3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Een ook dat punt 1. Ja ZET DIE RUITENWISSERS DAN NIET ALTIJD OP AUTO ALS JE DE AP AANZET!SuperVliegNL schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:35:
En we zijn ondertussen 2 jaar verder, 35k km en ze hebben de auto ruitenwissers nog steeds niet gefixed. Als je het aan Tesla vraagt dan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik begin ook een beetje moe te worden van alles wat ik atlijd weer zelf aan moet passen omdat Tesla domme keuzes maakt.
- ruitenwissers uitzetten
- automatisch grootlicht uitzetten
- verwarming weer op handmatig zetten omdat die bij dit weer constant op automatisch ontwasemen staat terwijl de voorruit vrij is
- USB muziek met de hand aanzetten omdat die dat nooit automatisch resumed en nu zelfs het spraakcommando ervoor weg is.
En geen fatsoenlijke bugtracker voor users.
Signatures zijn voor boomers.
In 5 minuten laden van 50 kWh of meer zal niet zo snel gaan gebeuren. Als dat zo is dan zijn alle problemen opgelost.QuestionMarc schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:22:
[...]
Het is kW, geen kWh.
Enne, ik verwacht juist dat het wel meevalt met die evolutie van de laadsnelheden. Vergeet niet dat hoge laadsnelheden een hele dikke netaansluiting nodig hebben, en daarbij maakt het niet eens zo veel uit of je met 200 of 300kW laadt op de totale laadtijd. De meeste mensen sluiten hem aan, gaan even koffie halen of iets anders, dan is die 15 minuten zo voorbij.
Stel dat laden nog maar 5 minuten duurt, dan moet je dus wel bij de auto blijven om de paal niet onnodig te bezetten. Dat is ook niet erg handig, zeker als men blokkade fees gaat rekenen.
Tot die tijd, als je een auto hebt die daadwerkelijk met 250 kW+ kan laden, dan laad je maar van 10 naar 90% zodat je een laadstation of twee kunt overslaan.
Signatures zijn voor boomers.
Ik heb 'm standaard op 80% staan maar als het laden "te snel gaat" en ik zit nog wat te eten dan schuif ik m naar 100%.Maasluip schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:31:
[...]
In 5 minuten laden van 50 kWh of meer zal niet zo snel gaan gebeuren. Als dat zo is dan zijn alle problemen opgelost.
Tot die tijd, als je een auto hebt die daadwerkelijk met 250 kW+ kan laden, dan laad je maar van 10 naar 90% zodat je een laadstation of twee kunt overslaan.
Offgrid energie: SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD/Inster LR
Hier de ANWB Laadpas toegevoegd aan portemonne in Tesla App uit nieuwsgierigheid naar de integratie.frankj030 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:27:
Deze week kreeg ik een mail van Athlon Charge dat hun Laadpas en laaddruppel ook werken als betaalmethode bij tesla voor superchargen. Zie ook de site van Athlon charge.
Ik heb dus mijn Athlon charge laad druppel in de tesla app toegevoegd ...
dus daar kom ik niet verder.
Eerste SuperCharge-actie daarna werd 2x zo duur i.v.m. opstartkosten en veel hoger kWh-tarief van ANWB ??
Kan nu de ANWB pas in mijn App portemonnee niet meer verwijderen, omdat de app steeds vastloopt ...
Tesla helpdesk weet ervan en kan zo'n betaalmethode handmatig verwijderen, totdat App verbeterd is.
[ Voor 38% gewijzigd door emmerx op 19-11-2025 12:41 ]
Draadloos laden op onze Zon
Ik denk ook dat het toevoegen van de andere laadpassen vooral bedoeld is om het meer mogelijk te maken voor andere merken om te laden bij de superchargers (zijn wij natuurlijk weer minder blij mee i.v.m. drukte). Zo deed de berichtgeving van de ANWB het ook overkomen.emmerx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:06:
[...]
Eerste SuperCharge actie daarna werd 2x zo duur i.v.m. opstartkosten en veel hoger kWh-tarief van ANWB ??
Vind het niet meer dan logisch dat het tarief via Tesla zelf een stuk goedkoper is dan wanneer je een laadpas van een ander bedrijf gebruik, of zie ik dat verkeerd?
Je zou x cent per transactie ofzo kunnen doen. Of een vast bedrag per maand voor de kaart zelf. Of opstart tarief prima.. Ik heb een eneco laadpas, die stond al een tijdje in de tesla app, maar die vragen belachelijke bedragen per kwh.Sypheron schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:20:
[...]
Ik denk ook dat het toevoegen van de andere laadpassen vooral bedoeld is om het meer mogelijk te maken voor andere merken om te laden bij de superchargers (zijn wij natuurlijk weer minder blij mee i.v.m. drukte). Zo deed de berichtgeving van de ANWB het ook overkomen.
Vind het niet meer dan logisch dat het tarief via Tesla zelf een stuk goedkoper is dan wanneer je een laadpas van een ander bedrijf gebruik, of zie ik dat verkeerd?
Het is toch vooral het verzamelen van kosten en doorfactureren. Dat is opeens 2.5x zo duur als tesla rijder
[ Voor 6% gewijzigd door wootahH op 19-11-2025 11:53 ]
Ik had ditzelfde probleem hier eerder aangekaart en toen gaf iemand aan dat het probleem bekend is en opgelost gaat worden in een update.BJBM_BV schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:46:
[...]
Ik ben ‘blij’ en niet blij om te lezen dat je connectiviteit problemen hebt. Ook ik heb de laatste tijd veel last van. Is het dus geen probleem van specifiek mijn auto. Het probleem lijkt zich te beperken tot omgeving rond A4 tussen Rotterdam en Amsterdam. Meermaals dat Spotify uitvalt. Erg irritant.
Inmiddels geüpdate naar 2025.38.9 maar bij mij komt het nog steeds voor (inderdaad op de A4 rond Schiphol voor mij, maar waarschijnlijk is dat gewoon omdat ik daar het meeste rij en dus kans heb).
Hopen dat het snel opgelost gaat worden dit is echt waardeloos, iedere dag weer een deel van mijn rit zonder internet....
Model Y Juniper LR AWD Ultra Red
Ik heb het op diverse plekken en niet iedere keer op dezelfde plek.Voltswagen schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:43:
[...]
Ik had ditzelfde probleem hier eerder aangekaart en toen gaf iemand aan dat het probleem bekend is en opgelost gaat worden in een update.
Inmiddels geüpdate naar 2025.38.9 maar bij mij komt het nog steeds voor (inderdaad op de A4 rond Schiphol voor mij, maar waarschijnlijk is dat gewoon omdat ik daar het meeste rij en dus kans heb).
Hopen dat het snel opgelost gaat worden dit is echt waardeloos, iedere dag weer een deel van mijn rit zonder internet....
Het is wel enorm irritant.
Mijn auto zit ook op 2025.38.9 en heb sindsdien ook niet normaal veel connectiviteitsproblemen. Vooral rond Rotterdam, Amsterdam en Breda.Voltswagen schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:43:
[...]
Ik had ditzelfde probleem hier eerder aangekaart en toen gaf iemand aan dat het probleem bekend is en opgelost gaat worden in een update.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Ik heb het voor de 3 Tesla's in mijn omgeving gewoon afgekocht. Erg tevreden.Sypheron schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:51:
Heb even teruggezocht en zie dat er aardig wat Tessie gebruikers zijn.
Hebben jullie een abonnement hierop? Is het het waard om dit eenmalig af te kopen?
Geeft dit goede inzichten in battery health ook tijdens het rijden?
Ik zie dat Tessie via de cloud werkt en dus ook automations kan uitvoeren uit jouw naam wanneer je niet in de buurt van de auto bent. Verbruikt Tessie alleen stroom wanneer je dergelijke automations ingesteld hebt? Of pollt deze sowieso de auto regelmatig, ook wanneer je geen automations gebruikt?
En waar moet ik qua verbruik aan denken? Ik neem aan dat dit maar zeer minimaal is? Of zorgt dit er ook voor dat de auto niet echt goed in slaap komt?
Automations zijn top, maken zodra nodig je auto wakker. Of als ze locatiegebaseerd zijn, dan is je auto al wakker (want dan rijd je). Dus het voegt niets toe aan het sluipverbruik.
Gebruik het sowieso om mijn battery health te volgen, en ook om bijvoorbeeld te automatiseren dat mijn laadlimiet op bepaalde dagen op bepaalde niveau's is, en de laadklep van mijn auto open gaat als ik aankom op werk / thuis bijvoorbeeld.
Daarnaast eenmalige automatiseringen bijvoorbeeld als ik op vakantie ga, en om 6:00 wil vertrekken. Opladen tot 80%, dan 2 uur voor vertrek de laadlimiet naar 100%, en de verwarming eenmalig aan.
Ik wacht met smart tot ze de functies toevoegen om de keep accessory power on aan / uit te zetten. Die zou ik bijvoorbeeld aan willen hebben als ik aanstekker, en uit als ik losstekker (of alleen op werk bijvoorbeeld).
Software: V12 (2025.38.8 9c7950c18156)
Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik betaal namelijk maandelijks om onder andere Spotify te luisteren via de auto.
Hier ook, standaard rond afslag Hoofddorp alles wegVoltswagen schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:43:
[...]
Dat effect zou je met een ICE wagen ook hebben als er plots maar half zo veel tankstations zouden zijn.Stevie_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:34:
[...]
Het lijkt me reuzenhandig als dat zou gebeuren, dat voorkomt rijen auto's die geladen willen worden op drukke momenten. In Oostenrijk werden we afgelopen winter geconfronteerd met een enorme file bij een benzinestation. Het kwartje viel al snel: het waren allemaal elektrische auto's die in de rij stonden om te laden, best wel lame.
Ik moest met mijn vorige auto trouwens ook af en toe ook wel eens wachten als er 2-3 auto's voor me stonden.
Er komen steeds meer laadstations, dus het probleem van de files lost zich op termijn vanzelf op.
Zouden die mensen niet 2x moeten betalen: kWh-tarief én minuuttarief (idle fee)?
:strip_exif()/f/image/8PoCEzuEWYmId1ye33WjqdPy.jpg?f=fotoalbum_large)
Eenvoudig te controleren bij aanmelding voor SuperCharger abonnement...
[ Voor 13% gewijzigd door emmerx op 19-11-2025 14:06 ]
Waarom zouden zij extra moeten betalen omdat Tesla heeft bespaard op kabellengte?emmerx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:05:
Sinds de SuperChargers open zijn voor 'vreemde' auto's gebeurt het steeds vaker dat er een vrije laadplek ingenomen wordt door een auto die niet 'normaal' kan laden; CCS-aansluiting niet linksachter of rechtsvoor heeft.
Zouden die mensen niet 2x moeten betalen: kWh-tarief én uurtarief (idle fee)?
[Afbeelding]
Wat was er eerst...Maurice- schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:08:
[...]
Waarom zouden zij extra moeten betalen omdat Tesla heeft bespaard op kabellengte?
Is toch net zo aso als 2 vakken innemen bij gewoon parkeren?
Je kunt op de foto zien dat parkeren ook niet zo zijn ding is...
Ik heb deze Ionic rijder uitgelegd (hij had geen idee...) hoe hij wel kon laden zonder een extra plek zinloos te maken; ken net. Hij was zo blij dat hij net Tesla-lid was geworden, want heenreis van zijn vakantie was een 'hel' geweest met niet werkende laadpassen en laderfiles.
Er was een goede reden om te besparen op koper.
Nieuwe (EU gesponsorde) Tesla Snelladers hebben beter ontwerp; en meer koper.
[ Voor 16% gewijzigd door emmerx op 19-11-2025 14:22 ]
Nu had ik alvast de tesla app geïnstalleerd, maar hoe voeg ik nu straks die auto toe in de app? De vorige bereider van deze auto is (bij mij) niet bekend, en in elk geval niet meer bij mijn werkgever in dienst.
Hier ook gebruiker van Tessie.Sypheron schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:51:
Heb even teruggezocht en zie dat er aardig wat Tessie gebruikers zijn.
Hebben jullie een abonnement hierop? Is het het waard om dit eenmalig af te kopen?
Geeft dit goede inzichten in battery health ook tijdens het rijden?
Ik zie dat Tessie via de cloud werkt en dus ook automations kan uitvoeren uit jouw naam wanneer je niet in de buurt van de auto bent. Verbruikt Tessie alleen stroom wanneer je dergelijke automations ingesteld hebt? Of pollt deze sowieso de auto regelmatig, ook wanneer je geen automations gebruikt?
En waar moet ik qua verbruik aan denken? Ik neem aan dat dit maar zeer minimaal is? Of zorgt dit er ook voor dat de auto niet echt goed in slaap komt?
Zeer tevreden over.
Ik betaal momenteel per maand, maar de verwachting is dat op Black Friday er weer korting komt op de eenmalige aanschaf. En dan sla ik toe! Misschien een tip om heel eventjes te wachten dus mocht je hem af willen kopen.
Mocht je nu liever per maand betalen, geef dan de code TMCFRIENDS op in het bestelprocess, dat geeft maandelijks 10% korting
Mijn tip zou zijn: Bel Tesla even.ingmar89 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:14:
morgen mag ik mijn nieuwe auto ophalen bij mijn werkgever, een 2024 model Y standard range.
Nu had ik alvast de tesla app geïnstalleerd, maar hoe voeg ik nu straks die auto toe in de app? De vorige bereider van deze auto is (bij mij) niet bekend, en in elk geval niet meer bij mijn werkgever in dienst.
Bij een tijdelijke (voorloop) Tesla, zat de auto ook nog 'vast' aan de vorige berijder. Hij kon de auto niet ontkoppelen en ik kon hem niet toevoegen via de normale procedure in de app. De auto is natuurlijk niet je eigendom, maar van de leasemaatschappij en vaak zit er dan nog een wagenparkbeheerder tussen om het nog wat lastiger te maken.
Bellen met Tesla loste het voor mij op.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Ik heb me hier als ID.3-rijder ook schuldig aan gemaakt. Maar ja, als je moet dan laden, dan moet je laden. Als die kabels gewoon ff een metertje extra hadden, dan was dit geen issue geweest.emmerx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:05:
Sinds de SuperChargers open zijn voor 'vreemde' auto's gebeurt het steeds vaker dat er een vrije laadplek ingenomen wordt door een auto die niet 'normaal' kan laden; CCS-aansluiting niet linksachter of rechtsvoor heeft.
Zouden die mensen niet 2x moeten betalen: kWh-tarief én minuuttarief (idle fee)?
[Afbeelding]
heb je de link? Zit nog steeds in een discussie met m'n werkgever. Wij mogen geen laad/brandstof kosten meer declareren met onze shell pas. Ten tijde van het uitzoeken van de tesla mocht dit nog wel. Toen declareerde ik gewoon laad kosten bij superchargers. Nu niet meer mogelijk. Super vervelend als je naar Oostenrijk rijdt en aparte laadpalen moet gaan zoeken terwijl tesla navigatie super goed werkt op hun eigen laad netwerk.RF1000 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:59:
[...]
En er komen er de komende weken nog ca 40 bij las ik op X.![]()
Hopelijk ook MTC
laad maar! gevonden
Dus declareren mag niet maar rechtstreeks koppelen wel?tinusterror schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:00:
[...]
heb je de link? Zit nog steeds in een discussie met m'n werkgever. Wij mogen geen laad/brandstof kosten meer declareren met onze shell pas. Ten tijde van het uitzoeken van de tesla mocht dit nog wel. Toen declareerde ik gewoon laad kosten bij superchargers. Nu niet meer mogelijk. Super vervelend als je naar Oostenrijk rijdt en aparte laadpalen moet gaan zoeken terwijl tesla navigatie super goed werkt op hun eigen laad netwerk.
laad maar! gevonden
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Wij gaan dit jaar voor de derde keer met de MY LR op wintersport en plannen nooit iets. Weliswaar zonder dakkoffer en buiten het hoogseizoen, maar windkracht 7 mee of tegen en 13 of -5 graden scheelt zo veel dat het niet te plannen is.LastSamurai schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:22:
Weet niet of dit hier thuishoort.. of in het lange EV ritten topic.
2026 gaan we voor het eerst met de Model Y op wintersport (Premium RWD met kleine LFP accu). We hebben wel al eerder lange ritten in het buitenland gemaakt, italie, zuid-frankrijk etc. Maar nog niet in de winter.
We gaan naar de Franse Alpen (omgeving Tignes) en ja, er moet een skibox mee om een set eigen ski's te vervoeren. Met drie pubers en twee volwassenen gaat die box, auto en frunk helemaal vol.
Waar moet ik qua actieradius aan denken ? Normaal haal ik wel 400km op een lading.
De auto denkt zelf drie laafstops nodig te hebben voor Rotterdam-Tignes maar dan heeft ie geen rekening gehouden met de box bovenop. Hoe lang duurt het voor de auto doorheeft dat er een box op zit en met een hoger verbruik gaat rekenen ?
Of zou het de moeite zijn om voor een trekhaakbox te kijken ? Die zou ik moeten huren/kopen terwijl ik de skibox met dragers al heb.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Zeker! Als de shell recharge pas ook gekoppeld wordt in de tesla app is het geen probleem!adjego schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:08:
[...]
Dus declareren mag niet maar rechtstreeks koppelen wel?
2000+ werknemers, als die allemaal maar gaan tanken/laden waar het niet kan met de recharge pas krijgt de financiele afdeling het weel heel druk met declaraties koppelen salarisadministratie. Lastig voor de boekhouder ook om dit jaarlijks uit te zoeken.
Wel een business case geschreven richting directie. Scheelt op jaarbasis minimaal 2 mlj voor het bedrijf als ze het openstellen voor alle berijders. gemiddeld €0.30 cent bij tesla en bijvoorbeeld €0.79 bij fasnted of €0.78 bij shell recharge zelf. Al is de lijst waar we kunnen laden wel super lang met de shell pas, tesla zit er nog niet tussen
Heb je er bij jouw business case rekening mee gehouden dat de 3rd party laadpashouders een flinke marge bovenop de Tesla prijzen zetten? Zo zag ik b.v. hier dat ANWB bij SuC Haarlem 0.69/kWh rekent, terwijl de Tesla prijs 0.47/kWh istinusterror schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:13:
[...]
Zeker! Als de shell recharge pas ook gekoppeld wordt in de tesla app is het geen probleem!
2000+ werknemers, als die allemaal maar gaan tanken/laden waar het niet kan met de recharge pas krijgt de financiele afdeling het weel heel druk met declaraties koppelen salarisadministratie. Lastig voor de boekhouder ook om dit jaarlijks uit te zoeken.
Wel een business case geschreven richting directie. Scheelt op jaarbasis minimaal 2 mlj voor het bedrijf als ze het openstellen voor alle berijders. gemiddeld €0.30 cent bij tesla en bijvoorbeeld €0.79 bij fasnted of €0.78 bij shell recharge zelf. Al is de lijst waar we kunnen laden wel super lang met de shell pas, tesla zit er nog niet tussen
[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 19-11-2025 15:34 ]
Zeker, heb ik doorgerekend. 2 opties, of enkele voor tesla rijders. Dan scheelt het aanzienlijk als we weer mogen declareren. OF het koppelen van een company creditcard.pdidi schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:29:
[...]
Heb je er bij jouw business case rekening mee gehouden dat de 3rd party laadpashouders een flinke marge bovenop de Tesla prijzen zetten? Zo zag ik b.v. hier dat ANWB bij SuC Haarlem 0.69/kWh rekent, terwijl de Tesla prijs 0.47/kWh is
2e optie is ook opstellen voor de rest, dan wel met andere bedragen gerekend inderdaad.
En met de groeiende lijst van laadpassen zal dat alleen maar meer worden. De ANWB heeft voor de SuC newbies daarom het volgende op hun site gezet:emmerx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:05:
[Afbeelding]
Alle auto's met de laadpoort aan de verkeerde kant zouden gewoon geblokkeerd moeten worden op SUC v2 en v3 locatiesMaurice- schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:08:
[...]
Waarom zouden zij extra moeten betalen omdat Tesla heeft bespaard op kabellengte?
De hele laadervaring wordt verpest door al die inferieure legacy auto troep
[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 19-11-2025 15:54 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
In de basis is de linkerkant natuurlijk al een designfail in rechtsrijdende landen.revolution-nl schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:51:
[...]
Alle auto's met de laadpoort aan de verkeerde kant zouden gewoon geblokkeerd moeten worden op SUC v2 en v3 locaties
De hele laadervaring wordt verpest door al die inferieure legacy auto troep
Zou ook graag willen dat MTC erbij komt maar verwacht het niet.RF1000 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:59:
[...]
En er komen er de komende weken nog ca 40 bij las ik op X.![]()
Hopelijk ook MTC
Ze zijn volgens mij de grootste van NL maar heb het vermoeden dat ze aandelen FastNed hebben
Ja, gebeurt regelmatig, ook op plaatsen waar mijn telefoon het prima doet.QuestionMarc schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:57:
Vandaag op een route van ca 70 km van Rotterdam naar Amsterdam 3 keer gehad dat de connectiviteit wegviel. Hebben jullie daar ook wel eens last van? Ik had het vorige week ook, na een restart van het scherm kwam hij na 5 minuten weer terug, maar wel erg vervelend.
Versie 2025.38.9.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dat wordt de 2e laadklep dit jaar alweer, en nee ik doe er echt geen rare dingen mee.
Ik weet dat dit een zwak punt van de Highland is, maar 2 per jaar is toch wel erg vaak.
Nog los van de 6x dat ik voor de krakende stoel en stuurkolom terug ben geweest. En nog niet opgelost.
Maar schijnbaar is er nu een service bulletin voor de krakende stoel. Ik ben benieuwd of ze het nu wel opgelost gaan krijgen, over 15000 km is de garantie voorbij....
Toevallig reed ik gisteren in een gebied met weinig Tesla laders. Ik wou echter graag nog even laden, omdat ik wat tijd over had vóór mijn afspraak. Helaas lukte het niet om een snelle lader toe te voegen op de route: Tesla stuurde me gewoon 15 – 20 km (enkel, dus 2x die afstand) van de route om naar een SuC te rijden voor een korte laadsessie.
Ik heb in de instellingen ‘laders van derden weergeven’ aan staan, maar er worden dus enkel trage laders aangegeven (1 bliksemschicht), snelle laders ‘mogen’ blijkbaar alleen van Tesla zijn. Ik heb dus niet kunnen laden, terwijl ik tot 2x toe langs een Fastned locatie reed. Beide keren helaas gezien via mijn achteruitkijkspiegel.
Is er een manier om hier meer invloed op te hebben? Dus:
- Geforceerd enkel laders OP de route weergeven
- Ook snelle niet-Tesla laders laten zien
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.