Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
sawtomyer schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:50:
[...]

Mag ik vragen waarom je perse een hoedenplank/rolhoes voor de Y wil? In mijn beleving is deze totaal overbodig. De achterraam is geblindeerd evenals de ramen van de achterdeuren. Als je waardevolle spullen achterin wil bewaren heb je nog een diepe bak achterin waar je eventueel gebruik van zou kunnen maken of de frunk. Check ook even YouTube hoe de hoedenplank te hanteren om er achter te komen hoe deze wel te kunnen gebruiken. Veel succes.
Voor geluidsdemping en minder dreunen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-05 16:24
Precies daarvoor. En wat ik ook wel jammer vind is dat er nog maar twee vouwen in de hoedenplank van de model Y zitten i.p.v. 3. Toen ik filmpjes op YT bekeek, leek de hoedenplank heel goed te hanteren, maar bij mijn eigen auto lukte het voor geen meter.. totdat ik zag dat er nu een vouw minder in zit wat heb echt zwaar onhandig maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:34
Ethirty schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:08:
[...]

Nope, dat is het eerste dat ik bij elke auto altijd uitzet. Het zal wel een combinatie zijn met mijn telefoon, maar dat maakt het niet minder frustrerend. Ik kan dat locken ook uitzetten, maar dan moet je altijd je telefoon openen om je auto op slot te doen en dat is nog minder gebruiksvriendelijk.
Zeker. Het lijkt alsof de auto denkt dat je telefoon al weg is. Bij mij gaat die pas op slot als ik minimaal 2 a 3 meter weg ben en weg loop. Als ik naast de auto blijf staan duurt 't veel langer omdat die mij nog 'ziet'. Heb je Android of IOS?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:18
Ethirty schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:07:
[...]

Maar ik wil gewoon kunnen zeggen met 1 graad omhoog of omlaag, niet ik heb het warm/koud. Taal maakt me dan nog niet eens uit. Laatst maakte hij van “ietsje hoger” gewoon 26 graden (was 19 geloof ik).
Je kan ook zeggen set temperature to 24 als je het wil verhogen van 20graden celcius en dan doet die het gelijk naar die nieuwe temp die je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:02
Ethirty schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:08:
Het zal wel een combinatie zijn met mijn telefoon, maar dat maakt het niet minder frustrerend.
Dat is het idd waarschijnlijk. Met mijn vorige toestel (Samsung) ging dit echt naadloos. Bij mijn huidige toestel (Pixel) heb ik ook wel eens dat de auto niet ontgrendeld en dat ik idd een notificatie krijg dat er een gefrustreerd persoon aan de deurklinken zit te rommelen.

Geloof dat het iets met battery saving features te maken heeft binnen Android ofzoiets.

Gelukkig werkt het in 98% van de gevallen wel prima. Dat weegt voor mij persoonlijk wel op tegen het niet mee hoeven nemen van een autosleutel :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:20
Hongy schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:58:
[...]

Je kan ook zeggen set temperature to 24 als je het wil verhogen van 20graden celcius en dan doet die het gelijk naar die nieuwe temp die je wil.
Werkt die commando niet in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Als je CCC Digital Keys wilt gebruiken voor automatisch openen/sluiten moet er UWB worden gebruikt, wat nog steeds alleen maar in iPhones en Google/Samsung flagships zit. Voor telefoons die geen UWB hebben, moet er gebruik worden gemaakt van het qua afstand zeer beperkte NFC (zie bv BMW). De BLE oplossing van Tesla is misschien minder nauwkeurig maar wel veel breder (praktisch alle huidige telefoons) bruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:26
De afgelopen maanden word ik soms wakker met een accu die niet volgeladen is.

Ik krijg van de app de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9tn9cytZM-QjjDg7ey1r8cz8xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNfHt6ut2Vc92BYYBfS7bJfH.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik via de app het laden opnieuw probeer op te starten krijg ik de volgende foutmelding (zie onderaan):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UB-vzr-YtnsOX6CuyxcpqjyEPw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGQh9W7kAJNLa1gMxlbycTn4.jpg?f=fotoalbum_large

De auto zelf laat het volgende zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ly4Y-cJKfy80kkqICHEATvwlOAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCIGW90dLV0jEBJINp63hMRN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loipd_bJERqEOu83g5WJf-_ch_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yId4LsXK4bCn7JCBXLxjLpc.jpg?f=fotoalbum_large

Na het ontkoppelen en opnieuw aansluiten begint de auto gelukkig weer met laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrBPmCJVLvZCeDzjAmThETPGFnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRhqMhA3zAxu6EQj4l7giThX.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas krijg ik al snel weer de eerste foutmelding te zien via de app maar het laden gaat vooralsnog weer verder.

Het vervelende is dat ik de lader nu niet kan vertrouwen en niet elke ochtend een volle accu heb. Het probleem vindt enkele keren per maand plaats, meestal gaat alles goed.

Foutmelding: BMS_a174
Deze kom ik helaas niet tegen via de zoekfunctie.

Tesla Model 3 (2021), lader ingesteld dat hij om 02.00 uur in de nacht start, laadlimiet 100% en de maximale laadsnelheid is 11 kwh.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:18
this schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Werkt die commando niet in het Nederlands?
ik heb een Engelse lijst waar heel veel commands op staan die ik nog niet in een NL versie heb gevonden. Dus nu maar in het engels spraakbediening gezet.

"Enable wifi" staat er niet op maar is wel handig op de wifi van de tesla aan te zetten zonder de toggle te doen in submenu. Rijd vaak weg en dan is de hotspot nog niet gelinked aan de tesla.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cqwoyaod9egP8yP_8SmOw6L0mY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MuhzxxNynKkBZezFY8vQtHc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:30:
[...]

Ik he in twee jaar tijd nog nooit gehad dat de auto actief verbinding maakt via de hotspot op mijn telefoon.

Ik gebruik de hotspot daarom alleen om updates binnen te halen. Spotify via de hotspot kreeg ik ook niet automatisch aan de praat overigens. Ik wil kunnen instappen, wegrijden, voice command "speel het album xxx van xxx", voice command "navigeer naar xxx" en dat allemaal zonder gehannes met mijn telefoon.
Daarom gebruik ik ook gewoon mijn toestel voor muziek.. Die verbind gelukkig wel altijd automatisch met de auto en is ook met voice commands te bedienen :)
Ethirty schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:14:
[...]
Klein voorbeeldje van zo'n detail waar ik me vrijwel dagelijks aan erger: als ik uitstap en om mijn auto heen loop om de kleine eruit te tillen gaat de auto op slot. Trek ik aan de hendel gaat hij soms niet eens open en krijg ik een alarm notificatie. En een dag later gaat hij pas op slot als ik op 50m van de auto sta. 8)7
Haha, dat heb ik altijd met de kofferbak! Kom je terug van de supermarkt oid, eerst boodschappen in de kofferbak doen.. Kofferbak dicht resulteert direct in dat de Tesla volledig weer op slot gaat :+

[ Voor 31% gewijzigd door beyazz06 op 15-01-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 13:16
En je weet zeker dat het niet aan je 11kW laadpaal ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 16:09
TTSS schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:20:
De afgelopen maanden word ik soms wakker met een accu die niet volgeladen is.

Ik krijg van de app de volgende foutmelding:
[Afbeelding]

Als ik via de app het laden opnieuw probeer op te starten krijg ik de volgende foutmelding (zie onderaan):
[Afbeelding]

De auto zelf laat het volgende zien:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na het ontkoppelen en opnieuw aansluiten begint de auto gelukkig weer met laden.
[Afbeelding]

Helaas krijg ik al snel weer de eerste foutmelding te zien via de app maar het laden gaat vooralsnog weer verder.

Het vervelende is dat ik de lader nu niet kan vertrouwen en niet elke ochtend een volle accu heb. Het probleem vindt enkele keren per maand plaats, meestal gaat alles goed.

Foutmelding: BMS_a174
Deze kom ik helaas niet tegen via de zoekfunctie.

Tesla Model 3 (2021), lader ingesteld dat hij om 02.00 uur in de nacht start, laadlimiet 100% en de maximale laadsnelheid is 11 kwh.

Laad je aan een publieke laadpaal? Daar heb ik dit af en toe ook gehad. Wanneer het stroomnet in de wijk te zwaar belast werd, schakelde de paal soms periodiek uit. Ik kreeg dan telkens meldingen dat het laden gestopt, gestart, gestopt etc. is. Tegenwoordig lijkt dit beter te gaan, en zie ik soms de laadsnelheid wat teruglopen in plaats van het start-stop gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
beyazz06 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:39:

Haha, dat heb ik altijd met de kofferbak! Kom je terug van de supermarkt oid, eerst boodschappen in de kofferbak doen.. Kofferbak dicht resulteert direct in dat de Tesla volledig weer op slot gaat :+
Is dat niet As Designed? Als de auto op slot is en je opent de kofferbak, dan blijven de deuren op slot. Bij sluiten van de kofferbak krijg je dan weer de melding dat de auto op slot is/blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
pdidi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Is dat niet As Designed? Als de auto op slot is en je opent de kofferbak, dan blijven de deuren op slot. Bij sluiten van de kofferbak krijg je dan weer de melding dat de auto op slot is/blijft
Geen idee, maar ik vind het rete irritant :+ Overigens gaan alle deuren ook van het slot als je de kofferbak opent, dus by design klopt het wellicht al niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:26
shakemyass schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:40:
[...]

En je weet zeker dat het niet aan je 11kW laadpaal ligt?
De (domme) laadpaal lijkt normaal te functioneren en doet het in 95% van de gevallen prima.
bjonnie schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:45:
[...]

Laad je aan een publieke laadpaal? Daar heb ik dit af en toe ook gehad. Wanneer het stroomnet in de wijk te zwaar belast werd, schakelde de paal soms periodiek uit. Ik kreeg dan telkens meldingen dat het laden gestopt, gestart, gestopt etc. is. Tegenwoordig lijkt dit beter te gaan, en zie ik soms de laadsnelheid wat teruglopen in plaats van het start-stop gedrag.
Het gaat om een laadpaal aan huis. Powerdale laadpaal (failliet) en is een domme laadpaal geworden.

Krijg jij de foutmeldingen ook in de nacht? Het stroomnet lijkt mij dan toch niet overbelast(?).

[ Voor 5% gewijzigd door TTSS op 15-01-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
TTSS schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:51:
[...]

De (domme) laadpaal lijkt normaal te functioneren en doet het in 95% van de gevallen prima.

[...]

Het gaat om een laadpaal aan huis. Powerdale laadpaal (failliet) en is een domme laadpaal geworden.
Bij mijn eigen laadpaal van Tesla, hebben de monteurs vergeten een aantal bouten vast te zetten die lader enigszins op zijn plek houdt. Bij het pakken/ophangen van de kabel of wil deze wel eens bewegen waardoor de aarding ook iets los komt oid, is een schuif element.

Wanneer dit gebeurt doet de lader, logischerwijs, ook rare dingen.. Dus wellicht een idee om even de lader na te lopen c.q. of alle connectoren wel goed zitten..

*uitgaande dat je elders, bij andere laders het probleem niet hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door beyazz06 op 15-01-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
beyazz06 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:50:
[...]

Geen idee, maar ik vind het rete irritant :+ Overigens gaan alle deuren ook van het slot als je de kofferbak opent, dus by design klopt het wellicht al niet helemaal :P
Nope, als je de kofferbak opent, blijven de deuren op slot. Probeer de deuren maar eens te openen ZONDER dat je je telefoon in de buurt hebt. Je kunt het ook zien in de app en aan de ingeklapte spiegels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8MppdsVwQi4qjqNavDslbWcRmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bur9oE6jXgRg0zp2XpCRYLfd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:11

NightHawk4

Lotte is Liev :>

TTSS schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:51:
[...]

[...]

Krijg jij de foutmeldingen ook in de nacht? Het stroomnet lijkt mij dan toch niet overbelast(?).
Bij mij gebeurt het als loadbalancing actief wordt, thuis ook een thuisbatterij staan die de laadpaal dan dwars ligt. Handmatig in de app kan ik dan ook niks maar als gepland laden aanstaat gaat hij later zelf verder met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
pdidi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:57:
[...]

Nope, als je de kofferbak opent, blijven de deuren op slot. Probeer de deuren maar eens te openen ZONDER dat je je telefoon in de buurt hebt. Je kunt het ook zien in de app en aan de ingeklapte spiegels:
[Afbeelding]
Je hebt het nu naar mijn idee over een geheel andere situatie.. Ik zeg als ik terugkom van boodschappen, dus telefoon in zak en jij hebt het volgens mij over op afstand?

Overigens hoef ik het niet te proberen, de kids doen/kunnen de deuren openen wanneer ik enkel de kofferbak heb geopend (in mijn situatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
beyazz06 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:06:
[...]

Je hebt het nu naar mijn idee over een geheel andere situatie.. Ik zeg als ik terugkom van boodschappen, dus telefoon in zak en jij hebt het volgens mij over op afstand?
Nee, ook als je met je telefoon op zak de kofferbak opent blijven de deuren op slot. Pas als je ze probeert te openen EN je hebt nog steeds je telefoon op zak EN in de buurt bent van de auto dan gaan ze pas van het slot. Ik denk echt WAD: als je aan het laden/lossen bent en even weg loopt bij je auto kan iemand zonder sleutel niet de deur openen

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 15-01-2025 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou auto toegevoegd in de app, nu wachten op of de vorige eigenaar die het goedkeurt of anders Tesla zelf, duurt 3-5 dagen.

Ik snap het, maar toch jammer dat je (in geval van 2ehands) moet wachten op zoiets voordat je de app kan gebruiken

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:14
Werkt bij jullie de handsfree kofferbak altijd? Heel vaak werkt hij bij mij niet (highland M3P)

en geluidssignaal snelheidlimitietzone moet ik heel vaak opnieuw aanzetten. Als die toggle aan staat werkt hij goed, maar ik moet hem heel vaak opnieuw aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:37
TweakerVincent schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:40:
Werkt bij jullie de handsfree kofferbak altijd? Heel vaak werkt hij bij mij niet (highland M3P)

en geluidssignaal snelheidlimitietzone moet ik heel vaak opnieuw aanzetten. Als die toggle aan staat werkt hij goed, maar ik moet hem heel vaak opnieuw aanzetten.
Ja, werkt altijd.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
TweakerVincent schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:40:

Wat is handsfree? Via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:09
Weet iemand toevallig of een serviceaanvraag blijft staan als je het eigendom overdraagt in de app? Heb de auto besteld met de gegevens van m'n vriendin (ivm de SEPP) maar zou deze weer graag aan mijn account willen hangen. Afspraak ingeschoten binnen de 100 km dus wil deze wel behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
this schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Als je een 3 Highland, nieuwe X of S hebt kun je instellen dat als je aan komt lopen en je even achter de auto wacht, dat de kofferbak opent. Net als de frunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
NiroNiro schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:50:
[...]

Als je een 3 Highland, nieuwe X of S hebt kun je instellen dat als je aan komt lopen en je even achter de auto wacht, dat de kofferbak opent. Net als de frunk.
Frunk toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 30-05 08:31
Frunk alleen bij Model S en X, niet bij de Model 3.

https://www.notateslaapp....opening-in-update-2024323

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 15:19
Mad-Matt schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:14:
Nou auto toegevoegd in de app, nu wachten op of de vorige eigenaar die het goedkeurt of anders Tesla zelf, duurt 3-5 dagen.

Ik snap het, maar toch jammer dat je (in geval van 2ehands) moet wachten op zoiets voordat je de app kan gebruiken
Ligt aan de verkopende partij. Ik heb mijn vorige Tesla aan een vriend verkocht. Eerst uit mijn account verwijderd en toen kon hij na het aanmaken van een account de auto toevoegen aan zijn account. Ging heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Model 3 Highland wel, zo lees ik het tenminste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-05 14:13
sawtomyer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:43:
[...]

De highland heeft dit niet. Je hebt voorin op dit moment geen hulpmiddel voor het parkeren. Ja, er wordt met behulp van de camera vanaf de binnenspiegelhoogte een simulatie gemaakt van de voorkant maar dit werkt voor geen meter. Met de camera heb je dus nu waarschijnlijk zicht op de voorkant net zoals dat het geval naar achteren. Of de camera gaat helpen om de simulatie te verbeteren of dat het een camerabeeld oplevert voor de bestuurder weten we op dit moment niet. Hoe goed de voorcamera werkt weten we op dit moment dus ook niet. Ik blijf me er over verbazen dat bv een Audi een 360 graden beeld kan genereren met 4 camera’s terwijl Tesla meer camera’s tot zijn beschikking heeft maar toch niet in slaagt om zoiets te ontwikkelen.
wat is de toegevoegde waarde van 360 graden beeld?
Je heb achteruit camera en zijspiegels. Voor geen camera maar wil je tot 3 cm parkeren?
Ik denk dat Tesla al zijn resources zet op FSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 09:51
Snapt iemand hoe je deuren unlockt als je "driver door unlock" hebt ingeschakeld?
Meestal rij ik alleen, dus hoeft alleen mijn deur open als ik in de buurt ben. Maar als er iemand anders meerijdt, dan kan ik niet op een simpele wijze de andere deuren openen via de app.

Het enige wat lijkt te werken is je deur open doen en dan de knop in het handvat ingedrukt houden. Niet heel handig. Ook de kofferbak blijft dicht met deze instelling en is niet eenvoudig te openen zonder door deze vreemde hoepel te springen.

In een "dommere" auto druk je op de keyfob eenmalig om de deur te openen voor de bestuurder. En nogmaals om alle andere deuren te openen. Nu heb ik geen keyfob en wil ik eigenlijk ook niet aanschaffen om deze onhandigheid te omzeilen.

Is er iets wat ik mis? Of is dit een gebruikersonvriendelijke design keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Kashika schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:09:
Snapt iemand hoe je deuren unlockt als je "driver door unlock" hebt ingeschakeld?
Meestal rij ik alleen, dus hoeft alleen mijn deur open als ik in de buurt ben. Maar als er iemand anders meerijdt, dan kan ik niet op een simpele wijze de andere deuren openen via de app.

Het enige wat lijkt te werken is je deur open doen en dan de knop in het handvat ingedrukt houden. Niet heel handig. Ook de kofferbak blijft dicht met deze instelling en is niet eenvoudig te openen zonder door deze vreemde hoepel te springen.

In een "dommere" auto druk je op de keyfob eenmalig om de deur te openen voor de bestuurder. En nogmaals om alle andere deuren te openen. Nu heb ik geen keyfob en wil ik eigenlijk ook niet aanschaffen om deze onhandigheid te omzeilen.

Is er iets wat ik mis? Of is dit een gebruikersonvriendelijke design keuze?
slotje op je scherm aantikken helpt ook niet? Zo open ik de andere deuren als ik stilsta en niet in Park wil.

[ Voor 3% gewijzigd door NiroNiro op 15-01-2025 14:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Deze foto kwam ik online tegen. Hier nog niet voorbij zien komen geloof ik.
Zou van Chinese social media komen.

Wat mij opvalt is dat er na de bekendmaking ineens allemaal foto’s opduiken van geproduceerde auto’s. Terwijl ik toch verwacht had dat er wel wat spy shots vanuit de fabriek voorbij waren gekomen als de auto’s nu al op transport staan…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCKpb6mJtqA0qEZT3emPCptfLGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98HMcu3te8UEn66fHATYEDo2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Novadecasa op 15-01-2025 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
elke keer als ik die auto zie, denk ik er weer anders over hahaha nu vind ik die achterkant best ok eruit zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
lighting_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:09:
[...]

Je heb achteruit camera en zijspiegels. Voor geen camera maar wil je tot 3 cm parkeren?
Rij maar eens met een auto met 360, dat is echt wel een gemak hoor. Zeker in krappere parkeerplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Novadecasa schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:16:

[Afbeelding]
Als dit echt is, is dat wel héél knap van Tesla dat ze het zo lang verborgen hebben gehouden.
Want deze foto impliceert dat ze al effectief van de band rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik las ook dat ze ergens (ben het land even kwijt) alle huidige Y's die in bestelling staan automatisch upgraden naar de Juniper, erg netjes. (tenzij je hem lelijk vind, dan heb je pech)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:54
Novadecasa schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:16:
Zou van Chinese social media komen.

Wat mij opvalt is dat er na de bekendmaking ineens allemaal foto’s opduiken van geproduceerde auto’s. Terwijl ik toch verwacht had dat er wel wat spy shots vanuit de fabriek voorbij waren gekomen als de auto’s nu al op transport staan…

[Afbeelding]
De medewerkers die deze auto gezien hebben zullen wel met bloed een overeenkomst hebben moeten ondertekenen dat ze een enorme boete moeten betalen als ze lekken...
En hoogstwaarschijnlijk zijn telefoons verboden op die plaatsen.

Dit toont een 4-tal autos, dat kan perfect gebouwd worden in een 'prototype' werklplaats.
Pas als de halve parking vol staat kunnen we aan nemen dat ze echt van de band rollen.
Maar de verschillen zijn klein, dus de ombouw van die productielijn is niet heel complex geweest.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
this schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:19:
[...]

Rij maar eens met een auto met 360, dat is echt wel een gemak hoor. Zeker in krappere parkeerplaatsen.
daar gebruik ik de zijspiegels voor.
Parkeer namelijk altijd achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
NiroNiro schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:11:
[...]

slotje op je scherm aantikken helpt ook niet? Zo open ik de andere deuren als ik stilsta en niet in Park wil.
Jawel, maar dan zit je al in je auto. Stel je komt aanlopen en wilt iets in de kofferbak doen of op de achterbank leggen.
Dan moet je eerst je eigen deur openen, knop ingedrukt houden en dan kun je naar de kofferbak of een andere deur lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:25
this schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:19:
[...]

Ja idd. Maar sommige blijven het systeem ten onrechte verdedigen. Hoe kan er nou iemand geen 360 camera op de auto willen?? Een 360 camera is echt zeer fijn. Zeker met de auto’s van nu, die zijn nou eenmaal niet zo rechthoekig dat het heel makkelijk in te schatten is. Ja leuk op je spiegels rijden maar dat werkt toch even een stukje minder in het donker.

90% van de Tesla’s heeft schade op de velgen, dat zegt al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:52:
Gadsie, net de auto opgehaald. Denk voeg hem gelijk toe in de app, kan nog niet omdat ik het kentekenbewijs moet uploaden. Nog maar even wachten dus.
Heb vorige week mijn M3 meteen na het overschrijven op mijn naam bij de verkopende garage via de app op mijn naam gezet. Daarbij werd mijn tenaamstellingsbewijs door de app geaccepteerd, aangezien ik dus ook nog geen kentekenbewijs had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

BamSlam_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:42:
[...]

Heb vorige week mijn M3 meteen na het overschrijven op mijn naam bij de verkopende garage via de app op mijn naam gezet. Daarbij werd mijn tenaamstellingsbewijs door de app geaccepteerd, aangezien ik dus ook nog geen kentekenbewijs had.
Het is inmiddels gelukt. Pasje kwam vanmorgen ook binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:37
[...]

Nee, dat je voor de kofferbak gaat staan en deze zich automatisch opent na enkele seconden.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderdi
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 12:15
schumi1986 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:39:
[...]

Ja idd. Maar sommige blijven het systeem ten onrechte verdedigen. Hoe kan er nou iemand geen 360 camera op de auto willen?? Een 360 camera is echt zeer fijn. Zeker met de auto’s van nu, die zijn nou eenmaal niet zo rechthoekig dat het heel makkelijk in te schatten is. Ja leuk op je spiegels rijden maar dat werkt toch even een stukje minder in het donker.

90% van de Tesla’s heeft schade op de velgen, dat zegt al genoeg.
Sommige hebben een roze zonnebril op...

360 graden camera is natuurlijk erg fijn voor welke situatie dan ook. Hopelijk plugging ze ooit nog een Camera erbij in de bumper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 17:13
lighting_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:09:
[...]

Voorin heb je een blinde vlek. Je hebt ook geen zicht op de voorwielen. Vooral in parkeergarages en krappe bochten is het passen en meten (en stuur je op gevoel) om er voor te zorgen dat de Induction velgen heel blijven. Met een 360 graden view ben je veel trefzekerder en kun je veel preciezer sturen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• this
lighting_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:30:
[...]

daar gebruik ik de zijspiegels voor.
Parkeer namelijk altijd achteruit.
We kunnen ook gewoon terug naar paard en kar met zo'n argumenten.
Dit is het Tesla topic, toch een van de meest high tech auto's de dag van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
this schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:18:
[...]

Dit is het Tesla topic, toch een van de meest high tech auto's de dag van vandaag.
Op bepaalde gebieden is Tesla goed of excellent.
Maar dan zijn er dingen waar ze echt wel achter lopen, en dat parkeren hoort er bij.
De vering is ook vrij basic (beter nu dan bij de eerste modellen), maar kan toch nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
NiroNiro schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:18:
elke keer als ik die auto zie, denk ik er weer anders over hahaha nu vind ik die achterkant best ok eruit zien.
Komt denk ik vooral omdat de vouw bij de achterklep bij andere foto's en filmpjes niet goed te zien was en het een massief blok leek te zijn. Ik vind hem zeer geslaagd qua uiterlijk, ik had alleen stiekem op iets meer innovatie gehoopt qua accu/laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 18:24

Damian

Insane Obtrusion

Snap niet helemaal dat mensen klagen over de Juniper. Het is een facelift/refresh, geen nieuw model.

Ik vind dat ze juist heel veel hebben gedaan. Er zijn echt facelifts bij andere merken auto's die alleen een ander onderspoilertje of achterbumpertje er tegen aan plakken en het een facelift / refresh noemen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:14
ook die toggle dat je snelheid hoort?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
sanderdi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:02:
[...]

360 graden camera is natuurlijk erg fijn voor welke situatie dan ook. Hopelijk plugging ze ooit nog een Camera erbij in de bumper.
De nieuwe Y heeft het.. Retrofit voorgaande modellen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Kashika schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:30:
[...]

Jawel, maar dan zit je al in je auto. Stel je komt aanlopen en wilt iets in de kofferbak doen of op de achterbank leggen.
Dan moet je eerst je eigen deur openen, knop ingedrukt houden en dan kun je naar de kofferbak of een andere deur lopen.
Oef, die situatie had ik nog niet bedacht. Dan kan ik je niet helpen helaas. Wellicht maken andere tweakers hier wel gebruik van die functie.

EDIT: Als ik in de handleiding lees, dan zou dit via de app moeten kunnen, alleen leggen ze niet uit hoe...

[ Voor 20% gewijzigd door NiroNiro op 15-01-2025 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
sanderdi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:02:
[...]

Een camera erbij in de bumber wil nog niet zeggen dat er een 360 graden camera view is/komt. Ook met de huidige camera's zou Tesla al lang een stitched foto's 360 view kunnen maken ala EV6. Blijkbaar vinden ze de gegenereerde FSD pre-view beter/belangrijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alenji
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-04 16:02
BamSlam_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:42:
[...]

Dat zijn dan M3's die ook op naam van het bedrijf nu staan lijkt mij toch?
Veel auto's vallen daar dan niet meer onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 18:24

Damian

Insane Obtrusion

pdidi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:51:
[...]

Een camera erbij in de bumber wil nog niet zeggen dat er een 360 graden camera view is/komt. Ook met de huidige camera's zou Tesla al lang een stitched foto's 360 view kunnen maken ala EV6. Blijkbaar vinden ze de gegenereerde FSD pre-view beter/belangrijker
Tja ze hebben een weg gekozen. Ik denk wel dat ze met High Fidelity Park Assist een goede weg ingeslaan zijn. Ze blijven kiezen voor de AI oplossing op basis van Vision, en daar is nog wel wat ontwikkeling in nodig voordat het 100% goed bruikbaar is. Ik ben in ieder geval al behoorlijk onder de indruk wat ze met de eerste iteratie van HFPA voor elkaar krijgen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:56:
[...]

Tja ze hebben een weg gekozen. Ik denk wel dat ze met High Fidelity Park Assist een goede weg ingeslaan zijn. Ze blijven kiezen voor de AI oplossing op basis van Vision, en daar is nog wel wat ontwikkeling in nodig voordat het 100% goed bruikbaar is. Ik ben in ieder geval al behoorlijk onder de indruk wat ze met de eerste iteratie van HFPA voor elkaar krijgen.
Een beetje foto stitching op de huidige view zou het wel gebruiksvriendelijker maken. En voor de statische objecten heb je daar echt geen bumpercam voor nodig, als je ook foto's van enkele momenten daarvoor combineerd (werkt nauurlijk niet voor een bewegend object wat vlak voor de bumper beweegt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 15:05

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

pdidi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Een beetje foto stitching op de huidige view zou het wel gebruiksvriendelijker maken. En voor de statische objecten heb je daar echt geen bumpercam voor nodig, als je ook foto's van enkele momenten daarvoor combineerd (werkt nauurlijk niet voor een bewegend object wat vlak voor de bumper beweegt)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het niet alleen gaat om het technische aspect, want dat zou voor een bedrijf als Tesla geen probleem moeten zijn, maar meer dat ze geen licentie willen nemen, want het is voor zover ik weet een gepatenteerde technologie/techniek.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:24
Neem je de trekhaak bij een Model 3 nou wel of niet mee in de bijtelling? Hij wordt pas in het service center geplaatst, dus ik zou eigenlijk verwachten dat dat niet het geval is. (of is mijn denkwijze verkeerd, dan kan ;) ) Mijn LM neemt hem echter wel in de berekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:30
Mja, de camera's op de auto's zijn er ook niet geschikt voor. Het zijn doorgaans narrow-field camera's en geen vislens camera's die ervoor nodig zijn. Ze zouden natuurlijk wel de textures kunnen plakken op hun 3d representatie, maar de vraag of het daar duidelijker van wordt.

Waar ik nog wel moeite mee heb is dat ze de drie beelden die ze nu hebben we degelijk zouden kunnen stitchen tot 1 beeld, dus een soort 230 graden versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
voog schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:16:
Neem je de trekhaak bij een Model 3 nou wel of niet mee in de bijtelling? Hij wordt pas in het service center geplaatst, dus ik zou eigenlijk verwachten dat dat niet het geval is. (of is mijn denkwijze verkeerd, dan kan ;) ) Mijn LM neemt hem echter wel in de berekening.
Hij gaat mee in de bijtelling als hij meegaat in de cataloguswaarde. Af fabriek zit hij in die cataloguswaarde, onafhankelijk wanneer in het productie-/leveringsproces hij erop wordt geschroefd. Is het een aparte accessoire, dan zit hij niet in de cataloguswaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03
voog schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:16:
Dat moet je heel goed afspreken en ook zo op papier laten zetten. Tesla denkt niet en plaatst de trekhaak anders voor de levering en heb je dus een hogere cataloguswaarde. Enige nadeel is dat je zelf een afspraak moet maken via de app. maar dat lijkt me geen groot probleem. Ze komen de trekhaak toch (vaak) op locatie monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Bijzonder weer dit. Ik zag laatst in de service mode (om andere redenen) dat de Tesla 1 service fix aan gaf. Wat low compression warnings voor de airco. Maar het vroor ook voor het eerst, en het waren oranje melding (geen rood).

Toch even screenshotje naar Tesla gestuurd of ik er iets mee moest (buiten de service mode geen meldingen). 1 week stil. Vandaag push notification: kostenraming gereed. Geen verdere communicatie.

Alleen een offerte van €0 (garantie), compleet vervangen super manifold (€1200 onderdeel), compressor (€900 onderdeel) en alle leidingen 😨

Okay 🤣 En al die mensen die niet in de service mode kijken dan….? 🤔
Bekend probleem? Een van de eerste Model Y RWD’s in NL uit December 2022.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:12:
Bijzonder weer dit. Ik zag laatst in de service mode (om andere redenen) dat de Tesla 1 service fix aan gaf. Wat low compression warnings voor de airco. Maar het vroor ook voor het eerst, en het waren oranje melding (geen rood).

Toch even screenshotje naar Tesla gestuurd of ik er iets mee moest (buiten de service mode geen meldingen). 1 week stil. Vandaag push notification: kostenraming gereed. Geen verdere communicatie.

Alleen een offerte van €0 (garantie), compleet vervangen super manifold (€1200 onderdeel), compressor (€900 onderdeel) en alle leidingen 😨

Okay 🤣 En al die mensen die niet in de service mode kijken dan….? 🤔
Bekend probleem? Een van de eerste Model Y RWD’s in NL uit December 2022.
Dat is idd interessant. Dus omdat jij in het service menu 'durft' te kijken, krijg je reparatie/service die anderen mogelijk missen en daardoor misschien altijd bepaalde onverklaarbare minder/niet goed functionerende delen hebben en/of pas ná garantieperiodes daar zelf qua kosten voor op moeten draaien.

Ik ga ook zsm maar eens in dat menu neuzen!
Sowieso wil ik daar in gaan kijken omdat ik dat menu zoek waar je via alle speakers afzonderlijk bepaalde feequenties kan afspelen om bepaalde rammeltjes op te sporen.

Aan andere kant, voorheen had ik altijd vag voertuigen die ik zelf met VCDS uit las en ontdekte ook wel eens dingen die niet via reguliere meldingen kwamen. Daar confronteerde ik dealers ook mee en die maakten ook eigenlijk dan altijd dat onderdeel (een sensortje bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
NiroNiro schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:09:
[...]

Model 3 Highland wel, zo lees ik het tenminste...
Nee die heeft alleen trunk. En die heb ik zelf ook en voor werkt dit niet 🙂

Edit: ik zie nu het ook in de tekst staan maar dat is verkeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door adjego op 15-01-2025 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Nederland heeft zich bij het illustere rijtje van UK, Zweden en Noorwegen gevoegd dat ze eerst bewijs willen zien dat "hands-free systems combined with system-initiated manoeuvres (SIM) for highway driving" veilig is. Denk dat we FSD Supervised ook komend jaar op onze buik kunnen schrijven en dat 2028 reëler is

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 15-01-2025 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:07
Muziek/usb vraagje. Als ik muziek van de usb stick af laat spelen, wordt dat niet hervat nadat ik weer in de auto stap, maar staat gewoon de radio weer aan. Standaard gedrag (heb het volgens mij nog niet gelezen) of kan ik iets doen om het te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:37
[...]

Met UWB alleen via iPhone toch? Android (Pixel) nog steeds niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• netdata
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-05 14:00
pdidi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:03:
Nederland heeft zich bij het illustere rijtje van UK, Zweden en Noorwegen gevoegd dat ze eerst bewijs willen zien dat "hands-free systems combined with system-initiated manoeuvres (SIM) for highway driving" veilig is. Denk dat we FSD Supervised ook komend jaar op onze buik kunnen schrijven en dat 2028 reëler is
Hoe graag ook dat ik FSD zou hebben heb ik ook zoveel begrip voor de vragen.
Die zijn niet uit de lucht gegrepen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
gjcvro schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:12:
Muziek/usb vraagje. Als ik muziek van de usb stick af laat spelen, wordt dat niet hervat nadat ik weer in de auto stap, maar staat gewoon de radio weer aan. Standaard gedrag (heb het volgens mij nog niet gelezen) of kan ik iets doen om het te voorkomen?
Dit is helaas hoe het werkt.
Je kan wel op de voice command knop drukken en "usb afspelen" zeggen. Dan gaat hij verder waar hij was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Hierbij ook de bewegende beelden van de Juniper, een video van het transport.

Deze video kom ik online tegen, ik weet niet of dit echt is maar als dit fake is dan is er wel heel veel moeite voor gedaan. En zo belangrijk is het nou ook weer niet. Dus ik vermoed dat dit wel degelijk klopt.
Het zijn er dus inmiddels wel meer dan 4 stuks. En we zien ook de andere kleur.

https://streamable.com/ij35js

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
netdata schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:45:
[...]

Hoe graag ook dat ik FSD zou hebben heb ik ook zoveel begrip voor de vragen.
Die zijn niet uit de lucht gegrepen lijkt me.
Ik ook, maar wel veels te laat. En vergeet niet, dit gaat over automatische baan wissels op de snelweg. Dus EAP met handen los. Voor de echte FSD S testen is al aangegeven dat het nog 2 jaar duurt voordat er überhaupt op de openbare weg getest mag worden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Eui_MgYBCVhMSkLwHfGK3danuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rwVrG5SntdE3xR4W5l6ZHprH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door pdidi op 15-01-2025 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
this schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:18:
[...]

Je overdrijft.
Daarbij type ik dat ze waarschijnlijk alle resources op fsd zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
lighting_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:25:
[...]

Je overdrijft.
En dat de Juniper zo weinig echt nieuws brengt ondersteunt je statement wel vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:25
Aan FSD wordt al jaren non stop gewerkt dat is niet ineens iets van de laatste tijd.

Om te spreken dat een refresh van een model weinig vernieuwingen brengt vanwege FSD :s is op dit moment ook nogal een bijzondere uitspraak want er is nog geen meter mee gereden laten we eerst de reviews afwachten..

[ Voor 8% gewijzigd door schumi1986 op 15-01-2025 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
Tommie12 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:07:
[...]

En dat de Juniper zo weinig echt nieuws brengt ondersteunt je statement wel vind ik.
Er is nog geen review van Juniper.
Je weet niet wat intern gewijzigd is.

The new Tesla Model Y features redesigned body castings, reducing the number of parts from 70 to 1, which:
✅ Minimizes gaps
✅ Enhances cabin quietness
✅ Shortens production time

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:47
Tommie12 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:07:
[...]

Als het verschil tussen de huidige Y en de Juniper net zo groot is als tussen de oude Model 3 en de Highland dan betekent dit een op zeer veel punten opgewaardeerde auto, ik zou haast zeggen een volledig andere auto in een beperkt aangepast jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:09
Afgelopen week de bevestiging gekregen van de leasemij dat mijn model Y RWD long range in bestelling is. Blij, maar ik had hem net besteld voordat de Juniper was aangekondigd. Hij mag pas na half maart geleverd worden vanwege het lopende contract, de indicatie van tesla: week 26 🙈😂. Wellicht dat ik een van de laatste “oude” model Y’s in bezit ga krijgen. Het is trouwens niet meer dan jammer, maar gewoon een luxe “probleem” hoor, de juniper had me erg leuk geleken.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Bint schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 06:24:
Afgelopen week de bevestiging gekregen van de leasemij dat mijn model Y RWD long range in bestelling is. Blij, maar ik had hem net besteld voordat de Juniper was aangekondigd. Hij mag pas na half maart geleverd worden vanwege het lopende contract, de indicatie van tesla: week 26 🙈😂. Wellicht dat ik een van de laatste “oude” model Y’s in bezit ga krijgen. Het is trouwens niet meer dan jammer, maar gewoon een luxe “probleem” hoor, de juniper had me erg leuk geleken.
99,9% kans heb jij de Juniper.

Berlijn gaat deze maand nog de nieuwe beginnen te produceren, en ik geloof nooit dat ze de jouwe ergens op stock gaan houden.
De datum van week 26 zegt niks. Pas na half Maart wordt jouw order echt ingezet, en als dan de productie de vraag kan volgen heb je gewoon een paar weken later je auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
lighting_ schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:25:
[...]

Je overdrijft.
En ik vind dat jij dan weer overdrijft, jij komt met 'ik doe het met spiegels' af. Terwijl we in een van de meest high-tech wagens rondrijden.

360 view is trouwens al redelijk ingeburgerd tegenwoordig, het is niet iets dat pas recent uitgekomen is of zo.

[ Voor 14% gewijzigd door this op 16-01-2025 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
WhoDoYaThinkIAm schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:16:
[...]

Als het verschil tussen de huidige Y en de Juniper net zo groot is als tussen de oude Model 3 en de Highland dan betekent dit een op zeer veel punten opgewaardeerde auto, ik zou haast zeggen een volledig andere auto in een beperkt aangepast jasje.
Ja en nee.
De 'oude 3' had nog wat problemen die in de Y al opgelost waren. De vering was al wat zachter, dubbel glas, geluidsdemping in de deuren, dat zit allemaal al in de Y en geven een goed gevoel van qualiteit.

Maar laat ons eerlijk zijn, dat is geen innovatie, dat is een incrementele verbetering. (je gaat zetelventilatie toch geen innovatie noemen hé)

En ondertussen krijg ik in deze tijd van het jaar als ik in het donker rij bij elk verkeerslicht een waarschuwing voor mijn neus dat de parkeerhulp beperkt is omdat de camera's niks zien....
Dat heb ik nog in geen enkele andere legacy auto gezien, en is voor mij geen teken van "voorsprong".
Als de auto nog niet kan parkeren op camera's, hoe kan die dan degelijk zelf gaan rijden...

Ander vraagje:
Mijn auto gaat binnenkort binnen voor 2 garantieprobleempjes (zetelverwarming defect, achterklep sluit slecht). Hiervoor heb ik een ticket en een afspraak.
De auto is nu 22 maand oud.
Is het nu aangeraden om ineens de interieurfilter te laten vervangen?
Moet er nog iets gebeuren naar jullie mening? De auto geeft niet direct iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-05 11:26
Ik heb een probleem(pje) met de spiegels van mijn M3.
Ik heb de auto enkele weken geleden willen instellen dat de spiegels niet meer inklappen wanneer de auto geparkeerd staat. Dit om vastvriezen tegen te gaan.

Nu heb ik dit zonder bril willen doen en heb ik ergens een verkeerd knopje ingedrukt.
Het gevolg is nu dat de auto, wanneer ik deze thuis in de achteruit zet om in te parkeren steeds de spiegels geheel inklapt. (Niet kantelt) Kantelen bij achteruit staat ook niet aan.
Ik kan niet vinden hoe ik dit issue weg krijg.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:45
Tommie12 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:11:
[...]

Ja en nee.
De 'oude 3' had nog wat problemen die in de Y al opgelost waren. De vering was al wat zachter, dubbel glas, geluidsdemping in de deuren, dat zit allemaal al in de Y en geven een goed gevoel van qualiteit.
.
Dat is ook al opgelost in de Model 3 pre Highland facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:47
GekkeRipper schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:37:
[...]

Dat is ook al opgelost in de Model 3 pre Highland facelift.
Echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChopinChopin
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-04 15:17
pdidi schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:12:
[...]

Ik ook, maar wel veels te laat. En vergeet niet, dit gaat over automatische baan wissels op de snelweg. Dus EAP met handen los. Voor de echte FSD S testen is al aangegeven dat het nog 2 jaar duurt voordat er überhaupt op de openbare weg getest mag worden
[Afbeelding]
Het klopt niet helemaal wat je zegt zolang het gaat om FSD-supervised, maar de materie is dan ook best complex.

FSD supervised wordt niet gezien als ADS (zelfrijdend systeem), maar als rijtaakondersteuning. Deze systemen vallen onder DCAS: Regulation No. 171 defines DCAS as systems which assist the driver in controlling the longitudinal and lateral motion of the vehicle on a sustained basis, while not taking over the entire driving task. DCAS are categorized as Automated Driving Systems corresponding to SAE Level 2..

De planning die je laat zien komt uit een beleidskompas van de rijksoverheid gericht op ADS. Dat betreft de volgende stap, dus volwaardig FSD (unsupervised). Een fabrikant kan op dit moment al ADS testen onder Europese regelgeving voor een prototype. Medio 2027 wordt nog meer testruimte gezocht zodat testen met maatschappelijke leerbehoeften gefaciliteerd kunnen worden voor bijvoorbeeld overheden, bedrijven en kennisinstellingen. De planning ziet toe op een onderdeel in het proces tot marktintroductie van ADS. Dus niet voor FSD-supervised.

[ Voor 9% gewijzigd door ChopinChopin op 16-01-2025 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MG-studios
  • Laatst online: 28-05 20:27
Obelixxx schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:36:
Ik heb een probleem(pje) met de spiegels van mijn M3.
Ik heb de auto enkele weken geleden willen instellen dat de spiegels niet meer inklappen wanneer de auto geparkeerd staat. Dit om vastvriezen tegen te gaan.

Nu heb ik dit zonder bril willen doen en heb ik ergens een verkeerd knopje ingedrukt.
Het gevolg is nu dat de auto, wanneer ik deze thuis in de achteruit zet om in te parkeren steeds de spiegels geheel inklapt. (Niet kantelt) Kantelen bij achteruit staat ook niet aan.
Ik kan niet vinden hoe ik dit issue weg krijg.

Kan iemand me helpen?
Waarschijnlijk per ongeluk automatisch inklappen op locatie aangevinkt. Copy-paste uit de manual:
U kunt de spiegels ook zo instellen, dat ze automatisch worden ingeklapt wanneer u op een specifieke locatie aankomt. Zo hoeft u ze niet telkens handmatig in te klappen wanneer u aankomt op een locatie die u regelmatig bezoekt. Om dit in te stellen, stopt u op de locatie die u wilt opslaan (of rijdt u hier langzamer dan 3 mph (6 km/h)), en klapt u de spiegels in. Tik op Locatie opslaan wanneer dit kort wordt weergegeven op het bedieningselement Spiegels inklappen.
Als u de spiegels niet langer automatisch wilt laten inklappen, tik dan op Bediening > Spiegels uitklappen terwijl ze worden ingeklapt op de opgeslagen locatie en tik vervolgens op Locatie verwijderen.
Als u de opgeslagen locatie verlaat, worden de spiegels uitgeklapt wanneer de rijsnelheid 3 mph (6 km/h) bereikt of wanneer u op Bediening > Spiegels uitklappen tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Misschien niet alle "updates" van de Y, maar met de facelift kreeg de oude M3 ook gelamineerd glas, een warmtepomp en extra isolatie, los van de uiterlijke wijzigingen. Dat verschil merk je behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-05 11:26
MG-studios schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:21:
[...]

Waarschijnlijk per ongeluk automatisch inklappen op locatie aangevinkt. Copy-paste uit de manual:

[...]
Ik heb dat dus niet kunnen vinden, ik ga dit proberen, dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Klopt het dat de NL/EU variant van de Model Y geen noodontgrendeling heeft bij de achterportieren? Ik heb daar een plaatje zitten wat vast lijkt te zitten ipv een klepje.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Laatst online: 28-05 15:05

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Echt wel, kijk naar de reviews van Bjorn of in zijn Google Shiieeeet. Daar zie je verschillen tussen 2019 en 2022 modellen qua geluid en bereik. Enige wat er niet is doorgevoerd voor zover is ik weet is het 'comfort onderstel' van de Y.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Markofnikoff schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:52:
[...]

Echt wel, kijk naar de reviews van Bjorn of in zijn Google Shiieeeet. Daar zie je verschillen tussen 2019 en 2022 modellen qua geluid en bereik. Enige wat er niet is doorgevoerd voor zover is ik weet is het 'comfort onderstel' van de Y.
Hadden de laatste niet highlanders dan ook dubbele beglazing bij de achterdeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
NiroNiro schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Oef, die situatie had ik nog niet bedacht. Dan kan ik je niet helpen helaas. Wellicht maken andere tweakers hier wel gebruik van die functie.

EDIT: Als ik in de handleiding lees, dan zou dit via de app moeten kunnen, alleen leggen ze niet uit hoe...
Klopt in de handleiding schijn je dit via de app te kunnen doen. Werkt simpelweg niet.
Lijkt erop dat er niemand hier gebruik van maakt verder. Gezien jij de enige bent die gereageerd heeft dusver :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
BigSmurf schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:24:
[...]
Misschien niet alle "updates" van de Y, maar met de facelift kreeg de oude M3 ook gelamineerd glas, een warmtepomp en extra isolatie, los van de uiterlijke wijzigingen. Dat verschil merk je behoorlijk.
Ja dit dus, dankjewel.

Beetje vervelende reactie @WhoDoYaThinkIAm .

Ik lees juist op internet dat de facelift Model 3 (2022-2023 zeg maar) soepeler geveerd is dan de model Y uit die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
GekkeRipper schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:28:
[...]

Ja dit dus, dankjewel.

Beetje vervelende reactie @WhoDoYaThinkIAm .

Ik lees juist op internet dat de facelift Model 3 (2022-2023 zeg maar) soepeler geveerd is dan de model Y uit die tijd.
Zijn er verschillen in vering bij model Y 2023 tov 2024?
Ik kom van een M3 2020 (eerste generatie facelift) naar een MY 2024 en ik merk nu niet zo grote verschillen qua vering. Rekening houdend met dat het een sedan naar SUV is.
Bijvoorbeeld, de autostrade in België, de E17 tussen Gent en Sint-Niklaas. Op het meest linkse rijvak begint de Tesla wel serieus te stuiteren. Zowel de oude M3 als de nieuwe MY hebben er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
this schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Ik kom van een M3 2020 (eerste generatie facelift) naar een MY 2024 en ik merk nu niet zo grote verschillen qua vering. Rekening houdend met dat het een sedan naar SUV is.
Bijvoorbeeld, de autostrade in België, de E17 tussen Gent en Sint-Niklaas. Op het meest linkse rijvak begint de Tesla wel serieus te stuiteren. Zowel de oude M3 als de nieuwe MY hebben er last van.
Verwacht wel dat de vering inderdaad is geupgrade naar die van de Highland, en die is al aanzienlijk beter dan die van de Oude M3 en Y.
Maar voor nu is dat vanuit mij een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou, de auto is toegevoegd in de app, dat ging een stuk sneller dan ik had gedacht (2e hands).
Straks eens een telefoon sleutel aanmaken.

Nog even een beginnersvraagje. Ik zie geen klimaatopties in de app, zie ik deze pas als ik de sleutel heb aangemaakt of zie ik iets over het hoofd?

De enige die ik zie zijn:
Upgrades
Service
Hulp onderweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
Mad-Matt schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:00:
Nou, de auto is toegevoegd in de app, dat ging een stuk sneller dan ik had gedacht (2e hands).
Straks eens een telefoon sleutel aanmaken.

Nog even een beginnersvraagje. Ik zie geen klimaatopties in de app, zie ik deze pas als ik de sleutel heb aangemaakt of zie ik iets over het hoofd?

De enige die ik zie zijn:
Upgrades
Service
Hulp onderweg
Ja, je moet hem eerst als sleutel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
this schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Daar ben ik niet bekend mee. Bedoel je met 2024 Y letterlijk dat of de aankomende Juniper 2025 Y? Daar wordt wel een beter onderstel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Vraagje over de dashcam, ik heb een M3P uit 2020 en onlangs een MicroSD kaart (256GB) met USB adapter besteld en geactiveerd. Ik heb de kaart geformatteerd in de auto, ingesteld op 'Handmatig' waarbij ik tot 10 min terug kan kijken als ik het icoontje aantik. So far so good.

Echter, hij lijkt geen beelden op te slaan en overschrijft de beelden. Ik was in de veronderstelling dat wanneer ik handmatig de laatste 10 minuten opsla dat deze in een apart mapje op de MicroSD wordt opgeslagen in de map 'SavedClips', maar ik zie dat deze map niet aanwezig is. Ik heb alleen de map 'RecentClips'. Klopt dit of gaat er iets mis?

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Pagina: 1 ... 13 ... 78 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: