JayJavier schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:29:
[...]
Er stond 99.970km op de teller bij verkoop. €8k is weinig maar als je een benzine auto na die periode met 270k op de klok weg doet krijg je er ook in verhouding niets meer voor. Plus dat je waarschijnlijk gigantisch veel kosten aan onderhoud zou hebben gehad.
Je privé auto zal waarschijnlijk rond de €45k gekost hebben. In het begin schrijft altijd alles het meeste af dus zeg even 30%. Dan zit je op €31,5k plus het feit dat er echt veel km op staan voor de leeftijd. Dus een €27/28k had ik wel verwacht hiervoor.
Er heeft niemand gemopperd over die 8k hoor

. Het was prima verantwoording voor het geval onze belastingsdienst zou komen zeuren we zaten eerst namelijk aan 15k te denken tot we van tesla / andere partijen allemaal biedingen terugkregen van rondom de €8k.

.
Zakelijk gaat het om peanuts of je t ding voor 15 of 8k verkoopt, en dan is het voor de koper leuk als die zo goedkoop mogelijk weg kan toch? Het was meer ter vergelijk dat €21,5k bijzonder schappelijk klinkt in relatie daartoe. Ook voor verkoop nog even uitgebreid laten nalopen en eea laten vervangen om een nette auto af te leveren

.
Ook mijn 3 RWD mopper ik niet over, ik was prima tevreden met 25k zonder al te veel gezeur aan iemand die er nog steeds met plezier in rijdt. Die heb ik nét op het verkeerde moment gekocht (eind dec '23) voor 44k tweedehands, nieuwprijzen waren toen 54k voor de RWD. Toen half januari zakte de nieuwprijzen naar 44k

. Ach.
Als de markt er €21500 voor over heeft is dat zo, en dat is top voor jou als verkoper toch?

.
Ik vind het persoonlijk véél geld voor een 6 jaar oude wagen, die hoewel héél capabel, best wel "gemakken" van 2 jaar jongere wagens mist (fors stillere cabine, warmtepomp, betere stoelen, stuurverwarming etc) terwijl de netto range niet persé écht hoger is dan een jonger model met een LFP60 pakket eronder die je voor vrijwel hetzelfde geld op zou moeten kunnen pikken imho.
[
Voor 6% gewijzigd door
Mar.tin op 18-09-2025 10:18
]