Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb ook nog de oude standard range RWD in bestelling staan, die volgende week wordt geleverd.

Ik was even benieuwd waarom de nieuwe 'standard' nu een hogere WLTP heeft dan de oude. Zit er een andere batterij in of komt het omdat er 18 inch wielen onder zitten ipv 19 inch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
SirLct schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:04:
[...]

Ik weet het niet, want zelfs de standard heeft toch gewoon opties waar je allemaal moet vinken bij andere merken.
Zaken als:
- Stoelverwarming
- Stuurverwarming
- "Grote navi" want ja, bij andere merken krijg je standard gewoon een mini scherm
- Elektrische stoel (ja zelfs de standard is met elektrische verstelbare rugleuning)
- Autopilot (Adaptief cruise + lane keep) dat is bij andere merken 9 van de 10 keer toch opties
- Achteruitrijcamera (en ook voorin), yep bij anderen ook vaak opties
- Draadloze telefoonladers, ook opties

Ik vind voor 40k weinig andere auto's die zo "compleet" is.
Wat "compleet" betekent is dus relatief.
En niet vergeten de inbegrepen Warmtepomp. Bij veel merken nog steeds optioneel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Masterchiev schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:18:
[...]

Voor mij wordt het een privé aankoop. Ff 5k meer uit me zak geklopt als ik premium wil haha
Die 5k is hardnekkig. De cataloguswaarde van de MY Standaard is 38990 dus 6k goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:35
SirLct schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:22:
Even iets anders dan de Model Y Standard....

Heb recent nog de Model Y Performance gereden.
Reden: mijn Model 3 Performance uit 2021 moet binnenkort uit de lease dus op zoek naar vervanger

Bevindingen:
Rijden
Mwah. Ik heb hiervoor ook de Model 3 Highland Performance gereden en die was echt fantastisch. Ten opzichte van de oude M3P is het echt een stuk verbeterd, niet alleen in comfort, maar vooral hoe gek hij bochtenwerk kan doen. Mijn M3P is al best goed, met af en toe wat understeer, maar de M3P Highland is echt een beest. Met die verwachting ging ik dus de MYP Juniper proberen en ik was wel echt teleurgesteld. Het is waarschijnlijk beter dan de oude MYP maar zelfs mijn huidige M3P is beter in bijna alle opzichten. Ik denk de enige verbetering is dat ie iets comfortabeler is. Maar hij leunt veel meer id bochten en voelt echt niet lichtvoetig. Uit eindelijk is een auto van 2.1 ton toch gewoon 300kg zwaarder dan mn auto en dat voel je echt. Hoe goed de adaptief onderstel ook is.
Performance
Ook hier zwaar teleurgesteld. Ik heb dragy mee en ik meet 4.1, 4.2, soms 4.3s. Oke, tesla had mij de auto gegeven met 35% dus dat is niet ideaal. Ik heb zelfs naar een supercharger gereden binnen de proefrit tijd, naar 60% geladen en tjah, beter dan 4.02s krijg ik het niet. Ook de launch control geprobeerd en krijg juist 4.1s ipv 4.02s met gewoon eigen launch (wat een stom systeem is het ook nog, want 9 vd 10x krijg je juist melding "rem en gas tegelijk ingedrukt, vermogen beperkt" terwijl dat godverdomme hoe de launch control moet worden geactiveerd 8)7 ) Ik zou nog mss een keer langs en de verkoper zou het wel met 100% meegeven. Maar mn eerste indruk is matig. Want ik heb best veel verwacht van de nieuwe batterij. Maar lijkt alsof het gewoon zelfde discharge capaciteit heeft als de oude LG batterij. Ik kom van M3P met Pana batterij en je merk echt de "sloomheid" in het eerste 0.5s van de acceleratie. Je krijgt niet de "jolt" van een echte performance tesla.
Begrijp me niet verkeerd. Dit is allemaal relatief. Kom je van een SR of zelfs een AWD zou je merken dat het echt sneller is. Maar kom je van een M3P dan is dit toch allemaal net niet fel genoeg. Is te verwachten zou je zeggen, want het is zwaarder, groter, etc, maar ik had denk ik te hoge verwachting van de nieuwe batterij.
Looks
Is wel goed dat Tesla de P modellen nu beter onderscheiden maar uit eindelijk is het nog steeds meh. En dat ze het met glimmende zwarte plastic doet.... Hoe aliexpres wil je het hebben.
Ik ben dus niet echt onder de indruk. De velgen van Highland M3P is ook veel mooier in mijn optiek.
Conclusie
Ik ben teleurgesteld maar ik zou waarschijnlijk toch voor die gaan. 8)7
Want van WAF en wat hobby projecten heb ik grotere auto nodig en ook nog perse met trekhaak (blijft jammer dat M3P maar 500kg mag trekken) en voor de prijs is het weinig andere concurrent die zoveel biedt.
Maar.. blijft jammer. :+
<end rant>
Deze conclusie had ik wel verwacht als je de Y probeert te vergelijken met de 3. Ik ben nu enorm verwend met de Highland M3P, maar ik zit ook te twijfelen om de overstap te maken naar de nieuwe YP. Ik heb er nog niet in gereden maar ik denk dat ik mijn 3 enorm ga missen op dat gebied.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:05
goldmemberf1 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:18:
Ik heb ook nog de oude standard range RWD in bestelling staan, die volgende week wordt geleverd.

Ik was even benieuwd waarom de nieuwe 'standard' nu een hogere WLTP heeft dan de oude. Zit er een andere batterij in of komt het omdat er 18 inch wielen onder zitten ipv 19 inch?
Ik denk voornamelijk de 18 inch trims ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:03
SirLct schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:04:
[...]

Ik weet het niet, want zelfs de standard heeft toch gewoon opties waar je allemaal moet vinken bij andere merken.
Zaken als:
- Stoelverwarming
- Stuurverwarming
- "Grote navi" want ja, bij andere merken krijg je standard gewoon een mini scherm
- Elektrische stoel (ja zelfs de standard is met elektrische verstelbare rugleuning)
- Autopilot (Adaptief cruise + lane keep) dat is bij andere merken 9 van de 10 keer toch opties
- Achteruitrijcamera (en ook voorin), yep bij anderen ook vaak opties
- Draadloze telefoonladers, ook opties

Ik vind voor 40k weinig andere auto's die zo "compleet" is.
Wat "compleet" betekent is dus relatief.
Je hebt hier wel een goed punt, dat de meeste dingen bij de concurrent voor betaald moet worden en de standaard een goede auto is. Al had ik toch wel gezien dat een paar opties gebleven waren. Of een model tussen deze en de premium lr was gebleven. Het gat is nu gigantisch… kan mij niet voorstellen dat dit lang zo blijft.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:14
WouterL schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:37:
[...]

Ik denk voornamelijk de 18 inch trims ja.
En een grotere batterij volgens mij 59kwh oud tov 64kwh nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 20:05
Masterchiev schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:41:
[...]

En een grotere batterij volgens mij 59kwh oud tov 64kwh nieuw.
De juniper rwd sr heeft een 62,5kwh (volgens mijn Tessie zelfs 63,8) batterij. Hoe kom je op de 64kwh? De Amerikaanse heeft i.i.g. een 69kwh nmc.

[ Voor 5% gewijzigd door WouterL op 10-10-2025 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert.L
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:18
goldmemberf1 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:18:

Ik heb ook gelezen dat de range verbeterd is door het dichte dak. Hierdoor hoeft de warmtepomp minder te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
WouterL schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

De juniper rwd sr heeft een 62,5kwh (volgens mijn Tessie zelfs 63,8) batterij. Hoe kom je op de 64kwh? De Amerikaanse heeft i.i.g. een 69kwh nmc.
De MY SR RWD heeft als accu de CATL 6M „LFPx“ 64.5kWh. Dat is netto capaciteit. Zeer waarschijnlijk zit deze ook in de MY Standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bert.L schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:47:
[...]

Ik heb ook gelezen dat de range verbeterd is door het dichte dak. Hierdoor hoeft de warmtepomp minder te doen.
Dat ga je niet merken in een WLTP test. :)
WLTP-tests houden geen rekening met verwarming (of airconditioning) omdat deze systemen tijdens de test zijn uitgeschakeld. Dit betekent dat de officiële WLTP-waarden voor brandstofverbruik en actieradius niet overeenkomen met het werkelijke verbruik in de praktijk, zeker niet bij koud weer.

[ Voor 35% gewijzigd door Inspired op 10-10-2025 14:14 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29

HellBeast

Oh My GoT!

Tesio schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:43:
[...]

En de RWD LR heet nu Premium. De oude RWD lijkt (voor nu) helemaal geschrapt.
Zo, dan was ik echt net op tijd met bestellen (besteldatum 6 oktober) :o

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:40
pdidi schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:51:
[...]

Tov de LG 5L is de LG 5M qua performance zeker beter en benaderen ze de US Panasonic accu
[Afbeelding]
Bron
pdidi schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:58:
[...]

SuC is idd niet veel verbeterd, maar wat de nieuwe LG 5M echt veel beter maakt is dat deze ook bij lagere SoC nog sterk performed
[Afbeelding]
Inspired schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

Mja, hier kun je niet echt uit afleiden of het bijna hetzelfde is als de Pana's. Kijk ook naar SuC snelheid. Weet niet of de nieuw LG beter is maar mijn LG is gewoon jammer als je van een Pana komt. Komt bij dat elk merk sprongen maakt qua snelladen behalve Tesla. Een 2019 model laad sneller dan een 2026 model.
De vergelijking is bij mij niet helemaal fair want ik heb ook nog de verschil van 3 en Y. Maar ik had met de 35% SOC echt een "slomme" auto. Na supercharging naar 60% (wat overigens ook niet snel ging, was rond 130kW), ging het iets beter maar ook niet super. In de huidige 3P met Pana moet de accu wel <30% zijn dat ik pas merk dat de felheid weg is. Ik denk dat overal usage is alsnog beter is dan de vorige LG, maar ik denk dat het meer te danken is aan hogere capaciteit. Het is nu bruto 84kWh wat 6kWh meer is tov de oude.
Ik ben alleen benieuwd hoe deze gaat degraderen, want als een ding wat Pana echt slecht is, is denk ik de deg. Ik zit nu met 150dkm op 20% deg.
Vissa66 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:29:
[...]

Deze conclusie had ik wel verwacht als je de Y probeert te vergelijken met de 3. Ik ben nu enorm verwend met de Highland M3P, maar ik zit ook te twijfelen om de overstap te maken naar de nieuwe YP. Ik heb er nog niet in gereden maar ik denk dat ik mijn 3 enorm ga missen op dat gebied.
Ja de wegligging van de M3P Highland is echt top. Ik vind het ook gewoon een mooier auto. Alleen WAF en trekhaak wordt een issue. Ik bedacht eerst: het zou zonde zijn om voor de 3P te gaan want de YP heeft nu al de "nieuwe" HW4 met camera voor etc. Ook de stalk terug, verlengde stoel, etc. Maar.. Ik zie op tesla site sinds een week dat de nieuwe 3P ook de camera en stalk krijg. Stoelverlenging is niet echt nodig voor mij dus... dilemma dilemma. Ik ga de Zeeker 7X ook rijden om mijzelf moeilijker te maken.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hek030
  • Laatst online: 17:03
Masterchiev schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:07:
[...]

Klopt maar iedereen ziet “je hebt de goedkope tesla”. Niet dat het mij persoonlijk wat uitmaakt maar die uitsluiting is opmerkelijk. Daarnaast zijn er nu merken waarbij tesla de deur zelf opent zoals de Xpeng G6. Die is 44k met alles erop en eraan. Blijft een rare keuze dit voor mijn gevoel en niet eerder gezien bij tesla.
Ik denk dat bijna niemand het ziet. Behalve wat tesla fanatiekelingen zoals wij hier op het forum is niemand hier mee bezig denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Parelhoen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:08
Blijkbaar is de inruilpremie dus ook van toespassing voor de model Y premium AWD. Harde push voor dit model zo te zien.
Overigens zie ik deze korting niet terug in de configurator.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3phmy99dEEBKApt2Zx9mT6e9Bn0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T30ao9Ex4EGM6IE1DF9OEB68.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:02
Parelhoen schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:42:
Blijkbaar is de inruilpremie dus ook van toespassing voor de model Y premium AWD. Harde push voor dit model zo te zien.

[Afbeelding]
Push denk ik wel. Huurkoop is ook 0.99%. En daarmee best interessant. Jammer alleen dat die 100kg zwaarder is. Dus hogere wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:25
aschja schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:03:
[...]

Push denk ik wel. Huurkoop is ook 0.99%. En daarmee best interessant. Jammer alleen dat die 100kg zwaarder is. Dus hogere wegenbelasting.
De Model Y Premium All-Wheel Drive is nu zakelijk tegen 0% rente! Inruilpremie zie ik overigens bij geen enkel model staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:04
Parelhoen schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:42:

[Afbeelding]
Ik neig nu ineens wel heel erg naar de 3 weer. Standaard gaat m voor mij niet worden en de premium vond ik te gek. Als ik dan n zwarte M3 kan kopen met trekhaak voor 42 en er gaat nog 5k af is die wel héél interessant.
Maar, als de Premium dan ook met 5k korting gekocht kan worden neig ik daar weer naar.

Maar wat je zegt, in de configurator zie ik dat niet terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Immutable schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:37:
[...]

En wat nog steeds kut is, is dat performance model 3 geen trekhaak heeft.
Volgens mij kan je deze aftermarket laten monteren, wat nog steeds kut is dat het trekgewicht maar 500kg is :P

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Heeft er iemand van hier gebruik gemaakt van de inruilbonus? Hoe gaat dat in zn werk, taxatie van de huidige auto en daar komt dan 5k bij?
Het kan dan best weleens de moeite waard zijn om een 500 euro autootje te kopen en die in te ruilen en mn huidige 3 gewoon zelf te verkopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

ybos schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:47:
[...]

Ik neig nu ineens wel heel erg naar de 3 weer. Standaard gaat m voor mij niet worden en de premium vond ik te gek. Als ik dan n zwarte M3 kan kopen met trekhaak voor 42 en er gaat nog 5k af is die wel héél interessant.
Maar, als de Premium dan ook met 5k korting gekocht kan worden neig ik daar weer naar.

Is die 5k inruilpremie te combineren met de 0,99% rente optie. En zijn er voorwaarden aan de inruil? Met andere woorden geld het ook voor een hok van 500 euro.

Zit overwegen om de lease model 3 eruit te doen en te kopen ivm mobiliteitsbudget bij nieuwe werkgever

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterchiev
revolution-nl schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:50:
[...]

Is die 5k inruilpremie te combineren met de 0,99% rente optie. En zijn er voorwaarden aan de inruil? Met andere woorden geld het ook voor een hok van 500 euro.

Zit overwegen om de lease model 3 eruit te doen en te kopen ivm mobiliteitsbudget bij nieuwe werkgever
Nee niet te combineren
[...]

Dat is alleen de AWD en als je contant aanklikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Masterchiev schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:53:
[...]

Dat is alleen de AWD en als je contant aanklikt
Nee hoor, ik heb nu eentje samengesteld en daar zit de korting er gewoon op:
zwart en trekhaak en dan kom ik op onderstaande prijs uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1Keh-9VtzSKYjXYffQV_1T6kxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIGILkElg8tJIZJptxfylQIt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Ik heb nu een inruilvoorstel aangevraagd voor mijn MY SR RWD. Ben benieuwd wat ze daar voor teruggeven met 580km op de teller ;) Als dat interessant genoeg is dan is het wellicht te moeite waard om naar een LR AWD te gaan incl. de € 5k premie. Alleen... Ik heb al een € 3k premie gehad op de SR RWD. Erg benieuwd of ze dit "doorzien."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
[...]

Dit staat er onderaan op de hoofdpagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EcgSCilr0nZVARqCPXDZv788Wf4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6e4KNRCgFBNwNRdsxB5TbVcw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
Wat ik mij afvraag is of de “premium afwerking” nu nog steeds verschilt tussen de premium achterwielaandrijving ( oude long range ) en de premium AWD. Ik zie op de foto van het interieur een andere afwerking maar wat verder het verschil op de audio na, word mij niet duidelijk in de vergelijkingstool van tesla zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Masterchiev schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:41:
Wat ik mij afvraag is of de “premium afwerking” nu nog steeds verschilt tussen de premium achterwielaandrijving ( oude long range ) en de premium AWD. Ik zie op de foto van het interieur een andere afwerking maar wat verder het verschil op de audio na, word mij niet duidelijk in de vergelijkingstool van tesla zelf.
Verschil zit hem in het materiaalgebruik aan de binnenkant.

Premium RWD: https://static-assets.tes...2&crop=0,0,0,0&overlay=0&

Premium AWD: https://static-assets.tes...2&crop=0,0,0,0&overlay=0&

Verschil zit hem in de deurpanelen en daarnaast krijg je met de AWD ook meer speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Nu online
JayJavier schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:31:
Ik heb nu een inruilvoorstel aangevraagd voor mijn MY SR RWD. Ben benieuwd wat ze daar voor teruggeven met 580km op de teller ;) Als dat interessant genoeg is dan is het wellicht te moeite waard om naar een LR AWD te gaan incl. de € 5k premie. Alleen... Ik heb al een € 3k premie gehad op de SR RWD. Erg benieuwd of ze dit "doorzien."
Wat bedoel je met 'doorzien'? Dit mag gewoon, alleen denk ik niet dat je er veel mee opschiet. Die 3k ga je sowieso al kwijt zijn aan waardevermindering, want de inruilbedragen vanuit Tesla zijn belachelijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000

duderuud

Sliden is koel

Dat is balen. Want zowel inruilkorting als lage rente zou wel (voor mij) aantrekkelijk zijn. Nieuw vind ik het gewoon veel te duur (gelet de afschrijving vooral).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBVH050
  • Registratie: Augustus 2025
  • Nu online
JayJavier schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:31:
Ik ben zeer benieuwd naar het inruilaanbod. Ik overwoog hetzelfde. Ik heb zelf een 1 maand "oude" Y RWD SR met 4k inruilpremie met 3k Km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJavier
goldmemberf1 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:43:
[...]

Wat bedoel je met 'doorzien'? Dit mag gewoon, alleen denk ik niet dat je er veel mee opschiet. Die 3k ga je sowieso al kwijt zijn aan waardevermindering, want de inruilbedragen vanuit Tesla zijn belachelijk laag.
Ja dat is dus niet erg. Ik heb de eerste keer € 4.350 "korting" gehad. Dus al zou ik € 3.000 waardevermindering zijn is dat niet erg. Dat i.c.m. € 5.000 inruilpremie op de Premium AWD zou dat heel aantrekkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJavier
JBVH050 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:24:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar het inruilaanbod. Ik overwoog hetzelfde. Ik heb zelf een 1 maand "oude" Y RWD SR met 4k inruilpremie met 3k Km.
Heb je al een inruilaanbod aangevraagd? Welke kleur heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBVH050
  • Registratie: Augustus 2025
  • Nu online
JayJavier schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:25:
[...]

Heb je al een inruilaanbod aangevraagd? Welke kleur heb je?
Niet aangevraagd, ik heb 'm net . Maar volg het gebeuren alhier, alsook bij Tesla met veel interesse. Ik heb een Stealth Grey Premium SR (collectors item)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Nu online
JayJavier schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:25:
[...]

Ja dat is dus niet erg. Ik heb de eerste keer € 4.350 "korting" gehad. Dus al zou ik € 3.000 waardevermindering zijn is dat niet erg. Dat i.c.m. € 5.000 inruilpremie op de Premium AWD zou dat heel aantrekkelijk zijn.
Wat bedoel je met 4.350eu korting, als je 3.000eu inruilkorting kreeg? Ik ga er dan even vanuit dat je 1.350eu kreeg voor je oude auto. Maar dat kun je geen echte korting noemen, want waarschijnlijk zou je particulier meer hebben gekregen.

Maar goed, stel dat je nu nog 40.000eu krijgt voor je SR, verlies je gewoon 1.640eu als je de auto nu inlevert (45990-4350), zo simpel is het. Zou me verbazen als Tesla je een beter bod geeft.
Dan kun je waarschijnlijk nog beter je auto privé te koop zetten en een oud hok kopen voor 500 euro om in te ruilen als je de AWD wilt met 5.000 inruilpremie. Misschien is je collectors item nog wel méér waard nu ;-)
Pagina: 1 ... 138 139 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: