JohanB schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:41:
[...]
Maar ZO uitzonderlijk is dat toch ook niet weer bij Tesla? Dat is het hele QC probleem waar het hier al jaren over gaat. Ging bij mij ook ongeveer die richting op eerste 2 jaar. Waarvan dan in sommige situaties ook gelijk een maand weg (voor een F*ing 12V batterij...). En dan ben ik nog geeneens zo kritisch als deze gast, en vind ik het meeste allemaal wel prima. Ik heb nog geen seconde naar banden of panelgaps gekeken
Het is natuurlijk overwegend een (terecht) ontevreden vocale minderheid. Als er echt "zó veel" problemen zouden zijn, zouden fora en reddit nog harder overspoeld worden met klachten.
Het nare aan de dienstverlening van Tesla is dat hij gewoon onder de maat is, waardoor de issues die er zijn onvoldoende capabel opgepakt worden. Arrogante servicecentermedewerkers (In ieder geval in Duiven en Utrecht) die ronduit onvriendelijk en denigrerend zijn.
Gelukkig hebben we aan onze zakelijke LR 3 uit 2019 met inmiddels ruim 200k op te teller en mijn RWD 3 uit 2022 met 50k nog nauwelijks issues gehad. De 5-ish keren dat ik bij een SuC geweest ben gezamelijk met één van beiden werd het issue wel opgelost, maar voelde ik me alsof ik de werkdag van die mensen bezwaarde met mijn "probleempjes", werd ik de éérste keer afgesnauwd omdat ik geen keycard meegenomen had, kreeg daar een hele preek over, om vervolgens na enkele minuten zeuren gewoon een oplossing te hebben (een nieuwe keycard), bied dat dan gewoon aan, in plaats van erover zeiken, en zet het in je berichtgeving. Een begroeting na binnenkomst kon er pas na een paar minuten vanaf, terwijl er stoicijns naar een computer gekeken wordt.
Dingen die ik bij verschillende Toyotadealers en Nissandealers niet heb meegemaakt, hoe klein kudtklantje ik ook mocht wezen met mijn éne beurtje per jaar zonder bijzonderheden.
Issues tot zover met onze Model 3 LR 2019:
- +- 80.000km GPS werkt niet meer kort na vervanging voorruit door Carglass €161, kon erop wachten, uitgekafferd omdat ik geen keycard had.
- +- 120.000km 12V accu laadt niet meer bij door waterintrusie in een module voorin ergens, met veel pijn, moeite, en zeuren een afspraak dat ze het oplossen, géén mogelijkheden tot een betaald transport naar hun voordeur €900+- + transportkosten (tegenwoordig ANWB abonnement) Leenauto was moooooooooeilijk
- +- 150.000km Bovenste draagarmen bijde zijden vooraan kraken, vervangen €192, Uitlijnen "konden ze niet omdat er geen nieuwe banden onder zaten" en zou nog eens €250 moeten kosten.
Inmiddels al een +- 20-30.000km een barst in de achterruit. Zou een garantiedingetje moeten zijn imho, maarja, ruim 200k km op de klok. Komt binnenkort wel een keer. Net als vocht in een linkerachterlicht.
Met mijn 2022RWD ben ik er geweest voor een set TPMS voor een 2ehands originele set velgen. Daar werd ik bijna om uitgelachen, dat ik niet 3-4 maanden per jaar met een TPMS waarschuwing rond wilde rijden, en gewoon mijn bandenspanning wilde weten, en dat een nieuwe set velg met band "veel goedkoper" zou zijn dan de €700(set wielen met band) + €400(tpms) die ik er nu voor betaald heb.
Later nog een keer geprobeerd om een scheef stuur te laten uitlijnen op 20.000km op de klok, daar wilden ze dan wel €250 voor hebben, want "natuurlijk" had ik gewoon iets geraakt ermee.
Prachtige auto's, zeker als je er eentje hebt zonder significante issues, maar als je iets hebt, is de service

, en met name het gebrek aan vriendelijkheid steekt mij. Dat er iets stuk gaat, soit, dat dat geld kost, soit, maar onbeschoft behandeld worden, en ongeacht het issue het gevoel gegeven worden dat je "maar wat aan het zeuren bent". Dikke middelvinger daarnaartoe.