Vandaag heb ik de Tesla Raw Data file bekeken, verzocht bij Tesla nav een aanrijding met een Tesla van een collega, via:
https://www.tesla.com/nl_nl/support/privacy#request-copy
WaauuW wat een mooie complete aangeleverde files!
Er is volgens mij echt geen enkel ander (mainstream) merk dat dit doet! Wat een service. Wat een aanwinst bij aanrijdingen, voor onderzoek (politie) etc!
Klasse!!!!
Mappen met account details, communication logs (werkelijk elke chat die je ooit met Tesla hebt gehad etc), volledige service history, Event Data Recorder, vehicle warranties, Volledige vehicle data in csv, prachtig PDF rapport met alle data in grafieken etc,
Én een map met volledige camera recordings voorafgaande aan het ongeval.
Daar in zitten ALLE camera's: Backup, Fisheye, LeftPillar, LeftRepeater, Main, Narrow, RightPillar en RightRepeater.
Ik zag dus alle beelden, vanuit alle hoeken, nét voor/tot aan de aanrijding.
Dat zijn er dus meer dan je zelf lokaal via de dashcam player kan zien!?
Hoe werkt dat? Worden ál die camera clips dan automatisch geüpload ná een aanrijdings-registratie?
Zulks is zeker niet zelf lokaal te downloaden/bekijken als het niet om een ongeval gaat maar als je bijv. alleen even zou willen zien wie een winkelwagentje tegen je Tesla heeft geparkeerd? (zo maar een voorbeeld... Ik weet niet welke regels er zijn om deze gegevens bij Tesla te mogen krijgen)
En verder: Uit al deze data, zeker de losse riante csv, is zo veel te halen. Bijvoorbeeld wanneer/of je je knipperlicht wel aangezet hebt, voorafgaande aan de aanrijding (in bovenstaande zaak is dit hele waardevolle extra info geweest!).
Maar wat ik wel mis is een 'overlay'... Dus zou je alle data zoals gps coördinaties, snelheid, datum, tijdstip, etc ook als overlay op de films kunnen leggen?
En is er ook software die de route/kaart helemaal mee laat lopen? Zoiets had ik vroeger bijv. bij mijn vorige BlackVue dashcams...
Of is dit niet mogelijk met de door Tesla beschikbaar gestelde data en had hier voor iets als Teslamate/Tessie mee moeten draaien?
Wil sowieso zelf denk ik toch ook maar Teslamate of Tessie gaan draaien op mijn Synology Nas. Toch wel ernstig handig om achteraf routes/snelheden etc aan te tonen...
Maar de voor en nadelen; wil geen extra slaapverbruik/niet in slaapstand gaan, en begreep dat de data vanuit Tesla Api beperkt zou gaan worden/extra geld zou gaan kosten oid, moet ik nog even uitzoeken.
Op die vragen kom ik later hier nog wel terug.
[
Voor 4% gewijzigd door
Allewijn op 16-01-2025 16:43
]