Ik heb nu bijna twee weken een witte model Y rwd en ik ben er zéér over te spreken. Enorm luxe, snel, zeer veel opbergruimte en erg volledig uitgerust. Laden via het stopcontact gaat prima maar eind deze maand wordt ook de 11kw Tesla lader geïnstalleerd en zal dan nog wat sneller gaan.
Verbruik is (met 80% 80km wegen woon werk, kinderen, etc.) erg laag, zo'n 11,5 kWh / 100 km, ondanks het af en toe snel optrekken wat iedereen in het begin wel zal doen.
Verbruik als je niet rijdt lijkt wel wat hoog, misschien moet ik nog even kijken of alle instellingen hiervoor wel goed staan (Sentry thuis staat uit), of misschien toch een third party app.
Ik ben me nog aan het oriënteren voor een mooie laadoplossing voor een Apple Watch, heeft iemand daar iets slims voor? De hiervoor op de markt zijnde accessoires lijken me niet echt wat.
Voor de AirPods heb ik een houder besteld, handig als je regelmatig toch 40 min in de auto zit.
De waarschuwingssignalen zouden wel iets minder mogen en de parkeersensoren zijn niet echt geweldig, maar prima mee te leven.
Ik heb nog wel een vraag. Het beeld van de camera's verschilt nogal van kwaliteit, achter is prima en rijk van kleur, zij en voorcamera's zijn minder fraai, een beetje sepia. Zie foto. Hebben alle Tesla's dit of moet ik een serviceverzoek plaatsen?
:strip_exif()/f/image/KcCM5IZvEqlnjqemxzhdudDl.jpg?f=fotoalbum_large)
.