Uit het Leveringen topic waar ik schijnbaar ervaringen zat te spammen zonder op te letten 

De Y is simultaan beter en op sommige punten slechter, in zijn algemeen een lekkere verbetering. Vind het autogrootlicht aan/uit zetten nog een beetje kloten, zo even kijken of dat met een button kan. Net als de eerder genoemde TACC/Autosteer 

. 
Verder bergen stiller dan mijn 2024 Y RWD. Geluid lijkt ook prima, heb haast het gevoel dat er stiekem een sub in zit want ik mis verrassend weinig bas. Van de week eens even naar 0% rijden en dan een 0-100 Superchargesessie doen om te kijken of die mijn oude BYD pakket een beetje bij houdt. 
De commander is sowieso de moeite waard, alleen al vanwege de mogelijkheid om wat dingen uit te lezen, al dan niet via ScanMyTesla (tot mijn OBD kabel binnen is). Boel kleine dingetjes, de LED bar is helemaal te customizen, en alle snelkoppelingen / buttons / aufo-off van dingen. 
:strip_exif()/f/image/nzChsbXbKoWs3yttRgIVxqyB.jpg?f=fotoalbum_large) 
De knob heb ik in de vorige Y gehad, maar had hem na 3? maanden ermee rondgereden welgeteld 1x aangeraakt, (met installeren). Het scherm is gewoon makkelijker vind ik + een S3XY button hier en daar. 
Het fors grotere pakket van de RWD (62-64kWh) ten opzichte van de '24 met BYD (53kWh bruikbaar) is wel lekker, komt bijna neer op 10kWh extra. Met mijn rijstiijl is dat in de zomer bijna 100km extra 

. 
Verder is het veel wennen aan kleine dingen die anders zijn, knopjes enzo, deuren die wat anders dichtvallen. 
De éérste 555,5km zitten er alweer op sinds zaterdagmiddag in elk geval 

. Vanmorgen was ik pissig omdat ie de 0,1km's niet snel genoeg update en  hij van 444,3 naar 444,5 ging.  

:strip_exif()/f/image/vrwaos4lqPXyZQZuwPZdkwyb.gif?f=fotoalbum_large) 
Later deze maand de eerste langere trip ermee (550km ofzo enkele reis voor een weekje weg), en dan een week later weekeindje richting de gigafactory ermee, eind november richting EuropaPark ermee, op naar de 10k km's voor het einde van het jaar 

. 
Vandaag de halve middenconsole uit elkaar gehad om de 12V stekker te verlengen / verdelen. Gelukkig  hebben ze 3D printers, tooltje gemaakt om de 12v plug eruit te trekken. Kabeltjes doorgeknipt en weer doorverbonden met een extra aftakking. Nu heb ik onder de middenconsole 3 extra 12V aansluitingen, en ernaast 3 aansluitingen. En USB-C onder de middenconsole om mijn telefoonhouder "onzichtbaar" te voeden zonder dat er kabels in t zicht lopen. 
Ben vergeten om er goede foto's van te maken helaas. Dus hier moet t voor nu mee gedaan worden:
Verder is er verrassend veel "anders" De stekkertjes voor de commander zijn anders tussen de 2024 en 2025 modellen, de kabel in de middenconsole waar ik eerder mijn OBD dongle aan had en 12V uit tapte is verdwenen / verplaatst en anders. Dus weinig van wat ik uit mijn oude auto meegenomen heb paste direct. 

.