Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
pdidi schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:31:
[...]

Het maximale vermogen van een Performance (maar ook alle AWD's) wordt bepaald door de accu en niet door de motoren. (...)
Goed om te weten, dank voor de heldere uitleg.
Vissa66 schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:54:
[...]

Hoeveel kilometer staat er op de auto? Als er al flink wat kilometers mee gereden is gaan die kapjes er helaas niet af zonder schade. De bevestigingspunten van de grote kapjes, welke geklemd zitten op de velg, trillen tijdens het rijden en vreten zich op die plek in de velg. Ik heb ze na 5000km geprobeerd te verwijderen maar de velgen zijn echt flink beschadigd door die kappen. Waardeloos design. Enkel vanaf nieuw kun je ze er voor 95% afhalen zonder schade.

Maximaal vermogen weet je eigenlijk nooit. 2 grote factoren zijn de temperatuur van de accu en het %. Als de accu lekker warm is, en goed vol, dan kun je ervan uitgaan maximaal vermogen te hebben.
Naar mijn weten tussen de 4 en 5k km. Dat verklaart een hoop waarom er velgschade is ontstaan toen die vriend zelf een poging deed bij 1 velg.
Rogar schreef op maandag 1 september 2025 @ 20:55:
[...]

Staat Traffic Aware Acceleration nog aan? Dan houdt ‘ie ook in als hij denkt dat je mogelijk ergens tegenaan kan rijden.
Zal ik navragen. Ik geloof dat we zulke settings uitgeschakeld hadden. Maar goeie om mee te nemen.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 10:36
Masterchiev schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:28:
Ik sta ook op het punt om een MY RWD te bestellen. Wat mij zorgen baart is de inruilactie. Wat nou als de levering buiten september valt? Er staat in de voorwaarden dat het tesla zijn schuld is, waar ik vertragingen in het lever proces ook onder schaar, dat je die actie als nog krijgt. Maar is dat ook zo? Betreft een privé aankoop.
Ik had dezelfde angst (ook prive aankoop). Ik heb ze gemaild en dit was het antwoord;

Zolang de Model Y besteld word gedurende de actie periode maakt u hier gebuik van. Komt dit iets over de 30Sep heen, dan maakt u alson gebuik van de €3000 inruilbonus.

Overigens werd ik vandaag gebeld door de verkoop afdeling of ik nog vragen had. Ze vertelden mij dat de levering nog wel in september zou zijn maar wel richting eind van de maand. Ik dacht dat ze wel een voorraadje hadden maar misschien door de kleur (quicksilver) is dat toch niet zo.

[ Voor 16% gewijzigd door icepick op 02-09-2025 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 17:32
wilmundo schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:43:
[...]

[...]

Naar mijn weten tussen de 4 en 5k km. Dat verklaart een hoop waarom er velgschade is ontstaan toen die vriend zelf een poging deed bij 1 velg.

[...]

Zal ik navragen. Ik geloof dat we zulke settings uitgeschakeld hadden. Maar goeie om mee te nemen.
En schakel Slip Start in. Dan grijpt de auto ook niet in als het maar enigsinds denkt grip te verliezen / te spinnen tijdens het launchen of vanaf lage snelheid wegtrekken. Wel oppassen als je een rotonde af komt en in de bocht het pedaal al intrapt, hij doet een beetje driften dan. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
wilmundo schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:43:
[...]

[...]

[...]

Ik heb ze bij mij ook gelijk eraf gehaald. Maar zelfs na 100km had ik een minibeetje schade. Het eruit halen is echt niet moeilijk. Gok dat bij de meeste de schade idd is wat @Vissa66 al aanhaalt, te lang gereden met die krengen er nog op.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 20:29
Iemand ervaring met verzekeren van Tesla bij Allianz Direct? Ik liep tegen het alarmklasse probleem aan:
De alarmklasse van deze auto voldoet niet aan de minimale eisen van Allianz Direct. Hierdoor is diefstal en inbraak niet verzekerd, maar overige autoschades wel. Ga je hiermee akkoord?

Oeps, dit is een import auto. Daardoor kunnen we je alarmklasse nu nog niet bevestigen. Heb je een goed alarmsysteem? Laat het dan in Nederland keuren om verzekerd te zijn tegen diefstal en inbraak.
Ik moet Tesla nog contacten, maar lees online meerdere verhalen dat Tesla weinig kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nDirect090 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:51:
Iemand ervaring met verzekeren van Tesla bij Allianz Direct? Ik liep tegen het alarmklasse probleem aan:

[...]

Ik moet Tesla nog contacten, maar lees online meerdere verhalen dat Tesla weinig kan betekenen.
Een Tesla heeft idd geen alarmklasse. Dus weet even niet wat je van Tesla verwacht? Een systeem met alarmklasse in laten bouwen of een andere verzekeraar zoeken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Inspired schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:07:
[...]

Een Tesla heeft idd geen alarmklasse. Dus weet even niet wat je van Tesla verwacht? Een systeem met alarmklasse in laten bouwen of een andere verzekeraar zoeken.
Der zit toch gewoon een alarmsysteem in? Ik zou van Tesla verwachten iets van een bevestiging zodat ik hem kan verzekeren. Want ik zie bij de andere verzekeraars een zelfde soort eis, al dan niet vernoemd in de voorwaarden. Met andere woorden, als je hem verzekerd zonder deze eis ben je simpelweg niet gedekt tegen (schade door) diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:01
nDirect090 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:42:
[...]

Der zit toch gewoon een alarmsysteem in? Ik zou van Tesla verwachten iets van een bevestiging zodat ik hem kan verzekeren. Want ik zie bij de andere verzekeraars een zelfde soort eis, al dan niet vernoemd in de voorwaarden. Met andere woorden, als je hem verzekerd zonder deze eis ben je simpelweg niet gedekt tegen (schade door) diefstal.
Tesla's systeem voldoet aan geen enkele eis volgens KIWA/SCM simpelweg omdat ze hun systeem niet ter keuring aanbieden. Technisch gezien zal het best dik in orde zijn (zeker met PIN to drive, dan kan zelfs iemand die je keycard heeft niet wegrijden), maar je zult een verzekeraar moeten zoeken die daarmee akkoord gaat. Promovendum en ABN doen niet moeilijk weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nDirect090 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:42:
[...]

Er zit iets in maar heeft geen officiële klasse. Ook omdat het bv niet eens meer een interieursensor heeft nu. Het is heel basic en dus niet genoeg voor een klasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:03
Maar mensen hadden toch last van een alarm dat afging met een vlieg in de auto? Volgens mij heb ik daar ook met de 2024+ modellen nog verhalen over gelezen. Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:26
SL65 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:15:
Maar mensen hadden toch last van een alarm dat afging met een vlieg in de auto? Volgens mij heb ik daar ook met de 2024+ modellen nog verhalen over gelezen. Zelf geen ervaring mee.
Nee nog nooit.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan tegenwoordig niet meer. Tenzij de Juniper/Highland weer een sensor heeft maar lijkt me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:01:
[...]

Er zit iets in maar heeft geen officiële klasse. Ook omdat het bv niet eens meer een interieursensor heeft nu. Het is heel basic en dus niet genoeg voor een klasse.
De goedkeuringsdocumenten van de alarmsystemen:
Model 3
Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 16:13
pdidi schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:00:
Opvallend: 38% van alle in augustus gemaakte Model Y's in Berlijn zijn naar Turkije gegaan.
Belasting-loophole, blijkbaar:

https://electrek.co/2025/...le-that-has-been-patched/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
The American automaker software-locked the base Model Y RWD to just 160 kW of power to qualify for the lower tax rate.

Inderdaad. Van 0-100km/u in 7,9 sec

[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 02-09-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
WhoDoYaThinkIAm schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:54:
[...]

Tesla's systeem voldoet aan geen enkele eis volgens KIWA/SCM simpelweg omdat ze hun systeem niet ter keuring aanbieden. Technisch gezien zal het best dik in orde zijn (zeker met PIN to drive, dan kan zelfs iemand die je keycard heeft niet wegrijden), maar je zult een verzekeraar moeten zoeken die daarmee akkoord gaat. Promovendum en ABN doen niet moeilijk weet ik uit ervaring.
ABN lijkt idd te gaan. Promovendum geeft aan teveel vermogen. ABN heeft wel 2,5% eigen risico over cataloguswaarde bij diefstal/inbraak als er geen beveiligingssysteem inzit. Maar kan hem tenminste verzekeren.

Weten jullie of panoramadak ook verzekerd is onder ruitschade? Ik kan dat zo gauw niet vinden in voorwaarden.

Overigens lijkt a.s.r. Ook nog een optie, alleen zou pas in de polis duidelijk worden of en welk beveiligingssysteem verplicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
pdidi schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 21:32:
[...]

De goedkeuringsdocumenten van de alarmsystemen:
Model 3
Model Y
Thanks, geen idee waar die vandaan komen. Maar kan morgen eens proberen of dit voldoende bewijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:02
icepick schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:55:
[...]

Ik had dezelfde angst (ook prive aankoop). Ik heb ze gemaild en dit was het antwoord;

Zolang de Model Y besteld word gedurende de actie periode maakt u hier gebuik van. Komt dit iets over de 30Sep heen, dan maakt u alson gebuik van de €3000 inruilbonus.

Overigens werd ik vandaag gebeld door de verkoop afdeling of ik nog vragen had. Ze vertelden mij dat de levering nog wel in september zou zijn maar wel richting eind van de maand. Ik dacht dat ze wel een voorraadje hadden maar misschien door de kleur (quicksilver) is dat toch niet zo.
Ik wil ze ook mailen maar kreeg een automatic reply longer e-mailadres van Eindhoven. Welk e-mailadres heb je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
nDirect090 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:05:
[...]

Thanks, geen idee waar die vandaan komen. Maar kan morgen eens proberen of dit voldoende bewijs is.
Die komen hier vandaan: https://www.tesla.com/nl_...-safety-security-features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-09 10:36
JayJavier schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:06:
[...]

Ik wil ze ook mailen maar kreeg een automatic reply longer e-mailadres van Eindhoven. Welk e-mailadres heb je gebruikt?
Bij mij was het een reply op een email die ik van een Tesla verkoper in Zwolle had gekregen een tijdje terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 11:25
pdidi schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:33:
[...]

De 2e reden hierboven (Tesla's worden in Euro's gewaardeerd) is wellicht de reden dat TOGG niet meer de grootste EV producent is sinds deze maand
[Afbeelding]
Er zijn enorm veel Model Y's in Turkije. Alsof ze die gratis uitdelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
in mijn 2019 M3LR gebeurd dit idd nog wel eens ja. Super irritant. Met mijn highland nog niet gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:04
anti elppa schreef op woensdag 3 september 2025 @ 06:35:
[...]

in mijn 2019 M3LR gebeurd dit idd nog wel eens ja. Super irritant. Met mijn highland nog niet gehad
In 6 maanden een lr 19 te hebben 2x dit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-09 17:32
[...]

Weten jullie of panoramadak ook verzekerd is onder ruitschade? Ik kan dat zo gauw niet vinden in voorwaarden.
Al 2x het achterste gedeelte laten vervangen op mijn M3H, viel gewoon onder de dekking van in mijn geval Inshared.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 15:44
anti elppa schreef op woensdag 3 september 2025 @ 06:35:
[...]
Ik heb ook een 2019 M3LR en 1 keer gehad (dwz 1 vlieg, alarm ging 2 keer af). Het verbaasde me want de auto stond thuis in de garage, begreep het toen ik in de auto ging zitten om te kijken wat er aan de hand was.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJavier
Twijfel tussen de RWD SR en de AWD LR. Er zit een behoorlijk prijsverschil in en ik weet niet of de range zoveel verschillend is. Zeker omdat je de AWD maar tot 80% daily laad.

Wat is jullie ervaring qua range met de nieuwe Juniper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
icepick schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:07:
[...]

Klopt alleen Tesla geeft nu een 3000 euro inruilbonus deze maand en die loop ik dan weer mis want zo groot zal het verschil ook weer niet zijn.
Bij mij zat er 4.000 euro tussen het Tesla inruilbod en die van wijkopenauto's. Dus ik zou zeker even verder shoppen. Dat is namelijk meer dan de bonus op de Y

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayJavier schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:07:
Twijfel tussen de RWD SR en de AWD LR. Er zit een behoorlijk prijsverschil in en ik weet niet of de range zoveel verschillend is. Zeker omdat je de AWD maar tot 80% daily laad.

Je moet gewoon voor jezelf uit maken hoe belangrijk die range is.
Met de AWD LR kan je vanaf 100% en met normale autostradesnelheden de 400km halen, en je stints worden ook iets langer.
In dagelijks gebruik waar je waarschijnlijk geen 100km doet maakt die range echt niks uit, tenzij je niet kortbij huis kan laden.
Of het dan over een Juniper of de klassieke Y gaat maakt geen wezenlijk verschil.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 15:11

Waarom heb je niet ook de RWD LR op je lijstje?

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-09 20:51
Ik hoor de laatste tijd in mn Model Y RWD '23 een licht ratelend motor geluid bij hogere snelheden op de snelweg. Bij mijn vorige Model 3 heb ik dit nooit opgemerkt.

Moet ik hiermee naar de Service of is dit iets normaals? Ik dacht altijd dat de EV motoren volledig stil waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
r0bb schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:18:
Ik hoor de laatste tijd in mn Model Y RWD '23 een licht ratelend motor geluid bij hogere snelheden op de snelweg. Bij mijn vorige Model 3 heb ik dit nooit opgemerkt.

Moet ik hiermee naar de Service of is dit iets normaals? Ik dacht altijd dat de EV motoren volledig stil waren.
Ik zou dat laten nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
adjego schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:17:
[...]

Waarom heb je niet ook de RWD LR op je lijstje?
Is €5.000 duurder dan de SR en mist dan nog features van de AWD zoals speakers en ander interieur. Dan is de price gap in mijn ogen te klein voor RWD en AWD.

Maar SR RWD is weer interessant omdat de prijs zoveel lager is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-09 17:18

Het is al vaker genoemd, maar de keuze tussen SR en LR maak je vooral op basis van je meest voorkomende gebruikssituatie, niet op basis van die ene vakantie. Tijdens een incidentele lange rit, zoals een vakantie, is het verschil namelijk minimaal... vaak slechts één extra laadstop.

Het is belangrijk om te kijken naar je dagelijkse of wekelijkse routine. Rijd je bijvoorbeeld wekelijks 1-2x naar Oma - een retourrit van 350 km? Dan is een LR aan te raden. Gebruik je de auto vooral voor woon-werkverkeer van 100 km retour per dag en maak je slechts af en toe een lange reis van meer dan 300 km? Dan volstaat een SR meer dan prima.

Kortom: baseer je keuze op je meest voorkomende gebruik, niet op uitzonderingen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@SirLct Zelfs die business case is dubieus...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:42

Zillion01

Obey your screen!

Maurice- schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:20:
[...]

Inmiddels verkocht ;) Maar die stond veel hoger geprijsd, voor die €32k is hij zo weg zoals verwacht.
Een model 3 RWD van 1 jaar + 9 maanden oud via een particulier voor €32000, dat lijkt me nogal nadelig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoine_
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-09 13:16
Ik heb wel een paar keer gehad dat het alarm zomaar af leek te gaan, zou best kunnen dat het een vlieg was. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 15:11

SirLct schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:10:
[...]

Het is al vaker genoemd, maar de keuze tussen SR en LR maak je vooral op basis van je meest voorkomende gebruikssituatie, niet op basis van die ene vakantie. Tijdens een incidentele lange rit, zoals een vakantie, is het verschil namelijk minimaal... vaak slechts één extra laadstop.

Het is belangrijk om te kijken naar je dagelijkse of wekelijkse routine. Rijd je bijvoorbeeld wekelijks 1-2x naar Oma - een retourrit van 350 km? Dan is een LR aan te raden. Gebruik je de auto vooral voor woon-werkverkeer van 100 km retour per dag en maak je slechts af en toe een lange reis van meer dan 300 km? Dan volstaat een SR meer dan prima.

Kortom: baseer je keuze op je meest voorkomende gebruik, niet op uitzonderingen.
Bedenk ook hoeveel kWh je kunt snelladen met €8.000,- die je zou besparen door het aanschaffen van de RWD. De laadtijd zoals hierboven beschreven is dan het enige waar je dan over moet beslissen. En ja de AWD LR heeft nog wat extra's kwa interieur, dus dat moet je dan zelf nog een waarde aan geven.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
daemonix schreef op woensdag 3 september 2025 @ 10:29:
@SirLct Zelfs die business case is dubieus...
Klopt het gaat in NL toch vaak over 5 minuten bijladen. Maar als je vaak/ structureel lange ritten moeten maken, dan is het toch echt irritant als je (net) niet in 1 lading je dag kun afronden. Je hebt niet altijd mogelijkheden om tussentijd te laden. Vandaar denk ik dat voor zulke use-case is een LR logischer. Neem niet weg dat hoe je het wendt of keert, de SR RWD is eigenlijk heel scherp geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 14:29
adjego schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:50:
[...]

[...]

Bedenk ook hoeveel kWh je kunt snelladen met €8.000,- die je zou besparen door het aanschaffen van de RWD. De laadtijd zoals hierboven beschreven is dan het enige waar je dan over moet beslissen. En ja de AWD LR heeft nog wat extra's kwa interieur, dus dat moet je dan zelf nog een waarde aan geven.
Je weet niet welke invloed de AWD op de afschrijving heeft, wellicht zijn deze meer gelieft als occasion, ivm de mindere laadcycles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

TukkerTweaker schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:29:
[...]

Je weet niet welke invloed de AWD op de afschrijving heeft, wellicht zijn deze meer gelieft als occasion, ivm de mindere laadcycles acceleratie.
Fixed that for you. Voor mij de reden om altijd voor een AWD te gaan :)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:38:
[...]

Fixed that for you. Voor mij de reden om altijd voor een AWD te gaan :)
Pffff ja... 2 jaar geleden een Model 3 RWD gekocht. Dat leek mij een verstandige investering.
Rijdt heel leuk en kwa range is het gewoon prima. De wagen heeft ons nooit in de steek gelaten en mijn vrouw vond het ook de fijnste wagen die we al gehad hebben.

Tot je dan een keer met zo'n Performance uitvoering gaat rijden. Dat is weer iets anders en het bleef maar kriebelen. Ondertussen met de inruilbonus een M3P besteld. De slechte financiële beslissing uit mijn hele leven tot nu toe, maar hopelijk eentje waar ik veel plezier aan beleef.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:09

Ik twijfelde ook tussen de SR en de LR. Nog geen moment spijt gehad van mijn SR:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Broodro0ster schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:01:
[...]

Pffff ja... 2 jaar geleden een Model 3 RWD gekocht. Dat leek mij een verstandige investering.
Rijdt heel leuk en kwa range is het gewoon prima. De wagen heeft ons nooit in de steek gelaten en mijn vrouw vond het ook de fijnste wagen die we al gehad hebben.

Tot je dan een keer met zo'n Performance uitvoering gaat rijden. Dat is weer iets anders en het bleef maar kriebelen. Ondertussen met de inruilbonus een M3P besteld. De slechte financiële beslissing uit mijn hele leven tot nu toe, maar hopelijk eentje waar ik veel plezier aan beleef.
Ja zeker je gaat het helemaal leuk vinden. Iedereen zegt dat het maar 1 week leuk zou zijn. Maar je ziet mij nog steeds glimlachen bij elke stoplicht sprint :D :D Er is een charme om te weten dat je altijd de snelste zou zijn ongeacht. (oke als het 20-30% SoC is dan wel minder maar goed :D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-09 14:40
adjego schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:50:
[...]

[...]

Een deel van die 8k win je wel weer terug bij de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Broodro0ster schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:01:
[...]

Ik zie dat de eerste 6 M3P's op kenteken zijn gezet met de nieuwe LG 5M accu. Daar zit die van jou dan vast tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Nu online
pdidi schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:53:
[...]

Ik zie dat de eerste 6 M3P's op kenteken zijn gezet met de nieuwe LG 5M accu. Daar zit die van jou dan vast tussen.
Die van mij staat sinds vorige week donderdag op een kenteken, maar in België. De databank van kentekens is bij ons niet publiek toegankelijk dus ik denk niet dat hij tussen jouw lijstje zit :D

Nog 2 keer slapen en ik mag hem ophalen *O*

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:19
[b]Broodro0ster in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
Snel aan dat middagdutje beginnen dan kan je hem morgen ophalen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
Broodro0ster schreef op woensdag 3 september 2025 @ 15:37:
[...]

Die van mij staat sinds vorige week donderdag op een kenteken, maar in België. De databank van kentekens is bij ons niet publiek toegankelijk dus ik denk niet dat hij tussen jouw lijstje zit :D

Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak :P

Nee, veel plezier ermee. Vast iedere rit weer een glimlach op je gezicht :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
royalt123 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:48:
Ik denk dat het meer gaat zijn van wie zit waar en hoe groot ze zijn, zit er kinderstoel in etc om airbag optimaal te laten afschieten? Niet zozeer timing want camera is veel te traag voor.

[...]
Er staat juist:

"this release enables front airbags to begin to inflate and restrain occupants earlier"

Ik ben benieuwd hoe ze dat precies gaan doen. Ik denk dat het in lijn is met de 4 jaar geleden geposte video, waarin al werd aangegeven dat Tesla meer data gebruikt dan alleen de crash sensoren om te bepalen of/welke airbags geactiveerd moeten worden. Blijkbaar worden er nu de camerabeelden aan toegevoegd. Dat kan alleen als de camera en de verwerking van de beelden snel genoeg is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-09 19:48
Met de 2019 in elk geval wel. Heeft even geduurd voor ik dat ontdekte.
Eerste keer ging het alarm thuis continu af, geen idee wat dat voor een geouwehoer was. Alle deuren een keer open en dicht, stekker er uit en weer er in, niets leek te helpen. Alarm maar uitgezet, dagen daarna is het niet meer gebeurd. Wel met ramen open gereden, dus kans dat de vlieg er weer uitgegaan is.
Daarna op vakantie in een parkeergarage. Net neergestreken op een terras de pushmelding dat het alarm afgegaan was. Tsja wat doe je dan... Kleine die in paniek raakte omdat haar lievelingsknuffels nog in de auto lagen gaven het antwoord, met ferme pas naar de auto. Niets gezien, tot ik bij de dashcambeelden (onboard) zag staan. Jawel, die ^$#$ vlieg die onderweg de auto maar niet uit wilde was de boosdoener.

Aan de ene kant goed dat hij sneller reageert dan VW waar bij een testje door het open raam de portemonnee al te pakken had voor hij het op een gillen zette, maar een vlieg is wel heul gevoelig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JayJavier
Nou de kogel is dan toch door de kerk. Het is een witte MY SR RWD geworden. Simpelweg omdat mijn dagelijkse KM niet veel zijn en een keer wat langer bij de SuC vind ik niet zo erg. Als het goed is wordt hij deze maand nog geleverd en dan ga ik meteen alle ramen laten tinten + Enhance Commander installeren. Heerlijke auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:43
JayJavier schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:03:
Nou de kogel is dan toch door de kerk. Het is een witte MY SR RWD geworden. Simpelweg omdat mijn dagelijkse KM niet veel zijn en een keer wat langer bij de SuC vind ik niet zo erg. Als het goed is wordt hij deze maand nog geleverd en dan ga ik meteen alle ramen laten tinten + Enhance Commander installeren. Heerlijke auto!
Heb je een nieuwe gekocht? Hoezo laat je de ramen dan tinten? Dat is al vanaf fabriek gedaan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:30
Qoon3x schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:49:
Ik kreeg vandaag een update dat de odometer nu van 30km naar 0,4km was gegaan. Het lijkt erop dat die meters zelfrijdend waren 😅

https://x.com/Tesla_AI/st...x-dR6Cusq1Aihyx7soSA&s=19
Je post is ook informatief voor het algemene 3&Y topic. Want zou dit kunnen betekenen dat de auto's nu rijden op de Amerikaanse FSD stack?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJavier
Masterchiev schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:51:
[...]

Heb je een nieuwe gekocht? Hoezo laat je de ramen dan tinten? Dat is al vanaf fabriek gedaan 😅
Nieuwe inderdaad! Wordt deze maand geleverd. De ramen zijn niet maximaal getint. Ook ramen bij bestuurder/passagier niet en ook de voorruit niet. Dat wil ik dus laten doen. Verder natuurlijk wat accessoires zoals all weather matten én ik ga de Enhance Commander installeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
JayJavier schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:40:
[...]

Nieuwe inderdaad! Wordt deze maand geleverd. De ramen zijn niet maximaal getint. Ook ramen bij bestuurder/passagier niet en ook de voorruit niet. Dat wil ik dus laten doen. Verder natuurlijk wat accessoires zoals all weather matten én ik ga de Enhance Commander installeren.
Er is een heel goede reden dat die ramen niet getint zijn...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
[...]

Ik zou het hierbij laten. Het is met een reden. Er zit een speciale uv laag op voor de warmte. Tint je donkerder dan verbruik je meer airco = range.
Daarnaast verstoord het diverse sensoren die bijv de helderheid van de schermen hanteren….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:07
Maurice- schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:37:
[...]

Je post is ook informatief voor het algemene 3&Y topic. Want zou dit kunnen betekenen dat de auto's nu rijden op de Amerikaanse FSD stack?!
En niets weerhoudt tesla om na de eerste laadsessie de eu stack er weer op te gooien.. als het al de usa stack zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
gjcvro schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:50:
[...]

En niets weerhoudt tesla om na de eerste laadsessie de eu stack er weer op te gooien.. als het al de usa stack zou zijn.
Denk dat we minstens nog 5 jaar achter lopen politiek gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 04-09 14:41
gjcvro schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:50:
[...]

Zo werkte het in Amerika ook bij de levering van die eerste (en enige) Tesla die zichzelf naar de eigenaar reed.
Hij vertrok met een speciale Unsupervised FSD en na de levering werd de standaard firmware erop gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:07
Masterchiev schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:03:
[...]

Denk dat we minstens nog 5 jaar achter lopen politiek gezien.
Tsja, dat is met wel meer dingen. Krijg je als politici geen benul hebben, en experts het niet eens kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:46
[...]

Bouwvakker?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayJavier
Gelukkig niet, ben ik niet voor gebouwd. Maar als ik ergens een hekel aan heb is als mijn matten volledig onder zand etc zitten (bijv. na een dag golfen). Bij iedere “nieuwe” auto koop ik als eerste een volledige set matten. Even afspuiten met hoge druk en schoon.

• mvoit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 08:11
JayJavier schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:03:
Ik zat met dezelfde afweging, ook voor de SR gegaan. Als de LR premium audio had gehad had ik die genomen denk ik.

• WouterL
JayJavier schreef op donderdag 4 september 2025 @ 06:57:
[...]

Gelukkig niet, ben ik niet voor gebouwd. Maar als ik ergens een hekel aan heb is als mijn matten volledig onder zand etc zitten (bijv. na een dag golfen). Bij iedere “nieuwe” auto koop ik als eerste een volledige set matten. Even afspuiten met hoge druk en schoon.
Die all weather matten zijn chronisch uit voorraad:-(

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:47
WouterL schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:38:
[...]

Die all weather matten zijn chronisch uit voorraad:-(
Ik zou die van Taptes nemen. Zien er beter uit dan de standaard matten en al helemaal de normale rubberen matten + makkelijk schoon te houden :)

• WouterL
tim.w schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:55:
[...]

Ik zou die van Taptes nemen. Zien er beter uit dan de standaard matten en al helemaal de normale rubberen matten + makkelijk schoon te houden :)
Heb je daar een link van?:)

• nDirect090
Zijn de (achter) ramen van een 2022 model 3 ook standaard al getint? Of is dit een MY dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:48
nDirect090 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:54:
Zijn de (achter) ramen van een 2022 model 3 ook standaard al getint? Of is dit een MY dingetje.
Niet getint helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
nDirect090 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:54:
geen enkele M3 is standaard getint helaas. Heb het bij mijn beide M3's laten doen

• nDirect090
anti elppa schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:01:
[...]

geen enkele M3 is standaard getint helaas. Heb het bij mijn beide M3's laten doen
Toevallig aanbevelingen waar je hebt laten doen en aan welke prijs (range) ik ong zou moeten denken?

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd en heb je de hele achter ruit getint of alleen het onderste gedeelte?

• SirLct
[...]

Let wel op dat tinten van voorruit niet over de camera/ sensoren gedeelte wordt gedaan. Maar een beetje goede raamtint boer weet het heus wel. Enh Commander is wel echt aan te raden idd.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-09 14:40
SirLct schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:18:
[...]

Let wel op dat tinten van voorruit niet over de camera/ sensoren gedeelte wordt gedaan. Maar een beetje goede raamtint boer weet het heus wel. Enh Commander is wel echt aan te raden idd.
Is voorruit tinten niet illegaal?

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 15:18
this schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:44:
[...]

Is voorruit tinten niet illegaal?
Voorruit tinten mag, maar moet 75% licht-doorlatend zijn. Voor de zijruiten aan de voorkant is dit 70%. Voor overige ruiten geldt geen minimale eis en mogen dus volledig getint worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 04-09 14:41
Sito schreef op donderdag 4 september 2025 @ 11:49:
[...]

Voorruit tinten mag, maar moet 75% licht-doorlatend zijn. Voor de zijruiten aan de voorkant is dit 70%. Voor overige ruiten geldt geen minimale eis en mogen dus volledig getint worden.
Voor de Belgen hier, bij ons is het tinten van voorruit en voorste zijruiten niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:29
nDirect090 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:07:
[...]

Toevallig aanbevelingen waar je hebt laten doen en aan welke prijs (range) ik ong zou moeten denken?
Reken op €420.- tot €600.- voor alle ramen behalve voorruit.
Ik heb het laten doen voor €420 bij GTgarage en ben niet super enthousiast, je kan beter iets meer betalen denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvuXZTFv-389TmX627ETpNx1H7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nufDwE7z8KQwINzMdB8ii2qP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door djeck op 04-09-2025 12:41 ]

PVoutput

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 16:11

SeatRider

Hips don't lie

Iemand hier ervaring met het aanbrengen van zo'n blauwe of gele spiegel tint op de voorruit? Of is dat te Sjonnie?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
risp schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:18:
Ik ben ook wel benieuwd en heb je de hele achter ruit getint of alleen het onderste gedeelte?
Ik heb beide keren bij omnimark laten doen. Kosten waren rond de 600 euro ex btw. MAar ging om alle ramen exl voorruit uiteraad.

In mijn LR3 2019 is het achterste dak deel uit 1 stuk gedaan. Nadeel is dat het dakdeel stukken donkerder is.
bij de M3P 2024 heb ik dat dus niet gedaan, en heb ik zo'n lijn halverwege de ruit. Maar achteraf toch spijt van en had het liever zo gehad als in mijn LR

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:29
SeatRider schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:49:
Iemand hier ervaring met het aanbrengen van zo'n blauwe of gele spiegel tint op de voorruit? Of is dat te Sjonnie?
Ja ik vind dat ook wel mooi staan, maar inderdaad zijn het altijd bepaalde types waardoor het mij weerhoud het te doen. Bij een verkeerscontrole sta je al 1-0 achter

PVoutput

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:54
SeatRider schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:49:
Sjonnie en echt heel erg lelijk en goedkoop. Maar dat is mijn bescheiden mening.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 16:11

SeatRider

Hips don't lie

Pollux89 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:20:
[...]

Sjonnie en echt heel erg lelijk en goedkoop. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Het leek mij icm mijn Quicksilver MYJ toch wel vet staan :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

SeatRider schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:36:
[...]

Het leek mij icm mijn Quicksilver MYJ toch wel vet staan :+
OT:
Alleen als het een performance is, anders is het 'willen en niet kunnen'.
Doe het als je het niet laten kan, maar vraag het niet aan een 'forum van mensen die je niet kent'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:56
Tommie12 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:56:
[...]

OT:
Alleen als het een performance is, anders is het 'willen en niet kunnen'.
Doe het als je het niet laten kan, maar vraag het niet aan een 'forum van mensen die je niet kent'.
Wat heeft de tint van de voorruit te maken met performance als ik vragen mag? Ik snap 't niet.

En @SeatRider eens met te hoog sjonnie-gehalte. Zou het zelf niet doen.

• JayJavier
tim.w schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:55:
[...]

Op Amazon veel aanbieders. Taptes geen ervaring mee. Ga kijken naar een set met ook frunk/trunk/achterkant achterstoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 19:09
JayJavier schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:11:
[...]

Op Amazon veel aanbieders. Taptes geen ervaring mee. Ga kijken naar een set met ook frunk/trunk/achterkant achterstoelen.
Om mezelf te citeren uit een ander topic: Mevius in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"

Ik heb goede ervaring met deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005006854894551.html

Liggen bij mij op alle plekken (voor/achter/frunk/trunk), zien er goed uit, goede pasvorm en gemakkelijk schoon te houden maken.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:04
anti elppa schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:06:
[...]

Ik heb beide keren bij omnimark laten doen. Kosten waren rond de 600 euro ex btw. MAar ging om alle ramen exl voorruit uiteraad.

In mijn LR3 2019 is het achterste dak deel uit 1 stuk gedaan. Nadeel is dat het dakdeel stukken donkerder is.
bij de M3P 2024 heb ik dat dus niet gedaan, en heb ik zo'n lijn halverwege de ruit. Maar achteraf toch spijt van en had het liever zo gehad als in mijn LR
Hoe is de tint dan bij de verwarmingsstrepen gedaan in de achterruit? ik zag bij een model 3 2021 dat ze in de achterruit lijntjes uit tint hadden gesneden zodat de folie niet over de verwarmingsstrepen zit maar ertussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kreeg zojuist een e-mail van Tesla dat wintersetjes in de aanbieding zijn. Heb er niks aan maar misschien voor anderen hier. Voor mijn Y zou het € 2.690 zijn voor een set 21 inch met winterbanden. Voorheen was het dacht ik 4k? Kan interessant zijn.

19 inch ook flink goedkoper zo te zien; https://shop.tesla.com/nl...winterbanden-voor-model-y

[ Voor 35% gewijzigd door Inspired op 04-09-2025 18:21 ]

• anti elppa
  • Nu online
Hongy schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:41:
[...]

Hoe is de tint dan bij de verwarmingsstrepen gedaan in de achterruit? ik zag bij een model 3 2021 dat ze in de achterruit lijntjes uit tint hadden gesneden zodat de folie niet over de verwarmingsstrepen zit maar ertussen.
gewoon vol eroverheen. Ziet er prima uit. En bij die M3LR zit er sinds week 1 op. Al 6 jaar nu dus. Nog nergens een bobbeltje of krasje te vinden.

• JayJavier
anti elppa schreef op donderdag 4 september 2025 @ 19:25:
[...]

gewoon vol eroverheen. Ziet er prima uit. En bij die M3LR zit er sinds week 1 op. Al 6 jaar nu dus. Nog nergens een bobbeltje of krasje te vinden.
Heb het bij mijn Model 3 2019 ook 6 jaar eraf gehad. Daarna verkocht maar nooit problemen mee gehad en huidige eigenaar rijd er nog steeds mee.

• Pseudokoper
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:00
Als je op de Tesla website naar de bestelpagina gaat om een nieuwe MY te bestellen dan staat daar de optie ‘besparingen verwerken’. Onder meer de brandstofbesparingen en de inruilpremie kon je daar aanvinken maar bij de MY staat daar de optie ‘inruilpremie’ niet meer bij. Wanneer je een M3 wil bestellen is dit nog wel het geval.

Zou dit kunnen betekenen dat er een nieuwe actie aan zit te komen? Of misschien wel helemaal geen actie meer op de MY?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:27
Pseudokoper schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:23:
Als je op de Tesla website naar de bestelpagina gaat om een nieuwe MY te bestellen dan staat daar de optie ‘besparingen verwerken’. Onder meer de brandstofbesparingen en de inruilpremie kon je daar aanvinken maar bij de MY staat daar de optie ‘inruilpremie’ niet meer bij. Wanneer je een M3 wil bestellen is dit nog wel het geval.

Zou dit kunnen betekenen dat er een nieuwe actie aan zit te komen? Of misschien wel helemaal geen actie meer op de MY?
Momenteel geldt geen €3.000 inruilpremie meer, Tesla officials spraken al van mogelijke prijsstijgingen in de VS (run ontstaan vanwege aankondiging afschaffing fiscale incentives eind deze maand). Storm voor de stilte. Levering is nu ook gewijzigd van sept. naar okt.

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21
DutchJudge schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:59:
[...]

Momenteel geldt geen €3.000 inruilpremie meer, Tesla officials spraken al van mogelijke prijsstijgingen in de VS (run ontstaan vanwege aankondiging afschaffing fiscale incentives eind deze maand). Storm voor de stilte. Levering is nu ook gewijzigd van sept. naar okt.
Volgens mij heeft het idd meer met de leverdatum te maken, voorwaarde was uiterlijk 30 sept, bij de MY zie ik nu oktober staan.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:05
Via LM moet ik een serviceafspraak plannen bij tesla voor het plaatsen van de trekhaak. Komen die tegenwoordig op locatie? Of iemand anders ervaring mee met achteraf opbouwen trekhaak?

...

• Oekol
  • Registratie: September 2007
koentjuh1987 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:20:
Via LM moet ik een serviceafspraak plannen bij tesla voor het plaatsen van de trekhaak. Komen die tegenwoordig op locatie? Of iemand anders ervaring mee met achteraf opbouwen trekhaak?
Ja & ja. Geen enkel probleem, plan in via de app en je ziet wel of ze bij je thuis of 't werk willen komen. Je bent binnen uurtje klaar. Zit er zo op.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Benieuwd naar de reactie. Zit ook bij Allianz, maar moet om deze reden mogelijk switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJavier
Mijn inruilpremie berekening loopt nog dus ben benieuwd hoe dat gaat gebeuren. Heb wel de premie op mijn bestelling staan maar nog geen inruilvoorstel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:44
koentjuh1987 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:20:
Ze komen deze inderdaad monteren op locatie. Deze afspraak maak je niet via de LM maar gewoon via de app "Service aanvragen". Verdere communicatie gaat dan via de app. De montage van de trekhaak heb ik thuis op de oprit laten doen en was in een half uurtje klaar!
Zie ook mijn post: Empie69 in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"

[ Voor 16% gewijzigd door Empie69 op 05-09-2025 08:44 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Nu online
JayJavier schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 06:43:
Mijn inruilpremie berekening loopt nog dus ben benieuwd hoe dat gaat gebeuren. Heb wel de premie op mijn bestelling staan maar nog geen inruilvoorstel gekregen.
ik zou verwachten dat dit geen probleem is. Je hebt namelijk besteld toen de actie liep.

Pagina: 1 ... 121 122 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: