Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Anteros schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:24:
[...]

Ik kan de bron niet meer vinden. Maar ik meen het ergens gelezen te hebben en na een quick search, lees ik ook dat andere mensen dit ervaren. Anyway, ikzelf ben van 371@80% gegaan naar 362@80% in 2.5mnd en kan niet geloven dat mijn accu zo snel zou degraderen. Deze verandering lijkt samen te vallen met andere bestuurder (ik; 2e-hands gehocht paar maanden geleden) en temperatuur (gaat omlaag).
Bij de Actieradius bovenin je scherm wordt uitgegaan van een vast nominaal verbruik en de mate van accu degeneratie. Er wordt geen rekening gehouden met het persoonlijke rijgedrag of externe omstandigheden.
Waar jij naar verwijst is het Voorspelde Bereik in de energy app, die hier wel rekening mee houdt.
De handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGnbjEcHeD5e6sbuZqsXxBQp5ik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3cPSzdWOJIyeJU65JagNBWe0.png?f=fotoalbum_large

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:03
pdidi schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:21:
[...]

Bij de Actieradius bovenin je scherm wordt uitgegaan van een vast nominaal verbruik en de mate van accu degeneratie. Er wordt geen rekening gehouden met het persoonlijke rijgedrag of externe omstandigheden.
Waar jij naar verwijst is het Voorspelde Bereik in de energy app, die hier wel rekening mee houdt.
De handleiding:
[Afbeelding]
Ik snap het, en na het lezen van meerdere posts/artikelen wordt dit ook idd aangegeven. Echter lees ik wel regelmatig (en lijk/hoop ik dat dus ook te ervaren), dat buitentemperatuur lijkt mee te spelen. Bv https://www.reddit.com/r/...z/tesla_range_drop_at_80/ . De argumentatie: bij lage temperaturen heeft de batterij minder capaciteit (logisch) en zal de BMS dus, na verloop van tijd, de range ook anders berekenen. Maar ja, dat strookt niet helemaal met wat er in de handleiding staat.

Voor mij is het ook niet heel erg belangrijk, maar wel vind ik een drop van 10km in 2.5mnd best snel (ik heb overigens een M3P).

Bedankt iig voor een quote uit de manual.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17:50
Hey… ze hebben de m3 rwd ineens 2000 euro in prijs verhoogd en de 5000 inruil korting geldt alleen nog maar voor de dual motor versies. Wordt de prijslijst in balans gebracht vooruitlopend op de m3 standard?

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:43
Anteros schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:32:
[...]

Ik snap het, en na het lezen van meerdere posts/artikelen wordt dit ook idd aangegeven. Echter lees ik wel regelmatig (en lijk/hoop ik dat dus ook te ervaren), dat buitentemperatuur lijkt mee te spelen. Bv https://www.reddit.com/r/...z/tesla_range_drop_at_80/ . De argumentatie: bij lage temperaturen heeft de batterij minder capaciteit (logisch) en zal de BMS dus, na verloop van tijd, de range ook anders berekenen. Maar ja, dat strookt niet helemaal met wat er in de handleiding staat.

Voor mij is het ook niet heel erg belangrijk, maar wel vind ik een drop van 10km in 2.5mnd best snel (ik heb overigens een M3P).

Bedankt iig voor een quote uit de manual.
Ook met koud weer daalt die waarde niet (muv degradatie). Wel laat die dan blauwe balk zien met de verloren capaciteit. Normaal gezien 5% degradatie in eerste jaar en daarna ongeveer 1%.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:06
karel_G_1981 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:50:
Hey… ze hebben de m3 rwd ineens 2000 euro in prijs verhoogd en de 5000 inruil korting geldt alleen nog maar voor de dual motor versies. Wordt de prijslijst in balans gebracht vooruitlopend op de m3 standard?
Leest u hier ook mee?

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:54
Hmm. Vreemd dat ze nu opeens verhogen. Vaak kwamen er juist aanbiedingen aan het einde van het jaar. Had er vorige week al een besteld. Vrijdag ophalen. Maar ik neem aan dat mijn fiscale waarde niet meer omhoog gaat?
Pagina: 1 ... 156 157 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: