Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:34

charlie7

pr0

Maurice- schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:22:
[...]

Hier op m'n M3 QS, ervoor alleen zwarte auto's gehad maar na het debacle van een zwarte Tesla toch maar voor iets anders gegaan. Geen seconde spijt, in de zon lijkt de lak vloeibaar en heeft echt iets bijzonders, blijft lang(er) mooi zonder wassen, krassen zie je er niet op. Krijg zelfs zo af en toe een compliment (over de kleur, niet de looks van de auto :9 )
Woon je toevallig in de buurt van Arnhem, zodat ik ‘m in t eggie kan bekijken? :+

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
Hi, ik hoop dat deze vraag hier thuis hoort. Ik heb sinds 2 weken een MY25RWD. Met een LFP accu. Machtig mooi ding en ben er heel blij mee.

Vandaag eens even wezen laden bij onze gamma, waar shell recharge units staan van 150kwh. Ik kwam aan met 41%. De laadsnelheid kwam niet boven de 87khw uit. Ik weet niet of dit bv kan liggen aan de batterij pre-heating bv?

Ter aanvulling, ik stond alleen.

[ Voor 4% gewijzigd door Phenomenon1985 op 12-10-2025 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
Phenomenon1985 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:37:
Hi, ik hoop dat deze vraag hier thuis hoort. Ik heb sinds 2 weken een MY25RWD. Met een LFP accu. Machtig mooi ding en ben er heel blij mee.

Vandaag eens even wezen laden bij onze gamma, waar shell recharge units staan van 150kwh. Ik kwam aan met 41%. De laadsnelheid kwam niet boven de 87khw uit. Ik weet niet of dit bv kan liggen aan de batterij pre-heating bv?

Je moet inderdaad eerst goed preheaten. En na bepaald accu% laad die ook slomer.
https://evkx.net/models/t...odel_y_rwd/chargingcurve/

[ Voor 5% gewijzigd door wootahH op 12-10-2025 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:06
charlie7 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:25:
[...]

Woon je toevallig in de buurt van Arnhem, zodat ik ‘m in t eggie kan bekijken? :+
Omgeving Zwolle! In de wijk staat er nog een terwijl je ze toch redelijk weinig ziet (korter leverbaar en behoorlijke meerprijs). "We" M3QS rijders knikken of zwaaien wel naar elkaar, zou mooi zijn als je ook onderdeel van de traditie komt uitmaken B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
wootahH schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:45:
[...]

Je moet inderdaad eerst goed preheaten. En na bepaald accu% laad die ook slomer.
Interssant, tnx voor de grafiek. 40% zit rond de 100. Dan is 87 niet heel gek. Wat is een beetje een goed uitgangspunt voor de pre'heat tijd (vanuit stilstand ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
Phenomenon1985 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 22:01:
[...]

Interssant, tnx voor de grafiek. 40% zit rond de 100. Dan is 87 niet heel gek. Wat is een beetje een goed uitgangspunt voor de pre'heat tijd (vanuit stilstand ;))
Durf ik niet te zeggen. Als je onderweg bent en je hebt als tussenstop een snellader dan begint die mogelijk al 25 minuten van tevoren. Ik snellaad zelf eigenlijk alleen op vakantietripjes en dan obv superchargers dus dan gaat alles automatisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strijpje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:51
charlie7 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:32:
Is er al iemand die huurkoop aangevraagd heeft met lage vooruitbetaling? En zoja, is dat gelukt?
Waarom zou dat niet lukken als ze die optie zo aanbieden? Ik was nl ook van plan de aanbetaling op 1€ te zetten en de slottermijn op max. Als je rekening houdt met inflatie kost de auto eigenlijk maar 34k-35k wat denk ik vergelijkbaar is met de inruilactie.

Echter, ik doe ook aan beleggen en daar ga ik uit van 7% jaarlijks rendement (en natuurlijk het verplichte riedeltje “resultaten uit het verleden.. geen garantie op de toekomst”). Met deze aanname is de huurkoop optie VEEL gunstiger dan de “contant” optie. Zelfs interessanter dan occasions waar de kop er van af is, of zelfs de 2019 LR exemplaren à 22k (extra onderhoud + gemiste investeringskans). Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Strijpje op 13-10-2025 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:31
Strijpje schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 02:30:
[...]

Waarom zou dat niet lukken als ze die optie zo aanbieden? Ik was nl ook van plan de aanbetaling op 1€ te zetten en de slottermijn op max. Als je rekening houdt met inflatie kost de auto eigenlijk maar 34k-35k wat denk ik vergelijkbaar is met de inruilactie.

Echter, ik doe ook aan beleggen en daar ga ik uit van 7% jaarlijks rendement (en natuurlijk het verplichte riedeltje “resultaten uit het verleden.. geen garantie op de toekomst”). Met deze aanname is de huurkoop optie VEEL gunstiger dan de “contant” optie. Zelfs interessanter dan occasions waar de kop er van af is, of zelfs de 2019 LR exemplaren à 22k (extra onderhoud + gemiste investeringskans). Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Ik zie die ‘veel gunstiger’ niet? Bij bv €1.- en 72 maanden loopt het bedrag in de “De totale kosten van de financiering bedragen… “ flink op!

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:48
wootahH schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:45:
[...]

Die site doet alsof ze heel nauwkeurige laadcurve presenteren maar (gelukkig) klopt hij echt niet.
De werkelijke curve is een stuk gunstiger, kijk bijvoorbeeld naar deze video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
Er probeert een download binnen te komen maar die blijft maar voortkruipen. Meer mensen met dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:27
The__Virus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 07:45:
Er probeert een download binnen te komen maar die blijft maar voortkruipen. Meer mensen met dit issue?
Ik krijg zojuist de melding dat er een update voor mijn auto beschikbaar is: 2025.38.3.1

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:48
Gisteren de laatste update uitgevoerd en zag wel wat haperingen.
Kwam goed en de app een keer verversen gaf een goed eindresultaat.

Laadproces werd wel afgebroken en dat had ik nier eerder gehad. Na de update het laden herstart.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07
2025.38.1 is zojuist bij mij geïnstalleerd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisbar
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:46
Flail schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 07:44:
[...]

Die site doet alsof ze heel nauwkeurige laadcurve presenteren maar (gelukkig) klopt hij echt niet.
De werkelijke curve is een stuk gunstiger, kijk bijvoorbeeld naar deze video.
De plaatjes van Fastned kloppen mi wel aardig - mijn ervaring is dat je daar bij een supercharger (v3/v4) nog iets boven kan zitten. Ik ben minder onder de indruk van het nut van preheating bij normale omstandigheden.

Op de snelweg als het niet al te koud is heeft je batterij al een aardige temperatuur en zal snelladen prima van start gaan. Dat genereert meer warmte en als het moet kan de auto nog even bijverwarmen aan de lader. De temperaturen die worden genoemd zijn zo'n 30-50 graden als de optimale batterij temp voor snelladen.

Preheating kost range en vereist 20% SoC. Ik time charging stops zo rond de 5-15% om zo snel mogelijk te laden en heb nog niet meegemaakt dat de batterij eerst een kwartier moest gaan opwarmen met weinig kW na aankomst. Als je in winters weer koud weg rijdt en meteen naar een supercharger gaat dan is het een ander verhaal natuurlijk.

https://www.fastnedchargi...iew/tesla?model=Model%20X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
Royalpieter schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 03:22:
[...]

Ik zie die ‘veel gunstiger’ niet? Bij bv €1.- en 72 maanden loopt het bedrag in de “De totale kosten van de financiering bedragen… “ flink op!
Hoe kom jij aan 72 maanden? Max staat bij mij 60?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8hMRNFNdN04USIsXGZBAMHXOeg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cwFS0BfluQSo8XV7asKgw7hh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:37
Strijpje schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:11:
[...]

Hoe kom jij aan 72 maanden? Max staat bij mij 60?

[Afbeelding]
Er gaat bij jou ook iets niet goed. Want met 1 euro aanbetaling kan je nooit op 14K uitkomen als slottermijn. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
aschja schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:39:
[...]

Er gaat bij jou ook iets niet goed. Want met 1 euro aanbetaling kan je nooit op 14K uitkomen als slottermijn. Of mis ik iets?
Hoe bedoel je? 60 maanden x 476 erbij geteld? Offtopic: gisteren de M3 wezen testen, alles is prima maar het bediening vd knipperlicht, damn dat is voor mij echt dé reden om te twijfelen. Die knopjes zijn echt niet fijn imo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
Grappig, mijn oude Model Y staat te koop bij Tesla. Doen ze nog best lang over, heb hem 27-09 ingeleverd, en nu 2 weken later staat ie pas op de website.

https://www.tesla.com/nl_...P7YGCES3RB479067#overview

Wordt een tough sell denk ik als je ook een nieuwe kan kopen voor €39900. Ben benieuwd hoe lang die online blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:17
jrv88 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:40:
Helaas eerste schade zelf gemaakt door een beschermpaal van een oplader bij de ikea.

Officiele tesla herstellers geven aan grote kans dat uitdeuken kan (1400 inc) of anders vervanging hele klep (4000 inc).

Duurder grapje dan verwacht. 😅

Iemand nog tips voor goedkoper herstel?

[Afbeelding]
Je kunt bij eigenlijk alle schadeverzekeringen laten berekenen hoeveel je hierdoor terugvalt en hoeveel je hierdoor meer gaat betalen de komende jaren. Zou dat ook eerst proberen.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Phenomenon1985 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:37:

Laadsnelheid is in kW, totaal geladen hoeveelheid is in kWh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mar.tin schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:06:
Grappig, mijn oude Model Y staat te koop bij Tesla. Doen ze nog best lang over, heb hem 27-09 ingeleverd, en nu 2 weken later staat ie pas op de website.

Wordt een tough sell denk ik als je ook een nieuwe kan kopen voor €39900. Ben benieuwd hoe lang die online blijft.
Had jij al enhanced autopilot, of zet tesla dat erop bij 2e hands. (Lijkt me dat laatste, kost ze in principe niets)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
ZeRoC00L schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:09:
[...]

Had jij al enhanced autopilot, of zet tesla dat erop bij 2e hands. (Lijkt me dat laatste, kost ze in principe niets)
Het laatste. Hij was bone stock, gewoon een standaard RWD MY. Hooguit een beetje viezig met inleveren, en wat sleenslag op de voorklep. Accu nog 98% in orde, gaat iemand vast een lekkere wagen aan hebben O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Strijpje schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

Hoe bedoel je? 60 maanden x 476 erbij geteld? Offtopic: gisteren de M3 wezen testen, alles is prima maar het bediening vd knipperlicht, damn dat is voor mij echt dé reden om te twijfelen. Die knopjes zijn echt niet fijn imo
De nieuwe 3 heeft weer een stengel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:34
Rivanov schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:35:
[...]

2025.38.1 is zojuist bij mij geïnstalleerd.
Proficiat, dan heb je nu 'TRON' mode.
Moest even zoeken wat het was, maar ik hoop echt dat ze meer moeite steken in het verbeteren van de AP dan dit soort speelgoed.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
[...]

Commander + button lost 90% van het probleem op, de overige 10% is wennen. Zou nu geen 50 euro meer overhebben voor een stengel. En nee, ben geen hippe youngster meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Eisbar schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:41:
[...]

De plaatjes van Fastned kloppen mi wel aardig - mijn ervaring is dat je daar bij een supercharger (v3/v4) nog iets boven kan zitten. Ik ben minder onder de indruk van het nut van preheating bij normale omstandigheden.

Op de snelweg als het niet al te koud is heeft je batterij al een aardige temperatuur en zal snelladen prima van start gaan. Dat genereert meer warmte en als het moet kan de auto nog even bijverwarmen aan de lader. De temperaturen die worden genoemd zijn zo'n 30-50 graden als de optimale batterij temp voor snelladen.

Preheating kost range en vereist 20% SoC. Ik time charging stops zo rond de 5-15% om zo snel mogelijk te laden en heb nog niet meegemaakt dat de batterij eerst een kwartier moest gaan opwarmen met weinig kW na aankomst. Als je in winters weer koud weg rijdt en meteen naar een supercharger gaat dan is het een ander verhaal natuurlijk.

https://www.fastnedchargi...iew/tesla?model=Model%20X
Actief Pre-heaten is ook iets dat vooral "vroegah" gebeurde, of als je binnen pakweg 20-30 minuten na vertrek in de winter al bij een lader gaat staan. Alle modellen met warmtepomp verwarmen voorzover ik weet "gewoon" vanaf restwarmte.
Zal nog wel iets verschil zitten tussen de LFP pakketten en de NMC pakketten, maar ik heb de afgelopen pakweg 200k km met LFP pakketten maar heel zelden een voorverwarmingsmelding gehad. Terwijl tijdens het rijden de pack-temperatuur toch zéker richting de 40c kroop, een temperatuur waar LFP (zowel BYD als CATL) gelukkig mee is met superchargen iig.

Edit, ik las je post niet helemaal goed, we hebben het over hetzelfde volgens mij. Ik las in de eerste instantie (onjuist) dat het zo'n 15% range kost, en wilde juist het tegendeel vertellen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mar.tin op 13-10-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:06

Cordon

Lievelings jankert

[...]

Nieuwe heeft een stalk, dus dan heb je die knopjes niet. Maar moet zeggen, had er erg moeite mee die knopjes, maar je went er best snel aan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:52
Mar.tin schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:06:

€39.500, dat is idd wel fors voor een RWD. Denk dat ze bij Tesla teveel kijken naar het bouwjaar. Ze hebben zelf occassions staan vanaf €38.500 van bj 2023 met zo'n 20-40k op de teller, maar dan voor een LR AWD. Met een beetje geluk zijn alle kwaaltjes al verholpen door de vorige eigenaar. Zo niet, heb je alsnog t/m 2028 garantie. Lijkt mij een veel betere deal. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rNj4QWlxArmYPLBEQJsRPxhQRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dG8zT5ByFvqav9eTFrUmlfT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
Deze ochtend 2025.38.3 geinstalleerd en je kan nu eindelijk met linker scrollwieltje ook de ophanging switchen tussen sport/standaard op de M3P en MYP.
De 3D gebouwen vind ik maar niks, veel te druk, maar gelukkig kan het uit.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:20
[...]
Offtopic: gisteren de M3 wezen testen, alles is prima maar het bediening vd knipperlicht, damn dat is voor mij echt dé reden om te twijfelen. Die knopjes zijn echt niet fijn imo
Commander + stalk en je probleem is opgelost en je hebt het voordeel dat je nog gebruik kunt maken van de knopjes op het stuur. Ik heb een paar weken zonder stalk gereden en ik was al gewend aan de knopjes. Enkel op rotondes gebruik ik de stalk, maar voor de rest gaat mijn reflex naar de knopjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Laatst online: 22:43
Woensdag eindelijk nieuwe Tesla ophalen! Mijn huurauto mag ik achterlaten bij Avis in Tilburg. Vandaar echter nog 20 min naar Tesla Delivery Center. Iemand toevallig een goede tip? Ik zie dat een Uber bijna 40 euro kost. Kan wel, maar niet ideaal voor dat kleine stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Tweakx schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:38:
Woensdag eindelijk nieuwe Tesla ophalen! Mijn huurauto mag ik achterlaten bij Avis in Tilburg. Vandaar echter nog 20 min naar Tesla Delivery Center. Iemand toevallig een goede tip? Ik zie dat een Uber bijna 40 euro kost. Kan wel, maar niet ideaal voor dat kleine stukje.
Delivery center is prima met de bus te bereiken. :)

Alternatief iemand bij Avis lief aankijken of ze je daar af willen zetten? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
Mar.tin schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:42:
[...]

Delivery center is prima met de bus te bereiken. :)

Alternatief iemand bij Avis lief aankijken of ze je daar af willen zetten? :+
Ah, stond bijna 55 min vanaf daar.. Zal Avis eens bellen, dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tweakx schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:38:
Jammer dat ik woensdag naar Utrecht ben, ik had je met alle plezier even gebracht. Hoe laat moet je waar zijn, misschien is er een mogelijkheid.

[ Voor 6% gewijzigd door daemonix op 13-10-2025 10:47 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
daemonix schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:46:
[...]

Jammer dat ik woensdag naar Utrecht ben, ik had je met alle plezier even gebracht.
Ahh heel aardig! :) Toch bedankt. Avis wilde het niet beloven ivm drukte, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb opeens dat geen POI's meer getoond worden op het scherm. Ik zit al een tijdje op software 32.6, het heeft daarna gewerkt.
Maar het viel me gisteren en vanmorgen op dat de kaart redelijk leeg is, en superchargers die normaal altijd getoond worden zie ik ook niet meer, behalve als ik op het bliksemschichtje druk.
Met welke setting kan ik dat weer aanzetten?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Maasluip schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:57:
Ik heb opeens dat geen POI's meer getoond worden op het scherm. Ik zit al een tijdje op software 32.6, het heeft daarna gewerkt.
Maar het viel me gisteren en vanmorgen op dat de kaart redelijk leeg is, en superchargers die normaal altijd getoond worden zie ik ook niet meer, behalve als ik op het bliksemschichtje druk.
Met welke setting kan ik dat weer aanzetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vX2yr_A_LOGDK9lH80WES3GC8to=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9bakuWg3qBkgIskFnQWfFy10.png?f=fotoalbum_large

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eisbar
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:46
Mar.tin schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:21:
[...]

Actief Pre-heaten is ook iets dat vooral "vroegah" gebeurde, of als je binnen pakweg 20-30 minuten na vertrek in de winter al bij een lader gaat staan. Alle modellen met warmtepomp verwarmen voorzover ik weet "gewoon" vanaf restwarmte.
Zal nog wel iets verschil zitten tussen de LFP pakketten en de NMC pakketten, maar ik heb de afgelopen pakweg 200k km met LFP pakketten maar heel zelden een voorverwarmingsmelding gehad. Terwijl tijdens het rijden de pack-temperatuur toch zéker richting de 40c kroop, een temperatuur waar LFP (zowel BYD als CATL) gelukkig mee is met superchargen iig.

Edit, ik las je post niet helemaal goed, we hebben het over hetzelfde volgens mij. Ik las in de eerste instantie (onjuist) dat het zo'n 15% range kost, en wilde juist het tegendeel vertellen :+
Dat is interessant. Ik heb alleen ervaring met NMC (3e Tesla ondertussen), wel met warmtepomp en die warmen wel actief op zolang je boven de 20% SOC in de winter naar een SC navigeert. Gewoon met temp van zo'n 3-5c buiten en na urenlang op de autobahn. Als ik tot 5% SOC doorrij dan uiteraard niet en eigenlijk laadt ie dan ook gewoon prima, misschien even een minuutje of 2-3 voordat ie boven 200 kW gaat zoiets, maar niet een reden om eerder een lader op te zoeken voor de preheating.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
Eisbar schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:17:
[...]

Dat is interessant. Ik heb alleen ervaring met NMC (3e Tesla ondertussen), wel met warmtepomp en die warmen wel actief op zolang je boven de 20% SOC in de winter naar een SC navigeert. Gewoon met temp van zo'n 3-5c buiten en na urenlang op de autobahn. Als ik tot 5% SOC doorrij dan uiteraard niet en eigenlijk laadt ie dan ook gewoon prima, misschien even een minuutje of 2-3 voordat ie boven 200 kW gaat zoiets, maar niet een reden om eerder een lader op te zoeken voor de preheating.
Ai is 20% écht de cut-off? Dat helpt niet mee in mijn casus, ik sta overwegend met 0-3% aan de supercharger namelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Mar.tin schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:18:
[...]

Ai is 20% écht de cut-off? Dat helpt niet mee in mijn casus, ik sta overwegend met 0-3% aan de supercharger namelijk :+
Jup, overlaatst met 18 of 19% thuis vertrokken. Ik ging direct naar de supercharger 30min verderop en zou daar met 9% aankomen. De preheating starte gewoon niet. Uiteindelijk mijn Commander moeten gebruiken om er warmte in te krijgen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
Broodro0ster schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:57:
[...]

Jup, overlaatst met 18 of 19% thuis vertrokken. Ik ging direct naar de supercharger 30min verderop en zou daar met 9% aankomen. De preheating starte gewoon niet. Uiteindelijk mijn Commander moeten gebruiken om er warmte in te krijgen.
Ik herken dit eigenlijk niet. Je hebt de suc dan in de auto aangeklikt?, en niet perongeluk een adres net ernaast ingevoerd.
Of is het mogelijk een side-effect van de nieuwe low power mode?

[ Voor 16% gewijzigd door wootahH op 13-10-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
Tommie12 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:17:
[...]

Proficiat, dan heb je nu 'TRON' mode.
Moest even zoeken wat het was, maar ik hoop echt dat ze meer moeite steken in het verbeteren van de AP dan dit soort speelgoed.
Wie weet, misschien wel binnenkort? :)

https://x.com/greentheonly/status/1977590457476776302

Visuals hebben niet direct iets met rijgedrag te maken, maar ze werken duidelijk wel aan nuttigere dingen dan Tron alleen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 13-10-2025 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tweakx schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:47:
[...]

Ahh heel aardig! :) Toch bedankt. Avis wilde het niet beloven ivm drukte, maar wie weet.
Zie de edit. Hoe laat moet je hem ophalen, ik heb een window dat ik even thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
daemonix schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:19:
[...]

Zie de edit. Hoe laat moet je hem ophalen, ik heb een window dat ik even thuis ben.
13:00 daar! Dat je het alleen al overweegt is echt onwijs vriendelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tweakx schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:49:
[...]

13:00 daar! Dat je het alleen al overweegt is echt onwijs vriendelijk _/-\o_
Helaas, die ga ik niet halen, ben dan als het goed is in overleg. Mocht dat niet doorgaan (wat regelmatig gebeurt ;)) dan laat ik het je weten. Kleine moeite om even heen en weer te rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door daemonix op 13-10-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
daemonix schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:20:
[...]

Helaas, die ga ik niet halen, ben dan als het goed is in overleg. Mocht dat niet doorgaan (wat regelmatig gebeurt ;)) dan laat ik het je weten. Kleine moeite om even heen en weer te rijden.
Toch heel erg bedankt! Avis gaf aan dat ze wel een ritje kunnen doen als het rustig is en anders maar gewoon de taxi :+ Zie dat een Uber op dit tijdstip weer 21 euro kost, dat is echt prima. Verschilt behoorlijk per moment dus

[ Voor 10% gewijzigd door Tweakx op 13-10-2025 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:11
Mar.tin schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:21:
[...]

Bij de grote batterijvariant moet er quasi altijd wel voorverwarmd worden. Ik heb in die +4j nog maar 1x meegemaakt dat er niet voorverwarmd werd. Zelfs in putje zomer nadat ik al 200km aan het rijden was, werd er nog voorverwarmd.
En dat verbruik stijgt echt gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:34
Fire69 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:15:
[...]

Wie weet, misschien wel binnenkort? :)

https://x.com/greentheonly/status/1977590457476776302

Visuals hebben niet direct iets met rijgedrag te maken, maar ze werken duidelijk wel aan nuttigere dingen dan Tron alleen ;)
Je ziet dat het echt alleen uit de VS komt. Buiten de Filipijnen ken ik geen regio's waar ze met bussen rijden die een 'neus' hebben. (of het zijn ingevoerde bussen uit de VS)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
wootahH schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:13:
[...]

Ik herken dit eigenlijk niet. Je hebt de suc dan in de auto aangeklikt?, en niet perongeluk een adres net ernaast ingevoerd.
Of is het mogelijk een side-effect van de nieuwe low power mode?
Ik heb de SUC aangetikt via het laadmenu in de navigatie. En onderweg zelfs een gestopt, de auto gereset en opnieuw geprobeerd omdat ik dacht dat er iets mis was. Na de reset was ik maar 15min meer van de SUC, dus hij moest zeker beginnen verwarmen maar ik kreeg geen melding.
Via de S3XY app zag ik de batterij gewoon op 25°C staan en die werd niet warmer.

De SUC was overigens erg traag en druk bezet. Dus ik heb toen maar tot 25% geladen en door naar de volgende lader. Toen begon hij wel netjes voor te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-10 09:21
2025.38.3.1 net geinstalleerd. Tron Mode is wel eenmalig geinig voor de kids. Wat ik wel prettig vind, hij laat nu ook de openbare 11kw laders o.a. in mijn buurt op de kaart zien. De 3D gebouwen lijken verder wat random in te laden en poppen op of verdwijnen bij inzoomen/uitzoomen. Zal wel een kwestie van inladen van de modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:11
Broodro0ster schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Ik heb de SUC aangetikt via het laadmenu in de navigatie. En onderweg zelfs een gestopt, de auto gereset en opnieuw geprobeerd omdat ik dacht dat er iets mis was. Na de reset was ik maar 15min meer van de SUC, dus hij moest zeker beginnen verwarmen maar ik kreeg geen melding.
Via de S3XY app zag ik de batterij gewoon op 25°C staan en die werd niet warmer.

De SUC was overigens erg traag en druk bezet. Dus ik heb toen maar tot 25% geladen en door naar de volgende lader. Toen begon hij wel netjes voor te verwarmen.
Misschien was er ingeschat dat door de drukte er sowieso geen hoge laadsnelheid ging zijn en is er daardoor niet voorverwarmd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-10 17:07
Zie ik iets over het hoofd, of is de Premium AWD momenteel goedkoper dan de Premium RWD als je gebruik maakt van de inruilbonus? Voor zo ver ik kan zien komt de RWD daar namelijk niet voor in aanmerking, maar de AWD wel. Dat zou dus betekenen dat de AWD €2000 minder kost dan de RWD als je een sloopautootje gebruikt als inruilvoertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janger12
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 14:33
pdidi schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:24:
[...]

Ik doe even de makkelijk te beantwoorden vraag 1. Het antwoord staat in deze post
Over vraag 2 zijn er in dit forum hele epistels geschreven. Er is ook nog een deel 2 en 1 van dit forum. TL;DR Je leert vanzelf de nukken van TACC en Autosteer
Ik heb vorige week een serviceverzoek bij Tesla ingediend voor de radio (verkeersinformatie/traffic announcements uitschakelen) en zojuist een bericht ontvangen dat ze het hebben onderzocht en dat het op dit moment niet mogelijk is om er iets aan te doen en er gewacht moet worden op toekomstige softwareupdates... :? Dus misschien is het toch niet meer mogelijk om dit uit te laten schakelen op recente softwareversies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04
Tommie12 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:54:
[...]

Je ziet dat het echt alleen uit de VS komt. Buiten de Filipijnen ken ik geen regio's waar ze met bussen rijden die een 'neus' hebben. (of het zijn ingevoerde bussen uit de VS)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oQXgvJy8-2Q18yeTzyKXh66USQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqZoV8cjyyVkHhulNXDeKlS1.jpg?f=fotoalbum_large

Er zitten toch gewone bussen tussen ook, en Europese vrachtwagens? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudokoper
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:59
Het is natuurlijk lastig voorspellen bij Tesla maar zien jullie het er nog van komen dat de MY L (de 6-zitter) naar Nederland komt op korte termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:31

Shiro

Serenity

goldmemberf1 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 21:19:
[...]

Denk toch kwestie van een service request inplannen om te kijken wat de oorzaak kan zijn.
Wou ook weer niet onnodig tickets inschieten, dus vandaar ff de check of het standaard zo is.

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
roelst1 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:23:
Zie ik iets over het hoofd, of is de Premium AWD momenteel goedkoper dan de Premium RWD als je gebruik maakt van de inruilbonus? Voor zo ver ik kan zien komt de RWD daar namelijk niet voor in aanmerking, maar de AWD wel. Dat zou dus betekenen dat de AWD €2000 minder kost dan de RWD als je een sloopautootje gebruikt als inruilvoertuig.
Klopt, dit is mij ook bevestigd door Tesla. Nadeel is wel hogere wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:37
wouter.N schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 16:15:
[...]

Klopt, dit is mij ook bevestigd door Tesla. Nadeel is wel hogere wegenbelasting.
Dat zijn ook geen wereldverschillen. Dat is 1 gewichtsklasse hoger. Dat is nu 6 euro per 3 maanden extra.

[ Voor 6% gewijzigd door aschja op 13-10-2025 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
Shiro schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:30:
[...]

Wou ook weer niet onnodig tickets inschieten, dus vandaar ff de check of het standaard zo is.
Je kan ramen wel kalibreren, mogelijk helpt dat.
Weet niet of dit je eerste tesla/ev is. Maar het is volgens mij wel vrij normaal dat je iets van wind hoort bij elke ev(gezien er geen motorgeluid meer is), mogelijk bij tesla's iets meer omdat het raam niet in een frame zit.
https://www.tesla.com/own...13-90AA-F3E2406158CC.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:42

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik heb nog even zitten wikken wegen. Nadeel van huurkoop vind is toch wel dat je minder flexibel ben met verkoop omdat de auto als onderpand dient. Dit heb je niet je financiering doet buitenTesla en gewoon contant aftikt, de inruilpremie compenseert dan de grotere rentelast.

Het idee is dus om een nieuwe 3 te bestellen, en daarvoor nog even een 500 euro auto met apk aan te schaffen om in te ruilen :z

Helaas geeft de trekhaak affabriek een levertijd van Januari, deze laat ik dan aftermarket monteren.
JayJavier schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:43:
[...]

Nee. Ik heb een sloopauto ingeleverd. Daar heb ik € 50 voor teruggekregen (en € 0,- aanschaf). Daarnaast heb ik dus € 3.000 extra inruilkorting gekregen. Ik heb op 30 september last minute een nieuwe Diamand Black opgehaald. Mijn originele configuratie was een Pearl White. Het was daarom makkelijker voor Tesla om de meerprijs van de kleur kwijt te schelden. Dat was nog eens € 1.300. Dus uiteindelijk heb ik € 4.350 korting gekregen.

Nieuwprijs € 47.590
Betaald € 42.990

Als er dus bijvoorbeeld € 44.000 wordt teruggegeven aan inruil komt daar nog € 5.000 inruilpremie bovenop. Wat het totaal € 49.000 maakt. De nieuwprijs van de Premium AWD is € 53.990. Een verschil van € 4.990. Dat vind ik dan zeker de moeite waard om de Premium AWD aan te schaffen.

Valt de inruilprijs tegen dan blijk ik gewoon lekker bij de SR RWD die ik heb. Heerlijke auto!
Ging dat goed met het inruil van de sloopauto keken ze nog naar tennaamstelling APK dat soort zaken?

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 13-10-2025 20:11 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Laatst online: 13:25
Hallo,

Sinds augustus heb ik een M3H en het valt me de laatste weken bij het parkeren op dat de remmen een flinke piep geven, vooral bij vochtig weer. Hebben hier meer mensen last van? Hiervoor heb ik 4 jaar een andere model 3 gereden maar heb het gepiep daar nooit gehoord.

Ik ga van het weekend even proberen om de remmen te burnishen en als dat niet help gaat ie even naar het SeC, maar was even benieuwd naar andere ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:47
Pseudokoper schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:20:
Het is natuurlijk lastig voorspellen bij Tesla maar zien jullie het er nog van komen dat de MY L (de 6-zitter) naar Nederland komt op korte termijn?
Ook wel benieuwd naar voor een familielid. Ik meen ergens gelezen te hebben dat blijkbaar het ooit al mogelijk was om extra zitrij als optie te nemen voor de Y. Zou 2500 kosten destijds.

Maar heb het nooit in de praktijk gezien. Dus hopelijk komt de L alsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:31

Shiro

Serenity

wootahH schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:34:
[...]

Je kan ramen wel kalibreren, mogelijk helpt dat.
Weet niet of dit je eerste tesla/ev is. Maar het is volgens mij wel vrij normaal dat je iets van wind hoort bij elke ev(gezien er geen motorgeluid meer is), mogelijk bij tesla's iets meer omdat het raam niet in een frame zit.
https://www.tesla.com/own...13-90AA-F3E2406158CC.html
De tweede, maar mijn 2020 model 3 die ik hiervoor had was niet vergelijkbaar met hoe stil de Model Y Juniper is, wellicht dat het juist door de stilte meer is gaan opvallen.

En zojuist de ramen gecalibereerd, zal morgen wel gaan ervaren of dat heeft geholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Shiro op 13-10-2025 19:54 ]

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pseudokoper schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:20:
Lastig inderdaad, maar eigenlijk verwacht ik deze op korte termijn (6mnd) nog niet in de eu.
nDirect090 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:11:
[...]

Ook wel benieuwd naar voor een familielid. Ik meen ergens gelezen te hebben dat blijkbaar het ooit al mogelijk was om extra zitrij als optie te nemen voor de Y. Zou 2500 kosten destijds.

Maar heb het nooit in de praktijk gezien. Dus hopelijk komt de L alsnog
Dat was een ander model dan de Y-L.
De oude 7 zitter had 2 stoelen in de kofferbak voor echt kleine kinderen (lees jonger dan 10 jaar), in de gewone Model Y carrosserie.

Afbeeldingslocatie: https://www.fleximo.nl/wp-content/uploads/2024/10/tesla-model-y-7-zits-wit.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door ZeRoC00L op 13-10-2025 20:10 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
Hoe komen jullie aan die sloopauto's om in te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:42

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

wouter.N schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:53:
Marktplaats, zoek 500 - 1000 euro en APK :)
Maar geen idee, of het altijd werkt.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:34

charlie7

pr0

Ik heb via huurkoop de bestelling geplaatst. nu heb ik een order bevestiging gekregen met het totaalbedrag, maar daar staat geen huurkoop op? Is dat normaal?

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar wat garages bellen of inderdaad marktplaats.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
ZeRoC00L schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:06:
[...]

Lastig inderdaad, maar eigenlijk verwacht ik deze op korte termijn (6mnd) nog niet in de eu.

[...]

Dat was een ander model dan de Y-L.
De oude 7 zitter had 2 stoelen in de kofferbak voor echt kleine kinderen (lees jonger dan 10 jaar), in de gewone Model Y carrosserie.

[Afbeelding]
Ahja nu zie ik het! Had opzich al voldoende geweest gok ik, maar die optie is ook niet meer beschikbaar? Althans ik zie niets op website meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Weet iemand of “sport” minder energiezuinig is dan “chill” mode? Ervan uitgaande dat je in sport net zo rustig en gecontroleerd rijdt natuurlijk.

Lees op het internet nogal tegenstrijdige reacties. Maar volgens mij doet die setting niets meer dan het aanpassen van pedaal input en hoeveelheid stroom naar motoren gaat(?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nDirect090 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:27:
Weet iemand of “sport” minder energiezuinig is dan “chill” mode? Ervan uitgaande dat je in sport net zo rustig en gecontroleerd rijdt natuurlijk.

Lees op het internet nogal tegenstrijdige reacties. Maar volgens mij doet die setting niets meer dan het aanpassen van pedaal input en hoeveelheid stroom naar motoren gaat(?)
Staat wel in de handleiding. In chill zal de accu ook minder verwarmd worden en gebruiken ze de warmte voor de cabine. En wellicht nog wel meer zaken die energieverbruik wat drukken. Er zit meer verschil in dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 13-10-2025 22:31 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy1308
  • Laatst online: 14-10 00:04
Overweeg om een 2de tesla aan te schaffen (privé) wegens de 5000€ overnamebonus maar als je dat gebruikt is een renteloze lening bij tesla niet meer mogelijk? Das ook een bummer 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
Cordon schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:21:
[...]

Nieuwe heeft een stalk, dus dan heb je die knopjes niet. Maar moet zeggen, had er erg moeite mee die knopjes, maar je went er best snel aan. :P
“Nieuwe”. Als in als je nu nieuw bestelt? Of de nieuwe uitgeklede M3, die om een of ander reden nog niet beschikbaar is op de website (itt de MY). Ben daar nog op aan het wachten maar ben oom bang dat ze ineens de huidige basismodel weghalen, zoals ze met de MY hebben gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-10 04:46
Een klant van me heeft een hele goede autogarage. Hij had interesse om mijn auto (KIA Sportage) in te kopen. Hij had ook nog wat auto’s staan waar hij van af moest cq sloop waren. Dus elkaar geholpen.

Was overigens geen probleem met inruil. Wel minimaal 3 maanden APK bij inleveren (niet bij bestelling) en je moet veel foto’s maken. Ik had een Volvo V40 uit 2003 ingeleverd met 340k op de klok. Vol met schade en gebreken en heb daar, buiten de inruilpremie van €3k, een mooie €50 extra voor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:32
mvoit schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:39:
[...]

Heb ik ook, licht schuddend/trillend tussen de 45-65 kmh range, maar niet altijd. Ik heb er een service center afspraak voor gemaakt 2e week oktober.
Heb je deze afspraak al gehad? Ben benieuwd naar de bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:12
revolution-nl schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:34:
Ik heb nog even zitten wikken wegen. Nadeel van huurkoop vind is toch wel dat je minder flexibel ben met verkoop omdat de auto als onderpand dient. Dit heb je niet je financiering doet buitenTesla en gewoon contant aftikt, de inruilpremie compenseert dan de grotere rentelast.

Het idee is dus om een nieuwe 3 te bestellen, en daarvoor nog even een 500 euro auto met apk aan te schaffen om in te ruilen :z

Helaas geeft de trekhaak affabriek een levertijd van Januari, deze laat ik dan aftermarket monteren.

[...]

Ging dat goed met het inruil van de sloopauto keken ze nog naar tennaamstelling APK dat soort zaken?
Wel even goed opletten dat als je later de trekhaak monteert of die dan daadwerkelijk wel mag trekken en dat je hem niet opnieuw moet laten keuren.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
Daniel. schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:26:
[...]

Wel even goed opletten dat als je later de trekhaak monteert of die dan daadwerkelijk wel mag trekken en dat je hem niet opnieuw moet laten keuren.
Bij de Highland is er altijd trekgewicht aanwezig bij de registratie van het kenteken bij de RDW. Dus dit is niet meer spannend tegenwoordig. Ook bij mijn eigen Model 3 achteraf de trekhaak laten plaatsen via Tesla.

[ Voor 8% gewijzigd door adjego op 14-10-2025 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Cordon schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:21:
[...]

Nieuwe heeft een stalk, dus dan heb je die knopjes niet.
Tot op heden zijn er nog geen Model 3's uitgeleverd met stalk en bumper camera (vanaf VC48). Ik zie er ook nog niks over in de configurator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
pdidi schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:31:
[...]

Tot op heden zijn er nog geen Model 3's uitgeleverd met stalk en bumper camera (vanaf VC48). Ik zie er ook nog niks over in de configurator
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okndon9Z_rgy3QsxaGQiBUFYaWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JS6Myd7mVeiJaQKMfpiBp1ep.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-HVP_LK-y8TQIueeAg2s3GTqX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEY6CHOHsmdSwGPZtZ4o3vUO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Maurice- op 14-10-2025 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
nDirect090 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:27:

"U kunt de efficiëntie van de interieurverwarming verbeteren door een lagere acceleratiemodus te selecteren. Het warmtepompsysteem kan dan meer warmte aan de batterij onttrekken om efficiënt het interieur te verwarmen, in plaats van ervoor te zorgen dat de batterij de hoogste acceleratie kan blijven leveren. Dit draagt bij aan maximale efficiëntie bij het rijden bij lage temperaturen. Als u vervolgens een hogere acceleratiemodus selecteert, heeft de batterij tijd nodig om warm te worden voordat de hogere acceleratie beschikbaar is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Tja weer typisch Tesla om het niet overal even consequent te vermelden. Omdat de richtingaanwijzer al enige tijd in China wordt geleverd was ik op zoek naar het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMXYbiy976rvM1qfY1ClcfBs0PI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pRD0HWwnozoYTNMdCmBAjz0E.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Ik zie nu ook dat ze het statement dat de Model 3 Performance 500+ pk heeft weer hebben teruggedraaid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_4HdzBmOsY7Z3ZR_ld291EEOaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tdb9a6i8V04fZR1jVHe92VIV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:51
Iemand nog tips om de binnendorpel te beschermen? Gaat om een model 3 RWD uit 2023.

Dan bedoel ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQCRc2-gul-bByjGVAw7HN35bA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XArViFDHgNgLNrHwM31M8RcW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfAaGL3d2kzJsMh5Ng0PcLwo46Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSJDpLr6VQ8Ml3XhAsDfUBG0.jpg?f=fotoalbum_large

2 jaar oud, maar krast echt als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
bestbeforeee schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:33:
Dat is logisch, elke (kunststof) strip gaat krassen als je er met je schoenen overheen gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Iemand nog tips om de binnendorpel te beschermen? Gaat om een model 3 RWD uit 2023.

Dan bedoel ik dit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stukje (matte) ppf overheen plakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online

Dan bedoel ik dit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

WD40 erover en het ziet er weer een stuk beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestbeforeee
Mar.tin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:36:
[...]

Stukje (matte) ppf overheen plakken?
Die kom ik veel tegen. Wel duur, richting de 100 euro voor een set.

Zoiets als dit lijkt me ook wel mooi, alleen dit kan ik niet vinden voor een model 3:

https://teslaunch.net/nl/...os=3&_sid=957aeb62e&_ss=r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:25
Ola peeps,

Ben weer terug! Ik heb nu een Model Y uit 2021 met standaard wieldoppen, maar wil graag overstappen op zwarte wieldoppen. Heeft iemand goede ervaringen of foto's van hun zwarte wieldoppen die ze willen delen?

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
bestbeforeee schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

Die kom ik veel tegen. Wel duur, richting de 100 euro voor een set.

Zoiets als dit lijkt me ook wel mooi, alleen dit kan ik niet vinden voor een model 3:

https://teslaunch.net/nl/...os=3&_sid=957aeb62e&_ss=r
Het goedkoopst is je er gewoon niet aan storen :9,

https://parts.tesla.com/n...89-4658-ae9f-8fd8fcb82331

of eens in de zoveel tijd vervangen, of een nette van de sloop.

Alles waar schoenen overheen gaan zal krassen op den duur denk ik. Je kunt het ook nog beplakken met naaldvilt / stof. Of gewoon wrappen. Het paneel is er met 3x goed trekken vanaf dus het komt allemaal niet super nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestbeforeee
Mar.tin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:07:
[...]

Het goedkoopst is je er gewoon niet aan storen :9,

https://parts.tesla.com/n...89-4658-ae9f-8fd8fcb82331

of eens in de zoveel tijd vervangen, of een nette van de sloop.

Alles waar schoenen overheen gaan zal krassen op den duur denk ik. Je kunt het ook nog beplakken met naaldvilt / stof. Of gewoon wrappen. Het paneel is er met 3x goed trekken vanaf dus het komt allemaal niet super nauw.
Haha, ik stoor mij er helemaal kapot aan. Het liefste haal ik het goedkope kunststof eruit en zet er iets beters in. Bedankt voor de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:48
Heeft UWB meerwaarde ? Ik heb nu een Pixel7 zonder UWB. Maar wat zou ik extra kunnen doen als ik UWB had gehad ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
ElonDusk schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:55:
Ola peeps,

Ben weer terug! Ik heb nu een Model Y uit 2021 met standaard wieldoppen, maar wil graag overstappen op zwarte wieldoppen. Heeft iemand goede ervaringen of foto's van hun zwarte wieldoppen die ze willen delen?
:*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHCloseSGKNveJT2B1JQwY_n11k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q80CpErMZUQuML7uLk30jp7y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:25
Nice! Welke zijn dat? Heb je toevallig ook een linkje? 8)

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:09
Vraagje: krijg je in de nieuwere Tesla’s ook nog steeds de melding om je stuur aan te raken(nog) om de 15 sec bij Autopilot… of is dat dan weg/minder ivm de betere interieurcamara’s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
JdeTuitG schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:42:
Vraagje: krijg je in de nieuwere Tesla’s ook nog steeds de melding om je stuur aan te raken(nog) om de 15 sec bij Autopilot… of is dat dan weg/minder ivm de betere interieurcamara’s ?
Zondag hebben we nog bjna 400 km gereden en eigenlijk alleen 's avonds een waarschuwing gehad. Overdag nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
daemonix schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:51:
[...]

Zondag hebben we nog bjna 400 km gereden en eigenlijk alleen 's avonds een waarschuwing gehad. Overdag nooit.
Ik krijg mijn Tesla morgen maar wat fijn, dit wist ik niet. Bij mijn ioniq 5 moet dit om 20 seconden wel. Kun je letterlijk je handen van het stuur houden of komt de camera dan in actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 18:35
daemonix schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:51:
[...]

Zal er mogelijk aan liggen hoe stuur ingesteld staat en waar/OF je je stuur vast houdt, want op mijn m3H '24 krijg ik altijd om de ± 15 a 30 seconden (?) de melding ALS ik daadwerkelijk stuur onderaan vasthou, ipv aan zijkant.
( en nee, geen geblokkeerde binnencamera )

Uit "automatisme" ben ik altijd al beetje aan t wiebelen als autosteer aanstaat .... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
JdeTuitG schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:42:
Heb afgelopen week proefrit gedaan (m3) en werd binnen no time gek door al die toeters en bellen (snelheid?). Ik neem aan dat het allemaal standaard uitgezet kan worden want als het zo moet ga ik nog liever voor een ouder model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:09
Strijpje schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:00:
[...]

Heb afgelopen week proefrit gedaan (m3) en werd binnen no time gek door al die toeters en bellen (snelheid?). Ik neem aan dat het allemaal standaard uitgezet kan worden want als het zo moet ga ik nog liever voor een ouder model
Vanwege EU wetgeving doen alle nieuwe autos dat verplicht (Intelligent Speed Assistance). Je kunt dat uitzetten (klikken op het icoontje van een luidspreker op het scherm, naast het icoontje van een bord met de maximaal toegestane snelheid), het icoontje had wel wat groter gemogen.
Vanwege dezelfde wetgeving kun je dit niet permanent uitzetten, maar wordt het bij elke nieuwe rit ingeschakeld.
Pagina: 1 ... 140 141 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: