• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
GeeMoney schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:57:
[...]

Ze waren volgens mij toch alweer afgestapt van die 16V ?
Klopt, volgens mij met de Juniper refresh. Dat is ook deel van mijn theorie waarom de geruchten dat het op een juniper wel werkt waar kunnen zijn. Omdat ze daar de 16V niet hoeven de DC-DC-en naar 12V.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• roolfe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:30
Ik heb het zelf even gemeten bij mijn auto en kan bevestigen dat de 12v accessoirevoeding werkt op de Juniper!
Heel fijn voor de mensen die een koelkast aan willen sluiten.
De voeding is wel geschakeld, gaat dus uit als de auto uit gaat en werkt alleen als het scherm in de auto aan is.
De optie accessoirevoeding aanlaten in het menu biedt geen verschil.

Dit geldt zowel voor pin 9 als 10 bij de trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRV1wY8Uh-a16upIjD3811jr_9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDyjXKZEDR062wBxLP0qRrKP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door roolfe op 18-09-2025 15:22 ]

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Mar.tin schreef op donderdag 18 september 2025 @ 15:17:
[...]

Klopt, volgens mij met de Juniper refresh. Dat is ook deel van mijn theorie waarom de geruchten dat het op een juniper wel werkt waar kunnen zijn. Omdat ze daar de 16V niet hoeven de DC-DC-en naar 12V.
Volgens WeberAuto kunnen sinds 2025 zowel de legacy Model Y als de Juniper met de nieuwe 12,8v accu zijn geleverd. Er zijn echter ook Junipers die nog de 16v accu hebben. Het opvallende is dat de auto's geleverd met de 12,8V accu ook overweg kunnen met de oude 16V accu (wat wel geconfigureerd moet worden, zie filmpje), andersom niet want de 12,8V heeft 2 extra pinnen. Dus wellicht dat die 2 extra pinnen gebruikt worden voor de constante spanning?

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:47

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Broodro0ster schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:04:
Ik heb mijn M3P nu ruim een week in bezit. Alles is prima op de bestuursstoel na, die kraakt ter hoogte van het performance logo (schouders) bij elke bocht dat ik neem. Het is makkelijke te reproduceren door links/rechts te wiebelen in de stoel terwijl je met de schouders de zetel raakt.
Maandag een afspraak om dit te laten nakijken. Hopelijk kan het snel opgelost worden.
Dit heb ik ook gehad, hebben gefixt bij SeC in Eindhoven, tot nu toe sinds feb of zo geen issues meer mee gehad.
Het "leer" is wel gaan kraken aan de onderrand van de stoel bij het plastic, dat heb ik zelf gefixt met wat leerpoets

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Ik heb net even zitten vechten met de trekhaak, meer precies met het slot.
Nadat ik de trekhaak eraf had gehaald, krijg ik met geen mogelijkheid de sleutel uit het slot...
Is er een speciale handeling nodig, of ben ik gewoon zo dom? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMERsK224NWtcYqaQE2NpwcALmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chdxU91amb8pbPxmD6hgW5Gj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
Fire69 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:26:
Ik heb net even zitten vechten met de trekhaak, meer precies met het slot.
Nadat ik de trekhaak eraf had gehaald, krijg ik met geen mogelijkheid de sleutel uit het slot...
Is er een speciale handeling nodig, of ben ik gewoon zo dom? :+

[Afbeelding]
+1 voor het antwoord 🤣
Berg hem altijd met sleutel er in op 🤭

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
-Jaap-io schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:28:
[...]

+1 voor het antwoord 🤣
Berg hem altijd met sleutel er in op 🤭
Ik heb het nu ook maar zo gedaan :X

Maar hij wordt geleverd met de sleutel apart, dus het moet toch zeker wel mogelijk zijn? 8)7

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
Fire69 schreef op donderdag 18 september 2025 @ 19:44:
[...]

Ik heb het nu ook maar zo gedaan :X

Maar hij wordt geleverd met de sleutel apart, dus het moet toch zeker wel mogelijk zijn? 8)7
Ik ben er iig na 3 jaar nog niet achter 😂
Na een paar minuten geklooid te hebben dacht ik prima dan maar met sleutel in de hoes 👍

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• TheFoxMan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:15
pr0mo schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:01:
[...]

Ik rij daar ook geregeld en inderdaad precies dat stuk geen LTE en er zijn nog wat plekken waar de LTE-verbinding weg valt.
Dit is inderdaad de laatste 3 a 4 weken ontstaan daarvoor eigenlijk nergens problemen gehad.
Ik heb deze LTE issues ook en ervaar ze nog iedere dag. Is dat bij jullie ook? Heeft iemand al een service request ingeschoten hiervoor en zo ja, wat was de uitkomst?
Pagina: 1 ... 127 128 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: