Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.886 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Peertjah schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:46:
Nog nooit over nagedacht, maar wat gebeurd er als je systeem in je Tesla ineens reboot..
Check t filmpje dan.

https://twitter.com/MissJ...op-de-snelwega65dba971%2F
Dit is niet ineens rebooten, die bestuurder doet het zelf door de beide scrollwheels vast te houden :F Als hij zich 'unsafe' voelt heeft ie dat alleen aan zichzelf te danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 09:27
Ik ben ondertussen wat verder met de banden.

Ik neem aan dat een 40 hoog ipv 35 hoog geen probleem is voor achter. zouden jullie dan voor ook 40 nemen?

Hier aanbod kwik fit, nog niet veel verder vergeleken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGn8v284cSBsWQjEnz-crk08HZA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aO9LYogvDmYn4XFXtIwUyP81.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

The_Woesh schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:27:

Ik neem aan dat een 40 hoog ipv 35 hoog geen probleem is voor achter. zouden jullie dan voor ook 40 nemen?

[Afbeelding]
Dat is weldegelijk een groot probleem. Niet doen.

Het mag 1,5% groter en 2% kleiner. We hebben het hier over 3,8% groter.

[ Voor 6% gewijzigd door DS7 op 28-08-2023 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Ja is dat not done? vanwegen te grote diameter t.o.v. wielkast? of afstelling auto?

Op 35 zal ik ander merk moeten nemen.

alleen geen 3PMSF dus ik weet het zo nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2f7oBHjWLRbJ99PzqYQJZb1qK-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uybHOGK8Ebr8U31eO1HqrsA1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Woesh schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:38:
Ja is dat not done? vanwegen te grote diameter t.o.v. wielkast? of afstelling auto?

[Afbeelding]
Zou dat persoonlijk niet doen. Die twee banden zijn erg verschillend. Je wilt naar 1 set velgen? Of 2?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Ja is dat not done? vanwegen te grote diameter t.o.v. wielkast? of afstelling auto? [...]
Je snelheidsmeter gaat het niet leuk vinden als je banden ineens een stuk groter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-09 11:41
Oekol schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:47:
[...]

Kabeltjes..... Zonde man. Hoop dat je snel terecht kan, dit is kloten!
Denk dat het een vochtprobleem isAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEqoVYrOiU5ODShzSJ54gn8dvnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDymBqWVetJFhgUjr2rR7BCj.jpg?f=fotoalbum_large

Maar even kijken of ze hier ook een mobiel service team hebben. Besef nu pas hoe veel ik CC en AP gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Inspired schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:07:
[...]

Zou dat persoonlijk niet doen. Die twee banden zijn erg verschillend. Je wilt naar 1 set velgen? Of 2?
Ik dacht aan 1 set, zomerbanden wisselen tot ze versleten zijn en dan all-season rijden.

alleen, tja als ik geen all-seasons kan vinden gaat dat plan niet door.

Ik zie hier dat ik ook tot 295 breed op een 10.5 velg kan.

is dat aan te raden? Dan kan de Vredestein QUATRAC PRO 295/35 R21 107Y er onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:41
turkeyhakan schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:25:
Ik zag van de week een Model Y helemaal onder de hagelschade. Dat deed wel even pijn om het aan te zien moet ik zeggen.

Ontelbaar aantal hageldeuken.... spiegelkap aan 1 kant er af etc. Wel bijzonder: de ramen waren nog wel heel: wellicht vervangen?
Hier in de buurt stond van de week een Model 3 met hagelschade. Inderdaad van voor naar achter onder de deuken, panoramadak beschadigd, voorruit kapot ;(

Ik ga over 3 weken een weekje rondrijden in de noord Italie (Dolomieten), maar dan op 2 wielen. Hopelijk hebben wij beter weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Peertjah schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 22:46:
Nog nooit over nagedacht, maar wat gebeurd er als je systeem in je Tesla ineens reboot..
Check t filmpje dan.

https://twitter.com/MissJ...op-de-snelwega65dba971%2F
Huh hoe bedoel je? Ik zie niets raars? Heb zelf ook vaker reset gedaan tijdens rijden, scherm gaat uit maar voor de rest werkt de voertuig gewoon.

[ Voor 24% gewijzigd door SirLct op 28-08-2023 10:24 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Woesh schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:32:
[...]

Ik dacht aan 1 set, zomerbanden wisselen tot ze versleten zijn en dan all-season rijden.

is dat aan te raden? Dan kan de Vredestein QUATRAC PRO 295/35 R21 107Y er onder.
Je zomerbanden gaan nog wel even mee toch? Dan zou ik gewoon ff wachten met kijken. Wellicht is er over een paar maand meer aanbod. Zou zelf persoonlijk ook eerder voor een tweede setje 19 inch met winterbanden gaan. Lekker zelf wisselen als het nodig is.

Compleet setje is EUR 2500,-. Ook nog eens een stuk voordeliger als je sneeuwkettingen nodig hebt, en geen kans op het verkloten van je Ubers.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 28-08-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Schwarz schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:17:
[...]

Knop indrukken en camera was gelijk weer werkend. Na een stuk rijden calibratie voltooid en Ap en Acc werkte weer.

Werkte. Want te vroeg gejuicht. Voorscherm camera doet het niet meer. Bij nieuwe calibratie reset laat de camera beeld zien. Maar valt alweer uit voordat calibratie voltooid is. Wordt dus een garageafspraak..
Schwarz schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:16:
[...]

Denk dat het een vochtprobleem is[Afbeelding]

Maar even kijken of ze hier ook een mobiel service team hebben. Besef nu pas hoe veel ik CC en AP gebruik.
Had ik vanochtend ook, CC en AP werkt niet, heel vreemd.
Volgens mij werkt mijn linker en rechter camera wel want de blindspot cam werkt wel.
Auto gereset tijdens rijden (2 scrollwiel) en helpt niet.
Daarna even benzinestation opgezocht en geparkeerd, camera calibration gedaan, stukje gereden, en AP & CC werkt weer.
Ik hoop niet dat het tijdelijk oplossing is!

[ Voor 20% gewijzigd door SirLct op 28-08-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

[Afbeelding]
https://www.autobandenmar...-103V-XL-N1-PNCS/R-347873

Deze wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Caelorum schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:13:
[...]

Je snelheidsmeter gaat het niet leuk vinden als je banden ineens een stuk groter zijn.
Dat. Risico van aanlopen. Niet meer optimaal functionerende ABS en Stabiliteitsregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hou je rekening met het hoge gewicht van de auto?
Vredestein QUATRAC << ik weet niet of je daarop ook gefilterd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
Schwarz schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:16:
[...]

Denk dat het een vochtprobleem is[Afbeelding]

Exact dit had ik ook. Afspraak ingeschoten, duurde ongeveer een week. En inderdaad dan merk je pas hoeveel gebruik je maakt van CC. Kan me voorstellen hoe vervelend dit is op vakantie :/

De oplossingen was bij mij het vervangen van de camera en bij mij zag het er dus exact hetzelfde uit. Eerst deed ie het nog een paar keer als het vocht was verdampt maar dat hield op een gegeven moment ook op.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:25
Vanmorgen onze MY LR opgehaald. Helemaal gelukkig, super auto. Alleen kwam nu al een raar probleempje. Als ik achteruit rij gaan de spiegels naar beneden, helemaal top. Maar ze gaan niet meer terug in positie. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Better inderdaad. Die zijn er niet in 255, dus achter deze en voor de Quatrac pro is wellicht een goede optie.

@Blasterxp : Ik zoek alleen op heavy load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Woesh schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:21:
[...]

Better inderdaad. Die zijn er niet in 255, dus achter deze en voor de Quatrac pro is wellicht een goede optie.

Als je Duitsland in wilt kunnen in winterse omstandigheden heb je wat anders nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Inspired schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Je zomerbanden gaan nog wel even mee toch? Dan zou ik gewoon ff wachten met kijken. Wellicht is er over een paar maand meer aanbod. Zou zelf persoonlijk ook eerder voor een tweede setje 19 inch met winterbanden gaan. Lekker zelf wisselen als het nodig is.

Compleet setje is EUR 2500,-. Ook nog eens een stuk voordeliger als je sneeuwkettingen nodig hebt, en geen kans op het verkloten van je Ubers.
Thanks, 19" voor de MYP weet ik nog niet zo. En naast uiterlijk begreep ik dat ivm de remklauw niet alle velgen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Woesh schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:24:
[...]

Thanks, 19" voor de MYP weet ik nog niet zo. En naast uiterlijk begreep ik dat ivm de remklauw niet alle velgen passen.
Tegenwoordig hoef je er maar ± twee maand mee te rijden. 19 inch kan prima, de verf maakt de remklauw niet veel dikker hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
Betreft all seasons. Het hele jaar op van die herrie banden rijden en met een hoger verbruik zou ik niet doen. Neem een EV geschikte band, anders niet. En als je er geen verstand van hebt, ga naar de garage aub 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Inspired schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

Tegenwoordig hoef je er maar ± twee maand mee te rijden. 19 inch kan prima, de verf maakt de remklauw niet veel dikker hoor. ;)
op de site van tesla:

Let op: Dit pakket is niet compatibel met Model Y Performance Dual Motor All-Wheel Drive geconfigureerd met de Performance-upgrade - Neem contact op met uw dichtstbijzijnde Tesla Service Center voor meer informatie

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Woesh schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:27:
[...]

op de site van tesla:

Let op: Dit pakket is niet compatibel met Model Y Performance Dual Motor All-Wheel Drive geconfigureerd met de Performance-upgrade - Neem contact op met uw dichtstbijzijnde Tesla Service Center voor meer informatie

:?
Komt door de V-rating. Je mag dus maximaal 240. Moet niet zo'n probleem zijn. Paar van die all seasons van je hebben ook "maar" een V rating. Daar mag je officieel in NL niet mee rijden volgens mij. Wel met een winter V band.

Ik heb onlangs een paar weken met 19 inch op de Performance gereden. Niks geen probleem, je kunt ook gewoon 19 inch selecteren als velg in de P.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 28-08-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Inspired schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Komt door de V-rating. Je mag dus maximaal 240. Moet niet zo'n probleem zijn. Paar van die all seasons van je hebben ook "maar" een V rating. Daar mag je officieel in NL niet meer rijden volgens mij. Wel met een winter V band.
Ah ok. Helder. De P gaat inderdaad tot 250, maar 240 voor de band is niet zo'n probleem. Ik heb nog nooit de 200 aangetikt, dat zal wel komen maar er dik boven wordt het zowiezo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Woesh schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:30:
[...]

Ah ok. Helder. De P gaat inderdaad tot 250, maar 240 voor de band is niet zo'n probleem. Ik heb nog nooit de 200 aangetikt, dat zal wel komen maar er dik boven wordt het zowiezo niet.
Ja, precies. 250 is een keer leuk maar daarna doe je dit niet echt meer. Tenminste, dat is mijn ervaring. En anders alleen doen als je de zomerbanden eronder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:03

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Probeerde een proefrit te boeken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6b5HazB3UucWrbb1BPsDHBqoEM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EwEGAAb3fbAIMTAtkRSH5avI.png?f=user_large

Ben benieuwd wat die medewerker te zeggen heeft.

Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 28-08-2023 13:26 . Reden: Namen noemen van medewerkers is een no-no en de opmerking eronder is ook wel erg over de rand. ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:27
The_Woesh schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:32:
[...]

Hou je er rekening mee dat de 35 een percentage van de de breedte (in mm) is en dus een bredere band met dezelfde hoogteaanduiding ook weer een grotere omtrek heeft.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
Inspired schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:32:
[...]

Ja, precies. 250 is een keer leuk maar daarna doe je dit niet echt meer. Tenminste, dat is mijn ervaring. En anders alleen doen als je de zomerbanden eronder hebt.
Tja, maar de regel is simpel. Als die auto 250 kan, dan moeten de banden dat ook kunnen. Enkel voor winterbanden is er een uitzondering als je een sticker op je dash hangt.

In België wordt je daarvoor afgekeurd op de technische controle.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:13
Kwam toevallig dit artikel tegen over scheurtjes in de giga casting van een (Amerikaanse) MY. Ben wel benieuwd of dit een uitzondering is (wat ik hoop)

https://www.autoevolution...ront-casting-220165.html?

[ Voor 11% gewijzigd door Chonn op 28-08-2023 23:17 ]

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

[...]

Zo lang je rondom 3pmsf all seasons hebt zou dat ok moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 17:28
Inspired schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:32:
[...]

Mee eens!

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 28-08-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Inspired schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Komt door de V-rating. Je mag dus maximaal 240. Moet niet zo'n probleem zijn. Paar van die all seasons van je hebben ook "maar" een V rating. Daar mag je officieel in NL niet mee rijden volgens mij. Wel met een winter V band.
Dit is toch wel even iets om uit te zoeken. Ik dacht dat ook bij 3pmsf een lagere snelheidscategorie geen probleem hoeft te zijn (mits je stickertje plakt, of snelheid in de auto limiteert).

Indien het niet mag, niet doen. Want dan heb je een probleem met de verzekering als je een ongeval krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Hier sneuvelt nog een Tesla. Wel mooi om te zien dat het glazendak het lijkt vol te houden.

https://www.skoften.net/s...-noodtoestand-uitgeroepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
Himalaya schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:57:
[...]

Hou je er rekening mee dat de 35 een percentage van de de breedte (in mm) is en dus een bredere band met dezelfde hoogteaanduiding ook weer een grotere omtrek heeft.
Dat wist ik niet. Ik leer snel aardig wat bij. Maar wellicht dat ik voor advies een keertje langs de garage ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:40
Tommie12 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:01:
[...]

Tja, maar de regel is simpel. Als die auto 250 kan, dan moeten de banden dat ook kunnen. Enkel voor winterbanden is er een uitzondering als je een sticker op je dash hangt.

In België wordt je daarvoor afgekeurd op de technische controle.
Die sticker kan toch voor zowel winter als zomerbanden?

[ Voor 16% gewijzigd door this op 28-08-2023 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
this schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:29:
[...]

Die sticker kan toch voor zowel winter als zomerbanden?
De uitzondering is er alleen voor winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
Nosch schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:08:
Hier sneuvelt nog een Tesla. Wel mooi om te zien dat het glazendak het lijkt vol te houden.

https://www.skoften.net/s...-noodtoestand-uitgeroepen
Hm, dat is wel vergelijkbaar met mijn ervaringen met de hagelbui die ik van de zomer in FR had: achterruit stuk, dak en voorruit geen probleem. Blijkbaar toch minder sterk/ander (lichter?) materiaal gebruikt voor de achterruit?

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
dabutcha76 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

Hm, dat is wel vergelijkbaar met mijn ervaringen met de hagelbui die ik van de zomer in FR had: achterruit stuk, dak en voorruit geen probleem. Blijkbaar toch minder sterk/ander (lichter?) materiaal gebruikt voor de achterruit?
Achterruit is meestal 'normaal' gehard glas, de voorruit is gelamineerd zodat ie niet in 129837098145709587 stukjes de auto in komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:09:
[...]

Achterruit is meestal 'normaal' gehard glas, de voorruit is gelamineerd zodat ie niet in 129837098145709587 stukjes de auto in komt
Hoe zit het met Model 3? Want die is van midden naar achter 1 stuk glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
DS7 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:32:
[...]

Dat is weldegelijk een groot probleem. Niet doen.

Het mag 1,5% groter en 2% kleiner. We hebben het hier over 3,8% groter.
Want? Motoren zijn niet met as aan elkaar gekoppeld, dan kan dit geen kwaad.

Standaard wijkt voor en achter (omtrek wiel) al af bij de P. Zet je de 19/20inch af tegen de 21inch, wijkt dit ook onderling af tov de P.

De kilometer teller wijkt alleen een beetje af en aanlopen doet het bij dit formaat achter zeker niet.

Na installeren vsn zo’n set druk je “bandenservice” aan in een van de menu’s in je auto, dan gaat de auto inleren welke banden/wielen er nu onder zitten. (Met de melding “probeer snel optrekken voorlopig even uit te stellen”) De auto gaat dan de wielen inleren.

(Er rijden zat mensen rond met een grotere afwijking op een Y. Banden voor nieuws vs. Achter versleten geeft ook een afwijking etc)

Auto zou er prima op rijden.

@The_Woesh

[ Voor 20% gewijzigd door Stef87 op 28-08-2023 14:29 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
[...]

V rating, dus apk-afkeur bij een P (240km/h max)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
SirLct schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:14:
[...]

Hoe zit het met Model 3? Want die is van midden naar achter 1 stuk glas.
Is dat dan veranderd? Bij mij zijn dat 2 aparte glazen. Je kan duidelijk zien in de midden, waar die steunbalk onder zit, dat daar de scheiding zit tussen 2 glazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:33
Nu zo’n anderhalve week M3 bezitter. Heel erg blij mee overigens. Heb wel twee kleine vragen, hoop dat iemand hier mij kan helpen:

De contacten van mijn iPhone importeren klaarblijkelijk niet. Op het scherm staat duidelijk ‘bezig met importeren van contacten’, echter gebeurt dat niet. Heb de telefoon ook al eens verwijderd en het opnieuw geprobeerd, tot nu toe zonder resultaat. Heeft iemand de gouden tip?

En mijn tweede vraag: Als ik de auto op de oprit laat staan verliest hij toch dagelijks zo’n 3 tot 4%. Ik dacht eerst dat het aan mijn iPhone widget van de Tesla leek, dus die heb ik verwijderd. Echter, nu constateer ik nog steeds dat hij enkele procenten verliest. Is dit normaal? Sentry staat overigens uitgeschakeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Adrenaline0182 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:33:
Nu zo’n anderhalve week M3 bezitter. Heel erg blij mee overigens. Heb wel twee kleine vragen, hoop dat iemand hier mij kan helpen:

De contacten van mijn iPhone importeren klaarblijkelijk niet. Op het scherm staat duidelijk ‘bezig met importeren van contacten’, echter gebeurt dat niet. Heb de telefoon ook al eens verwijderd en het opnieuw geprobeerd, tot nu toe zonder resultaat. Heeft iemand de gouden tip?

En mijn tweede vraag: Als ik de auto op de oprit laat staan verliest hij toch dagelijks zo’n 3 tot 4%. Ik dacht eerst dat het aan mijn iPhone widget van de Tesla leek, dus die heb ik verwijderd. Echter, nu constateer ik nog steeds dat hij enkele procenten verliest. Is dit normaal? Sentry staat overigens uitgeschakeld!
Heb je de RWD? Met LFP batterij? Misschien is het gewoon de BMS die het percentage verkeerd inschat en dat je niet werkelijk zo veel procent kwijt bent.
Eens tot 100% laden en kijken of het nog voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
this schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

Heb je de RWD? Met LFP batterij? Misschien is het gewoon de BMS die het percentage verkeerd inschat en dat je niet werkelijk zo veel procent kwijt bent.
Eens tot 100% laden en kijken of het nog voorkomt.
Betreft inderdaad de rwd met lfp accu. Vorige week wel al eens tot 100% geladen. Kan ik uit jouw opmerking opmaken dat de widget op mijn iPhone niet van invloed hoort te zijn op het verbruik van de Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Laatst online: 10-12-2024

Zelf had ik dit ook (2 mnd terug), dacht Sentry Mode met iPhone uit te kunnen zetten.
Maar dit moet je echt in de auto doen is mijn ervaring, controleer even of het daar ook uit staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Adrenaline0182 Sentry even aan- en weer uitzetten in de auto, niet via de app, en de bluetooth connecties verwijderen - zowel sleutel als telefoon - en opnieuw koppelen. Dat zijn vrijwel altijd de boosdoeners. Daarna inderdaad een keer naar 100% laden 's nachts en een paar uur laten staan.

Is het dan niet opgelost, even met Tesla bellen, misschien kunnen ze het uitlezen. Veel plezier met je M3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Laatst online: 12-09 11:41
bokkow schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Exact dit had ik ook. Afspraak ingeschoten, duurde ongeveer een week. En inderdaad dan merk je pas hoeveel gebruik je maakt van CC. Kan me voorstellen hoe vervelend dit is op vakantie :/

De oplossingen was bij mij het vervangen van de camera en bij mij zag het er dus exact hetzelfde uit. Eerst deed ie het nog een paar keer als het vocht was verdampt maar dat hield op een gegeven moment ook op.
Verwacht ook dat het een eenvoudige reparatie is. Wel knap vervelend dat dit op eerste dag van vakantie gebeurt met nog een paar 1000+km voor de boeg zonder cruisecontrol. Hopelijk kunnen ze een servicemannetje langs de camping sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The_Woesh schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:27:

[Afbeelding]
Ik zie dat er een hele discussie al is geweest, maar dit puntje zag ik nog niet terugkomen. De bovenste band die je hier hebt geselcteerd heeft een lastsindex van 98. Bij de Model Y RWD is dat al 104 volgens de specificaties. Ik kan me voorstellen dat het voor de Performance minstens ook die waarde is.

Lastindex 98 is 750 kg per wiel, oftewel 3000 kg in totaal. Met volle belading (4-5 personen met bagage) kom je al boven 2500 kg, dus technisch gezien zou het misschien kunnen. Maar ik zou zelf als lastindex minimaal de specificaties van de fabrikant aanhouden. Lastindex 104 (van de MY RWD) is al 900 kg per band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:30:
[...]

De media pikken het weer op met clickbaits, maar het gaat echt inderdaad nergens over. Even rebooten terwijl je rijdt, als je dat als Tesla rijder nog niet hebt gedaan zit je pas in de brugklas :Y
De grap is, dat als je het filmpje uitkijkt, dat er dus helemaal niets gevaarlijks gebeurt. En de conclusie van die persoon: "whoever told you that it's dangerous is completely lying...".

Dus AD is hier een beetje ingestonken. Dachten even snel een anti-Tesla dingetje te kunnen plaatsen, maar laten aan hun lezers zien dat het volkomen veilig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

De grap is, dat als je het filmpje uitkijkt, dat er dus helemaal niets gevaarlijks gebeurt. En de conclusie van die persoon: "whoever told you that it's dangerous is completely lying...".

Dus AD is hier een beetje ingestonken. Dachten even snel een anti-Tesla dingetje te kunnen plaatsen, maar laten aan hun lezers zien dat het volkomen veilig is...
AD zal ook wel hun artikelen laten schrijven door AI, dan krijg je dat soort dingen in combinatie met hun Tesla haat >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
bilgy_no1 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:08:
[...]

Ik zie dat er een hele discussie al is geweest, maar dit puntje zag ik nog niet terugkomen. De bovenste band die je hier hebt geselcteerd heeft een lastsindex van 98. Bij de Model Y RWD is dat al 104 volgens de specificaties. Ik kan me voorstellen dat het voor de Performance minstens ook die waarde is.

Lastindex 98 is 750 kg per wiel, oftewel 3000 kg in totaal. Met volle belading (4-5 personen met bagage) kom je al boven 2500 kg, dus technisch gezien zou het misschien kunnen. Maar ik zou zelf als lastindex minimaal de specificaties van de fabrikant aanhouden. Lastindex 104 (van de MY RWD) is al 900 kg per band.
De P heeft voor 98W (In ieder geval pirelli p zero, kan met andere merken in de 🇺🇸 , ook anders zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen andere 3rd party apps in gebruik? Of hele brakke wifi verbinding? Gok even dat hij niet in slaap valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Wolly schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:30:
[...]

De media pikken het weer op met clickbaits, maar het gaat echt inderdaad nergens over. Even rebooten terwijl je rijdt, als je dat als Tesla rijder nog niet hebt gedaan zit je pas in de brugklas :Y
Default na elke update :) Ik wacht tot ik op de snelweg zit. Zet de snelheid vast en doe een herstart :)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peertjah
Vraagje over de Apple Shortcuts.
Sinds de nieuwe update staan ze bij ‘opdrachten', maar werkt het niet bij mij.

Ik spreek: Hey Siri, open Tesla achterbak.
Reactie: Tesla achterbak geopend.

Maar dit gebeurt helemaal niet. Wanneer je in de Tesla app het opent gebeurd het wel.
Dit is met alle commando’s zo.

Iemand hier ook mee gestoeid? (Al die commando’s zijn nieuw voor me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 12:54
Peertjah schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:48:

Maar dit gebeurt helemaal niet. Wanneer je in de Tesla app het opent gebeurd het wel.

Laat je de Tesla app op de achtergrond draaien of sluit je 'm altijd af als je ermee klaar bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
Myrdhin schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:52:
[...]

Laat je de Tesla app op de achtergrond draaien of sluit je 'm altijd af als je ermee klaar bent?
De Tesla app staat altijd op de achtergrond open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Staat Siri ook aangevinkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7eziHIRm1MGciF8Dkynfu8LXbk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dqJNL2Piu0c9DpyRWXOn3V8M.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3ayvVZumFE8D-BXXW4c8sGEIqc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XZ4xnslkIvgJAOm5P0DH8xRW.png?f=fotoalbum_tile

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
Inspired schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Geen andere 3rd party apps in gebruik? Of hele brakke wifi verbinding? Gok even dat hij niet in slaap valt.
Geen 3rd party apps, brakke wifi weet ik niet. Ik heb mijn Deco ontvanger in de meterkast, de auto staat op de oprit een meter of 3 verderop. Kan ik dat ergens zien? Hoe sterk het wifi signaal in de auto is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan

De achterbak command werkt nog niet helaas. De overige wel.

https://www.reddit.com/r/...iri_shortcuts_open_trunk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stef87 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:22:
[...]

De P heeft voor 98W (In ieder geval pirelli p zero, kan met andere merken in de 🇺🇸 , ook anders zijn)
Maar op de website van Tesla staat: 255/35R21 XL

XL staat bij banden voor Extra Load. Ik zou daar bij alternatieve banden dus wel degelijk op letten. Maar het lijkt erop dat de Quatrac die @The_Woesh had uitgezocht daar ook aan voldoet:

https://www.bandenleader....ro/255-35-r21-98y-1569737

Hier nog wat goedkoper dan bij Kwikfit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:05
Ik had al eens gemeld dat verkeersborden in ons dorp niet goed opgepakt worden, maar dit weekend nu mijn eerste verre rit gedaan. Op de snelweg 4x werken gepasseerd en altijd stond er duidelijke borden 90, 70, 50. Maar op de boordcomputer bleef telkens 120km/h staan als limiet waardoor ik TACC manueel moest aanpassen. Hij lijkt dus enkel te vertrouwen op GPS snelheid en niet de verkeersborden te lezen. Is dat ergens nog een optie dat ik moet aanzetten? Ben door alle instellingen gescrolled en kon niks vinden, maar misschien heb ik ergens over gekeken.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21

Bob

Broodro0ster schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:46:
Ik had al eens gemeld dat verkeersborden in ons dorp niet goed opgepakt worden, maar dit weekend nu mijn eerste verre rit gedaan. Op de snelweg 4x werken gepasseerd en altijd stond er duidelijke borden 90, 70, 50. Maar op de boordcomputer bleef telkens 120km/h staan als limiet waardoor ik TACC manueel moest aanpassen. Hij lijkt dus enkel te vertrouwen op GPS snelheid en niet de verkeersborden te lezen. Is dat ergens nog een optie dat ik moet aanzetten? Ben door alle instellingen gescrolled en kon niks vinden, maar misschien heb ik ergens over gekeken.
Soms wil je dat wel, soms niet. Ik denk dat het voor Tesla erg moeilijk moet zijn om in alle situaties het juiste te doen. Bvb er staan er wel eens oude borden langs de weg die niet meer van toepassing zijn maar wel opgepikt worden door de camera, of je hebt ook borden met een +5 ton aanduiding eronder, die niet van toepassing zijn op auto's, maar daar is de Tesla te dom voor.

Dan ben je blij dat borden af en toe genegeerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:36
Broodro0ster schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:46:
Gisteravond nog op de snelweg gereden van zandvoort naar huis :) Maar als ik langs een 90 (bord langs de weg) of 70 (matrix bord) kwam dan gaf de auto dit ook gewoon netjes aan. Zou niet weten of je dit aan of uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Is de warmtepomp eigenlijk efficiënter als je rijdt of als je aan de laadpaal staat? Dus dat er gebruik wordt gemaakt van kinetische energie oid?
Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 18:12
Met enige twijfel laatst toch nog 1 van de Model 3 Standard Range besteld, was toch wel aantrekkelijk. Betreft een basis uitvoering (wit) met als enige optie het witte interieur. Met flinke korting en referral korting voor 39.372,50 gekocht. Met nog 3000 subsidie is dit toch wel een hele mooie prijs leek mij. Nu zal de nieuwe wel weer beter zijn maar vast niet zó goedkoop (hoop ik).

27 juli besteld
3 augustus al een kenteken
25 augustus eerste moment voor ophalen
Ga hem ophalen op 8 september

Edit, oeps verkeerd topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erikbruinsma schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:07:
Met enige twijfel laatst toch nog 1 van de Model 3 Standard Range besteld, was toch wel aantrekkelijk. Betreft een basis uitvoering (wit) met als enige optie het witte interieur. Met flinke korting en referral korting voor 39.372,50 gekocht. Met nog 3000 subsidie is dit toch wel een hele mooie prijs leek mij. Nu zal de nieuwe wel weer beter zijn maar vast niet zó goedkoop (hoop ik).

27 juli besteld
Kans is wel aanwezig dat de aankondiging dan geweest is. Kun je hem altijd inleveren en voor een Highland gaan mocht die ineens voordeliger zijn. Al verwacht ik dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:05
this schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:05:
Is de warmtepomp eigenlijk efficiënter als je rijdt of als je aan de laadpaal staat? Dus dat er gebruik wordt gemaakt van kinetische energie oid?
Of maakt dat niet uit?
Een warmtepomp werkt op elektriciteit, dus als je aan de laadpaal hangt, kun je wel met netstroom de auto voorverwarmen/koelen zonder dat de batterij aangeraakt wordt.
Maar kwa efficienti voor de warmtepomp zelf maakt het volgens mij niet uit.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:10:
[...]

Een warmtepomp werkt op elektriciteit, dus als je aan de laadpaal hangt, kun je wel met netstroom de auto voorverwarmen/koelen zonder dat de batterij aangeraakt wordt.
Maar kwa efficienti voor de warmtepomp zelf maakt het volgens mij niet uit.
Tijdens het rijden kan de warmtepomp gebruik maken van restwarmte in andere onderdelen van de auto, zoals de batterijen of inverter. Dat zou dus nog net iets efficiënter zijn. Aan de andere kant kost juist het op temperatuur brengen de meeste energie. Als dat al aan de paal is gedaan zal de warmtepomp tijdens (het eerste deel van) de rit op een lager pitje kunnen draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
bilgy_no1 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:18:
[...]

Maar op de website van Tesla staat: 255/35R21 XL

XL staat bij banden voor Extra Load. Ik zou daar bij alternatieve banden dus wel degelijk op letten. Maar het lijkt erop dat de Quatrac die @The_Woesh had uitgezocht daar ook aan voldoet:

https://www.bandenleader....ro/255-35-r21-98y-1569737

Hier nog wat goedkoper dan bij Kwikfit.
Ik heb deze Vredestein combinatie ook overwogen, maar uiteindelijk voor een 19inch set gekozen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5KvwkRGSjze3OZuDD618M2pV0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udeOqQ8FFOkxNplWqpzwlVzf.jpg?f=fotoalbum_large

De Vredestein Quatrac Pro banden zijn ultra high performance georiënteerde banden met goede reviews. Ze zijn bijna allemaal ook “XL” en met een 270/300 km/h (W/Y/ZR) rating. (De V is niét geschikt voor de performance)

Brochure met (zeker niet alle leverbare!) maten: https://www.vredestein.nl...1656/nl/QUATRAC%20PRO.pdf

Er is ook een EV-variant, maar deze zijn nog niet verkrijgbaar in veel maten:

https://www.vredestein.nl...nl/QUATRAC%20PRO%20EV.pdf

En sinds deze maand (of week?) is er ook de doorontwikkelde Quatrac pro+

https://www.vredestein.nl...998/nl/QUATRAC%20PRO+.pdf

De plus versie kan je nog niet vinden in tests, helaas.

[ Voor 35% gewijzigd door Stef87 op 28-08-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
erikbruinsma schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:07:

27 juli besteld

Edit, oeps verkeerd topic.
Dus met die subsidie 36 nog wat betaald? Hoe kwam je aan de korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Dutchlimits schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:39:
[...]

Dus met die subsidie 36 nog wat betaald? Hoe kwam je aan de korting?
Demo of voorraad model https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=3583&range=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Bij demo of voorraad krijg je niet 3000 eur subsidie maar 2000 (occasie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Dutchlimits schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:45:
[...]

Bij demo of voorraad krijg je niet 3000 eur subsidie maar 2000 (occasie)
voorraad is nieuw dus wel 3000, demo weet ik niet, dat zou kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:43
datadevil schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:17:
[...]

voorraad is nieuw dus wel 3000, demo weet ik niet, dat zou kunnen kloppen.
Let wel dat prijs waarmee gerekend wordt de catalogusprijs is. De demo/occassion modellen zijn vrijwel altijd boven de 45k en dan kun je de subsidie niet aanvragen/krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Barista schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:10:
[...]

Let wel dat prijs waarmee gerekend wordt de catalogusprijs is. De demo/occassion modellen zijn vrijwel altijd boven de 45k en dan kun je de subsidie niet aanvragen/krijgen.
klopt, maar dit begon met iemand die een rwd zonder teveel opties had en daar geldt hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Of maakt dat niet uit?
Warmtepomp is gewoon een omgekeerde airco. Kost circa een kwart van de energie die je anders nodig hebt.

Scheelt in de winter heel veel in het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
DS7 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:33:
[...]

Warmtepomp is gewoon een omgekeerde airco. Kost circa een kwart van de energie die je anders nodig hebt.

Scheelt in de winter heel veel in het verbruik.
maar dan op zijn Tesla's behoorlijk efficient en out of the box; YouTube: Tesla Heat Pump | More Range in Cold Weather

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Baiko
  • Laatst online: 08-09 16:17
Vandaag eindelijk mijn Telsa M3 Performance mogen ophalen bij de werkgever :) Gaat via de LM.

Wat me wel direct opvalt is dat ik enorm vaak gecorrigeerd wordt omdat ik te veel naar rechts rij op de snelweg. Later viel mij op dat het stuur ook iets naar rechts staat.

Even wat testjes gedaan op plat/recht asfalt. Maar hij trekt heel lichtelijk naar rechts toe. Morgen de leasemaatschappij maar even bellen of ik een afspraak mag maken daarvoor.

Moet het uitlijnen perse door Tesla gebeuren, of kan dat ook bij een bekende bandenboer? Iemand daar ervaring mee?

Verder rij ik al snel te hard (Chill mode) en krijg ik Flitsmeister gewoon niet over de speakers van de Tesla met een iPhone 13. Hier in dit topic al even gezocht, maar ik krijjg het niet voor elkaar. Telefoon is gekoppeld via Bluetooth en bellen gaat verder ook prima. Ik lees dat je dan HFP in de Flitsmeister app moet aanzetten, maar die optie heb ik niet.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Baiko schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:51:
Vandaag eindelijk mijn Telsa M3 Performance mogen ophalen bij de werkgever :) Gaat via de LM.

Wat me wel direct opvalt is dat ik enorm vaak gecorrigeerd wordt omdat ik te veel naar rechts rij op de snelweg. Later viel mij op dat het stuur ook iets naar rechts staat.

Even wat testjes gedaan op plat/recht asfalt. Maar hij trekt heel lichtelijk naar rechts toe. Morgen de leasemaatschappij maar even bellen of ik een afspraak mag maken daarvoor.

Moet het uitlijnen perse door Tesla gebeuren, of kan dat ook bij een bekende bandenboer? Iemand daar ervaring mee?

Verder rij ik al snel te hard (Chill mode) en krijg ik Flitsmeister gewoon niet over de speakers van de Tesla met een iPhone 13. Hier in dit topic al even gezocht, maar ik krijjg het niet voor elkaar. Telefoon is gekoppeld via Bluetooth en bellen gaat verder ook prima. Ik lees dat je dan HFP in de Flitsmeister app moet aanzetten, maar die optie heb ik niet.
Gefeliciteerd met je M3.

Wat betreft FM zou je de optie HFP wel degelijk moeten hebben in de app. Ga naar instellingen --> Geluidsopties. Onder kopje Kanaal zie je bij Bluetooth 2 opties. Via A2DP of Via HFP. Dat laatste moet je dus aanvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baiko
  • Laatst online: 08-09 16:17
Hunkaroglu schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:54:
[...]

Gefeliciteerd met je M3.

Wat betreft FM zou je de optie HFP wel degelijk moeten hebben in de app. Ga naar instellingen --> Geluidsopties. Onder kopje Kanaal zie je bij Bluetooth 2 opties. Via A2DP of Via HFP. Dat laatste moet je dus aanvinken.
HELD! Ik las dus totaal wat anders (oude IOS 16 bug). Voor de zekerheid Vertraging voor geluid ook maar even op 1.0 gezet (kwam dat hier tegen). Morgen eens even testen of dat nu wel werkt. Automatisch dus uitvinken, dan pas komen de opties beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hF2LMBlAGius_-WKHOlvuwHxQWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1jzZYubC0lVcZMUxRhzLh8D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Baiko op 28-08-2023 22:00 ]

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Laatst online: 10-09 13:39
Baiko schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:59:
[...]

HELD! Ik las dus totaal wat anders (oude IOS 16 bug). Voor de zekerheid Vertraging voor geluid ook maar even op 1.0 gezet (kwam dat hier tegen). Morgen eens even testen of dat nu wel werkt. Automatisch dus uitvinken, dan pas komen de opties beschikbaar.

[Afbeelding]
Zo moet hij het doen. Ik heb hem nu op 0,5 sec staan, dat werkt bij mij beter, sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikbruinsma
  • Laatst online: 11-09 18:12
datadevil schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

klopt, maar dit begon met iemand die een rwd zonder teveel opties had en daar geldt hij wel.
Jep, precies dit.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vscMo4doBXhDoHvfl57i_-plvgs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VLr1eEQOTMDmvTOutCXksi8q.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4N5N_xdhgjPQqY4e_ZJM5A4PZI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XEZmUnm2f12eKoFjp91jamzu.png?f=fotoalbum_large

Dan dus subsidie voor uiteindelijk € 36.372,50. Goeie deal? :o

[ Voor 25% gewijzigd door erikbruinsma op 29-08-2023 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:30
Bob schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:00:
[...]

Soms wil je dat wel, soms niet. Ik denk dat het voor Tesla erg moeilijk moet zijn om in alle situaties het juiste te doen. Bvb er staan er wel eens oude borden langs de weg die niet meer van toepassing zijn maar wel opgepikt worden door de camera, of je hebt ook borden met een +5 ton aanduiding eronder, die niet van toepassing zijn op auto's, maar daar is de Tesla te dom voor.

Dan ben je blij dat borden af en toe genegeerd worden :)
Oude borden die niet meer gelden?
Hoe moet ik dat als weggebruiker weten?

Een bord staat er of hij staat er niet. Als hij er staat geldt hij.

Tijdelijke borden die niet gelden, worden volledig gedraaid zodat ze niet zichtbaar zijn voor jou als bestuurden.

+5 ton borden is volgens mij meer iets voor landen met stijle afdalingen. Hier in NL geen last van.
sweebee schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:01:
[...]

Gisteravond nog op de snelweg gereden van zandvoort naar huis :) Maar als ik langs een 90 (bord langs de weg) of 70 (matrix bord) kwam dan gaf de auto dit ook gewoon netjes aan. Zou niet weten of je dit aan of uit kunt zetten.
Klopt, tegenwoordig pakt hij zelfs matrix borden op! Gaat dus de goede kant op.

Het aanpassen van snelheden door AP is nog geen pijl op te trekken.

Soms past hij ze aan en soms niet, ondanks dat de auto in beide gevallen wel de nieuwe geldende snelheid registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Wat mij opviel is dat bordherkenning in NL en DE geen probleem is, maar Oostenrijk en Slovenie werkte het niet. Mogelijk vanwege een afwijkende kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:57

Bever!

3

Xenir schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:11:
Wat mij opviel is dat bordherkenning in NL en DE geen probleem is, maar Oostenrijk en Slovenie werkte het niet. Mogelijk vanwege een afwijkende kleur?
Het viel mij op dat vooral snelheidsborden in Duitsland echt beroerd doorkwam, vooral de borden waaronder bij natheid oid stond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geeneen643
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:12
Dit al gezien? Schijnt overal zo te zijn in Nederland ... foutje of kadootje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvfuONPStMXXfCz0NGdRlTb8hLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oq20FJTDPJHKbiWCUb78bRAm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:22
Of maakt dat niet uit?
Ik denk dat een warmtepomp efficiënter functioneert tijdens het rijden als er véél rijwind is waar hij energie mee kan uitwisselen dan als je stilstaat en hij met een ventilator een beetje in zijn eigen lucht staat te bakken. Dan gebruikt hij echter wel energie uit de accu, dus dat is qua rijden minder efficiënt. :). Het is maar nét hoe je het bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:22
geeneen643 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:24:
[Afbeelding]
Ik rijd zo wel eens even naar Bunnik om te proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geeneen643
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:12
Mar.tin schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:34:
[...]

Ik rijd zo wel eens even naar Bunnik om te proberen :9
Die van mij is net 100% |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:53
[Afbeelding]
Zit er een 100 meter van m'n werk vandaag. Mocht het rond uurtje of 15-16 nog zo zijn dan gooien we m even vol straks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
[Afbeelding]
Wat gek! Hoe in Portugal ook. Alleen te ver rijden om te 'testen'. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPhtTXYEixQ0slrHh4jGFCcSnjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mC2BL54JDVfonvwB2CNdWWA1.jpg?f=fotoalbum_large

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
[Afbeelding]
Goed opgemerkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel Europa zo te zien. Actie? Foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:58
Oekol schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:42:
[...]

Wat gek! Hoe in Portugal ook. Alleen te ver rijden om te 'testen'. [Afbeelding]
Italië idem, zowel Affi als Brescia!

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dan verwacht ik straks nieuws vanuit Tesla. Zal wel geen fout zijn (hopelijk).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:58
Hier ook de mededeling Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kI6EuV14lhgB9rlwABJepxbiX0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPsoNNwBlg4UkHo4jDXkULv9.jpg?f=fotoalbum_large

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:30
Te laat :D had topic niet gelezen, wilde het zo snel mogelijk met iedereen delen.

[ Voor 173% gewijzigd door Card Nox op 29-08-2023 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:53
Card Nox schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:11:
Enigzins offtopic, maar wilde het toch delen:

[...]
Idee is leuk, maar er zijn er een paar boven jou toch wat eerder :D
Pagina: 1 ... 96 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: