Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.699.822 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-09 23:17

DS7

Inspired schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:16:
[...]

De LG accu is voordeliger maar ook gewoon minder. Lagere prijs geeft betere verkoopcijfers dan betere specs.
De LG accu heeft volgens mij alles te maken met beschikbaarheid van Panasonic accu's. En ze hebben beiden voor- en nadelen. Ik zou zelfs aandurven dat het voor een LR de betere accu is, waar de Panasonic voor de P beter is.

Ik weet dat de Panasonic wat sneller laadt. Maar daar staat wel tegenover dat op lange ritten naar de wintersport de Panasonic op het eind echt heel weinig vermogen levert. En de degradatie van de LG zou minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:38
911GT2 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:57:
[...]

Het wordt mijn daily en af en toe rijd ik een keer naar het buitenland. Ik verwacht niet dat ik honderden km's per dag ga maken en ook niet wekelijks lange trips wil maken, dus RWD is in theorie genoeg. Maar AWD van de LR zou ik een plus vinden en dus de hogere laadsnelheid. Is het nodig, nee. Wil je het, Ja!

Ik probeer vooral erachter te komen of de RWD niet tegen gaat vallen.

De highland is niet persé iets waar ik op zou wachten, ten eerste is Tesla nogal huh nukkig met iets zeggen en werkelijk doen en ten tweede verwacht ik niet dat het nieuwe model goedkoper zal worden en tot slot als hij wel op korte termijn komt worden huidige modellen meestal wat goedkoper, dus dat zou gunstig kunnen zijn.
Wellicht keer een proefrit maken in een RWD? Er is inmiddels genoeg geschreven over de ervaringen ook op de lange afstand dat dat wel aardig te vergelijken valt.

Denk dat de grootste stappen zijn;
- acceleratie
- bij glad weer 4wd
- iets meer range (wel handig met een trailer etc.)

Laadsnelheid is verwaarloosbaar imo, hier gold meer de FOMO, iets wat na deze zomervakantie volledig teniet gedaan is met onze Y RWD.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:32
Fire69 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Hij klaagt dat de auto vanuit stilstand plots weg schoot naar +50km/h.
Maar hij had net aan zijn stalk (wat hij heel mooi een stack noemt, goeie kennis hoor meneer de reviewer...) zitten rammen omdat zijn scherm weer geblokkeerd was en hij dus geen D zag verschijnen.
Waarschijnlijk stond de auto hierdoor dus in AP en is hij beginnen rijden zoals het hoort en panikeerde hij gewoon... |:(
8)7

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DS7 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:45:
[...]

De LG accu heeft volgens mij alles te maken met beschikbaarheid van Panasonic accu's. En ze hebben beiden voor- en nadelen. Ik zou zelfs aandurven dat het voor een LR de betere accu is, waar de Panasonic voor de P beter is.

Ik weet dat de Panasonic wat sneller laadt. Maar daar staat wel tegenover dat op lange ritten naar de wintersport de Panasonic op het eind echt heel weinig vermogen levert. En de degradatie van de LG zou minder zijn.
Panasonic laad sneller en kan meer vermogen genereren. Ook is de 80% limit ingesteld sinds dat de LG op grote schaal ingezet is. Al weet ik niet of er een verband is. Kan ook met de 4680 te maken hebben. Verder zijn er volgens mij nog niet veel cijfers inzake degradatie.

Ik weet niet of er echt heel veel voordelen aan de LG zitten. Afgezien van beschikbaarheid en lagere prijs voor Tesla.

/edit

Ik heb het dan overigens met name over de 78kWh Panasonic die in mijn 2019 model zat. De latere 82kWh versie lijkt ook al wat minder te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 25-08-2023 12:13 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:25
Het proeft voor mij, dat er gewoon ergens iets hardwarematigs mis is in die auto, met name in de communicatie naar het scherm. Het lijkt er namelijk op dat alle knopjes en dingen het gewoon doen, en alleen de weergave op het scherm niet klopt. Het stotterende camerabeeld doet bijdragen aan dat vermoeden. Tevens de verkeerde temperatuurweergave waar hij eerder last van had.

Er is vast ergens een kapotte of verkeerde kabel, of subsysteem die ze over het hoofd gezien hebben tot nu toe, ondanks, dat ze volgens hem vrijwel iedere computer in het hele ding al vervangen hebben.

Heel vervelend voor die meneer (en anderen die er last van hebben natuurlijk) maar die vage klaagzang in gebroken engels van 25 minuten helpt zijn casus niet. Wat irritant zeg. Pas op 17 minuten komt hij een beetje met het concrete probleem dat hij nu heeft, nadat hij heeft uitgelegd dat hij al 38 keer bij een SeC is geweest. Voor 16 nieuwe velgen, 16 nieuwe banden, 18x deurgrepen heeft laten uitlijnen, 14x zijn dashboard heeft laten rechtzetten en 48x zijn rechter deurpaneel heeft laten vervangen. En bij benadering 17,4 keer zijn aircosysteem heeft laten vervangen. (Getallen kunnen iets overdreven zijn).

Maak een video, to the point, en dan is het veel duidelijker. Het probleem is dat er op het display andere informatie weergegeven wordt dan in werkelijkheid zo is. Er wordt gezegd dat de pookjes niets doen, maar in werkelijkheid lijkt er bedoeld te worden dat het display zijn informatie niet update, onderwater doet de auto namelijk gewoon wat er gevraagd wordt. Het is dus niet zo dat als je hem in zijn achteruit zet met het pookje, hij vooruit gaat rijden.

En dan als laatste omschrijft hij nog iets op een parkeerplaats waar hij 100x aan het pookje getrokken heeft met zijn voet op de rem. Ik kan me voorstellen dat als je op de juiste manier op een parkeerplaats staat, de auto denkt dat je een voorganger hebt, en je dus de TACC of Autopilot in laat schakelen. Zonder voorganger werkt dat namelijk niet in stilstand. (In ieder geval niet met de basis autopilot).

TL:DR: Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange video, die ook 3x 4 minuten lang had kunnen zijn, en nu wegkijkt als een zeurende "oude man". Over kwaliteitsissues, en hardwareproblemen in met voornamelijk het scherm, de communicatie of de aansturing ervan lijkt het, waardoor niet de juiste zaken weergegeven worden.

Ik begrijp niet zo goed waarom hij niet begint met de veiligheidsissues, die zijn zo "enorm" en "schokkend" en "belangrijk" toch? Maar dan ga je eerst een kwartier lullen over je deur en je dashboard en andere volstrekt ongerelateerde zaken. Je doet alsof je het belangrijk vindt dat de informatie over dit "grove softwaregebrek" de wereld in komt, maar verstopt het ergens in het midden van je video.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaneda_14
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 22:19
Komende woensdag mag ik mijn Model Y RWD QS ophalen.

Gotta love YouTube algorithms, vergelijk model y uit g
Shanghai vs Berlijn;
YouTube: Tesla Model Y Berlin vs. China - Still different?

Voor degene zonder geduld, TL;DW;
Bouwkwaliteit uit Shanghai is beter, maar Berlijn model heeft alle updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:25
Heeft er iemand tips om de auto verzekerd te krijgen? Ben al enkele plaatsen afgewezen, omdat onze MY LR teveel vermogen heeft i.c.m. met onze leeftijd.

11 schade vrije jaren hier
34 jaartjes jong

Acties:
  • +4 Henk 'm!
kaneda_14 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:13:
Komende woensdag mag ik mijn Model Y RWD QS ophalen.

Gotta love YouTube algorithms, vergelijk model y uit g
Shanghai vs Berlijn;
YouTube: Tesla Model Y Berlin vs. China - Still different?

Voor degene zonder geduld, TL;DW;
Bouwkwaliteit uit Shanghai is beter, maar Berlijn model heeft alle updates
Mja, bouwkwaliteit beter vind ik wel wat subjectief. Hij vergelijkt twee auto's. Panel gaps en afhangen van deuren is ook kwestie van geluk hebben. Of pech. Een Berlijn auto kan best beter zijn dan een Shanghai auto. Kan zijn dat de Shanghai auto's gemiddeld genomen beter in elkaar zitten hoor maar echt bewijs zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 18:48

Bob

DeepM schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:23:
Heeft er iemand tips om de auto verzekerd te krijgen? Ben al enkele plaatsen afgewezen, omdat onze MY LR teveel vermogen heeft i.c.m. met onze leeftijd.

34 jaartjes jong
BE of NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

34 jaartjes jong
Zie hier regelmatig Promovendum, ANWB en Univé voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
BigSmurf schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:35:
[...]
Zojuist nog geweigerd bij ANWB, wegens vermogen i.c.m. gewicht van voertuig. Ik heb het nu bij Allianz Direct geprobeerd, maar wel 60 euro meer per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin

34 jaartjes jong
Ik heb mijn RWD bij InsureMyTesla met 33 jaren jong, 8 schadevrij, €109 €100,21 per maand of daaromtrent incl pechhulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20
DeepM schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

Zojuist nog geweigerd bij ANWB, wegens vermogen i.c.m. gewicht van voertuig. Ik heb het nu bij Allianz Direct geprobeerd, maar wel 60 euro meer per maand.
Ik zit bij ABN. All-Risk, Schade inzittende en 3 jaar nieuwwaarde voor 72 euro.

Er is wel een nadeel, bij diefstal of joyriden is er een eigen risico van 2.5% als de auto geen Kiwa SCM gecertificeerd alarm met hellinghoekdetectie heeft. Tesla's alarm is helaas niet Kiwa SCM gecertificeerd.
In mijn geval komt dat neer op 1384 euro (MY LR) en ik vind het wel prima. Heb geen zin om naast Tesla alarm nog een alarminstallatie te laten inbouwen en daarnaast ook nog eens maandelijks te betalen voor een Kiwa SCM gecertificeerd alarmsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

34 jaartjes jong
Inshared..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
In mijn specifieke geval met een franse import Model 3 RWD uit 2022:
Sorry! Deze combinatie van import met motorinhoud, gewicht en/of sportiviteit verzekeren wij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 15:26
Inshared doet bij mijn auto de gegevens gebruiken die Tesla bij de RDW heeft geregistreerd. Helaas komt er bij mijn auto uit dat deze teveel vermogen heeft.

Vul je vervolgens een kenteken in van een Long Range, kan het ineens wel O-)

Tesla Model 3 SR+ 2019

[ Voor 5% gewijzigd door adjego op 25-08-2023 14:47 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
BigSmurf schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:35:
[...]
Promovendum geeft bij een willekeurige model Y van autoscout dit aan (ik ben me ook aan het orienteren op een M3/Y).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAC-YjdLQ97EbWVgBkqJuvpvU34=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kL862vyHTwTpWsRXZfC0pjjz.png?f=user_large

Nu we hier toch over bezig zijn? Welke beveiligingsklasse heeft een 2023 M3/MY? (1 t/m 5) ??

Ik heb altijd een lease auto gehad en daarom 0 schadevrije jaren. Via independer kom ik rond de 150 a 160 euro uit als ik all-risk wil verzekeren. Mintley komt dan vaak als goedkoopste naar voren.

[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 25-08-2023 15:03 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mar.tin
JohanB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Maar ZO uitzonderlijk is dat toch ook niet weer bij Tesla? Dat is het hele QC probleem waar het hier al jaren over gaat. Ging bij mij ook ongeveer die richting op eerste 2 jaar. Waarvan dan in sommige situaties ook gelijk een maand weg (voor een F*ing 12V batterij...). En dan ben ik nog geeneens zo kritisch als deze gast, en vind ik het meeste allemaal wel prima. Ik heb nog geen seconde naar banden of panelgaps gekeken
Het is natuurlijk overwegend een (terecht) ontevreden vocale minderheid. Als er echt "zó veel" problemen zouden zijn, zouden fora en reddit nog harder overspoeld worden met klachten.
Het nare aan de dienstverlening van Tesla is dat hij gewoon onder de maat is, waardoor de issues die er zijn onvoldoende capabel opgepakt worden. Arrogante servicecentermedewerkers (In ieder geval in Duiven en Utrecht) die ronduit onvriendelijk en denigrerend zijn.

Gelukkig hebben we aan onze zakelijke LR 3 uit 2019 met inmiddels ruim 200k op te teller en mijn RWD 3 uit 2022 met 50k nog nauwelijks issues gehad. De 5-ish keren dat ik bij een SuC geweest ben gezamelijk met één van beiden werd het issue wel opgelost, maar voelde ik me alsof ik de werkdag van die mensen bezwaarde met mijn "probleempjes", werd ik de éérste keer afgesnauwd omdat ik geen keycard meegenomen had, kreeg daar een hele preek over, om vervolgens na enkele minuten zeuren gewoon een oplossing te hebben (een nieuwe keycard), bied dat dan gewoon aan, in plaats van erover zeiken, en zet het in je berichtgeving. Een begroeting na binnenkomst kon er pas na een paar minuten vanaf, terwijl er stoicijns naar een computer gekeken wordt.

Dingen die ik bij verschillende Toyotadealers en Nissandealers niet heb meegemaakt, hoe klein kudtklantje ik ook mocht wezen met mijn éne beurtje per jaar zonder bijzonderheden.

Issues tot zover met onze Model 3 LR 2019:
- +- 80.000km GPS werkt niet meer kort na vervanging voorruit door Carglass €161, kon erop wachten, uitgekafferd omdat ik geen keycard had.
- +- 120.000km 12V accu laadt niet meer bij door waterintrusie in een module voorin ergens, met veel pijn, moeite, en zeuren een afspraak dat ze het oplossen, géén mogelijkheden tot een betaald transport naar hun voordeur €900+- + transportkosten (tegenwoordig ANWB abonnement) Leenauto was moooooooooeilijk
- +- 150.000km Bovenste draagarmen bijde zijden vooraan kraken, vervangen €192, Uitlijnen "konden ze niet omdat er geen nieuwe banden onder zaten" en zou nog eens €250 moeten kosten.

Inmiddels al een +- 20-30.000km een barst in de achterruit. Zou een garantiedingetje moeten zijn imho, maarja, ruim 200k km op de klok. Komt binnenkort wel een keer. Net als vocht in een linkerachterlicht.

Met mijn 2022RWD ben ik er geweest voor een set TPMS voor een 2ehands originele set velgen. Daar werd ik bijna om uitgelachen, dat ik niet 3-4 maanden per jaar met een TPMS waarschuwing rond wilde rijden, en gewoon mijn bandenspanning wilde weten, en dat een nieuwe set velg met band "veel goedkoper" zou zijn dan de €700(set wielen met band) + €400(tpms) die ik er nu voor betaald heb.

Later nog een keer geprobeerd om een scheef stuur te laten uitlijnen op 20.000km op de klok, daar wilden ze dan wel €250 voor hebben, want "natuurlijk" had ik gewoon iets geraakt ermee.

Prachtige auto's, zeker als je er eentje hebt zonder significante issues, maar als je iets hebt, is de service :'( , en met name het gebrek aan vriendelijkheid steekt mij. Dat er iets stuk gaat, soit, dat dat geld kost, soit, maar onbeschoft behandeld worden, en ongeacht het issue het gevoel gegeven worden dat je "maar wat aan het zeuren bent". Dikke middelvinger daarnaartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Inspired schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:01:
[...]

Panasonic laad sneller en kan meer vermogen genereren. Ook is de 80% limit ingesteld sinds dat de LG op grote schaal ingezet is. Al weet ik niet of er een verband is. Kan ook met de 4680 te maken hebben. Verder zijn er volgens mij nog niet veel cijfers inzake degradatie.

Ik weet niet of er echt heel veel voordelen aan de LG zitten. Afgezien van beschikbaarheid en lagere prijs voor Tesla.

/edit

Ik heb het dan overigens met name over de 78kWh Panasonic die in mijn 2019 model zat. De latere 82kWh versie lijkt ook al wat minder te zijn.
Ook daarvoor geldt weer: voor- en nadelen.

Ik heb ze alle drie gehad. Dus de Pana uit 2019, de Pana met 82 kWh en nu de LG.

De Pana 82 was geweldig en ontzettend k*t afhankelijk van het moment. Veel range (een P met 82 kWh komt flink verder dan een 2019 P), veel vermogen bij hoge Soc. Maar zeker de eerste winter vanaf 10% Soc nauwelijks vermogen. Sterker nog, ik heb toen een keer gehad dat de topsnelheid iets van 100 km/u was met 5% (feitelijk tegen de 10% dus). Dat is later significant verbeterd.

Daarbij vergeleken denk ik dat de LG echt fijner is. Natuurlijk kost het laden iets meer tijd (bij de SuC), maar kwa prestaties heb ik gezien dat er niets mis mee is. En bij lage Soc zijn de prestaties juist veel beter. Wat op lange afstanden toch wel heel prettig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:57
Mar.tin schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:01:
[...]
Het nare aan de dienstverlening van Tesla is dat hij gewoon onder de maat is, waardoor de issues die er zijn onvoldoende capabel opgepakt worden. Arrogante servicecentermedewerkers (In ieder geval in Utrecht) die ronduit onvriendelijk en denigrerend zijn.
Grappig hoe dat zo kan verschillen. Ben nu denk ik 3x in Utrecht geweest. 1x voor trekhaak monteren en 3x voor fluit achter in de auto. Dat laatste is zo goed als weg en niets dan leuk contact met alle gasten die daar zitten. Dachten mega goed mee, vrouw was hoog zwanger en de leenauto (MS) vond ik helemaal niks. Dus mocht mijn eigen auto eerder ophalen (wilden graag nog keer mee rijden volgende dag) en als ik dan wat hoorde weer terug komen. Tot twee keer toe een monteur naast me in de auto gehad en ook leuke gasten...

Stond een keer iemand voor me die een heel epistol tevoorschijn haalde met punten die hij benoemd wilde hebben bij de balie. Toen zaten ze wel ff te kijken van wat gebeurd hier nou. Maar ook die man werd netjes te woord gestaan en vragen beantwoord.

Hebben ze overal antwoord op? Niet altijd direct en ja uiteindelijk wel als je ze de tijd geeft in 't uit te zoeken. Dat bijv je je spiegels niet kan aanpassen in de Reverse en opslaan (aanpassen kan maar opslaan niet) schijnt een issue te zijn die er op gegeven moment in is geslopen en nog niet opgepakt is / kon worden. Zal niet urgent genoeg zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
spartacusNLD schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:52:
Ik heb altijd een lease auto gehad en daarom 0 schadevrije jaren. Via independer kom ik rond de 150 a 160 euro uit als ik all-risk wil verzekeren. Mintley komt dan vaak als goedkoopste naar voren.
Die kun je alsnog krijgen met een leaseverklaring, als je zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Divak schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:13:
[...]
Die kun je alsnog krijgen met een leaseverklaring, als je zou willen?
Daar staat sinds afgelopen maand -1 op omdat ik schade heb gemaakt. (wat ze gelukkig niet in roy data terug zien want lease) Van daarvoor is het altijd een leaseauto gehad die op naam van de werkgever stond. Ik heb geen idee waar die leaseauto's toen verzekerd zijn geweest en waar je dan zo'n verklaring opvraagt.

en bij elkaar zou dat toch maar zo'n 7.5 jaar schadevrij zijn. weet niet hoeveel dat uit zou maken.

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 25-08-2023 15:17 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Oekol schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Grappig hoe dat zo kan verschillen. Ben nu denk ik 3x in Utrecht geweest. 1x voor trekhaak monteren en 3x voor fluit achter in de auto. Dat laatste is zo goed als weg en niets dan leuk contact met alle gasten die daar zitten. Dachten mega goed mee, vrouw was hoog zwanger en de leenauto (MS) vond ik helemaal niks. Dus mocht mijn eigen auto eerder ophalen (wilden graag nog keer mee rijden volgende dag) en als ik dan wat hoorde weer terug KOMEN. Tot twee keer toe een monteur naast me in de auto gehad en ook leuke gasten...

Stond een keer iemand voor me die een heel epistol tevoorschijn haalde met punten die hij benoemd wilde hebben bij de balie. Toen zaten ze wel ff te kijken van wat gebeurd hier nou. Maar ook die man werd netjes te woord gestaan en vragen beantwoord.

Hebben ze overal antwoord op? Niet altijd direct en ja uiteindelijk wel als je ze de tijd geeft in 't uit te zoeken. Dat bijv je je spiegels niet kan aanpassen in de Reverse en opslaan (aanpassen kan maar opslaan niet) schijnt een issue te zijn die er op gegeven moment in is geslopen en nog niet opgepakt is / kon worden. Zal niet urgent genoeg zijn.
Ik had een afspraak gemaakt voor mijn scheve stuur in Utrecht nadat ik Duiven dus een beetje (boel) beu was, dichterbij werk. 3 weken later eindelijk tijd, ik daar onder werktijd even heen. Geen blik werd erop geworpen, het was, ondanks duidelijke uitleg in de app van mijn kant, een enkeltje "hier even afrekenen" anders kijken we niet eens. En gezien ik duidelijk niet de enige ben die een scheef stuur heeft, maar een auto die gewoon goed rechtdoorrijdt.

Maargoed, het was dus allemaal niet boeiend genoeg om überhaupt een 2 minuten tijd te schenken om een daadwerkelijke diagnose te stellen of überhaupt naar de auto te kijken. Ik heb ze vriendelijk bedankt voor het verspillen van mijn tijd en ben weer vertrokken, betaald uitlijnen kan overal wel, en daar doen ze het niet met gouden handschoenen, door elfjes tijdens volle maan (tenminste, dat is wat ik verwacht als uitlijnen €250,- kost).

Als ze van tevoren duidelijk waren geweest, dat ze geen zin hadden om ernaar te kijken, had ik me het uur bespaard en 3 weken eerder laten doen ergens waar ze wél blij zijn met de klandizie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Fire69 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:12:
[...]

Hij klaagt dat de auto vanuit stilstand plots weg schoot naar +50km/h.
Maar hij had net aan zijn stalk (wat hij heel mooi een stack noemt, goeie kennis hoor meneer de reviewer...) zitten rammen omdat zijn scherm weer geblokkeerd was en hij dus geen D zag verschijnen.
Waarschijnlijk stond de auto hierdoor dus in AP en is hij beginnen rijden zoals het hoort en panikeerde hij gewoon... |:(
Zoiets moet gewoon niet kunnen, ook niet met user abuse of user ignorance. Geen excuses verzinnen of niet 'you're holding it wrong'... Automotive ontwerp is serieuze shit, mensenlevens hanger er van af. In tegenstelling tot een brakke app op de telefoon.

Als die 3D renders van de M3 (ik weet het, artist rendering) min of meer kloppen, vind ik het wel een positieve evolutie. Het is niet meer dan een heel minieme facelift/refresh, maar het doet genoeg om 'm net iets meer karakter en identiteit te geven. Koplampjes wat strakker getrokken... Als ook de achterpartij (lichten vooral) wat opgefrist wordt, dan komen we nog ergens... Ideaal zou natuurlijk zijn, hathback (liftback eigenlijk). Maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Mar.tin schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:01:
[...]

Het is natuurlijk overwegend een (terecht) ontevreden vocale minderheid. Als er echt "zó veel" problemen zouden zijn, zouden fora en reddit nog harder overspoeld worden met klachten.
Het nare aan de dienstverlening van Tesla is dat hij gewoon onder de maat is, waardoor de issues die er zijn onvoldoende capabel opgepakt worden. Arrogante servicecentermedewerkers (In ieder geval in Duiven en Utrecht) die ronduit onvriendelijk en denigrerend zijn.

Gelukkig hebben we aan onze zakelijke LR 3 uit 2019 met inmiddels ruim 200k op te teller en mijn RWD 3 uit 2022 met 50k nog nauwelijks issues gehad. De 5-ish keren dat ik bij een SuC geweest ben gezamelijk met één van beiden werd het issue wel opgelost, maar voelde ik me alsof ik de werkdag van die mensen bezwaarde met mijn "probleempjes", werd ik de éérste keer afgesnauwd omdat ik geen keycard meegenomen had, kreeg daar een hele preek over, om vervolgens na enkele minuten zeuren gewoon een oplossing te hebben (een nieuwe keycard), bied dat dan gewoon aan, in plaats van erover zeiken, en zet het in je berichtgeving. Een begroeting na binnenkomst kon er pas na een paar minuten vanaf, terwijl er stoicijns naar een computer gekeken wordt.

Dingen die ik bij verschillende Toyotadealers en Nissandealers niet heb meegemaakt, hoe klein kudtklantje ik ook mocht wezen met mijn éne beurtje per jaar zonder bijzonderheden.

Issues tot zover met onze Model 3 LR 2019:
- +- 80.000km GPS werkt niet meer kort na vervanging voorruit door Carglass €161, kon erop wachten, uitgekafferd omdat ik geen keycard had.
- +- 120.000km 12V accu laadt niet meer bij door waterintrusie in een module voorin ergens, met veel pijn, moeite, en zeuren een afspraak dat ze het oplossen, géén mogelijkheden tot een betaald transport naar hun voordeur €900+- + transportkosten (tegenwoordig ANWB abonnement) Leenauto was moooooooooeilijk
- +- 150.000km Bovenste draagarmen bijde zijden vooraan kraken, vervangen €192, Uitlijnen "konden ze niet omdat er geen nieuwe banden onder zaten" en zou nog eens €250 moeten kosten.

Inmiddels al een +- 20-30.000km een barst in de achterruit. Zou een garantiedingetje moeten zijn imho, maarja, ruim 200k km op de klok. Komt binnenkort wel een keer. Net als vocht in een linkerachterlicht.

Met mijn 2022RWD ben ik er geweest voor een set TPMS voor een 2ehands originele set velgen. Daar werd ik bijna om uitgelachen, dat ik niet 3-4 maanden per jaar met een TPMS waarschuwing rond wilde rijden, en gewoon mijn bandenspanning wilde weten, en dat een nieuwe set velg met band "veel goedkoper" zou zijn dan de €700(set wielen met band) + €400(tpms) die ik er nu voor betaald heb.

Later nog een keer geprobeerd om een scheef stuur te laten uitlijnen op 20.000km op de klok, daar wilden ze dan wel €250 voor hebben, want "natuurlijk" had ik gewoon iets geraakt ermee.

Prachtige auto's, zeker als je er eentje hebt zonder significante issues, maar als je iets hebt, is de service :'( , en met name het gebrek aan vriendelijkheid steekt mij. Dat er iets stuk gaat, soit, dat dat geld kost, soit, maar onbeschoft behandeld worden, en ongeacht het issue het gevoel gegeven worden dat je "maar wat aan het zeuren bent". Dikke middelvinger daarnaartoe.
Mijn ervaringen met Tesla medewerkers zijn gelukkig geheel anders. Zeer vriendelijk en doen hun best om zaken op te lossen.

Ze zitten wel heel erg vast in vaste procedures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Amos_x schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:33:
[...]

Zoiets moet gewoon niet kunnen, ook niet met user abuse of user ignorance. Geen excuses verzinnen of niet 'you're holding it wrong'... Automotive ontwerp is serieuze shit, mensenlevens hanger er van af. In tegenstelling tot een brakke app op de telefoon.

Als die 3D renders van de M3 (ik weet het, artist rendering) min of meer kloppen, vind ik het wel een positieve evolutie. Het is niet meer dan een heel minieme facelift/refresh, maar het doet genoeg om 'm net iets meer karakter en identiteit te geven. Koplampjes wat strakker getrokken... Als ook de achterpartij (lichten vooral) wat opgefrist wordt, dan komen we nog ergens... Ideaal zou natuurlijk zijn, hathback (liftback eigenlijk). Maar dat zal wel niet.
Bij het uitlezen bleek hij op het gaspedaal te hebben getrapt... Dus dat lijkt mij normaal.

Volgende week vrijdag is de onthulling van de highland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-08 14:47
Menesis schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:52:
Wat te doen met vogelpoep en insecten? Dit is mijn eerste auto (model3 2021, blauw) en waar ik vantevoren nooit aan had gedacht zijn die twee dingen. Online lees ik dat dat allemaal in de lak gaat zitten en dat je het direct moet verwijderen. Doen mensen dat in de praktijk ook?

Elke week is het wel raak qua vogelpoep en na elke langere rit is de neus vies van de insecten. Moet je dat echt elke keer binnen een dag eraf halen? Keukenrol en water of misschien handzeep?
Je blijft inderdaad aan het poetsen. Vooral op de voorruit blijft je insectenlijkjes zien.

Ik heb laatst bij de AC-tion een sprayfles gehaald met insectenverwijderaar, en dat werkt gelukkig beter dan alleen water en autozeep. Het zal wel troep zijn, dus ik gebruik het niet al te vaak.

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

34 jaartjes jong
Univé doet naar mijn weten niet zo moeilijk en is qua prijs ook interessant, hier een MY LR met 3 jaar nieuwwaarde garantie, etc. voor 82 Euro/maand.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Amos_x schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:33:
[...]

Wat moet niet kunnen dan? Dat de auto 'uit zichzelf' weg reed?
Zoals gezegd, als hij zonder te weten de AP heeft aangezet deed de auto wat verwacht werd.
Dat het op het scherm niet zichtbaar was, dat is iets anders. Maar ik heb ook al autos gezien waarvan bvb de analoge snelheidsmeter kapot is, dan zie je ook niet meer hoe snel je gaat. Dat zijn 2 niet gelinkte dingen...

Dat zijn geen excuses zoeken. Hij weet (of blijkbaar niet) dat zijn display regelmatig blokkeert, maar verzint daar vanalle andere problemen bij. Auto gaat er vanzelf vandoor, rijdt vooruit ipv achteruit, ...
Nou, niet dus.

Ben benieuwd hoe hij dat allemaal in zijn tv-reportage gaat laten uitschijnen. Hopelijk in het Nederlands in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yulunga
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:38
spartacusNLD schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Daar staat sinds afgelopen maand -1 op omdat ik schade heb gemaakt. (wat ze gelukkig niet in roy data terug zien want lease) Van daarvoor is het altijd een leaseauto gehad die op naam van de werkgever stond. Ik heb geen idee waar die leaseauto's toen verzekerd zijn geweest en waar je dan zo'n verklaring opvraagt.

en bij elkaar zou dat toch maar zo'n 7.5 jaar schadevrij zijn. weet niet hoeveel dat uit zou maken.
ik zou gewoon eens met de leasemaatschappij bellen. Toen ik overstapte van een leaseauto naar eigen, kon ik de 2 geregistreerde schades bij de leasemaatschappij afkopen voor een laag bedrag en had ik uiteindelijk 15 schadevrije jaren. Dat was een no brainer om af te kopen :D

(maar wellicht een beetje off-topic)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41
yulunga schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:50:
[...]

ik zou gewoon eens met de leasemaatschappij bellen. Toen ik overstapte van een leaseauto naar eigen, kon ik de 2 geregistreerde schades bij de leasemaatschappij afkopen voor een laag bedrag en had ik uiteindelijk 15 schadevrije jaren. Dat was een no brainer om af te kopen :D

(maar wellicht een beetje off-topic)
Wow dat klinkt wel een beetje raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
[...]
Promovendum geeft bij een willekeurige model Y van autoscout dit aan (ik ben me ook aan het orienteren op een M3/Y).
Voordat ik mijn MY LR had heb ik ook met wat willekeurige kentekens van verkoopsites verzekeringen zitten vergelijken maar al snel kwam ik erachter dat dat niet verstandig is.
De cataloguswaarde van meeste Tesla’s voor 2023 (prijsverlaging) is namelijk veel hoger dan nu en daar kan het fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Fire69 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:42:
[...]

Wat moet niet kunnen dan? Dat de auto 'uit zichzelf' weg reed?
Zoals gezegd, als hij zonder te weten de AP heeft aangezet deed de auto wat verwacht werd.
Dat het op het scherm niet zichtbaar was, dat is iets anders. Maar ik heb ook al autos gezien waarvan bvb de analoge snelheidsmeter kapot is, dan zie je ook niet meer hoe snel je gaat. Dat zijn 2 niet gelinkte dingen...

Dat zijn geen excuses zoeken. Hij weet (of blijkbaar niet) dat zijn display regelmatig blokkeert, maar verzint daar vanalle andere problemen bij. Auto gaat er vanzelf vandoor, rijdt vooruit ipv achteruit, ...
Nou, niet dus.

Ben benieuwd hoe hij dat allemaal in zijn tv-reportage gaat laten uitschijnen. Hopelijk in het Nederlands in ieder geval!

*edit*
Deze meneer heeft jarenlang enkel positief over Tesla geschreven (zie linkje naar andere forum).
Heb je het filmpje ook gekeken?? Wel typisch dat deze meneer afgebrand lijkt te worden bij zulke problemen.

Tesla gaat echt niet 16x wielen vervangen en meerdere keren de motor vervangen als er niets aan de hand is.

Met je voet (enkel) op de rem, scherm reageert niet en dan 2/3/4x stalk naar beneden mag/kan Autopilot niet aan gaan (zeker niet vanaf een parkeerplaats). Mee eens dat sommige van zijn problemen echt gevaarlijk zijn.

Ook ik heb met onze 3 uit 2019 tientallen service bezoeken nodig gehad, 75% van de tijd ging dat niet van harte… (soms ook echt wel, mobiele service bijv)

[ Voor 3% gewijzigd door Stef87 op 25-08-2023 17:39 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Armo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:02:
[...]

Voordat ik mijn MY LR had heb ik ook met wat willekeurige kentekens van verkoopsites verzekeringen zitten vergelijken maar al snel kwam ik erachter dat dat niet verstandig is.
De cataloguswaarde van meeste Tesla’s voor 2023 (prijsverlaging) is namelijk veel hoger dan nu en daar kan het fout gaan.
Bij de ANWB kon ik dit telefonisch aan laten passen. MY-P staat voor 59.900 ofzo ipv 70.000€ in de verzekering. (80-85€ ofzo per maand, exclusief zo’n tracking apparaat)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
Ik kreeg net een melding in mijn Tesla-app , dat de auto klaar is om opgehaald te worden na de reparatie. Dit was net voor 17.30 en ze werken tot 17.30. Bericht terug gestuurd of ik de auto mag ophalen vanavond na 2300. Ze reageren niet meer op mijn tegenbericht. Volgens de app kan ik ook na de sluitingstijd ophalen. Wie weet of dit ook rond 2300 kan? Het gaat om de Amsterdam zuidoost service centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Stef87 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Heb je het filmpje ook gekeken?? Wel typisch dat deze meneer afgebrand lijkt te worden bij zulke problemen.

Tesla gaat echt niet 16x wielen vervangen en meerdere keren de motor vervangen als er niets aan de hand is.

Met je voet (enkel) op de rem, scherm reageert niet en dan 2/3/4x stalk naar beneden mag/kan Autopilot niet aan gaan (zeker niet vanaf een parkeerplaats). Mee eens dat sommige van zijn problemen echt gevaarlijk zijn.

Ook ik heb met onze 3 uit 2019 tientallen service bezoeken nodig gehad, 75% van de tijd ging dat niet van harte… (soms ook echt wel, mobiele service bijv)
Vervelend dat hij daar meerdere keren voor terug moest komen, maar dat is opgelost en niet zijn huidige klacht.

Zijn huidige klacht is heel slecht omschreven en deels (ten aanzien van het ineens vol vertrekken) heel erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 20:08
cgok schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:52:
Ik kreeg net een melding in mijn Tesla-app , dat de auto klaar is om opgehaald te worden na de reparatie. Dit was net voor 17.30 en ze werken tot 17.30. Bericht terug gestuurd of ik de auto mag ophalen vanavond na 2300. Ze reageren niet meer op mijn tegenbericht. Volgens de app kan ik ook na de sluitingstijd ophalen. Wie weet of dit ook rond 2300 kan? Het gaat om de Amsterdam zuidoost service centre.
Als goed is staat die dan gewoon op de parkeerplaats, dus instappen en wegrijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik weet niet hoor, maar bij mij gaan de alarmbellen af als ik dit kanaal zie.

1. Die gast noemt zichzelf "EV journalist", maar is totaal onbekend met zijn kanaal. Heeft ook nog maar 5 video's staan, waarvan 1 over grind en zand snel uit de tuin verwijderen en 1 over een dinner train ervaring. Met zo'n hijgerige clickbait titel probeert hij kennelijk veel clicks te krijgen.
2. De thumbnail "Elektrisch rijden wordt duurder dan benzine" heeft niets met het onderwerp te maken, dus waarom dat laten zien? Ook hier weer clickbait?

Komt een beetje wanhopig over om zich als 'journalist' te presenteren om dan misschien wat meer geloofwaardigheid te krijgen? Misschien is het wel een videootje voor bij zijn sollicitatie bij het AD of zo...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DS7

DS7

bilgy_no1 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:01:
Misschien is het wel een videootje voor bij zijn sollicitatie bij het AD of zo...
Daar nemen ze hem wellicht nog aan ook: geen verstand van zaken en anti-Tesla... gouden combi. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:15
cgok schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:52:
Als de bel het doet van het hek is het geen probleem. Paar weken geleden deed die het niet, stond ik voor een gesloten hek en kon ik op het terrein op zoek naar de nachtwaker. Deur van sc stond open ik naar binnen hij schrikken en na hoop uitleg kon ik naar binnen, leenauto neerzetten en mijn bolide meenemen. Kortom, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11

34 jaartjes jong
ING
9 schadevrije jaren
WA Casco
Rechtsbijstand
Inzittenden
MY RWD
€75,56

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:24
Vanmiddag even bij de Tesla store in Tilburg geweest om te informeren voor een proefrit in de Model 3. De verkoper daar gaf aan dat alle Model 3’s in NL eruit gaan en alleen proefritten met de Model Y nog mogelijk waren. Toen ik hintte op de upgrade van de Model 3 gaf hij aan dat er over drie weken waarschijnlijk nieuws is… en het wachten waard is. Wat er van waar is weet ik natuurlijk niet, maar ik wilde dit toch even hier delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:35

34 jaartjes jong
Ik regel verzekeringen altijd via mijn vaste tussenpersoon. Dit keer loopt de verzekering bij Nationale Nederlanden. Er lag ook een offerte van Turien&Co maar die was een stuk hoger. De tussenpersoon gaf aan dat die normaal juist scherpe premies en goede voorwaarden voor EVs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
GekkeRipper schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:12:
[...]

Ik regel verzekeringen altijd via mijn vaste tussenpersoon. Dit keer loopt de verzekering bij Nationale Nederlanden. Er lag ook een offerte van Turien&Co maar die was een stuk hoger. De tussenpersoon gaf aan dat die normaal juist scherpe premies en goede voorwaarden voor EVs hebben.
Ik heb het nu even via Allianz Direct geregeld. Maar via Tesla zelf scheelt het al 45 euro per maand. Is een All Risk verzekering de centen waard? Persoonlijk heb ik afgelopen 11 jaar geen schade gereden o.i.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Tissa12345 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:00:
Vanmiddag even bij de Tesla store in Tilburg geweest om te informeren voor een proefrit in de Model 3. De verkoper daar gaf aan dat alle Model 3’s in NL eruit gaan en alleen proefritten met de Model Y nog mogelijk waren. Toen ik hintte op de upgrade van de Model 3 gaf hij aan dat er over drie weken waarschijnlijk nieuws is… en het wachten waard is. Wat er van waar is weet ik natuurlijk niet, maar ik wilde dit toch even hier delen :)
Nou dan lijkt het dat de M3 highland release echt aanstaande is. Zag dit op X:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cwu0gIPHuGetdEU4Ke1Eftns8t8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1E6a6QMouhZa6smq7KR9Odkg.png?f=user_large

1-9 aankondiging?

en in andere landen is de order pagina ook aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1o6He5e94XOchHJpZSSBGgEvs0M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FURRTW1RD4EQ9kKYLMWsblfy.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 25-08-2023 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

DeepM schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:55:
[...]

Ik heb het nu even via Allianz Direct geregeld. Maar via Tesla zelf scheelt het al 45 euro per maand. Is een All Risk verzekering de centen waard? Persoonlijk heb ik afgelopen 11 jaar geen schade gereden o.i.d.
Bij een nieuwe auto altijd. Er kan altijd iets misgaan. Al ligt er ergens ineens olie op de weg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:44

bert pit

asdasd

34 jaartjes jong
Wij hebben het geregeld via ABNAMRO. Redelijke premie en voorwaarden. We zitten beide net onder de pensioen leeftijd.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:11

34 jaartjes jong
Eerlijk gezegd vind ik dat best vreemd.. Vanaf welke leeftijd/jaren schadevrij zou je dan met een Plaid mogen rijden joh? 70+?!

Hier niet één vraag gehad.. Zit bij Interpolis waar we alle verzekeringen bij hebben geschoven voor extra korting.
Alles aangevinkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CP7jBM99H6fOYUHz_bQXQQwFGPA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mfySH1AmYbvVeg4ZmOwEpbFc.png?f=fotoalbum_large

Ook 3 jaar aanschafwaarde verzekering is inbegrepen.

We betalen 68,- voor deze M3P

34 en 10 schadevrije jaren (tijd lang na behalen van rijbewijs niet eigen auto gereden).

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

34 jaartjes jong
Ik ben 10 jaar ouder; en zit sinds deze februari bij Inshared met dezelfde auto. Geen enkele vraag omtrent vermogen gehad. BIjna maximale noclaim, betaal 70 euro per maand.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Laatst online: 10:11
[...]

Nu we hier toch over bezig zijn? Welke beveiligingsklasse heeft een 2023 M3/MY? (1 t/m 5) ??
Klasse niks; er is geen enkel KIWA SCM goedgekeurd systeem aanwezig, zelfs geen goedgekeurde startonderbreking dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
WhoDoYaThinkIAm schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:20:
[...]

Klasse niks; er is geen enkel KIWA SCM goedgekeurd systeem aanwezig, zelfs geen goedgekeurde startonderbreking dus.
is dat een tesla ding oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
Enkele afwijzingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSmrTvZTJtEeg6kXR8NCsBVbQF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/byE1D5BnX1sgPQERSWvTU1MS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDeGnuXdvCWj0dEeXxEwXIeJg8E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OCsLjVeoW2sYLfWo2cmANXep.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eK7qR3_r8O112_MRCgUCiaI7js=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1aFLi6Pcys8f8GpuOF8Bxv7P.png?f=fotoalbum_large

Inmiddels zie ik dat het bij InShared wel lukt en ook een stuk goedkoper. Ik ga me komende maand even oriënteren en de polisvoorwaarden vergelijken. Prijzen zijn erg verschillend, van 110 tot wel 260 euro per maand. Voor nu kan ik maandag verzekerd wegrijden bij Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-09 12:08
The_MAN schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Wij gebruiken gewoon simpele permanente markers van Sharpie: https://www.bol.com/nl/nl...ZPxA.2_12.15.ProductTitle

Werkt prima :)
Ik spreek uit ervaring, dit werkt inderdaad zeer goed!
De motip zwarte lakstift ligt nog steeds ongebruikt in de lade 🤣

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

DeepM schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:24:
Voor nu kan ik maandag verzekerd wegrijden bij Tesla.
Poeh, jij zult een bak stress gehad hebben! Heb je eindelijke je zuurverdiende auto te pakken - is het verzekeren ineens een lastige zaak. Veel plezier maandag!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mar.tin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSsfiBs865GKmIWAka14vJQy87E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFvpUA25S50mSbuXAIrXoBFF.jpg?f=fotoalbum_large

Het was een onzuinig dagje vandaag B) helaas met net iets teveel file, anders had ie nog wel lager gekund

[ Voor 7% gewijzigd door Mar.tin op 25-08-2023 23:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

Mar.tin schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:06:
[Afbeelding]

Het was een onzuinig dagje vandaag B) helaas met net iets teveel file, anders had ie nog wel lager gekund
Heb jij een baksteen onder het stroompedaal gelegd ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
[Afbeelding]

Ik zou mezelf van kant maken als ik zo zuinig zou (moeten) rijden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timka100
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 23:47
Ik weet niet of het toeval was, maar ik kreeg nadat ik het geheime service menu van de auto geopend had, na het daar weer uitgaan meteen de nieuwste software update 2023.26.8 aangeboden. Ik weet niet of meer mensen dat ook gehad hebben? Want dan is het een goede manier om de nieuwste versie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 06:34
Mijn autopilot stuurt de afgelopen dagen echt alsof hij gezopen heeft.
Waar dat voorheen vloeiend op de snelweg ging, gaat het nu stoterig. In bochten dus…

Komt iemand dit bekend voor?

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak_ers op 26-08-2023 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 06:34
[Afbeelding]

File is juist heel zuinig, hoe harder je gaat des te onzuiniger.

Dit soort getallen is voor mijn auto letterlijk onhaalbaar.

Er zitten blijkbaar ook echt verschillen tussen auto’s en hun efficiëntie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Tweak_ers schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:47:
[...]

Wat dacht je van het rechtervoetje? Als jij 100 rijdt of 90 dan haal je dit ook wel. Of het liefst 80 of langzamer op een B weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 26-08-2023 08:03 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

[...]

Goed uitlijnen. Daar zit het vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Pufster schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:01:
[...]

Even een heads up bij deze winkel. Dinsdag besteld, en volgens hun gaan bestellingen zelfde dag de deur uit, maar was niet zo. Reeds 2x mail met uitleg gevraagd, maar zelfs geen antwoord. Ondertussen hebben ze wel mooi het geld ontvangen, maar niets verzonden.
Laat je het ook weten hoe dit afloopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[Afbeelding]

Pfffff...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZyW9HZ-pOBFTDQVKiLyLf9Htk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDtNe7Zji0S9D4lCLuCefm84.jpg?f=fotoalbum_large

;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
BigSmurf schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:43:
[...]
Ik zou mezelf van kant maken als ik zo zuinig zou (moeten) rijden. 8)7
Airco uitzetten, altijd achter vrachtwagen rijden en vooral niet accelereren.

Levert je wel een leuke foto op :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:24
Als je zoveel tijd hebt om zo langzaam en zuinig te rijden kan je beter de fiets pakken en dat posten :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[Afbeelding]

78 km in anderhalf uur? Gemiddeld 50 gereden?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:04
BJF005 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:49:
[...]

Ik spreek uit ervaring, dit werkt inderdaad zeer goed!
De motip zwarte lakstift ligt nog steeds ongebruikt in de lade 🤣
Mijn zoontje van 7 had ook een goeie laatst. Had laatst per ongeluk een kras gemaakt van 8cm ( ;( )
"Maar papa, als we gewoon een stukje blauwe tape er op plakken is het weer goed toch :? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Haha ja precies. Kan ook wel wat foto's flexen van de vakantie. Had wat negatieve over x aantal kilometers maar ook 30 wh/km bergaf en valsplat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39

Bever!

3

bokkow schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:56:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik dat best vreemd.. Vanaf welke leeftijd/jaren schadevrij zou je dan met een Plaid mogen rijden joh? 70+?!

Hier niet één vraag gehad.. Zit bij Interpolis waar we alle verzekeringen bij hebben geschoven voor extra korting.
Alles aangevinkt:
[Afbeelding]

Ook 3 jaar aanschafwaarde verzekering is inbegrepen.

We betalen 68,- voor deze M3P

34 en 10 schadevrije jaren (tijd lang na behalen van rijbewijs niet eigen auto gereden).
Dan bouw je toch ook geen schadevrije jaren op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:08

Sebazzz

3dp

GeeMoney schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:54:
Als je zoveel tijd hebt om zo langzaam en zuinig te rijden kan je beter de fiets pakken en dat posten :9 .
Verkoopt Tesla al fietsen? Ik zie een gat in de markt na VanMoof :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Bever! schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Sterker nog, ze verlopen na een bepaalde tijd als je geen verzekering op je naam hebt (zoals wanneer je niet rijdt of zakelijk least).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Bever! schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Nee maar vandaar dat ik dus ook eerst geen schadevrije jaren opbouwde en pas later. Vandaar 10 schadevrije jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Sebazzz schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Sterker nog, ze verlopen na een bepaalde tijd als je geen verzekering op je naam hebt (zoals wanneer je niet rijdt of zakelijk least).
Correct, na een jaar maar het is een grijs gebied en verschilt van verzekeraar tot verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik gok omdat Tesla normaal niet van een keyfob gebruik maakt en eigenlijk alleen pasje + app heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Sebazzz schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Met FSD (coming soon) als meest gekozen optie in de grachtengordel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

spartacusNLD schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:59:
[...]

Nou dan lijkt het dat de M3 highland release echt aanstaande is. Zag dit op X:

[Afbeelding]

1-9 aankondiging?

en in andere landen is de order pagina ook aangepast:

[Afbeelding]
En nu écht? ;) Doet Tesla uberhaupt officiele aankondigingen of blijft het bij geruchten totdat het eerste 2024 model officieel wordt uitgeleverd?

edit: @OnlyTeslaNews - account suspended 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

Sebazzz schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:55:
[...]

En nu écht? ;) Doet Tesla uberhaupt officiele aankondigingen of blijft het bij geruchten totdat het eerste 2024 model officieel wordt uitgeleverd?
Allemaal een beetje afhankelijk van de bui van Elon.

Maar de uitleveringen in China zijn aanstaande, dus het kon ook niet meer lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:23
Sebazzz schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Ik ben sinds een maand privé gaan rijden. Moest een bewijsje hebben van verzekeraar van de leasemaatschappij dat ik afgelopen 5 jaar schade vrij heb gereden om het beste tarief te komen. Verzekeraar van de lease maatschappij heeft dan voor m’n laatste 2 wagens vermeld dat ik schade vrij heb gereden met vermelding van de nummerplaten.
Was wel een week of 2 weken tot ik dat bewijs had, maar daarna vlot verzekerd geraakt.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:52
Tissa12345 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:00:
Toen ik hintte op de upgrade van de Model 3 gaf hij aan dat er over drie weken waarschijnlijk nieuws is… en het wachten waard is. Wat er van waar is weet ik natuurlijk niet…
Ook ik kijk uit naar de nieuwe 3, maar ik vraag me af of de mensen bij Tesla al meer weten dan wij.
Als ze allemaal meer wisten, was dat toch ook al lang uitgelekt…?

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrMrq schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:37:
[...]

Ook ik kijk uit naar de nieuwe 3, maar ik vraag me af of de mensen bij Tesla al meer weten dan wij.
Als ze allemaal meer wisten, was dat toch ook al lang uitgelekt…?
Denk niet dat veel medewerkers meer weten. Al zal de launch nu wel aanstaande zijn. Ze willen niet te lang geen Model 3 kunnen verkopen. Even twee weken wachten na de meeste oude 3 afleveringen en dan lanceren. Anders kunnen er teveel oude 3tjes terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Hahaha, altijd baas boven baas, zeker vanuit het zuiden richting Leuven gereden :) ;)

Dit is mijn dagelijkse ritje Werk > Huis (Nieuwgein > Apeldoorn), dit maal via de A27 > A12, en via Ede binnendoor Apeldoorn in. Als er niet zo ziek veel file had gestaan, had ik helemaal de A12>A50 gevolgd, dat is doorgaans ietsje zuiniger.

@iedereen die moppert over een baksteen onder mijn rechter pedaal. Méérmaals per week maak ik mee dat ik, ondanks lekker rustig rechts rijden, in mijn gebruikelijke spitsverkeer op de A1 bijvoorbeeld, bij Amersfoort in de file terecht kom. Rechts blijf, en vervolgens tegen Kootwijk, of pas zelfs bij Apeldoorn mensen die "lekker doorrijden" op de linkerbaan me weer inhalen. Het wil gewoon niet sneller op dit traject. Hopelijk binnenkort met een andere woonlocatie wat aan doen.
[...]

Veel stilstaand verkeer met veel optrekken en afremmen is in mijn ervaring marginaal onzuiniger dan gewoon 85-90 rechts rijden met AutoPilot achter de snelste vrachtwagen die je kan vinden :9
Zéker met dit warme klammige weer dat je de airco niet uit wil laten.

[ Voor 20% gewijzigd door Mar.tin op 26-08-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Jeroenneman schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

78 km in anderhalf uur? Gemiddeld 50 gereden?
Te langzaam, veel file, iets met een horrordag op de A12 en A1 en A50. Gewoonlijk doe ik het in +- een uurtje. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Wolly schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:53:
[...]

Airco uitzetten, altijd achter vrachtwagen rijden en vooral niet accelereren.

Levert je wel een leuke foto op :)
Airco aan, vrachtwagen > Check, accelereren? Zéker wel O-) Dat is véél te leuk om niet te doen. Vooral niet te hard rijden, anticiperen, vroeg gas eraf als het in de verte remt, maximaal uitrollen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Mar.tin schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:59:
[...]
achter de snelste vrachtwagen die je kan vinden :9
Dat zou ik echt niet kunnen/willen. Ik moet ver vooruit kunnen kijken en dat lukt niet achter een vrachtwagen, zelfs niet als je genoeg afstand houdt.

Lijkt me ook niet veilig bij een noodsituatie. Zelfs als jij of de autopilot op tijd remt dan heb je nog altijd de kans dat een andere vrachtwagen achter je niet op tijd remt en dan blijft er weinig over van je bolide en jezelf…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mar.tin
Armo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Dat zou ik echt niet kunnen/willen. Ik moet ver vooruit kunnen kijken en dat lukt niet achter een vrachtwagen, zelfs niet als je genoeg afstand houdt.

Lijkt me ook niet veilig bij een noodsituatie. Zelfs als jij of de autopilot op tijd remt dan heb je nog altijd de kans dat een andere vrachtwagen achter je niet op tijd remt en dan blijft er weinig over van je bolide en jezelf…
Ik heb deze discussie al vaker gehad. Ik zorg er natuurlijk voor dat ik op een veilige plek rijd. En daarnaast: Heb je wel eens opgelet hoe veel afstand mensen er op de linkerbaan op nahouden (En hoe hard er daar geremd moet worden)? Ik zal als ik er aan denk en een geschikt momentje is een plaatje van opslaan.

Doorgaans, in de ruimte voor en achter mij, dat is een kleine 10x de gemiddelde afstand op de linkerbaan. Ik maak behoorlijk kilometers in de maand, en hoef écht maar zélden mijn rempedaal aan te raken (trek meestal autopilot eraf als het gaat vertragen omdat ik dat comfortabeler vind). Regen is dus 99+% voldoende. Het schijnt dat er ook een noodrem / assistent / dinges in de Tesla zit. Nog nooit meegemaakt hoe dat eruit ziet de afgelopen 40k in mijn Model 3, en +- 20-30k van de 200k in die van de zaak.

Tot zovér, al bijna 15 jaar mijn rijbewijs, 15 jaar schadevrij, waarvan de laatste 9 op deze werkplek, en met ongeveer dit rijgedrag. Dus al zéker 450.000km schadeloos. De enige gevaarlijke situaties die ik tegen ben gekomen, waar ik total loss gereden had kunnen worden, kwamen voor op de linkerbaan waar een één of andere haastjakker door me heen wilde, of niet oplette.
Die haastjakkers vermijden de rechterbaan als de pest, gelukkig. :*)

Laten we dus alsjeblieft niet doen, alsof het rechts rijden, op TACC / Autosteer achter een vrachtwagen, met doorgaans een 200mtr ruimte achter je, en voldoende afstand voor je verschrikkelijk gevaarlijk is, want dat is het gewoon niet. Natuurlijk ga ik niet sandwich rijden tussen 2 trucks. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:12
[Afbeelding]

Is niet zo bijzonder hoor... Ik post ze al niet meer 😉.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfDuX6wEzrZU1J4ETYJoqR04jm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uRjMODwFepsufmvXgSQqTHk.jpg?f=fotoalbum_large

Woon werk verkeer, incl een beetje file en AC aan en zonder chill mode.

Diemen - Apeldoorn. Vmax 100. Af en toe achter een vrachtwagen gehangen, op de drukke stukken rijdt dat wel relax. Wel vrijwel alles op autopilot.

[ Voor 8% gewijzigd door Devian op 26-08-2023 12:23 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
FSD V12 livestream van Elon op X:

https://twitter.com/i/broadcasts/1djxXlVLaLOxZ

45 min aan livestream om de nieuwe versie van FSD te laten zien. Is een ''complete rewrite'' en zou ''mindblowing'' moeten zijn vergeleken met vorige versies. :P

[ Voor 50% gewijzigd door spartacusNLD op 26-08-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Sebazzz schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:55:
[...]

edit: @OnlyTeslaNews - account suspended 8)7
Ben benieuwd. Maar er wordt nu ook in nederland bij het boeken van een testrit voor de M3 gezegd dat je moet wachten op het nieuwe model (lees een paar comments terug). Moet het wel echt zijn nu toch?

bijvoorbeeld dit:
https://twitter.com/Prete.../1695332164445855846?s=20

worden model 3's altijd zo verpakt als ze onderweg zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 26-08-2023 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:02
Sebazzz schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnFgWSs9g2GM-aVevUWaRba8OrI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sDqDse6sOQaWdEdmaXYEErmH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Devian schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:17:
[...]

Is niet zo bijzonder hoor... Ik post ze al niet meer 😉.

[Afbeelding]

Woon werk verkeer, incl een beetje file en AC aan en zonder chill mode.

Diemen - Apeldoorn. Vmax 100. Af en toe achter een vrachtwagen gehangen, op de drukke stukken rijdt dat wel relax. Wel vrijwel alles op autopilot.
Tja, max 100 en achter vrachtwagens plakken kan ik al nauwelijks rijden noemen. Meer "voortbewegen".

Gelukkig ga ik 's avonds vaak nog ergens naar toe na 19.00, dan wordt er nog een beetje gereden in Nederland.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Jeroenneman schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:51:
[...]

Tja, max 100 en achter vrachtwagens plakken kan ik al nauwelijks rijden noemen. Meer "voortbewegen".

Gelukkig ga ik 's avonds vaak nog ergens naar toe na 19.00, dan wordt er nog een beetje gereden in Nederland.
Dan kan je beter naar het circuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:12
[...]

Ach wat moet je anders in de spits.. Het schiet toch niet op, dus ik rij zoveel mogelijk op de autopilot.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[...]

Dames en heren, volgens mij hebben we één van de aanstichters van de reputatie van Tesla rijders gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

[...]

De spits laat ook weinig anders toe. Vaak is de rechterbaan juist het rustigste. In plaats van harder/zachter/harder/zachter op de linkerbaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik heb jarenlang de A4 Amsterdam-Delft gereden. Er zat toen nog een enorme bottleneck bij Leiden en daarna jaren werkzaamheden, waardoor daar altijd file stond. Wat voor zin heeft het dan om op het stukje Ring A10 tot aan die file 130 te gaan rijden (wat toen even mocht), om vervolgens net zo goed aan te sluiten in de file.

Ik reed toen een Nissan LEAF en daar telde elke kilometer, zeker als ik ook nog afspraken extern had vanuit Delft. Dus inderdaad lekker op de rechterbaan. Al snel kwam ik erachter dat die baan over het algemeen beter doorreed dan links. En dan haalde ik de meeste hardrijders tijdens de file weer in.

Echt in NL heeft 130 overdag eigenlijk geen zin. Op veel plekken (en dan vooral als er maar twee rijstroken zijn) 's avonds ook niet echt. Steeds optrekken en afremmen is funest voor je verbruik.

Nu met een Model Y maak ik me er veel minder zorgen over. Bereik is gewoon goed genoeg, ook met 130. En sowieso is deze auto ook op hoge snelheid nog steeds erg efficiënt. Rechts hangen die ik nu alleen nog als ik tijdens het rijden wat wil eten.

Maar voor noodgevallen (bv afrit naar Supercharger gemist met nog maar 3% op de teller) is het wel goed om te weten dat je op deze manier nog minstens 2x verder komt dan wanneer je 130 blijft rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mar.tin schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Hahaha, altijd baas boven baas, zeker vanuit het zuiden richting Leuven gereden :) ;)

Dit is mijn dagelijkse ritje Werk > Huis (Nieuwgein > Apeldoorn), dit maal via de A27 > A12, en via Ede binnendoor Apeldoorn in. Als er niet zo ziek veel file had gestaan, had ik helemaal de A12>A50 gevolgd, dat is doorgaans ietsje zuiniger.

@iedereen die moppert over een baksteen onder mijn rechter pedaal. Méérmaals per week maak ik mee dat ik, ondanks lekker rustig rechts rijden, in mijn gebruikelijke spitsverkeer op de A1 bijvoorbeeld, bij Amersfoort in de file terecht kom. Rechts blijf, en vervolgens tegen Kootwijk, of pas zelfs bij Apeldoorn mensen die "lekker doorrijden" op de linkerbaan me weer inhalen. Het wil gewoon niet sneller op dit traject. Hopelijk binnenkort met een andere woonlocatie wat aan doen.

[...]

Veel stilstaand verkeer met veel optrekken en afremmen is in mijn ervaring marginaal onzuiniger dan gewoon 85-90 rechts rijden met AutoPilot achter de snelste vrachtwagen die je kan vinden :9
Zéker met dit warme klammige weer dat je de airco niet uit wil laten.
Ja, inderdaad. Scherp gespot. Deze rit is binnendoor wegen met grotendeels max 50 km/h of op sommige plekken 30 km/h max in de dorpjes. Beetje valsspelen dus ;)

Keurig verbruik heb je voor zo'n spits rit en 100% met je eens over nut van hard (proberen te) rijden in de spits. Heb dezelfde ervaring.

Ik vind de zuinigheid van de Model Y RWD bizar voor zo'n grote auto. Vandaag Supercharger Edegem-Haarlem, toch met gemiddeld >95 km/h ondanks wat file en stadsverkeer aan begin en eind, 123 Wh/km. Dat is dus 467 km bereik. Meer dan WLTP op een (voor NL) normale snelweg snelheid. Klein beetje wind in de rug, dat dan weer wel. Maar ook in België iets harder gereden vanaf Antwerpen naar de grens.

[ Voor 11% gewijzigd door bilgy_no1 op 26-08-2023 13:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Caelorum schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:54:
[...]

Dan kan je beter naar het circuit gaan.
Waarom? Ik haal niet links en rechts mensen in, ik wacht met gepaste afstand achter een voorligger, maar ik vind dat 100 sukkelen gewoon erg vermoeiend rijden.

Zo monotoon, en iedere keer iemand die 95 rijdt, of 102, of die eerst 105 rijdt, en daarna steeds verder afzakt. Nee, dan rij ik liever links net ietsje harder.

100 overdag is er ook pas enkele jaren, en niet voor de veiligheid, maar omdat de peuters in Den Haag niets anders konden verzinnen om aan de stikstofeisen te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Jeroenneman schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Waarom? Ik haal niet links en rechts mensen in, ik wacht met gepaste afstand achter een voorligger, maar ik vind dat 100 sukkelen gewoon erg vermoeiend rijden.[...]
Jij begon over wat echt rijden is, niet ik he. Prima als jij je nog iets harder wilt verplaatsen. Rijden doe ik persoonlijk wel in Duitsland of in de bergen van Italië. In Nederland verplaats ik me gewoon met de legale max snelheid.
[...]100 overdag is er ook pas enkele jaren, en niet voor de veiligheid, maar omdat de peuters in Den Haag niets anders konden verzinnen om aan de stikstofeisen te voldoen.
Maar het heeft wel meer veiligheid met zich meegebracht.
Pagina: 1 ... 94 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: