Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 23:29

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Wanneer je 40 k voor een auto betaalt is dit knap lullig. Dit hoort niet. Laat hier ff weten wat men er van tesla ervan vindt en hoe ze het opgelost hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07-09 22:14
Dennisbok schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:40:
Excuses wanneer dit al gemeld is maar de 3k inruil bonus geldt nu ook voor de model Y AWD.
Voor de model 3 is het nu zelf 5k, dat betekent een nieuwe model 3 voor minder dan 35k !!! Voor de Y is de inruilbonus net verlaagd naar 2k
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLE0fqD29lS_a3ImRHRhhMbcD9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iifu51FUSsbaihKhgSoilH3e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door karel_G_1981 op 24-08-2025 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11
Wij willen misschien onze 2e auto vw up weg doen voor een model 3.
Zelf heb ik een Y LR van 2023.

Maar zo een Up is nog 8k waard als ik m verkoop, geloof nooit dat ik dan totaal er 13 voor krijg.
De Up koste toen maar 11k trouwens lekker waarde vast.

Zal t wel eens opvragen bij tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1310
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 22:37
Broodro0ster schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:43:
Voor de Model 3 zou VIN 590 en hoger de nieuwe NMC accu (LG 5M) hebben.

Ik ben erg benieuwd wat de laad en ontlaad curve zal zijn op een M3P. Hopelijk komt de auto dichter de USA variant met Panasonic batterij kwa power en snelladen.
Hoe weet je dat? Bedoel je 590 aan het einde van het VIN nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:23
Alper587 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:34:

[...]

..bij Tesla gemeld zodat zij het netjes kunnen controleren en oplossen.
Ik voorspel een koude kermis :X Naar welk SeC ga je? Want het serieus nemen van problemen verschilt ook nog per locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:14
Mijn aanstaande m3 standaard krijgt de nieuwe catl 6M accu maar weet niet hoe lang dat al gemeengoed is. Vin is 587.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-09 22:01
megabeat schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 17:16:
Sinds dat ik mijn Tesla heb 10k kilotmers terug heb gekocht hoor ik een kraak of trilling aan de bestuurders kant, ik weet niet hoe ik ervanaf kom. Klinkt van raam af te komen maar ik kan het niet vinden. Klinkt heel erg hierop na vinden van een lotgenoot op youtube ,na seconde of 15 hoor je het goed tijden het knipperlicht. YouTube: Tesla window noise 1
Heb ik ook gehad!

Zijn er trouwens veel meer:
YouTube: Tesla Model 3 - Door sound while driving

Ik kon het uiteindelijk herleiden naar raam ivm deurrubber.
Als je het raam een stukje opent is het weg.

Destijds voor service weggebracht, die hebben het hele raam eruit gehaald en teruggeplaatst en toen was het er nog steeds.

Rubber is te droog/stug en iedere frictie met het rubber zorgt voor een tikkend geluid.

Uiteindelijk wist service niet meer wat ze ermee aan moesten en wij stapten over op een Model S. Dus was het niet meer ons probleem.

Voor de oplossing kan ik je niet verder helpen. Misschien proberen rubber in te smeren zodat het minder stug is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:24
Alper587 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:34:
[...]
En inderdaad als je iets beter had gelezen zou je ook zien dat ik heb gezegd dat het water ook naar binnen lekt precies in elke hoek op het raam (binnen).
Ach gut, ja, een paar posts later noem je ineens vocht wat naar binnenkomt. Schandalig dat ik dat niet opgemerkt heb tussen alle andere berichten, duizend maal excuses voor mijn dwaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:24
JP1310 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:24:
[...]

Hoe weet je dat? Bedoel je 590 aan het einde van het VIN nummer?
Je moet naar de laatste 6 cijfers kijken, dat is bv 590450. Alle 590 en hogere VIN’s hebben wellicht de nieuwe batterij.

Ik volg de leveringen in Duitsland op een Duits tesla forum en daar hebben al verschillende mensen hun documenten gehad. Allemaal VIN 590 tot 595 en die zijn allemaal met de nieuwe LG 5M accu.

Zelf heb ik een M3P met VIN 593 op de boot zitten. Over 2-4 weken wordt ie geleverd dus erg benieuwd hoe de accu gaat presteren bij snelladen en ontladen.

De boot komt 31/08 aan in Zeebrugge, dus ergens half/eind september verwacht ik test resultaten te zien op fora en YouTube kanalen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 09:58
Maurice- schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 22:53:
[...]

Ik voorspel een koude kermis :X Naar welk SeC ga je? Want het serieus nemen van problemen verschilt ook nog per locatie.
Niet leuk om te lezen.
Ik heb gekozen voor Purmerend. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1310
Broodro0ster schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 00:08:
[...]

Je moet naar de laatste 6 cijfers kijken, dat is bv 590450. Alle 590 en hogere VIN’s hebben wellicht de nieuwe batterij.

Ik volg de leveringen in Duitsland op een Duits tesla forum en daar hebben al verschillende mensen hun documenten gehad. Allemaal VIN 590 tot 595 en die zijn allemaal met de nieuwe LG 5M accu.

Zelf heb ik een M3P met VIN 593 op de boot zitten. Over 2-4 weken wordt ie geleverd dus erg benieuwd hoe de accu gaat presteren bij snelladen en ontladen.

De boot komt 31/08 aan in Zeebrugge, dus ergens half/eind september verwacht ik test resultaten te zien op fora en YouTube kanalen.
Dan zou het voor mij ook "goed" moeten zitten. De levering voor die van mij staat tussen 1-10 sept.

Had zelf ook nog even gekeken op een paar vermelde sites of ik een boot kon traceren maar daar ben jij duidelijk handiger in haha.

Wanneer ik een kenteken heb kan ik het definitief checken maar dat ik waarschijnlijk de nieuwe batterij krijg voelt toch fijn op de een of andere manier ook al zal de praktijk vast geen heel groot verschil maken.

Thnx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
JP1310 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Dan zou het voor mij ook "goed" moeten zitten. De levering voor die van mij staat tussen 1-10 sept.

Had zelf ook nog even gekeken op een paar vermelde sites of ik een boot kon traceren maar daar ben jij duidelijk handiger in haha.

Wanneer ik een kenteken heb kan ik het definitief checken maar dat ik waarschijnlijk de nieuwe batterij krijg voelt toch fijn op de een of andere manier ook al zal de praktijk vast geen heel groot verschil maken.

Thnx iig.
Met welke 3 cijfers beginnen de laatste 6 cijfers van jouw VIN? Dan kan ik wel even kijken via welke de auto komt. In mijn geval is dat bijvoorbeeld 593XXX

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 16:15

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Zou autopilot met recente updates weer verder verfijnd zijn geweest? Reed gisteren op autopilot en de wagen bleef zo strak tussen de lijnen waar deze eerder soms wat meer zoekende leek met veel meer kleine stuurcorrecties.
Na 37k kilometers op mn model 3P lijken de banden langzamerhand aan vervanging toe. Tesla quote me ruim €1500,-. Is dat een beetje gangbaar? Ga liefst naar tesla zelf maar vind het aan de prijs maar wil ook geen gepruts of iemand die niet weet hoe met tesla om te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 03:17
Tweakarim schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:41:
Zou autopilot met recente updates weer verder verfijnd zijn geweest? Reed gisteren op autopilot en de wagen bleef zo strak tussen de lijnen waar deze eerder soms wat meer zoekende leek met veel meer kleine stuurcorrecties.
Na 37k kilometers op mn model 3P lijken de banden langzamerhand aan vervanging toe. Tesla quote me ruim €1500,-. Is dat een beetje gangbaar? Ga liefst naar tesla zelf maar vind het aan de prijs maar wil ook geen gepruts of iemand die niet weet hoe met tesla om te gaan
Ik lease dus heb geen autokosten- maar als ik zelf zou moeten betalen dan zou ik er alles aan doen om de Tesla Service center te vermijden . Dealers zijn gewoon duur, bij alle merken eigenlijk het geval.

Hier de prijs van Kwikfit, voor 4x 18" banden incl montage voor mijn model 3 RWD. Denk dat ze voor de 3P dezelfde banden gebruiken kwa formaat?

EDIT: De 3P gebruikt andere banden. Dus mijn advies gewoon online bij de concurrent kijken en zelf bepalen of dat gangbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDzZIP37CyevvjY8FIiq-KgLvbs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lEuNvbQ4J5sMvGM0UzbbYIhq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Stronk op 25-08-2025 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:40
Stronk schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Ik lease dus heb geen autokosten- maar als ik zelf zou moeten betalen dan zou ik er alles aan doen om de Tesla Service center te vermijden . Dealers zijn gewoon duur, bij alle merken eigenlijk het geval.

Hier de prijs van Kwikfit, voor 4x 18" banden incl montage voor mijn model 3 RWD. Denk dat ze dezelfde banden gebruiken kwa formaat?

[Afbeelding]
hij heeft een M3P. Als dat een highland is gaat het zeker het dubbele zijn. Alleen al je achterbanden zijn 275 breed en 20"

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:26
Tweakarim schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:41:
Maak ff een plaatje van zowel een voor als een achterband, en klop de cijfers even in bij een random bandenboer. Iedereen weet onderhand echt wel hoe dat moet. Er rijden ruim 90k Tesla's rond in NL.

Ik zou dergelijk onderhoud dat "iedereen" kan niet bij Tesla doen. Ze zijn vaak duur, en zéker niet de beste in dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Zillion01

Obey your screen!

Ik twijfel tussen private lease Model 3 rwd en lr. Klopt het dat je in de EU niet de premium audio krijgt bij long range en in de VS wel?
Zijn er dus geen andere verschillen dan de range / batterij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
Zillion01 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:01:
Ik twijfel tussen private lease Model 3 rwd en lr. Klopt het dat je in de EU niet de premium audio krijgt bij long range en in de VS wel?
Vzviw is de accu het enige verschil tussen de RWD en de RWD LR

Zou zélf de €'s lekker in de zak houden en de RWD nemen. :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ja de RWD en RWD LR hebben niet het premium interieur en ook niet premium audio, dan moet je naar de Dual Motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Naar aanleiding van je vraag zat ik eens te bladeren, raar dat er voor de Model 3 geen vergelijker is op de website, die is er voor de Y wel namelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8qNnplcMde71gv-7CF_51f4ymA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QK0hsjNbaZpk48yY3OqQxK67.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8ST0Tx1jLs3CFy-x_zCCN5VH_Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/x8R9GjttS4PCOOTz4qSaqiZI.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karel_G_1981
Ik vind zelf de standaard audio uitstekend klinken en het interieur is ook niets mis. Ben wel benieuwd wat er dan nog meer premium is aan dat dual motor interieur , ik heb er in proefgereden en ik kan me niet echt een verschil herinneren , weet iemand dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:54
karel_G_1981 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:53:
[...]

Voor de model 3 is het nu zelf 5k, dat betekent een nieuwe model 3 voor minder dan 35k !!! Voor de Y is de inruilbonus net verlaagd naar 2k
[Afbeelding]
Ik zie voor de y 3k bonus staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_G_1981
Mar.tin schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:37:
[...]

Naar aanleiding van je vraag zat ik eens te bladeren, raar dat er voor de Model 3 geen vergelijker is op de website, die is er voor de Y wel namelijk
[Afbeelding][Afbeelding]
Die vergelijker is niet up to date volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
karel_G_1981 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:46:
[...]

Ik vind zelf de standaard audio uitstekend klinken en het interieur is ook niets mis. Ben wel benieuwd wat er dan nog meer premium is aan dat dual motor interieur , ik heb er in proefgereden en ik kan me niet echt een verschil herinneren , weet iemand dat ?
In ieder geval "stof" vs alcantara-achtig materiaal op de deurbekleding. Verder heb ik tussen testritjes ook niet zoveel kunnen ontdekken.

Normaal interieur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bl1T7YhPzVpQrZJmQMMwfw8djUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdxOloqh7hzJbv6MBI8orEKG.jpg?f=fotoalbum_large

"Premium" Interieur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFANqI1I8Ckl9r2WqGKCDD2TmXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4o8QCH3VHVudiCaEyaW0Uhd6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
radeoxx schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:52:
[...]

Gewoon naar www.bandenthuis.nl gaan joh. Goede ervaringen mee!

Ik heb Hankook K135XL 235/45R18 98W nu. Perfect.
Grip A
Brandstofverbruik B
Extern rolgeluid 69

€ 605,- totaal incl. btw voor 4 banden incl. montage inclusief inname oude banden.
Hoe werkt die site dan? Als ik zoek op 235/45/R18 krijg ik
We hebben geen banden gevonden met de opgegeven filters. Probeer het opnieuw.
PS. Moet je niet snelheidsindex Y aanhouden, dat zat er bij mij ook origineel op als ik mij niet vergis.

[ Voor 9% gewijzigd door Wolly op 25-08-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:26
Mar.tin schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:02:
[...]

In ieder geval "stof" vs alcantara-achtig materiaal op de deurbekleding. Verder heb ik tussen testritjes ook niet zoveel kunnen ontdekken.

Normaal interieur
[Afbeelding]

"Premium" Interieur
[Afbeelding]
Heeft Tesla dan een downgrade doorgevoerd met de highland? Ik rij in een Model 3 SR+ uit 2021 en ik heb gewoon alcantara op de deuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
Dit weekend meegereden met een Highland Model 3 RWD. De auto was ruim 1 jaar oud en geen rammeltje te bespeuren. Als passagier zeer comfortabel om in te zitten. Beter als mijn huidige pre-highland model 3.

Ook de koffer die volledig bedekt is met stof vond ik netjes gedaan. Mijn kofferklep zit ondertussen vol krassen aan de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Vermogen/acceleratie. Verschil is bij de 3 groter dan bij de Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Ik zag dit weekend een witte M3H met MY Performance wielen (of in elk geval de velgen). Maar ik heb mij laten vertellen dat die eigenlijk niet zomaar uitwisselbaar zijn, vanwege bandmaat en ET waarde. Als je een complete set MY-P wielen onder een M3 legt, eindig je met een groter wiel en geeft je KM teller te weinig aan.

Maar het stond wel lekker dik :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 14:18
shinken82 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:47:
[...]

Heeft Tesla dan een downgrade doorgevoerd met de highland? Ik rij in een Model 3 SR+ uit 2021 en ik heb gewoon alcantara op de deuren.
Op de Y is dat inderdaad het geval, alcantara deurbekleding is nu alleen voor de AWD (net als de audio upgrade met subwoofer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55
shinken82 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:47:
[...]

Jup er zitten wat kleine verschillen tussen de RWD's en de AWD. Wat het precies is wisselt ook elke paar maanden heb ik het idee :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Smobbo schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:16:
[...]

Jup er zitten wat kleine verschillen tussen de RWD's en de AWD. Wat het precies is wisselt ook elke paar maanden heb ik het idee :+ ;)
Grappig, ik stond in de showroom gisteren en volgens de verkoper was er naast aandrijving en actieradius "geen enkel verschil". Als ik dit zo lees, dan weten zelfs de Tesla verkopers het niet (meer) :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
Flail schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:09:
[...]

Op de Y is dat inderdaad het geval, alcantara deurbekleding is nu alleen voor de AWD (net als de audio upgrade met subwoofer).
Smobbo schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:16:
[...]

Ik heb er nooit opgelet, maar nu jullie het erover hebben, ziet de highland er van binnen wel een stuk saaier uit. Zeker bij de deuren. Het is eigenlijk maar één vlak stof/alcantara. Bij de oude model zijn er veel meer design elementen aanwezig.

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8GUqtEuuVTV4qT_0UKz3FUCUDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nmHdtn33EUi4AtJZisAscIKE.webp?f=fotoalbum_large

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inDNSzcJKht15gf1u1cK-j3BVN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g3gtWXbS9MAHVbgjuprOtEDS.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP1310
Broodro0ster schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:39:
[...]

Met welke 3 cijfers beginnen de laatste 6 cijfers van jouw VIN? Dan kan ik wel even kijken via welke de auto komt. In mijn geval is dat bijvoorbeeld 593XXX
595xxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
shinken82 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:02:
[...]

[...]

Ik heb er nooit opgelet, maar nu jullie het erover hebben, ziet de highland er van binnen wel een stuk saaier uit. Zeker bij de deuren. Het is eigenlijk maar één vlak stof/alcantara. Bij de oude model zijn er veel meer design elementen aanwezig.

Oud:
[Afbeelding]

Nieuw:
[Afbeelding]
Inderdaad. Tesla wist nóg meer te besparen :+
Of ze wilden voor een nog minder drukke look gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Dat zal hoogst waarschijnlijk de nieuwe accu zijn. Jouw auto zit op de Theben of op RCC America. Mijn M3P zit ook op een van die 2 boten.

RCC America komt op 29/08 aan in Zeebrugge. De Theben op 31/08.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
N1ckk schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 13:28:
[...]

Grappig, ik stond in de showroom gisteren en volgens de verkoper was er naast aandrijving en actieradius "geen enkel verschil". Als ik dit zo lees, dan weten zelfs de Tesla verkopers het niet (meer) :o
Die verkopers weten zeker niet alles. Toen ik pas geleden op een zaterdag naar Tesla Amsterdam ging was de service afdeling niet open en sprak ik met een verkoper over dat mijn achterklep niet automatisch open ging (nieuwe M3H) als ik erachter ging staan. Het antwoord wat ik kreeg "Dat heeft Tesla helemaal niet" waarop ik zei "Echt wel!" Toen moest hij het eerst aan een collega vragen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
renem schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:48:
[...]

Die verkopers weten zeker niet alles. Toen ik pas geleden op een zaterdag naar Tesla Amsterdam ging was de service afdeling niet open en sprak ik met een verkoper over dat mijn achterklep niet automatisch open ging (nieuwe M3H) als ik erachter ging staan. Het antwoord wat ik kreeg "Dat heeft Tesla helemaal niet" waarop ik zei "Echt wel!" Toen moest hij het eerst aan een collega vragen haha
Gekend probleem(en)

De verkoper wist mij te zeggen dat de long range variant M3 nog steeds premium audio had (niet dus) en de koffer automatisch ging regelmatig niet (android) maar sinds enkele updates zowel op GSM als wagen is het zo goed als feilloos (mag gewoon niet vergeten tijdens wagen te wassen mijn gsm opzij te leggen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:31
Oke. Ik rij in een grijze model Y performance. Echter heb ik vorige week 2 van mijn velgen krom en kapot gereden. Deze moeten dus vervangen worden. Kostenplaatje bij Tesla ongeveer 2000 euro voor 2 stuks. Nu zie ik dat je andere velgen veel goedkoper aan kunt schaffen van dit formaat. Daar twijfel ik nu dus over omdat die Performance enorm schadegevoelig zijn. Heeft iemand hier tips over? En welke 21 inch velgen staan er mooi onder een Y zonder dat ze heel erg schade gevoelig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Sunri5e schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:53:
Oke. Ik rij in een grijze model Y performance. Echter heb ik vorige week 2 van mijn velgen krom en kapot gereden. Deze moeten dus vervangen worden. Kostenplaatje bij Tesla ongeveer 2000 euro voor 2 stuks. Nu zie ik dat je andere velgen veel goedkoper aan kunt schaffen van dit formaat. Daar twijfel ik nu dus over omdat die Performance enorm schadegevoelig zijn. Heeft iemand hier tips over? En welke 21 inch velgen staan er mooi onder een Y zonder dat ze heel erg schade gevoelig zijn?
Originele velgen zijn vaak kwalitatief wel goed. Als je véél goedkopere overweegt besef dan dat het prijsverschil ergens vandaan moet komen. Wat voor het rijgevoel belangrijk is bij een velg is het gewicht. Hoe lager hoe beter. Gesmede velgen zijn sterker dan normale lichtmetalen velgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:11
Solidsystem87 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:54:
[...]

Gekend probleem(en)

De verkoper wist mij te zeggen dat de long range variant M3 nog steeds premium audio had (niet dus) en de koffer automatisch ging regelmatig niet (android) maar sinds enkele updates zowel op GSM als wagen is het zo goed als feilloos (mag gewoon niet vergeten tijdens wagen te wassen mijn gsm opzij te leggen :+ )
Je kunt de auto ook in de wasstraatmodus zetten, dan kun je je telefoon gewoon in je zak houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:25
Kwam dit tegen op X. Dat ziet er echt prima uit. De kleinste is 1,80 meter, iedereen lijkt comfortabel te zitten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 13:39
Oekol schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:19:
Kwam dit tegen op X. Dat ziet er echt prima uit. De kleinste is 1,80 meter, iedereen lijkt comfortabel te zitten.

[X]
Hoe stap je eigenlijk in als je op de 3e rij zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Mackeessie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:51:
[...]

Via de open ruimte tussen de 2 passagiersstoelen.

Afbeeldingslocatie: https://www.notateslaapp.com/img/containers/article_images/model-y-2025/model-y-l/model-y-l-comfort-desktop-cn.jpeg/207e23cf5fa7634a7632b19730eb9664/model-y-l-comfort-desktop-cn.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door RigolleM op 25-08-2025 19:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:10
Alper587 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 07:37:
[...]
Niet leuk om te lezen.
Ik heb gekozen voor Purmerend. :?
Niet druk maken om rare berichten. Gewoon de problemen door Purmerend laten fixen en het resultaat afwachten. Meer kun je niet doen.
Mocht het reparatieresultaat niet naar je zin zijn, dit melden bij de receptie van het service center. Dan wordt het alsnog opgelost, of met een opvolgende afspraak, bijvoorbeeld door een mobiele monteur. Komt echt goed.
Ik heb dit ook meegemaakt: gratis reparatie van buitenspiegel leverde mij een putje in chroom rond de ramen. Zag ik een dag later, gemeld via een nieuw ticket, en de mobiele monteur kwam het chroom een week later gratis fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:25
Mackeessie schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:51:
[...]

Wat @RigolleM zegt inderdaad, je loopt er mooi tussendoor.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:54
Als je gebruik maakt van de inruil premie, moet de in te ruilen auto dan een minimum aantal maanden op je naam staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:05
zessen schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:02:
Als je gebruik maakt van de inruil premie, moet de in te ruilen auto dan een minimum aantal maanden op je naam staan?
Een volmacht/verkoopovereenkomst is voldoende dacht ik.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Laatst online: 11:47
zessen schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:02:
Het moet rijden en de APK moet geldig zijn werd mij verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 23:00
Yes, de inruilpremie is een manier van korting geven zonder klanten die net ervoor besteld hebben boos te maken 😊

Het maakt hun niet veel uit, ze kijken naar de standaard prijs die wordt gegeven in de handel, daarop krijg jij 4k. Klinkt beter dan 4k korting om de ingestortte verkoop weer te boosten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:54
Bij Volkswagen hebben ze ook een inruilpremie, maar daar staat heel duidelijk in de voorwaarden:
"De in te ruilen auto dient minimaal 3 maanden op naam te staan van de koper."
Maar fijn om te lezen dat een dergelijke voorwaarde bij Tesla niet van toepassing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:23
ReconE schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:06:
[...]

Niet druk maken om rare berichten. Gewoon de problemen door Purmerend laten fixen en het resultaat afwachten. Meer kun je niet doen.
Mocht het reparatieresultaat niet naar je zin zijn, dit melden bij de receptie van het service center. Dan wordt het alsnog opgelost, of met een opvolgende afspraak, bijvoorbeeld door een mobiele monteur. Komt echt goed.
Ik heb dit ook meegemaakt: gratis reparatie van buitenspiegel leverde mij een putje in chroom rond de ramen. Zag ik een dag later, gemeld via een nieuw ticket, en de mobiele monteur kwam het chroom een week later gratis fixen.
N=1. Als je hier meeleest zie je dat de oplossingen regelmatig niet aansluiten bij de verwachtingen (om het zacht uit te drukken). Maar ik gun iedereen vanzelfsprekend het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Laatst online: 11:55

Zillion01

Obey your screen!

DutchJudge schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:42:
[...]

Het moet rijden en de APK moet geldig zijn werd mij verteld.
Dus je kunt een oude bak kopen voor €400 en die inruilen voor €5000 korting? Dat zal toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
Sunri5e schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:53:
Check eens ter inspiratie bij Reber Reifen.
Je kan op een Performance officieel naar 20inch en 255/40/20 banden, dan heb je nog meer keuze.
Probleem bij alle Tesla velgen is dat ze gewoon te breed zijn voor de banden die ze erop monteren.
Zelf ben ik een absolute freak (uhu) en in 20 jaar rijden NOOIT band en/of velg beschadigd, maar ondertussen ook 5cm borduurschade opgelopen ;(
Ofwel monteer je bredere banden, ofwel smallere velgen.
Zillion01 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:40:
[...]

Dus je kunt een oude bak kopen voor €400 en die inruilen voor €5000 korting? Dat zal toch niet?
Jup, works. Bijna hetzelfde gedaan en bevestiging gehad via tel van een vriendelijke verkoper…
Wel een volmacht of verkoopovereenkomst voorleggen, wanneer hij nog niet op jouw naam staat.
Dan maar beslist dat 2 Tesla’s waarvan 1 99% vd tijd stilstaat een te grote luxe was.

[ Voor 19% gewijzigd door Aries.Mu op 25-08-2025 22:47 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!
NeoPhire schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 21:59:
Yes, de inruilpremie is een manier van korting geven zonder klanten die net ervoor besteld hebben boos te maken 😊

Het maakt hun niet veel uit, ze kijken naar de standaard prijs die wordt gegeven in de handel, daarop krijg jij 4k. Klinkt beter dan 4k korting om de ingestortte verkoop weer te boosten 😉
Lees genoeg mensen die nu ineens een lager bod krijgen. Lijkt meer een sigaar uit eigen doos. Leuk als marketing maar echt 4k korting krijg je alleen met een wrak.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:44
Inspired schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:44:
[...]

Lees genoeg mensen die nu ineens een lager bod krijgen. Lijkt meer een sigaar uit eigen doos. Leuk als marketing maar echt 4k korting krijg je alleen met een wrak.
Mijn auto heeft een marktwaarde van 22-24k. Tesla wilt er 17k voor geven..

Ik vraag mij af of iemand hier al daadwerkelijk een auto van max 1k heeft gekocht en deze heeft ingeruild. Straks willen ze de auto niet en zit je met z'n oud ding 😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
snip: zie topicwarning

[ Voor 88% gewijzigd door We Are Borg op 26-08-2025 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
snip: graag via TR

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 26-08-2025 21:39 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 12:29
blackspeedy schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:09:
[...]

Mijn auto heeft een marktwaarde van 22-24k. Tesla wilt er 17k voor geven..

Ik vraag mij af of iemand hier al daadwerkelijk een auto van max 1k heeft gekocht en deze heeft ingeruild. Straks willen ze de auto niet en zit je met z'n oud ding 😅
Hier hetzelfde, ook flink onder marktwaarde geboden door Tesla. Twijfelde ook al om een goedkoop ding te kopen voor de premie, alleen nu rijkelijk laat mee denk ik.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Devian schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 04:15:
[...]

Topic warning:

Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
Daarom heb ik juist de link naar de releasenotes geplaatst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
LuPo schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 06:20:
[...]

Hier hetzelfde, ook flink onder marktwaarde geboden door Tesla. Twijfelde ook al om een goedkoop ding te kopen voor de premie, alleen nu rijkelijk laat mee denk ik.
Heb je ook al eens ter vergelijking gekeken wat b.v. ikwilvanmijnautoaf als waarde oplevert? Die anwb koerslijsten zijn b.v. niet echt actueel en betrouwbaar is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReconE
  • Laatst online: 13:10
Devian schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 04:15:
[...]

Topic warning:

Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
Voor mij heeft 't wel waarde, dan weet ik dat ik de auto in de wifi moet houden en kan controleren voor een update. Maar goed, als bepaald is dat dit overbodig is dan houdt het op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
WhoDoYaThinkIAm schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 18:03:
[...]

Je kunt de auto ook in de wasstraatmodus zetten, dan kun je je telefoon gewoon in je zak houden.
bedankt voor de gouden tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
gjcvro schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 07:25:
[...]

Heb je ook al eens ter vergelijking gekeken wat b.v. ikwilvanmijnautoaf als waarde oplevert? Die anwb koerslijsten zijn b.v. niet echt actueel en betrouwbaar is mijn ervaring.
En op welke manier wijken de ANWB lijsten dan af? Geven ze een te hoge waarde aan of een te lage waarde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Hier een walk-around in een Tesla Model YL. Alle nieuwe features worden één voor één aangeduid!

En nog ééntje ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RigolleM op 26-08-2025 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Zillion01 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:40:
[...]

De verkoopmedewerker die wij (m'n moeder en ik toen we voor haar aan het kleurkiezen waren) spraken stelde het zelf voor.
Er moet wél een geldige APK op zitten en hij moet rijden, maar ja, in principe, als je "iets" inruilt krijg je €5k korting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:29
Ik hoop echt dat die YL naar Europa komt.
Toch veel wijzigingen:
- 50W draadloze inductie laders met luchtkoeling
- groter scherm 16" ipv 15.4"
- Langere voorstoelen (regelbaar)
- verstelbare hoofdsteunen
- Meer speakers (1 onder het tweede scherm)
- Regelbare demping (2-speed)
- 2de rij stoelen met ventilatie en verwarmd
- USB-c poorten op de 3de rij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zeker nu de X (en S) niet meer geleverd gaan worden. Zeker, een YL is geen X, maar ik denk wel dat er een markt is voor een grotere Y die niet zo ontzettend veel kost als een X.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:08
ReconE schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 07:26:
[...]

Voor mij heeft 't wel waarde, dan weet ik dat ik de auto in de wifi moet houden en kan controleren voor een update. Maar goed, als bepaald is dat dit overbodig is dan houdt het op. ;)
De auto controleert dat toch via de lte verbinding? Ik heb geen wifi ingesteld in de auto maar krijg toch ieder keer een melding dat er een update is, die ik dan via wifi kan downloaden of als ik lang genoeg wacht via lte gedownload wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Blijft opvallend dat sinds begin dit jaar Tesla de x.0 versies, voorheen alleen voor Tesla medewerkers bedoeld, ook meteen naar 'normale' rijders uitrolt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:41:
Zeker nu de X (en S) niet meer geleverd gaan worden.
Zeg nooit nooit. De nieuwe S is inmiddels gehomologeerd door de RDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Het zou omzet en verkoopaantal-technisch voor Tesla beter zijn denk ik als ze zich focussen op de voertuigen die ze nu niet maken:

Een bus(je) en een compactere wagen.

Ik denk no matter wat ze met de S en de X doen qua upgrades, die worden niet meer zó populair dat het de "moeite waard" is.
Ze staan op een ander platform, hebben een andere accu, nauwelijks uitwisselbare onderdelen. Dus het is echt een niche auto.

[ Voor 42% gewijzigd door Mar.tin op 26-08-2025 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
GekkeRipper schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 07:54:
[...]

En op welke manier wijken de ANWB lijsten dan af? Geven ze een te hoge waarde aan of een te lage waarde?
Als ik naar de ANWB koerslijst keek en wat ik uiteindelijk terugkreeg was de koerslijst bijna altijd optimistischer.

Mede daardoor op een bepaald moment gekozen voor private lease, dan wist je tenminste gegarandeerd wat je autokosten waren 8)

Toch nu de Model 3 weer prive gekocht, de andere (private lease) EV wordt waarschijnlijk ook privé (als de LM eindelijk een keer een antwoord geeft), omdat de private lease prijzen ook geëxplodeerd zijn. Beide zullen waarschijnlijk blijven tot de wielen er onderuit vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
Solidsystem87 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:54:
[...]

Gekend probleem(en)

Wacht. De AWD uitvoeringen hebben toch premium audio? Naar mijn weten alleen de RWD varianten hebben dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
shinken82 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:02:
[...]

Wacht. De AWD uitvoeringen hebben toch premium audio? Naar mijn weten alleen de RWD varianten hebben dat niet.
Ja, klopt, hij heeft het over LR RWD.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Mar.tin schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:23:
Het zou omzet en verkoopaantal-technisch voor Tesla beter zijn denk ik als ze zich focussen op de voertuigen die ze nu niet maken:

Een bus(je) en een compactere wagen.

Ik denk no matter wat ze met de S en de X doen qua upgrades, die worden niet meer zó populair dat het de "moeite waard" is.
Ze staan op een ander platform, hebben een andere accu, nauwelijks uitwisselbare onderdelen. Dus het is echt een niche auto.
Blijkbaar is het toch nog rendabel. Zal wel een flinke winstmarge op zitten. En lekker overzichtelijk worden ze maar in 1 fabriek gemaakt in Fremont, US

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:25
Het lijkt erop dat Australië ook FSD krijgt aanstaande vrijdag,

Hopelijk volgt EU ook snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
pdidi schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:09:
[...]

Blijkbaar is het toch nog rendabel. Zal wel een flinke winstmarge op zitten. En lekker overzichtelijk worden ze maar in 1 fabriek gemaakt in Fremont, US
Ik kan het me haast niet voorstellen dat ze er nog serieus geld aan verdienen. Q2 2025 hebben ze "maar" 10k van de S X en CT geleverd. Laten we voor het gemak eens aannemen dat dat pakweg 3k van ieder is.

De getallen zijn iets groter dan ik dacht. Uitgaande van gezamelijk 24k S en X per jaar, tegen een kostprijs van 50K "inkoop" heb je het nog steeds over 1,2 miljard euro "winst". Daar kun je dat niche voertuigprogramma inderdaad wel van laten bestaan denk ik :9

Maar dan vraag je je af, waarom maken ze er niet weer échte flagships met een extreme range bijvoorbeeld van? Gooi er 175kWh aan accu onder, maak er helemaal de lijpe turbowagens van. De YL voelt nu luxer dan de X wat mij betreft in het interieur op basis van foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door Mar.tin op 26-08-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Neco75 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:37:
[...]

En? Is het resultaat bekend?
Nee, sorry, vergeten te reageren ook. Hij was om 20:30 nog niet klaar, en ik wilde naar huis. Ik ben hem thuis op de oprit aan het leegstoken om het voor inruil nogmaals te proberen deze week nu ik nog een andere auto erbij heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
gjcvro schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:00:
[...]

Als ik naar de ANWB koerslijst keek en wat ik uiteindelijk terugkreeg was de koerslijst bijna altijd optimistischer.

Mede daardoor op een bepaald moment gekozen voor private lease, dan wist je tenminste gegarandeerd wat je autokosten waren 8)

Toch nu de Model 3 weer prive gekocht, de andere (private lease) EV wordt waarschijnlijk ook privé (als de LM eindelijk een keer een antwoord geeft), omdat de private lease prijzen ook geëxplodeerd zijn. Beide zullen waarschijnlijk blijven tot de wielen er onderuit vallen.
Heb niet veel referentie zelf, maar de ANWB denkt dat ik €31.000 krijg voor m'n model 3 Performance bij inruil maar Tesla gaat me €33.700 geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 13:29

scorpie

Supra Addict

Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik ben van plan matten voor een Model 3 Highland te kopen, maar er zijn duizend merken, TPE / XPE materiaal.. allemaal claimen ze perfect te passen, waterdicht te zijn, etc etc. Aliexpress vs Amazon vs producenten zelf.. waar doe ik goed aan? (Ja, dit topic staat vol met mensen die ook matten hebben gekocht, maar ik kan er niet 1 uithalen die er echt uitspringt..)

Zelfde voor middenconsole bakjes.. Spigen ken ik, maar de rest..? :?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micmulder
scorpie schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:49:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik ben van plan matten voor een Model 3 Highland te kopen, maar er zijn duizend merken, TPE / XPE materiaal.. allemaal claimen ze perfect te passen, waterdicht te zijn, etc etc. Aliexpress vs Amazon vs producenten zelf.. waar doe ik goed aan? (Ja, dit topic staat vol met mensen die ook matten hebben gekocht, maar ik kan er niet 1 uithalen die er echt uitspringt..)

Ik heb zelf op aanraden van een andere tweaker de premium matten besteld van https://www.justcarpets.nl. Deze zijn wel van stof, maar dat ziet en voelt er naar mijn mening 10x beter uit dan die bouw matten van TPE/XPE materiaal. De prijs is ook gunstig, mochten ze verslijten, bestel je voor die prijs opzich nog wel keer weer nieuwe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Het zijn matten en bakjes, waarom zou er iets echt uit moeten springen? Wil je zekerheid, koop Tesla. Wil je een alternatief met zekerheid, koop een A merk. Wil je een goedkoop gokje wagen? Kies iets goedkoops in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009

Voor rubber matten kan ik Taptes aanraden, staan ook op Amazon. Maar ik weet niet precies wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 17:43

De matten van 3W Autolife kan ik je aanraden, echt topkwaliteit en super pasvorm

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Ik snap niet waarom iedereen zo'n rubberen matten in zijn wagen legt... de premium look is ver zoek, en lijkt het meer op een bouwvakkers interieur. Ik heb de Kovvar (justcarpets.nl) Premium in mijn M3H liggen en ik kom regelmatig op parkings waar ze gravelachtige ondergrond gebruikt hebben en er is weinig te merken qua vuiligheid. Met die rubberen matten zie je die steentjes gewoon liggen, en als je voeten van de pedaal haalt kan je ermee voetballen. 2x/maand schud ik eens de matten uit en ga er dan ff met de stofzuiger over en ze zien er terug als nieuw uit.

Er lagen standaard Telsa matten in de wagen, maar die waren door de vorige eigenaar misbruikt en er zal een plooi in die ik niet meer weg kreeg, en was het een accordion onder mijn voeten, dus echt van degelijke kwaliteit waren ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:59
RigolleM schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:50:
Ik snap niet waarom iedereen zo'n rubberen matten in zijn wagen legt... de premium look is ver zoek, en lijkt het meer op een bouwvakkers interieur. Ik heb de Kovvar (justcarpets.nl) Premium in mijn M3H liggen en ik kom regelmatig op parkings waar ze gravelachtige ondergrond gebruikt hebben en er is weinig te merken qua vuiligheid. Met die rubberen matten zie je die steentjes gewoon liggen, en als je voeten van de pedaal haalt kan je ermee voetballen. 2x/maand schud ik eens de matten uit en ga er dan ff met de stofzuiger over en ze zien er terug als nieuw uit.

Er lagen standaard Telsa matten in de wagen, maar die waren door de vorige eigenaar misbruikt en er zal een plooi in die ik niet meer weg kreeg, en was het een accordion onder mijn voeten, dus echt van degelijke kwaliteit waren ze niet.
Ze staan inderdaad op elke accesoires lijst aan de top, maar ik hoef de rubberen matten ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• furi00us
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 13:32
Hallo allemaal,

Ik rijd momenteel in een Tesla Model 3 Long Range AWD uit 2019 (75 kWh) met inmiddels 260.000 km op de teller. De auto heeft me altijd goed gediend, maar ik ben nu aan het kijken wat de restwaarde ongeveer zou zijn.

Een paar details:
-Accu SOH ligt rond de 90%
-Wieldoppen zijn behoorlijk beschadigd
-Er zitten wat kleine lakbeschadigingen en krassen in het interieur
-Zwart interieur

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een vergelijkbare situatie.
Met name wat betreft de inruilwaarde (bij Tesla of bij een dealer).

Wat ik zelf zie:

Op Autoscout staan vergelijkbare modellen rond de €18.000 vraagprijs (al zit daar natuurlijk marge en eventuele garantie bij).

Op de ANWB-website krijg ik een waardeschatting tussen €8.950 – €10.950.

Heeft iemand hier ervaring mee of misschien recent zo’n Model 3 ingeruild of verkocht? Ik ben erg benieuwd naar jullie inzichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 23:00
furi00us schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:05:
Hallo allemaal,

Ik rijd momenteel in een Tesla Model 3 Long Range AWD uit 2019 (75 kWh) met inmiddels 260.000 km op de teller. De auto heeft me altijd goed gediend, maar ik ben nu aan het kijken wat de restwaarde ongeveer zou zijn.

Een paar details:
-Accu SOH ligt rond de 90%
-Wieldoppen zijn behoorlijk beschadigd
-Er zitten wat kleine lakbeschadigingen en krassen in het interieur

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een vergelijkbare situatie.
Met name wat betreft de inruilwaarde (bij Tesla of bij een dealer).

Wat ik zelf zie:

Op Autoscout staan vergelijkbare modellen rond de €18.000 vraagprijs (al zit daar natuurlijk marge en eventuele garantie bij).

Op de ANWB-website krijg ik een waardeschatting tussen €8.950 – €10.950.

Heeft iemand hier ervaring mee of misschien recent zo’n Model 3 ingeruild of verkocht? Ik ben erg benieuwd naar jullie inzichten!
De mijne net ingeruild, M3 AWD 2019 met 154k op de teller, donkergrijs en wit interieur. Kreeg een bod van 14.5, dat daarna 16.090 werd. Wat ik hoor is het bod na evaluatie van foto's en meer details vrijwel altijd hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:53
GekkeRipper schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:40:
[...]

Heb niet veel referentie zelf, maar de ANWB denkt dat ik €31.000 krijg voor m'n model 3 Performance bij inruil maar Tesla gaat me €33.700 geven :)
Welk bouwjaar en km stand?
Ik snap niet waarom iedereen zo'n rubberen matten in zijn wagen legt... de premium look is ver zoek, en lijkt het meer op een bouwvakkers interieur.
Omdat het voor mij gewoon moet werken, het hoeft er niet premium uit te zien want ik zit niet constant naar beneden te kijken en wat andere mensen er van vinden maakt me ook niet uit.

[ Voor 42% gewijzigd door Idanue op 26-08-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Idanue schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:24:
[...]

Welk bouwjaar en km stand?

[...]
2023 juni ongeveer 29.000km. Een rode. Gekocht voor € 51.400 (nieuw voorraadmodel met korting). Nu ingeruild voor €33.700 + €4.000 (inruilbonus) = €37.700. Afschrijving over twee jaar dus €13.700 of 26%. Per maand circa €530. Best prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster

Inderdaad. De Tesla matten zijn prima en zien er veel beter uit dan die plastic matten.

Mijn matjes zien er nog als nieuw uit na 2 jaar. Gewoon uitschudden en stofzuigen als ze vuil worden.
Ik heb zelfs 2 jaar zonder oprit/tuin geleefd en parkeerde gewoon in de aarde/gras naast de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Roelio86 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:36:
[...]

De matten van 3W Autolife kan ik je aanraden, echt topkwaliteit en super pasvorm
Ik bevestig. Top

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Ik snap niet waarom iedereen zo'n rubberen matten in zijn wagen legt...
Ik denk omdat velen ook kinderen hebben die naar voetbal, rugby of weet ik wat nog meer gebracht worden.

Ik vind het ideaal. Als ze vies zijn keer je ze even om buiten de auto en gaat door met je leven. De plastic bekleding van de stoelen is ook helemaal top wat mij betreft.

En als ik er alleen maar met een paar van Bommels in reed zou ik andere matten hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43
shinken82 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 14:02:
[...]

[...]

Oud:
[Afbeelding]

Nieuw:
[Afbeelding]
Dan ziet de binnenzijde van de deur van de RWD Juniper er toch ietsje beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGuKyCK3uRM93qlVZhQJlQzyA1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYHsKxGhcnzpBqRty6Yq4tvb.jpg?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

Ik wil hier nog even op inhaken ;

Ik heb in de Y tot voor kort All Weather matten van Taptes. Over het uiterlijk zullen de meningen verschillen maar ik vind ze er juist erg netjes uit zien, netter dan de stoffen matten. Een groot voordeel, vooral omdat we jonge kids hebben, is dat het erg fijn schoon te maken is.

Waarom ik nog even wilde reageren is omdat ik voor inruil nu de originele matten heb terug gelegd en nu voor het eerst hiermee rijdt. Wat meteen opvalt is het verschil in geluid, de rubberen all weather matten houden aardig wat wat geluid tegen! Ik heb de volledige set, dus frunk, bij de voor en achterstoelen, achterbak en “kelder”. Voor mij denk ik wel een reden om ze weer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
J-M-T schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:26:
[...]
Waarom ik nog even wilde reageren is omdat ik voor inruil nu de originele matten heb terug gelegd en nu voor het eerst hiermee rijdt. Wat meteen opvalt is het verschil in geluid, de rubberen all weather matten houden aardig wat wat geluid tegen! Ik heb de volledige set, dus frunk, bij de voor en achterstoelen, achterbak en “kelder”. Voor mij denk ik wel een reden om ze weer te kopen.
De matten van Tesla zijn héél dun vergeleken met de Kovvar Premium matten van justcarpets.nl, dus ja die dempen ook voldoende. Ik heb er geen liggen in de frunk, trunk en onder de trunk, daar ik een andere auto heb voor naar de bouw-/containerpark te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
Rivanov schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:32:
[...]

Dan ziet de binnenzijde van de deur van de RWD Juniper er toch ietsje beter uit.

[Afbeelding]
Ha.....dat is gewoon min of meer de oude design. Vind ik wel mooier. Toch wel grappig hoeveel verschillen er zijn tussen de highland en juniper. Vroeger waren de 3 en Y gewoon hetzelfde, zelfs de buitenkant. Ik noemde de Y altijd een opgeblazen 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad van der Meer
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:03
furi00us schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:05:
Vraag gewoon vrijblijvend een bod bij Tesla en je weet meer.

https://www.tesla.com/nl_nl/tradein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan iemand hier bevestigen of ontkrachten dat park assist niet werkt op de MY (2024) wanneer trailer mode actief is?

Afgelopen weekend had ik een fietsendrager aangekoppeld. In beeld bleef staan dat park assist aan het laden was. Dat lijkt mij niet goed. Tesla gaf terug dat in de handleiding staat dat park assist mogelijk niet werkt. Nu geven ze aan dat het sowieso niet werkt. In dat geval zouden de handleiding én de melding niet kloppen.

Het zou toch bizar zijn dat je met een aanhangwagen, fietsendrager of andere accessoire geen hulp krijgt rondom de gehele auto? 8)7
Pagina: 1 ... 118 ... 125 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: