• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 10:12
Jon123 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 06:41:
Nu de dagen wat vroeger donker worden, merk ik dat mijn Model Y Juniper elke keer het grote licht aanzet als ik AP gebruik… wat voor de rest van de snelweg gebruikers niet heel fijn is.

Is er nog een manier om dit uit te zetten? Zou toch wel graag de AP willen blijven gebruiken. Adaptive headlights staat uit, maar sprint uit zichzelf weer aan met AP
De grootste ergernis (eigenlijk de enige) van mijn '19 Model 3. Ik heb me aangeleerd heel snel het grootlicht weer uit te zetten als het weer eens aanspringt. Niks aan te doen vrees ik.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SuperVliegNL schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:35:
En we zijn ondertussen 2 jaar verder, 35k km en ze hebben de auto ruitenwissers nog steeds niet gefixed. Als je het aan Tesla vraagt dan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een ook dat punt 1. Ja ZET DIE RUITENWISSERS DAN NIET ALTIJD OP AUTO ALS JE DE AP AANZET!
Ik begin ook een beetje moe te worden van alles wat ik atlijd weer zelf aan moet passen omdat Tesla domme keuzes maakt.
- ruitenwissers uitzetten
- automatisch grootlicht uitzetten
- verwarming weer op handmatig zetten omdat die bij dit weer constant op automatisch ontwasemen staat terwijl de voorruit vrij is
- USB muziek met de hand aanzetten omdat die dat nooit automatisch resumed en nu zelfs het spraakcommando ervoor weg is.

En geen fatsoenlijke bugtracker voor users.

Signatures zijn voor boomers.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

QuestionMarc schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:22:
[...]

Het is kW, geen kWh.

Enne, ik verwacht juist dat het wel meevalt met die evolutie van de laadsnelheden. Vergeet niet dat hoge laadsnelheden een hele dikke netaansluiting nodig hebben, en daarbij maakt het niet eens zo veel uit of je met 200 of 300kW laadt op de totale laadtijd. De meeste mensen sluiten hem aan, gaan even koffie halen of iets anders, dan is die 15 minuten zo voorbij.
Stel dat laden nog maar 5 minuten duurt, dan moet je dus wel bij de auto blijven om de paal niet onnodig te bezetten. Dat is ook niet erg handig, zeker als men blokkade fees gaat rekenen.
In 5 minuten laden van 50 kWh of meer zal niet zo snel gaan gebeuren. Als dat zo is dan zijn alle problemen opgelost.
Tot die tijd, als je een auto hebt die daadwerkelijk met 250 kW+ kan laden, dan laad je maar van 10 naar 90% zodat je een laadstation of twee kunt overslaan.

Signatures zijn voor boomers.

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:25
Maasluip schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:31:
[...]

In 5 minuten laden van 50 kWh of meer zal niet zo snel gaan gebeuren. Als dat zo is dan zijn alle problemen opgelost.
Tot die tijd, als je een auto hebt die daadwerkelijk met 250 kW+ kan laden, dan laad je maar van 10 naar 90% zodat je een laadstation of twee kunt overslaan.
Ik heb 'm standaard op 80% staan maar als het laden "te snel gaat" en ik zit nog wat te eten dan schuif ik m naar 100%.

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:32
frankj030 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:27:
Deze week kreeg ik een mail van Athlon Charge dat hun Laadpas en laaddruppel ook werken als betaalmethode bij tesla voor superchargen. Zie ook de site van Athlon charge.
Ik heb dus mijn Athlon charge laad druppel in de tesla app toegevoegd ...
dus daar kom ik niet verder.
Hier de ANWB Laadpas toegevoegd aan portemonne in Tesla App uit nieuwsgierigheid naar de integratie.
Eerste SuperCharge-actie daarna werd 2x zo duur i.v.m. opstartkosten en veel hoger kWh-tarief van ANWB ??
Kan nu de ANWB pas in mijn App portemonnee niet meer verwijderen, omdat de app steeds vastloopt ...
Tesla helpdesk weet ervan en kan zo'n betaalmethode handmatig verwijderen, totdat App verbeterd is.

[ Voor 38% gewijzigd door emmerx op 19-11-2025 12:41 ]

Draadloos laden op onze Zon

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
emmerx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:06:
[...]
Eerste SuperCharge actie daarna werd 2x zo duur i.v.m. opstartkosten en veel hoger kWh-tarief van ANWB ??
Ik denk ook dat het toevoegen van de andere laadpassen vooral bedoeld is om het meer mogelijk te maken voor andere merken om te laden bij de superchargers (zijn wij natuurlijk weer minder blij mee i.v.m. drukte). Zo deed de berichtgeving van de ANWB het ook overkomen.
Vind het niet meer dan logisch dat het tarief via Tesla zelf een stuk goedkoper is dan wanneer je een laadpas van een ander bedrijf gebruik, of zie ik dat verkeerd?

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Sypheron schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:20:
[...]

Ik denk ook dat het toevoegen van de andere laadpassen vooral bedoeld is om het meer mogelijk te maken voor andere merken om te laden bij de superchargers (zijn wij natuurlijk weer minder blij mee i.v.m. drukte). Zo deed de berichtgeving van de ANWB het ook overkomen.
Vind het niet meer dan logisch dat het tarief via Tesla zelf een stuk goedkoper is dan wanneer je een laadpas van een ander bedrijf gebruik, of zie ik dat verkeerd?
Je zou x cent per transactie ofzo kunnen doen. Of een vast bedrag per maand voor de kaart zelf. Of opstart tarief prima.. Ik heb een eneco laadpas, die stond al een tijdje in de tesla app, maar die vragen belachelijke bedragen per kwh.

Het is toch vooral het verzamelen van kosten en doorfactureren. Dat is opeens 2.5x zo duur als tesla rijder

[ Voor 6% gewijzigd door wootahH op 19-11-2025 11:53 ]

• Voltswagen
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-01 20:57
BJBM_BV schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:46:
[...]

Ik ben ‘blij’ en niet blij om te lezen dat je connectiviteit problemen hebt. Ook ik heb de laatste tijd veel last van. Is het dus geen probleem van specifiek mijn auto. Het probleem lijkt zich te beperken tot omgeving rond A4 tussen Rotterdam en Amsterdam. Meermaals dat Spotify uitvalt. Erg irritant.
Ik had ditzelfde probleem hier eerder aangekaart en toen gaf iemand aan dat het probleem bekend is en opgelost gaat worden in een update.

Inmiddels geüpdate naar 2025.38.9 maar bij mij komt het nog steeds voor (inderdaad op de A4 rond Schiphol voor mij, maar waarschijnlijk is dat gewoon omdat ik daar het meeste rij en dus kans heb).

Hopen dat het snel opgelost gaat worden dit is echt waardeloos, iedere dag weer een deel van mijn rit zonder internet....

Model Y Juniper LR AWD Ultra Red

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 08:29
Voltswagen schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:43:
[...]

Ik had ditzelfde probleem hier eerder aangekaart en toen gaf iemand aan dat het probleem bekend is en opgelost gaat worden in een update.

Inmiddels geüpdate naar 2025.38.9 maar bij mij komt het nog steeds voor (inderdaad op de A4 rond Schiphol voor mij, maar waarschijnlijk is dat gewoon omdat ik daar het meeste rij en dus kans heb).

Hopen dat het snel opgelost gaat worden dit is echt waardeloos, iedere dag weer een deel van mijn rit zonder internet....
Ik heb het op diverse plekken en niet iedere keer op dezelfde plek.
Het is wel enorm irritant.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:34
[...]

Mijn auto zit ook op 2025.38.9 en heb sindsdien ook niet normaal veel connectiviteitsproblemen. Vooral rond Rotterdam, Amsterdam en Breda.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:12
Sypheron schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:51:
Heb even teruggezocht en zie dat er aardig wat Tessie gebruikers zijn.
Hebben jullie een abonnement hierop? Is het het waard om dit eenmalig af te kopen?
Geeft dit goede inzichten in battery health ook tijdens het rijden?

Ik zie dat Tessie via de cloud werkt en dus ook automations kan uitvoeren uit jouw naam wanneer je niet in de buurt van de auto bent. Verbruikt Tessie alleen stroom wanneer je dergelijke automations ingesteld hebt? Of pollt deze sowieso de auto regelmatig, ook wanneer je geen automations gebruikt?
En waar moet ik qua verbruik aan denken? Ik neem aan dat dit maar zeer minimaal is? Of zorgt dit er ook voor dat de auto niet echt goed in slaap komt?
Ik heb het voor de 3 Tesla's in mijn omgeving gewoon afgekocht. Erg tevreden.

Automations zijn top, maken zodra nodig je auto wakker. Of als ze locatiegebaseerd zijn, dan is je auto al wakker (want dan rijd je). Dus het voegt niets toe aan het sluipverbruik.

Gebruik het sowieso om mijn battery health te volgen, en ook om bijvoorbeeld te automatiseren dat mijn laadlimiet op bepaalde dagen op bepaalde niveau's is, en de laadklep van mijn auto open gaat als ik aankom op werk / thuis bijvoorbeeld.

Daarnaast eenmalige automatiseringen bijvoorbeeld als ik op vakantie ga, en om 6:00 wil vertrekken. Opladen tot 80%, dan 2 uur voor vertrek de laadlimiet naar 100%, en de verwarming eenmalig aan.

Ik wacht met smart tot ze de functies toevoegen om de keep accessory power on aan / uit te zetten. Die zou ik bijvoorbeeld aan willen hebben als ik aanstekker, en uit als ik losstekker (of alleen op werk bijvoorbeeld).

• Fanyt
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20-02 13:11
Ik heb de laatste week bijna dagelijks last van het wegvallen van internetverbinding na ongeveer 10 minuten rijden. Hij herstelt zich pas weer nadat ik geparkeerd ben.
Software: V12 (2025.38.8 9c7950c18156)

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik betaal namelijk maandelijks om onder andere Spotify te luisteren via de auto.

• Jon123
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:58
[...]

Hier ook, standaard rond afslag Hoofddorp alles weg

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Stevie_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:34:
[...]

Het lijkt me reuzenhandig als dat zou gebeuren, dat voorkomt rijen auto's die geladen willen worden op drukke momenten. In Oostenrijk werden we afgelopen winter geconfronteerd met een enorme file bij een benzinestation. Het kwartje viel al snel: het waren allemaal elektrische auto's die in de rij stonden om te laden, best wel lame.
Dat effect zou je met een ICE wagen ook hebben als er plots maar half zo veel tankstations zouden zijn.
Ik moest met mijn vorige auto trouwens ook af en toe ook wel eens wachten als er 2-3 auto's voor me stonden.
Er komen steeds meer laadstations, dus het probleem van de files lost zich op termijn vanzelf op.

• emmerx
Sinds de SuperChargers open zijn voor 'vreemde' auto's gebeurt het steeds vaker dat er een vrije laadplek ingenomen wordt door een auto die niet 'normaal' kan laden; CCS-aansluiting niet linksachter of rechtsvoor heeft.
Zouden die mensen niet 2x moeten betalen: kWh-tarief én minuuttarief (idle fee)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_tqrhknUEUoga4tjnPc8_WrWFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PoCEzuEWYmId1ye33WjqdPy.jpg?f=fotoalbum_large
Eenvoudig te controleren bij aanmelding voor SuperCharger abonnement...

[ Voor 13% gewijzigd door emmerx op 19-11-2025 14:06 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:45
emmerx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:05:
Sinds de SuperChargers open zijn voor 'vreemde' auto's gebeurt het steeds vaker dat er een vrije laadplek ingenomen wordt door een auto die niet 'normaal' kan laden; CCS-aansluiting niet linksachter of rechtsvoor heeft.
Zouden die mensen niet 2x moeten betalen: kWh-tarief én uurtarief (idle fee)?
[Afbeelding]
Waarom zouden zij extra moeten betalen omdat Tesla heeft bespaard op kabellengte?

• emmerx
Maurice- schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:08:
[...]

Waarom zouden zij extra moeten betalen omdat Tesla heeft bespaard op kabellengte?
Wat was er eerst...
Is toch net zo aso als 2 vakken innemen bij gewoon parkeren?
Je kunt op de foto zien dat parkeren ook niet zo zijn ding is...

Ik heb deze Ionic rijder uitgelegd (hij had geen idee...) hoe hij wel kon laden zonder een extra plek zinloos te maken; ken net. Hij was zo blij dat hij net Tesla-lid was geworden, want heenreis van zijn vakantie was een 'hel' geweest met niet werkende laadpassen en laderfiles.

Er was een goede reden om te besparen op koper.
Nieuwe (EU gesponsorde) Tesla Snelladers hebben beter ontwerp; en meer koper.

[ Voor 16% gewijzigd door emmerx op 19-11-2025 14:22 ]

• ingmar89
  • Registratie: December 2013
morgen mag ik mijn nieuwe auto ophalen bij mijn werkgever, een 2024 model Y standard range.
Nu had ik alvast de tesla app geïnstalleerd, maar hoe voeg ik nu straks die auto toe in de app? De vorige bereider van deze auto is (bij mij) niet bekend, en in elk geval niet meer bij mijn werkgever in dienst.

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Sypheron schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:51:
Heb even teruggezocht en zie dat er aardig wat Tessie gebruikers zijn.
Hebben jullie een abonnement hierop? Is het het waard om dit eenmalig af te kopen?
Geeft dit goede inzichten in battery health ook tijdens het rijden?

Ik zie dat Tessie via de cloud werkt en dus ook automations kan uitvoeren uit jouw naam wanneer je niet in de buurt van de auto bent. Verbruikt Tessie alleen stroom wanneer je dergelijke automations ingesteld hebt? Of pollt deze sowieso de auto regelmatig, ook wanneer je geen automations gebruikt?
En waar moet ik qua verbruik aan denken? Ik neem aan dat dit maar zeer minimaal is? Of zorgt dit er ook voor dat de auto niet echt goed in slaap komt?
Hier ook gebruiker van Tessie.
Zeer tevreden over.
Ik betaal momenteel per maand, maar de verwachting is dat op Black Friday er weer korting komt op de eenmalige aanschaf. En dan sla ik toe! Misschien een tip om heel eventjes te wachten dus mocht je hem af willen kopen.

Mocht je nu liever per maand betalen, geef dan de code TMCFRIENDS op in het bestelprocess, dat geeft maandelijks 10% korting :)

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:55
ingmar89 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:14:
morgen mag ik mijn nieuwe auto ophalen bij mijn werkgever, een 2024 model Y standard range.
Nu had ik alvast de tesla app geïnstalleerd, maar hoe voeg ik nu straks die auto toe in de app? De vorige bereider van deze auto is (bij mij) niet bekend, en in elk geval niet meer bij mijn werkgever in dienst.
Mijn tip zou zijn: Bel Tesla even.

Bij een tijdelijke (voorloop) Tesla, zat de auto ook nog 'vast' aan de vorige berijder. Hij kon de auto niet ontkoppelen en ik kon hem niet toevoegen via de normale procedure in de app. De auto is natuurlijk niet je eigendom, maar van de leasemaatschappij en vaak zit er dan nog een wagenparkbeheerder tussen om het nog wat lastiger te maken.

Bellen met Tesla loste het voor mij op.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-02 08:53
Zouden die mensen niet 2x moeten betalen: kWh-tarief én minuuttarief (idle fee)?
[Afbeelding]
Ik heb me hier als ID.3-rijder ook schuldig aan gemaakt. Maar ja, als je moet dan laden, dan moet je laden. Als die kabels gewoon ff een metertje extra hadden, dan was dit geen issue geweest.

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:43
RF1000 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:59:
[...]

En er komen er de komende weken nog ca 40 bij las ik op X. :)
Hopelijk ook MTC
heb je de link? Zit nog steeds in een discussie met m'n werkgever. Wij mogen geen laad/brandstof kosten meer declareren met onze shell pas. Ten tijde van het uitzoeken van de tesla mocht dit nog wel. Toen declareerde ik gewoon laad kosten bij superchargers. Nu niet meer mogelijk. Super vervelend als je naar Oostenrijk rijdt en aparte laadpalen moet gaan zoeken terwijl tesla navigatie super goed werkt op hun eigen laad netwerk.

laad maar! gevonden :)

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-02 19:07
tinusterror schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:00:
[...]

heb je de link? Zit nog steeds in een discussie met m'n werkgever. Wij mogen geen laad/brandstof kosten meer declareren met onze shell pas. Ten tijde van het uitzoeken van de tesla mocht dit nog wel. Toen declareerde ik gewoon laad kosten bij superchargers. Nu niet meer mogelijk. Super vervelend als je naar Oostenrijk rijdt en aparte laadpalen moet gaan zoeken terwijl tesla navigatie super goed werkt op hun eigen laad netwerk.

laad maar! gevonden :)
Dus declareren mag niet maar rechtstreeks koppelen wel?

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-02 14:59
LastSamurai schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:22:
Weet niet of dit hier thuishoort.. of in het lange EV ritten topic.

2026 gaan we voor het eerst met de Model Y op wintersport (Premium RWD met kleine LFP accu). We hebben wel al eerder lange ritten in het buitenland gemaakt, italie, zuid-frankrijk etc. Maar nog niet in de winter.
We gaan naar de Franse Alpen (omgeving Tignes) en ja, er moet een skibox mee om een set eigen ski's te vervoeren. Met drie pubers en twee volwassenen gaat die box, auto en frunk helemaal vol.

Waar moet ik qua actieradius aan denken ? Normaal haal ik wel 400km op een lading.

De auto denkt zelf drie laafstops nodig te hebben voor Rotterdam-Tignes maar dan heeft ie geen rekening gehouden met de box bovenop. Hoe lang duurt het voor de auto doorheeft dat er een box op zit en met een hoger verbruik gaat rekenen ?

Of zou het de moeite zijn om voor een trekhaakbox te kijken ? Die zou ik moeten huren/kopen terwijl ik de skibox met dragers al heb.
Wij gaan dit jaar voor de derde keer met de MY LR op wintersport en plannen nooit iets. Weliswaar zonder dakkoffer en buiten het hoogseizoen, maar windkracht 7 mee of tegen en 13 of -5 graden scheelt zo veel dat het niet te plannen is.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• tinusterror
adjego schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:08:
[...]

Dus declareren mag niet maar rechtstreeks koppelen wel?
Zeker! Als de shell recharge pas ook gekoppeld wordt in de tesla app is het geen probleem!
2000+ werknemers, als die allemaal maar gaan tanken/laden waar het niet kan met de recharge pas krijgt de financiele afdeling het weel heel druk met declaraties koppelen salarisadministratie. Lastig voor de boekhouder ook om dit jaarlijks uit te zoeken.

Wel een business case geschreven richting directie. Scheelt op jaarbasis minimaal 2 mlj voor het bedrijf als ze het openstellen voor alle berijders. gemiddeld €0.30 cent bij tesla en bijvoorbeeld €0.79 bij fasnted of €0.78 bij shell recharge zelf. Al is de lijst waar we kunnen laden wel super lang met de shell pas, tesla zit er nog niet tussen

• Tesio
tinusterror schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:13:
[...]

Zeker! Als de shell recharge pas ook gekoppeld wordt in de tesla app is het geen probleem!
2000+ werknemers, als die allemaal maar gaan tanken/laden waar het niet kan met de recharge pas krijgt de financiele afdeling het weel heel druk met declaraties koppelen salarisadministratie. Lastig voor de boekhouder ook om dit jaarlijks uit te zoeken.

Wel een business case geschreven richting directie. Scheelt op jaarbasis minimaal 2 mlj voor het bedrijf als ze het openstellen voor alle berijders. gemiddeld €0.30 cent bij tesla en bijvoorbeeld €0.79 bij fasnted of €0.78 bij shell recharge zelf. Al is de lijst waar we kunnen laden wel super lang met de shell pas, tesla zit er nog niet tussen
Heb je er bij jouw business case rekening mee gehouden dat de 3rd party laadpashouders een flinke marge bovenop de Tesla prijzen zetten? Zo zag ik b.v. hier dat ANWB bij SuC Haarlem 0.69/kWh rekent, terwijl de Tesla prijs 0.47/kWh is

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 19-11-2025 15:34 ]

• tinusterror
pdidi schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:29:
[...]

Heb je er bij jouw business case rekening mee gehouden dat de 3rd party laadpashouders een flinke marge bovenop de Tesla prijzen zetten? Zo zag ik b.v. hier dat ANWB bij SuC Haarlem 0.69/kWh rekent, terwijl de Tesla prijs 0.47/kWh is
Zeker, heb ik doorgerekend. 2 opties, of enkele voor tesla rijders. Dan scheelt het aanzienlijk als we weer mogen declareren. OF het koppelen van een company creditcard.
2e optie is ook opstellen voor de rest, dan wel met andere bedragen gerekend inderdaad.
[Afbeelding]
En met de groeiende lijst van laadpassen zal dat alleen maar meer worden. De ANWB heeft voor de SuC newbies daarom het volgende op hun site gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BI3vGWBtNjo_Prt-rAD8KC6DldA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0CwBqF0mwSGdB8XfbCK5muKk.png?f=user_large

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:46

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Maurice- schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:08:
[...]

Alle auto's met de laadpoort aan de verkeerde kant zouden gewoon geblokkeerd moeten worden op SUC v2 en v3 locaties >:)

De hele laadervaring wordt verpest door al die inferieure legacy auto troep :+

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 19-11-2025 15:54 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:16
Dit gaat serieus leuk worden op vakantie 🤣

• Maurice-
revolution-nl schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:51:
[...]

Alle auto's met de laadpoort aan de verkeerde kant zouden gewoon geblokkeerd moeten worden op SUC v2 en v3 locaties >:)

De hele laadervaring wordt verpest door al die inferieure legacy auto troep :+
In de basis is de linkerkant natuurlijk al een designfail in rechtsrijdende landen. :+

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:57

Rico

Wie dit leest is gek....

RF1000 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:59:
[...]

En er komen er de komende weken nog ca 40 bij las ik op X. :)
Hopelijk ook MTC
Zou ook graag willen dat MTC erbij komt maar verwacht het niet.
Ze zijn volgens mij de grootste van NL maar heb het vermoeden dat ze aandelen FastNed hebben :*)
QuestionMarc schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:57:
Vandaag op een route van ca 70 km van Rotterdam naar Amsterdam 3 keer gehad dat de connectiviteit wegviel. Hebben jullie daar ook wel eens last van? Ik had het vorige week ook, na een restart van het scherm kwam hij na 5 minuten weer terug, maar wel erg vervelend.
Versie 2025.38.9.
Ja, gebeurt regelmatig, ook op plaatsen waar mijn telefoon het prima doet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-02 08:33
Dus, sinds gisteren gaat het laadklepje van mijn 2023 Highland weer niet open bij aantikken.
Dat wordt de 2e laadklep dit jaar alweer, en nee ik doe er echt geen rare dingen mee.

Ik weet dat dit een zwak punt van de Highland is, maar 2 per jaar is toch wel erg vaak.

Nog los van de 6x dat ik voor de krakende stoel en stuurkolom terug ben geweest. En nog niet opgelost.
Maar schijnbaar is er nu een service bulletin voor de krakende stoel. Ik ben benieuwd of ze het nu wel opgelost gaan krijgen, over 15000 km is de garantie voorbij....

• Danny the dog
Nu wil ik ook wel even inhaken op de hele laadpassen / SuC discussie.

Toevallig reed ik gisteren in een gebied met weinig Tesla laders. Ik wou echter graag nog even laden, omdat ik wat tijd over had vóór mijn afspraak. Helaas lukte het niet om een snelle lader toe te voegen op de route: Tesla stuurde me gewoon 15 – 20 km (enkel, dus 2x die afstand) van de route om naar een SuC te rijden voor een korte laadsessie.

Ik heb in de instellingen ‘laders van derden weergeven’ aan staan, maar er worden dus enkel trage laders aangegeven (1 bliksemschicht), snelle laders ‘mogen’ blijkbaar alleen van Tesla zijn. Ik heb dus niet kunnen laden, terwijl ik tot 2x toe langs een Fastned locatie reed. Beide keren helaas gezien via mijn achteruitkijkspiegel.

Is er een manier om hier meer invloed op te hebben? Dus:
  • Geforceerd enkel laders OP de route weergeven
  • Ook snelle niet-Tesla laders laten zien

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Wellicht als backup even de ABRP app installeren op je telefoon voor de situaties waarin dit voorkomt? Ik weet het, niet ideaal, maar ik heb op dit moment geen échte oplossing voor je omdat ik er nog geen ervaring mee heb.

• hulskersj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11-2025
Wie o wie weet welke maat clipjes (witte) het liefste van Aliexpress oid passen? Er braken 2 af tijdens het vervangen van het interieur filter.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ingmar89 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:14: De vorige bereider van deze auto is (bij mij) niet bekend, e
Heeft hij je auto gebakken of gekookt? Of bedoel je berijder? ;P

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:53
The_Haunted schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:26:
Dus, sinds gisteren gaat het laadklepje van mijn 2023 Highland weer niet open bij aantikken.
Dat wordt de 2e laadklep dit jaar alweer, en nee ik doe er echt geen rare dingen mee.

Ik weet dat dit een zwak punt van de Highland is, maar 2 per jaar is toch wel erg vaak.

Nog los van de 6x dat ik voor de krakende stoel en stuurkolom terug ben geweest. En nog niet opgelost.
Maar schijnbaar is er nu een service bulletin voor de krakende stoel. Ik ben benieuwd of ze het nu wel opgelost gaan krijgen, over 15000 km is de garantie voorbij....
Toeval, hier ook vandaag klepje niet meer reageerde bij push-to-open (wel via display) Maar viel mij op dat het display bij uitstappen ook direct uitschakelt, dat was nooit - mogelijk gerelateerd

Stoel en stuur ook.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:18
Heinemancp schreef op woensdag 19 november 2025 @ 18:08:
[...]

Toeval, hier ook vandaag klepje niet meer reageerde bij push-to-open (wel via display) Maar viel mij op dat het display bij uitstappen ook direct uitschakelt, dat was nooit - mogelijk gerelateerd

Stoel en stuur ook.
Misschien defecte stoelsensor?
Kan je testen in het service menu.
Ondanks al ons geklaag over Tesla's veiligheidssystemen, heeft de Model Y de hoogste score ooit gekregen voor de Euro NCAP Safety Assist. En "natuurlijk" weer 5 sterren. Filmpje

[ Voor 9% gewijzigd door pdidi op 19-11-2025 18:55 ]

• emmerx
Tesio schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:54:
[...]

Ik heb me hier als ID.3-rijder ook schuldig aan gemaakt. Maar ja, als je moet dan laden, dan moet je laden. Als die kabels gewoon ff een metertje extra hadden, dan was dit geen issue geweest.
Als je echt moet laden, dan is betalen voor 2 plekken ook geen probleem en zorgen die kosten ervoor dat die laders weer z.s.m. beschikbaar zijn voor 2 andere moetladers.

[ Voor 4% gewijzigd door emmerx op 19-11-2025 19:26 ]

• DM_
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:02

DM_

Crxtreem schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:52:
Ik rij nu een weekje in een MY22 maar wat is dat een drama qua condens zeg.
Ik moet elke keer voordat ik ga rijden minimaal 5 minuten de ontdooistand gebruiken voordat ik zicht op de voorruit heb.
De zijruiten duurt nog langer.

in mijn eigen M3 is dit probleem er haast niet.

Is dat omdat de MY22 een warmtepomp heeft dit zo traag gaat?
Heb er voor de zekerheid al een droogzak ingelegd.
Heb ik vorig jaar ook gehad met een m3 uit 22. Bleek dat er een lekkage was bij de wielkast waardoor water naar binnen sijpelde. Merkte er zelf niks van want de vloermat was droog, maar het tapijt eronder was wel nat waardoor er altijd vocht aanwezig bleef. Hierdoor was het feest met het weer zoals nu.

Zelf had ik er last van omdat autopilot na een half uur eruit klapte omdat de vocht bleef hangen voor de camera, ondanks dat ik toen de hele rit met max ontdooi had gereden....lekker warm. Dacht eerst dat het gewoon een slechte upgrade was in het nieuwere model, want in de 2019 model die ik daarvoor reed heb ik dat nooit gehad. Verder had ik toen ook gelezen dat het ook voor kan komen als een zijruit niet volledig sluit. Maar na een check van de mobile service kwamen ze achter de lek.

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Vandaag mijn model 3 rwd quicksilver opgehaald. Wat een heerlijke auto.
Ze hebben vergeleken met mijn eerdere model Y 2023 awd echt wel weer stappen gezet.

Alleen jammer dat ik bij het verwijderen van de wieldoppen zag dat er al roest op de assen zit.
Helaas ook een aantal waarschuwingen gehad dat de camera niet goed werkt. Denk dat ik toch maar alvast een melding aanmaak bij Telsa, het kan maar vastliggen.

Ondanks dat erg blij met de auto.

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:31
Willianv schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:09:
Helaas ook een aantal waarschuwingen gehad dat de camera niet goed werkt. Denk dat ik toch maar alvast een melding aanmaak bij Telsa, het kan maar vastliggen.
In een donkere omgeving gereden? Dan krijg je die meldingen altijd.

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
WhoDoYaThinkIAm schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:16:
[...]

In een donkere omgeving gereden? Dan krijg je die meldingen altijd.
Vanmiddag kreeg ik ze ook gewoon bij daglicht. Bij de Y heb ik overigens zeer incidenteel deze meldingen gehad, dan inderdaad in de avond. Voor vandaag heb ik denk ik 20-30 keer een melding voorbij zien komen. Heb er 170 km mee gereden.

Het ligt nu in ieder geval vast bij Tesla, ik ga het wel horen of er een serviceafspraak voor komt.

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-02 23:49
Willianv schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:30:
[...]

Vanmiddag kreeg ik ze ook gewoon bij daglicht. Bij de Y heb ik overigens zeer incidenteel deze meldingen gehad, dan inderdaad in de avond. Voor vandaag heb ik denk ik 20-30 keer een melding voorbij zien komen. Heb er 170 km mee gereden.

Het ligt nu in ieder geval vast bij Tesla, ik ga het wel horen of er een serviceafspraak voor komt.
Bij mij gaf Tesla aan dat dit de eerste kilometers kan gebeuren ivm calibreren cameras, laatste dagen geen last meer van gehad.

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-01 15:03
Danny the dog schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:26:

Toevallig reed ik gisteren in een gebied met weinig Tesla laders. Ik wou echter graag nog even laden, omdat ik wat tijd over had vóór mijn afspraak. Helaas lukte het niet om een snelle lader toe te voegen op de route: Tesla stuurde me gewoon 15 – 20 km (enkel, dus 2x die afstand) van de route om naar een SuC te rijden voor een korte laadsessie.

Ik heb in de instellingen ‘laders van derden weergeven’ aan staan, maar er worden dus enkel trage laders aangegeven (1 bliksemschicht), snelle laders ‘mogen’ blijkbaar alleen van Tesla zijn. Ik heb dus niet kunnen laden, terwijl ik tot 2x toe langs een Fastned locatie reed. Beide keren helaas gezien via mijn achteruitkijkspiegel.

Fastned iig en ook andere stond tot voor kort dus ook in de lijst met snelladers. Helaas zijn ze op de een of andere manier zeer recent opeens verdwenen. Zelfs met de optie aan. Hopelijk is dat ergens een bug gemaakt waardoor het binnenkort weer terugkomt.

• Danny the dog
MisterX schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:16:
[...]

Fastned iig en ook andere stond tot voor kort dus ook in de lijst met snelladers. Helaas zijn ze op de een of andere manier zeer recent opeens verdwenen. Zelfs met de optie aan. Hopelijk is dat ergens een bug gemaakt waardoor het binnenkort weer terugkomt.
Goed om te horen dat ze er dus wel tussen kunnen staan. Tesla heeft echter een vage tekst op hun website staan, waarmee ze heerlijk flexibel derden toe kunnen laten of weigeren.

Zie hier: https://www.tesla.com/sup...third-party-fast-charging

Ik heb de MY nu 2 weken, maar ben echt het tegenovergestelde van impressed van de systemen van Tesla.

Ze pushen me net wat te hard op hun eigen producten en het hele ‘wij weten beter wat jij wilt dan jezelf’ gevoel; Autopilot bijvoorbeeld vind ik ronduit gevaarlijk, maarja, zet er ‘bèta’ achter en je komt ermee weg. Automatische hulpsystemen zijn maar beperkt instelbaar (automatisch groot licht niet permanent uit te schakelen, regensensor is ruk) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Oh en ik zou bijna vergeten dat de foutieve max snelheidsinfo dus letterlijk voor je bepaalt dat je je cruise control niet op de echt geldende snelheid in kunt stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMbWlV_0IhTnKhORghom0oeB0Ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJUY78oPAUde3T7upcjwZLGL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb lichtelijke spijt van de keuze voor dit merk, ondanks de ruimte en ‘bang for buck’ qua interieur features. En de hele ‘app only’ ervaring en het schoenenverkoper niveau van de verkoopadviseurs helpen daar ook zeker niet bij.

[ Voor 24% gewijzigd door Danny the dog op 19-11-2025 23:44 ]

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 21:09
Ik zit voor mijn nieuwe Juniper RWD een beetje te twijfelen of ik winterbanden op mijn originele velgen ga zetten of toch een complete set aanschaf. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Ik kan de banden stapelen in de schuur, wat overigens wel een vochtige ruimte is.

Gaat zo'n bandenboer een beetje zuinig om met de velgen als hij een nieuwe band erop zet?

• Danny the dog
goldmemberf1 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:49:
Ik zit voor mijn nieuwe Juniper RWD een beetje te twijfelen of ik winterbanden op mijn originele velgen ga zetten of toch een complete set aanschaf. Wat zijn jullie ervaringen hierin? Ik kan de banden stapelen in de schuur, wat overigens wel een vochtige ruimte is.

Gaat zo'n bandenboer een beetje zuinig om met de velgen als hij een nieuwe band erop zet?
Ik wil niet de zeurkous van het topic zijn, maar ik heb de winterbanden op de normale velg laten leggen. (Geen keuze, want lease) Exact zelfde auto. Helaas bleek daarbij de lak van de velgen minder goed en nu heb ik dus al een mooie chip er uit…. Dankjewel meneer de bandenmonteur.

Stallen in een vochtigere ruimte kan trouwens geen kwaad. Zorg alleen dat je velgen niet IN het vocht liggen. Balkje er onder ofzo. Of tegen de muur…

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

Maasluip schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:25:
[...]

Een ook dat punt 1. Ja ZET DIE RUITENWISSERS DAN NIET ALTIJD OP AUTO ALS JE DE AP AANZET!
Ik begin ook een beetje moe te worden van alles wat ik atlijd weer zelf aan moet passen omdat Tesla domme keuzes maakt.
- ruitenwissers uitzetten
- automatisch grootlicht uitzetten
- verwarming weer op handmatig zetten omdat die bij dit weer constant op automatisch ontwasemen staat terwijl de voorruit vrij is
- USB muziek met de hand aanzetten omdat die dat nooit automatisch resumed en nu zelfs het spraakcommando ervoor weg is.

En geen fatsoenlijke bugtracker voor users.
Enhauto commander. Kan je automatisch groot licht en wipers mee uitschakelen.

Al moet ik zeggen dat ik die functie zelf niet gebruik, weinig last van overmaat of ondermaats groot licht en wissen (my24).
Vanochtend stond ontwasem stand aan maar ging ook vanzelf uit. Enige wat ik ervaar is dat de kachel voor'n gevoel altijd te hard blaast, teveel aanwezig zeg maar.

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@Danny the dog
Dit betreft automatisch sturen en dat werkt deels anders als bij de cruise control. Ik gebruik het zelf heel af en toe op de snelweg en daar lijkt ook de crux te zitten:
Op snelwegen is de cruise-snelheid gelijk aan de maximumsnelheid, waarbij rekening wordt gehouden met een eventuele marge die u hebt ingesteld voor Speed Assist. Als u echter kiest voor het gebruik van Automatisch sturen op straten in woongebieden, op een weg zonder middenmarkering, of op een weg zonder beperkte toegang, kan de maximale cruisesnelheid door Automatisch sturen worden begrensd en wordt op het instrumentenpaneel een melding weergegeven die aangeeft dat de snelheid is begrensd. De begrensde snelheid is gelijk aan de maximumsnelheid voor de weg plus 5 mph (10 km/h).
Stuk uit de handleiding van een Model S maar het principe is overal gelijk. Je probeert dit nu op een weg die de auto ongeschikt acht (los van wat wij vinden).

Qua borden is het inderdaad niet altijd ideaal, maar dat lijkt een probleem bij meer merken. Vooral bij op en afritten vind ik het irritant omdat daar ook de snelheid omlaag gaat als je op de cruise rijdt terwijl dat echt niet hoeft.

[ Voor 114% gewijzigd door SL65 op 20-11-2025 07:54 ]

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:55
Tesio schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:54:
[...]

Niet druk in maken, de enige schuldige hier is Tesla zelf. Het heeft geen zin om de ladende auto's te beschuldigen als Tesla degenen is die dit allemaal mogelijk maakt.

• TCMR
  • Laatst online: 17:27
Danny the dog schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:26:
[...]
en het schoenenverkoper niveau van de verkoopadviseurs helpen daar ook zeker niet bij.
Ik denk dat als jij een "verkoopadviseur" nodig hebt als je een auto gaat kopen, Tesla niet het merk is voor jou.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:53

Ik doe dit sinds de Tesla ook, 2x per jaar banden wisselen en dus van velg af en weer op de velg. Mijn bandenboer gaat er netjes mee om, maar ik ga toch naar velgen als de band vervangen moet worden. Ik zie met wat voor geweld die band eraf gehaald moet worden, dat is nooit goed voor zo'n band.
Extra set velgen is ook weer wat waard, wisselen is goedkoper alleen heb je iets onhandigere opslag want veel zwaarder.

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
DM_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:38:
[...]

Heb je gezien waar de lekkage zat?
Dan kan ik van het weekend eens kijken of ik iets zie.

Heb ik vorig jaar ook gehad met een m3 uit 22. Bleek dat er een lekkage was bij de wielkast waardoor water naar binnen sijpelde. Merkte er zelf niks van want de vloermat was droog, maar het tapijt eronder was wel nat waardoor er altijd vocht aanwezig bleef. Hierdoor was het feest met het weer zoals nu.

Zelf had ik er last van omdat autopilot na een half uur eruit klapte omdat de vocht bleef hangen voor de camera, ondanks dat ik toen de hele rit met max ontdooi had gereden....lekker warm. Dacht eerst dat het gewoon een slechte upgrade was in het nieuwere model, want in de 2019 model die ik daarvoor reed heb ik dat nooit gehad. Verder had ik toen ook gelezen dat het ook voor kan komen als een zijruit niet volledig sluit. Maar na een check van de mobile service kwamen ze achter de lek.
Vanmorgen de auto voor laten verwarmen en leek het allemaal wel goed te zijn op een paar vlekken op het raam.
Maar na een 5 minuten rijden waren de zijramen compleet beslagen.
Dit heeft de hele rit tot het werk beslagen geweest.
Op het werk had ik nog een rand van ca. 10cm bij de portieren dat beslagen was.
Ik heb de verarming maar op hand en vol aangezet met de ventilatie op de ruiten maar dit gaat echt super langzaam.

Nadeel is dat dit een leenauto is van Tesla, dus kan niet op deze auto een serviceverzoek indienen.

[ Voor 4% gewijzigd door Crxtreem op 20-11-2025 08:39 ]

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Crxtreem schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:36:
[...]
Nadeel is dat dit een leenauto is van Tesla, dus kan niet op deze auto een serviceverzoek indienen.
Hopen dat ze snel je HV batterij vervangen.
Zou kunnen dat de achterbak (onder) vol met water staat.

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 09:59
Met mijn vorige ID4 deed ik dit ook. Ik probeerde wel altijd de laders 'aan de randen' te kiezen maar soms kon dat niet.

• LastSamurai
Prive zou ik altijd de winterbanden op aparte velgen zetten en zelf opslaan (indien mogelijk).
Je kan dan makkelijker zelf wisselen en een winterset uitzoeken waar makkelijker sneeuwkettingen op kunnen.

Zakelijk wissel ik netjes de banden en slaat de bandenboer de banden op. En ook dat gaat prima. Dat doe ik al meer dan 10 jaar en is altijd goed gegaan (afkloppen). Bijkomend voordeel is dat de banden netjes worden gecontroleerd op profieldiepte en indien nodig worden vervangen bij de wissel. Enige nadeel is dat ik soms terug moet voor balanceren.

• Tesio
emmerx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:22:
[...]
Als je echt moet laden, dan is betalen voor 2 plekken ook geen probleem en zorgen die kosten ervoor dat die laders weer z.s.m. beschikbaar zijn voor 2 andere moetladers.
Volgens mij mogen niet-Tesla rijders daar laden. Als de laadfaciliteiten niet zijn ingesteld op auto's met de laadklep aan de rechterzijde van de auto, dan is dat een issue die bij de facilitator (Tesla) ligt, en niet bij de lader zelf.

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 21:09
LastSamurai schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:01:
[...]

Prive zou ik altijd de winterbanden op aparte velgen zetten en zelf opslaan (indien mogelijk).
Je kan dan makkelijker zelf wisselen en een winterset uitzoeken waar makkelijker sneeuwkettingen op kunnen.

Zakelijk wissel ik netjes de banden en slaat de bandenboer de banden op. En ook dat gaat prima. Dat doe ik al meer dan 10 jaar en is altijd goed gegaan (afkloppen). Bijkomend voordeel is dat de banden netjes worden gecontroleerd op profieldiepte en indien nodig worden vervangen bij de wissel. Enige nadeel is dat ik soms terug moet voor balanceren.
Dank! Ik ben echter een complete nitwit op autogebied, dus zelf wisselen zou ik echt ff in moeten duiken. Zeker als je het hebt over balanceren en profieldiepte :F

W.b. zelf een winterset uitzoeken: zijn er nog aantrekkelijkere alternatieven dan de set van €2.200eu die Tesla zelf biedt voor de Juniper?

• CEdS
Danny the dog schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:26:

Ik ben akkoord met je maar niet qua Tesla, ik heb deze ervaring met Hyundai. Zelf al geef je bij dat merk in dat je naar Tesla navigeert om te laden (preconditionering werkt) dan nog leidt de Hyundai je naar een andere laadlocatie, in ieder geval geen Tesla.....Zo heeft ieder merk zijn nukken (en dan spreek ik niet eens over de rijhulpsystemen van Hyundai, die zijn echt helemaal onbruikbaar). Mijn ervaring is dat waardering pas komt als je echt kan vergelijken en niet een proefritje van een uur.

Wat ook een gemis is is dat "de autojournalisten" dit nooit aankaarten, het enige waar je ze over hoort zijn de piepjes.

Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||

• BigSmurf
  • Niet online
Meer mensen problemen met de automatische stuurcorrectie (rood met alarmbellen) sinds de update naar 2025.44? Ik heb vandaag en gisteren al drie ingrepen gehad bij het wisselen van rijstrook en/of invoegen op de snelweg mét knipperlicht aan, inclusief enorme zwieper van het stuur erbij. Echt levensgevaarlijk.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-02 14:59
Danny the dog schreef op woensdag 19 november 2025 @ 22:26:
[...]

Ik heb de MY nu 2 weken, maar ben echt het tegenovergestelde van impressed van de systemen van Tesla.

Ze pushen me net wat te hard op hun eigen producten en het hele ‘wij weten beter wat jij wilt dan jezelf’ gevoel; Autopilot bijvoorbeeld vind ik ronduit gevaarlijk, maarja, zet er ‘bèta’ achter en je komt ermee weg. Automatische hulpsystemen zijn maar beperkt instelbaar (automatisch groot licht niet permanent uit te schakelen, regensensor is ruk) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Oh en ik zou bijna vergeten dat de foutieve max snelheidsinfo dus letterlijk voor je bepaalt dat je je cruise control niet op de echt geldende snelheid in kunt stellen.
Ik ben het eens voor wat betreft de snelheid, wat mij betreft zou het handiger zijn als de automatische borden herkenning ook uitgezet kon worden.
AP: totaal niet eens. Als je hem gebruik waarvoor het bedoeld is: snelweg en goed belijnde wegen en je weet waar je hem niet moet gebruiken, werkt het goed. Ik heb al veel lange reizen gemaakt en de AP neemt veel uit handen en zorg ervoor dat je je veilig door het verkeer heen beweegt.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• n0hh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-02 15:05

Je kunt er ook voor kiezen om de banden te laten wisselen bij een autobedrijf, als dat voor jou prettiger voelt. Zelf heb ik wisselende ervaringen met bandenfitters. Het ging daar vaak wat lomper. Of dat echt kwaad kan weet ik niet, maar voor mijn gevoel was het beter om het gewoon bij de dealer te laten doen. Meerprijs t.o.v. een bandenfitter viel mij ook reuze mee.

Nu heb ik de Helix velgen besteld, omdat ik de standaard wielen minder mooi vind. Daardoor is een complete wielenset voor mij sowieso geen optie. Verder is het prijsverschil tussen een bandenwissel (band om velg) en een wielwissel niet groot genoeg om het verschil in meerprijs van een volledige wielenset te compenseren.

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-02 12:06
BigSmurf schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:09:
Meer mensen problemen met de automatische stuurcorrectie (rood met alarmbellen) sinds de update naar 2025.44? Ik heb vandaag en gisteren al drie ingrepen gehad bij het wisselen van rijstrook en/of invoegen op de snelweg mét knipperlicht aan, inclusief enorme zwieper van het stuur erbij. Echt levensgevaarlijk.
Ik zit nog op 2025.38 volgens mij. Heb jij echt al 2025.44?

• Tasteless
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:56
Gister mijn nieuwe M3 rear wheel drive in de kleur ultra red opgehaald in Tilburg. Gelukkig zoals uitvoerig gecheckt het "2026" model met Stalk, front camera en zwarte emblemen. Ik zag ook flink wat nieuwe m3's staan met nog chrome emblemen dus het is de moeite waaard dit te checken op basis van het VIN nummer.

Heel blij met mijn aankoop en meteen de autopilot getest (na de cameracalibratie van 50KM). Ik heb de standaard autopilot en moest zeggen dat ik niet veel last had van het rijbaanwisselen zonder TACC. Misschien omdat ik de situatie voorheen niet ervaren heb maar standaard gas geven en het stuur overpakken voordat je gaat inhalen went heel snel.

Tevens ervaren dat op de meeste N-wegen de autopilot ook gewoon prima werkt en de auto zich mooi aanpast aan de geldende snelheidslimieten.

Ruitenwissers reageerden ook heel fijn ondanks de verhalen die ik hier af en toe lees.

Al met al zeer fijne eerste 200km geklokt gister.

Weheat sparrow P60 | LMNT Pura 200L

• Maurice-
Tasteless schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:07:
Gister mijn nieuwe M3 rear wheel drive in de kleur ultra red opgehaald in Tilburg. Gelukkig zoals uitvoerig gecheckt het "2026" model met Stalk, front camera en zwarte emblemen. Ik zag ook flink wat nieuwe m3's staan met nog chrome emblemen dus het is de moeite waaard dit te checken op basis van het VIN nummer.

Heel blij met mijn aankoop en meteen de autopilot getest (na de cameracalibratie van 50KM). Ik heb de standaard autopilot en moest zeggen dat ik niet veel last had van het rijbaanwisselen zonder TACC. Misschien omdat ik de situatie voorheen niet ervaren heb maar standaard gas geven en het stuur overpakken voordat je gaat inhalen went heel snel.

Tevens ervaren dat op de meeste N-wegen de autopilot ook gewoon prima werkt en de auto zich mooi aanpast aan de geldende snelheidslimieten.

Ruitenwissers reageerden ook heel fijn ondanks de verhalen die ik hier af en toe lees.

Goed om te lezen! Maar als je de oude situatie wel kent is het vervelend als je na een rustig stuk snelweg op AP een deel TACC wil rijden (bijvoorbeeld met spitsstroken waar AP niets van begrijpt). Dan ben je dus genoodzaakt met meerdere profielen te gaan werken, niet ideaal.

Ik wil niet lullig doen of je bang maken maar 200km is natuurlijk niet veel. AP en regensensor issues heb ik ook niet altijd. Gisteren regende het ook lekker door. Dan werkt het doorgaans prima.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• CEdS

Waar vind je die VIN check?

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:04
Tesio schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:10:
[...]

Volgens mij mogen niet-Tesla rijders daar laden. Als de laadfaciliteiten niet zijn ingesteld op auto's met de laadklep aan de rechterzijde van de auto, dan is dat een issue die bij de facilitator (Tesla) ligt, en niet bij de lader zelf.
Interessante discussie over niet Tesla's die bij een V2 of V3 laders van Tesla willen laden. Tesla wordt dan boos aangekeken als stroom aanbieder en niet-Tesla's met laadpoort rechts of voor in hun auto anders neer moeten zetten om te laden en meer plaats innemen.
Historisch besef is hier op zijn plaats. Tesla is als een van de eerste autofabrikanten van elektrische auto's ook begonnen met een laadnetwerk aan te leggen. Aangezien er alleen Tesla's rond reden is toen dus gekozen voor laders met korte kabels ivm de weerstand en koeling van de kabels en geschikt voor laadpoorten linksachter, wat ook een vrij logische plaats is in landen met het stuur links. Later hebben andere fabrikanten van elektrische auto's hun auto's gemaakt met de laadpoorten op willekeurige plaatsen zonder onderling overleg en ook er van uitgaand dat anderen wel voor het laadnetwerk zouden zorgen. Tesla had genoeg locaties om de eigen auto's op te laden en voelde zich ( terecht) niet verantwoordelijk voor problemen die andere merken hadden met laden. Voor 2020 was reizen in Europa met een niet Tesla een behoorlijke uitdaging. Doordat de Europesche Unie Tesla verplichtte haar laadnetwerk ook voor andere merken open te stellen ontstonden de problemen met de merken auto's met de laadpoorten recht's. Iets dat voorkomen had kunnen worden als er een standaard locatie voor de laadpoort was afgesproken door de autofabrikanten. Je kunt het Tesla niet kwalijk nemen dat zij niet in korte tijd al hun laadpalen hebben omgebouwd naar V4 laders.
Dus ja nu kan het een probleem zijn, maar dat zal in de toekomst wel beter worden als er meer V2 en V3 laders vervangen worden door V4 laders. Ook het feit dat andere merken steeds meer 800 V systemen in hun auto's gaan bouwen zal de drukte van andere merken bij Tesla laders wel doen afnemen zolang Tesla het 400V blijft gebruiken.

• CEdS
Mackeessie schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:27:
[...]

Doordat de Europesche Unie Tesla verplichtte haar laadnetwerk ook voor andere merken open te stellen ontstonden de problemen met de merken auto's met de laadpoorten recht's.
Hierbij dient opgemerkt te worden dat de nieuwe Tesla laadpalen subsidie ontvang vanuit de EU, logisch dat het voor iedereen open gesteld moet worden, iedere EU inwoner betaalt er tenslotte aan mee.....

• Tesio
[...]

Interessante discussie over niet Tesla's die bij een V2 of V3 laders van Tesla willen laden. Tesla wordt dan boos aangekeken als stroom aanbieder en niet-Tesla's met laadpoort rechts of voor in hun auto anders neer moeten zetten om te laden en meer plaats innemen.
Historisch besef is hier op zijn plaats. Tesla is als een van de eerste autofabrikanten van elektrische auto's ook begonnen met een laadnetwerk aan te leggen. Aangezien er alleen Tesla's rond reden is toen dus gekozen voor laders met korte kabels ivm de weerstand en koeling van de kabels en geschikt voor laadpoorten linksachter, wat ook een vrij logische plaats is in landen met het stuur links. Later hebben andere fabrikanten van elektrische auto's hun auto's gemaakt met de laadpoorten op willekeurige plaatsen zonder onderling overleg en ook er van uitgaand dat anderen wel voor het laadnetwerk zouden zorgen. Tesla had genoeg locaties om de eigen auto's op te laden en voelde zich ( terecht) niet verantwoordelijk voor problemen die andere merken hadden met laden. Voor 2020 was reizen in Europa met een niet Tesla een behoorlijke uitdaging. Doordat de Europesche Unie Tesla verplichtte haar laadnetwerk ook voor andere merken open te stellen ontstonden de problemen met de merken auto's met de laadpoorten recht's. Iets dat voorkomen had kunnen worden als er een standaard locatie voor de laadpoort was afgesproken door de autofabrikanten. Je kunt het Tesla niet kwalijk nemen dat zij niet in korte tijd al hun laadpalen hebben omgebouwd naar V4 laders.
Dus ja nu kan het een probleem zijn, maar dat zal in de toekomst wel beter worden als er meer V2 en V3 laders vervangen worden door V4 laders. Ook het feit dat andere merken steeds meer 800 V systemen in hun auto's gaan bouwen zal de drukte van andere merken bij Tesla laders wel doen afnemen zolang Tesla het 400V blijft gebruiken.
Mooi geschreven :). Begrijp me niet verkeerd: ik neem Tesla en de gemaakte keuzes rondom de opzet van SuC's niets kwalijk. Ik reageer op het feit dat de mening dat niet-Tesla rijders dubbel moeten betalen omdat zij (gedwongen, helaas) twee plekken innemen.
CEdS schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:34:
[...]

Hierbij dient opgemerkt te worden dat de nieuwe Tesla laadpalen subsidie ontvang vanuit de EU, logisch dat het voor iedereen open gesteld moet worden, iedere EU inwoner betaalt er tenslotte aan mee.....
Klopt, maar pas sinds 2023, bedoeld voor de aanleg van V4
[...]

Doordat de Europesche Unie Tesla verplichtte haar laadnetwerk ook voor andere merken open te stellen ontstonden de problemen met de merken auto's met de laadpoorten recht's.
Heb jij een bron dat Tesla hiertoe werd verplicht?

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
snip, zie topicwarning

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 26-11-2025 12:41 ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• Maurice-
[...]

Een linksgestuurde auto parkeer je aan de rechterkant van de weg. De laadaansluiting zit bij Tesla dus juist aan een hele onlogische kant, logisch dat Europese makers voornamelijk kiezen voor rechtsachter.

• DnnSke
  • Laatst online: 09:49
Maurice- schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:57:
[...]

Een linksgestuurde auto parkeer je aan de rechterkant van de weg.
Met mijn 'linksgestuurde' model 3 kan ik ook aan de linkerkant parkeren. Dan zal ik vast een hele speciale auto hebben :+

• Maurice-
DnnSke schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:05:
[...]

Met mijn 'linksgestuurde' model 3 kan ik ook aan de linkerkant parkeren. Dan zal ik vast een hele speciale auto hebben :+
Geestig.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-02 13:15
[...]
Een linksgestuurde auto parkeer je aan de rechterkant van de weg. De laadaansluiting zit bij Tesla dus juist aan een hele onlogische kant, logisch dat Europese makers voornamelijk kiezen voor rechtsachter.
ik ben blij met de laadpoort aan die kant, ik kan mijn M3 in de garage zetten zo dicht als ik kan tegen de muur, geeft mij genoeg ruimte om uit te stappen en gezien de laadpoort aan de bestuurderskant zit kan ik makkelijk laden. Voor mij zou de laadpoort aan de niet bestuurskant weer niet fijn zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Svennie op 20-11-2025 14:38 ]

PSN ID: Svennie-NL

• Tasteless
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:56
CEdS schreef op donderdag 20 november 2025 @ 13:25:
[...]

Waar vind je die VIN check?
Als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op VIN dan vindt je de link wel. Je kunt ook gewoon tesla zelf bellen.

Weheat sparrow P60 | LMNT Pura 200L

• LastSamurai
goldmemberf1 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:15:
[...]

Dank! Ik ben echter een complete nitwit op autogebied, dus zelf wisselen zou ik echt ff in moeten duiken. Zeker als je het hebt over balanceren en profieldiepte :F

W.b. zelf een winterset uitzoeken: zijn er nog aantrekkelijkere alternatieven dan de set van €2.200eu die Tesla zelf biedt voor de Juniper?
Balanceren doe je niet zonder garage. Profieldiepte controleren is heel simpel, daar staan op Youtube vast wel voorbeelden van.
Enige wat je moet doen is je bouten lossen, auto opkrikken (jackpad) wielen wisselen en bouten op moment zetten. Ik was meestal binnen een uurtje klaar en opgeruimd.

• LastSamurai
[...]

Ik vermoed dat we in Europa veel meer aan fileparkeren doen en dat ze in de USA meer parallel parkeren. Als je parallel parkeert bij een lader is er niks aan de hand, maar als je fileparkeert dan zit de port links onhandig omdat ie dan aan de kant van het verkeer zit.

• g13x
  • Laatst online: 18:15
Maurice- schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:51:
[...]

Goed om te lezen! Maar als je de oude situatie wel kent is het vervelend als je na een rustig stuk snelweg op AP een deel TACC wil rijden (bijvoorbeeld met spitsstroken waar AP niets van begrijpt). Dan ben je dus genoodzaakt met meerdere profielen te gaan werken, niet ideaal.
Ik neem aan dat het wisselen van profiel dan alleen stilstaand dient te gebeuren. Of zijn hier andere opties voor?

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
[...]
Keuzes, keuzes, keuzes…

Wanneer ik op een regendag aan de snellader ga staan, dan ben ik blij dat ik niet naar de “stoepkant” aan de andere kant van m’n auto hoef te gaan staan om ‘m in te pluggen.

In de plaats daarvan stap ik uit, plug m’n Tesla in, en duik terug in de droge cockpit. Zorgen met laadpassen heb ik namelijk evenmin, want autocharging weet wel raad met de afhandeling van mijn laadbeurt.

Als je dát onlogisch vindt, fine for me, hoor.

Maar terwijl ik de warme en droge cockpit al terug induik, ben jij misschien al wel aan de laadpoort aan de andere kant van jouw auto aangekomen. Met een beetje geluk heb je plug&charge. Maar anders stap je na nog een extra minuut, zo nat als een soepkieken, terug in jouw auto. Tenminste, als die ene werkende laadpas al van de eerste keer heeft gewerkt.

Je begrijpt: ik trek het hier op flessen. Maar jouw categorieke statement waar je die laadpoort aan de linkerkant beoordeelt als een “designfail” verdient misschien een béétje nuance?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:12
goldmemberf1 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 09:15:
[...]

Ik heb zélf voor mijn privéwagen al jaren gewoon een 2e set velgen. Meestal probeer ik op Marktplaats een setje originele velgen te scoren, als je geluk hebt met een goede set winterbanden eromheen, maar ik ben ook tevree met een set goede zomerbanden die ik dan als reserve opsla, ik doe richting de 50k km per jaar dus "komen wel op" zeg maar.

Heb vorig jaar een setje (zo goed als ongebruikte) Gemini velgen met zomerband (7mm profiel) gescoord voor €1200,-, daar winterrubber omheen. Al-met-al €2400 kwijt voor de hele bende, maar heb dus nu nog een "gratis" set zomerbanden.

Er staat overigens toevallig een setje te koop op MP: https://www.marktplaats.n...erbanden-met-velg-tesla-y

Lijkt best netjes :).

De Gemini velgen van de "oude" Y passen ook prima onder de nieuwe Y.

Gister weer gemonteerd, even opkrikken, oude wiel los, nieuwe wiel erop, wielbouten met 175Nm aanhalen, en bandje oppompen en gaan. Is me voor de €60-80 ofzo die de gemiddelde garage daarvoor rekent wel de moeite waard voor een uurtje klussen.

Bij verkoop auto zijn die wielen altijd ook nog wel wat waard, de set velgen van mijn 3 heb ik voor €750,- gekocht en 1,5 jaar later voor grofweg hetzelfde verkocht (al moesten daar wél 2 nieuwe banden op tussendoor).

• Maurice-
g13x schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:08:
[...]

Ik neem aan dat het wisselen van profiel dan alleen stilstaand dient te gebeuren. Of zijn hier andere opties voor?
Wisselen van profiel kan (nog) tijdens het rijden. Maar ideaal is het natuurlijk niet.

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02 12:48
Mar.tin schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:14:
[...]

Ik heb zélf voor mijn privéwagen al jaren gewoon een 2e set velgen. Meestal probeer ik op Marktplaats een setje originele velgen te scoren, als je geluk hebt met een goede set winterbanden eromheen, maar ik ben ook tevree met een set goede zomerbanden die ik dan als reserve opsla, ik doe richting de 50k km per jaar dus "komen wel op" zeg maar.

Heb vorig jaar een setje (zo goed als ongebruikte) Gemini velgen met zomerband (7mm profiel) gescoord voor €1200,-, daar winterrubber omheen. Al-met-al €2400 kwijt voor de hele bende, maar heb dus nu nog een "gratis" set zomerbanden.

Er staat overigens toevallig een setje te koop op MP: https://www.marktplaats.n...erbanden-met-velg-tesla-y

Lijkt best netjes :).

De Gemini velgen van de "oude" Y passen ook prima onder de nieuwe Y.

Gister weer gemonteerd, even opkrikken, oude wiel los, nieuwe wiel erop, wielbouten met 175Nm aanhalen, en bandje oppompen en gaan. Is me voor de €60-80 ofzo die de gemiddelde garage daarvoor rekent wel de moeite waard voor een uurtje klussen.

Bij verkoop auto zijn die wielen altijd ook nog wel wat waard, de set velgen van mijn 3 heb ik voor €750,- gekocht en 1,5 jaar later voor grofweg hetzelfde verkocht (al moesten daar wél 2 nieuwe banden op tussendoor).
Binnenkort krijg ik mijn Tesla, wat ook meteen mijn eerste auto word die geen (private) lease is. Is het voor een nitwit als ik goed te doen om banden te vervangen? Zit je niet met uitlijnen enzo?

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-02 21:05
Vissert schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:43:
[...]

Binnenkort krijg ik mijn Tesla, wat ook meteen mijn eerste auto word die geen (private) lease is. Is het voor een nitwit als ik goed te doen om banden te vervangen? Zit je niet met uitlijnen enzo?
Banden vervangen is zonder bandenapparaat niet goed te doen. Wielen verwisselen, dus een 2e set velgen kopen en deze zelf wisselen is te doen, mits je wat gereedschap daarvoor koopt en een klein beetje handig bent. Ik doe dit zelf 2x per jaar, je hebt wel een goede krik nodig en een momentsleutel.

Er staan vast video's op Youtube hoe dit te doen, het vereist wel dat je het op een bepaalde manier doet voor ieders veiligheid :)

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-02 14:12
hebben mensen hier recentelijk vaker problemen met netwerkverbinding in de auto? Mijn model y verloor vroeger alleen eventjes verbinding als je grens overstak omdat die het nieuwe netwerk op moet maar ik merk nu dat ik eigenlijk elke rit voor maar liefst 10 minuten gewoon geen verbinding heb. Wifi werkt uiteraard wel want mijn telefoon heeft wel verbinding, maar de 4g verbinding valt gewoon helemaal weg. Geen muziek, geen navigatiekaart, noppes. En de grens is best wel een stukje verwijderd van Den Haag ...

edit: Ik zie dat veel mensen net zoals ik sinds oktober last hebben. Erg vervelend, ik ga maar eens bellen of eraan gewerkt wordt ...

edit2: nee meneer, weten wij niks van, maak een serviceafspraak. Had niks anders verwacht :+

[ Voor 17% gewijzigd door hollandje op 20-11-2025 16:18 ]

• turkeyhakan
  • Laatst online: 16:50
Goed nieuws! Tesla accepteert tegenwoordig 34 kaartproviders in Europa! Helaas nog steeds geen Multitankcard....

https://www.notateslaapp....-to-fleet-cards-in-europe

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
turkeyhakan schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:12:
Goed nieuws! Tesla accepteert tegenwoordig 34 kaartproviders in Europa! Helaas nog steeds geen Multitankcard....

Ik wacht al zo lang op de dag dat de Multitankcard beschikbaar komt in de app..

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• n0hh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-02 15:05
Vissert schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:43:
[...]

Wat is het je waard? Voor 200-300 euro per jaar laat je banden wisselen bij een garagist of bandenfitter. Doe je het zelf, dan heb je een fatsoenlijke momentsleutel en een krik nodig. Als ik even snel Google kom je op een vergelijkbaar bedrag. Dus zeg gemakshalve dat je na één jaar begint met besparen.

Oh, en een wielenset uiteraard. Want je gaat zelf geen banden om velgen zetten in je eigen garage.

[ Voor 7% gewijzigd door n0hh op 20-11-2025 16:16 ]

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-02 09:30
BigSmurf schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:09:
Hier ook op 2025.44 sinds gisteren (MY 2023). Vandaag 150 km. gereden waaronder snelweg. Ik kon geen ander gedrag noteren. Een keertje in de bebouwde kom rood met alarmbellen toen ik van rijbaan wisselde, maar ik was eigenlijk gewoon te laat met mijn knippertje. Misschien dat een softe reset helpt in jouw geval.

• MagicLegend
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-02 13:48

MagicLegend

The One and Only

turkeyhakan schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:12:

Mij is verteld door zowel Athlon als Alphabet dat dit af hangt van het type MTC dat je hebt:
Je kan met onze alphabet/eneco combipas laden bij de Tesla Superchargers. Je kan het pasnummer dan koppelen aan de Tesla app en dan verloopt de facturatie via de Alphabet. Nl-ENE

Wellicht wel handig om na te vragen bij je werkgever of je ook gebruik mag maken van de Superchargers, sommige werkgevers hebben een restrictie daarop.
Met betrekking tot de Supercharger, wij leveren een Eneco laadpas mee, deze kun je in de Tesla app als betaalmiddel toevoegen en daarmee de Superchargers activeren.
Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat ik niet met mijn pas in het buitenland mag laden (en het dan dus zelf moet betalen), en dat niet kan scheiden voor zo ver ik weet. Maar het zou met een aantal MTC types dus wel moeten werken.

• tinusterror
Davidas schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:13:
[...]

Ik wacht al zo lang op de dag dat de Multitankcard beschikbaar komt in de app..
Hoop houden 🤪. Er komen de komende weken er nog 40 bij staat er! Ik hoop ook connectie met Shell Recharge. Medio dit jaar vernomen dat Shell gesprekken had met Tesla.

Dit is wat grok als antwoord geeft
Huidige status (november 2025)
Tesla rolt in Europa de ondersteuning voor derde laadpassen uit in de Tesla-app. Shell Recharge (voorheen NewMotion) behoort tot de providers die “zeer binnenkort” volledig ondersteund worden – volgens recente aankondigingen van Tesla en partners is dit al beschikbaar of wordt het in de komende weken/dagen geactiveerd voor Nederlandse/Belgische gebruikers.

[ Voor 36% gewijzigd door tinusterror op 20-11-2025 16:55 ]

• g13x
  • Laatst online: 18:15
Maurice- schreef op donderdag 20 november 2025 @ 15:19:
[...]

Wisselen van profiel kan (nog) tijdens het rijden. Maar ideaal is het natuurlijk niet.
Even wat hulp. Hoe? Kan namelijk rijdend toch niet van profiel wisselen.

• turkeyhakan
  • Laatst online: 16:50
MagicLegend schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:34:
[...]

Mij is verteld door zowel Athlon als Alphabet dat dit af hangt van het type MTC dat je hebt:

[...]

[...]

Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat ik niet met mijn pas in het buitenland mag laden (en het dan dus zelf moet betalen), en dat niet kan scheiden voor zo ver ik weet. Maar het zou met een aantal MTC types dus wel moeten werken.
Ik heb echt een pas van MTC zelf. Geen Eneco oid..
Pagina: 1 ... 159 ... 211 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: