Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.704.270 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Psycho_Mantis schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:07:
[...]

Bij Tesla is het gekozen voor links omdat in de garage van Elon de oplader in die kant zit.
Plus dat je dan dichter tegen de rechtermuur kunt parkeren, dus links is eigenlijk in alle gevallen de meest logische plaats :)

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
spartacusNLD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:44:
Here are the new Project Highland Tesla Model 3 wheel designs

Over de onthulling:

Tesla is still being very tight-lipped on the new Model 3, having released no information about it. Based on recent reports that could be changing very soon as it is expected to be announced in China in a couple of days on Friday, September 1, 2023.

erg mooi imho:

waarschijnlijk de velgen voor achter de aero caps?
[Afbeelding]

Performance velgen? Of de nieuwe sport velgen? (veel mooier dan de huidige zilver wat mij betreft)
[Afbeelding]
Zou een beetje jammer zijn, ik ben hier in de omgeving nu de enige met een witte M3 met zwarte velgen, straks is dat dus misschien standaard, moet ik weer naar zilveren velgen om wat unieker te zijn 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:14
Jimmer schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

Zou een beetje jammer zijn, ik ben hier in de omgeving nu de enige met een witte M3 met zwarte velgen, straks is dat dus misschien standaard, moet ik weer naar zilveren velgen om wat unieker te zijn 🤣
Als je een "unieke" auto wil dan moet je een speciale combo maken uit de optielijsten van BMW of Audi.

Trouwens... een witte M3 die uniek is.... misschien enkel onder jouw kerktoren.
Wrap die maar eens in speciaal mosgroen. Dan ben je met 2 in NL.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Tommie12 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:24:
[...]
https://dewrapwereld.nl/portfolio/ staan een paar mooie voorbeelden tussen van unieke tesla's

https://www.instagram.com/p/CuzxvsVKQvi/?img_index=1 <3

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 18:40
[...]

Als je een "unieke" auto wil dan moet je een speciale combo maken uit de optielijsten van BMW of Audi.

😡

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
:D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dECoO7Judt9myn0eHJ6x3MAhdao=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uOjm1yAm96qBcSqLTBhztDIb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8lbpvdekYa2EMOd0qdWTU_lth0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/awv5m268EbkXKY6EsXWFPUSz.png?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door spartacusNLD op 31-08-2023 15:15 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tussen alle discussies over onhandige EV's bij Superchargers en de Highland update, ik zag gisteren een heel leuke kleur in omgeving Nijmegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JRLx1JUHA6YucGC3rLBSO35zEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdn05UMkHVKvgId2B79Ha5B7.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien zou ik zelf voor gloss hebben gekozen, maar het was wel echt een eyecatcher in de hele straat. Met voor de rest saaie grijze/witte/zwarte auto's.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:18
Mooie bak. Kan niet wachten op de aanpassing op de model Y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Jeroenneman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:06:
Tussen alle discussies over onhandige EV's bij Superchargers en de Highland update, ik zag gisteren een heel leuke kleur in omgeving Nijmegen:

[Afbeelding]

Misschien zou ik zelf voor gloss hebben gekozen, maar het was wel echt een eyecatcher in de hele straat. Met voor de rest saaie grijze/witte/zwarte auto's.
Maar wel een mooi voorbeeld dat zo'n wrap ook niet lang mooi blijft. Het lijkt erop dat er links onder op de bumper en zijkant van de auto beschadiging zit in de wrap.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Sunri5e schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Mooie bak. Kan niet wachten op de aanpassing op de model Y.
Project Juniper wordt de model Y refresh genoemd. Zou Q4 2024 / Q1 2025 moeten komen zijn de ''geruchten'' en vermoedes online. (flinke korrel zout natuurlijk)

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Inspired schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:43:Ja, dat kun je zelf ook meteen zien.
wil je misschien hier laten weten hoe en waar de locatie van productie te vinden is ?
Megat schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:16:
[...]
wil je misschien hier laten weten hoe en waar de locatie van productie te vinden is ?
Middels het VIN nummer. Google op "Tesla VIN decoder" en je vindt de juiste links.

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51

Model 3

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

spartacusNLD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:12:

Project Juniper wordt de model Y refresh genoemd. Zou Q4 2024 / Q1 2025 moeten komen zijn de ''geruchten'' en vermoedes online. (flinke korrel zout natuurlijk)
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ze er zo lang mee gaan wachten, aangezien ze er alle belang bij hebben om zsm de M3/MY zoveel mogelijk met dezelfde onderdelen te hebben.

Maar eens afwachten wat de verschillen zijn. Dan kunnen we ook een beetje inschatten hoe lang het gaat duren voordat de MY daarop is aangepast.

• Megat
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:23:Middels het VIN nummer. Google op "Tesla VIN decoder" en je vindt de juiste links.
ik brgreep uit de eerdere post dat je het land van herkomst kon zien voor de aankoop, maar ik meen nu te moeten begrijpen dat dat pas na aankoop kan, omdat je eerder geen VIN hebt

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-09 09:47
Hey allemaal!

We zijn van plan om ergens dit najaar de model Y te kopen. We hebben geen enorme haast, dus stiekem hoop ik nog dat de prijs van de RWD met 2000 euro zakt, zodat je ook SEPP subsidie krijgt. Ik denk dat er nog wel een kans is gezien de goedkopere LFP accu, overschot, concurrentie, etc. Hoe denken jullie hierover?

Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie mening of mud flaps, folies of andere bescherming opties écht een must zijn, en zo ja welke?

Als laatste ben ik benieuwd of jullie de Tesla Wall Mount aanraden. Ik begreep dat het geen “slimme” walk mount is. Het lijkt mij wel handig als de auto automatisch wordt opgeladen wanneer de stroomprijzen negatief zijn of de zonnepanelen stroom leveren. Ik kan dit natuurlijk dagelijks in de gaten houden en laadtijden instellen in de app, neem ik aan? Maar dan ben je daar bij wijze van 365 dagen mee bezig en daar zit ik liever niet op te wachten. Klopt het dat de Tesla Wal Mount dit niet automatisch kan bijhouden? Wat is jullie advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Megat schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:31:
[...]
ik brgreep uit de eerdere post dat je het land van herkomst kon zien voor de aankoop, maar ik meen nu te moeten begrijpen dat dat pas na aankoop kan, omdat je eerder geen VIN hebt
Bij voorraadmodellen kan dat idd. Op details klikken en dan in de URL kijken. LRW/XP7 zie je dan staan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Megat schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:31:
[...]
Vlak voor levering krijg je de VIN door. Dan weet je het pas zeker. Bij bestellen kun je het nog niet weten. Enige zekerheid is dat als je een Model Y in Midnight Cherry Red of Quicksilver Grey bestelt, dat deze dan uit Berlijn komt. Ook komen momenteel alle Model 3's uit Shanghai voor zover ik heb begrepen (kwamen oorspronkelijk ook vanuit de fabriek in Fremont).

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Inspired schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:34:
[...]

Bij voorraadmodellen kan dat idd. Op details klikken en dan in de URL kijken. LRW/XP7 zie je dan staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntzWJ20CFUg0bRZxelUQ1SjoBCw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HmwylpRriWiel331dg8U6fNo.png?f=user_large

Dit dus? Waar staan die LRW en XP7 dan voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
spartacusNLD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:37:
[...]

[Afbeelding]

Dit dus? Waar staan die LRW en XP7 dan voor?
Dat ja. LRW is China, XP7 Berlijn.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:50
Ik vraag mij eerlijk gezegd af in hoeverre een gemiddelde medewerker hier zo excited over kan zijn. Wij als potentiële berijders zitten in "enorme" spanning Highland af te wachten, maar voor die medewerkers verandert er in principe niet zo veel.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
nvt

[ Voor 110% gewijzigd door spartacusNLD op 31-08-2023 15:40 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:50
Inspired schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

Dat ja. LRW is China, XP7 Berlijn.
Vroeger zag je daar nog de gehele VIN, is sinds een paar maanden (helaas) niet meer zo.
spartacusNLD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

De model Y kan uberhaupt geen SEPP subsidie krijgen.. catalogus waarde is te hoog.

Enkel de Model 3 RWD kan deze krijgen.
Lees het gedeelte even dat je quote. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Inspired schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

Lees het gedeelte even dat je quote. ;)
8)7 excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
Er wordt toch ook gezegd dat er gehoopt wordt dat de prijs nog zakt zodat die er wel voor kwalificeert?

Had een refresh moeten doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 31-08-2023 15:42 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Jimmer
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
[...]

Rustig aan.. Nooit van ironie gehoord? Ik snap ook wel dat mijn witte M3 niet uniek is natuurlijk 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Oekol schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:41:
[...]
Er wordt toch ook gezegd dat er gehoopt wordt dat de prijs nog zakt zodat die er wel voor kwalificeert?
:) ik moet beter lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angriebirdie
Maar als de prijs 2000 euro wordt verlaagd, dan dus toch ook de catalogus waarde? En dan valt deze binnen de SEPP regeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Angriebirdie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:32:
Hey allemaal!

We zijn van plan om ergens dit najaar de model Y te kopen. We hebben geen enorme haast, dus stiekem hoop ik nog dat de prijs van de RWD met 2000 euro zakt, zodat je ook SEPP subsidie krijgt. Ik denk dat er nog wel een kans is gezien de goedkopere LFP accu, overschot, concurrentie, etc. Hoe denken jullie hierover?

Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie mening of mud flaps, folies of andere bescherming opties écht een must zijn, en zo ja welke?

Als laatste ben ik benieuwd of jullie de Tesla Wall Mount aanraden. Ik begreep dat het geen “slimme” walk mount is. Het lijkt mij wel handig als de auto automatisch wordt opgeladen wanneer de stroomprijzen negatief zijn of de zonnepanelen stroom leveren. Ik kan dit natuurlijk dagelijks in de gaten houden en laadtijden instellen in de app, neem ik aan? Maar dan ben je daar bij wijze van 365 dagen mee bezig en daar zit ik liever niet op te wachten. Klopt het dat de Tesla Wal Mount dit niet automatisch kan bijhouden? Wat is jullie advies?
Niemand die het weet... De Model Y gaat als een tierelier dit jaar, dus voldoende vraag lijkt het zo op het huidige prijspunt. Maar als je bestelt en de prijs daalt ondertussen, dan betaal je de verlaagde prijs. Als je prive koopt hebben ze in het verleden zelfs het verschil vergoed als de prijsdaling binnen 14 dagen na levering plaatsvindt. Ik denk alleen niet dat dan nog de catalogusprijs wordt aangepast.

En je kunt ook op een voorraadmodel wachten t.z.t. maar voor de SEPP geldt de cataloguswaarde zonder korting. Dus daarvoor maakt het ook niet uit.

Accessoires: mud flaps ben ik wel van overtuigd. Maakt een enorm verschil in hoe snel de auto vies wordt. Vooral aan de zijkant.
Folie: lijkt me niet essentieel. Als je toch een kleur wilt buiten wit, dan kun je overwegen om toch wit te nemen en wat je uitspaart aan de andere kleur te gebruiken voor een folie in de kleur die je wenst. Dan heb je en de kleur en wat extra bescherming.
Slim laden: check even het "slim laden van je EV" topic. Daar is alle expertise verzameld op dat punt. Zappi hoor je veel, maar het kan ook via een app als Jedlix of integraties van Tibber, via Home Assistant etc.

Succes!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:59
Jeroenneman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:06:

[Afbeelding]

Ik dacht dat je een grap ging maken over onhandig parkeren bij parkeerplaatsen door Tesla's ;)

• Angriebirdie
Bedankt voor de reacties! Nog een vraag nav waar hier nu over gesproken wordt. De modellen waar wij interesse in hebben zijn nu met korting op voorraad. Ik zie dat de witte uit Berlijn komt en de zwarte uit China. Beide kleuren vinden we prima.

Zit er op dit moment nog verschil tussen MY uit Duitsland/China? Wellicht qua kwaliteit van de afwerking?

En is het zo dat de witte lak bestendiger is dan de zwarte lak (Dit zei de Tesla verkoper namelijk)? En zo ja, is het echt een groot verschil in duurzaamheid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Angriebirdie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:55:
Zit er op dit moment nog verschil tussen MY uit Duitsland/China? Wellicht qua kwaliteit van de afwerking?
Ja er zijn verschillen:

[ Voor 35% gewijzigd door spartacusNLD op 31-08-2023 15:58 ]

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
En is het zo dat de witte lak bestendiger is dan de zwarte lak (Dit zei de Tesla verkoper namelijk)? En zo ja, is het echt een groot verschil in duurzaamheid?
Dat vraag ik me zelf ook nog steeds af.. de zwarte lak zou dunner zijn dan de witte bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-10 23:05
Hey allemaal!

Ik denk dat je beter kan wachten idd. Niemand weet of die gaat zakken, maar ja je heb ook geen haast.
Je kan ook de voorraadmodellen in de gaten kunnen houden mocht er eentje onder 45k komen. Helaas gaat geen SEPP subsidie idd maar korting is altijd lekker.

Ik heb ook zonnepanelen en ook dynamische stroomprijzen, eerst deed ik idd moeilijk moeilijk en kijken wanneer de zon schijnt etc. Maar weet je wat? Niet de moeite waard imho.
Ik heb 12 panellen maar hoevaak levert ie 11kW? nooit.
Dus je gaat de laadsnelheid van de auto afknippen en weer aan en weer uit, is gewoon niet heel lekker.
Ik doe nu gewoon laden vanaf 2u snachts (gemiddeld gezien heel de jaar de laagste tarieven)

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Nu online
Inspired schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:34:Bij voorraadmodellen kan dat idd. Op details klikken en dan in de URL kijken. LRW/XP7 zie je dan staan.
Weer wat geleerd. Ik ben er blij mee. Bedankt oor de informatie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Ik vind de huidige model 3 koplamp te groot.
Deze is dan weer te slank.
Nooit goed he :D

• DS7

DS7

spartacusNLD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Dat vraag ik me zelf ook nog steeds af.. de zwarte lak zou dunner zijn dan de witte bijvoorbeeld.
Ik heb beiden gehad en uiteraard zie je veel meer op de zwarte lak. Dat is overigens niet alleen bij Tesla. Ik heb een zwarte (niet metallic) 911 gehad en die had precies hetzelfde. En de lakkwaliteit van Porsche is gewoon top.

Bij een Model 3 vind ik wit mooi. Bij de MY vind ik zwart echt mooier staan. En dan heb je maar dat in de volle zon je het echt goed ziet... Of je gaat voor MCR. Staat nog mooier (vind ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bedankt voor de reacties! Nog een vraag nav waar hier nu over gesproken wordt. De modellen waar wij interesse in hebben zijn nu met korting op voorraad. Ik zie dat de witte uit Berlijn komt en de zwarte uit China. Beide kleuren vinden we prima.

Als je voor de RWD versie van de Model Y kiest dan is er wel een relevant verschil in de batterij. Degene uit Berlijn zou iets sneller moeten opladen (houdt langer het maximale vermogen van 170 kW aan).

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 23:49

Ikzelf gebruik nu sinds 2 dagen de bijgeleverde mobile connector en een Shelly EM en dan app ChargeTesla waardoor deze enkel de auto laadt wanneer ik naar het net injecteer.

Ik rij wel zeer weinig kilometers en aankoop van een laadpaal zou ik er nooit kunnen uithalen vrees ik.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:30
PdeBie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:37:
Morgen naar Arnhem om mijn Model 3 uit te laten lijnen. Die staat scheef sinds vorige afspraak. Erg irritant!

Maar nu moet ik schijnbaar mijn auto daar buiten neerzetten, via de app aanmelden en dan komt er een keer een monteur als hij aan de beurt is.

Sorry hoor, maar wat een niet klantvriendelijke en zeer onpersoonlijke behandeling.

Scheelt weer een poppetje personeel natuurlijk, maar even kunnen spreken met iemand over het hoe en wat is iets wat ik persoonlijk altijd wel fijn vind. Even horen wat ze gaan doen etc.
Nou, vandaag dus geweest. Auto geparkeerd en schijnbaar wordt hij dan al automatisch aangemeld. Dus ok? Kan ik dan zo weglopen? Er liep een monteur buiten, dus even gevraagd en ja dit kon.

Afijn, de afspraak was om 13:30 en de auto zou pas einde werkdag klaar zijn, dus maar even een fiets vragen zodat ik makkelijk naar de Mediamarkt en Ikea etc. kon (was in Duiven).

Niemand binnen bij de service balie. Dan maar in de showroom vragen. “Gaat u maar even in de lounge zitten, dan vraag ik of iemand van de service kan helpen”. 15 minuten later nog niemand. Laat die fiets maar, ik wandel wel.

Dus even naar de MM gewandeld en wat rondgekeken.
14:30 naar de Ikea. -Pling- uw auto is klaar.
WTF… het zou de hele middag duren. Naja, pik ik hem zo wel op.
Even de service notes lezen.

Wielen uitgelijnd. Check.
Retrofitted trunk lid harness. Eeeh wat? Naja, vraag ik zo wel even na.

Aangekomen bij Tesla weer. Niemand bij de service balie. Showroom in.
> Kunt u mij uitleggen wat er met de tweede reparatie bedoeld wordt?
>> Heeft u een bericht gestuurd naar de service?
>Nee, ik dacht korte vraag. Kan iemand vast wel even snel beantwoorden.
>> U kunt het beste een bericht sturen, dan krijgt u vanzelf antwoord.
> Ik wil het eigenlijk nu weten, want er is een reparatie gedaan die mij niets zegt.
>> Ja, maar als ik nu naar de mensen van service loop krijg ik als eerste de vraag of u een bericht gestuurd heeft.
> Dan kunt u toch aangeven dat ik nu hier ben en graag het antwoord wil horen?
>> Nee sorry meneer, dat gaan ze niet doen. U moet echt een bericht sturen.

Ja WTF!?! :(

Heb ze direct een bericht gestuurd met de vraag en ben naar huis gereden. Het is nu 16:16 en heb nog steeds geen antwoord.
Top Tesla! Echt topservice dit. /s

Hoeveel moeite is het en wat kost het om 1 mannetje/vrouwtje dit soort vragen, die ter plekke gesteld worden, te beantwoorden.
Klantvriendelijkheid is ver te zoeken.

• SirLct
PdeBie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

Nou, vandaag dus geweest. Auto geparkeerd en schijnbaar wordt hij dan al automatisch aangemeld. Dus ok? Kan ik dan zo weglopen? Er liep een monteur buiten, dus even gevraagd en ja dit kon.

Afijn, de afspraak was om 13:30 en de auto zou pas einde werkdag klaar zijn, dus maar even een fiets vragen zodat ik makkelijk naar de Mediamarkt en Ikea etc. kon (was in Duiven).

Niemand binnen bij de service balie. Dan maar in de showroom vragen. “Gaat u maar even in de lounge zitten, dan vraag ik of iemand van de service kan helpen”. 15 minuten later nog niemand. Laat die fiets maar, ik wandel wel.

> Ik wil het eigenlijk nu weten, want er is een reparatie gedaan die mij niets zegt.
>> Ja, maar als ik nu naar de mensen van service loop krijg ik als eerste de vraag of u een bericht gestuurd heeft.

Heb ze direct een bericht gestuurd met de vraag en ben naar huis gereden. Het is nu 16:16 en heb nog steeds geen antwoord.

Hoeveel moeite is het en wat kost het om 1 mannetje/vrouwtje dit soort vragen, die ter plekke gesteld worden, te beantwoorden.
Steeds meer werken op deze manier. Eindhoven ook. Je moet bericht sturen anders is er echt niemand (itt jouw ervaring kwam de monteur wel snel naar voren toen dus top). Tilburg hebben ze 2 medewerkers voor al je vragen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Even googlen en je hoeft je een stuk minder druk te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-10 22:21
25 aug bestelling Model 3 SR gedaan, werd net gebeld door Tesla dat ik hoogstwaarschijnlijk de highland ontvang gezien de lange levertijd. (okt - dec). Hij kon het niet voor 100% garanderen maar wel voor 99%. :)

Ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Dutchlimits schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:34:
25 aug bestelling Model 3 SR gedaan, werd net gebeld door Tesla dat ik hoogstwaarschijnlijk de highland ontvang gezien de lange levertijd. (okt - dec). Hij kon het niet voor 100% garanderen maar wel voor 99%. :)

Ik ben zeer benieuwd.
Toevallig vestiging in Zwolle?
Ik heb 25 juli besteld, met als levering September/Oktober.. gisteren te horen gekregen dat het ook Oktober/December wordt met ook 99% een Highland M3P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
038Robijno schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:40:
[...]

Ik heb heb 25 juli besteld, met als levering September/Oktober.. gisteren te horen gekregen dat het ook Oktober/December wordt met ook 99% een Highland M3P.
Vestiging Groningen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10 15:20
[...]

Ik snap dat je dit negatief kunt zien maar dat het bij Tesla zo werkt is toch algemeen bekend?

Deze service bevalt mij juist wel, gewoon auto afdroppen en weglopen, wachten op een bericht en weer ophalen en dat zonder ook maar te hoeven wachten op een medewerker.

Leuk dat jij gedetailleerd wilt weten welke schroeven er losgedraaid zijn maar 95% van de mensen die hun auto wegbrengt voor onderhoud/reparatie interesseert dat helemaal niets zolang het maar naar tevredenheid is uitgevoerd (ben zelf ook monteur geweest).

En dat de auto eerder klaar is als verwacht is toch gewoon een meevaller? Bij normale auto garages werkt het ook zo hoor alleen gaan ze niet bellen om de auto eerder op te halen waardoor het lijkt dat het een halve dag heeft geduurd.

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:23
[...]

Maar los van je negatieve (of beter gezegd geen) klantervaring, is het probleem opgelost waarvoor je kwam ;) ?

MY LR QuickSilver 2023 :-)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:35
turkeyhakan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

Vroeger zag je daar nog de gehele VIN, is sinds een paar maanden (helaas) niet meer zo.
Zie je het ook niet meer door in de source te gaan kijken van de website? Vroeger paar jaar geleden was dat wel zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:30
@Wolly even googlen? Het is toch raar dat ik zelf mijn antwoorden op moet zoeken voor een service actie?

@schumi1986 mja. Ik spreek persoonlijk liever iemand aan de balie. En dat hij eerder klaar was zal je mij niet over horen klagen, maar wel vreemd als ze eerst zeggen “het duurt de hele middag”. Zeg dan: “het kan de hele middag duren.”

@Chonn dat wel. Stuurtje staat weer recht.

Maar wat een onpersoonlijk gebeuren zeg. Wat mij betreft wel één van de minpunten van het bedrijf Tesla t.o.v. de concurrentie. Ik word graag als klant behandeld, niet als nummer.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:35
spartacusNLD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Maar wel een mooi voorbeeld dat zo'n wrap ook niet lang mooi blijft. Het lijkt erop dat er links onder op de bumper en zijkant van de auto beschadiging zit in de wrap.
Niet langer of minder lang dan de lak zelf. Die auto heeft ergens tegen gezeten.

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Ja. In Utrecht proefgereden met een Model Y. Cherry red met 4 km op de teller. Zeg maar nieuw dus. Vondt het een beetje tegenvallen. Vrij stug geveerd. Ruitenwissers die steeds aan en uit gingen. Kraakje hier, rammeltje daar. Een soort dreunend, resonerend geluid wat boven de radio uitsteeg. Stoelen wel ok maar niet heel bijzonder.

Verder erg druk in Utrecht dus moest goed opletten. Voor mij is de Y een vrij forse auto. Dus was ook een beetje voorzichtig. Auto was tijdens het rijden aan het calibreren dus autopilot werkt eerst nog niet.

Daarna met een Niro gereden. Heerlijke stoelen. Kwa zitcomfort maar ook fijner materiaal. Kwa formaat net iets kleinere auto, en meer richting mijn huidige auto(Audi Q2).

In Amersfoort en buitengebied mee gereden. Ik voelde mij er al vlug in thuis. Scherp door de bochten sturen en over drempels karren. iets minder vlot dan de Tesla maar meer dan rap genoeg. Goede spiegels ook. Stukken beter als Tesla. Zicht naar achteren ook heel stuk beter.

Stuurwiel erg fijn. De flippers voor regeneratief remmen ook zeer prettig.

Al met al viel de Tesla tegen en was het echt maar zo zo. Ik stapte laaiend enthousiast uit de Niro.
Nadelen: Geen 750 kg ongeremde aanhanger. Matige navigatie, matig beeld van de kaart. Langzaam snelladen.

Dus kwa zitten, rijden, sturen, vering en rondom zicht vindt ik de Niro beter. Maar alles eromheen is de Tesla vele malen beter. Efficiente van de drivetrain. De hele oplaadinfrastructuur. De navigatie. Gigantische kofferbak.

De Niro is echt een karretje waar je mee naar de supermarkt gaat en in elk gaatje kunt parkeren.

Heb een week later nog een keer in een Model Y gereden. In Zwolle deze keer. Ook buitengebied gereden, zodat je wat minder op het verkeer hoeft te letten en meer met de auto bezig kunt zijn.

Deze keer was de rit wel stukken beter bevallen. Erg stil in de auto. Geen gekke ruitenwissers. Geen kraakjes.

De Tesla heeft wellicht ook een wat langere leercurve terwijl de Niro een auto is waar je zonder bij na te denken mee weg kunt rijden, juist omdat ie zoveel op een ICE auto lijkt.

• DS7

DS7

Guido7619 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:00:

Ja. In Utrecht proefgereden met een Model Y. Cherry red met 4 km op de teller. Zeg maar nieuw dus. Vondt het een beetje tegenvallen. Vrij stug geveerd. Ruitenwissers die steeds aan en uit gingen. Kraakje hier, rammeltje daar. Een soort dreunend, resonerend geluid wat boven de radio uitsteeg. Stoelen wel ok maar niet heel bijzonder.

Verder erg druk in Utrecht dus moest goed opletten. Voor mij is de Y een vrij forse auto. Dus was ook een beetje voorzichtig. Auto was tijdens het rijden aan het calibreren dus autopilot werkt eerst nog niet.
(...)
Heb een week later nog een keer in een Model Y gereden. In Zwolle deze keer. Ook buitengebied gereden, zodat je wat minder op het verkeer hoeft te letten en meer met de auto bezig kunt zijn.

Deze keer was de rit wel stukken beter bevallen. Erg stil in de auto. Geen gekke ruitenwissers. Geen kraakjes.
Maar als ik het zo lees was het probleem niet de Model Y, maar de demo auto.

(en jij hanteert een heel ander begrip van 'rijden', maar dat terzijde)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:40
PdeBie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:42:

Maar wat een onpersoonlijk gebeuren zeg. Wat mij betreft wel één van de minpunten van het bedrijf Tesla t.o.v. de concurrentie. Ik word graag als klant behandeld, niet als nummer.
Laten we nu ook de ouderwetse dealer niet romantiseren. Vorig jaar m'n Audi gebracht naar de vrienden van Pouw Zwolle voor een winterbandenwissel. Bij het afgeven van de sleutel had ik nog een andere vraag.

Stipt 8:00u meld ik mij, de telefoon gaat. Service engineer expert professional experience master met strakgestreken wit overhemd en kekke zwarte bodywarmer zegt "Goedemorgen" om vervolgens de telefoon op te nemen en mij als een kleuter 10 minuten op m'n beurt te laten wachten.

Geef mij dan maar een app waarin ik kan aangeven wat er aan scheelt en een brievenbus voor de sleutel.

• Guido7619
  • Nu online
DS7 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:06:
[...]

Maar als ik het zo lees was het probleem niet de Model Y, maar de demo auto.

(en jij hanteert een heel ander begrip van 'rijden', maar dat terzijde)
Nou ja, de demo auto was een Model Y. Stel dat ik er 1 koop en ik krijg die rode. Dan wordt ik er niet erg gelukkig van.

De rode in Utrecht was trouwens een LR, die in Zwolle was een RWD.

Wellicht is mijn begrip van rijden anders, of ik prefereer andere eigenschappen in een auto. Maar net hoe je het bekijkt.

Gevoelsmatig voel ik mij prima thuis in het formaat Q2. De Y is een flink maatje groter en breder. Ik moet het gevoel dus even aanleren. Dat ik ongeveer weet hoe groot de auto is en dus makkelijk ergens een parkeervak indraai.

Kwa prijs is de Tesla nog goedkoper dan de Niro. Dat heeft mij aan het denken gezet en ben mij toen gaan verdiepen in Tesla.

In zo goed als alles is Tesla vooruitstrevender en efficienter. Maar ben nog niet overtuigd dat het kwa comfort en afwerking en materiaalkeuze echt topklasse auto's zijn.

Maar gezien de prijs verwacht ik dat ook niet.

Het kan ook zo zijn dat mijn verwachtingen van Tesla te hoog waren ingeschat en dus tegenviel en de mindere verwachting van de Niro flink overtroffen is in positieve zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Guido7619 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:18:
[...]

Nou ja, de demo auto was een Model Y. Stel dat ik er 1 koop en ik krijg die rode. Dan wordt ik er niet erg gelukkig van.

Wellicht is mijn begrip van rijden anders, of ik prefereer andere eigenschappen in een auto. Maar net hoe je het bekijkt.

Gevoelsmatig voel ik mij prima thuis in het formaat Q2. De Y is een flink maatje groter en breder. Ik moet het gevoel dus even aanleren. Dat ik ongeveer weet hoe groot de auto is en dus makkelijk ergens een parkeervak indraai.

Kwa prijs is de Tesla nog goedkoper dan de Niro. Dat heeft mij aan het denken gezet en ben mij toen gaan verdiepen in Tesla.

In zo goed als alles is Tesla vooruitstrevender en efficienter. Maar ben nog niet overtuigd dat het kwa comfort en afwerking en materiaalkeuze echt topklasse auto's zijn.

Het kan ook zo zijn dat mijn verwachtingen van Tesla te hoog waren ingeschat en dus tegenviel en de mindere verwachting van de Niro flink overtroffen is in positieve zin.
De Niro is misschien de betere auto voor jou, en de Tesla de betere EV.
Mijn Model 3 is ook redelijk stug geveerd, en sommige dingen kunnen zeker beter (wissers, slijtage op materiaal stuur). Maar nadat ik vorige week even van auto moest wisselen glimlach ik gisteren en vandaag weer keer op keer als ik merk hoe makkelijk iets gaat.

Stemherkenning is gewoon echt goed. "Navigeer naar parkeerplaats Eiermark" Hoppa, hij pakt automatisch parkeergarage Eiermarkt, ook al zei ik foutief parkeerplaats. "Navigeer naar restaurant X" Hij pakt 'm gelijk. Dat zie ik andere merken echt véél en véél slechter doen.

Laadklep die automatisch weer sluit na laden. Je merkt het pas als je het mist. Drie keer gehad dat ik in de leenauto zat en al onderweg was, toen ik in de spiegel opeens zag "fuck, dit ding heeft geen automatisch sluitende laadklep".

De speakers zijn goed. Erg goed. Again, je merkt het pas als je weer gaat zitten. En natuurlijk Spotify die gelijk met m'n playlist van thuis doorgaat met spelen. In tegenstelling tot de concurrenten waarbij eerst Android Auto nog moet verbinden, en vaak genoeg Android Auto bevriest onderweg.

Oh, en de achteruitkijkcamera is erg goed qua kwaliteit. Niet van die 144p zoals bij de rest.

Dat alles maakt dat ik het gevoel heb dat de Model 3 vóór mij werkt, en niet dat ik tegen moet werken in de auto (kutte lane assist, rukke navigatie, slechte integratie met laadpunten,etc).

Dat maakt het niet de perfecte auto, maar voor mij wel een fijnere dan de rest. Zelfs met wat stugge vering en gekke ruitenwissers ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Guido7619
  • Nu online
Jeroenneman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:26:
[...]

De Niro is misschien de betere auto voor jou, en de Tesla de betere EV.
Mijn Model 3 is ook redelijk stug geveerd, en sommige dingen kunnen zeker beter (wissers, slijtage op materiaal stuur). Maar nadat ik vorige week even van auto moest wisselen glimlach ik gisteren en vandaag weer keer op keer als ik merk hoe makkelijk iets gaat.

Stemherkenning is gewoon echt goed. "Navigeer naar parkeerplaats Eiermark" Hoppa, hij pakt automatisch parkeergarage Eiermarkt, ook al zei ik foutief parkeerplaats. "Navigeer naar restaurant X" Hij pakt 'm gelijk. Dat zie ik andere merken echt véél en véél slechter doen.

Laadklep die automatisch weer sluit na laden. Je merkt het pas als je het mist. Drie keer gehad dat ik in de leenauto zat en al onderweg was, toen ik in de spiegel opeens zag "fuck, dit ding heeft geen automatisch sluitende laadklep".

De speakers zijn goed. Erg goed. Again, je merkt het pas als je weer gaat zitten. En natuurlijk Spotify die gelijk met m'n playlist van thuis doorgaat met spelen. In tegenstelling tot de concurrenten waarbij eerst Android Auto nog moet verbinden, en vaak genoeg Android Auto bevriest onderweg.

Oh, en de achteruitkijkcamera is erg goed qua kwaliteit. Niet van die 144p zoals bij de rest.

Dat alles maakt dat ik het gevoel heb dat de Model 3 vóór mij werkt, en niet dat ik tegen moet werken in de auto (kutte lane assist, rukke navigatie, slechte integratie met laadpunten,etc).

Dat maakt het niet de perfecte auto, maar voor mij wel een fijnere dan de rest. Zelfs met wat stugge vering en gekke ruitenwissers ;)
Precies zo zie ik het ook. Alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld wint de Tesla het van de Niro. Maar een hoop functies en gemak heb je nog niet ontdekt tijdens die korte proefrit. Dan ben je vooral eerst nog met rijden bezig.

Dus het duurt ook even voordat je de Tesla pas gaat waarderen. Denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:34
Ik had een NIro besteld, door constant uitstel van levering (nov 2022 besteld) de order nog kunnen/mogen annuleren en voor Tesla MY gekozen en afgelopen dinsdag op mogen halen.

Wat ben ik blij dat ik die keuze heb gemaakt ondanks het feit dat ik heel blij zou zijn met de NIro merk je toch dat Tesla op gebied van software zo veel verder is dan de concurrent.

[ Voor 5% gewijzigd door Mc_Smurf op 31-08-2023 18:35 ]

• Guido7619
  • Nu online
Mc_Smurf schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:35:
Ik had een NIro besteld, door constant uitstel van levering (nov 2022 besteld) de order nog kunnen/mogen annuleren en voor Tesla MY gekozen en afgelopen dinsdag op mogen halen.

Wat ben ik blij dat ik die keuze heb gemaakt ondanks het feit dat ik heel blij zou zijn met de NIro merk je toch dat Tesla op gebied van software zo veel verder is dan de concurrent.
Me eens. Maar een auto is meer dan enkel software.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dutchlimits

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:40
038Robijno schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:40:
[...]

Ik heb 25 juli besteld, met als levering September/Oktober.. gisteren te horen gekregen dat het ook Oktober/December wordt met ook 99% een Highland M3P.
SeC Zwolle heeft de Highland dus al staan! Misschien mag je stiekem onder het kleedje kijken als je het aardig vraagt? :+

• DS7

DS7

[...]

Bij rijden denk ik aan zaken als wegligging. Stoelen vallen voor mij onder interieur. Geen oordeel verder, ik constateer slechts dat jij iets ander bedoelt dan ik dacht.

Overigens (meer in zijn algemeen) snap ik niet waarom het idee zo breed leeft dat Tesla in de materiaalkeuze niet prima zou zijn. Nee, geen topklasse, maar dat is Kia ook niet. Ik vind het kunstleer echt prima. Praktisch. Ziet er na enkele jaren nog steeds top uit. Ik kan je vertellen dat de hele dure leersoorten voor een hoge meerprijs in een echt topinterieur wel slijtageplekken hebben. Het is minimalistisch. Dat vind je prettig of niet. Wat ik bij Tesla wel fijn vind is dat de auto compleet is en je niet een waslijst moet aanvinken. En aftikken.

Dat gezegd hebbende, ik zou het ook wel fijn vinden om een sportstoel te kunnen bestellen. Dat kon ooit in de Model S. Maar voor mij zitten de stoelen van de MY wel goed (ik heb een Duitser, dat zijn wel andere stoelen dan in de MIC zitten). Het zijn zeker geen slechte stoelen. Maar wat voor de een een fijne stoel is, is voor de ander niet prettig.

Dat je liever kleinere buitenmaten hebt snap ik. Maar dat kan ook niet anders met 2.150 liter aan bagageruimte. Dat is echt enorm veel. Wat dat betreft is het eigenlijk nog een best kleine auto. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchlimits
Kleed een VAG auto maar eens aan met dezelfde opties als de Tesla en je bent 2/3 duurder uit.

• DS7

DS7

Dutchlimits schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:09:
Kleed een VAG auto maar eens aan met dezelfde opties als de Tesla en je bent 2/3 duurder uit.
So true... Leuk hoor, helemaal naar je smaak aankleden. Maar de kosten daarvan zijn bizar.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:26
Gelukkig dat smaken dus verschillen. Ik personaliseer graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Guido7619 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:45:
[...]

Iedereen beoordeelt een auto naar zijn/haar eigen maatstaven en dat is helemaal prima.

Ik heb zelf begin 2021 een Niro proefgereden en vond het geen prettige ervaring. Amper voetruimte achter, middentunnel, weinig bergruimte, pingpong Lane Assist, en alles voelde goedkoop aan. Dit was nog wel in de meest uitgebreide versie ook. Snelladen wilde niet starten bij Fastned (wilde ik even testen). Vering en sturen zijn me echter niet opgevallen in negatieve zin, dus dat was kennelijk wel OK.

Eind vorig jaar nog eens twee maanden in een e-Niro gereden (na verkoop van mijn Ioniq 5 en voor levering van mijn Tesla Model Y. Die was nog minder luxe uitgevoerd dan die van de proefrit en echt een stap terug in de tijd voor mijn gevoel.

Overall vind ik de prijs van de Niro EV tegenwoordig te hoog voor wat je krijgt. Ze hebben wel eea verbeterd tov 2-3 jaar terug, maar de markt is echt rap verder ontwikkeld. Maar goed, het was lange tijd de beste betaalbare EV optie en veel mensen zijn er erg blij mee.

Achteraf erg blij dat ik in de Model Y terecht ben gekomen. Ik ben met de EV als enige auto veel km onderweg en voor mij is de totaalervaring (bereik, snel laden, reisplanning) van een EV daarom belangrijk. Daarnaast praktische zaken als de 1600 kg trekgewicht, de ruimte (gezin) en de goed functionerende rij assistent. Het interieur is rustig (sereen) en ik heb de vering niet als problematisch ervaring. Enige wat ik qua rijden wat minder vind is de grote draaicirkel. Dus dat punt (qua inparkeren) snap ik wel.

• Dutchlimits
GeeMoney schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:27:
Gelukkig dat smaken dus verschillen. Ik personaliseer graag :)
Tuurlijk, ik ook, maar als de prijs dan ineens 10 a 20k hoger uitkomt dan laat je vaak nog wat vinkjes uitstaan

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:34
Guido7619 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:45:
[...]

Zeker, maar ook veelvoud aan ruimte, mogelijkheid tot 3x zo snel laden en de prijsstelling zijn allen punten die mij in elk geval overtuigd hebben dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak en voorkeuren :)

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-10 22:25
Ik denk dat ik toch een maandagmorgen modelletje heb. Auto 1 maand in bezit en al 3 keer in de garage geweest:
1) autocomputer stuk na 2 dagen
2) ratelend geluid komende van achterste deur. Losse kabel.
3) AC/DC converter niet helemaal ok, laadsnelheden fluctueerden enorm met foutmeldingen tot gevolg.

Ik weet dat je een merk niet mag afschrijven vanwege een slechte ervaring, maar het bouwt toch ook geen vertrouwen op. Als dit nu al zo is, want zal ik dan van problemen hebben binnen 1-2-3 jaar…. Algemeen gezien kan ik zeggen dat de auto goed rijdt, de software nuttig is, batterij zuinig, maar algehele bouwkwaliteit en QC is ondermaats voor mij. Als ik mijn oprit schuin oprij aan een redelijke snelheid hoor ik het chassis al piepen, en op een kassei weg is het 1 concert soms.

[ Voor 9% gewijzigd door Pufster op 31-08-2023 19:52 ]

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-10 13:56
[...]

Ik zou dan voor en M3 gaan, past zo te lezen beter bij je wensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:03
Ingmar7 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:53:
[...]

Voor mij zou de M3 de perfecte auto zijn.. als het een hatch was geweest. Vermoed dat meer mensen daar last van hebben.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:28
wat ik niet las maar wel denk te zien is dat de ramen achter bij de highland standaard getint zijn, of is dat al vaker vermeld?

• Guido7619
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:29:
[...]

Iedereen beoordeelt een auto naar zijn/haar eigen maatstaven en dat is helemaal prima.

Ik heb zelf begin 2021 een Niro proefgereden en vond het geen prettige ervaring. Amper voetruimte achter, middentunnel, weinig bergruimte, pingpong Lane Assist, en alles voelde goedkoop aan. Dit was nog wel in de meest uitgebreide versie ook. Snelladen wilde niet starten bij Fastned (wilde ik even testen). Vering en sturen zijn me echter niet opgevallen in negatieve zin, dus dat was kennelijk wel OK.

Eind vorig jaar nog eens twee maanden in een e-Niro gereden (na verkoop van mijn Ioniq 5 en voor levering van mijn Tesla Model Y. Die was nog minder luxe uitgevoerd dan die van de proefrit en echt een stap terug in de tijd voor mijn gevoel.

Overall vind ik de prijs van de Niro EV tegenwoordig te hoog voor wat je krijgt. Ze hebben wel eea verbeterd tov 2-3 jaar terug, maar de markt is echt rap verder ontwikkeld. Maar goed, het was lange tijd de beste betaalbare EV optie en veel mensen zijn er erg blij mee.

Achteraf erg blij dat ik in de Model Y terecht ben gekomen. Ik ben met de EV als enige auto veel km onderweg en voor mij is de totaalervaring (bereik, snel laden, reisplanning) van een EV daarom belangrijk. Daarnaast praktische zaken als de 1600 kg trekgewicht, de ruimte (gezin) en de goed functionerende rij assistent. Het interieur is rustig (sereen) en ik heb de vering niet als problematisch ervaring. Enige wat ik qua rijden wat minder vind is de grote draaicirkel. Dus dat punt (qua inparkeren) snap ik wel.
Gezien de huidige prijs van Tesla en wat je er allemaal voor krijgt is de Niro inderdaad een tandje te duur.

Het is een onverslaanbare prijs.

• Guido7619
  • Nu online
Ingmar7 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:53:
[...]

Ik wil vooral een hoge instap. Ben geen 20 meer. En de kofferbak klep van de M3 zou voor mij echt waardeloos zijn.

Ik zet de auto nog regelmatig als halve bestelbus/verhuiswagen in en rij ook vaak met een aanhanger.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:56

Bever!

3

PdeBie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:42:
@Wolly even googlen? Het is toch raar dat ik zelf mijn antwoorden op moet zoeken voor een service actie?

@schumi1986 mja. Ik spreek persoonlijk liever iemand aan de balie. En dat hij eerder klaar was zal je mij niet over horen klagen, maar wel vreemd als ze eerst zeggen “het duurt de hele middag”. Zeg dan: “het kan de hele middag duren.”

@Chonn dat wel. Stuurtje staat weer recht.

Eens hoor, vond in Duiven echt een waardeloze ervaring. Was voor mij nieuw dat er niemand meer zat, was vroeger beter voor elkaar. Klap op de vuurpijl was dat er uiteindelijk na drie uur wachten niks gevonden was in de ophanging terwijl hij kraakt en piept uit de achtertrein als de neten. Zie ik dat de auto op het parkeerterrein staat, dus ik schiet een verkopert aan die geeft aan of ik de rekening al goedgekeurd heb. Ik zeg, joh is lease ik betaal niks. Oh dat wordt lastig want nu zit er een pincode op zegt ie hard lachend. Echt wtf. Vernietigende review gegeven in de app daarna maar hoor je toch niks van

• Dutchlimits
gjcvro schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:58:
[...]

Voor mij zou de M3 de perfecte auto zijn.. als het een hatch was geweest. Vermoed dat meer mensen daar last van hebben.
Met een beetje slijpwerk ... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:40
Bever! schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:52:
[...]

Eens hoor, vond in Duiven echt een waardeloze ervaring. Was voor mij nieuw dat er niemand meer zat, was vroeger beter voor elkaar. Klap op de vuurpijl was dat er uiteindelijk na drie uur wachten niks gevonden was in de ophanging terwijl hij kraakt en piept uit de achtertrein als de neten. Zie ik dat de auto op het parkeerterrein staat, dus ik schiet een verkopert aan die geeft aan of ik de rekening al goedgekeurd heb. Ik zeg, joh is lease ik betaal niks. Oh dat wordt lastig want nu zit er een pincode op zegt ie hard lachend. Echt wtf. Vernietigende review gegeven in de app daarna maar hoor je toch niks van
Hier ook eerste service ervaring. Moet voor een nieuwe interieurfilter, geruis bij een deurrubber en nieuwe banden.

Afspraak gemaakt in Tesla app. Werd gebeld paar dagen later door tesla medewerker om wat dingen te checken en vervolgens kon ik de afspraak inplannen. Dat is prima gelukt.

Afspraak gemaakt om 15:30 ‘s middags. Met het idee daarna gewoon naar huis te kunnen rijden. Via de app toch maar eens gevraagd hoe lang gaat het duren? Antwoord; ca. 4 uur. Nou oké prima dan.

Check ik vandaag tot hoe laat ze open zijn 18:00. Toch nog maar eens vragen, gaat dat lukken in die tijd want je hebt maar 2,5 uur. Antwoord; misschien, misschien ook niet.

Nou oké dan. Krijg ik dan een auto mee? Antwoord: nee dat doen we niet. Lekker dan…

LeasePlan maar eens gebeld hoe werkt zoiets. Ze waren bekend met de situatie en plannen vanuit leaseplan vervangend vervoer. Kost toch klauwen met geld zoiets😅 gaat nu eerst iemand van leaseplan met een auto daar naartoe en een dag later weer ophalen als ik die auto daar achterlaat.

Bedenk met net; had eigenlijk die banden niet moeten aanvinken. Zo’n interieurfilter en deurrubber had misschien wel met mobiele service gekund? Had ik de banden kunnen later vervangen bij wissel naar winterbanden oid.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 31-08-2023 21:05 ]

• Wolly
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

Hier ook eerste service ervaring. Moet voor een nieuwe interieurfilter, geruis bij een deurrubber en nieuwe banden.

Afspraak gemaakt in Tesla app. Werd gebeld paar dagen later door tesla medewerker om wat dingen te checken en vervolgens kon ik de afspraak inplannen. Dat is prima gelukt.

Afspraak gemaakt om 15:30 ‘s middags. Met het idee daarna gewoon naar huis te kunnen rijden. Via de app toch maar eens gevraagd hoe lang gaat het duren? Antwoord; ca. 4 uur. Nou oké prima dan.

Check ik vandaag tot hoe laat ze open zijn 18:00. Toch nog maar eens vragen, gaat dat lukken in die tijd want je hebt maar 2,5 uur. Antwoord; misschien, misschien ook niet.

Nou oké dan. Krijg ik dan een auto mee? Antwoord: nee dat doen we niet. Lekker dan…

LeasePlan maar eens gebeld hoe werkt zoiets. Ze waren bekend met de situatie en plannen vanuit leaseplan vervangend vervoer. Kost toch klauwen met geld zoiets😅 gaat nu eerst iemand van leaseplan met een auto daar naartoe en een dag later weer ophalen als ik die auto daar achterlaat.
Ik begrijp je punt niet. Is het dat Tesla geen vervangend vervoer beschikbaar stelt? Of dat ze iets inplannen waardoor je mogelijk een overnachting van de auto hebt?

Dat vervangend vervoer geld kost was bij ICE dealers ook altijd zo.

• SquareOne
Wolly schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:04:
[...]

Ik begrijp je punt niet. Is het dat Tesla geen vervangend vervoer beschikbaar stelt? Of dat ze iets inplannen waardoor je mogelijk een overnachting van de auto hebt?

Dat vervangend vervoer geld kost was bij ICE dealers ook altijd zo.
Mijn ervaring tot nu toe was dat ik gewoon een leen auto van de dealer mee kreeg. Dat het geld kost snap ik wel, maar dat regelt LP altijd. Nu is het ook opgelost, maar gek dat Tesla geen vervangend vervoer beschikbaar stelt en iemand nu een benzine wagen gaat brengen naar het tesla service punt. Hoe komt diegene zelf thuis 😅😂

• Wolly
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:08:
[...]

Mijn ervaring tot nu toe was dat ik gewoon een leen auto van de dealer mee kreeg. Dat het geld kost snap ik wel, maar dat regelt LP altijd. Nu is het ook opgelost, maar gek dat Tesla geen vervangend vervoer beschikbaar stelt en iemand nu een benzine wagen gaat brengen naar het tesla service punt. Hoe komt diegene zelf thuis 😅😂
Die komt gewoon thuis in dezelfde auto als waar hij mee kwam.

Trouwens wel bijzonder dat je LM het goed vindt dat de banden door Tesla worden vervangen, die hebben meestal deals met Euromaster e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Wolly op 31-08-2023 21:10 ]

• SquareOne
Wolly schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:09:
[...]

Die komt gewoon thuis in dezelfde auto als waar hij mee kwam.

Trouwens wel bijzonder dat je LM het goed vindt dat de banden door Tesla worden vervangen, die hebben meestal deals met Euromaster e.d.
Misschien dat ik het niet begrijp, maar LP geeft aan dat ze een auto door iemand laten afleveren bij het service center. Die auto staat daar zodat ik ermee naar huis kan rijden. Mijn auto laat ik achter voor onderhoud. Brengen ze zo’n auto op een trailer?

Goed punt wel. Tot nu toe moest ik altijd naar Kwikfit of Euromasters voor banden. Toch maar eens navragen voor de zekerheid.

• Wolly
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Misschien dat ik het niet begrijp, maar LP geeft aan dat ze een auto door iemand laten afleveren bij het service center. Die auto staat daar zodat ik ermee naar huis kan rijden. Mijn auto laat ik achter voor onderhoud. Brengen ze zo’n auto op een trailer?
Lijkt mij wel het handigste, dan is het een kwestie van auto ophalen bij dealer A en neerzetten bij dealer B, koffie drinken en nog een paar keer zo'n ritje tot de chauffeur uitklokt en naar huis rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
SquareOne schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Goed punt wel. Tot nu toe moest ik altijd naar Kwikfit of Euromasters voor banden. Toch maar eens navragen voor de zekerheid.
Die moet gewoon terug naar de volgende ophaallocatie met het OV. Vaak studentenwerk. Onze model 3 door ALD is ook op deze manier vorige week geleverd en daarna is deze persoon op de bus gestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_aQ6yeim_MXBSj_vj_IdfdbbLk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/shlN2sEfIJcAk8QB6RiE5u12.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_24wwAWHvREma-blGamMmuNAU_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5q6Prsbgh3TJPLBcDiDSL4v.jpg?f=fotoalbum_large

ik haal hier zelf de dashboard trim uit, een een deel van het stuur. de overige delen wellicht de zijkanten en bovenkant van het middenconsole?

Dit moet dus o.a. de vervaging worden voor het houtwerk in het dashboard van de huidige M3

Wat een tijdje terug al gelekt is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZjLMPhhr6OFVrfOo5O3tSFgnIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DevlPqVavORdyQUNYwDpQ10.jpg?f=fotoalbum_large

over de launch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCDtMKxDfQ7tsEgJECuYQZmSDcs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n2Ww6tSJbrvHLs9O3KjUWtvg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDBmF6PRSoFIypf8tTkFVO0iDUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1DhF8gpd9AphuQaDEkV8vwBg.png?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door spartacusNLD op 31-08-2023 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Debuteer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 09:56
spartacusNLD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik haal hier zelf de dashboard trim uit, een een deel van het stuur. de overige delen wellicht de zijkanten en bovenkant van het middenconsole?

Dit moet dus o.a. de vervaging worden voor het houtwerk in het dashboard van de huidige M3

Wat een tijdje terug al gelekt is:

[Afbeelding]

over de launch:
[Afbeelding]
Was vandaag toevallig bij de dealer voor een proefrit en die wist me ook te vertellen dat de houtlook strip op het dashboard wordt vervangen door alcantara.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:56

Bever!

3

SquareOne schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

Bedenk met net; had eigenlijk die banden niet moeten aanvinken. Zo’n interieurfilter en deurrubber had misschien wel met mobiele service gekund? Had ik de banden kunnen later vervangen bij wissel naar winterbanden oid.
Ja interieurfilter doen ze aan huis, is echt gepiept in 10 minuten. Mobiele gasten zijn toppers is mijn ervaring

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Debuteer schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:25:
[...]

Was vandaag toevallig bij de dealer voor een proefrit en die wist me ook te vertellen dat de houtlook strip op het dashboard wordt vervangen door alcantara.
Ik vindt het nou niet echt op alcantara lijken?

want waarom zou een accessoire fabrikant dan alcantara accessoires gaan produceren?

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:17
Overbodig, kan verwijderd worden

[ Voor 98% gewijzigd door juwlez op 31-08-2023 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
juwlez schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:28:
Voor het eerst de nieuwe M3 gezien, ziet er prima uit!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit niet gewoon een model s? :P

• SquareOne
juwlez schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:28:
Voor het eerst de nieuwe M3 gezien, ziet er prima uit!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
U kiddin’ right?

• juwlez
  • Laatst online: 09:17
Oh… nevermind.. vergist.

• Dutchlimits
Ik dacht ook al das gewoon een model S, haha.

• ScreamGT
  • Laatst online: 05-10 20:23

ScreamGT

joejoe

Zaterdag mijn chrome embleem van de Y vervangen voor een zwarte set. Iemand nog tips om de huidige zo goed en makkelijk mogelijk te verwijderen?

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Dutchlimits
ScreamGT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:40:
Zaterdag mijn chrome embleem van de Y vervangen voor een zwarte set. Iemand nog tips om de huidige zo goed en makkelijk mogelijk te verwijderen?
YouTube: Easy Tesla Emblem Removal and Install - TESBROS

• ScreamGT
  • Laatst online: 05-10 20:23

ScreamGT

joejoe

Tips voor iemand die niet al die tools heeft :') Zal het wel proberen met de föhn van mijn vrouw _O-

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Dutchlimits
ScreamGT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:13:
[...]

Tips voor iemand die niet al die tools heeft :') Zal het wel proberen met de föhn van mijn vrouw _O-
Flosdraad kan je proberen en de lijm kan je wel wegkrijgen met peuteren vaak daarna ff wd40 erover en dan goed ontvetten

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 14:00
ScreamGT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:13:
[...]

Er zijn ook emblemen die over de bestaande geplakt worden.
https://www.amazon.com/YH...Accessories/dp/B09HNV6PX8
gjcvro schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:58:
[...]

Als er van de Model 3 een station variant was had ik die serieus overwogen. Maar het verschil naar de Model Y is niet zo groot, dus ik denk niet dat er ruimte is voor nog een tussenmodel dat de line-up complexer maakt. De keuze voor een sedan als het goedkoopste model blijft een beetje gek.

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-10 20:33
Net 2023.26.9 binnen gehad. Kan je ergens de release notes/bugfixes van de patches zien?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:31
Bever! schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:52:
[...]

Ai ai ai, wat tenenkrommend om te lezen in beide gevallen. Ik ben regelmatig in Duiven geweest. De laatste keer waren ze inderdaad bezig met dit systeem. Drop @ go. Kennelijk populair in Amerika. Destijds zaten er structureel 2 of 3 mensen aan de balie. Niet dat dit nu een hemelse ervaring was hoor. Maar je moet toch op z’n minst iemand even kort kunnen spreken die snapt waar hij het over heeft.
Pagina: 1 ... 100 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: