Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
flupp schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:32:
[...]

Er zit geen neep in, en de lak is niet beschadigd. Dus jazeker, ik heb daar een goed oog in.
Dank voor het bekijken. Ik snap dat ik er geen rechten aan kan ontlenen :).

Heb twee offertes opgevraagd bij schadebedrijven. Zal het laten weten zodra ik iets hoor. Wie weet helpt dat anderen weer die in de toekomst iets soortgelijks overkomt.

Mocht iemand nog een kleine zelfstandige wizard weten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:27
Tdem schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:57:
Deze week drukte ik thuis met een vermoeid hoofd op gas, i.p.v. de rem in. Boem, tegen onze laadpaal gereden. In de achterklep zit nu een afdruk van de stekker. Er is geen lakschade. Gaat om het gebied binnen de rode cirkel, de witte kras rechts is reflectie van het licht.

Model 3 is pas een maar maanden oud. Kan echt wel janken...

Iemand een idee wat repareren kost? Of een goed adresje? Wil het graag buiten de verzekering om regelen.

[Afbeelding]
gjcvro schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:52:
[...]

Met die scherpe knik in een ronding? Dan heb je wel een echte artiest nodig die er langs binnen bij kan. Ik zou weinig hoop hebben.
Is wel mogelijk om te fixen. Zou gewoon even naar een aantal autoschade bedrijven gaan en even vragen wie het kan fixen.

Iemand op Reddit heeft hetzelfde gehad:
https://imgur.com/a/etVQTbD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:04
daemonix schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:47:
[...]

Maar waarom zou je naar een dure keuringsinstantie gaan als het ook goedkoper kan?
Ik dacht juist gelezen te hebben dat Tesla alleen het broodnodige checkte en dus juist niet duur zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01
shinken82 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:29:
[...]

Mss later, vanwege de Nederlandse taal? Is er bevestiging dat andere Europese landen daadwerkelijk Grok hebben?
Volgens Grok, zelf heeft Dutisland het ook al. Hij zegt ook dat het meer te maken heeft digital services act gxpr-achtige zaken. EU geneuzel dus. En wellicht Anti Musk/ Tesla sentiment, waar ik in dit topic niet over mag praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:37
boekhour schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:55:
[Afbeelding]

Welke kneusr heeft dit besloten, zie de melding linksonder. Net een grote nieuwe update 2025.38 uit. Kennelijk heeft de rest van Europa nu wel Grok. Wie heeft er meer info, welke instantie gaat hierover?
Heb je zelf al bronnen geraadpleegd voordat je hier iets komt roepen? Er is mij niets bekend van dat grok in EU live is. Volg het toch best goed. Dus Amerika heeft het bij mijn weten net zoals het hiervoor was.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerK
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 07:46
Ik zie nu op de website van Tesla dat de RWD niet meer leverbaar is. De Standard is daarvoor in de plek gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:03
MeneerK schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:40:
Ik zie nu op de website van Tesla dat de RWD niet meer leverbaar is. De Standard is daarvoor in de plek gekomen.
En de RWD LR heet nu Premium. De oude RWD lijkt (voor nu) helemaal geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Tesio schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:43:
[...]

En de RWD LR heet nu Premium. De oude RWD lijkt (voor nu) helemaal geschrapt.
MeneerK schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:40:
Bij de Model Y inderdaad. De model 3 is nog gewoon als Premium RWD beschikbaar.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
adjego schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:45:
[...]

[...]

Bij de Model Y inderdaad. De model 3 is nog gewoon als Premium RWD beschikbaar.
En nu toch ineens weer 9 ipv 7 speakers :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnErqWlJAo7WmseOp-o8CS8YXB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNW6pbI9KbPKp2B6YhXmI9b7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Nu online
Maurice- schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:47:
[...]

En nu toch ineens weer 9 ipv 7 speakers :+

[Afbeelding]
En ventilatie ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/724jDAVBOS-BZpa88JaUWqUc2KI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kLrIdhdhuXca9oofqDYcV9Ob.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door adjego op 10-10-2025 07:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Voor <40k is die MY Standard toch een hele mooie optie voor mensen die niet zoveel geven om de extra's op de modellen erboven, maar toch een meer dan prima grote EV willen voor ,,weinig''. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Nu online
Vissa66 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:57:
Voor <40k is die MY Standard toch een hele mooie optie voor mensen die niet zoveel geven om de extra's op de modellen erboven, maar toch een meer dan prima grote EV willen voor ,,weinig''. :)
Zeker zo, en ik had ook wel verwacht dat ze de Premium RWD (Niet LR) voor de Model Y zouden weglaten, want die heeft minder range dan de "standard" nu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:02
adjego schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:59:
[...]

Zeker zo, en ik had ook wel verwacht dat ze de Premium RWD (Niet LR) voor de Model Y zouden weglaten, want die heeft minder range dan de "standard" nu heeft.
Ik baal hier wel stevig van. Ik vind de Standard wel heel erg uitgekleed aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:03
Ik heb vorige week de Model Y SR RWD besteld, ik ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Straks maar eens even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
En alsnog standaard rijker uitgerust dan de gemiddelde Duitser. Voor huidige Tesla rijders waarschijnlijk niet interessant maar als je overstapt een mooie optie.

Dit niet eerder gelezen:
Uitrusting beter dan in Amerika
Ten opzichte van de eerder gepresenteerde Amerikaanse versie is de uitrusting van de Europese Model Y Standard duidelijk beter. Zo heeft 'onze' variant wel elektrisch inklapbare buitenspiegels, wel een FM-radio en wel Autopilot, dus met automatisch sturen.
https://www.autoweek.nl/a...-bereik-voor-minder-geld/

[ Voor 33% gewijzigd door Maurice- op 10-10-2025 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou wel graag eens een review zien met bv de Ioniq 5 voor 37500,-. Voor mijn gevoel net iets meer auto dan de uitgeklede Model Y.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 137 138 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: