelijk fel uit waardoor je ze makkelijk kan beschadigen op een stoeprand. Om het helemaal af te maken heb ik op Aliexpress een set wieldeksels besteld voor de extra efficientie.:strip_exif()/f/image/8zjgT1QUX2w6tlxVFZjGmUgW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9utMAiKHaSGEy2rs2nbVl0w8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wuO9nQ8y3qwFZ8cWGqgBheLj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wrpni9wBY2z0MlBjlZY7gOE6.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze set past perfect op de nieuwe Model 3 Highland. De specificaties van de velg zijn bijna identiek t.o.v. de originele Photon wielen. Wat ik persoonlijk wel zou aanraden is om banden te kopen met een velgbeschermer. Standaard steekt de velg redelijk fel uit waardoor je ze makkelijk kan beschadigen op een stoeprand. Om het helemaal af te maken heb ik op Aliexpress een set wieldeksels besteld voor de extra efficientie.
:strip_exif()/f/image/8zjgT1QUX2w6tlxVFZjGmUgW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9utMAiKHaSGEy2rs2nbVl0w8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wuO9nQ8y3qwFZ8cWGqgBheLj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wrpni9wBY2z0MlBjlZY7gOE6.jpg?f=fotoalbum_large)
Stiekem toch een klein beetje spijt dat ik niet voor de marine blue ben gegaan danreplica17 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Specificaties zijn niet identiek. Kreeg van Tesla een winterset photon velgen gemonteerd op mijn 2021 model 3, terwijl ik aero had verwacht en dus trok ik aan de bel. Kwam er vervolgens achter dat deze set niet geschikt is vanwege de maximale draaglast per velg (die is lager in geval van photon). Als je zwaarbeladen rijdt kan je daar over heen gaan. Gok dat aero op highland wel kan, maar specs zijn dus niet identiek zoals jij zegt.jaspergast schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:00:
Voor iedereen die zich afvraagt of het mogelijk is om de velgen van de vorige generatie Model 3 te monteren op de nieuwe Model 3 Highland? Het is zeker mogelijkIk heb goedkoop een setje aero velgen op de kop kunnen tikken zonder banden en wieldeksels. Hierna heb ik een setje Kumho Wintercraft WP52+ banden besteld in de maat 235/45/R18 en gemonteerd op de aero velgen.
Deze set past perfect op de nieuwe Model 3 Highland. De specificaties van de velg zijn identiek t.o.v. de originele Photon wielen. Wat ik persoonlijk wel zou aanraden is om banden te kopen met een velgbeschermer. Standaard steekt de velg redelijk fel uit waardoor je ze makkelijk kan beschadigen op een stoeprand. Om het helemaal af te maken heb ik op Aliexpress een set wieldeksels besteld voor de extra efficientie.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
anti elppa schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:03:
[...]
yes gok vanwel, kwam ze van de week ook tegen op de e19 vanaf antwerpen. Foto maken doe ik niet meer in belgie sinds dat nieuwe mobiel vast, direct 2 weken rijbewijs kwijt regel ingevoerd is. Afgelopen 2 maanden al 3 van mijn medewekers 2 weken amper in kunnen zetten doordat ze geen rijbewijs meer hadden
Geen paniek, deze foto's zijn gemaakt door mijn vrouw vanaf de bijrijdersstoel.. dat lijkt mij toch wel vrij duidelijk?anti elppa schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:21:
[...]
ja mooi he? Had verwacht dat onze belgische medewerkers iets beter de regels zouden volgen dan de Nederlanders. Al zie ik de boetes in NL niet, in belgie ook niet uiteraard, maar die 2 weken niet kunnen rijden of spontaan 2 weken vrij vragen vallen wel op zeg maar.
Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/mcZ7b9690UQ90gsNNWEHklbT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yu6Xq7CTHp8ZNRdVT0NRnA2s.jpg?f=fotoalbum_large)