Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
De cijfers vallen mij eerlijk gezegd reuze mee, ook het verschil tussen wel/niet snelladen. Daarnaast is het effect voor mij persoonlijk (n=1) minimaal. Als morgen mijn battery opeens 30% degradeert heb ik er in het normale dagelijks leven precies 0 keer last van. Alleen voor die ene vakantie of lang weekend weg zal het een keertje extra laden zijn.

Ik vind de hele gang rondom de Model 3 wel bijzonder. Als je nu bestelt krijg je dus een voorraadmodel, óf het nieuwe model in de lichting november-januari. Wat gebeurt er dan met alle Model 3's die in de tussentijd worden gemaakt? De fabriek staat toch niet 2 maanden stil in afwachting van de Highland update, die moet blijven draaien. Dus dan worden er op dit moment nog 'gewoon' oude Model 3's gemaakt. Anders hadden we al lang parkeerplaatsen vol met Highlands gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Divak schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:30:
De cijfers vallen mij eerlijk gezegd reuze mee, ook het verschil tussen wel/niet snelladen. Daarnaast is het effect voor mij persoonlijk (n=1) minimaal. Als morgen mijn battery opeens 30% degradeert heb ik er in het normale dagelijks leven precies 0 keer last van. Alleen voor die ene vakantie of lang weekend weg zal het een keertje extra laden zijn.

Ik vind de hele gang rondom de Model 3 wel bijzonder. Als je nu bestelt krijg je dus een voorraadmodel, óf het nieuwe model in de lichting november-januari. Wat gebeurt er dan met alle Model 3's die in de tussentijd worden gemaakt? De fabriek staat toch niet 2 maanden stil in afwachting van de Highland update, die moet blijven draaien. Dus dan worden er op dit moment nog 'gewoon' oude Model 3's gemaakt. Anders hadden we al lang parkeerplaatsen vol met Highlands gezien.
Productie oude m3 is al gestopt en afgelopen weken is gestart met highland test productie. Volgens mij sept gaan ze ‘gas’ geven.
Dit iig op meerdere plekken gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02

Kan me zo voorstellen dat een fabriek wel even stil komt te liggen. De hele produktiestraat zal toch omgeprogrameerd/aangepast moeten worden. Zal geen 2 maanden zijn maar ook niet een paar dagen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 13-09 17:28
Conclusie: je had volgens mij beter een auto kunnen kopen met minder range en je zelf mogelijk wat geld kunnen besparen?

Opeens 30% minder range is wel echt overdreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17
Collega van mij had een RWD bestelt en kon deze onverwacht 2 weken eerder ophalen (afgelopen vrijdag). Door omstandigheden niet gedaan. Dus auto weer vergeven denk ik. Zijn levering is niet een aantal weken later, maar verschoven naar 27 november. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat met de korte levertijden die er waren hij nu nog het oude model gaat krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
turkeyhakan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:44:
Conclusie: je had volgens mij beter een auto kunnen kopen met minder range en je zelf mogelijk wat geld kunnen besparen?

Opeens 30% minder range is wel echt overdreven..
Het is ook hypothetisch hè. Anders had ik inderdaad beter een fiets kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Deze week gaan de journalisten rijden met de vernieuwde Model 3, de introductie kan dus nooit ver weg zijn. Ik zou bijna zeggen als je een Model 3 nu bestelt krijg je de nieuwe.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20
pretpik schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:54:
Deze week gaan de journalisten rijden met de vernieuwde Model 3, de introductie kan dus nooit ver weg zijn. Ik zou bijna zeggen als je een Model 3 nu bestelt krijg je de nieuwe.
Waar lees je dat?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Autoweek podcast afgelopen vrijdag.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:34
De meeste autofabrikanten (ICE) passen tijdens de bouwvak hun productieprocessen aan. Ook zijn dan vaak vanaf 1 september de eerste exemplaren van het aangepaste model beschikbaar. Ik verwacht dit ook bij Tesla, je laat je productie medewerkers niet productie loos wachten tijdens het ombouwen. Dus ik verwacht dat de aangepaste M3 vanaf 1 september te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:45
Fly-guy schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:39:
[...]

Ik weet niet precies welke sensoren je bedoelt, maar ik zou zeggen, probeer het. Een laat het even weten, want hier ook steeds last van vliegende alarmen..
Zoals al eerder geroepen, het zijn die 2 "usb-c poortjes" in het dak bij de achterbank, ik heb ze van de week met een klein stukje tape afgeplakt..tot nu toe geen alarmen gehad en ook geen andere issues. We wonen aan het water, waar er nogal wat rondvliegt hier.

Nog wat anders, m'n vrouw en ik wisselen af met een eigen profiel, maar het lijkt haast wel als de ander heeft gereden, dat ontgrendelen met bluetooth vaak niet lekker werkt, auto gaat dan gewoon niet open. Zijn er meer die dit herkennen? Beide Android 13 btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Romius schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:23:
[...]

Zoals al eerder geroepen, het zijn die 2 "usb-c poortjes" in het dak bij de achterbank, ik heb ze van de week met een klein stukje tape afgeplakt..tot nu toe geen alarmen gehad en ook geen andere issues. We wonen aan het water, waar er nogal wat rondvliegt hier.
Ik vond het al zo vreemde plek voor een usb poort...

Ga, denk ik, ook maar even aan de slag met wat tape, al is hier de vliegen tijd wel redelijk voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Productieproces wordt aangepast. Daarvoor ligt het even stil. Daarna doe je een eerste run. Kijk je wat er niet goed gaat, aanpassen. Enz. Je bent wel even een paar weken bezig totdat je vervolgens weer volle bak kan gaan.

En er zijn al parkeerplaatsen met Highlands gefotografeerd. En ze rijden ook al in Europa rond (sowieso in Nederland minimaal 1, in Frankrijk).

Maar als je in oktober een highland wil leveren in Nederland, dan moeten ze ongeveer nu in China dat ding in elkaar schroeven. Dus dat is nu wel aan de gang hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
[...] De fabriek staat toch niet 2 maanden stil in afwachting van de Highland update, die moet blijven draaien. [...]
Ik denk dat je onderschat hoeveel je aan een productielijn moet aanpassen om bijv. over te schakelen naar unibody (als ze dat al doen).
Daarnaast werken de fabrieken redelijk just in time, maar hebben ze vaak wel iets van voorraden van onderdelen zodat ze niet meteen bij elke verstoring plat liggen. Die voorraad moet ook opgebouwd worden en dat kan heel goed wat langer duren bij sommige onderdelen, omdat de capaciteit in die fabrieken weer net aan goed genoeg is om de fabriek van Tesla bij te kunnen benen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
royaljoop schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:23:
De meeste autofabrikanten (ICE) passen tijdens de bouwvak hun productieprocessen aan. Ook zijn dan vaak vanaf 1 september de eerste exemplaren van het aangepaste model beschikbaar. Ik verwacht dit ook bij Tesla, je laat je productie medewerkers niet productie loos wachten tijdens het ombouwen. Dus ik verwacht dat de aangepaste M3 vanaf 1 september te zien is.
De "bouvak" voor Tesla Shanghai is in februari met chinees nieuwjaar. Daar komen al onze M3 vandaan, dus in dit geval doen ze de aanpassing niet in die periode.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Gisteren avond toch even de gratis Supercharger even gedaan.. Want.. Nederlanders.
Het is een leasebak dus ik betaal eigenlijk niet eens voor de stroom maar ik dacht, heb toch niks te doen :D

Wat mij opvalt:
- Nieuws is al overal verspreid, mensen komen echt puur omdat het gratis is, want.. nederlanders..
- Het is alsnog chaos met auto's waar de laadpoort aan de verkeerde kant zit. Daardoor komt er op tesla app hoger aantal available stalls dan "werkelijk" is. Ze houden meer plekken bezet.
- The sense of entitlement van die mensen is echt bizaar :D
Omdat het zo'n chaos is, waren veel mensen buiten de auto gaan kletsen. Stemming was goed, veel van hun "hoeven" niet te laden en doen het omdat het gratis is.
Ik was ook in blije mood ondanks de chaos, dus even grapje maken richting 2 gasten met laadpoort aan andere kant die 3 plekken bezet houden. Ik zei "tjah, je heb de laadpoort aan de verkeerde kant he" lacherig en luchtig.
Die kwam terug met "Nee ik heb wel de juiste auto, omdat het duits is! Ik vind mijn auto zoveel beter dan jullie lelijke krakkende slecht gebouwde tesla's"
Ik "Oke... fijne avond!
What a world to live in!

Ook heel apart dat Tesla rijders wel de melding "drukke charger, max 80% laden anders idle fee"
Maar die andere merken die nog meer palen onterecht bezet houden krijgen die melding niet!?

[ Voor 12% gewijzigd door SirLct op 30-08-2023 10:48 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
SirLct schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:45:
Wat mij opvalt:
- Nieuws is al overal verspreid, mensen komen echt puur omdat het gratis is, want.. nederlanders..
- Het is alsnog chaos met auto's waar de laadpoort aan de verkeerde kant zit. Daardoor komt er op tesla app hoger aantal available stalls dan "werkelijk" is. Ze houden meer plekken bezet.
Omdat het zo'n chaos is, waren veel mensen buiten de auto gaan kletsen. Stemming was goed, veel van hun "hoeven" niet te laden en doen het omdat het gratis is.
Heb gisteravond ook even met onze prive Tesla geladen. Ik herkende dit niet zo. Denk dat het beetje afhangt van locatie. Bij de supercharger (Zaltbommel) waar ik was, heb ik maar een niet Tesla zien laden. Die zag ik wel ff strugglen met de app, dus dat zal vast eerste keer geweest zijn. Voor de rest vond ik het niet anders dan normaal eigenlijk bij superchargers, behalve dat het ietsjes drukker was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gister even langsgereden en wat opvalt is dat van de 20 laadplaatsen er continu 4 onbruikbaar waren omdat vreemde merken dubbele plekken bezet houden. De app weet dit niet dus er bleven maar mensen komen, sommigen parkeerden dan zelfs met moeite in om er dan achter te komen dat hun kabel door een VW oid werd gebruikt.

Leuke stresstest, 20% van de laders kan je dus al afschrijven op een vol station.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Veel mensen hebben wel een mening. Meestal als het negatief is dan zit er vaak ook een deel jaloezie bij of onzekerheid. We moeten juist elkaar gunnen wat we hebben en waarderen dat er ook wat diversiteit is.

Ik werd voor gek verklaard dat ik van een Audi S7 (met een v8) naar een Arteon met 2.0TFSI ga, en nu een Tesla heb besteld. Maar als ik dat wil, dan doe ik dat gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:42
Gisteren avond toch even de gratis Supercharger even gedaan.. Want.. Nederlanders.
Het is een leasebak dus ik betaal eigenlijk niet eens voor de stroom maar ik dacht, heb toch niks te doen :D

Wat mij opvalt:
Ik was ook in blije mood ondanks de chaos, dus even grapje maken richting 2 gasten met laadpoort aan andere kant die 3 plekken bezet houden. Ik zei "tjah, je heb de laadpoort aan de verkeerde kant he" lacherig en luchtig.
Die kwam terug met "Nee ik heb wel de juiste auto, omdat het duits is! Ik vind mijn auto zoveel beter dan jullie lelijke krakkende slecht gebouwde tesla's"
Ik "Oke... fijne avond!
What a world to live in!
Hier hetzelfde, ben even wezen laden omdat het kan en omdat ik de drukte wilde zien.

Kon gelijk ergens laden, naast mn pa zn ID4 die ik vanuit hetzelfde Nederlandse perspectief heb gemeld dat ie vandaag gratis kon laden. Hij had er wel wat aan want net een tripje afgelegd van 200km gister.

Deze situatie is trouwens ook herkenbaar bij brandstof auto's; hoe vaak zijn er niet ellenlange rijen als een tankstation een aangekondigde kortingsdag inlast?

Die laatste opmerking is wel heel lelijk, ik snap dat nooit zo goed.. Waarom moet je ten kosten van een ander die duidelijk zijn eigen "object" waardeert jezelf ophemelen? Dat zie je stiekem zo vaak en niet alleen met auto's. Zal wel iets met compensatie zijn, eigenlijk maar zielig, ik heb medelijden met deze sujetten.

Wat dan wel weer grappig is in dit voorbeeld; waar staat ie nu gratis te profiteren met zn Duitse premijum? :+

Ben wel benieuwd wat voor BETERE auto hij/zij dan reed?

Zelf kan ik het wel waarderen een Taycan, e-tron GT of andere meer unieke auto's te zien en een praatje te maken met meestal sympathiekere bestuurders dan de gemiddelde VW, Skoda of Audi Q4 figuren die hun keuzes moeten bewijzen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Wolly schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:02:
Gister even langsgereden en wat opvalt is dat van de 20 laadplaatsen er continu 4 onbruikbaar waren omdat vreemde merken dubbele plekken bezet houden. De app weet dit niet dus er bleven maar mensen komen, sommigen parkeerden dan zelfs met moeite in om er dan achter te komen dat hun kabel door een VW oid werd gebruikt.

Leuke stresstest, 20% van de laders kan je dus al afschrijven op een vol station.
Misschien moet Tesla voor sommige modellen dubbele kosten rekenen bij drukte. Ik neem aan dat ze weten, via de App welk model aan het laden is, en modelspecifieke tarieve rekenen is dan makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Zouden dit de nieuwe performance of sport velgen zijn voor de M3 highland?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkUmWo9gGeJXTkbRYeDlQfJHQQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Z8e7FSx0e6Q6xs5haYfemir.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://twitter.com/Green.../1696649902825025739?s=20

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
spartacusNLD schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:08:
Zouden dit de nieuwe performance of sport velgen zijn voor de M3 highland?

[Afbeelding]

Bron: https://twitter.com/Green.../1696649902825025739?s=20
Inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tff-forum.de/original/4X/a/1/e/a1eb9b6b94b6abd8a52372f34a9c5ad7e187e0cb.jpeg?_gl=1*5c7xbe*_ga*NjkzNjg2NzU0LjE2OTI3MTIxMjA.*_ga_WPT4DW5SR2*MTY5MzM4MzIyNi4xMi4wLjE2OTMzODMyMjkuMC4wLjA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 21:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Weet iemand hoeveel kWh Tesla rekent voor de gratis 10.000 km's die geleverd zijn bij Tesla's die geleverd zijn in december 2022?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
The_Woesh schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:07:
[...]

Misschien moet Tesla voor sommige modellen dubbele kosten rekenen bij drukte. Ik neem aan dat ze weten, via de App welk model aan het laden is, en modelspecifieke tarieve rekenen is dan makkelijk te doen.
Dan wordt de niet Tesla auto met laadpoort links achter de meest gekozen auto.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Psycho_Mantis schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:28:
Weet iemand hoeveel kWh Tesla rekent voor de gratis 10.000 km's die geleverd zijn bij Tesla's die geleverd zijn in december 2022?
Bij mijn Model 3 Performance gaan ze uit van 210Wh/km dus dat zou neerkomen op 2100kWh

Edit:
Excuses 213Wh/km:
Bruto geladen 504,9kWh
(Netto geladen 462,1kWh)
Kilometers van tegoed verreden 2370km

[ Voor 14% gewijzigd door bokkow op 30-08-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
bokkow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

Bij mijn Model 3 Performance gaan ze uit van 210Wh/km dus dat zou neerkomen op 2100kWh

Edit:
Excuses 213Wh/km:
Bruto geladen 504,9kWh
(Netto geladen 462,1kWh)
Kilometers van tegoed verreden 2370km
Maar als we allen zo zuinig mogelijk proberen te rijden zou dat nog wel eens 1,5x zo veel kWh's kunnen zijn, toch? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
turkeyhakan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Maar als we allen zo zuinig mogelijk proberen te rijden zou dat nog wel eens 1,5x zo veel kWh's kunnen zijn, toch? :-)
Haha nee lijkt me niet, hoe de kWh's worden berekend is met een vaste factor, het aantal kilometers die je daarmee kunt rijden heb je dan wel weer in de hand natuurlijk. Bij mij komt dat wel aardig overeen met 209Wh/km :X
Ben wel benieuwd wat die factor is bij anderen P LR AWD RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DS7

DS7

ID3 of vergelijkbaar gedrocht neem ik aan? Met zoveel frustratie kan het niet dat je gelukkig bent met jouw Duitser (overigens is een niet onaanzienlijk deel van de Tesla's die nu gebouwd worden Duits, maar dat terzijde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

2.500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:17
bokkow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

Hier hetzelfde, ben even wezen laden omdat het kan en omdat ik de drukte wilde zien.

Kon gelijk ergens laden, naast mn pa zn ID4 die ik vanuit hetzelfde Nederlandse perspectief heb gemeld dat ie vandaag gratis kon laden. Hij had er wel wat aan want net een tripje afgelegd van 200km gister.

Deze situatie is trouwens ook herkenbaar bij brandstof auto's; hoe vaak zijn er niet ellenlange rijen als een tankstation een aangekondigde kortingsdag inlast?

Die laatste opmerking is wel heel lelijk, ik snap dat nooit zo goed.. Waarom moet je ten kosten van een ander die duidelijk zijn eigen "object" waardeert jezelf ophemelen? Dat zie je stiekem zo vaak en niet alleen met auto's. Zal wel iets met compensatie zijn, eigenlijk maar zielig, ik heb medelijden met deze sujetten.

Wat dan wel weer grappig is in dit voorbeeld; waar staat ie nu gratis te profiteren met zn Duitse premijum? :+

Zelf kan ik het wel waarderen een Taycan, e-tron GT of andere meer unieke auto's te zien en een praatje te maken met meestal sympathiekere bestuurders dan de gemiddelde VW, Skoda of Audi Q4 figuren die hun keuzes moeten bewijzen.
Begrijpelijk, dat zijn toch ook prutsmodellen.. toch :+ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
bokkow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:42:
[...]

Haha nee lijkt me niet, hoe de kWh's worden berekend is met een vaste factor, het aantal kilometers die je daarmee kunt rijden heb je dan wel weer in de hand natuurlijk. Bij mij komt dat wel aardig overeen met 209Wh/km :X
Ben wel benieuwd wat die factor is bij anderen P LR AWD RWD
Excuses, ik bedoelde 1.5 x aantal zoveel km's ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
STIMPPYYY schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:47:
[...]

Begrijpelijk, dat zijn toch ook prutsmodellen.. toch :+ ?
Nee, nee dat zeg ik niet! Dat zeggen de vakbladen wel :+ software update anyone?
Maar het is wel opvallend hoe vaak juist de berijders van middenklasse voortuigen, waar onze Model 3/Y ook onder valt, de ontiegelijke drang hebben zichzelf te verdedigen en bewijzen. Ik pas daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Wow.. je hebt gelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKwvVAizslrte5kQkmQ1vXC9-s4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFnkYyB8RwsStq96rTfZWhtT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3orvkAR2pLIiyAZq6GP6kh5B_oo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AERKqep5aQLtwCY3KzWUhUtu.jpg?f=fotoalbum_large

Deze lijken op de zwarte Model Y velgen. Zouden dit de nieuwe 19 inch zijn of de 21 inch performance velgen? :o

en dan lijkt dit gewoon de zilvere versie ervan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cO2j13XSAjdRpDS-U4QB7ezpREk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNg5p0e1bocEH9kD0aHCq8dM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door spartacusNLD op 30-08-2023 11:03 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
bokkow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:06:
[...]

Hij was in een iD.3 :X
En ja hij staat daar gratis Elon's juice te drinken.
Ik wou eerst in discussie, maar ik dacht laat maar....

Overigens vind ik het wel een goede stresstest. Ik kreeg ook een poll na de sessie, normaal nooit.
Heb maar 2 sterren gegeven met opmerking:
- Andere automerken houden 2 plekken bezet
- Krijg zelf de max 80% laden door drukte, maar de andere automerken krijgen die melding niet.
Dus die houden de paal nog langer bezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
turkeyhakan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

waar kun je dit zien of laad je alleen daar en zie je het op die manier omdat je nergens anders hebt geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
SirLct schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Overigens vind ik het wel een goede stresstest. Ik kreeg ook een poll na de sessie, normaal nooit.
- Krijg zelf de max 80% laden door drukte, maar de andere automerken krijgen die melding niet.
ik kon 80+, maar dat is dan omdat Bunnik minder druk was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
datadevil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

waar kun je dit zien of laad je alleen daar en zie je het op die manier omdat je nergens anders hebt geladen?
In de app op lootbox tikken rechtsbovenin, dan op beschikbare credits bovenin, Dan staat daar dan weer hoeveel km je over hebt en daarbij een simpele som vanaf hoeveel gratis kilometers je kwam en presto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
datadevil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

ik kon 80+, maar dat is dan omdat Bunnik minder druk was?
Nou ja, meer dan 80 kan altijd, maar je "kan" idle fee van krijgen.
Zelf nooit meegemaakt, alleen als ik de auto na 100% alsnog achterlaat, dan krijg ik toen terecht idle fee.
Maar goed, ik ga niet van een "gratis" trip opeens een idle-fee trip van maken, dus uit voorzorg en netheid tegen medemens met 80% auto weggehaald :D

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 30-08-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
bokkow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

In de app op lootbox tikken rechtsbovenin, dan op beschikbare credits bovenin, Dan staat daar dan weer hoeveel km je over hebt en daarbij een simpele som vanaf hoeveel gratis kilometers je kwam en presto!
sorry.. zal duf zijn maar 8005 km over, had 10.000 maar ik zie nergens meer data dan dat. Mijn lootbox kies ik 'history' en dan staat dit er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
datadevil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:01:
[...]

sorry.. zal duf zijn maar 8005 km over, had 10.000 maar ik zie nergens meer data dan dat. Mijn lootbox kies ik 'history' en dan staat dit er.
Oh sorry, ja ik heb nog een datalogger in de vorm van Tessie, daar kun je filteren op laadsessies met superchargers en daarvan dan de analytics laten zien. Zo kom ik aan het aantal geladen kWh's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
[...]
Ik "Oke... fijne avond!
What a world to live in!
Misschien had je moeten voorstellen om na het laden even samen een sprintje te trekken? :P
Moest je natuurlijk wel eerst nog een uur staan wachten tot zijn bak vol was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
bokkow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:02:
[...]

Oh sorry, ja ik heb nog een datalogger in de vorm van Tessie, daar kun je filteren op laadsessies met superchargers en daarvan dan de analytics laten zien. Zo kom ik aan het aantal geladen kWh's
ah ja, dat kan ik wel bekijken, maar mijn teslamate is vrees ik later gestart dan deze km's..jammer. Had de rwd lr input kunnen providen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
datadevil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

ah ja, dat kan ik wel bekijken, maar mijn teslamate is vrees ik later gestart dan deze km's..jammer. Had de rwd lr input kunnen providen..
Dat kan nog steeds maar pas na de volgende laadsessies; dan trek je de overgebleven kilometers af van 8005 en je pakt uit TeslaMate het gross geladen kWh van die sessie, dat laatste deel je door het aantal afgetrokken kilometers et voila

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
bokkow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Dat kan nog steeds maar pas na de volgende laadsessies; dan trek je de overgebleven kilometers af van 8005 en je pakt uit TeslaMate het gross geladen kWh van die sessie, dat laatste deel je door het aantal afgetrokken kilometers et voila
ah ja, zal ik proberen te onthouden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:55
Wat mij opviel is dat sinds een aantal weken het netwerk bij de grensovergang veel sneller terugkomt. Wat vroeger galakleding een half uur kon duren is hij nu binnen een minuut weer terug op het netwerk! Heel blij mee.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
In theorie neemt een niet-Tesla 2 plekken in en nemen 4 'vreemde EV's maar liefst 8 plekken in.

Maar als ze een beetje naast elkaar kunnen staan nemen ze maar 5 plekken in. In de praktijk is dit niet te sturen denk ik, maar als een niet-Tesla een beetje kijkt kan ie beter naast een andere niet-Tesla gaan staan. Overigens geldt dit alleen voor de EV's die de poort niet linksachter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Ze rekenen idd gewoon met 250Wh, dus 2500 kWh kan je laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
carpebios schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:12:
Wat mij opviel is dat sinds een aantal weken het netwerk bij de grensovergang veel sneller terugkomt. Wat vroeger galakleding een half uur kon duren is hij nu binnen een minuut weer terug op het netwerk! Heel blij mee.
Ik rij ook regelmatig door grensovergangen maar merk niet veel verschil. Het is denk ik ietsje sneller maar alsnog redelijk langzaam bij mij (van 7 minuten naar 5 minuten of zo?).
Wat wel irritant met de nieuwe software is dat spotify nu gerust 1 minuut nodig heb om te laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SirLct schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:39:
[...]

Ik rij ook regelmatig door grensovergangen maar merk niet veel verschil. Het is denk ik ietsje sneller maar alsnog redelijk langzaam bij mij (van 7 minuten naar 5 minuten of zo?).
Wat wel irritant met de nieuwe software is dat spotify nu gerust 1 minuut nodig heb om te laden.
Bij mij ging het afgelopen vakantie ook mega snel. Al reed ik wel met de nieuwe Model Y. Voorheen met de oude 3 was het drama. Laden van Spotify gaat ook gewoon snel. Al vind ik de interface geen verbetering.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 30-08-2023 11:41 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
maharens schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:38:
[...]

Ze rekenen idd gewoon met 250Wh, dus 2500 kWh kan je laden
Ja dat blijven er veel zeggen maar in de praktijk is het toch echt iets minder. In ieder geval nu, misschien was dit vorig jaar anders. Ik hou rekening met wat er uit de lader komt als bruto en kom dus uit op 213Wh/km over 2370 credit-kilometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Weet iemand toevallig of een inbouw oven in een model3 past? Ik denk het niet, maar vraag het toch maar even..

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:12
Menesis schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:09:
Weet iemand toevallig of een inbouw oven in een model3 past? Ik denk het niet, maar vraag het toch maar even..
Ik denk niet in de kofferbak maar op de achterbank wel lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-09 09:44
pretpik schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 07:54:
Ik sta ook op punt een MY of M3 te bestellen (twijfel nog). MIsschien nog even wachten op nieuwe M3. Wellicht gaan dan de prijzen ook veranderen? Ik lees her en der dat deze wellicht nog omlaag gaat bij nieuwe M3. Iemand enig idee hoe prijsontwikkeling bij voorgaande nieuwe versies ging? Als ze omlaag gaan kan ik beter nu snel bestellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ingmar7 op 30-08-2023 12:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Denk het niet. En ook al past die op de achterbank, hoe krijg je hem naar binnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Ingmar7 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:22:
[...]

Ik sta ook op punt een MY of M3 te bestellen (twijfel nog). MIsschien nog even wachten op nieuwe M3. Wellicht gaan dan de prijzen ook veranderen? Ik lees her en der dat deze wellicht nog omlaag gaat bij nieuwe M3. Iemand enig idee hoe prijsontwikkeling bij voorgaande nieuwe versies ging? Als ze omhaag gaan kan ik beter nu snel bestellen.
Niemand weet wat de prijzen gaat worden.
Ik zou als ik jou was gewoon de gok wagen.
Mocht het omhoog gaan, kan je altijd nog kijken of de veranderingen de moeite waard is.
Anders dan een jonggebruikte/ voorraad van oude model halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

[...]

Veelzeggend dat ik het type kon inschatten op basis van het geneuzel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Ik sta ook op punt een MY of M3 te bestellen (twijfel nog). MIsschien nog even wachten op nieuwe M3. Wellicht gaan dan de prijzen ook veranderen? Ik lees her en der dat deze wellicht nog omlaag gaat bij nieuwe M3. Iemand enig idee hoe prijsontwikkeling bij voorgaande nieuwe versies ging? Als ze omhaag gaan kan ik beter nu snel bestellen.
Dat kan niemand je vertellen, alleen Elon.

De verwachting was dat een jaar geleden de prijzen nog harder zouden stijgen, tot opeens op 13 januari van dit jaar de prijzen duizenden euro's waren gedaald en een paar maanden later weer een paar duizend euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik sta ook op punt een MY of M3 te bestellen (twijfel nog). MIsschien nog even wachten op nieuwe M3. Wellicht gaan dan de prijzen ook veranderen? Ik lees her en der dat deze wellicht nog omlaag gaat bij nieuwe M3. Iemand enig idee hoe prijsontwikkeling bij voorgaande nieuwe versies ging? Als ze omlaag gaan kan ik beter nu snel bestellen.
Niemand die het weet buiten wat mensen bij Tesla. Ik verwacht eigenlijk weinig aanpassing qua prijs op korte termijn. Maar goed, kan er zomaar naast zitten. Overigens is bestellen bij Tesla best veilig. Prijsverlaging krijg je wel en verhoging niet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

bokkow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:01:
[...]

Ja dat blijven er veel zeggen maar in de praktijk is het toch echt iets minder. In ieder geval nu, misschien was dit vorig jaar anders. Ik hou rekening met wat er uit de lader komt als bruto en kom dus uit op 213Wh/km over 2370 credit-kilometers
Ik moet die van mij nog gebruiken, zal het eens bekijken.

Hou je wel rekening met het verschil tussen output en input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Welke maat? Met doos of zonder?

Een 60x60 met doos sowieso niet. Maar een 38 zonder doos zonder meer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

bokkow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:01:
[...]

Ok dan zal het inderdaad meer iets richting de 2100 kWh zijn.

De reden dat ik dit wilde weten is omdat ik een occasion Model 3 heb met 10.000 km supercharging erop. Echter, als ik de app activeer ben ik die gratis supercharging km's kwijt, want het is niet overdraagbaar van eigenaar. Volgens RDW ben ik overigens wel eerste eigenaar, hij was van een garagebedrijf die de auto nooit aan een app heeft gekoppeld.

Dus even met een OBD2 stekkertje uitlezen hoeveel DC lading er gedaan is. :+

Als het bijna op is, dan activeer ik de app pas.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:41

Wat mij opvalt:
Ik "Oke... fijne avond!
What a world to live in!

Ook heel apart dat Tesla rijders wel de melding "drukke charger, max 80% laden anders idle fee"
Maar die andere merken die nog meer palen onterecht bezet houden krijgen die melding niet!?
Sorry hoor maar jij deelt als eerst een sneer uit en dan wanneer de ander een sneer terug uitdeelt is het opeens *surprised pikachu face” en “what a world to live in”.

En het feit dat jij in een “blije mood” bent en dan maar vreemden gaat aanspreken en ongevraagd kritiek gaat leveren wil niet zeggen dat de andere daar ook voor openstaan.

En over “sense of entitlement” gesproken, je geeft zelf dat je niet eens hoefde te laden en he je had toch niks te doen dus was je maar ff gaan laden.

Ik snap wel dat andere mensen denken van daar heb je weer een tesla/musk fanboy.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DS7

DS7

Bobo221 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:01:
[...]

Sorry hoor maar jij deelt als eerst een sneer uit en dan wanneer de ander een sneer terug uitdeelt is het opeens *surprised pikachu face” en “what a world to live in”.

En het feit dat jij in een “blije mood” bent en dan maar vreemden gaat aanspreken en ongevraagd kritiek gaat leveren wil niet zeggen dat de andere daar ook voor openstaan.

En over “sense of entitlement” gesproken, je geeft zelf dat je niet eens hoefde te laden en he je had toch niks te doen dus was je maar ff gaan laden.

Ik snap wel dat andere mensen denken van daar heb je weer een tesla/musk fanboy.
De laadpoort zit toch ook aan de verkeerde kant voor de supercharger? Als dat al een sneer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
DS7 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:31:
[...]

Ik moet die van mij nog gebruiken, zal het eens bekijken.

Hou je wel rekening met het verschil tussen output en input?
Hmmmm, nee geen bruto verbruik :/ maarreee, dat berekent Tesla dan toch?

Ik zie dat er 504,9 kWh bruto is verstookt met het superchargen en volgens de Tesla app komt dat overeen met een verbruik van 2370 kilometers van mn credit af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Nou ik begrijp de reactie van SirLct wel hoor. Ik betaal ook niets voor het laden, maar wilde ook graag zien wat voor volk er op een dergelijke actie afkomt. En daar schrok ik wel van, vooral de manier waarop sommige niet Tesla's staan/de weg blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

Nou ik begrijp de reactie van SirLct wel hoor. Ik betaal ook niets voor het laden, maar wilde ook graag zien wat voor volk er op een dergelijke actie afkomt. En daar schrok ik wel van, vooral de manier waarop sommige niet Tesla's staan/de weg blokkeren.
Ach, is dat anders dan bij Black Friday of andere kortingsacties waar mensen zich ineens als horken gaan gedragen? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
DS7 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

De laadpoort zit toch ook aan de verkeerde kant voor de supercharger? Als dat al een sneer is...
Je bedoelt dat de kabels tekort zijn ;).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bokkow
[...]

Afgezien van dat ik "surprised pikachu face” een mooie meme vind ben ik het niet eens met wat je zegt. @SirLct maakt een grappig bedoelde opmerking over verkeerde laadpoort zijde en krijgt een nare opmerking teruggeslingerd waar geen aanleiding voor was. Met name die tweede zin was totaal niet nodig en ook zeker niet grappig te interpreteren. Zegt misschien meer over de lengte van het kabeltje van die personen 8)

Het is verder een beetje vreemd dat mensen bij een TESLA supercharger denken "daar heb je weer een tesla/musk fanboy".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
BigSmurf schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:12:
[...]
Ach, is dat anders dan bij Black Friday of andere kortingsacties waar mensen zich ineens als horken gaan gedragen? :)
_/-\o_

Helemaal mee eens. Niets op aan te merken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

GeeMoney schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

Potato tomato… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:09:
[...]

ah ja, zal ik proberen te onthouden :P
Ik kan het achterhalen door in de app bij het voertuig de "Charging History" te checken hoeveel kWh ik bij Superchargers heb geladen (dit is helaas alleen te vinden op volle kWh'en).

Vervolgens in mijn profiel bij Account en dan bij "Charging" de paar betaalde laadbeurten (voordat de credits werden geactiveerd) eraf te halen, om het totaal geladen gratis kWh via Superchargers te vinden.

Vervolgens in de Lootbox bij History zien hoeveel km ik nog over heb.

Komt uit op ongeveer 250 Wh/km wat voor het bepalen van het supercharger tegoed wordt gehanteerd.

Ik zou het toch wel enorm waarderen als Tesla die Charging History op voertuigbasis downloadbaar maakt... Datum, tijdstippen van begin/einde, hoeveelheid kWh geladen, locatie, gehanteerde prijs bij de Supercharger. Dit alles in een mooie .csv of .xlsx. Dat zou de administratie toch wel wat simpeler maken hoor...

Het is wel mogelijk om de supercharger facturen en/of overzichten te downloaden (via het account, niet op voertuigniveau), maar niet de hele laadgeschiedenis. Ondanks dat die overduidelijk wel wordt gelogd en er alleen maar een lastig bruikbare tabel in de app van wordt getoond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
DS7 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

Veelzeggend dat ik het type kon inschatten op basis van het geneuzel. ;)
Huahaha ja je was spot-on, heel bizaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Als je nu bestelt en de prijs wordt voor levering verlaagd, dan betaal je gewoon de lagere prijs. Sterker nog, in januari werden de prijzen verlaagd en heeft Tesla het verschil gerestitueerd aan mensen die binnen twee weken daarvoor een auto geleverd hadden gekregen. NB dit gold alleen voor prive-aankopen, niet voor zakelijke aankoop.

Je loopt dus niet echt risico als je nu bestelt.Alleen als er langer dan twee weken na levering een prijsverlaging komt. Sowieso kun je de order altijd weer cancellen en ben je alleen die EUR 250 kwijt. Wachten tot aankondigingen over prijzen betekent ook later je auto geleverd krijgen.

Andere optie is wachten tot einde kwartaal. Dan is er weer een kans op voorraadmodellen met korting. Hoewel de 'delivery waves' worden afgebouwd gebeurde het in juni/juli toch nog wel dat er mooie aanbiedingen waren. Dan moet je wel snel kunnen handelen (geld paraat), de Tesla pagina regelmatig refreshen en niet te lang gaan nadenken op dat moment want ze zijn ook snel weer weg.

In maart/april waren er veel mooie deals op Model Y en Model 3. Mijn indruk is dat het in juni/juli wat meer Model 3 was. Tesla stuurt auto's deze kant op aan de hand van bestellingen (vooral vanuit China met de Model 3 en deels ook de Model Y) en terwijl ze onderweg zijn worden er altijd wel wat orders gecancelled, uitgesteld of gewisseld. Die komen dan als voorraadmodel aan en Tesla wil er dan weer zo snel mogelijk vanaf. Met meer productie vanuit Duitsland (nu ook de Model Y RWD die daar wordt gemaakt) zal dit voor de Model Y wat minder worden denk ik. De Model 3 wordt vooralsnog alleen vanuit China hierheen verscheept, dus daar zal het nog wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
bilgy_no1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Ik zou het toch wel enorm waarderen als Tesla die Charging History op voertuigbasis downloadbaar maakt... Datum, tijdstippen van begin/einde, hoeveelheid kWh geladen, locatie, gehanteerde prijs bij de Supercharger. Dit alles in een mooie .csv of .xlsx. Dat zou de administratie toch wel wat simpeler maken hoor...
met tessie kan dat toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOWQ3TidoMA0aAc4FMVUPGuJ9Vc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jd1QCaO5djh6Fw9tk5NgIHk5.png?f=fotoalbum_large

edit: GDPR proof maken

[ Voor 23% gewijzigd door The_Woesh op 30-08-2023 13:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SirLct
[...]

Als iemand 2 plekken bezet houd had ik ook boos kunnen aanspreken. Maar nee, de stemming daar was helemaal prima, dus een geintje uitgedeeld. Iedereen hoeven daar niet te laden, de bestuurder gaf zelfs aan dat het fout van tesla is dat de kabel zo kort is, maar toch gratis dus hij ging even proberen.

Maar ik snap je punt wel, next time ga ik maar stil blijven in mijn auto. Even een gesprekje wordt altijd verkeerd geinterpreteerd zo te zien. :+ Jep, what a world to live in! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SirLct schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Als iemand 2 plekken bezet houd had ik ook boos kunnen aanspreken. Maar nee, de stemming daar was helemaal prima, dus een geintje uitgedeeld. Iedereen hoeven daar niet te laden, de bestuurder gaf zelfs aan dat het fout van tesla is dat de kabel zo kort is, maar toch gratis dus hij ging even proberen.

Maar ik snap je punt wel, next time ga ik maar stil blijven in mijn auto. Even een gesprekje wordt altijd verkeerd geinterpreteerd zo te zien. :+ Jep, what a world to live in! :D
Mwah je moet je nooit door de botteriken van de wereld laten intimideren vind ik. Blijf gewoon je vrolijke, vriendelijke en open zelf. De eikels vergeet je snel genoeg weer en wie weet wat voor leuke contacten je opdoet.
The_Woesh schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:33:
[...]

met tessie kan dat toch?

[Afbeelding]

edit: GDPR proof maken
Ja, ik weet dat er opties voor zijn. Maar Tesla heeft de data zelf (mijn gebruikersdata eigenlijk), maakt er al een interactief grafiekje van, en hoeft alleen maar een export-functie te maken (zoals ze die al voor de Supercharger facturen hebben op het niveau van het profiel). Dan hoef ik mijn data niet ook nog via een derde partij te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
bokkow schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Het is verder een beetje vreemd dat mensen bij een TESLA supercharger denken "daar heb je weer een tesla/musk fanboy".
Hahah zo had ik het nog niet eens gezien :D Maar inderdaad! Wat denken ze?? Gratis Elon juice halen en dan niet even de Lord aanbieden??!

Maar goed, grapje terzijde, ondanks mn veel positieve opmerking over tesla wil ik mijzelf nog niet eens tesla fanboy noemen.
Als er dingen die echt slecht zijn, noem ik het ook. Bijv ruitenwisser sent from hell, of dat ze straks stalk gaan weghalen en dingen op stuur zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SirLct schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Hahah zo had ik het nog niet eens gezien :D Maar inderdaad! Wat denken ze?? Gratis Elon juice halen en dan niet even de Lord aanbieden??!

Maar goed, grapje terzijde, ondanks mn veel positieve opmerking over tesla wil ik mijzelf nog niet eens tesla fanboy noemen.
Als er dingen die echt slecht zijn, noem ik het ook. Bijv ruitenwisser sent from hell, of dat ze straks stalk gaan weghalen en dingen op stuur zet.
Over die ruitenwissers...

Valt mij op dat ze het de laatste tijd echt wel beter doen. Nog af en toe het gevoel dat ze iets te laat inschakelen (maar dat had ik bij eerdere auto's precies zo), maar false positives heb ik al twee maanden niet echt gehad. Misschien toch via een update bijgewerkt (nu 2023.26.8) of heb ik gewoon mazzel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:57
bilgy_no1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:46:
[...]

Valt mij op dat ze het de laatste tijd echt wel beter doen. Nog af en toe het gevoel dat ze iets te laat inschakelen (maar dat had ik bij eerdere auto's precies zo), maar false positives heb ik al twee maanden niet echt gehad. Misschien toch via een update bijgewerkt (nu 2023.26.8) of heb ik gewoon mazzel?
Zelfde indruk hier.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@bilgy_no1 @Tommie12 dan is mijn exemplaar denk ik gewoon slecht. Zonder s3xy button gaat ie rap wissen als er niets is, maar voor mijn gevoel idd ook te langzaam als het begin harder te regenen.
Vooralsnog valt ruitenwisser bij mij nog steeds in the "sent from hell" categorie. Samen met printers van voor 2010.
https://theoatmeal.com/comics/printers

[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 30-08-2023 13:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 10:04
bilgy_no1 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:46:
[...]

Mijn wisser ging vanmorgen meerdere malen aan het werk terwijl het droog was EN de knop op "uit" stond (nee, geen AP aan en dus van uit -> auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Die van mij wist ook nog gewoon hoor, terwijl die zelfs op UIT staat (en niet op TACC of AP).

[ Voor 26% gewijzigd door turkeyhakan op 30-08-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009

WhySoSerious

Be the change.

Wat betreft die gratis supercharger km's; Tesla gaat er van uit dat je 5 km rijdt op iedere geladen kWh. Gemeten met Tessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:02
Ik heb echt nog maar zélden dat mijn wissers me écht in de weg zitten. Mééstal plenty op tijd met regen, hooguit dan een beetje enthousiast wissen, en op tijd weer uit.

Het regelmatig wissen terwijl het volle zon, droog, 30 graden is heb ik al een tijdje niet meer gehad gelukkig. Ondanks dat ik vaker een passagier heb, en het zich altijd voordoet met passagier als je lovende zaken vertelt over je voertuig :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Logisch toch?

Stel je voor dat je al jaren in een ID.3 moet rijden die naar de garage moet voor een update, waar de lane assist je bijna continu corrigeert, en waar de warmtepomp zo slecht van was dat PON iedere eigenaar compensatie moest bieden van de rechter.

Dan moet je af en toe ff stoom loslaten toch?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
SirLct schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

En het antwoord van die ander was geen geintje toch? dat was drop dead serious maar van jou puur een geintje..misschien begreep hij jouw geintje niet, of andersom?

Kijk als Tesla geld wil verdienen door de boel voor iedereen open te zetten, dan is het gewoon niet zo slim om daar de voorzieningen niet op aan te passen en heb je dit soort gezeik en mensen die zielig gaan doen over een laadpoort aan de "verkeerde kant". Ik denk zeker dat andere bestuurders er rekening mee moeten houden da ze niet helemaal idioot staan, maar er is ze lastig wat te verwijten, zeker als ze voor een abbo betalen om het te gebruiken, dan mogen ze een beetje fatsoenlijk voorzieningen verwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 30-08-2023 15:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 20:53
Kunnen we gewoon weer on-topic nu? Ben wel een beetje klaar met deze onzinnige discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
JohanB schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:19:
[...]

En het antwoord van die ander was geen geintje toch? dat was drop dead serious maar van jou puur een geintje..misschien begreep hij jouw geintje niet, of andersom?

Kijk als Tesla geld wil verdienen door de boel voor iedereen open te zetten, dan is het gewoon niet zo slim om daar de voorzieningen niet op aan te passen en heb je dit soort gezeik en mensen die zielig gaan doen over een laadpoort aan de "verkeerde kant". Ik denk zeker dat andere bestuurders er rekening mee moeten houden da ze niet helemaal idioot staan, maar er is ze lastig wat te verwijten, zeker als ze voor een abbo betalen om het te gebruiken, dan mogen ze een beetje fatsoenlijk voorzieningen verwachten.
Hij keek iig doodserieus, maar ik ben ook geen expert in mensengedrag dus ik laat het hierbij.
Overigens was het volgens mij niet de bedoeling van Tesla om geld te verdienen met de SuC. Maar goed ik werk niet voor Tesla en weet niet wat de strategie/ verdienmodel is.
Ik denk dat het hele discussie heel erg polariserend gemaakt. Ik ben niet tegen het openmaken van de SuC.
Dat de kabel te kort voor sommige modellen is ook gewoon wat het is, maar laten we elkaar de ruimte gunnen met fatsoen.
Ik bedoel daarmee:
- aan non-tesla eigenaren met laadpoort aan de verkeerde kant: hou rekening mee dat je last kan veroorzaken voor anderen, kan je iets doen daarmee (auto anders opzetten, of net die laatste of eerste stall pakken, oid) dan doe dat, kan je niks aan doen (je bent bijna leeg, moet echt laden) dan is het zo. Maar aan de gedrag "is Elon's fout dat de kabel te kort is, ik sta lekker hier en f* jullie" hebben we niks aan
- aan tesla eigenaren: heb je echt last van idioten die de auto zonder fatsoen neerzet, spreek ze netjes aan, wellicht willen ze hun auto anders wegzetten. Heb je geen last van? Dan praat ook niet met hun. In mijn ervaring zelfs met een grap kan je per ongeluk hun teentjes trappen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Divak
Bedenk maar zo, diezelfde persoon heeft een ID3 à €43k verkozen boven een Tesla Model 3 à €42k.
Daar kun je sowieso geen gezond gesprek mee beginnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 13:39
GeeMoney schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

Jij bedoelt dat de laadpoort aan de verkeerde kant zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
Mackeessie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Daar ga je mis :).
Tesla stelt zijn laders open en stelt hier geen voorwaarden aan. Sterker nog, ze erkennen het probleem en lossen dit op bij de v4 stations.
Het zal zich uiteindelijk dus oplossen nadat Tesla alle huidige stations geüpgraded heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-09 19:40
Mackeessie schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

We mogen blij zijn dat merken afwisselen van kant voor de laadpoort.
Beetje zoals bij tankkleppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vooralsnog laad ik nu alleen bij SuperChargers echter zijn die locaties wel heel aantrekkelijk om snel even wat te drinken en snacken. Niet echt bevorderlijk voor de gezondheid dus ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 13:39
GeeMoney schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:10:
[...]

Daar ga je mis :).
Tesla stelt zijn laders open en stelt hier geen voorwaarden aan. Sterker nog, ze erkennen het probleem en lossen dit op bij de v4 stations.
Het zal zich uiteindelijk dus oplossen nadat Tesla alle huidige stations geüpgraded heeft.
Probleem is natuurlijk dat de autofabrikanten random de positie van de laadpoort bepalen, geen overleg met andere merken of stroomaanbidders in mijn ogen en er is geen protocol, behalve CCS. Tesla is begonnen met de laadpoort links, handig bij een linksgestuurde auto, zoals in de USA. De laders zijn daarop gemaakt omdat er nauwelijks of geen andere elektrische auto's waren toen de Superchargers werden neergezet. Zij zijn daar consequent mee doorgegaan bij alle modellen.
Kijk eens bij de VAG groep: Volkswagen rechtsachter, Audi links en rechts voor, Porsche idem.
Je kiest als klant daarvoor en ook voor de consequenties bij het laden. En als je goedkoop wilt laden bij Tesla dan moet je je dus aanpassen. Het is mooi dat Tesla zijn aansluiting nu verandert bij de V4 laders, maar dat heeft ook te maken met de regelgeving in Europa en waarschijnlijk ook met de komst van de Semitruck van Tesla.
En overigens rammelt mijn Model Y uit Duitsland ook helemaal niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 21:23
Morgen naar Arnhem om mijn Model 3 uit te laten lijnen. Die staat scheef sinds vorige afspraak. Erg irritant!

Maar nu moet ik schijnbaar mijn auto daar buiten neerzetten, via de app aanmelden en dan komt er een keer een monteur als hij aan de beurt is.

Sorry hoor, maar wat een niet klantvriendelijke en zeer onpersoonlijke behandeling.

Scheelt weer een poppetje personeel natuurlijk, maar even kunnen spreken met iemand over het hoe en wat is iets wat ik persoonlijk altijd wel fijn vind. Even horen wat ze gaan doen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die problemen met die laadpoort aan de 'verkeerde' kant vallen mij in de praktijk reuze mee. Op vakantie een paar opengestelde v3's aangedaan waar het vrij druk was en daar zag ik wel wat mooie voorbeelden:

- 3 VAG's netjes naast elkaar wat onbruikbare stalls scheelt
- een knap geparkeerde Kia Soul die diagonaal in een vak stond maar toch binnen de lijntjes om naastgelegen auto's niet in de weg te zitten
- een Niro die de supercharger vanaf de achterkant gebruikte zodat hij niet twee Supercharger vakken hoefde te bezetten

Dit allemaal op één 16-stall charger in een tijdsbestek van 20 minuten! Je zag wel wat verwarring bij een enkele Tesla rijder die zo'n stall inreed en daarna pas zag dat de laadkabel bezet is, maar de chaos viel mij reuze mee.

Het leuke is wel dat je met je preconditioned Model 3 in no-time weer op pad bent terwijl niet-Teslas die er eerder stonden dan nog aan het laden zijn. Zou ook kunnen dat het 100% druppelaars zijn uiteraard.
Pagina: 1 ... 98 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: