Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 09:13
Mad-Matt schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:16:
Ik heb gisteren begrepen dat actieve file-informatie tijdens routeplanning, spotify en andere online services niet werken zonder Premium Connectivity. Tenzij je via een hotspot op je telefoon werkt.

Dat maakt het in mijn ogen een soort van een must om die premium te nemen. Hoe doen jullie dat?

(we pikken de auto vanmiddag op, dus zoek even ervaringen van de tesla-rijders hier)
File-informatie wordt sinds de laatste update wel getoond op de route die je rijdt. Maar voor de rest heb je idd PC nodig als je dat zonder hotspot wil doen. Ik heb dus ook Premium Connectivity.

Veel plezier met je auto, hopelijk bevalt hij beter dan die e-c4 ;).

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

pr0mo schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:18:
[...]

File-informatie wordt sinds de laatste update wel getoond op de route die je rijdt. Maar voor de rest heb je idd PC nodig als je dat zonder hotspot wil doen. Ik heb dus ook Premium Connectivity.

Veel plezier met je auto, hopelijk bevalt hij beter dan die e-c4 ;).
Dan gaan we dat maar doen, tientje per maand is ook weer niet de wereld, maar al die abonnementjes lopen aardig in de papieren als je het allemaal optelt)

En dat hij beter gaat bevallen denk ik wel. begrijp me niet verkeerd, die e-C4 is enorm comfortabel, maar verder is het het gewoon net niet. (in mijn ogen)

[ Voor 12% gewijzigd door Mad-Matt op 14-01-2025 10:20 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 08:45
Mad-Matt schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:19:
[...]

Dan gaan we dat maar doen, tientje per maand is ook weer niet de wereld, maar al die abonnementjes lopen aardig in de papieren als je het allemaal optelt)

En dat hij beter gaat bevallen denk ik wel. begrijp me niet verkeerd, die e-C4 is enorm comfortabel, maar verder is het het gewoon net niet. (in mijn ogen)
Het is in mijn ogen één van de weinige abonnementjes die de verschillende autoaanbieders hebben die ook gewoon wat toevoegt. Bij BMW betaal je op sommige modellen zelfs voor airplay / stoelverwarming.

In dit geval heb je het over het ontgrendelen van extra dataverbruik, Spotify etc. Er is over de hoogte (en het nut) te discussieren, maar je betaalt in elk geval daadwerkelijk voor een toegevoegde dienst. Niet voor een stukje hardware in je auto dat er al is en voor de fabrikant geen cent kost om te unlocken. Ik betaal hem "graag", had alleen liever gehad dat t per jaar te betalen was zoals in een heel aantal andere landen.

Maar ja, wel weer een tientje inderdaad. :) Veel plezier van je bolide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:09
Mad-Matt schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:16:
Ik heb gisteren begrepen dat actieve file-informatie tijdens routeplanning, spotify en andere online services niet werken zonder Premium Connectivity. Tenzij je via een hotspot op je telefoon werkt.

Dat maakt het in mijn ogen een soort van een must om die premium te nemen. Hoe doen jullie dat?

(we pikken de auto vanmiddag op, dus zoek even ervaringen van de tesla-rijders hier)
Tja, abonnementen horen er helaas tegenwoordig bij in auto's. Het is bij mij vooral psychologisch. Als ze het bij het totaalbedrag van de auto op hadden geteld, had ik er nooit om gemaald, dus zo los ik het boekhoudkundig op en maakt het me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 10:54
JPDeckers schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:57:
[...]

Model Y I assume? Er is een service bulletin om een gaatje te laten boren in de stekkerdoos, ivm (inderdaad) water wat er in kan blijven staan. Dit omdat de stekkerdoos bij de Y ondersteboven zit, kan het water niet weg.

Ik had een service request ingeschoten in de hoop dat de mobile service dit zou komen doen, maar moest toch echt zelf naar Tesla gaan. Daar geen zin in, en zelf op een zaterdagochtend het kapje er af gehaald en er een gat in geknipt.

Sindsdien staat er geen water meer in
A, goeie. Ja, een MY inderdaad. Ik ga hier eens naar kijken. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Belecthor schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:29:
[...]

Tja, abonnementen horen er helaas tegenwoordig bij in auto's. Het is bij mij vooral psychologisch. Als ze het bij het totaalbedrag van de auto op hadden geteld, had ik er nooit om gemaald, dus zo los ik het boekhoudkundig op en maakt het me niet zoveel uit.
Het is voor mij kosten/baten verhaal. Wat kost het, wat krijg je ervoor terug.
In dit geval kost het een tientje en krijg je er best wat gebruikersgemak voor terug.
Dus dan vind ik het de kosten wel waard. Discussie of het bij de auto hoort te zitten is een andere, voordeel van Android Auto is dat het automatisch via je telefoon gaat.

Maar goed, ik heb al een Tesla account met CC eraan gekoppeld, dus vanmiddag gelijk maar in de auto activeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-06 16:44
Mad-Matt schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:32:
[...]

Het is voor mij kosten/baten verhaal. Wat kost het, wat krijg je ervoor terug.
In dit geval kost het een tientje en krijg je er best wat gebruikersgemak voor terug.
Dus dan vind ik het de kosten wel waard. Discussie of het bij de auto hoort te zitten is een andere, voordeel van Android Auto is dat het automatisch via je telefoon gaat.

Maar goed, ik heb al een Tesla account met CC eraan gekoppeld, dus vanmiddag gelijk maar in de auto activeren
Heel veel plezier met je nieuwe bolide, dat wordt genieten. :)

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
Ethirty schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:07:
[...]

Bekend issue, is volgens mij een design fout in de stekker. Volgens mij staat er nu in de procedures dat er een gaatje in de stekker geboord moet worden bij installatie - heel profi.

Jij hebt waarschijnlijk een oudere auto/trekhaak?

Andere oplossing is de stekker loshalen en 120° draaien en weer vastschroeven.
Is van maart '24 dus valt mee in die zin. Wel goed om te lezen dat ze nu preventief actie ondernemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
Mad-Matt schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:19:
[...]
Waarom zou je dat doen dan? De navigatie werkt met of zonder premium exact hetzelfde, je ziet alleen op de wegen waar je niet rijdt niet de rode en oranje streepjes waar het druk/file is.
En muziek e.d. kun je ook via de hotspot van je telefoon doen als je spotify en/of tunein wilt gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

jongetje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:36:
[...]

Waarom zou je dat doen dan? De navigatie werkt met of zonder premium exact hetzelfde, je ziet alleen op de wegen waar je niet rijdt niet de rode en oranje streepjes waar het druk/file is.
En muziek e.d. kun je ook via de hotspot van je telefoon doen als je spotify en/of tunein wilt gebruiken.
Gebruikersgemak.
Mn vrouw en ik gebruiken de auto nagenoeg even veel, dan moeten we elke keer om en om een hotspot aanmaken waar de auto mee verbind. Lijkt mij enorm gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:41
Mad-Matt schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:38:
[...]

Gebruikersgemak.
Mn vrouw en ik gebruiken de auto nagenoeg even veel, dan moeten we elke keer om en om een hotspot aanmaken waar de auto mee verbind. Lijkt mij enorm gedoe.
Hotspot op beide telefoons zelfde naam en ww geven, de auto merkt het verschil niet.

Althans ik ga er nu even vanuit dat de auto 'vanzelf' kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
Oekol schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:24:
[...]

De kont vind ik nu mooi. Die wordt me toch een partij lelijk. Het raam is ook rechthoekig geworden achter, ziet er zo gek uit...

[Afbeelding]
Zou het bewust zijn dat het paneel van de achterklep nu niet meer uit 1 deel bestaat? Zie zeer regelmatig een 3 of Y met een deuk in de 'spoiler' gevalletje klep open in een garage? Met het nieuwe model makkelijker te repareren/vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Stylus schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:36:
[...]

Is van maart '24 dus valt mee in die zin. Wel goed om te lezen dat ze nu preventief actie ondernemen.
Mijn Model Y is van maart 2022 en ik heb hier nog geen water/vocht in de stekker kunnen ontdekken. Ik rij al een tijd rond met de trekhaak er op. (Geen zin om ‘m er af te halen en te klooien met het klepje)

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-01-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
jongetje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:11:
[...]

Dat geldt toch ook voor de mensen die hem dit jaar hebben opgehaald? Die wetgeving of voorwaarden zijn toch niet verandert per 1 januari? Die 14 dagen schuiven dan toch gewoon mee. Al vraag ik me af hoe Tesla reageert als iemand een auto van 2 januari inlevert met 1000km op de teller en zijn geld terug wilt.

[...]

Waarom zou Tesla korting geven? De voorraad is al een maand lang minimaal, er worden nu nog bestellingen van eind november en december uitgeleverd.
De mensen die eind vorig jaar de auto hebben opgehaald kregen veel korting, gratis laden, sommige kregen 5 jaar premium.

De voorraad die er nu nog staat, of bij andere partijen staat is straks natuurlijk minder relevant als het nieuwe model geintroduceerd wordt.
De leasemaatschappij waar ik een offerte van heb die willen het huidige model al met 75 euro korting per maand aanbieden. Misschien is dat over een paar dagen meer, hij staat blijkbaar al op locatie daar omdat zij ook met korting in december hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06 15:33
Damian schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:01:
Ik vind hem echt gaaf geworden. De MY 2023 was echt niet moeders mooiste, ik reed hem echt om praktische redenen. Nu is hij een stuk strakker geworden, niet meer een omhoog opgerekte M3.

Ik vind de neus een hele verbetering, die was van het oude model echt lelijk. De kont van de oude viel wel mee, maar ook die is echt strakker nu. Performance Spoilertje derop en gaan met die banaan!
Had je dan niet beter een Xpeng gekocht? Die ziet er uit als de nieuwe Model Y. En lijkt me even praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Suicyder schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:40:
[...]

Hotspot op beide telefoons zelfde naam en ww geven, de auto merkt het verschil niet.

Is nog wel een idee, ik ga het eens opperen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

this schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:51:
[...]

Had je dan niet beter een Xpeng gekocht? Die ziet er uit als de nieuwe Model Y. En lijkt me even praktisch.
Die had ik ook op FB in de Model 3/Y groep gegooid. Lijken wel een tweeling.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/473424550_10235631568189030_5667301045788230669_n.jpg?stp=dst-jpegr_tt6&_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=aa7b47&_nc_ohc=qSh7NwZYZ4IQ7kNvgFS09D_&_nc_zt=23&se=-1&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=ABMEd47GH2kbl6QUKKddes9&oh=00_AYAlnPl-99UbRg8tVV9x2N3KzINg64KmsZ98rslbDJg6BA&oe=678C07DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-06 14:05
Stylus schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:42:
[...]

Zou het bewust zijn dat het paneel van de achterklep nu niet meer uit 1 deel bestaat? Zie zeer regelmatig een 3 of Y met een deuk in de 'spoiler' gevalletje klep open in een garage? Met het nieuwe model makkelijker te repareren/vervangen?
Zou wel handig zijn als dat paneel los is te vervangen mocht er deuk in zitten of schade door parkeergarage etc. Dan is het plug and play nieuwe op als ze het echt slim hebben gemaakt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 16:43
(jarig!)
Alexander1984 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:32:
[...]

Zou wel handig zijn als dat paneel los is te vervangen mocht er deuk in zitten of schade door parkeergarage etc. Dan is het plug and play nieuwe op als ze het echt slim hebben gemaakt :*)
En een los paneel voor die spoiler, dat zou ook kunnen betekenen dat er voor de Performance-versie iets anders op gemonteerd wordt... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier weer eentje in wel de juiste proporties glacier blue. Maar ook dan is die in mijn ogen niet zo fraai. De rechthoekige achterklep lijkt raar. Rechte vorm achterruit minder fraai. Etc. Misschien gewoon de contrasten icm die kleur die het lijnenspel flink verpesten.

De ultra red toont als geheel al beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIil5k9jtLnaIJ1cKz_7GL-FESs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCxmg0KtsZMEdSRSJWl29H4d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:11:
[...]

Dat geldt toch ook voor de mensen die hem dit jaar hebben opgehaald? Die wetgeving of voorwaarden zijn toch niet verandert per 1 januari? Die 14 dagen schuiven dan toch gewoon mee. Al vraag ik me af hoe Tesla reageert als iemand een auto van 2 januari inlevert met 1000km op de teller en zijn geld terug wilt.
Aantal leveringen was in december natuurlijk een stuk hoger dan nu ivm einde kwartaal.
Het risico van nu is een stuk minder voor tesla, en sowieso kun je een auto via de LM niet zomaar terug geven, dat is een zakelijke overeenkomst daar geldt de wkoa niet.

En tesla kan wel gewoon gebruikskosten voor de 1000km uit je voorbeeld rekenen, dus helemaal kosteloos is het niet. Of ze er makkelijk mee omgaan, geen idee.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Allewijn schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:11:
Hier weer eentje in wel de juiste proporties glacier blue. Maar ook dan is die in mijn ogen niet zo fraai. De rechthoekige achterklep lijkt raar. Rechte vorm achterruit minder fraai. Etc. Misschien gewoon de contrasten icm die kleur die het lijnenspel flink verpesten.

[Afbeelding]
Ik moest wel 2x kijken, het is gewoon een compleet andere wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

[Afbeelding]
lijkt een beetje gephotoshopd allemaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:24

Damian

Insane Obtrusion

NiroNiro schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Nah is wel echt, komt uit een filmpje:

https://x.com/JayinShangh...77531387739127824/video/1

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
damn, dan kan ik er nog niet aan wennen allemaal hahaha.. Even afwachten tot we deze in het echt mogen zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 12:41

NightHawk4

Lotte is Liev :>

NiroNiro schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Haha dat idee had ik ook, maar de hoek is net wat anders en dan de verschillende kleur geeft een andere kijk op de nieuwe MY.

Vanaf de zijkant vind ik hem wel mooier op de chinese website

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:13

[Afbeelding]
Let op met die foto's, aan de onscherpe zones zie je gewoon dat er behoorlijk zwaar met photoshop gespeeld is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13-06 09:32
Ik weet dat deze post niets toevoegt. :-D

Had ik bij de Highland een heel erg wauw da's tof gevoel, hoe meer ik de Juniper zie hoe lastiger ik 'm te pruimen vind. Vooral in die clacier blue, man dan is 't toch een 13 in een dozijn 'I don't care what I drive' auto...

Ben nu toch wel heel blij met m'n 24 Y in het spierwit. Was ik nog bang dat de Juniper mij enorme spijt zou geven van de lease van de '24 Y, blijkt dat gelukkig voor mij niet het geval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• this
JBL-freak schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:57:

Had ik bij de Highland een heel erg wauw da's tof gevoel, hoe meer ik de Juniper zie hoe lastiger ik 'm te pruimen vind. Vooral in die clacier blue, man dan is 't toch een 13 in een dozijn 'I don't care what I drive' auto...

Ben nu toch wel heel blij met m'n 24 Y in het spierwit. Was ik nog bang dat de Juniper mij enorme spijt zou geven van de lease van de '24 Y, blijkt dat gelukkig voor mij niet het geval
Qua design ben ik alleszins blij met mijn huidige Y. Het enige waar ik eventueel jaloers op kan worden is een beter onderstel, betere geluidsisolatie en vooral geventileerde stoelen.

Maar voor de prijs die ik betaald heb, blijft de Y wel een goeie bang for buck (toch in vergelijking met de concurrentie).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 15:16
Wat ik jammer vind aan het nieuwe design is dat het kenteken is verplaatst. Hierdoor blijft er straks een grote, lege plaat metaal in het midden van de achterkant. Bij de vorige versie zorgde het kenteken juist voor een mooie onderbreking, wat het geheel meer balans gaf.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0x0hXcb.png

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-06 22:06
Tommie12 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:51:
[...]

Let op met die foto's, aan de onscherpe zones zie je gewoon dat er behoorlijk zwaar met photoshop gespeeld is.
Niet waar. Dit is gescreenshot uit een filmpje. Dus door de beweging tijdens de screenshot krijg je wat gesmeer.

De beelden die je overal bij Tesla ziet, daar zit een boel Photoshop en trucage achter, dat wat bij foto’s natuurlijk niet is. Nu denken mensen dat de foto’s de auto slechter maken, maar Tesla maakt het natuurlijk mooier dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SirLct schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:14:
Wat ik jammer vind aan het nieuwe design is dat het kenteken is verplaatst. Hierdoor blijft er straks een grote, lege plaat metaal in het midden van de achterkant. Bij de vorige versie zorgde het kenteken juist voor een mooie onderbreking, wat het geheel meer balans gaf.

[Afbeelding]
Ja inderdaad beetje hetzelfde probleem als de XC40 heeft van Volvo (naar mijn mening) maar ik heb al bedacht om zelf dan een badge te maken met het tesla logo en die daar dan in het midden te plakken.

Dan breek ik het zelf wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 20:37
Mektheb schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:27:
[...]

Ja inderdaad beetje hetzelfde probleem als de XC40 heeft van Volvo (naar mijn mening) maar ik heb al bedacht om zelf dan een badge te maken met het tesla logo en die daar dan in het midden te plakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4co_-WztK_u5Kzob9cli-RtHxAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6vl0M74OA9sgSXLCJvxsdpvf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
SirLct schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:14:

[Afbeelding]
Ik vind de voorkant 'geslaagder' dan de achterkant en de nieuwe kleur (glacier blue?) wat een lelijkerd zeg damn.. Lijkt wel jaren 80 oid.. (Mijn mening).

Qua upgrades heeft de nieuwe Y wel mooie extra's vind ik, met name de frontcamera.. Die mis ik echt wel in de huidige Y..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 18:07

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Zit me ineens te bedenken, had ik niet al een rekening van de belastingdienst moeten ontvangen voor het betalen van wegenbelasting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:42
Tweakarim schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:56:
Zit me ineens te bedenken, had ik niet al aan rekening van de belastingdienst moeten ontvangen voor het betalen van wegenbelasting?
ik heb ook nog niets ontvangen. Prima dus. Al zullen ze sowieso wel automatisch af schrijven gok ik zo

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-06 15:05
Zit me ineens te bedenken, had ik niet al een rekening van de belastingdienst moeten ontvangen voor het betalen van wegenbelasting?
Ik heb um wel ontvangen. Hoef niks te betalen eerste kwartaal :P Zullen ze nog wel op terugkomen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:07
Hier ook een brief voor jan-mrt: €0. Wellicht zit het wetsvoorstel nog steeds niet degelijk in elkaar? Want er wordt, zover ik heb gelezen, geschreven over 75% korting maar niet van welk tarief (benzine, diesel, LPG..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 12:41

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Maurice- schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Hier ook een brief voor jan-mrt: €0. Wellicht zit het wetsvoorstel nog steeds niet degelijk in elkaar? Want er wordt, zover ik heb gelezen, geschreven over 75% korting maar niet van welk tarief (benzine, diesel, LPG..)?
Een kwart van een personenwagen op benzine, vul dezelfde gegevens maar in met personenauto op benzine dan klopt het ''bijna' helemaal (afrondingsverschil).

Automatische afschrijving is trouwens rond de 28e.

[Edit]
Wel frappant trouwens dat de fiscale waarde van onze lease auto het actietarief van Tesla was in april, was altijd in de veronderstelling dat die niet telden voor de RDW maar die staat ook bij de RDW zo vermeld. Scheelt toch weer €18 per maand :P

[ Voor 19% gewijzigd door NightHawk4 op 14-01-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:07
NightHawk4 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:41:
[...]

Een kwart van een personenwagen op benzine, vul dezelfde gegevens maar in met personenauto op benzine dan klopt het ''bijna' helemaal (afrondingsverschil).

Automatische afschrijving is trouwens rond de 28e.
Ja, van die tool ben ik op de hoogte. Maar iemand had in een EV topic het wetsvoorstel inhoudelijk uitgeplozen en daar stond nergens van welk tarief werd uitgegaan. Ook op deze pagina niet. En als het niet waterdicht is, is het wellicht niet in te voeren? (Wishfull thinking ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 15:16
Mektheb schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:27:
[...]

Met alleen de logo vind ik het nog niet zover
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KfmVq12.png

Maar goed, je kan ook heel ver gaan....... :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5US3fvl.png

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
JBL-freak schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:57:

Ja precies, ik blauwe van het huidige model dat is tenminste mooie diep donkere kleur blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Alexander1984 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:22:
[...]

Ja precies, ik blauwe van het huidige model dat is tenminste mooie diep donkere kleur blauw.
Ik vind die net niet zo mooi. Op foto's ziet die er goed uit, maar in het echt dan een stuk minder jammer genoeg. Het mist wat die diepte dat je vaak bij de typische Duitsers ziet.
Anders had ik die kleur gepakt in plaats van dat grijs dat ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander1984
this schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:30:
[...]

Ik vind die net niet zo mooi. Op foto's ziet die er goed uit, maar in het echt dan een stuk minder jammer genoeg. Het mist wat die diepte dat je vaak bij de typische Duitsers ziet.
Anders had ik die kleur gepakt in plaats van dat grijs dat ik nu heb.
Goede ceramic coating erop doet een hoop qua diepte en kleur beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Alexander1984 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:33:
[...]

Goede ceramic coating erop doet een hoop qua diepte en kleur beleving.
Maar dat kost bijna evenveel als wrappen. Dan zou ik eerder voor wrap kiezen met een zelf gekozen kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SirLct schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:56:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel wat groter natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
SirLct schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:56:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En waarom komt dan de trekhaak. Moet je dan het deel met het kenteken eraf halen? Lijkt me niet dat een trekhaak niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
jongetje schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:51:
[...]

En waarom komt dan de trekhaak. Moet je dan het deel met het kenteken eraf halen? Lijkt me niet dat een trekhaak niet meer mogelijk is.
Waar het klepje zit als je inzoomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:57
Maurice- schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:30:
[...]

Op independer kan je wegenbelasting berekenen op kenteken en postcode en dan komt het te betalen bedrag/mnd van de wegenbelasting naar voren.

Bij belastingdienst moet je soort voertuig/provincie/gewichtsklasse invullen en dan komt het kwartaalbedrag tevoorschijn.

https://www.belastingdien...tuigenbelasting-berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Stylus schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:42:
[...]

Dat of dat de lichtstrip makkelijker te vervangen is? Was mij nog niet eens opgevallen inderdaad dat hij niet meer van boven doorloopt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Laatst online: 22-04 16:35
Ok tijd voor een domme vraag. Nieuwe model Y heeft dus een front camera. De oude niet? Wat kan de nieuwe dan nu beter? En heeft de Highland dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-06 21:33
_YmmiT_ schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:38:
Ok tijd voor een domme vraag. Nieuwe model Y heeft dus een front camera. De oude niet? Wat kan de nieuwe dan nu beter? En heeft de Highland dit ook?
De highland heeft dit niet. Je hebt voorin op dit moment geen hulpmiddel voor het parkeren. Ja, er wordt met behulp van de camera vanaf de binnenspiegelhoogte een simulatie gemaakt van de voorkant maar dit werkt voor geen meter. Met de camera heb je dus nu waarschijnlijk zicht op de voorkant net zoals dat het geval naar achteren. Of de camera gaat helpen om de simulatie te verbeteren of dat het een camerabeeld oplevert voor de bestuurder weten we op dit moment niet. Hoe goed de voorcamera werkt weten we op dit moment dus ook niet. Ik blijf me er over verbazen dat bv een Audi een 360 graden beeld kan genereren met 4 camera’s terwijl Tesla meer camera’s tot zijn beschikking heeft maar toch niet in slaagt om zoiets te ontwikkelen.

[ Voor 25% gewijzigd door sawtomyer op 14-01-2025 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:17

elmo1

Kona Electric jan-2019

Maurice- schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Ja, van die tool ben ik op de hoogte. Maar iemand had in een EV topic het wetsvoorstel inhoudelijk uitgeplozen en daar stond nergens van welk tarief werd uitgegaan. Ook op deze pagina niet. En als het niet waterdicht is, is het wellicht niet in te voeren? (Wishfull thinking ;))
Ik heb mij brief al ontvangen weliswaar voor de kona 76,- voor 1e kw.
En anders inloggen bij belastingdienst kun je zo je openstaande facturen zien

[ Voor 6% gewijzigd door elmo1 op 14-01-2025 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Taro schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:56:
[...]

Dit is geen foutmelding, maar de parkeerhulp heeft even tijd nodig om zijn werk te doen. Ga je dus vanaf hogere snelheid ineens naar lage snelheid, dan moet dat blijkbaar opstarten en heeft even nodig om een goed beeld van de omgeving te kunnen maken. Na een aantal seconden wordt dat als het goed is beter. Heb dit hier altijd gehad met de huidige auto, dus is geen foutmelding, het is gewoon een melding en ter informatie.
Dan zou je verwachten dat die melding na een aantal seconden verdwijnt, maar dat gebeurt niet.

Als ik stil sta of achteruit rij staat er altijd:
"Parkeerhulp niet beschikbaar."

En als ik normaal rij is de melding altijd:
"Parkeersensor mogelijk belemmerd.
Reinig sensoren of controleer installatie."

Daarnaast werken de sensoren die aan de voorkant zitten alleen bij het achteruitrijden en niet bij het (langzaam) vooruitrijden, terwijl dat dus tijdens fileparkeren als je een aantal maal moet steken toch wel heel handig is. Kortom, alle sensoren werken bij het achteruitrijden, maar niet bij het vooruitrijden (met lage snelheid).

Ten slotte is de achteruitrijcamera altijd veel waziger dan die op het voorscherm, ook na schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
sawtomyer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:43:
[...]

De highland heeft dit niet. Je hebt voorin op dit moment geen hulpmiddel voor het parkeren. Ja, er wordt met behulp van de camera vanaf de binnenspiegelhoogte een simulatie gemaakt van de voorkant maar dit werkt voor geen meter.
Op dit filmpje lijkt het wel redelijk te werken. Ik haal volgende week m’n highland op. We gaan het meemaken. Er zitten in ieder geval meer sensoren op dan mijn huidige Ford Fiesta. ;)

YouTube: Tesla Vision Park Assist with HW4 on New 2024 Model 3 refresh Highla...

[ Voor 18% gewijzigd door _YmmiT_ op 14-01-2025 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 09:37
_YmmiT_ schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:04:
[...]

Op dit filmpje lijkt het wel redelijk te werken. Ik haal volgende week m’n highland op. We gaan het meemaken. Er zitten in ieder geval meer sensoren op dan mijn huidige Ford Fiesta. ;)

YouTube: Tesla Vision Park Assist with HW4 on New 2024 Model 3 refresh Highla...
Lage voorruit helpt ook enorm. Maar snap niet helemaal hoe mensen op de sensoren aan de voorkant rijden. Op basis van je zicht en de reflectie van de koplampen is file parkeren prima te doen. Geluiden van de parkeer hulp dan nog als ondersteuning. Verder gewoon altijd achterruit inparkeren waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:57
Bulldog schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:42:
Sinds een aantal weken een nieuw M3. Ging altijd netjes in slaapstand. Ben nu echter in het buitenland en auto staat in garage op schiphol. Binnen 3 dagen van 66% naar nu 45%. Sentry staat uit. Teslamate had wel toegang, en gaf de auto ook online weer, met in de logging een foutmelding dat hij niet in slaapstand kan. Geen andere apps hebben toegang tot de auto, en gisteren ook Teslamate toegang ontzegd (wachtwoord gewijzigd). Battery drain blijft echt doorlopen. Afgelopen weken niet eerder meemaakt. Iemand tips of advies? Ben nog 4 dagen weg, en als dit zo doorgaat staat hij straks op 10%. Vreemde was ook dat toen ik vanmorgen de app even opende de binnen temperatuur op 22 graden stond (buiten 8 graden). Er staan geen programma’s / voorverwarmen geprogrameerd.
Hoe is het bij jou afgelopen? Ik heb vandaag te horen gekregen dat er een module kapot is. Wordt over een maand wordt vervangen, en tegelijk de krakende stoelen...

Wat wel positief is dat ik sinds vandaag sleep weer werkt. Wss hebben ze iets vanaf afstand (tijdelijk?) gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-06 13:47
beyazz06 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:30:
[...]

Ik vind de voorkant 'geslaagder' dan de achterkant en de nieuwe kleur (glacier blue?) wat een lelijkerd zeg damn.. Lijkt wel jaren 80 oid.. (Mijn mening).

Qua upgrades heeft de nieuwe Y wel mooie extra's vind ik, met name de frontcamera.. Die mis ik echt wel in de huidige Y..
Gewoon de BYD Atto3 nagemaakt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
_YmmiT_ schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:04:
[...]

Filmpje gekeken, je ziet toch duidelijk dat de voorzijde soms blind is, lage objecten zoals een tuinslanghaspel wordt volledig genegeerd. Verder is tesla vision erg inconsistent en daarmee kun je het niet vertrouwen. Ik parkeer enkel en alleen achteruit in en dan enkel op basis van de camera en spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:09
Vorige week ontvangen. Moet €27 betalen per maand, Zuid Holland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
sawtomyer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:43:
[...]

Filmpje gekeken, je ziet toch duidelijk dat de voorzijde soms blind is, lage objecten zoals een tuinslanghaspel wordt volledig genegeerd. Verder is tesla vision erg inconsistent en daarmee kun je het niet vertrouwen. Ik parkeer enkel en alleen achteruit in en dan enkel op basis van de camera en spiegels.
Tsja, ik parkeer ook altijd achteruit in. Meeste op de zijspiegels voor de stoeprandjes. En dan hebben we gelukkig ook nog gewoon ogen die wel zien dat er tuinslanghaspel op de weg ligt hopelijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 07:06

Ethirty

Who...me?

_YmmiT_ schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:57:
[...]

Tsja, ik parkeer ook altijd achteruit in. Meeste op de zijspiegels voor de stoeprandjes. En dan hebben we gelukkig ook nog gewoon ogen die wel zien dat er tuinslanghaspel op de weg ligt hopelijk :)
Ogen wel. Maar de afstand tot aan dat betonnen paaltje als je de motorkap niet eens kan zien, laat staan de neus, is zonder sensoren toch best lastig. Nu moet ik noodgedwongen vaak achteruit parkeren en moet ik maar zien hoe ik de kinderwagen er nog uit krijg of de boodschappen erin. Vroeger gewoon blind op 5cm van de paal stoppen.

Ging hier laatst over innoveren en als ik dan lees dat Audi maar 4 camera’s nodig heeft voor een 360 en hoor ik dat andere bedrijven ChatGPT toevoegen. En dan kan Tesla na 10 jaar de regen nog niet goed detecteren, de rijhulpen zijn alleen goed als het mooi weer is en zelfs de stembediening snapt het niet als ik de temperatuur 1 graad wil verstellen.

Dan staat een facelift die lijkt op een Xpeng kopie toch in schril contrast.

Ik mag hopen dat we snel een nieuwe FSD engine in Europa krijgen want de huidige 12.5 release ben ik echt niet van onder de indruk. Heb de laatste 15 jaar nog nooit zoveel met de hand gereden als sinds ik mijn Tesla in ontvangst heb genomen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
In navolging van de USB power op mijn medicijnkoeler via de USB-C poorten acter op de middenconsole... Deze blijft aan als klimaat op "behouden" staat in mijn M3H.

Ik heb het na een half uur gechecked nadat Teslamate de auto in sleep aangaf.

Ook zag ik in eigen software op een Raspberry Pi aan de CanBus dat de 12V nog steeds active stond.

Dit was met de firmware 2024.45.32.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gadsie, net de auto opgehaald. Denk voeg hem gelijk toe in de app, kan nog niet omdat ik het kentekenbewijs moet uploaden. Nog maar even wachten dus.

Maar de wagen is echt geweldig, rijdt goed, alles via het scherm went snel zat denk ik.
Alleen welke halve zool heeft die hoedenplank bedacht? Wat een kansloos ding 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:57
Ethirty schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:13:
[...]

Ging hier laatst over innoveren en als ik dan lees dat Audi maar 4 camera’s nodig heeft voor een 360 en hoor ik dat andere bedrijven ChatGPT toevoegen. En dan kan Tesla na 10 jaar de regen nog niet goed detecteren, de rijhulpen zijn alleen goed als het mooi weer is en zelfs de stembediening snapt het niet als ik de temperatuur 1 graad wil verstellen.
Ik heb de m3h voice commands nu in het Engels gezet en de command I am cold/hot zorgt dat temp met 1 graad omhoog of omlaag gaat ipv 1,5 graden als ik stembediening in NL heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
Wie gaat er in Februari naar de Lightshow recordpoging in België?

https://www.teslaclub.be/en/light-show/light-show-2025

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Het klinkt wel geinig, maar 208km enkele reis voor mij.
Dan terug weer laden... met een record aantal Tesla's aan de lader. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suicyder schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:40:
[...]

Ik he in twee jaar tijd nog nooit gehad dat de auto actief verbinding maakt via de hotspot op mijn telefoon.

Ik gebruik de hotspot daarom alleen om updates binnen te halen. Spotify via de hotspot kreeg ik ook niet automatisch aan de praat overigens. Ik wil kunnen instappen, wegrijden, voice command "speel het album xxx van xxx", voice command "navigeer naar xxx" en dat allemaal zonder gehannes met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belecthor schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:42:
[...]

Ja, maar dat de instelling naar 100% laden moet blijven staan begrijp ik, maar het is meer dat de accu dan regelmatig een halve dag op 100% zal staan. Volgens mij is de consensus daarvan dat zoiets nooit goed is met lithium batterijen en dat pleit juist voor niet zoveel mogelijk naar 100% laden. Daar zijn veel verschillende meningen over, ook in dit topic. Dat het schade doet aan de batterijen is evident, maar hoevéél (merkbare) schade is dan een tweede en daar probeer ik achter te komen met mijn vraag.
Nee er is geen consensus, wel een aantal mensen die zeer vocaal zijn dat je zou moeten afwijken van het advies van Tesla.

Kern is 1x per week naar 100%. Als je de auto niet continu op 100% wilt hebben, dan plug je gewoon in wanneer je weer bij 20-30% bent.

Ik heb hem hier ook niet altijd ingeplugd, want geen oprit. De auto gaat wel mi sens 1x per week aan de lader en regelmatig 2x of zelfs 3x afhankelijk van verbruik. Dat is wel met een CATL batterij (MY uit China). Na de introductie van de BYD batterijen uit Berlijn is dat advies om ingeugd te laten erbij gekomen. Ik neem aan dat daar een reden voor is die Tesla kent obv big data van alle batterijen.

Ik heb onlangs nog mijn degradatie cijfers gedeeld hier (tip: zoekfunctie "bilgy_no1 degradatie". Ik weet niet of er mensen zijn die het 80%-regime gebruiken en die met gelijke km-stand minder degradatie hebben. Ik heb het wel eens expliciet gevraagd, maar zonder duidelijk antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
Ben ik volledig met je eens. Hoogover qua macro’s doen ze innovatieve dingen en zijn ze succesvol in het opschudden van de gevestigde orde met hun SC netwerk en direct to costumer sales en verticale integratie. Qua winstmarge per verkochte auto zijn ze ook leading. Ze geven alle autos een bak vermogen mee daar waar de concurrent je extra laat betalen voor een dergelijke optie als die er al is. Ik heb veel ev’s gereden maar de aandrijflijn van Tesla is gewoon king. Ja, vooruit parkeren is gewoon een kriem, de elektromotor heeft daarnaast zoveel power dat je niet eens merkt wanneer je tegen een kleine betonnen paal aan botst. Het verwijderen van de Ultrasone parkeersensoren is onbegrijpelijk. Belabberde werking Regensensor is al veel over gezegd en beaam ik ook. Dit maakt duidelijk dat ze nog een new kid on the block zijn. Het succes van Tesla valt wellicht voor een aanzienlijk deel toe te schrijven aan het gebrek aan innovatie van de concurrent. Als de concurrent nu Tesla het vuur aan de schenen legt, dan zouden ze wellicht iets kunnen doen aan de parkeer- en regensensoren. Twee zaken die toch wel essentieel zijn bij een auto zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 08:34
Mad-Matt schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:52:
Ja dat ding is iets waar ik me ook groen en geel aan erger. Had liever een deftige rolhoes gehad. Of op zijn minst een ding dat niet zo lomp is en gewoon naar achteren klapt. Maar nee, dat stugge ding schiet altijd terug. Fijn als je je boodschappen wilt pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:14
xFeverr schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:53:
[...]

Ja dat ding is iets waar ik me ook groen en geel aan erger. Had liever een deftige rolhoes gehad. Of op zijn minst een ding dat niet zo lomp is en gewoon naar achteren klapt. Maar nee, dat stugge ding schiet altijd terug. Fijn als je je boodschappen wilt pakken.
Aftermarket zijn ze wel te koop, een rolhoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hongy schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:03:
[...]

Ik heb de m3h voice commands nu in het Engels gezet en de command I am cold/hot zorgt dat temp met 1 graad omhoog of omlaag gaat ipv 1,5 graden als ik stembediening in NL heb staan.
Maar ik wil gewoon kunnen zeggen met 1 graad omhoog of omlaag, niet ik heb het warm/koud. Taal maakt me dan nog niet eens uit. Laatst maakte hij van “ietsje hoger” gewoon 26 graden (was 19 geloof ik).

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
mjvdzwet schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:23:
In navolging van de USB power op mijn medicijnkoeler via de USB-C poorten acter op de middenconsole... Deze blijft aan als klimaat op "behouden" staat in mijn M3H.

Ook zag ik in eigen software op een Raspberry Pi aan de CanBus dat de 12V nog steeds active stond.

Opvallend dat de auto dan in Sleep zou gaan, want een hoop zal aan moeten blijven staan (en veel stroom verbruiken). Gaf de app ook aan dat de Tesla in slaapstand stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godzilla8930
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-05 10:15
Iemand hier ervaring met COC / gelijkvormigheidsattest aanvragen bij Tesla? Net een model 3 (2dehands) geimporteerd vanuit NL maar zou naar de keuring moeten maar er zit geen gelijkvormigheidsattest bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

sawtomyer schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:43:
[...]

Het succes van Tesla valt wellicht voor een aanzienlijk deel toe te schrijven aan het gebrek aan innovatie van de concurrent. Als de concurrent nu Tesla het vuur aan de schenen legt, dan zouden ze wellicht iets kunnen doen aan de parkeer- en regensensoren. Twee zaken die toch wel essentieel zijn bij een auto zou je zeggen.
Tesla is dan ook meer een software bedrijf dan een auto bouwer. Dat zie je op heel veel vlakken.

Ja hun aandrijflijn en hun visie om mobiliteit te verkopen ipv een auto zijn revolutionair geweest, maar de ervaring van autorijden gaat veel verder. Of het nu gaat om sensoren, een fatsoenlijke hoedenplank of rammeltjes, het zijn juist die kleine details waar bijv de Duitse premium merken wél heel sterk in zijn.

Klein voorbeeldje van zo'n detail waar ik me vrijwel dagelijks aan erger: als ik uitstap en om mijn auto heen loop om de kleine eruit te tillen gaat de auto op slot. Trek ik aan de hendel gaat hij soms niet eens open en krijg ik een alarm notificatie. En een dag later gaat hij pas op slot als ik op 50m van de auto sta. 8)7

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:14
Ethirty schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:14:
[...]
het zijn juist die kleine details waar bijv de Duitse premium merken wél heel sterk in zijn.
Zijn er eigenlijk meer merken die je telefoon als sleutel laten gebruiken?
(weet het gewoon niet, ben een beetje uit het auto shoppen gegroeid de afgelopen 7 jaar)

En behalve mijn Renault megane uit 2012 heb ik altijd wel een auto gehad waarbij ik minimaal op een knopje moest drukken om de deur te ontgrendelen/vergrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
gjcvro schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:23:
[...]

(weet het gewoon niet, ben een beetje uit het auto shoppen gegroeid de afgelopen 7 jaar)

En behalve mijn Renault megane uit 2012 heb ik altijd wel een auto gehad waarbij ik minimaal op een knopje moest drukken om de deur te ontgrendelen/vergrendelen.
Ja, en meer en meer.
Wikipedia: List of digital keys in mobile wallets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:39
godzilla8930 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:12:
Iemand hier ervaring met COC / gelijkvormigheidsattest aanvragen bij Tesla? Net een model 3 (2dehands) geimporteerd vanuit NL maar zou naar de keuring moeten maar er zit geen gelijkvormigheidsattest bij.
CoC kun je aanvragen via accountsupportemea@tesla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:08
mjvdzwet schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:23:

Dat moet erg vervelend voor je zijn.

Ook al ben ik erg tevreden over het aantal updates en hoe het de auto veranderd heeft kan het dus ook een nadeel zijn…

Dan vraag ik mij af.. waarom heeft Tesla niet voor een simpele optie gekozen om de USB poorten juist wel of niet altijd/op bepaalde momenten van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
this schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:47:
[...]

Maar dat kost bijna evenveel als wrappen. Dan zou ik eerder voor wrap kiezen met een zelf gekozen kleurtje.
Spuitbusje van stipt hoor. Helpt goed om kleur mooi diep te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 22:40
Ethirty schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:14:
[...]

Klein voorbeeldje van zo'n detail waar ik me vrijwel dagelijks aan erger: als ik uitstap en om mijn auto heen loop om de kleine eruit te tillen gaat de auto op slot. Trek ik aan de hendel gaat hij soms niet eens open en krijg ik een alarm notificatie. En een dag later gaat hij pas op slot als ik op 50m van de auto sta. 8)7
Dit heb ik echt nog nooit gehad. Haal ze meerdere keren uit de auto als die geparkeerd staat en niet altijd tegelijk dus ook diegene rechts achterin. Heb je niet een instelling aanstaan dat alleen jouw portier ontgrendeld met jouw telefoonsleutel?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
pdidi schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:11:
[...]

Opvallend dat de auto dan in Sleep zou gaan, want een hoop zal aan moeten blijven staan (en veel stroom verbruiken). Gaf de app ook aan dat de Tesla in slaapstand stond?
De app niet gechecked, kan ik nog doen. Echter in YouTube filmpjes, gaat de USB direct uit bij het sluiten van de deuren.
Dat gebeurt bij mij dus niet als behouden aanstaat.

Dus ik neem aan dat de auto "semi" slaapt gezien de CanBus nog blijft communiceren en er systemen zoals de HVAC blijven draaien.

Voor mij is er dus gelukkig geen probleem "ontstaan" na de update.

En mogelijk staat/stond dit perongeluk aan bij de Tweaker op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hebben mensen hier ook al lopen kloten met ASS??

Ik vind het nagenoeg onbruikbaar. Naar voren en achter rijden doet ie eigenlijk een metertje maximaal, of helemaal niet. Kom naar mij toe werkt al helemaal niet omdat ie zegt dat ik binnen 6 meter van de auto moet zijn terwijl ik er praktisch naast sta...

Wordt dan altijd een beetje chagrijnig dat de NL overheid zo ingewikkeld doet over FSD achtige praktijken, als ik zie hoe vet het werkt in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

xFeverr schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:53:
[...]

Ja, dat vouwsysteem werkt enorm stroef en dan lukt het, schiet dat ding achter de stoelen, ik dacht "oh fijn, dan is hij uit de weg" maar hij past er ook weer niet volledig achter. grrr.

M'n vrouw vind het onzinnig om nog meer geld uit te geven aan dat ding want hij was al zo duur. Maar ik zit serieus aan een aftermarket rolhoes te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:09
Gadsie, net de auto opgehaald. Denk voeg hem gelijk toe in de app, kan nog niet omdat ik het kentekenbewijs moet uploaden. Nog maar even wachten dus.

Maar de wagen is echt geweldig, rijdt goed, alles via het scherm went snel zat denk ik.
Je kan gewoon de tennaamstellingsverslag uploaden.
De app vraagt om voor en achterkant. Upload gewoon 2x de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Damian schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:13:
Hebben mensen hier ook al lopen kloten met ASS??

Ik vind het nagenoeg onbruikbaar. Naar voren en achter rijden doet ie eigenlijk een metertje maximaal, of helemaal niet. Kom naar mij toe werkt al helemaal niet omdat ie zegt dat ik binnen 6 meter van de auto moet zijn terwijl ik er praktisch naast sta...

Wordt dan altijd een beetje chagrijnig dat de NL overheid zo ingewikkeld doet over FSD achtige praktijken, als ik zie hoe vet het werkt in de US.
2 keer geprobeerd. TOTAAL onbruikbaar.
Vraag me af welke klojo dat goedgekeurd heeft voor rollout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

shinken82 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:14:
[...]

ah, dat wist ik niet, Thanks. Straks maar even regelen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

shinken82 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:14:
[...]

Ik was ook bang dat dat dagen ging duren na upload, maar was letterlijk binnen 10 seconde al geregeld. Denk dat het een geautomatiseerd proces is. Ik was bang dat het langs mensen ogen moest, maar dat lijkt me niet het geval te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:38:
[...]

Dan vraag ik mij af.. waarom heeft Tesla niet voor een simpele optie gekozen om de USB poorten juist wel of niet altijd/op bepaalde momenten van stroom te voorzien.
Voorheen waren de USB poorten altijd van stroom voorzien als Sentry aanstond, tot het in 2024.33 plotseling werd uitgeschakeld (met een hoop klachten tot gevolg). Er wordt gespeculeerd dat het met het energie zuiniger maken van Sentry te maken heeft. In de CT is het al wel mogelijk in te stellen dat de outlets 12 uur lang aanblijven, dus wie weet komt dat ook nog naar de 3/Y

[ Voor 7% gewijzigd door pdidi op 15-01-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Alexander1984 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:02:
[...]

Spuitbusje van stipt hoor. Helpt goed om kleur mooi diep te krijgen.
Als je het deftig wilt doen, gaat het wel wat meer kosten dan een spuitbusje.
Het is niet voor niets dat ze daar een fortuintje voor vragen en dat die dingen jaren moeten meegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
Mad-Matt schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:13:
[...]

Ja, dat vouwsysteem werkt enorm stroef en dan lukt het, schiet dat ding achter de stoelen, ik dacht "oh fijn, dan is hij uit de weg" maar hij past er ook weer niet volledig achter. grrr.

M'n vrouw vind het onzinnig om nog meer geld uit te geven aan dat ding want hij was al zo duur. Maar ik zit serieus aan een aftermarket rolhoes te denken.
Mag ik vragen waarom je perse een hoedenplank/rolhoes voor de Y wil? In mijn beleving is deze totaal overbodig. De achterraam is geblindeerd evenals de ramen van de achterdeuren. Als je waardevolle spullen achterin wil bewaren heb je nog een diepe bak achterin waar je eventueel gebruik van zou kunnen maken of de frunk. Check ook even YouTube hoe de hoedenplank te hanteren om er achter te komen hoe deze wel te kunnen gebruiken. Veel succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

sawtomyer schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:50:
[...]

Mag ik vragen waarom je perse een hoedenplank/rolhoes voor de Y wil? In mijn beleving is deze totaal overbodig. De achterraam is geblindeerd evenals de ramen van de achterdeuren. Als je waardevolle spullen achterin wil bewaren heb je nog een diepe bak achterin waar je eventueel gebruik van zou kunnen maken of de frunk. Check ook even YouTube hoe de hoedenplank te hanteren om er achter te komen hoe deze wel te kunnen gebruiken. Veel succes.
reactie puur gebaseerd op eerdere auto's, je draagt een goed punt aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego

Nieuw bij Tesla? Want die doen normaal altijd de koppeling met de app.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

adjego schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:00:
[...]

Nieuw bij Tesla? Want die doen normaal altijd de koppeling met de app.
Nee, nieuw vonden we te duur, dus het is een 2e handsje geworden. (We moeten in mei ook nog een nieuw huis inrichten/verbouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oekol schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 00:22:
[...]

Dit heb ik echt nog nooit gehad. Haal ze meerdere keren uit de auto als die geparkeerd staat en niet altijd tegelijk dus ook diegene rechts achterin. Heb je niet een instelling aanstaan dat alleen jouw portier ontgrendeld met jouw telefoonsleutel?
Nope, dat is het eerste dat ik bij elke auto altijd uitzet. Het zal wel een combinatie zijn met mijn telefoon, maar dat maakt het niet minder frustrerend. Ik kan dat locken ook uitzetten, maar dan moet je altijd je telefoon openen om je auto op slot te doen en dat is nog minder gebruiksvriendelijk.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Mad-Matt schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:04:
[...]

Nee, nieuw vonden we te duur, dus het is een 2e handsje geworden. (We moeten in mei ook nog een nieuw huis inrichten/verbouwen)
De oude eigenaar had hem ook over kunnen zetten via de app, dat heb ik zelf bij mijn oude ook gedaan en werkte perfect. Nu inderdaad even geduld hebben maar over het algemeen gaat dat proces bij Tesla wel vlot!

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

adjego schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:18:
[...]

De oude eigenaar had hem ook over kunnen zetten via de app, dat heb ik zelf bij mijn oude ook gedaan en werkte perfect. Nu inderdaad even geduld hebben maar over het algemeen gaat dat proces bij Tesla wel vlot!
Het is via een dealer gegaan, als het goed is heeft de vorige eigenaar de Tesla uit de app verwijderd, maar ik liep gisteren dus even vast op het kentekenpasje, maar dat kan dus ook met het papiertje. Maar het pasje komt straks via de post, dus dan probeer ik het opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 14:19
gjcvro schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:23:
[...]

Kon met mijn vorige Polestar 2 ook. Staat gek genoeg niet in de lijst die Tommie plaatst.
Werkte in het begin nogal buggie, toen had ik ook nog altijd wel de sleutel bij me. Na wat updates werkte het eigenlijk net zo stabiel als nu bij Tesla
Pagina: 1 ... 12 ... 85 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: