Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.704.230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 14:00
Heeft iemand nog tips om de vegan leer stoelen van MY schoon te maken?

Ik heb babydoekjes en verdunt afwasmiddel (beide tips van tesla rijders op youtube) maar krijg de vlekken niet weg. Het gaat om een vlek op passagiersstoel (geen idee wat, zweet wellicht?) en honden kwijl vlekjes op achterbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:05
Armo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:45:

Ik heb babydoekjes en verdunt afwasmiddel (beide tips van tesla rijders op youtube) maar krijg de vlekken niet weg. Het gaat om een vlek op passagiersstoel (geen idee wat, zweet wellicht?) en honden kwijl vlekjes op achterbank.
Colourlock pakket werkt wonderen hier
https://www.amazon.nl/-/e...leather%2Caps%2C81&sr=8-1

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Bigs schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:42:
Die problemen met die laadpoort aan de 'verkeerde' kant vallen mij in de praktijk reuze mee. Op vakantie een paar opengestelde v3's aangedaan waar het vrij druk was en daar zag ik wel wat mooie voorbeelden:

- 3 VAG's netjes naast elkaar wat onbruikbare stalls scheelt
- een knap geparkeerde Kia Soul die diagonaal in een vak stond maar toch binnen de lijntjes om naastgelegen auto's niet in de weg te zitten
- een Niro die de supercharger vanaf de achterkant gebruikte zodat hij niet twee Supercharger vakken hoefde te bezetten

Dit allemaal op één 16-stall charger in een tijdsbestek van 20 minuten! Je zag wel wat verwarring bij een enkele Tesla rijder die zo'n stall inreed en daarna pas zag dat de laadkabel bezet is, maar de chaos viel mij reuze mee.

Het leuke is wel dat je met je preconditioned Model 3 in no-time weer op pad bent terwijl niet-Teslas die er eerder stonden dan nog aan het laden zijn. Zou ook kunnen dat het 100% druppelaars zijn uiteraard.
Dit bedoel ik dus. Met een beetje gezonde verstaan komen we als samenleving heel eind.
Maar met mentaliteit van "is fout van tesla, ik doe lekker aso" creeren we alleen verdeeldheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Bedankt voor de tip. Deze is dus veilig genoeg voor tesla neem ik aan? Bevat geen alcohol en andere chemische spul wat de boel kan aantasten?

Trouwens…wat een *^%# spul is dat vegan leer zeg…lijkt wel een magneet voor alle vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Mackeessie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

Probleem is natuurlijk dat de autofabrikanten random de positie van de laadpoort bepalen, geen overleg met andere merken of stroomaanbidders in mijn ogen en er is geen protocol, behalve CCS. Tesla is begonnen met de laadpoort links, handig bij een linksgestuurde auto, zoals in de USA. De laders zijn daarop gemaakt omdat er nauwelijks of geen andere elektrische auto's waren toen de Superchargers werden neergezet. Zij zijn daar consequent mee doorgegaan bij alle modellen.
Kijk eens bij de VAG groep: Volkswagen rechtsachter, Audi links en rechts voor, Porsche idem.
Je kiest als klant daarvoor en ook voor de consequenties bij het laden. En als je goedkoop wilt laden bij Tesla dan moet je je dus aanpassen. Het is mooi dat Tesla zijn aansluiting nu verandert bij de V4 laders, maar dat heeft ook te maken met de regelgeving in Europa en waarschijnlijk ook met de komst van de Semitruck van Tesla.
En overigens rammelt mijn Model Y uit Duitsland ook helemaal niet.....
Zou het niet gewoon handig zijn om een verlengkabel te ontwikkelen denk ik dan…

Uiteindelijk draait het Tesla weldegelijk ook om de laadinfrastructuur. Dat is een goudmijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Armo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:13:
[...]

Bedankt voor de tip. Deze is dus veilig genoeg voor tesla neem ik aan? Bevat geen alcohol en andere chemische spul wat de boel kan aantasten?

Trouwens…wat een *^%# spul is dat vegan leer zeg…lijkt wel een magneet voor alle vlekken.
Zwart interieur I presume?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Armo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:13:
[...]

Yep heb hem zelf en werkt goed, geen beschadiging.
Ook recommended door deze goeroe hier
YouTube: How To Clean and Protect Your Tesla Model 3 Interior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-10 15:49
DS7 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:25:
[...]

Zou het niet gewoon handig zijn om een verlengkabel te ontwikkelen denk ik dan…

Uiteindelijk draait het Tesla weldegelijk ook om de laadinfrastructuur. Dat is een goudmijn.
Probleem is de koeling van de slang. Als je verlengt zit er geen koeling in het verlengsnoer, dat gaat niet goed met de hoeveelheid stroom die er door heen moet. Tesla zal de hele constructie aan moeten passen. Ik denk dat dat pas gebeurt na evaluatie van het laadgebeuren door andere merken. Wegen de kosten op tegen de investering. Ze zullen in de toekomst meer V4 laders gaan plaatsen misschien naast de V2 en V3 laders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
DS7 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:27:
[...]

Zwart interieur I presume?
Klopt. Zie mijn vorige post met linkjes naar foto’s.
Vond wit mooier maar was bang dat het snel vies zou worden maar krijg langzamerhand spijt van zwart aangezien zelfs klein beetje stof wat je op je kleren hebt gelijk blijft plakken met wit/grijze vlekken als gevolg.
SirLct schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:27:
[...]

Yep heb hem zelf en werkt goed, geen beschadiging.
Ook recommended door deze goeroe hier
YouTube: How To Clean and Protect Your Tesla Model 3 Interior
Top! Ga ik gelijk bestelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:47
Was beeld van de front camera op de cybertruck al gedeeld? Dit zal ook wel op de nieuwe M3 highland zitten dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdwNYoxvflZiIygyMK2OSwxXwOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7CBfheWHmjsNvjnpEbYsCPI.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://insideevs.com/new...h8841tIfnLDQzREMvj4GWElUk

Snelladen is dus niet direct een zorg als het aan komt op degradatie.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 19:10

Lijkt wel iets van zonnebrandcrème wat ingetrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Mackeessie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:37:
[...]

Probleem is de koeling van de slang. Als je verlengt zit er geen koeling in het verlengsnoer, dat gaat niet goed met de hoeveelheid stroom die er door heen moet. Tesla zal de hele constructie aan moeten passen. Ik denk dat dat pas gebeurt na evaluatie van het laadgebeuren door andere merken. Wegen de kosten op tegen de investering. Ze zullen in de toekomst meer V4 laders gaan plaatsen misschien naast de V2 en V3 laders.
Helemaal vergeten dat er inderdaad ook nog koeling in zit.

Dat ze zullen gaan voor alles geschikt maken voor overige merken is volgens mij een zekerheidje. Infrastructuur is veel meer waard dan het bouwen van autootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Armo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:47:

Klopt. Zie mijn vorige post met linkjes naar foto’s.
Vond wit mooier maar was bang dat het snel vies zou worden maar krijg langzamerhand spijt van zwart aangezien zelfs klein beetje stof wat je op je kleren hebt gelijk blijft plakken met wit/grijze vlekken als gevolg.
Ik ken het probleem. Ik vermoed ook dat zwart lastiger is dan wit in de praktijk (nu voor de eerste keer wit, daarvoor steeds zwart of creme).

Wat bij mij nogal eens helpt is even hard wrijven met de handpalm op de vlek voordat je met een doekje er overheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:01
Heb een mooie MY gezien. 2e hands en uit China.

Soms vraag je je af waarom een auto na een half jaar weer verkocht wordt. Iemand ervaring met 2ehands Tesla kopen?

Scheelt toch gauw 6000 euro tov nieuw, maar nieuw betekent wel uit Berlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 14:41
Guido7619 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:54:
maar nieuw betekent wel uit Berlijn.
Zou het kunnen dat je je vergist ?
Er komen - volgens Tesla Duiven - zowel uit China als uit Duitsland nieuwe Model Y Tesla’s aan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:41

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Soms vraag je je af waarom een auto na een half jaar weer verkocht wordt. Iemand ervaring met 2ehands Tesla kopen?

is dat zo? is het niet zo dat enkel die exclusieve kleuren gegarandeerd uit berlijn komen? en dat de andere alsnog uit china kunnen komen?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

spartacusNLD schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:01:
[...]

is dat zo? is het niet zo dat enkel die exclusieve kleuren gegarandeerd uit berlijn komen? en dat de andere alsnog uit china kunnen komen?
Klopt als een bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-10 22:21
Zou toch denken dat het goedkoper zou zijn om alles op 1 plek te produceren, zoveel mogelijk centralisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
PdeBie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:29:
[...]
Lijkt wel iets van zonnebrandcrème wat ingetrokken is.
Lijkt wel inderdaad maar is niet het geval.
DS7 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:47:
[...]
Wat bij mij nogal eens helpt is even hard wrijven met de handpalm op de vlek voordat je met een doekje er overheen gaat.
Heb net een microvezel doekje vochtig gemaakt me warm water, paar druppels dreft rechtstreeks op doekje, stevig wrijven en afdrogen met een schoon microvezel doekje. Vlekken zijn niet meer zichtbaar maar achterbank zijn de vlekken wel zichtbaar als de boel vochtig wordt.

Ik ga sowieso die Colourlock pakket bestellen om alles compleet schoon te maken en te behandelen met de protector die erbij zit.

Of je koopt een voorraadmodel met tot wel € 3.860 korting. Voorraadmodellen zijn gewoon nieuwe wagens, dus geen demo of showroom auto's.
Ik heb zelf een voorraadmodel (LR, wit met trekhaak) met € 3.800 korting aangeschaft. Made in Berlin overigens.

[ Voor 26% gewijzigd door Armo op 30-08-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 20:29
Oekol schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:50:
Was beeld van de front camera op de cybertruck al gedeeld? Dit zal ook wel op de nieuwe M3 highland zitten dan:

[Afbeelding]
Is het niet gewoon de achteruitrijcamera :?
Ik heb mn csi laptop op t werk gelaten, anders zou ik de foto kunnen verscherpen en kijken of er een D of een R in t scherm staat :P

[ Voor 11% gewijzigd door ybos op 30-08-2023 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
ybos schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:34:
[...]

Ik heb mn csi laptop op t werk gelaten, anders zou ik de foto kunnen verscherpen en kijken of er een D of een R in t scherm staat :P
Nee, het is de voorbumper camera.
https://www.notateslaapp....t-bumper-camera-will-work

Hopelijk wordt het binnenkort (na een software update) voor alle Tesla's met voorbumper/voorruit camera mogelijk om toegang te krijgen tot deze video feed.

[ Voor 21% gewijzigd door Armo op 30-08-2023 19:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 19:10
[...]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Nou… als ik nog 20K overhad verkocht ik mijn MY uit december 22 ook weer hoor. Het is dat er nu wat grote uitgaven aankomen. De auto is best fijn maar gekocht vanwege de lagere prijs en kortere levertijd dan de concurrentie en die concurrentie vind ik toch nét iets beter. Dat is natuurlijk gewoon persoonlijk.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:08
Armo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:47:
[...]
Tip: poets regelmatig. Anders krijg je dit soort reacties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1VwzP5WKRo4b8ql32Ni69tnPiU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lspfVQnaIx6kMSfO2DiOb11g.jpg?f=fotoalbum_large

Vegan "leather" reageert met gel/verkeerde shampoo/zonnebrand etc...

Eenmalig onder coulance vervangen, sindsdien poets ik m'n hoofdsteunen elke paar maanden een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dutchlimits schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:10:
Zou toch denken dat het goedkoper zou zijn om alles op 1 plek te produceren, zoveel mogelijk centralisatie
Verwacht dat het een beetje in het midden ligt. DE zal iets duurder zijn (duurdere arbeid), CH iets goedkoper om te produceren (goedkopere arbeid), maar wel hogere transportkosten (verschepen).
Zal ongetwijfeld bepaalde voordelen hebben om toch nog eea uit China te verschepen, wellicht al onderweg, of overschot wat ze in Azie niet kwijt kunnen, en onderweg naar EU bepalen waar het gelost moet worden ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Dan zouden er twee auto's met lampen aan naar elkaar toe rijden. Maar zie inderdaad zoals post er onder de link naar notateslaapp.com.

Ook zie je de nieuwe layout. 1 camera groot en dan drie er onder klein die je wellicht kiezen kan om te vergroten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10 15:20

Dit is erg goed spul :9~

https://www.carclean.com/...ield-new-leather-kit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Dat is voor leer zo te zien. Tesla heeft “vegan leer” oftewel nep leer gemaakt van plastic :/
JPDeckers schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:05:
[...]

[Afbeelding]

Eenmalig onder coulance vervangen, sindsdien poets ik m'n hoofdsteunen elke paar maanden een keer.
Wow dat ziet er wel heel erg uit..
Geen wonder dat ze adviseren om vlekken zsm schoon te maken. Was mij niet bekend maar nu wel…

[ Voor 52% gewijzigd door Armo op 30-08-2023 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:32
DS7 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:47:
[...]
Ik ken het probleem. Ik vermoed ook dat zwart lastiger is dan wit in de praktijk (nu voor de eerste keer wit, daarvoor steeds zwart of creme).

Dat zwarte nepleer zal dan wel ergens van kwaliteit verandert zijn, want bijna 4 jaar aan kinderen en ander abuse van de stoelen (kerstbomen en zo) en het ziet er nog uit als de dag dat ik em bij de terminal ophaalde.
Het dashboard daarentegen.. man man man. Klein beetje stof en je ziet het meteen. Ik heb het opgegeven die telkens schoon te vegen. Kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Armo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:30:
[...]

Dat is voor leer zo te zien. Tesla heeft “vegan leer” oftewel nep leer gemaakt van plastic :/
Ja daar werkt dit spul ook erg goed op.

YouTube: Putting my WHITE Tesla Seats to the stain test with gyeon leathershi...

Tesla Björn heeft er uiteraard ook een filmpje van gemaakt

YouTube: How to clean and coat white Tesla Model 3 seats

Gyeon heeft een erg goede naam in de detail wereld met uitstekende producten. Ik heb er zelf ook veel producten van en ben daar erg tevreden over :)

[ Voor 24% gewijzigd door schumi1986 op 30-08-2023 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11

https://www.bol.com/nl/nl...9VHlGUw.2.12.ProductImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Makkelijk schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:03:
[...]

Nou… als ik nog 20K overhad verkocht ik mijn MY uit december 22 ook weer hoor. Het is dat er nu wat grote uitgaven aankomen. De auto is best fijn maar gekocht vanwege de lagere prijs en kortere levertijd dan de concurrentie en die concurrentie vind ik toch nét iets beter. Dat is natuurlijk gewoon persoonlijk.
Niet helemaal laaiend enthousiast? Eerlijk gezegd vindt ik een Kia Niro lekkerder rijden dan een Tesla. Althans wat ik er in die proefrit van kon ontdekken. Maar het gehele plaatje rondom EV rijden is een Tesla wel beter. Heb ook nog proefgereden in een Ionic 5. Reed ook heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Megat schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:00:
[...]
Zou het kunnen dat je je vergist ?
Er komen - volgens Tesla Duiven - zowel uit China als uit Duitsland nieuwe Model Y Tesla’s aan in Nederland.
Sinds juli maken ze alle 3 de versies van de Y in Berlijn. Maar het zou kunnen dat er ook nog chinese tussen zitten Als je bij Tesla iets koopt. Maar ze kunnen wel vooraf dan aangeven waar die vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guido7619 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:48:
[...]

Sinds juli maken ze alle 3 de versies van de Y in Berlijn. Maar het zou kunnen dat er ook nog chinese tussen zitten Als je bij Tesla iets koopt. Maar ze kunnen wel vooraf dan aangeven waar die vandaan komt.
Vooraf gaat Tesla niks aangeven qua productie locatie. Als je een VIN toegewezen krijgt weet je het pas 100% zeker.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:36
Caelorum schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:34:
[...]

Dat zwarte nepleer zal dan wel ergens van kwaliteit verandert zijn, want bijna 4 jaar aan kinderen en ander abuse van de stoelen (kerstbomen en zo) en het ziet er nog uit als de dag dat ik em bij de terminal ophaalde.
Het dashboard daarentegen.. man man man. Klein beetje stof en je ziet het meteen. Ik heb het opgegeven die telkens schoon te vegen. Kansloos.
Inderdaad. Zo komt het ook over op mij. Ik lees dit echt met verbazing.
Dat spul ziet er inderdaad na 4+ jaar nog super strak uit (eigenlijk zoals deze werd afgeleverd). Ik kan je verzekeren dat ik regelmatig vlekken (van alles en nog wat, bijvoorbeeld vetvlekken of zonnebrand) in mijn bekleding heb. Dat kan ook niet anders met 2 kinderen en een hond. Zelfs zonnebrand, welke in de zon was ingedroogd ging er moet goed poetsen (warm water) nog uit.

Ik maak de bekleding met een natte handdoek eens in de 4 maanden schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
Djerro123 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:22:
[...]

Nou, heb hem weer mogen ophalen. Conclusie: binnen spec.

Het advies was om morgen gewoon weer een melding te maken. Wat een waste of time zeg :(

Ik krijg hoofdpijn van de piep, dus lijkt me niet echt deugdelijk. Ook omdat andere exemplaren waarin ik heb gereden dit euvel helemaal niet hebben. Nou ja, nog maar weer een melding maken, en dan zien we wel. Ben blij dat het op privé naam staat; kan ik mijn rechtsbijstand eventueel in het uiterste geval nog inschakelen. Wat jammer zeg, doet wel wat met je vreugde voor de auto :O
De harde piep is erger geworden, mijn partner hoort het nu ook. Ik rij nu regelmatig 1.5-2u stukken en wordt er gek van, echt knallende koppijn. Probeer met geluid te overstemmen maar ja once you hear it…
Aanstaande maandag weer naar Rotterdam SeC, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Hey, ik heb sinds 2 weken een Model Y.
Sinds vorig weekend heb ik een klein probleempje dat in de auto animatie op het scherm er telkens een rood boogje links achter knippert. Dus alsof iets te dicht is tegen mijn wagen aan die kant.
Maar dit gebeurt dus de hele tijd tijdens het rijden.
Vandaag een update geïnstalleerd, dus ik neem aan dat het systeem zichzelf wel herstart heeft, maar hij doet het nog steeds. Camera's of parkeersensoren lijken niet vuil.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Inspired schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:56:
[...]

Vooraf gaat Tesla niks aangeven qua productie locatie. Als je een VIN toegewezen krijgt weet je het pas 100% zeker.
Als je een voorraad model wilt kopen kunnen ze wel aangeven waar deze is geproduceerd. Zo is het mij in Utrecht vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Voor (nep) leer gebruik ik al een tijdje "Stipt Interior Matt Cleaner" (zie YouTube). Ook op je stuur te gebruiken. En geloof me, "het werkt echt"....
(Nep)leer wordt weer prachtig schoon én mat.

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
STIMPPYYY schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:06:
[...]

Inderdaad. Zo komt het ook over op mij. Ik lees dit echt met verbazing.
Dat spul ziet er inderdaad na 4+ jaar nog super strak uit (eigenlijk zoals deze werd afgeleverd). Ik kan je verzekeren dat ik regelmatig vlekken (van alles en nog wat, bijvoorbeeld vetvlekken of zonnebrand) in mijn bekleding heb. Dat kan ook niet anders met 2 kinderen en een hond. Zelfs zonnebrand, welke in de zon was ingedroogd ging er moet goed poetsen (warm water) nog uit.

Ik maak de bekleding met een natte handdoek eens in de 4 maanden schoon.
Die druppels hondenkwijl is van paar dagen geleden. Hij zat in de kofferbak en na een boswandeling wil die wel eens druppelen (veel hijgen). Het is geen kwijl hond namelijk. Heb deze hondenrek al in bestelling staan om de boel achterin schoon te houden.

Bij mij MY is eigenlijk het hele (dus niet alleen dashboard) nepleer interieur verschrikkelijk, als ik de armsten schoon wil houden dan moet ik na elke rit de boel schoon maken omdat er dan overal witte aanslag te zien is.
Heb 2 setjes van die COLOURLOCK besteld en hopelijk gaat het na behandelen daarmee beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:09:
[...]

Verwacht dat het een beetje in het midden ligt. DE zal iets duurder zijn (duurdere arbeid), CH iets goedkoper om te produceren (goedkopere arbeid), maar wel hogere transportkosten (verschepen).
Zal ongetwijfeld bepaalde voordelen hebben om toch nog eea uit China te verschepen, wellicht al onderweg, of overschot wat ze in Azie niet kwijt kunnen, en onderweg naar EU bepalen waar het gelost moet worden ?
Berlijn zal inderdaad duurder zijn, maar de huidige productiecapaciteit is nog niet voldoende om de lokale Europese markt volledig te bedienen. Daarnaast kan Shanghai meer produceren dan er lokaal verkocht wordt. Shanghai bedient daarnaast ook o.a. Canada.

Berlijn is nog steeds in aanbouw, de productiecapaciteit gaat er gestaag omhoog en er worden nog gebouwen bijgebouwd, waardoor er meer onderdelen lokaal geproduceerd kunnen worden en de productiecapaciteit nog verder kan worden verhoogd.

Er komt dus een punt waarop Berlijn de primaire productielocatie voor Europa zal worden en Shanghai niet langer regelmatig naar Europa zal verschepen, uiteraard los van modellen die niet in Berlijn worden geproduceerd.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Armo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:52:
[...]

Die druppels hondenkwijl is van paar dagen geleden. Hij zat in de kofferbak en na een boswandeling wil die wel eens druppelen (veel hijgen). Het is geen kwijl hond namelijk. Heb deze hondenrek al in bestelling staan om de boel achterin schoon te houden.

Bij mij MY is eigenlijk het hele (dus niet alleen dashboard) nepleer interieur verschrikkelijk, als ik de armsten schoon wil houden dan moet ik na elke rit de boel schoon maken omdat er dan overal witte aanslag te zien is.
Heb 2 setjes van die COLOURLOCK besteld en hopelijk gaat het na behandelen daarmee beter..
Vaag man. Ik herken dat wel echt niet mbt de armsteun. Geloof je overigens wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
STIMPPYYY schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:13:
[...]

Vaag man. Ik herken dat wel echt niet mbt de armsteun. Geloof je overigens wel hoor.
Ik herken het ook niet op mijn 3 weken oude MY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
schumi1986 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:15:
[...]

Ik herken het ook niet op mijn 3 weken oude MY.
Ook zwart interieur? Made in Berlijn?
Mijn MY is 2 weken oud en komt uit Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Armo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:21:
[...]

Ook zwart interieur? Made in Berlijn?
Mijn MY is 2 weken oud en komt uit Berlijn.
Ja, zwart interieur en een RWD uit Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
schumi1986 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:23:
[...]

Ja, zwart interieur en een RWD uit Berlijn.
Hier LR maar zou niet uit moeten maken zou ik zeggen.

Misschien moet ik toch eens andere shampoo gaan gebruiken :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23:28
Menesis schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:09:
Weet iemand toevallig of een inbouw oven in een model3 past? Ik denk het niet, maar vraag het toch maar even..
Ik heb het geprobeerd, leek me geen probleem, maar no way dat er een ingang was waar hij doorheen paste :(

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guido7619 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:50:
[...]

Als je een voorraad model wilt kopen kunnen ze wel aangeven waar deze is geproduceerd. Zo is het mij in Utrecht vertelt.
Ja, dat kun je zelf ook meteen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:59
Schrobz schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:37:
[...]

Ik heb het geprobeerd, leek me geen probleem, maar no way dat er een ingang was waar hij doorheen paste :(
ah ok helaas. Bedankt voor het delen! Dan ga ik maar een aanhangertje huren. Komt die trekhaak toch nog eens van pas

Mixed Reality dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
Chris_147 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:21:
Hey, ik heb sinds 2 weken een Model Y.
Sinds vorig weekend heb ik een klein probleempje dat in de auto animatie op het scherm er telkens een rood boogje links achter knippert. Dus alsof iets te dicht is tegen mijn wagen aan die kant.
Maar dit gebeurt dus de hele tijd tijdens het rijden.
Vandaag een update geïnstalleerd, dus ik neem aan dat het systeem zichzelf wel herstart heeft, maar hij doet het nog steeds. Camera's of parkeersensoren lijken niet vuil.
Iemand een idee?
Heb je de camera's al opnieuw gekalibreerd in het service menu ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DS7

DS7

Guido7619 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:47:
[mEerlijk gezegd vindt ik een Kia Niro lekkerder rijden dan een Tesla.
Say what?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 18:46
turkeyhakan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

Nou ik begrijp de reactie van SirLct wel hoor. Ik betaal ook niets voor het laden, maar wilde ook graag zien wat voor volk er op een dergelijke actie afkomt. En daar schrok ik wel van, vooral de manier waarop sommige niet Tesla's staan/de weg blokkeren.
Vervelend misschien, maar daar heeft Tesla zélf voor gekozen. (De eindgebruikers niet) Dus op iemand die dwars 4 laders bezet moet houden na, klagen bij Elon Musk🤷🏼‍♂️

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-09 18:46
Edit: nvm

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:22:
Vooralsnog laad ik nu alleen bij SuperChargers echter zijn die locaties wel heel aantrekkelijk om snel even wat te drinken en snacken. Niet echt bevorderlijk voor de gezondheid dus ;)
Je kunt ook even een half uurtje Cross-fitten naast de auto oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:59
[...]

Tesla is begonnen met de laadpoort links, handig bij een linksgestuurde auto, zoals in de USA.
Dit snap ik niet helemaal in links gestuurde landen staan de laadpalen toch juist rechts op de stoep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
JohanB schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:41:
[...]

Dit snap ik niet helemaal in links gestuurde landen staan de laadpalen toch juist rechts op de stoep?
Laders op de stoepen hebben ze in de USA niet zoveel denk ik. Dat is in Nederland een ander verhaal.
Maar bij een snellader/Supercharger , links uitstappen en stekker insteken links, hoef je niet om te lopen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:32
Het is gewoon ordinaire kostenbesparing @Mackeessie. Die vloeistofgekoelde kabels van de supercharger zijn duur en zo besparen ze toch weer mooi een meter of anderhalf tot twee (als ze de paal achter de auto hadden gezet in het midden van het vak). Daarnaast hoeft het parkeervak niet zo groot (zie supercharger Hengelo :X), dus minder huur (waar dat van toepassing is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06:59
Mackeessie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:58:
[...]

Laders op de stoepen hebben ze in de USA niet zoveel denk ik. Dat is in Nederland een ander verhaal.
Maar bij een snellader/Supercharger , links uitstappen en stekker insteken links, hoef je niet om te lopen...
Maar in dat geval kun je niet meer bij je kofferbak op een normale manier (tussen de paal wringen en over de kabel). Terwijl je 2 meter lopen wint oid met het kabel instoppen. Ik zie echt niet hoe links de laadpoort makkelijker is.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanB op 31-08-2023 07:17 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:32
Stef87 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:27:
[...]

Vervelend misschien, maar daar heeft Tesla zélf voor gekozen. (De eindgebruikers niet) Dus op iemand die dwars 4 laders bezet moet houden na, klagen bij Elon Musk🤷🏼‍♂️
Ik vul ook altijd de feedback formulieren in die je krijgt na het laden, dus dat lijkt mij inderdaad de beste optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nogal een discussie met wat emotie. Feitelijk gezien is het zo dat Superchargers voor iedereen zijn opengesteld. Ik denk dat je moeilijk kunt verwachten van een klant dat hij niet zal laden of wacht omdat hij nu eenmaal de twee (of meer) plekken bezet. Hij kan er laden, dus is er geen andere optie. Wel fijn als men er rekening mee houd en zo strategisch mogelijk parkeert.

Heel eerlijk, als ik bij een andere HPC zou arriveren (alleen met auto) en kan daar alleen laden door meerdere plaatsen bezet te houden, dan is dat niet anders.

• turkeyhakan
STIMPPYYY schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:32:
Heel eerlijk, als ik bij een andere HPC zou arriveren (alleen met auto) en kan daar alleen laden door meerdere plaatsen bezet te houden, dan is dat niet anders.
En wat doe je als iemand je hier op aanspreekt of iemand achter je zit te wachten om ook te laden? Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat ik ergens niet kon laden, omdat de laadpoort aan de verkeerde kant zou zitten. Is gewoon een kwestie van slim parkeren.

[ Voor 44% gewijzigd door turkeyhakan op 31-08-2023 07:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:37:
[...]

En wat doe je als iemand je hier op aanspreekt of iemand achter je zit te wachten om ook te laden? Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat ik ergens niet kon laden, omdat de laadpoort aan de verkeerde kant zou zitten. Is gewoon een kwestie van slim parkeren.
Als het niet anders kan, het gesprek is netjes en je hebt allebei geen haast, dan is er niet zo snel een probleem. Het probleem is dat in ons gehaaste landje de individuele hork in mensen altijd boven komt drijven op dat moment. Persoon A was eerst en vindt dat hij twee plekken mag pakken, “omdat het niet anders kan”. Persoon B komt later, ziet een vrije stall en iemand die twee plekken bezet houdt, dus vindt dat die ander maar elders moet gaan laden, anders moet hij onnodig wachten. Voor beiden valt wat te zeggen. De winnaar is degene die zich het minst druk maakt. :)

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 20:29
JPDeckers schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:05:
[...]

[Afbeelding]

Hier inderdaad ook weer. Bij mij ook een keer onder coulance vervangen. Nu heeft t wel veel langer geduurd dan de vorige keer. Ik ga er maar een hoesje oid omheen doen.

• Oekol
Snap 't ergens wel hoor. De MY kan best als een vrachtwagen aanvoelen op het begin en als je niet een goeie chauffeur bent kan die veel te groot zijn in steegjes, steden etc. Dan is een veel kleinere Niro fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
De MY stuurt inderdaad als een vrachtwagen en ik vind ‘m vooral aan de voorkant onoverzichtelijk. Achteruit inparkeren is voor mij de enige manier om ‘m fatsoenlijk ergens in te zetten, helaas regelmatig met enkele keren steken om echt recht te staan (ben wel een beetje OCD).

Verder is de combinatie van het hoge gewicht en de enorme power echt wennen, vooral als je wat spirited over een weg gaat met bochten en hoogteverschil. Je voelt een soort naschok waarbij het lijkt alsof het gewicht zich moet settelen vlak na het stevig induwen van het pedaal. Ik heb daardoor nog steeds niet het gevoel dat ik de auto volledig beheers. Maar misschien verlang ik ook wel te veel van m’n rode tank op wielen :*)

Dus idd, ik kan me voorstellen dat kleinere elektrische auto’s (bij een proefrit) fijner aanvoelen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

Wederom een (al dan niet) mythe over elektrische auto's ter discussie:

https://www.ad.nl/auto/el...rbrandingsmotor~ab6036d6/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:58

kaanmijo

Picobello B.V.

SirLct schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:52:
[...]
- Krijg zelf de max 80% laden door drukte, maar de andere automerken krijgen die melding niet.
Dus die houden de paal nog langer bezet :+
Ik wil hier graag wel even specifiek op dit stukje reageren, want dit is niet zo. Ik rij zelf in een niet-Tesla en ik krijg die meldingen wel gewoon, maar via de app. Ik krijg ze inderdaad niet in de auto (dat kan niet), maar zodra het druk is en ik hou een SuC langer bezet dan nodig begint de Tesla app te blèren en krijg ik ook gewoon plaktarieven voor m’n kiezen.

• DS7

DS7

Oekol schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:15:
[...]

Snap 't ergens wel hoor. De MY kan best als een vrachtwagen aanvoelen op het begin en als je niet een goeie chauffeur bent kan die veel te groot zijn in steegjes, steden etc. Dan is een veel kleinere Niro fijner.
Ik vermoed dat je eigenlijk nooit in een vrachtwagen hebt gereden... ;)

Maar goed, dat gezegd hebbende: de grootte van een auto heeft m.i. niets te maken met fijner rijden. Maar dan denk ik gewoon aan iets anders.

Overigens begrijp ik wel dat de MY uit China (zeker van een tijdje terug) niet echt lekker is afgeveerd, dus wellicht dat daar wat verschil in zit. En wat ik zelf heb gemerkt: met de bandenspanning op 3,1 koud (vroeger de aanbeveling, nu 2,9 vanwege comfort, wat volgens mij echt niet wordt bereikt met die lagere spanning) voelt de MY beter over oneffenheden.

Maar in zijn algemeenheid vind ik dat de MY echt heel goed rijdt voor het type auto dat het is. Wel snap ik dat sommige mensen het comfort als minder beoordelen omdat de auto nou niet bepaald een Franse afstemming heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
STIMPPYYY schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:32:
Nogal een discussie met wat emotie. Feitelijk gezien is het zo dat Superchargers voor iedereen zijn opengesteld. Ik denk dat je moeilijk kunt verwachten van een klant dat hij niet zal laden of wacht omdat hij nu eenmaal de twee (of meer) plekken bezet. Hij kan er laden, dus is er geen andere optie. Wel fijn als men er rekening mee houd en zo strategisch mogelijk parkeert.

Precies, en net dat Tesla rijders heilig zijn. In Spanje hing er een Franse Model Y aan de Supercharger. Auto was al vol en inzittenden lagen lekker te slapen. Nadat ik geladen had lagen ze nog te maffen. Lekker sociaal bij een drukke locatie met maar twee stalls. Hoop dat ze een lekkere dure rekening gekregen hebben. Al weet ik niet of ze die fees ook doorbelasten bij zo'n kleine locatie.

• DS7

DS7

kaanmijo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:42:
[...]

Ik wil hier graag wel even specifiek op dit stukje reageren, want dit is niet zo. Ik rij zelf in een niet-Tesla en ik krijg die meldingen wel gewoon, maar via de app. Ik krijg ze inderdaad niet in de auto (dat kan niet), maar zodra het druk is en ik hou een SuC langer bezet dan nodig begint de Tesla app te blèren en krijg ik ook gewoon plaktarieven voor m’n kiezen.
Dat niet alleen: het is ook niet helemaal vergelijkbaar. Een Porsche Taycan bv kun je niet tot 100% laden. Wat 100% is volgens die auto is feitelijk iets van 90%. Dus logische dat je anders laadt met auto's die een andere laadstrategie hebben. Sterker nog: het is vooral Tesla die wil afwijken door de gebruiker maximale controle te geven aan de bovenkant... aan de onderkant (0% en lager) zie je dat Tesla de consument niet vertrouwt.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-10 12:55
[...]

Probleem is natuurlijk dat de autofabrikanten random de positie van de laadpoort bepalen, geen overleg met andere merken of stroomaanbidders in mijn ogen en er is geen protocol, behalve CCS. Tesla is begonnen met de laadpoort links, handig bij een linksgestuurde auto, zoals in de USA. De laders zijn daarop gemaakt omdat er nauwelijks of geen andere elektrische auto's waren toen de Superchargers werden neergezet. Zij zijn daar consequent mee doorgegaan bij alle modellen.
Kijk eens bij de VAG groep: Volkswagen rechtsachter, Audi links en rechts voor, Porsche idem.
Je kiest als klant daarvoor en ook voor de consequenties bij het laden. En als je goedkoop wilt laden bij Tesla dan moet je je dus aanpassen. Het is mooi dat Tesla zijn aansluiting nu verandert bij de V4 laders, maar dat heeft ook te maken met de regelgeving in Europa en waarschijnlijk ook met de komst van de Semitruck van Tesla.
En overigens rammelt mijn Model Y uit Duitsland ook helemaal niet.....
Jij kiest een auto op basis van waar de tankklep/laadklep zit? Bij mij is dat niet eens een factor in mijn waslijst aan wensen/eisen die ik stel aan een auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DS7 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:46:
[...]

Maar goed, dat gezegd hebbende: de grootte van een auto heeft m.i. niets te maken met fijner rijden. Maar dan denk ik gewoon aan iets anders.

Overigens begrijp ik wel dat de MY uit China (zeker van een tijdje terug) niet echt lekker is afgeveerd, dus wellicht dat daar wat verschil in zit. En wat ik zelf heb gemerkt: met de bandenspanning op 3,1 koud (vroeger de aanbeveling, nu 2,9 vanwege comfort, wat volgens mij echt niet wordt bereikt met die lagere spanning) voelt de MY beter over oneffenheden.

Maar in zijn algemeenheid vind ik dat de MY echt heel goed rijdt voor het type auto dat het is. Wel snap ik dat sommige mensen het comfort als minder beoordelen omdat de auto nou niet bepaald een Franse afstemming heeft.
Het verschil tussen 3.1 bar en 2.9 is echt groot. En inderdaad, zelfs met de lage druk blijft de vering nogal hard, daar zou Tesla wel eens iets aan kunnen doen.
Bij korte oneffenheden zijn er speciale bewegingen die ik enkel kan verklaren door ofwel een hoog onafgeveerd gewicht, of door het lage zwaartepunt en de hoogte van de auto. Het lijkt op wat ik ooit voelde in een amerikaanse pick-up truck.

Mijn buur is overgeschakeld van een dikke BMW 5GT met luchtvering naar de Y, en dan is het verschil wel groot. Hij klaagt nogal over de vering...

• SirLct
kaanmijo schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:42:
[...]

De 2 gasten waarmee ik zat te kletsen (kia rijders) krijgen de notificaties niet. Vreemd.
En ja ik bedoel ook op de app en niet id auto.

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 31-08-2023 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 22:07
Tommie12 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

Mijn buur is overgeschakeld van een dikke BMW 5GT met luchtvering naar de Y, en dan is het verschil wel groot. Hij klaagt nogal over de vering...
Tjah... een BMW 5GT had een vanafprijs van 68k en dat liep op tot 128k... Dat is toch een heel ander segment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Barista schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:11:
[...]

Tjah... een BMW 5GT had een vanafprijs van 68k en dat liep op tot 128k... Dat is toch een heel ander segment.
Klopt, maar blijkbaar verkopen die dingen niet zo goed, en geven ze via leasemaatschappijen dikke kortingen zodat de maandprijs niet zo gek veel verschilde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Tommie12 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

Klopt, maar blijkbaar verkopen die dingen niet zo goed, en geven ze via leasemaatschappijen dikke kortingen zodat de maandprijs niet zo gek veel verschilde.
Ding is zo lelijk niemand wil em hebben :D
Zelfde als de 4 serie en i4, elke keer op de weg denk ik van jeetje wat is het een lelijk ding de varken neus. En nee ik zeg niet dat Model 3 veel mooier is, maar BMW designers hebben echt te veel gedronken laatste tijd.
Vond de vorige gen 2 serie mooi, de nieuwe meh. De laatste mooie design die ze hebben is de huidige 5 serie. Maar die gaat straks ook vervangen worden en de design van de nieuwe.... is niet mooi.
Ben echt benieuwd hoe de 3 highland gaat worden. Hoop niet dat ze het verkloot hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Here are the new Project Highland Tesla Model 3 wheel designs

Over de onthulling:

Tesla is still being very tight-lipped on the new Model 3, having released no information about it. Based on recent reports that could be changing very soon as it is expected to be announced in China in a couple of days on Friday, September 1, 2023.

erg mooi imho:

waarschijnlijk de velgen voor achter de aero caps?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6W6fmHEwczFu6hP2DADUobau_o4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iWonmV7dnlmAscoUPPF06G3e.webp?f=fotoalbum_large

Performance velgen? Of de nieuwe sport velgen? (veel mooier dan de huidige zilver wat mij betreft)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DvMDLku4mONMTPp1PiN0V0K1VE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IIHuQNptBRvvCp1zGyC6c22Y.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 31-08-2023 09:52 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 15:40
spartacusNLD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:44:

Over de onthulling:

Tesla is still being very tight-lipped on the new Model 3, having released no information about it. Based on recent reports that could be changing very soon as it is expected to be announced in China in a couple of days on Friday, September 1, 2023.

erg mooi imho:

[Afbeelding]

Performance velgen? Of de nieuwe sport velgen? (veel mooier dan de huidige zilver wat mij betreft)
[Afbeelding]
Een redacteur van AutoWeek rijdt deze week met een 'onaangekondigd' model van Tesla. Embargo zal dan 1 september of niet veel later vervallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan

Over de onthulling:

erg mooi imho:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben blij met mijn 20" Überturbine's!

• SirLct
[url="https://driveteslacanada.ca/news/here-are-the-new-project-highland-tesla-model-3-wheel-designs/"]
[Afbeelding]
Ik gok de nieuwe sport velgen. Meestal is de performance velgen niet zwart namelijk, maar hele donkere gunmetal grey. Gezien deze ook al gespot in het silver, denk dat het de sportvelgen is. Maar goed, deze designtaal hebben ze ook bij de plaid, dus zou me niet verbazen als de P velgen straks zo eruitziet (of iig dichtbij)

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Stockbaard schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Een redacteur van AutoWeek rijdt deze week met een 'onaangekondigd' model van Tesla. Embargo zal dan 1 september of niet veel later vervallen.
Hebben ze dat over het embargo in hun autoweek podcast ook verteld?

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 15:40
spartacusNLD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:07:
[...]

Hebben ze dat over het embargo in hun autoweek podcast ook verteld?
Nee, dat niet. Is een aanname die ik doe. Volgens mij zit er een paar dagen tot 2 weken tussen filmen en uitbrengen/publiceren.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-10 12:55
Barista schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:11:
[...]

Wel rekening houden met de BPM die je bij een EV niet hebt. Dat trekt de prijzen in NL wel scheef.
In België zat de 5GT wel in de buurt van de vroegere prijzen van een Model 3.
SirLct schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:10:
[...]

De 2 gasten waarmee ik zat te kletsen (kia rijders) krijgen de notificaties niet. Vreemd.
En ja ik bedoel ook op de app en niet id auto.
Ik heb de melding op vakantie wel eens gehad, maar ik kon alsnog gewoon de laadliniet weer hoger zetten. En dat had ik ook nodig voor de volgende etappe, dus daar was ik wel blij mee. Zou ook gek zijn als je echt 90% nodig hebt en het kan niet.

Ik heb een keer eerder met de Ioniq 5 bij een Superchargerger gestaan waar het best druk was en die stopte toen automatisch op 80%. Maar dat was vorig jaar toen het net was opengesteld, dus nu misschien weer anders.

• Radiodurans
  • Nu online
this schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:16:
[...]
Wel rekening houden met de BPM die je bij een EV niet hebt. Dat trekt de prijzen in NL wel scheef.
En de reden dat wij in Nederland opgescheept zitten met gestripte base-model varianten van elke ICE :| Geen BPM heeft mij zeker geholpen om voor het eerst (in NL) een nieuwe auto te kopen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• GeeMoney
  • Nu online
DS7 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:50:
[...]

Dat niet alleen: het is ook niet helemaal vergelijkbaar. Een Porsche Taycan bv kun je niet tot 100% laden. Wat 100% is volgens die auto is feitelijk iets van 90%. Dus logische dat je anders laadt met auto's die een andere laadstrategie hebben. Sterker nog: het is vooral Tesla die wil afwijken door de gebruiker maximale controle te geven aan de bovenkant... aan de onderkant (0% en lager) zie je dat Tesla de consument niet vertrouwt.
Dat is niet hoe het werkt natuurlijk.
Het percentage wat de auto terugkoppelt aan de lader is gewoon het percentage wat hij erin heeft zitten of kan proppen. Dat staat los van een bruto marge.
Je kan dus je Taycan gewoon tot 100% laden aan een snellader en die stopt dan ook met laden als je vol zit.
Als ik mijn E-tron aan een Ionity paal zet dan geeft die gewoon aan dat ik momenteel op 4% zit bijvoorbeeld en met x kWh geladen op 80 of 90 of 100% zit whatever.
Ik ga er vanuit dat Tesla diezelfde waardes ook uit kan lezen want dat is volgens mij onderdeel van de CCS standaard.

Ze zouden dan dus gewoon via de app een bericht kunnen sturen als een Taycan aangeeft op 80% te zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 31-08-2023 10:51 ]

• DS7

DS7

Tommie12 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

Het verschil tussen 3.1 bar en 2.9 is echt groot. En inderdaad, zelfs met de lage druk blijft de vering nogal hard, daar zou Tesla wel eens iets aan kunnen doen.
Bij korte oneffenheden zijn er speciale bewegingen die ik enkel kan verklaren door ofwel een hoog onafgeveerd gewicht, of door het lage zwaartepunt en de hoogte van de auto. Het lijkt op wat ik ooit voelde in een amerikaanse pick-up truck.

Het is wat je wil. Bij de Cayenne GTS kon je kiezen voor stalen veren ipv luchtvering omdat het sportiever was en beter reed...

Nou moet ik daarbij wel zeggen dat ze bij Porsche veel beter zijn in het afstemmen van een onderstel. De MY is wat onrustig doordat de demping niet helemaal ok is afgestemd en de achterkant daarmee ook te los, wat je met name merkt bij een lastwissel.

Maar goed, ik vind bijna geen enkele volume auto echt goed afgestemd en dat is ook omdat de meeste mensen comfort veel belangrijker vinden dan wegligging in het grensgebied.

• DS7

DS7

GeeMoney schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:45:
[...]

Dat is niet hoe het werkt natuurlijk.
Het percentage wat de auto terugkoppelt aan de lader is gewoon het percentage wat hij erin heeft zitten of kan proppen. Dat staat los van een bruto marge.
Je kan dus je Taycan gewoon tot 100% laden aan een snellader en die stopt dan ook met laden als je vol zit.
Als ik mijn E-tron aan een Ionity paal zet dan geeft die gewoon aan dat ik momenteel op 4% zit bijvoorbeeld en met x kWh geladen op 80 of 90 of 100% zit whatever.
Ik ga er vanuit dat Tesla diezelfde waardes ook uit kan lezen want dat is volgens mij onderdeel van de CCS standaard.

Ze zouden dan dus gewoon via de app een bericht kunnen sturen als een Taycan aangeeft op 80% te zitten.
Ik zeg niet dat het zo werkt. Ik geef alleen aan dat de begrenzing die je op een Tesla zou toepassen niet per se ook de logische keuze is bij een ander merk.

• GeeMoney
  • Nu online
DS7 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:03:
[...]

Ik zeg niet dat het zo werkt. Ik geef alleen aan dat de begrenzing die je op een Tesla zou toepassen niet per se ook de logische keuze is bij een ander merk.
En ik leg uit dat dat dus niet zo is :) .
Elke EV die staat te snelladen zou wat mij betreft bij 80% een seintje moeten krijgen als het aantal in gebruik zijnde stalls zich boven de 75% of hoger bevind, ongeacht het merk.

• Dutchlimits
Mooiste is dat FSD assisteert bij volgeladen auto's waarbij de stekker zichzelf kan ontkoppelen. 100%? Auto verplaatst zich naar een andere parkeerplaats zonder oplader.
Dutchlimits schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:10:
Mooiste is dat FSD assisteert bij volgeladen auto's waarbij de stekker zichzelf kan ontkoppelen. 100%? Auto verplaatst zich naar een andere parkeerplaats zonder oplader.
Dan moet er toch nog een robotic arm toegevoegd worden of een "ejector", maar dan liggen al die stekkers op de grond.

• Dutchlimits
Een ejector kan vrij simpel geimplementeerd worden als de kabel hangt alleen bij de diverse typen auto's zal het minder simpel worden waarschijnlijk.

Een universele poort onder elke EV zou wat dat betreft handiger zijn waar de auto op rijdt. Maar ik ben geen engineer bij een autofabrikant dus verder dan deze theorieen zal het nooit komen :D

• Mackeessie
this schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:57:
[...]

Jij kiest een auto op basis van waar de tankklep/laadklep zit? Bij mij is dat niet eens een factor in mijn waslijst aan wensen/eisen die ik stel aan een auto.
Ik zeg niet dat je een auto kiest voor de plaats van de laadklep, ik geef alleen maar aan dat ieder merk zijn eigen plaats kiest en dat er geen protocol bestaat over de plaats van de laadklep. Zelfs niet binnen een groot concern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dutchlimits schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:25:
Een ejector kan vrij simpel geimplementeerd worden als de kabel hangt alleen bij de diverse typen auto's zal het minder simpel worden waarschijnlijk.

Een universele poort onder elke EV zou wat dat betreft handiger zijn waar de auto op rijdt. Maar ik ben geen engineer bij een autofabrikant dus verder dan deze theorieen zal het nooit komen :D
Laat ze maar eens beginnen met langere kabels en fatsoenlijke plaatsing van de stalls. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 12:43
Mackeessie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Ik zeg niet dat je een auto kiest voor de plaats van de laadklep, ik geef alleen maar aan dat ieder merk zijn eigen plaats kiest en dat er geen protocol bestaat over de plaats van de laadklep. Zelfs niet binnen een groot concern.
Maar dat is toch ook nooit geweest? Vaak zit/zat de tankklep van een ICE op de plaats die het meest logisch was voor het land van geboorte? Dus rechts in landen die rechts rijden en vv (want dan kun je, als je moet tanken, je auto gewoon langs de pomp rijden die langs de kant van de weg staat..)

• DS7

DS7

GeeMoney schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:06:
[...]

En ik leg uit dat dat dus niet zo is :) .
Elke EV die staat te snelladen zou wat mij betreft bij 80% een seintje moeten krijgen als het aantal in gebruik zijnde stalls zich boven de 75% of hoger bevind, ongeacht het merk.
Ja, dat is ook een mening. Maar niet die van mij.

• Oekol
DS7 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:46:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, dat van een vrachtwagen is uiteraard de uitdrukking. Sinds ik koud 3,1 bar er in heb rijdt hij veel lekkerder. Heeft niet per se met de vering te maken maar ook met hoe hij lage snelheid bochten doet, met parkeren bedoel ik dan. Hoe zachter de band hoe meer contact, hoe minder fijn ik het vond sturen.

Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat iemand waarschijnlijk een kleinere auto gewend is a la Niro en dan is het een wereld van verschil. 'alsof' hij dan in een vrachtwagen rijdt, gechargeerd uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:24

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

pimk schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:10:
[...]

Maar dat is toch ook nooit geweest? Vaak zit/zat de tankklep van een ICE op de plaats die het meest logisch was voor het land van geboorte? Dus rechts in landen die rechts rijden en vv (want dan kun je, als je moet tanken, je auto gewoon langs de pomp rijden die langs de kant van de weg staat..)
Bij Tesla is het gekozen voor links omdat in de garage van Elon de oplader in die kant zit.
Pagina: 1 ... 99 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: