Allereerst bedankt voor deze feitelijke onderbouwing. Zeer interessant om deze feiten te lezen, dat van de kofferbak en trunk geloof ik helemaal, maar de passagiers ruimte heb ik in de Smart als veel ruimer ervaren. Ik heb getest met twee kinderzitjes en ben zelf 2 meter lang en het was een duidelijk verschil met de Tesla. Hoeveel ruimte er tussen de kinderen en voorstoelen zit, hoe ik achter mijzelf kan zitten en hoeveel hoofdruimte er is. Net zoals met de bananendozen test van Bjorn, zijn afmetingen niet altijd alleszeggend. Ik geloof trouwens wel dat de Smart de stoelen van de achterbank iets verder naar achter heeft gezet wat ten koste gaat van de kofferbak dus daar kan het ook aan liggen.Oekol schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:33:
[...]
Hoewel dit absoluut niet de bedoeling is dat het een vergelijking wordt in dit topic, is wat je zegt gewoon niet waar? Dus ben ik toch getriggerd om een tegengeluid te geven op iets wat niet waar is. De Model Y heeft veel meer ruimte van de #5. De #5 is alleen wat hoger, maar heeft 36% minder bagageruimte in liters en 41% met de bank plat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door miani op 30-08-2025 20:59 ]
:strip_exif()/f/image/Sr3iOZGN0VX0f3voHPugNSJD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H3G3jXORfz3YmmDgobzPXNBg.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/dGvrIOfg1zVkkqr8O7oHAK5h.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gU7S84MLfymbhXPuKu579eBV.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OieTYC9SA9XObYeHgSnOucd1.jpg?f=fotoalbum_large)