Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Simone2011
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12:12
Goedemorgen

Heeft er iemand ervaring met een lopende financiering via tesla en het aanvragen van een nieuwe?

Op dit moment hebben we een model y op basis van particuliere financiering via Findio. Nu overwegen we om een nieuwe model y te nemen tegen de gunstige 1% voorwaarden. Persoonlijk denk ik dat we prima een tweede finaciering kunnen aanvragen voordat de huidige wordt ingelost, maar toch heb ik liever wat meer zekerheid.

Dus weet iemand hoe snel de huidige BKR registratie wordt gewijzigd als we bijvoorbeeld morgen het bedrag inlossen?

Mitsubishi ecodan EHSD-VM2D/SUZ-SWM60 VA buffervat 300L (25-10-2023. Zonnepanelen 7510wp.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
Update: aldus MacRumors komt Apple CarPlay in de komende maanden. Volgende maand staat de Holiday Update op de planning, hopelijk zit het daarin!

https://www.macrumors.com...support-in-coming-months/

Ik heb geen behoefte aan Apple CarPlay in een Tesla, maar ik kan mij voorstellen dat sommigen het wel handig vinden.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:10
turkeyhakan schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:37:
[...]

Update: aldus MacRumors komt Apple CarPlay in de komende maanden. Volgende maand staat de Holiday Update op de planning, hopelijk zit het daarin!

https://www.macrumors.com...support-in-coming-months/

Ik heb geen behoefte aan Apple CarPlay in een Tesla, maar ik kan mij voorstellen dat sommigen het wel handig vinden.
Goed nieuws!
Waze is toch een stuk beter en véél sneller up to date als er werken zijn of straten afgesloten worden.

En er zijn zo veel gebruikers dat de voorspelling over de duur van een rit echt heel goed is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:27
jongetje schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:26:
[...]

Doe eens niet zo negatief.
In veel auto's is het tegenwoordig een folie in de lagen van de vooruit of draden. In mijn octavia (en veel andere vag auto's) is het folie waardoor de ruit zelf warm wordt. Dat is echt wel anders dan als je er lucht lamgs blaast.

Warme lucht erlangs blazen is in mijn ogen geen vooruitverwarming zoals bij andere merken. Op die manier had mijn eerste auto uit de jaren 80 ook al vooruit verwarming...
A: Hoezo is het negatief? en
B: Dat zeg ik toch in een eerder bericht ook? en
C: Volgens mij is het inderdaad bij tesla nog steeds in de jaren 80 stijl met hete lucht langs de ruiten?

• Tommie12
gjcvro schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:48:
[...]

A: Hoezo is het negatief? en
B: Dat zeg ik toch in een eerder bericht ook? en
C: Volgens mij is het inderdaad bij tesla nog steeds in de jaren 80 stijl met hete lucht langs de ruiten?
En net in een EV vind ik dat prima. Je kan de auto toch snel op temperatuur brengen met de app.
Ik heb nog nooit een ijskrabber gebruikt op mijn eitje.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:41
Anteros schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:24:
[...]

Ik kan de bron niet meer vinden. Maar ik meen het ergens gelezen te hebben en na een quick search, lees ik ook dat andere mensen dit ervaren. Anyway, ikzelf ben van 371@80% gegaan naar 362@80% in 2.5mnd en kan niet geloven dat mijn accu zo snel zou degraderen. Deze verandering lijkt samen te vallen met andere bestuurder (ik; 2e-hands gehocht paar maanden geleden) en temperatuur (gaat omlaag).
80% schattingen schommelen altijd een beetje. Op basis van je 80% getal ga ik ervan uit dat je een LR model hebt, maar ook daar kan het met 80% best een beetje schommelen.
Dat heeft overigens meer te maken met de schatting van hoeveel energie er bij 100% in het accupakket zit, dan andere zaken.

In mijn LFP pakket "verdwijnt" er zelfs na 1 laadsessie tot niet 100% al een 1kWh (= +- 7km) van de geschatte 100% capaciteit, die vrolijk terugkomt bij een volle laadsessie. Dus dat is bijvoorbeeld 100% > 30% > 70%.

Bij een NMC (LR) pakket speelt dit net zo goed, maar in veel mindere mate. Kouder weer = koudere accu = moeilijker schatten wat de 100% capaciteit zal zijn. 9km minder is natuurlijk maar een verschil van 1,9%. Ruim binnen de "schattingsmarge" zou ik zeggen.

Het 2019 LR pakket van vaders schommelde eerder wel met 20-30km tussen bepaalde weken. Maar doet het inmiddels al 333.333km prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kewC4BjLJ-sf5IQHGPUpEfaMQVQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fzp6P4AnGVNJDp48OKhGTILb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYwaIiEYpo7w39lCOUD4IEzK_Lo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nymxCyEDPJ1PNcbdQ52kUgwG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBZ7yO1wQK9dqImygByvUFBFNnk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RvSKIqpgDdrUCn4tQUpeXcyM.png?f=fotoalbum_tile

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Mar.tin schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:58:
[...]

Het 2019 LR pakket van vaders schommelde eerder wel met 20-30km tussen bepaalde weken. Maar doet het inmiddels al 333.333km prima.
Welke app gebruik je daarvoor(screenshots in je post), is dat Tessie?

[ Voor 3% gewijzigd door Sparco op 17-11-2025 09:07 ]

• Mar.tin
Sparco schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:06:
[...]

Welke app gebruik je daarvoor(screenshots in je post), is dat Tessie?
Dat is Tessie inderdaad. Helaas heb ik die pas geïnstalleerd op het moment dat ik zelf ook een Tesla kocht, dus de eerste 170.000km is niet aanwezig. :-(

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13:42
Notna schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:14:
[...]

Nu het weer goed donker wordt (en vroeger ook) zal je dit vaker zien. Ik heb het steevast hier op de N weg in de avond, omdat de berm pikkedonker is. Hierdoor denkt de auto dat de camera geblokkeerd is. Grootlicht wil nog wel eens helpen, zeker met de adaptive lights functie. Maar vaak genoeg ook niet.

Een van de vele kleinigheden waar je aan went :+
Maar hoe werkt het dan met fsd , ik hoor niet dat die veel uitschakelt in landen waar het actief is , werkt dat anders ,bv met algoritmes oid? Om maar te zwijgen van de robotaxi. Ik kan toch me niet voorstellen dat die elke keer als een camera deze melding geeft (wat best heel vaak is) hij aan een klant vraagt het stuur over te nemen of de taxi aan de kant zet.

• RickvdT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:09
Simone2011 schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:31:
Dus weet iemand hoe snel de huidige BKR registratie wordt gewijzigd als we bijvoorbeeld morgen het bedrag inlossen?
Dit ging bij ons vrij vlot. Ik heb het even teruggezocht en ze gaven 3-5 werkdagen aan. In ons geval hebben ze dat destijds ook gehaald.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

karel_G_1981 schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:11:
[...]

Maar hoe werkt het dan met fsd , ik hoor niet dat die veel uitschakelt in landen waar het actief is , werkt dat anders ,bv met algoritmes oid? Om maar te zwijgen van de robotaxi. Ik kan toch me niet voorstellen dat die elke keer als een camera deze melding geeft (wat best heel vaak is) hij aan een klant vraagt het stuur over te nemen of de taxi aan de kant zet.
Aanname: De robottaxi is veelal actief in steden (US) waar er meer dan genoeg verlichting is voor de camera's om te werken, dus ik gok zomaar dat het probleem zich daar niet voordoet. FSD wordt natuurlijk ook in de buitengebieden waar het wél donker is, en ook daar doet het probleem zich voor. En daar wil het dan bijv. niet aan automatische baanwisselingen doen etc. Het is al langere tijd een probleem. Heb het zelf sinds ik mijn Model Y heb (nu bijna 4 jaar) en alleen in de herfst en winter, op bepaalde N wegen (in mijn geval: Beemster, Purmerend, Volendam/Edam etc.)

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 17-11-2025 09:20 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• gjcvro
Tommie12 schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:56:
[...]

En net in een EV vind ik dat prima. Je kan de auto toch snel op temperatuur brengen met de app.
Sowieso met preheat heb je er een stuk minder last van, met een paar minuten is alles weg voordat je naar buiten loopt.

Ik weet wel dat het in mijn 2012 ford focus erg fijn was, maar dan zat je altijd met een steenkoude motor die eerst op moest warmen, ook dat heb je niet met een EV.

• gjcvro
62 watt uit de usb poorten, dat is toch best de moeite.
YouTube: USB-C power tested in Nio ET5, Hyundai Ioniq 9 and Tesla Model 3 LR ...

• Tommie12
gjcvro schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:17:
[...]

Sowieso met preheat heb je er een stuk minder last van, met een paar minuten is alles weg voordat je naar buiten loopt.

Ik weet wel dat het in mijn 2012 ford focus erg fijn was, maar dan zat je altijd met een steenkoude motor die eerst op moest warmen, ook dat heb je niet met een EV.
Tja, heb ook met een Ford en VW gereden die dat hadden. Duurde toch wel even als er een goede laag rijp op de ramen zat, en dan moest je toch de zijramen nog vrij maken.
Op een werkdag kijk ik bij mijn ontbijt even naar buiten en als het nodig is zet ik de verwarming aan. 3 minuten later is het interieur op temp.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
Zeker en zo laad ik mijn laptop meestal op om daarna de dag door te komen.
Telefoon trouwens ook.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Leuk natuurlijk dat er technisch gezien 'no Premium Connectivity needed' geldt, maar Tesla kàn natuurlijk de grap uithalen dat je enkel toegang tot de Carplay functie krijgt als onderdeel van een abonnement... Het is te hopen van niet, maar je weet het maar nooit.

Hopelijk komen we er snel achter, met de holiday season update :)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• jpa1
  • Registratie: Februari 2020
Masterchiev schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:07:
[...]

Enige is dat je wellicht langer moet wachten op de levering.
Vanmorgen vroeg alsnog de model y LR AWD besteld in stealth grey met trekhaak. De model y RWD is geannuleerd. Ik wilde eigenlijk een LFP batterij, maar de NCM batterij heeft ook zijn voordelen met zijn range en hogere energiedichtheid. Mijn bedoeling is de auto lang prive te rijden en dan is een grotere batterij met oog op degradatie wellicht een voordeel.
Ik ga op zoek naar een inruiler voor de inruilpremie.
Levering zou in december worden, maar ik hoop op januari.

[ Voor 3% gewijzigd door jpa1 op 17-11-2025 11:30 ]

NH kustgebied landelijk vrijstaand. Woonboerderij 330 m2 met Duo Quatt en Lyric T6r sinds 9/10/2023 en Intergas HReco36 en Bullerjan 20kW houtkachel. Afgifte 17 oude radiatoren/convectoren en 7 Jaga Tempo. 9500KWh zp. Isolatie vloer, spouw, plafond.

• gjcvro
jpa1 schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:30:
Levering zou in december worden, maar ik hoop op januari.
Waarschijnlijk gaat Tesla zijn best doen om het dit jaar nog te leveren, desnoods op oudjaarsavond :+ . Dan kan hij dit jaar nog de boeken in als verkocht/geleverd.

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:50
SpikeHome schreef op zondag 16 november 2025 @ 18:02:
[...]

Ik rijd dan een 2023 model Y
Vandaag door Arnhem heen en had ook een 10m denk ik TuneIn radio en kon ook geen andere zaken meer die internet nodig heeft.
Hier ook, maar niet enkel rondom Schiphol maar ook rondom Rotterdam. Ik hoop wel dat dit snel wordt opgelost want ik betaal geen 10 euro per maand om vervolgens geen verbinding te hebben...

/post

• Mar.tin
Danny the dog schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:51:
[...]

Leuk natuurlijk dat er technisch gezien 'no Premium Connectivity needed' geldt, maar Tesla kàn natuurlijk de grap uithalen dat je enkel toegang tot de Carplay functie krijgt als onderdeel van een abonnement... Het is te hopen van niet, maar je weet het maar nooit.

Hopelijk komen we er snel achter, met de holiday season update :)
Het zou een breuk zijn met hun normale subscription model (in elk geval wat betreft de premium connectivity) imho als ze het wel achter de premium gooien. De enige reden dat ik geen moeite heb met het tientje is dat er ook voor Tesla recurring costs zijn (Namelijk méér dataverbruik) om het te leveren. Dat die wellicht minder groot zijn dan het tientje daargelaten.

Een lokale feature achter een paywall gooien hebben anderen al zonder succes geprobeerd :+, en lijkt me een domme move.

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mar.tin schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:17:
[...]

Het zou een breuk zijn met hun normale subscription model (in elk geval wat betreft de premium connectivity) imho als ze het wel achter de premium gooien. De enige reden dat ik geen moeite heb met het tientje is dat er ook voor Tesla recurring costs zijn (Namelijk méér dataverbruik) om het te leveren. Dat die wellicht minder groot zijn dan het tientje daargelaten.

Een lokale feature achter een paywall gooien hebben anderen al zonder succes geprobeerd :+, en lijkt me een domme move.
Apple Carplay/Android Auto gaat vziw, geheel via telefoon. Van screen-rendering tot data.

• Mar.tin
big_one schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:31:
[...]

Apple Carplay/Android Auto gaat vziw, geheel via telefoon. Van screen-rendering tot data.
Dat zeg ik toch ook, dat het een lokale feature is, en dat het verstoppen daarvan achter een paywall een slecht plan zou zijn. Anderen in de markt hebben dit al zonder succes geprobeerd.

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:54
Mar.tin schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:12:
[...]

Dat zeg ik toch ook, dat het een lokale feature is, en dat het verstoppen daarvan achter een paywall een slecht plan zou zijn. Anderen in de markt hebben dit al zonder succes geprobeerd.
Kans is redelijk groot denk ik. BMW doet al jaren CarPlay achter een eenmalige aankoop van 399€,-
Een deel van de gebruikers zal ook niet perse Apple CarPlay hoeven.

• Mar.tin
Masterchiev schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:32:
[...]

Kans is redelijk groot denk ik. BMW doet al jaren CarPlay achter een eenmalige aankoop van 399€,-
Een deel van de gebruikers zal ook niet perse Apple CarPlay hoeven.
offtopic:
Is dat serieus niet standaard op een "premium" merk als BMW? :X Ik verras me er soms al over wat voor dingen allemaal niet-standaard zijn bij andere merken, maar Carplay lijkt me redelijk basic in this day and age toch? 8)7 Net als een achteruitrijdcamera bijvoorbeeld nog vaak een optie is :+ (niet specifiek BMW)

• n0hh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:17
Mar.tin schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:34:
[...]
offtopic:
Is dat serieus niet standaard op een "premium" merk als BMW? :X Ik verras me er soms al over wat voor dingen allemaal niet-standaard zijn bij andere merken, maar Carplay lijkt me redelijk basic in this day and age toch? 8)7 Net als een achteruitrijdcamera bijvoorbeeld nog vaak een optie is :+ (niet specifiek BMW)
De nieuwste BMWs hebben dat inmiddels wel standaard. Maar Apple CarPlay had lange tijd inderdaad een meerprijs. Ik heb het uiteindelijk nooit geactiveerd in die van mij (2019 model). Kosten waren in mijn geval 300 euro. Mijn reden was dat het niet werkte i.c.m. head-up display. Of dat bij de nieuwste modellen wel het geval is weet ik eerlijk gezegd niet.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:34

bert pit

asdasd

Notna schreef op maandag 17 november 2025 @ 07:14:
[...]

Nu het weer goed donker wordt (en vroeger ook) zal je dit vaker zien. Ik heb het steevast hier op de N weg in de avond, omdat de berm pikkedonker is. Hierdoor denkt de auto dat de camera geblokkeerd is. Grootlicht wil nog wel eens helpen, zeker met de adaptive lights functie. Maar vaak genoeg ook niet.

Een van de vele kleinigheden waar je aan went :+
Ik heb deze in dik 2,5 jaar nog nooit gezien. 83K km gereden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

bert pit schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:03:
[...]

Ik heb deze in dik 2,5 jaar nog nooit gezien. 83K km gereden.
Dat zou goed kunnen, maar ik in 4 jaar en 35k km wel :+ (en meerdere met mij) en het is alleen bij extreem donkere plekken overigens (of volle, laagstaande zon. Dan wordt de camera ook verblind)

Xbox Live ID:Notna8310

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik zie nu deze link op de website voorbij komen:
https://www.tesla.com/nl_nl/fsd/safety

Is dit nieuw? Ik meen deze niet eerder gezien te hebben. Of verbeeld ik mij dat? :+

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:45

Cordon

Lievelings jankert

Sypheron schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:13:

Is dit nieuw? Ik meen deze niet eerder gezien te hebben. Of verbeeld ik mij dat? :+
In augustus stond die nog niet op de FSD pagina, en gister voor het eerst gescraped door de Wayback Machine.

Zijn ze dingen aan het voorbereiden? :P

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mediacampagne?

Signatures zijn voor boomers.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, om de druk op de overheden op deze manier op te voeren wellicht?

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:19
Weet niet of dit hier thuishoort.. of in het lange EV ritten topic.

2026 gaan we voor het eerst met de Model Y op wintersport (Premium RWD met kleine LFP accu). We hebben wel al eerder lange ritten in het buitenland gemaakt, italie, zuid-frankrijk etc. Maar nog niet in de winter.
We gaan naar de Franse Alpen (omgeving Tignes) en ja, er moet een skibox mee om een set eigen ski's te vervoeren. Met drie pubers en twee volwassenen gaat die box, auto en frunk helemaal vol.

Waar moet ik qua actieradius aan denken ? Normaal haal ik wel 400km op een lading.

De auto denkt zelf drie laafstops nodig te hebben voor Rotterdam-Tignes maar dan heeft ie geen rekening gehouden met de box bovenop. Hoe lang duurt het voor de auto doorheeft dat er een box op zit en met een hoger verbruik gaat rekenen ?

Of zou het de moeite zijn om voor een trekhaakbox te kijken ? Die zou ik moeten huren/kopen terwijl ik de skibox met dragers al heb.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:56
LastSamurai schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:22:

2026 gaan we voor het eerst met de Model Y op wintersport (Premium RWD met kleine LFP accu). We hebben wel al eerder lange ritten in het buitenland gemaakt, italie, zuid-frankrijk etc. Maar nog niet in de winter.
We gaan naar de Franse Alpen (omgeving Tignes) en ja, er moet een skibox mee om een set eigen ski's te vervoeren. Met drie pubers en twee volwassenen gaat die box, auto en frunk helemaal vol.

Waar moet ik qua actieradius aan denken ? Normaal haal ik wel 400km op een lading.

De auto denkt zelf drie laafstops nodig te hebben voor Rotterdam-Tignes maar dan heeft ie geen rekening gehouden met de box bovenop. Hoe lang duurt het voor de auto doorheeft dat er een box op zit en met een hoger verbruik gaat rekenen ?

Of zou het de moeite zijn om voor een trekhaakbox te kijken ? Die zou ik moeten huren/kopen terwijl ik de skibox met dragers al heb.
Gewoon gaan rijden. De auto past zelf de route aan met meerdere stops als de auto denkt dat dat nodig is.

• Promotioneel
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:48

Een trekhaakbox waar ook ski's inpassen lijkt me nog niet zo evident.

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Tommie12 schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:56:
[...]

Herkenbaar! Maar ik heb wel al eens de koplampen een beetje ijsvrij gemaakt. Verwarmde koplampen zouden wel handig zijn nu met alle led verlichting. Luxe problemen…

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:40
Mar.tin schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:34:
[...]
offtopic:
"Premium" merken hebben juist niks standaard. Alle leuke extra's moet je nog aanvinken in de optielijst. Ik had in 2020 een BMW gekocht en daar zat Carplay ook niet bij. Heeft mij €300 gekost, maar was het wel waard. Vier jaar in gereden en daarna overgestapt op een Model 3.

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

Het is inderdaad nieuw dat ze nu de cijfers voor FSD-S publiceren. Voorheen was dat voor Autopilot.
Ook goed om te zien dat ze nu een onderscheid maken tussen snelweg en niet-snelweg. De cijfers werden voorheen vaak gebagatelliseerd omdat ze een te rooskleurig beeld zouden geven omdat Autopilot vooral op snelwegen wordt gebruikt en dat daar per definitie minder ongelukken per mile gebeuren.

[ Voor 26% gewijzigd door pdidi op 17-11-2025 18:51 ]

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-11 18:03

hdu

Promotioneel schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:17:
[...]

Een trekhaakbox waar ook ski's inpassen lijkt me nog niet zo evident.
Maar wel erg handig en het verbruik blijft praktisch gelijk in vergelijking tot zonder trekhaakbox. Wel een prijzige aanschaf, maar je neemt hem ook zo mee naar de volgende auto met trekhaak (al gedaan). Zie ook mijn eerdere posts daarover.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:04
gjcvro schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:17:
[...]

Weet wel dat je hier tering veel energie mee verbruikt. Ik ben er mee gestopt sinds ik me daar van bewust ben.

• pdidi
  • Niet online
this schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:05:
[...]

Weet wel dat je hier tering veel energie mee verbruikt. Ik ben er mee gestopt sinds ik me daar van bewust ben.
5 minuten vantevoren voorverwarmen kost ongeveer 0,5kWh. Ik vind dat wel meevallen

• Cigarguy
  • Laatst online: 17-11 20:08
pdidi schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:12:
[...]

5 minuten vantevoren voorverwarmen kost ongeveer 0,5kWh. Ik vind dat wel meevallen
Linksom of rechtsom moet de temperatuur voor de meeste toch naar een aangenaam niveau (uitzonderingen daargelaten).

met andere woorden; op een beetje ' extra' warmteverlies gedurende de tijd dat je niet in de auto zit ben je die energie toch kwijt.

iRacing Profiel

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:31
[...]

Die energie wordt sowieso toch altijd gebruikt, mss nu iets langer.
Bijkomend voordeel: als je preheat terwijl hij aan de lader hangt dan is het rechtstreeks uit het dat hij verwarmd wordt.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025

Er zijn serieuze testen aan de gang nu , dus wellicht toch groen licht voor de volledige fsd functionaliteit in de eu binnenkort ? Zou super zijn . Ik rij 40k per jaar dus ga het wel overwegen als het goed werkt . Wellicht eerst eens testen met een abonnement.

• pdidi
  • Niet online
Sypheron schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:44:
[...]

Dat gevoel heb ik inderdaad ook, om de druk op de overheden op deze manier op te voeren wellicht?
De cijfers zijn ook een heel stuk transparanter geworden omdat er nu ook absolute getallen bij staan. Daar kun je nu heel veel info uithalen. Zo zijn er ongeveer 90000 Tesla's wereldwijd betrokken geweest bij een ongeval (waarvan 21000 ernstige ongelukken)

• gjcvro
[...]

Wat hiervoor ook al geschreven werd, op het moment dat je instapt begint hij toch met verwarmen, nou dus 5 minuten eerder. En niet verwarmen werkt ook niet echt vind ik, want dan heb je weer heel snel last van condens. Alles bij elkaar: ja het kost wat stroom extra, maar het zal me toch ff worst wezen. Bij redelijk weer pak ik wel weer een keer de fiets om te compenseren. 8)

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ervaring M3 2019 LR AWD (rated range 440km, vanuit Rotterdam Noord)
De routeplanner van Tesla is zeker praktisch, hoogseizoen is wel eens een uitdaging zowel in de zomer als de winter.

Je redt in de winter Rotterdam, Charleville-Mézières (320km) wel en dan voordat je weer de A6 op gaat nog een keer laden.
Daarna laden we vaak weer even tussen Dijon en Lyon, om dan het laatste stuk te doen na overnachting. Het is wel fijn om ergens te overnachten - anders wordt het weer een erg lange dag/avond. Denk dat we dit jaar vroeg vanaf hotel wegrijden om de drukte voor te zijn bij de pas, met twee tieners.

Ook fijn is het om ergens bij Chambery hem nog ergens vol te laden, zie je laadapp. Albertville Supercharger is geen succes in het hoogseizoen, te druk, twee jaar geleden ook nog meerdere chargers stuk en een flinke wachtrij in de middag!
En dan op locatie laad ik hem dan nog tot 70% op. Regeneratie retour ga je niet echt krijgen als je de berg afrijdt door de kou :-(

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
https://www.tesla.com/nl_nl/support/vehicle-maintenance
Aircoservice: Bij aircoservice wordt de droogmiddelzak vervangen, wat bijdraagt aan de levensduur en efficiënte werking van het aircosysteem.
Het vervangen van de droogmiddelzak voor de airconditioning wordt nog steeds aanbevolen bij Tesla's zonder warmtepomp.

Eerder vandaag eens met Tesla hierover contact opgenomen immers bij onze M3 2019 wordt 1x per 6 jaar aanbevolen en dat ik daar een afspraak conform onderhoudsinterval en de opmerking gemaakt als het 'meerwaarde' heeft.

Als antwoord krijg ik we raden het aan dit te doen - maar als u niet merkt dat de airconditioning nog goed functioneert kunt u dit desgewenst uitstellen.
Merkt u verandering op aan het systeem?

Vind het een vreemde opmerking, zal eens doorvragen of ik ergens waarden kan uitlezen bv. in service mode waar het break-even punt zit qua onderhoud.

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

• Tommie12

Bij koud weer, en met skibox zal het eerder 300km worden, zeker als je 130+ gaat rijden in Duitsland.

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
dr.nld schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:43:
[...]

Ervaring M3 2019 LR AWD (rated range 440km, vanuit Rotterdam Noord)
De routeplanner van Tesla is zeker praktisch, hoogseizoen is wel eens een uitdaging zowel in de zomer als de winter.

Je redt in de winter Rotterdam, Charleville-Mézières (320km) wel en dan voordat je weer de A6 op gaat nog een keer laden.
Daarna laden we vaak weer even tussen Dijon en Lyon, om dan het laatste stuk te doen na overnachting. Het is wel fijn om ergens te overnachten - anders wordt het weer een erg lange dag/avond. Denk dat we dit jaar vroeg vanaf hotel wegrijden om de drukte voor te zijn bij de pas, met twee tieners.

Ook fijn is het om ergens bij Chambery hem nog ergens vol te laden, zie je laadapp. Albertville Supercharger is geen succes in het hoogseizoen, te druk, twee jaar geleden ook nog meerdere chargers stuk en een flinke wachtrij in de middag!
En dan op locatie laad ik hem dan nog tot 70% op. Regeneratie retour ga je niet echt krijgen als je de berg afrijdt door de kou :-(
Sinds kort is er bij Couvin een nieuw geopende SUC ik meen 16 plaatsen van 250 kW, dus als je Charleville Mezieres niet haalt......

Offgrid energie: SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD/Inster LR

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-11 22:47
karel_G_1981 schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:52:
[...]
Er zijn serieuze testen aan de gang nu , dus wellicht toch groen licht voor de volledige fsd functionaliteit in de eu binnenkort ? Zou super zijn . Ik rij 40k per jaar dus ga het wel overwegen als het goed werkt . Wellicht eerst eens testen met een abonnement.
Ik hou het ook in de gaten, met bovengemiddelde argwaan: als motorrijder is het releasen van FSD het uitgelezen moment om de helm aan de haak te hangen. Was motorrijden nog nooit ongevaarlijk, dan toch heeft alles zijn limieten. Let’s not push our luck… :N

Model 3 LR (model 2023)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:44
dr.nld schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:26:
https://www.tesla.com/nl_nl/support/vehicle-maintenance
Aircoservice: Bij aircoservice wordt de droogmiddelzak vervangen, wat bijdraagt aan de levensduur en efficiënte werking van het aircosysteem.
Het vervangen van de droogmiddelzak voor de airconditioning wordt nog steeds aanbevolen bij Tesla's zonder warmtepomp.

Eerder vandaag eens met Tesla hierover contact opgenomen immers bij onze M3 2019 wordt 1x per 6 jaar aanbevolen en dat ik daar een afspraak conform onderhoudsinterval en de opmerking gemaakt als het 'meerwaarde' heeft.

Als antwoord krijg ik we raden het aan dit te doen - maar als u niet merkt dat de airconditioning nog goed functioneert kunt u dit desgewenst uitstellen.
Merkt u verandering op aan het systeem?

Vind het een vreemde opmerking, zal eens doorvragen of ik ergens waarden kan uitlezen bv. in service mode waar het break-even punt zit qua onderhoud.
Heb dit laatst laten doen met APK. Heb het idee dat die iets minder herrie maakt maar verder functioneerde die nog goed. Voorheen bij mijn auto ook alle onderhoudsonderdelen gedaan dus doe ik nu bij deze auto weer. Ik was inclusief APK en nog wat bijvullen van de airco 375 kwijt. APK is weer 2 jaar geldig en volgend jaar geen onderhoudsinterval dus wat dat betreft valt het nog wel mee.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• DaCoTa
  • Laatst online: 20:06
flupp schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:46:
[...]
Ik hou het ook in de gaten, met bovengemiddelde argwaan: als motorrijder is het releasen van FSD het uitgelezen moment om de helm aan de haak te hangen. Was motorrijden nog nooit ongevaarlijk, dan toch heeft alles zijn limieten. Let’s not push our luck… :N
Lijkt me toch dat FSD een beter bewustzijn heeft van motorrijders dan de huidige autosteer?

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:04
pdidi schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:12:
[...]

Voor te ontdooien? Ik heb enkele jaren terug toch andere cijfers gezien.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00
Ik vermoed dat mijn airco kapot is.

Waarom? Een week geleden zette ik de ontwasseming aan en ik hoorde een hard ratelend geluid. Direct verwarming uit en geluid was weg. Dag later zelfde verhaal.

Gisteren de verwarming aangezet zonder A/C en geen ratelend geluid en interieur werd warm, maar het ontwasemen van dr voorruit duurde erg lang. Duidelijk punt dat airco niks deed.
"Knop" A/C weer indrukt en airco pomp sloeg niet aan.

Klinkt als kapotte aircopomp?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:18
Yes! Ik heb een mooie 2023 Y gescoord voor een (voor mij) prima prijs. Nu maar eens duiken in de wereld van accessoires, het keuren en de verzekering 8)

• pdidi
  • Niet online
this schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:10:
[...]

Vanochtend eens mijn MY24 extra in de gaten gehouden en het is idd iets meer. Buiten temp was 3 graden, binnen 4. Batterij was 100% avond ervoor opgeladen. Batterij verwarming op max (3 wiebertjes), voorruitverwarming, achterruitverwarming. Na 4 minuten was de interieur temp 20 graden.
Gedurende 4 minuten gaf het verbruik op mijn meter 9000 Watt aan, de laatste minuut 7000 Watt. Het energieverbruik was dus 0,7kWh.
Als het nog kouder wordt en er 5 minuten max gebruik van 9000 Watt is dan zal dat dus max 0,75kWh worden.

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 18-11-2025 08:51 ]

• Tommie12
CEdS schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:09:
[...]

Sinds kort is er bij Couvin een nieuw geopende SUC ik meen 16 plaatsen van 250 kW, dus als je Charleville Mezieres niet haalt......
Bij een brasserie die pas open gaat om 11h...

• Tommie12
PASware schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:47:

Waarom? Een week geleden zette ik de ontwasseming aan en ik hoorde een hard ratelend geluid. Direct verwarming uit en geluid was weg. Dag later zelfde verhaal.

Gisteren de verwarming aangezet zonder A/C en geen ratelend geluid en interieur werd warm, maar het ontwasemen van dr voorruit duurde erg lang. Duidelijk punt dat airco niks deed.

Als het interieur warm wordt, dan zal het eerder een kapotte ventilator of klep zijn dan een defecte compressor.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SL65 schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:43:
[...]

Herkenbaar! Maar ik heb wel al eens de koplampen een beetje ijsvrij gemaakt. Verwarmde koplampen zouden wel handig zijn nu met alle led verlichting. Luxe problemen…
Gisteren een post of facebook gezien van iemand met een Juniper Y. Die zei dat de koplampen volledig bedekt worden met sneeuw tijdens het rijden, echt in 10 minuten geen zlicht meer.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:09
PASware schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:47:

Ik heb dat geluid ook deze week, vorig jaar ook. Combinatie van kou + blaadjes vermoed ik. Het bladrooster is veel te groot voor de blaadjes van de treurwilgen in mijn straat. Gisteren heb ik dit 30min gehad, daarna weg - vanochtend geen last van.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:44
DaCoTa schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 00:31:
[...]

Lijkt me toch dat FSD een beter bewustzijn heeft van motorrijders dan de huidige autosteer?
FSD is een compleet andere stack en een wereld van verschil dan hoe Autopilot werkt. Ook ziet het een stuk meer.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
this schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:10:
[...]

Dat waren dan auto's zonder warmtepomp. De huidige Tesla's hebben een warmtepomp.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Maasluip schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:39:
[...]

Gisteren een post of facebook gezien van iemand met een Juniper Y. Die zei dat de koplampen volledig bedekt worden met sneeuw tijdens het rijden, echt in 10 minuten geen zlicht meer.
Dat geloof ik! Vorig jaar winter paar keer gehad dat de hele voorkant onder het ijs zat na een nacht vriezen. Beetje stom gezicht toen ik de koplampen ijsvrij aan het maken was met een verder ontdooide auto, terwijl de buurman druk bezig was met zijn voorruit.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heinemancp schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:43:
[...]

Ik heb dat geluid ook deze week, vorig jaar ook. Combinatie van kou + blaadjes vermoed ik. Het bladrooster is veel te groot voor de blaadjes van de treurwilgen in mijn straat.
Bladrooster te groot had mijn oude Citroën ZX ook last van. Panty eromheen loste dat probleem op.

• LastSamurai
SL65 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:40:
[...]

Dat geloof ik! Vorig jaar winter paar keer gehad dat de hele voorkant onder het ijs zat na een nacht vriezen. Beetje stom gezicht toen ik de koplampen ijsvrij aan het maken was met een verder ontdooide auto, terwijl de buurman druk bezig was met zijn voorruit.
Gietertje handwarm water met wat spiritus en alles is weg.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:00
Tommie12 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:25:
[...]

Als het interieur warm wordt, dan zal het eerder een kapotte ventilator of klep zijn dan een defecte compressor.
Ik heb een M3 uit 2020, dus nog met een PTC heater. Interieur wordt inderdaad netjes warm, maar airco springt niet aan. Het typische zoemende geluid hoor ik ook niet.
Heinemancp schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:43:
[...]
Ik heb dat geluid ook deze week, vorig jaar ook. Combinatie van kou + blaadjes vermoed ik. Het bladrooster is veel te groot voor de blaadjes van de treurwilgen in mijn straat. Gisteren heb ik dit 30min gehad, daarna weg - vanochtend geen last van.
Dit klinkt niet als blaadjes in een ventilator maar hard metalig geluid alsof er iets kanpot aan het gaan is. Nu maakt die het geluid niet meer, maar dan ook helemaal geen geluid meer ,alsof de compressor kaduk is.

[ Voor 42% gewijzigd door PASware op 18-11-2025 15:04 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:07
Vandaag op een route van ca 70 km van Rotterdam naar Amsterdam 3 keer gehad dat de connectiviteit wegviel. Hebben jullie daar ook wel eens last van? Ik had het vorige week ook, na een restart van het scherm kwam hij na 5 minuten weer terug, maar wel erg vervelend.
Versie 2025.38.9.

Op de fiets vervuil je niets!

• turkeyhakan
QuestionMarc schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:57:
Vandaag op een route van ca 70 km van Rotterdam naar Amsterdam 3 keer gehad dat de connectiviteit wegviel. Hebben jullie daar ook wel eens last van? Ik had het vorige week ook, na een restart van het scherm kwam hij na 5 minuten weer terug, maar wel erg vervelend.
Versie 2025.38.9.
Misschien heeft het te maken met de Cloudfare storing van vandaag? Geen idee, ik heb sowieso wel vaker dat mijn verbinding wegvalt. Ben er gewend aan geraakt :-)

• turkeyhakan
Maasluip schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:39:
[...]

Met mijn 3 uit 2023 is het ook geen feest hoor om in de sneeuw te rijden. Vooral niet als het ook heeft gevroren. Totaal geen zicht meer. Gelukkig heb ik nog mistlampen..

• Masterchiev
  • Laatst online: 19:54
Ik blijf twijfelen over de commander in de nieuwe Jupiner die onderweg is. Betreft een privé aankoop en aangezien de garantie goed te noemen is bij tesla wil ik geen problemen.

Wie weet of de commander mutaties wegschrijft in de tesla omdat er dingen mogelijk zijn die de tesla normaal in zijn software niet kan?

Wie haalt zijn commander eruit als de auto terug naar tesla gaat voor bijv airco onderhoud ect ect?

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:29
QuestionMarc schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:57:
Versie 2025.38.9.
Ja, ik heb hier de laatste 1,5 week af en toe last van.
Dat LTE geen verbinding meer heeft voor enkele minuten.
Daarna komt het vanzelf weer terug.

Heel vreemd, dacht dat het aan mijn auto lag (simkaart).

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:35
turkeyhakan schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:16:
[...]

Met mijn 3 uit 2023 is het ook geen feest hoor om in de sneeuw te rijden. Vooral niet als het ook heeft gevroren. Totaal geen zicht meer. Gelukkig heb ik nog mistlampen..
Echt heel fijn ja, dan heb je nog brakker strooilicht dan normaal in combi met mistlampen... |:(

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:47
En we zijn ondertussen 2 jaar verder, 35k km en ze hebben de auto ruitenwissers nog steeds niet gefixed. Als je het aan Tesla vraagt dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6MVAyjwDW6pfETbtYYqw825_Q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncw8AdU0KOq3wvOjIIEr3cD3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKmIAgBUPS6hG5IGW_FnmG4E3_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npIqaRUm1n8R58s1irO4puy8.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is lekker makkelijk he, we zeggen maar gewoon dat het in Beta is. Poef, weg alle verantwoordelijkheid.

Bagger.

[ Voor 29% gewijzigd door SuperVliegNL op 18-11-2025 17:39 ]

• pdidi
  • Niet online
SuperVliegNL schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:35:
En we zijn ondertussen 2 jaar verder, 35k km en ze hebben de auto ruitenwissers nog steeds niet gefixed. Als je het aan Tesla vraagt dan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is lekker makkelijk he, we zeggen maar gewoon dat het in Beta is. Poef, weg alle verantwoordelijkheid.

Bagger.
Je kunt zelf heel snel controleren of het aan een vieze voorruit ligt. Hier hoe je dat moet doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSxh9fz6TTjdI9QvcEZWDaJxvFo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PItQtJ47uyhA33XVjMF1swae.jpg?f=user_large
Als het vies is een service request inschieten. Volgens mij gratis of max 35 euro

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:47
pdidi schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:44:
[...]

Je kunt zelf heel snel controleren of het aan een vieze voorruit ligt. Hier hoe je dat moet doen:
[Afbeelding]
Als het vies is een service request inschieten. Volgens mij gratis of max 35 euro
He thnx, dat ga ik v/h weekend checken!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:50
Masterchiev schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:24:
Ik blijf twijfelen over de commander in de nieuwe Jupiner die onderweg is. Betreft een privé aankoop en aangezien de garantie goed te noemen is bij tesla wil ik geen problemen.

Wie weet of de commander mutaties wegschrijft in de tesla omdat er dingen mogelijk zijn die de tesla normaal in zijn software niet kan?

Wie haalt zijn commander eruit als de auto terug naar tesla gaat voor bijv airco onderhoud ect ect?
Vanaf het begin ('23) de commander ingebouwd. Eerste keer bij SeC had ik hem eruit gehaald.
Tweede keer was ik hem vergeten eruit te halen en de 3e keer ben ik hem bewust vergeten eruit te halen.

Maw, ze doen er niet moeilijk over.

• pdidi
  • Niet online
De eerste Model Y Standard is te naam gesteld. 14 andere staan op kenteken

• LastSamurai
Masterchiev schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:24:

Nog geen onderhoud oid gehad dus ik kan niet zeggen wat ze ermee doen.
Maar ik ga m gewoon laten zitten.
Je kan de commander ook in een soort 'uit' stand zetten, dan doet ie niks totdat je m via bluetooth weer 'aan' zet. De commander wordt gedoogd door Tesla en naar mijn mening doet de Commander geen illegale spannende dingen. Je kan er geen illegale FSD mee activeren oid. Het is voornamelijk settings die ook via de interface aan en uit gezet kunnen worden. En wat gimmicks.
Ik heb m tot nu toe eigenlijk alleen gebruikt om de ISA snelheidswaarschuwing uit te zetten en dat is het me meer dan waard :)

• frankj030
  • Registratie: December 2012
Deze week kreeg ik een mail van Athlon Charge dat hun Laadpas en laaddruppel ook werken als betaalmethode bij tesla voor superchargen. Zie ook de site van Athlon charge.
Ik heb dus mijn Athlon charge laad druppel in de tesla app toegevoegd en ook geklikt op de link in de bevestigingsmail die ik kreeg van Athlon charge. Echter, ik zie de Athlon charge laaddruppel nu wel in de tesla app, maar zodra ik er op wil klikken loopt de tesla app vast. Dat doet de tesla app niet als ik op mijn creditcard klik; het lijkt dus aan de combi Athlon charge Laadpas en tesla te liggen, maar ik snap niet helemaal waarom.
Gevolg dat ik er niet op kan klikken is: 1) dat ik de Athlon charge laad druppel niet kan selecteren als standaard betaal methode voor superchargen en 2) hem ook niet kan verwijderen uit de tesla app. Iemand herkenning bij dit probleem, bij ofwel Athlon charge of een andere Laadpas / lease aanbieder? (Heb Athlon er uiteraard ook over gemaild).

De tesla app geeft als reactie er ai antwoord dat ze geen andere laadpassen als betaalmethode accepteren, dus daar kom ik niet verder.
Pagina: 1 ... 157 158 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: